-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прання та прасування
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником-резидентом, повинні бути складені українською мовою. Детальна інформація зазначена в пункті 7 Розділу 1 тендерної документації.
Завершена
135 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
18.09.2025 12:31 - 09.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
54194137fa2a4c62a11722c6e01ce3b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-18-006366-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
До: Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник: ДНІПРОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ВНУТРІШНІХ СПРАВ
код ЄДРПОУ: 08571446
Адреса: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. ДНІПРО, ПР. НАУКИ, БУД. 26
Суб’єкт оскарження: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ОЛІЙНИК СВІТЛАНА ЛЕОНІДІВНА
код ЄДРПОУ: 2939106901
Адреса: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ, М.ДНІПРО, ПРОСПЕКТ СЛОБОЖАНСЬКИЙ, БУДИНОК 113, КВАРТИРА 24
Відомості про процедуру закупівлі: Ідентифікатор: UA-2025-09-18-006366-a
Предмет: ДК 021:2015:98310000-9: Послуги з прання і сухого чищення
СКАРГА
Замовник розпочав тендерну процедуру відкритих торгів з особливостями. Скаржник виявив намір взяти участь у відповідному тендері, однак, ознайомившись з тендерною документацією, виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію та не дають можливості взяти участь, а саме:
1. Щодо документального підтвердження цільового призначення приміщення.
Відповідно до пункту 2 додатку 3 до тендерної документації:
2. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою:
№ з/п Найменування обладнання
та матеріально-технічної бази Кількість Примітка (власне/орендоване)
1 2 3 4
1.
Увага! Обов'язково повинно бути зазначено наявність у Учасника на праві власності та/або договорах оренди виробничих приміщень для прання білизни, з цільовим призначеня приміщеня «Пральня», що повинно бути документально підтверджено документом наданим у складі пропозиції - Витягом з державного реєстру речових прав, або технічною документацєю.
У разі оренди виробничих потужностей, Учасник повинен надати скан-копію діючого договору оренди/суборенди з актом приймання-передачі, дійсного до кінця 2025 року та Витягом з державного реєстру речових прав, або технічною документацєю.
Скаржник має в наявності приміщення для прання білизни за адресою Дніпропетровська область, Дніпровський район, сел. Слобожанське, вул. Слобожанська, 23А, що підтверджується договором оренди № 297 від 29.12.2025 року та додається до скарги. Відповідно до п. 1.4. цільове призначення приміщення за договором - «Пральня».
Скаржник отримав від орендодавця свідоцтво про право власності на нерухоме майно Серія САС №156164, витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно Серія ССК №639674, відомості з державного реєстру прав власності на нерухоме майно та технічний документ – технічний документ, які додаються до скарги. Відповідно до наведених документів тип обʼєкта: гаражні бокси та побутові приміщення, тобто такі документи не містять підтвердження цільового призначення приміщення як «Пральня».
Таким чином, у Скаржника в наявності спеціально виділена пральня, проте він не має витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, яка підтвердить цільове призначення приміщення - «Пральня». Скаржник може якісно виконати умови договору, проте позбавлений прийняти участі в закупівлі через те, що не може надати витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, які підтвердять цільове призначення приміщення - «Пральня».
Вказані вимоги розраховані на тих учасників, які мають витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, яка підтвердить цільове призначення приміщення - «Пральня», що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні № 5642-р/пк-пз від 09.04.2025.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи недискримінації, відкритості та прозорості.
Дії Замовника суперечать положенням частини четвертої статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", яка забороняє включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію або мають дискримінаційний характер.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми маємо намір взяти участь у відповідній закупівлі, за результатами якої претендуємо на укладення договору. Водночас дискримінаційні та неправомірні вимоги до предмета закупівлі унеможливлюють нашу участь в закупівлі.
З огляду на викладене та керуючись статтею 18 ЗУ "Про публічні закупівлі", –
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, допущених Замовником.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Копія договору № 297 від 27.12.2024 року на 4 арк;
2. Копія свідоцтва про право власності на нерухоме майно Серія САС №156164 на 2 арк;
3. Копія витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно Серія ССК №639674 на 2 арк;
4. Копія відомостей з державного реєстру прав власності на нерухоме майно на 1 арк;
5. Копія рішення № 5642-р/пк-пз від 09.04.2025;
6. Копія технічного паспорту на 4 арк.
З повагою,
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Світлана ОЛІЙНИК
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір, відомості, свідоцтво, витяг.pdf 22.09.2025 20:36
- Рішення від 09.04.2025 № 5642.pdf 22.09.2025 20:36
- Скарга на умови.docx 22.09.2025 20:36
- Технічний паспорт.pdf 22.09.2025 20:36
- sign.p7s 22.09.2025 20:43
- рішення від 24.09.2025 № 14585.pdf 24.09.2025 15:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.10.2025 № 15004.pdf 03.10.2025 13:00
- рішення від 02.10.2025 № 15004.pdf 06.10.2025 18:04
- Додаток 3_ Підтвердження кваліфікаційн_ ст16.docx 26.09.2025 15:21
- Додаток 6_Обробка персональних даних.pdf 26.09.2025 15:21
- Додаток 10_Перелік документів та_або інформації які подаються Переможцем.docx 26.09.2025 15:21
- ТД_Нова_952_23 зміни_Послуги _ 1178.doc 26.09.2025 15:21
- Додаток 3_ Підтвердження кваліфікаційн_ ст16.pdf 26.09.2025 15:21
- Додаток 8_Іші докумени, що вимагаються Замовником (10).docx 26.09.2025 15:21
- Додаток 6_Обробка персональних даних.docx 26.09.2025 15:21
- Додаток 7 _ Проєкт_ Договір_Прання.doc 26.09.2025 15:21
- Додаток 1_Тендерна пропозиція.pdf 26.09.2025 15:21
- Додаток 2_Про відсутніть підстав _22 зм_1178_ для відмови учаснику в участі у прцедурі закпівілі, передбачен_ пуктом 47 Особливостей.pdf 26.09.2025 15:21
- Додаток 9_Перелік документів та_або інформації які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.docx 26.09.2025 15:21
- Пояснення_до_скарги_UA-2025-09-18-006366-a.a1.pdf 26.09.2025 15:21
- ТД_Нова_952_23 зміни_Послуги _ 1178.pdf 26.09.2025 15:21
- Додаток 5_Загальні в_домості.pdf 26.09.2025 15:21
- Додаток 4 _Технічне завдання.docx 26.09.2025 15:21
- Додаток 4 _Технічне завдання.pdf 26.09.2025 15:21
- Додаток 8_Іші докумени, що вимагаються Замовником (10).pdf 26.09.2025 15:21
- Додаток 9_Перелік документів та_або інформації які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.pdf 26.09.2025 15:21
- Додаток 10_Перелік документів та_або інформації які подаються Переможцем.pdf 26.09.2025 15:21
- Додаток 5_Загальні в_домості.docx 26.09.2025 15:21
- Пояснення_до_скарги_UA-2025-09-18-006366-a.a1.docx 26.09.2025 15:21
- Додаток 1_Тендерна пропозиція.docx 26.09.2025 15:21
- Додаток 2_Про відсутніть підстав _22 зм_1178_ для відмови учаснику в участі у прцедурі закпівілі, передбачен_ пуктом 47 Особливостей.docx 26.09.2025 15:21
- Додаток 7 _ Проєкт_ Договір_Прання.pdf 26.09.2025 15:21
- ПРОТОКОЛ №1626_виконання рішення АМКУ.pdf 07.10.2025 16:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.09.2025 20:49
Дата розгляду скарги:
02.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.09.2025 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.10.2025 18:05
Дата виконання рішення Замовником:
07.10.2025 16:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
РІШЕННЯ № 15004-р/пк-пз від 02.10.2025 виконано. Порушення усунуто шляхом внесення змін до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
01fcb47bbcc74118ac9f5f2ac88c18ce
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо документального підтвердження цільового призначення приміщення.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 2 додатку 3 до тендерної документації:
2. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою:
№ з/п Найменування обладнання
та матеріально-технічної бази Кількість Примітка (власне/орендоване)
1 2 3 4
1.
Увага! Обов'язково повинно бути зазначено наявність у Учасника на праві власності та/або договорах оренди виробничих приміщень для прання білизни, з цільовим призначеня приміщеня «Пральня», що повинно бути документально підтверджено документом наданим у складі пропозиції - Витягом з державного реєстру речових прав, або технічною документацєю.
У разі оренди виробничих потужностей, Учасник повинен надати скан-копію діючого договору оренди/суборенди з актом приймання-передачі, дійсного до кінця 2025 року та Витягом з державного реєстру речових прав, або технічною документацєю.
Скаржник має в наявності приміщення для прання білизни за адресою Дніпропетровська область, Дніпровський район, сел. Слобожанське, вул. Слобожанська, 23А, що підтверджується договором оренди № 297 від 29.12.2025 року та додається до скарги. Відповідно до п. 1.4. цільове призначення приміщення за договором - «Пральня».
Скаржник отримав від орендодавця свідоцтво про право власності на нерухоме майно Серія САС №156164, витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно Серія ССК №639674, відомості з державного реєстру прав власності на нерухоме майно та технічний документ – технічний документ, які додаються до скарги. Відповідно до наведених документів тип об?єкта: гаражні бокси та побутові приміщення, тобто такі документи не містять підтвердження цільового призначення приміщення як «Пральня».
Таким чином, у Скаржника в наявності спеціально виділена пральня, проте він не має витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, яка підтвердить цільове призначення приміщення - «Пральня». Скаржник може якісно виконати умови договору, проте позбавлений прийняти участі в закупівлі через те, що не може надати витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, які підтвердять цільове призначення приміщення - «Пральня».
Вказані вимоги розраховані на тих учасників, які мають витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, яка підтвердить цільове призначення приміщення - «Пральня», що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні № 5642-р/пк-пз від 09.04.2025.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи недискримінації, відкритості та прозорості.
Дії Замовника суперечать положенням частини четвертої статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", яка забороняє включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію або мають дискримінаційний характер.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми маємо намір взяти участь у відповідній закупівлі, за результатами якої претендуємо на укладення договору. Водночас дискримінаційні та неправомірні вимоги до предмета закупівлі унеможливлюють нашу участь в закупівлі.
2. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою:
№ з/п Найменування обладнання
та матеріально-технічної бази Кількість Примітка (власне/орендоване)
1 2 3 4
1.
Увага! Обов'язково повинно бути зазначено наявність у Учасника на праві власності та/або договорах оренди виробничих приміщень для прання білизни, з цільовим призначеня приміщеня «Пральня», що повинно бути документально підтверджено документом наданим у складі пропозиції - Витягом з державного реєстру речових прав, або технічною документацєю.
У разі оренди виробничих потужностей, Учасник повинен надати скан-копію діючого договору оренди/суборенди з актом приймання-передачі, дійсного до кінця 2025 року та Витягом з державного реєстру речових прав, або технічною документацєю.
Скаржник має в наявності приміщення для прання білизни за адресою Дніпропетровська область, Дніпровський район, сел. Слобожанське, вул. Слобожанська, 23А, що підтверджується договором оренди № 297 від 29.12.2025 року та додається до скарги. Відповідно до п. 1.4. цільове призначення приміщення за договором - «Пральня».
Скаржник отримав від орендодавця свідоцтво про право власності на нерухоме майно Серія САС №156164, витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно Серія ССК №639674, відомості з державного реєстру прав власності на нерухоме майно та технічний документ – технічний документ, які додаються до скарги. Відповідно до наведених документів тип об?єкта: гаражні бокси та побутові приміщення, тобто такі документи не містять підтвердження цільового призначення приміщення як «Пральня».
Таким чином, у Скаржника в наявності спеціально виділена пральня, проте він не має витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, яка підтвердить цільове призначення приміщення - «Пральня». Скаржник може якісно виконати умови договору, проте позбавлений прийняти участі в закупівлі через те, що не може надати витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, які підтвердять цільове призначення приміщення - «Пральня».
Вказані вимоги розраховані на тих учасників, які мають витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, яка підтвердить цільове призначення приміщення - «Пральня», що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні № 5642-р/пк-пз від 09.04.2025.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи недискримінації, відкритості та прозорості.
Дії Замовника суперечать положенням частини четвертої статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", яка забороняє включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію або мають дискримінаційний характер.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми маємо намір взяти участь у відповідній закупівлі, за результатами якої претендуємо на укладення договору. Водночас дискримінаційні та неправомірні вимоги до предмета закупівлі унеможливлюють нашу участь в закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Технічний паспорт
-
Повʼязаний документ:
Технічний паспорт.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 09.04.2025 № 5642
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 09.04.2025 № 5642.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір, відомості, свідоцтво, витяг
-
Повʼязаний документ:
Договір, відомості, свідоцтво, витяг.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
809f3680e29d4c17be7164355c2ae6ef
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-18-006366-a
Пояснення по суті скарги
На виконання ч. 16 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з надходженням скарги від ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ОЛІЙНИК СВІТЛАНА ЛЕОНІДІВНА (далі – Скаржник), оприлюдненої в електронній системі 22.09.2025 за № UA-2025-09-18-006366-a.а1 (далі – Скарга), відповідно до рішення Органу оскарження у сфері публічних закупівель від № 14585-р/пк-пз від 24.09.2025 (далі – Комісія), надаємо пояснення щодо проведення Дніпровським державним університетом внутрішніх справ (далі – Замовник) процедури закупівлі " Послуги з прання та прасування " (надалі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі Товару проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» «Про публічні закупівлі» від 25.12.15 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями), (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), (далі – Особливості), оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-09-18-006366-a.
Пояснення надаються виходячи з питань (тверджень), викладених у Скарзі.
Скаржник ФОП Олійник Світлана Леонідівна у своїй Скарзі зазначає, що пунктом 2 Додатку 3 до Тендерної документації закупівлі: UA-2025-09-18-006366-a встановлено вимоги щодо наявності у учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме обов’язкової наявності в Учасника на праві власності та/або договорах оренди виробничих приміщень для прання білизни, з цільовим призначенням приміщення «Пральня», що повинно бути документально підтверджено документом наданим у складі пропозиції - Витягом з державного реєстру речових прав, або технічною документацією. На думку Скаржника, такий кваліфікаційний критерій позбавляє ФОП Олійник Світлану Леонідівну права прийняти участі в закупівлі у зв’язку з неможливістю надати Витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, які підтвердять цільове призначення приміщення - «Пральня».
Зазначаємо, що вимога щодо документального підтвердження наявності в Учасника приміщення для прання білизни з цільовим призначенням «Пральня» є законною, відповідає чинному законодавству та встановлена з метою належного надання послуг прання та прасування з дотриманням чинних будівельних та санітарних норм.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
В той же час порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування встановлюються Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12.10.2022 року №1178 (далі - Особливості).
Зокрема, абз. 6 п. 28 Особливостей зазначено, що у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі встановленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Таким чином, Законом встановлено, що тендерна документація має містити не лише перелік кваліфікаційних критеріїв, а й перелік документів на підтвердження відповідності учасника зазначеним критеріям, які мають бути надані учасниками торгів у складі тендерних пропозицій.
На виконання вказаних норм законодавства, Замовником було встановлено кваліфікаційний критерій щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме виробничих приміщень для прання білизни з цільовим призначенням «Пральня» з можливістю документального підтвердження відповідності такому критерію шляхом надання або Витягу з державного реєстру речових прав, або технічної документації, тобто в даному випадку тендерною документацією було передбачено два альтернативних, різних варіанти такого документального підтвердження.
Можливість обирати певний вид поведінки та спосіб підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію свідчить про наявність вільного вибору Учасника при подачі відповідних документів, вказує на відкритість умов закупівлі та відсутність обмежень для потенційних учасників.
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 55 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» № 1141 від 26.11.2011 року витяг з державного реєстру прав формуються виключно за допомогою програмних засобів його ведення з обов’язковим присвоєнням індексного номера, фіксацією дати та часу їх формування. З огляду на викладене, Витяг з державного реєстру прав є офіційним документом, що має чітку регламентовану законодавством форму і формується уповноваженим розпорядником інформації.
В свою чергу, альтернативний варіант, передбачений тендерною документацією, – технічна документація приміщення – це узагальнена назва технічних документів, що містять загальну інформацію про приміщення. Зауважуємо, що Замовником не було обмежено потенційних учасників закупівлі у формі, видах або способах надання технічної документації приміщення.
Крім того, Скаржник посилається на те, що вказані вимоги розраховані на тих учасників, які мають витяг з державного реєстру речових прав або технічну документацію, яка підтвердить цільове призначення приміщення - «Пральня».
Відповідно до п. 56 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» № 1141 від 26.11.2011 року Відомості з Державного реєстру прав формуються у формі інформації з Державного реєстру прав або витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав.
Скаржник зазначає, що не може надати витяг з державного реєстру речових прав, при цьому не повідомляє причин неможливості надання такого витягу та підтвердження такої неможливості за одночасної змоги надання всіх правовстановлюючих документів на приміщення, що орендується (зокрема, свідоцтво про право власності на нерухоме майно Серія САС №156164, витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно Серія ССК №639674, відомості з державного реєстру прав власності на нерухоме майно та технічний документ).
З огляду на вищезазначені аргументи, Замовник не погоджується з даним твердженням, оскільки учасник закупівлі має право подати для підтвердження наявності приміщення один з документів на вибір: або Витяг з державного реєстру речових прав, або технічну документацію, що автоматично виключає дискримінаційний характер кваліфікаційного критерію, не обмежує коло суб’єктів, але вимагає належного підтвердження наявності ресурсів для виконання послуг.
Зауважуємо, що вимога про підтвердження можливості використання приміщення за цільовим призначенням «пральня» насамперед викликана необхідністю надання якісних послуг з дотриманням усіх необхідних режимів прання, забезпечення відповідної виробничої потужності пральні, санітарно-гігієнічних вимог надання побутових послуг, тобто в даному випадку приміщення має функціонально придатним для прання, а не пристосованим складом чи офісом без належного обладнання.
Приміщення пральні повинні відповідати низці вимог, встановлених санітарними, будівельними, протипожежними та трудовими нормами, основні вимоги регулюються відповідно до профілю пральні, наприклад:
- вимоги до приміщень пральні в закладах охорони здоров’я встановлено наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Державних санітарних норм та правил зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни в закладах охорони здоров’я» № 785 від 08.05.2025 року;
- вимоги до приміщень пральні в закладах освіти встановлено наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» № 2205 від 25.09.2020 року;
- вимоги до приміщень пральні в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах встановлено наказом Міністерства юстиції України «Про затвердження Положення про організацію лазне-прального обслуговування осіб, які тримаються в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах» № 849/5 від 08.06.2012 року.
Зауважуємо, що визначення функціонального призначення як «Пральня» автоматично передбачає відповідність приміщення наступним критеріям:
- розділення потоків брудної та чистої білизни;
- висота виробничих приміщень від позначки підлоги до низу несучих конструкцій у пральнях продуктивністю до 200,0 кг білизни за зміну повинна бути 3,0 м, у пральнях продуктивністю більше за 200 кг - за технологічними вимогами;
- огороджувальні конструкції приміщень з мокрим та вологими режимами повинні мати з внутрішнього боку пароізоляцію або гідроізоляцію з біостійких матеріалів;
- над приміщеннями з мокрим режимом треба передбачати покрівлі з горищами, що мають природну вентиляцію;
- підлога в приміщеннях із мокрим та вологим режимами повинна бути стійкою до впливу вологи та дезінфікуючих лужних розчинів, а також легко очищуватися від забруднення.
Вказаний перелік вимог неповний, проте точно констатує той факт, що приміщення, призначене для надання послуг прання та прасування повинно мати відповідну забезпеченість вентиляцією, водовідведенням, постійним електричним живленням та мати належний рівень безпечності експлуатації приміщення.
В свою чергу, з наданої Скаржником документації, зокрема технічного паспорту від 07.08.2013 року чітко вбачається, що призначення громадського будинку, в якому розташована пральня, визначено як «гаражні бокси та побутові приміщення», що викликає сумніви у можливості пристосування даної будівлі для потужностей пральні, а також можливості дотримання відповідного рівня гігієнічних норм при наданні послуг.
Крім того, звертаємо увагу, що посилання Скаржника на рішенні АМКУ № 5642-р/пк-пз від 09.04.2025 року в даному випадку не повинне прийматись до уваги АМКУ, оскільки дані закупівлі не є ідентичними, зокрема, рішення АМКУ № 5642-р/пк-пз від 09.04.2025 року стосується вимоги тендерної документації, що не передбачала альтернативного варіанту підтвердження функціонального призначення приміщення, а також стосувалась Замовника, який є закладом охорони здоров’я.
Таким чином, під час складання Документації Замовник дотримався вимог чинного законодавства, саме Замовнику надано право розробляти Документацію самостійно, у тому числі – встановлювати інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також документи для підтвердження відповідності учасника таким характеристикам, із урахуванням особливостей предмета закупівлі та власних потреб.
У зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що Замовник не порушував принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, встановлених ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а навпаки об’єктивно та неупереджено встановив вимоги до тендерних пропозицій потенційних учасників, надав альтернативні варіанти підтвердження відповідності таким вимогам, що є дотриманням принципу добросовісної конкуренції відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі».
ПРОШУ:
1. Взяти до уваги цю інформацію та обґрунтування щодо зауважень, викладених у Скарзі.
2. Залишити Скаргу ФОП Олійник Світлани Леонідівни UA-2025-09-18-006366-a.a1 за ідентифікатором без задоволення, а тендерну документацію закупівлі: UA-2025-09-18-006366-a без змін.
Додатки:
1. Тендерна документація до закупівлі («ТД_Нова_952_23 зміни_Послуги _ 1178» файли форматів .doc та .pdf)
2. Додаток №1 до тендерної документації (файли форматів .doc та .pdf)
3. Додаток №2 до тендерної документації (файли форматів .doc та .pdf)
4. Додаток №3 до тендерної документації (файли форматів .doc та .pdf)
5. Додаток №4 до тендерної документації (файли форматів .doc та .pdf)
6. Додаток №5 до тендерної документації (файли форматів .doc та .pdf)
7. Додаток №6 до тендерної документації (файли форматів .doc та .pdf)
8. Додаток №7 до тендерної документації (файли форматів .doc та .pdf)
9. Додаток №8 до тендерної документації (файли форматів .doc та .pdf)
10. Додаток №9 до тендерної документації (файли форматів .doc та .pdf)
11. Додаток №10 до тендерної документації (файли форматів .doc та .pdf)
Уповноважена особа
Дніпровського державного
університету внутрішніх справ Олена ШЕВЧЕНКО
Дата опублікування:
26.09.2025 15:21