• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Кондиціонери (спліт-системи) з послугами демонтажу та монтажу

Завершена

667 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 18.09.2025 14:01 - 26.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: 3774f37f03684fa0bb5ca60d119b4523
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-18-008289-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
18.09.2025 Державна організація "Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій" оголосила процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-09-18-008289-a. ПП "СПЕЦСЕРВІС" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ПП "СПЕЦСЕРВІС" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника про визначення переможця по закупівлі UA-2025-09-18-008289-a та прийняття рішення про намір укласти договір, а саме: Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №206 від 06.10.2025. Відповідно до абзацу 3 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ПП "СПЕЦСЕРВІС" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №206 від 06.10.2025 було визначено переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» (далі – ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК»). Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Звертаємо увагу Комісії, скарга на рішення Замовника подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні. Щодо неправомірного визначення переможцем ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» та прийняття рішення про намір укласти договір Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №206 від 06.10.2025: «Порядок денний: 1. Про розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ "ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР "ІВІК" (далі - Учасник), яка визначена найбільш економічно вигідною, поданої під час проведення процедури закупівлі «Кондиціонери (спліт-системи) з послугами демонтажу та монтажу», (ДК 021:2015: 42510000-4 - Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої) (далі - Закупівля), на відповідність вимогам тендерної документації, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами й доповненнями) (далі - Особливості), у т. ч. перевірку інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України '·Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є віль11им, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами, щодо наявності/ відсутності підстав для відмови Учаснику в участі у Закупівлі відповідно до пункту 47 Особливостей. 2. Про визнання Учасника переможцем Закупівлі. 3. Про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю… …ВИРІШИЛА: 1.Визначити ТОВ "ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ,,ІВІК" переможцем Закупівлі. 2. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме ТОВ "ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ,,ІВІК". 3. Оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме ТОВ "ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ,,ІВІК", в електронній системі закупівель».
Дата розгляду скарги: 21.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2025 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.10.2025 11:26
Дата виконання рішення Замовником: 27.10.2025 13:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: З рішенням АМКУ ознайомлені та прийнято до виконання.
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПЕЦСЕРВІС", Анастасія Вікторівна 380933840500 tender@spec-servis.com.ua https://spec-servis.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7d95be31cb6745d1bd02917fb1ae0689
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо відсутності документів щодо наявності права у ООВ видавати сертифікат ДСТУ ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо відсутності документів щодо наявності права у ООВ видавати сертифікат ДСТУ ISO

Відповідно до пункту 1 Розділу 3 Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
−​інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
−​іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.

Відповідно до пунктів 4.1.5 - 4.1.7 Додатку №2 до тендерної документації, в якому міститься Перелік документів що надаються Учасником у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності технічних характеристик предмету закупівлі вимогам тендерної документації, на підтвердження відповідності технічних характеристик вимогам тендерної документації до кондиціонерів (спліт-систем), Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи:
4.1.5. Копію діючого сертифікату на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 « Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, що застосовується в сфері діяльності «монтажу водопровідних мереж, систем опалювання та кондиціонування повітря; послуг інженерних та пов’язаних з ними послуг щодо технічного консультування», виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ або органом сертифікації, який акредитований іншим органом в Україні, що має право здійснювати акредитацію таких органів сертифікації, або виданий іншим органом сертифікації, з додаванням у пропозиції відповідних підтверджуючих чинних документів щодо наявності права у такого органу сертифікації видавати відповідний сертифікат ДСТУ ISO.
4.1.6. Копію діючого сертифікату на відповідність вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» чи інший аналогічний сертифікат, що застосовується в сфері діяльності «монтажу водопровідних мереж, систем опалювання та кондиціонування повітря; послуг інженерних та пов’язаних з ними послуг щодо технічного консультування», виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ або органом сертифікації, який акредитований іншим органом в Україні, що має право здійснювати акредитацію таких органів сертифікації, або виданий іншим органом сертифікації, з додаванням у пропозиції відповідних підтверджуючих чинних документів щодо наявності права у такого органу сертифікації видавати відповідний сертифікат ДСТУ ISO.
4.1.7. Копію діючого сертифікату на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, що застосовується в сфері діяльності «монтажу водопровідних мереж, систем опалювання та кондиціонування повітря; послуг інженерних та пов’язаних з ними послуг щодо технічного консультування», виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ або органом сертифікації, який акредитований іншим органом в Україні, що має право здійснювати акредитацію таких органів сертифікації, або виданий іншим органом сертифікації, з додаванням у пропозиції відповідних підтверджуючих чинних документів щодо наявності права у такого органу сертифікації видавати відповідний сертифікат ДСТУ ISO.

У складі тендерної пропозиції ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» надано файл «11) Сертифікати ISO(скан 9001+14001+45001).pdf», в якому містяться сертифікати на відповідність вимогам стандартам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», проте відсутні відповідні підтверджуючі чинні документи щодо наявності права у такого органу сертифікації видавати відповідний сертифікат ДСТУ ISO.

Таким чином, наявна невідповідність у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК».

Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи пункт 43 Особливостей, у Учасника відсутня можливість виправити таку невідповідність, а у Замовник не має права надавати учаснику вимогу про усунення такої невідповідності. Тендерна пропозиція ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та такі невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» на підставі абзацу 2 підункту 2 пункту 44 Особливостей.

Отже, Замовник не мав права визнавати ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» переможцем і приймати рішення про намір укласти договір з ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК», а мав обов’язок відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК». Натомість, Замовником Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №206 від 06.10.2025 було визначено переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів - ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК».

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Таким чином, з огляду на все викладене, ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» було неправомірно визначено переможцем процедури відкритих торгів, а рішення уповноваженої особи Замовника, викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №206 від 06.10.2025, яким було визначено переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів - ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.

Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в Скарзі надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 82d13441e6294642a1a0bf4d0f8af732
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо невідповідності гарантійного листа щодо гарантійних зобов’язань
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо невідповідності гарантійного листа щодо гарантійних зобов’язань

Відповідно до пункту 1 Розділу 3 Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
−​інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
−​іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.

Відповідно до пункту 4.2 Додатку №2 до тендерної документації, в якому міститься Перелік документів що надаються Учасником у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності технічних характеристик предмету закупівлі вимогам тендерної документації, на підтвердження відповідності технічних характеристик вимогам тендерної документації до кондиціонерів (спліт-систем), Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи:
4.2. Гарантійний лист від Учасника про надання строків гарантії на запропонований товар, який є предметом закупівлі, відповідно до умов, встановлених тендерною документацією.

Згідно з пунктом 6 Додатку №2 до тендерної документації, 6.​Гарантійні зобов’язання на послуги
6.1.​Гарантійний термін на надані послуги з демонтажу та монтажу повинен становити не менше 12 (дванадцять) місяців з дати підписання Акту здачі-приймання робіт (надання послуг).
6.2.​Гарантійний термін на обладнання що поставляється виконавцем повинен становити не менше 60 (шістдесят) місяців з дати підписання Акту приймання-передачі обладнання.
6.3.​При виявленні недоліків: строк усунення недоліків складає 2 (два) робочі дні з моменту складання акту недоліків.

У складі тендерної пропозиції ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» надано файл «12)Гарантійний лист (строки гарантії).pdf», в якому містяться положення пунктів 6.1 та 6.2 Додатку № 2 до тендерної документації, проте відсутня інформація про те, що «При виявленні недоліків: строк усунення недоліків складає 2 (два) робочі дні з моменту складання акту недоліків».

Таким чином, наявна невідповідність у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК».

Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи пункт 43 Особливостей, у Учасника відсутня можливість виправити таку невідповідність, а у Замовник не має права надавати учаснику вимогу про усунення такої невідповідності. Тендерна пропозиція ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та такі невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» на підставі абзацу 2 підункту 2 пункту 44 Особливостей.

Отже, Замовник не мав права визнавати ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» переможцем і приймати рішення про намір укласти договір з ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК», а мав обов’язок відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК». Натомість, Замовником Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №206 від 06.10.2025 було визначено переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів - ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК».

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Таким чином, з огляду на все викладене, ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» було неправомірно визначено переможцем процедури відкритих торгів, а рішення уповноваженої особи Замовника, викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №206 від 06.10.2025, яким було визначено переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів - ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР «ІВІК» є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.

Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в Скарзі надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження