• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт житлового фонду - ремонт (заміна) вікон в місцях загального користування житлового будинку №38 А по вул. Героїв Крут в м. Суми, який пошкоджено внаслідок збройної агресії російської федерації проти України

Торги не відбулися

702 798.20 UAH з ПДВ
Період оскарження: 19.09.2025 13:56 - 24.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

виявлення порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 344db9152fee440fabfc7b7e6df4469e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-19-007823-a.b1
Назва: виявлення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.10.2025 14:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.10.2025 17:52
Дата виконання рішення Замовником: 21.10.2025 09:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розміщене в електронній системі за № 15670-р/пк-пз від 16.10.2025, згідно з яким Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради (код ЄДРПОУ: 24013674) скасував рішення про визначення приватного ремонтнобудівельного підприємства "Рембуд" (код ЄДРПОУ: 21116965) переможцем процедури закупівлі — "Поточний ремонт житлового фонду - ремонт (заміна) вікон в місцях загального користування житлового будинку №38 А по вул. Героїв Крут в м. Суми, який пошкоджено внаслідок збройної агресії російської федерації проти України", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025- 09-19-007823-a.
Автор: ТОВ "Будівельна виробничо-комерційна компанія "Федорченко", Воронова Ангеліна Вікторівна +380542700770 office@fmail.ua http://fedorchenko.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3f431c227e1741e59b405daf9c7a9918
Заголовок пункту скарги: порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
19.09.2025 Замовником - Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі «Поточний ремонт житлового фонду - ремонт (заміна) вікон в місцях загального користування житлового будинку №38 А по вул. Героїв Крут в м. Суми, який пошкоджено внаслідок збройної агресії російської федерації проти України», код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи, ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-19-007823-a (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію.
ТОВ «БВК компанія «Федорченко» (код ЄДРПОУ 14005202) вважає результати Процедури закупівлі - визнання переможцем Учасника Приватне ремонтно-будівельне підприємство «Рембуд» (код ЄДРПОУ 21116965) такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі», Постанові КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», виходячи з наступного:
Участь у вказаній вище Процедурі закупівлі взяли наступні Учасники з ціновими пропозиціями:
1. ТОВ «БВК компанія «Федорченко» (код ЄДРПОУ 14005202) на суму 599 000,00 грн. з ПДВ
2. Приватне ремонтно-будівельне підприємство «Рембуд» (код ЄДРПОУ 21116965) на суму 702 183,43 грн. з ПДВ.
26.09.2025 Учасниками подані свої тендерні пропозиції.
Системою ЕСЗ цінова пропозиція ТОВ «БВК компанія «Федорченко» була визнана як найбільш економічно вигідна та перейшла на кваліфікацію. Перебуваючи на кваліфікації, Замовник прийняв рішення про відхилення пропозиції Скаржника відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 30.09.2025 №306/05.05-09/2025, як така що не відповідає вимогам ТД, зазначивши наступні причини:
Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «Будівельна виробничо-комерційна компанія «Федорченко» надало файл «Договірна ціна та кошторис Г. Крут» та інші файли з документами тендерної пропозиції учасника, в яких відсутні розрахунок загальновиробничих витрат (виходячи з структури підрядної організації) за попередній період, розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат (виходячи з структури підрядної організації) та розрахунок податку, що не відповідає вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно п. 6 Додатку 3 до Тендерної документації, Вимоги до наданих послуг: розмір кошторисного прибутку приймається у розмірі 7,65 грн./люд.-год згідно додатку № 25 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 на час укладання Договору. Кошти на покриття загальновиробничих та адміністративних витрат приймаються згідно з фактичними витратами Підрядника, адміністративні витрати приймаються у розмірі не вище 3,89 грн/люд. год. згідно додатку № 27 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.
Отже, Замовник в Тендерній документації ставить вимогу щодо розрахунку загальновиробничих та адміністративних витрат згідно з фактичними витратами.
Проте, відповідно до п. 5.15., 5.17. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 зі змінами №1, №2, №3, №4 (надалі - Настанова), у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати обчислюються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатках 18 та 19 цієї Настанови.
При обчисленні загальновиробничих витрат за показниками, наведеними в Додатках 18 та 19 цієї Настанови, пункт 5.16 не застосовується.
Адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними у Додатку 27 цієї Настанови.
При обчисленні адміністративних витрат за показниками, наведеними у Додатку 27 цієї Настанови, пункт 5.18 не застосовується.
Отже, вимоги Замовника, щодо розрахунку показників для визначення коштів на покриття загальновиробничих та адміністративних витрат суперечать Настанові з визначення вартості будівництва з урахуванням змін №1,№2,№3,№4. (п. 5.15 та п. 5.17.), що свідчить про виконання ТОВ «БВК компанія «Федорченко» всіх вимог Тендерної документації.
Ба більше, Замовником навіть не надано ТОВ «БВК компанія «Федорченко» можливості надати пояснення щодо вказаних Замовником начебто невідповідностей в тендерній пропозиції у строки та порядку, встановлені законодавством про публічні закупівлі.

Водночас, 30.09.2025 Замовником надіслано другому Учаснику Процедури закупівлі Приватному ремонтно-будівельному підприємству «Рембуд» (код ЄДРПОУ 21116965) повідомлено про необхідність усунення невідповідностей, а саме: Замовником під час розгляду документів Приватне ремонтно-будівельне підприємство «Рембуд» виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції, подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: Вимогою п.3 Додатку1 встановлено надання учасниками позитивного листа – відгуку замовника робіт за договором, про належне виконання учасником аналогічного договору із зазначенням дати, номеру та повної суми виконання договору. В наданому листі №3631/05.01.01-18 від 24.09.2025 р. відсутня інформація про повну суму виконання договору, а тому ВИМАГАЮ: 1) надати лист- відгук замовника робіт за договором, про належне виконання учасником аналогічного договору із зазначенням дати, номеру та повної суми виконання договору.
Крім цього, зауважимо, що в тендерній пропозиції ПРБП «Рембуд» наявні й інші невідповідності, а саме: при розрахунку показника для визначення витрат 3-го блоку ЗВВ, ТЗВВ – трудомісткість виконаних робіт за попередній звітній період вказав у кількості - 360000,00 люд/год, а при розрахунку показника для визначення розміру адміністративних витрат А1471 - показника для визначення розміру адміністративних витрат трудомісткість виконаних робіт за попередній звітній - 208640,00 люд/год.
При цьому, у даних про 1-й блок загальновиробничих витрат зазначено: сплачений робочий час разом - 109042 люд.год.
При розрахунку показника для визначення витрат 3-го блоку загальновиробничих витрат, грн/люд.год. ПРБП «Рембуд» визначив Н36 у розмірі 2,84, а при визначенні Договірної ціни ПРБП цей показник дорівнює - 7,48 грн/люд,год.
Також, ПРБП «Рембуд» не виконано вимоги п. 1.2. Додатку 1 до Тендерної документації, а саме: в складі тендерної пропозиції не надано Договір з відповідальним суб’єктом господарювання на здійснення операцій з оброблення відходів.
Проте, Замовником вказані невідповідності/порушення навіть не було проаналізовано та не було визначено як невідповідності/порушення тендерної документації з боку ПРБП «Рембуд», та не вимагалося у останнього надання жодних пояснень щодо зазначених невідповідностей, так само й не пред'являлося вимоги щодо їх усунення.
Ба більше, згідно Протоколу розгляду тендерних пропозицій від 02.10.2025 №314/05.05-09/2025, Замовником визнано переможцем Процедури закупівлі визнано Приватне ремонтно-будівельне підприємство «Рембуд» (код ЄДРПОУ 21116965) та надіслано повідомлення про намір укласти Договір.
Таким чином, незважаючи на наявність невідповідностей в поданій тендерній пропозиції Учасника ПРБП «Рембуд», не визначення Замовником фактично наявних інших невідповідностей в тендерній пропозиції ПРБП «Рембуд», останнього Замовником все ж визнано переможцем Процедури закупівлі.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.
У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.
Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.
Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;
4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.
Відповідно до ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відповідно до пп. 2) п.44 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відміняє тендер у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Отже, у зв’язку з наявністю невідповідностей у тендерній пропозиції ПРБП «Рембуд» Замовник повинен був відхилити її як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації та у зв'язку з відхиленням тендерних пропозицій обох Учасників - відмінити Процедуру закупівлі. Проте, Замовник цього не зробив.
Вказане свідчить про очевидне надання Замовником переваги у визнанні переможцем Процедури закупівлі конкретному Учаснику, що ставить у дискримінаційне положення інших Учасників та призводить до не об'єктивного, упередженого проведення Процедури закупівлі як формальності для замовлення виконання робіт за предметом закупівлі у заздалегідь визначеного суб’єкта господарювання.

Таким чином, ТОВ «БВК компанія «Федорченко» вважає вказані вище дії Замовника дискримінаційними відносно себе як Учасника Процедури закупівлі, а отже такими, що порушують законодавство у сфері публічних закупівель. Відповідно, результати такої Процедури закупівлі, а саме: визнання переможцем Приватне ремонтно-будівельне підприємство «Рембуд» (код ЄДРПОУ 21116965), вважаємо такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель.
На підставі вищенаведених фактів, Замовник порушив вимоги п.4, 5 ч.1 ст. 5, ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, а саме: «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: Закупівлі здійснюються за такими принципами: 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; ст. 13 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.

Керуючись ст. 5, 14, 18, 29, 31, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» -

ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, скасувати Протокол розгляду тендерних пропозицій від 02.10.2025 №314/05.05-09/2025, яким визнано переможцем Процедури закупівлі UA-2025-09-19-007823-a Приватне ремонтно-будівельне підприємство «Рембуд» (код ЄДРПОУ 21116965).
3. Відмінити Процедуру закупівлі UA-2025-09-19-007823-a.

Додатки:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів.
2. Реєстр пропозицій.
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій .
4. Протокол розгляду тендерних пропозицій від 30.09.2025 №306/05.05-09/2025.
5. Протокол розгляду тендерних пропозицій від 02.10.2025 №314/05.05-09/2025.
6. Довіреність.

Заступник генерального директора
з податкового обліку та внутрішнього аудиту Ірина ДОЦЕНКО
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження