• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

39160000-1 Шкільні меблі; Меблі для навчального кабінету фізики

Співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 2 години назад

130 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 19.09.2025 16:26 - 01.10.2025 00:00
Період оскарження для учасника ФОП Савіцький Андрій...: 17.10.2025 16:42 - 23.10.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 22.10.2025 10:30 - 28.10.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги Тендерної документації

Номер: adabd7cae893433ba346ee6e0e87f3f9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-19-011997-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги Тендерної документації
Скарга:
Вимога Замовника щодо надання документів (Сертифікату відповідності столів та стільців учнівських ГОСТ 11015-93, ГОСТ 11016-93, ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ prEN 1729-1:2004, виданий уповноваженим на це органом сертифікації та Протокол випробувань фанерних заготовок на відповідність ДСанПіН 8.2.1-181-2012, виданий компетентною випробувальною лабораторією/центром акредитованою на момент здійснення випробувань Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025) є надмірною та такою, що не відповідає предмету закупівлі. Отже, вимога Замовника звужує коло потенційних учасників, має ознаки дискримінаційної та порушує принципи недискримінації та добросовісної конкуренції, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.09.2025 15:32
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 08.10.2025 17:46
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 08.10.2025 17:46
Автор: Фізична особа - підприємець Кошова Аліна Олександрівна, Аліна Кошова 380977766534 fopkoshova@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 628484094ae74e88a9b191da50b20108
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання Сертифікат відповідності запропонованого товару ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ prEN 1729-1:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016, виданий уповноваженим на це органом сертифікації та протоколи випробувань, на підставі яких його видано або документ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п.5. Додатку 2 до Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати (завантажити в електронну систему закупівель) в складі тендерної пропозиції::
- Сертифікат відповідності запропонованого товару ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ prEN 1729-1:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016, виданий уповноваженим на це органом сертифікації та протоколи випробувань, на підставі яких його видано або документ.
Відповідно до розділу «ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Додатку 2 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
- Сертифікат відповідності запропонованого товару ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016, виданий уповноваженим на це органом сертифікації та протоколи випробувань, на підставі якого їх видано.
- Сертифікат відповідності столів та стільців учнівських ГОСТ 11015-93, ГОСТ 11016-93, ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ prEN 1729-1:2004, виданий уповноваженим на це органом сертифікації.
Вказані вимоги є дискримінаційними з наступних підстав.
ДСТУ 11016-93 «Стільці учнівські. Типи та функціональні розміри» та ДСТУ 11015-93, які були розроблені ще на основі ГОСТів часів СРСР та фактично не застосовуються у сучасному виробництві меблів. Такі стандарти не відповідають сучасним європейським підходам та вимогам ринку, адже наразі діють гармонізовані міжнародні стандарти, зокрема ДСТУ EN 1729-1:2004 та ДСТУ EN 1729-2:2004, що регламентують ергономіку та безпеку учнівських меблів. Встановлення вимоги надання сертифікатів відповідності саме радянським ДСТУ є штучним обмеженням конкуренції, оскільки більшість виробників та постачальників орієнтуються на сучасні європейські стандарти, а не на застарілі норми.
Крім того, Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII "Про стандартизацію" (далі – Закон), який набув чинності 03.01.2015 року, в національне законодавство України як держави-члена Світової організації торгівлі (далі – СОТ) імплементовані положення Угоди СОТ про технічні бар’єри в торгівлі, зокрема Кодексу доброчинної практики з розроблення, прийняття та застосування стандартів, та впроваджені міжнародні та європейські принципи стандартизації.
При цьому слід зазначити, що пунктом 2 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону визначено, що міждержавні стандарти (ГОСТ), що діяли на момент набрання чинності Угодою про проведення узгодженої політики в галузі стандартизації, метрології і сертифікації від 13 березня 1992 року, застосовуються як національні стандарти до їх заміни на національні стандарти чи скасування в Україні.
Враховуючи вищезазначене, можна сказати, що виробники можуть застосовувати скасовані ГОСТ у своєї господарської діяльності та для своїх професійних потреб як звичайні інструкцію, правила тощо, але не можуть робити посилання на такі ГОСТ, тому що вони не є чинними та не визнані національними органом стандартизації.
Отже, одночасне посилання на радянські ГОСТи та європейський стандарт є взаємовиключним і ставить учасників, зокрема Скаржника у неможливе для участі у Закупівлі становище, оскільки сертифікаційні органи та випробувальні лабораторії фактично не працюють за застарілими ГОСТами, а сертифікати відповідності видаються відповідно до чинного ДСТУ EN 1729-1:2004.
Вважаємо оскаржувані вимоги тендерної документації дискримінаційними, такими що прописані під одного постачальника та порушують законні права Скаржника на участь в процедурі закупівлі, тому Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0d41290fe7c041e5b653f6067f2f8867
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання Протокол випробувань ЛДСП, HPL, фанерних заготовок на відповідність ДСанПіН 8.2.1-181-2012, виданий компетентною випробувальною лабораторією/центром акредитованою на момент здійснення випробувань Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до розділу «ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Додатку 2 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
- Протокол випробувань ЛДСП, HPL, фанерних заготовок на відповідність ДСанПіН 8.2.1-181-2012, виданий компетентною випробувальною лабораторією/центром акредитованою на момент здійснення випробувань Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025.
Вимога Замовника щодо надання протоколу випробувань на відповідність ДСанПіН 8.2.1-181-2012 саме на фанерні заготовки є дискримінаційною, оскільки вказана вимога є надмірно звуженою, так Тендерна документація вимагає саме протокол випробувань на фанерні заготовки, хоча зазначені санітарні норми (ДСанПіН 8.2.1-181-2012 «Полімерні та полімервмісні матеріали, вироби і конструкції, що застосовуються у будівництві та виробництві меблів») встановлюють вимоги до матеріалів загалом, у тому числі до фанери як готової продукції.
Зокрема, виробник, з яким співпрацює Скаржник, при виробництві товарів, що є предметом закупівлі використовує фанеру, а не фанерні заготовки, на яку наявний Протокол випробувань № 774 від 20.02.2024р., що підтверджує відповідність фанери, як матеріалу, що використовується у виробництві меблів, вимогам ДСанПіН 8.2.1-181-2012 (додаємо, як доказ до Скарги).
Наголошуємо, що протоколи саме на «фанерні заготовки» видаються рідко та не є стандартною практикою. Таким чином, встановлена вимога створює невиправдану перевагу окремим виробникам/учасникам, які мають можливість отримати вузькоспеціалізований документ. Тобто, участь у закупівлі може взяти лише той учасник, який заздалегідь знав про встановлення такої вимоги у вказаній закупівлі та мав час отримати такий протокол. Жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку отримувати протоколи випробувань саме на фанерні заготовки.
Відтак, Протокол випробувань на відповідність ДСанПіН 8.2.1-181-2012 на фанеру, є достатнім та належним підтвердженням відповідності продукції гігієнічним вимогам.
Вимога Замовника виходить за межі необхідного для досягнення мети закупівлі (перевірка безпечності та якості матеріалів) і створює необґрунтовані бар’єри для учасників, зокрема Скаржника, який має належні документи на матеріали, що використовуються у виробництві меблів, проте через дискримінаційні вимоги Тендерної документації, позбавлений права прийняти участь у закупівлі.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання протоколу випробувань саме на фанерні заготовки є дискримінаційною, звужує коло потенційних учасників та не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, зазначена вимога носить дискримінаційний характер та має бути усунена шляхом вилучення з тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 52fc2991438a4260ab6def904766ead6
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання Видані учаснику або виробнику меблів сертифікати про відповідність системи управління ДСТУ ISO 9001:2018 (або EN ISO 9001:2015 IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів. Сертифікати повинні бути видані органом з оцінки відповідності (або органом сертифікації).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до розділу «ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Додатку 2 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
- Видані учаснику або виробнику меблів сертифікати про відповідність системи управління ДСТУ ISO 9001:2018 (або EN ISO 9001:2015 IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів. Сертифікати повинні бути видані органом з оцінки відповідності (або органом сертифікації).
Зазначена вимога щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 є дискримінаційною для потенційних учасників, в тому числі Скаржника, адже сертифікат про відповідність ДСТУ ISO 37001:2018 не стосується предмету Закупівлі - Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі та не відповідає принципам, визначеним ст. 5 Закону, враховуючи наступне:
Зазначений стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 встановлює вимоги до системи менеджменту протидії корупції і не має жодного безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі – шкільними меблями, які повинні відповідати технічним, якісним та безпечним характеристикам. Наявність чи відсутність такого сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 жодним чином не впливає на якість чи безпечність меблів та не підтверджує відповідність товару вимогам Замовника.
Вимога щодо наявності у виробника або постачальника сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 у Тендерній документації створює необґрунтовані штучні обмеження для участі та призводить до обмеження конкуренції, що прямо суперечить ст. 5 та ст. 22 Закону.
Замовник у вимогах тендерної документації вимагає сертифікат ISO, який не має жодного відношення до закупівлі, оскільки такий документ стосується виключно впровадження антикорупційних політик та процедур у системі менеджменту компанії і жодним чином не впливає на технічні, якісні чи безпечні характеристики меблів і не є обов’язковим для отримання виробником та постачальником. Така позиція викладена, також, у Рішенні Колегії АМКУ № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021, оголошення № UA-2021-02-05-012171-а
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, Скаржнику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить Закону України “Про публічні закупівлі”.
Отже, зазначена вимога носить дискримінаційний характер та має бути усунена шляхом вилучення з тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження