-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам’яне марки Д (13-100), напівбрикет торф’яний, дрова)
Торги відмінено
665 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
18.09.2025 11:40 - 19.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на незаконні, дискримінаційні вимоги Тендерної документації. Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Протоколом Уповноваженої особи Арцизької міської ради Снігир Наталії Вікторівни від 09 січня 2025 року №2 (надалі – Документація, ТД),що опублікована 18.09.2025 року, Скаржник вважає, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) та право Скаржника на участь у цій закупівлі. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, одним із принципів проведення публічних закупівель, визначений статтею 5 Закону є недискримінація Учасників. Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Безпідставні, дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника призводить до обмеження конкуренції і дискримінації учасників, внаслідок чого порушуються права Скаржника на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію його як учасника.
Номер:
6be464cea4c0401a9d1ce1a1d643e79b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-18-005028-a.c1
Назва:
Скарга на незаконні, дискримінаційні вимоги Тендерної документації.
Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Протоколом Уповноваженої особи
Арцизької міської ради Снігир Наталії Вікторівни від 09 січня 2025 року №2 (надалі – Документація, ТД),що опублікована 18.09.2025 року, Скаржник вважає, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) та право Скаржника на участь у цій закупівлі.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, одним із принципів проведення публічних закупівель, визначений статтею 5 Закону є недискримінація Учасників.
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Безпідставні, дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника призводить до обмеження конкуренції і дискримінації учасників, внаслідок чого порушуються права Скаржника на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію його як учасника.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист № 3323-04_60011-06 від 05.09.2025.pdf 22.09.2025 14:21
- ДСТУ EN 15234-5_2018 Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання (EN 15234-5_2012, IDT) копія.pdf 22.09.2025 14:21
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку) копія.pdf 22.09.2025 14:21
- Лист постачальника.pdf 22.09.2025 14:21
- ДСТУ 7146-2010.pdf 22.09.2025 14:21
- ТУУ-00994207-005.....pdf 22.09.2025 14:21
- sign.p7s 22.09.2025 14:23
- рішення від 24.09.2025 №14581.pdf 24.09.2025 15:41
- Інформація про перенесення дати розгляду скарги та надання інформації від 02.10.2025 №1998.pdf 02.10.2025 16:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.10.2025 №15327.pdf 10.10.2025 14:49
- рішення від 09.10.2025 №15327.pdf 10.10.2025 16:54
- Пояснення.pdf 25.09.2025 16:46
- Пояснення Антимонопольний.docx 25.09.2025 16:46
- Протокол 32.docx 25.09.2025 16:46
- Протокол 32.pdf 25.09.2025 16:46
- Пояснення АМКУ.pdf 06.10.2025 16:44
- Пояснення Антимонопольний – копія.docx 06.10.2025 16:44
- Додаток №4.docx 17.10.2025 14:53
- Додаток №2.docx 17.10.2025 14:53
- Протокол 36.pdf 17.10.2025 14:53
- Протокол 36.docx 17.10.2025 14:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.09.2025 14:35
Дата розгляду скарги:
09.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.09.2025 15:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.10.2025 16:54
Дата виконання рішення Замовником:
17.10.2025 14:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.10.2025 №15327-р/пк-пз Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 17 жовтня 2025 року №36 було внесено зміни до Тендерної документації, закупівля: Тверде паливо (вугілля кам’яне марки Д (13-100), напівбрикет торф’яний, дрова), за кодом ДК 021:2015: 09110000-3 – Тверде паливо, а саме: внесено зміни в частині технічних, якісних характеристик Дров і відповідно викладено Додаток №2, Додаток №4 у новій редакції.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b19a8cd70515425ca6e8ba073c2f0a38
Заголовок пункту скарги:
Порушення порядку проведення закупівлі. Вимоги не передбачені чинним законодавством України.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно ч.4 розділу VI Тендерної документації, Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону та п. 19 Особливостей.
Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.
Також, ч. 6 розділу VI Тендерної документації містить посилання на ст. 200 Господарського кодексу України.
Згідно з частиною третьою статті 17 “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 9 січня 2025 року № 4196-IX “Про особливості регулювання окремих організаційно-правових форм у перехідний та об’єднань України (далі - введення в дію цього юридичних осіб” (далі – Закон № 4196-IX) ГК України) визнано таким, що Закону діяльності юридичних осіб період Господарський кодекс втратив чинність, з дня 28 серпня 2025 року.
Зауважимо, що при проведенні закупівлі Замовник має керуватись чинним законодавством Україна, щоб забезпечити законність та прозорість закупівельного процесу, а не застосовувати норми, які вже втратили чинність.
Також, Листом Мінекономіки № 3323-04_60011-06 від 05.09.2025 року було надано роз’яснення щодо втрати чинності Господарського кодексу України, у якому зазначено: «що у зв’язку з набранням чинності Закону № 4196-IX замовникам слід привести у відповідність тендерну документацію та проекти договорів про закупівлю щодо відкритих торгів, оголошених замовниками після втрати чинності ГК України, та вилучити посилання на положення ГК України, замінивши їх на положення з ЦК України або інших спеціальних законів, що регулюють відповідні правовідносини.
Натомість Замовник не дотримується норм чинного законодавства України та порушує порядок проведення торгів і права учасників (у т.ч. право Скаржника на участь у закупівлі).
Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.
Також, ч. 6 розділу VI Тендерної документації містить посилання на ст. 200 Господарського кодексу України.
Згідно з частиною третьою статті 17 “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 9 січня 2025 року № 4196-IX “Про особливості регулювання окремих організаційно-правових форм у перехідний та об’єднань України (далі - введення в дію цього юридичних осіб” (далі – Закон № 4196-IX) ГК України) визнано таким, що Закону діяльності юридичних осіб період Господарський кодекс втратив чинність, з дня 28 серпня 2025 року.
Зауважимо, що при проведенні закупівлі Замовник має керуватись чинним законодавством Україна, щоб забезпечити законність та прозорість закупівельного процесу, а не застосовувати норми, які вже втратили чинність.
Також, Листом Мінекономіки № 3323-04_60011-06 від 05.09.2025 року було надано роз’яснення щодо втрати чинності Господарського кодексу України, у якому зазначено: «що у зв’язку з набранням чинності Закону № 4196-IX замовникам слід привести у відповідність тендерну документацію та проекти договорів про закупівлю щодо відкритих торгів, оголошених замовниками після втрати чинності ГК України, та вилучити посилання на положення ГК України, замінивши їх на положення з ЦК України або інших спеціальних законів, що регулюють відповідні правовідносини.
Натомість Замовник не дотримується норм чинного законодавства України та порушує порядок проведення торгів і права учасників (у т.ч. право Скаржника на участь у закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Лист
-
Повʼязаний документ:
Лист № 3323-04_60011-06 від 05.09.2025.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію в частині виключення посилання (використання) на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
d2c8506a2cb94d368370e02d40eb2010
Заголовок пункту скарги:
Порушення порядку проведення закупівлі. Вимоги не передбачені чинним законодавством України.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Згідно п. 2 та п. 5 ч.4 розділу VI Тендерної документації, Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару.
Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
Згідно пп. 2 та пп. 5 п. 11.1 Проекту договору (Додаток № 3 до тендерної документації), Умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг).
Наведені вимоги не узгоджуються з нормами п. 19 Особливостей, згідно яких Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13 цих особливостей, крім договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку.
Вбачається, що Замовник проводить цю закупівлю не у відповідності до вимог Особливостей, що підтверджує порушення порядку проведення закупівлі Замовником та порушує права Скаржника на участь у цій закупівлі.
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару.
Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
Згідно пп. 2 та пп. 5 п. 11.1 Проекту договору (Додаток № 3 до тендерної документації), Умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг).
Наведені вимоги не узгоджуються з нормами п. 19 Особливостей, згідно яких Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13 цих особливостей, крім договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку.
Вбачається, що Замовник проводить цю закупівлю не у відповідності до вимог Особливостей, що підтверджує порушення порядку проведення закупівлі Замовником та порушує права Скаржника на участь у цій закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку) копія.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію ( ч.4 розділу VI Тендерної документації та Додаток 3 до тендерної документації) та привести вимоги щодо внесення змін в істотні умови договору про закупівлю після його підписання у відповідності до чинних норм п. 19 Особливостей.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
227a74b9a8974004bac450c4d6c7965d
Заголовок пункту скарги:
Порушення порядку проведення закупівлі. Встановлення вимог до товару, що не є предметом закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3. Згідно ч. 6 розділу ІІІ Тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі (згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону) викладена у Додатку № 2 до тендерної документації.
Також, Тендерна документація та Оголошення містять інформацію, що одним з товарів, що є предметом закупівлі є Вугілля кам’яне марки Г (13-100).
Додаток № 2 до тендерної документації передбачає вимоги щодо кількості Вугілля кам’яне марки Г (13-100) – 43 т. (зауважимо, що до вугілля кам’яне Г (25-100) не встановлено вимог)
Разом з тим, вимогами п. 3.1. Додатку 2 до тендерної документації, передбачено:
Технічні, якісні характеристики: Вугілля кам’яне Г (25-100) за своїми характеристиками мають відповідати діючим державним стандартам ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 3472:2015, а саме:
Вимоги щодо якості продукції:
№
п/п Показник Вимоги Замовника
1 Нижча теплота згорання (не менше) ккал/кг 6200
2 Зольність на сухий стан палива, %- не більше ніж: 10
3 Загальна волога на робочий стан палива, % - не більше ніж: 10
4 Масова частка кусків розміром менше нижчої границі. % не більше ніж 12
Якість вугілля кам’яного, що є предметом даної закупівлі, повинна відповідати вимогам, що вказані у даному додатку та діючим, ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 3472:2015, підтверджується вказане шляхом наданням в складі тендерної пропозиції учасника: чинного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданого ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля, що містить перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.10. Додатку А ДСТУ 7146:2010. (Учаснику дозволено надавати сертифікат, який передбачений даним пунктом, з назвою вугільної продукції: … «вугілля кам’яне, Г(Г2) (25-100)», «вугілля кам’яне, Г(Г1) (25-100)» ).
Аналогічні вимоги встановлені у п. 3.1. Додатку 4 до тендерної документації.
Вбачається, що наведеними вимогами Додатку 2 та Додатку 4 до тендерної документації передбачено вимоги до товару - Вугілля кам’яне Г (25-100) та перелік документів щодо підтвердження якості такого товару.
Однак, зауважимо, що оголошення про проведення цієї закупівлі та тендерна документація (п. 4 розділ І тендерної документації, найменування предмету закупівлі, вимоги до кількості у Додатку 2, Додаток 3) не передбачають такого предмету закупівлі як Вугілля кам’яне Г (25-100).
Наразі не є зрозумілим, чому при закупівлі вугілля кам’яне марки Г (13-100), напівбрикет торф’яний, дрова Замовник встановлює вимоги до - Вугілля кам’яне Г (25-100) та вимагає надання окремих документів на такий товар.
Скаржнику не зрозуміло яким чином можливо підготувати свою пропозицію, щоб вона відповідала вимогам Додатку 2 та вимогам Додатку 4 та узгоджувалась з вимогами оголошення та тендерної документації в цілому. Що є предметом закупівлі з поміж вугілля кам’яного? Вугілля кам’яне Г (25-100) (у якій тоді кількості?) та Вугілля кам’яне Г (13-100)? чи тільки Вугілля кам’яне Г (13-100) (але чому тоді передбачені вимоги до іншого вугілля)? Зауважимо, що вугілля Вугілля кам’яне Г (25-100) та Вугілля кам’яне Г (13-100) це різні товари.
Вимоги у наведеній редакції унеможливлює підготовку тендерної пропозиції Скаржником.
Встановивши вимоги у вищенаведеній редакції Замовник порушив порядок проведення закупівель та права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Також, Тендерна документація та Оголошення містять інформацію, що одним з товарів, що є предметом закупівлі є Вугілля кам’яне марки Г (13-100).
Додаток № 2 до тендерної документації передбачає вимоги щодо кількості Вугілля кам’яне марки Г (13-100) – 43 т. (зауважимо, що до вугілля кам’яне Г (25-100) не встановлено вимог)
Разом з тим, вимогами п. 3.1. Додатку 2 до тендерної документації, передбачено:
Технічні, якісні характеристики: Вугілля кам’яне Г (25-100) за своїми характеристиками мають відповідати діючим державним стандартам ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 3472:2015, а саме:
Вимоги щодо якості продукції:
№
п/п Показник Вимоги Замовника
1 Нижча теплота згорання (не менше) ккал/кг 6200
2 Зольність на сухий стан палива, %- не більше ніж: 10
3 Загальна волога на робочий стан палива, % - не більше ніж: 10
4 Масова частка кусків розміром менше нижчої границі. % не більше ніж 12
Якість вугілля кам’яного, що є предметом даної закупівлі, повинна відповідати вимогам, що вказані у даному додатку та діючим, ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 3472:2015, підтверджується вказане шляхом наданням в складі тендерної пропозиції учасника: чинного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданого ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля, що містить перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.10. Додатку А ДСТУ 7146:2010. (Учаснику дозволено надавати сертифікат, який передбачений даним пунктом, з назвою вугільної продукції: … «вугілля кам’яне, Г(Г2) (25-100)», «вугілля кам’яне, Г(Г1) (25-100)» ).
Аналогічні вимоги встановлені у п. 3.1. Додатку 4 до тендерної документації.
Вбачається, що наведеними вимогами Додатку 2 та Додатку 4 до тендерної документації передбачено вимоги до товару - Вугілля кам’яне Г (25-100) та перелік документів щодо підтвердження якості такого товару.
Однак, зауважимо, що оголошення про проведення цієї закупівлі та тендерна документація (п. 4 розділ І тендерної документації, найменування предмету закупівлі, вимоги до кількості у Додатку 2, Додаток 3) не передбачають такого предмету закупівлі як Вугілля кам’яне Г (25-100).
Наразі не є зрозумілим, чому при закупівлі вугілля кам’яне марки Г (13-100), напівбрикет торф’яний, дрова Замовник встановлює вимоги до - Вугілля кам’яне Г (25-100) та вимагає надання окремих документів на такий товар.
Скаржнику не зрозуміло яким чином можливо підготувати свою пропозицію, щоб вона відповідала вимогам Додатку 2 та вимогам Додатку 4 та узгоджувалась з вимогами оголошення та тендерної документації в цілому. Що є предметом закупівлі з поміж вугілля кам’яного? Вугілля кам’яне Г (25-100) (у якій тоді кількості?) та Вугілля кам’яне Г (13-100)? чи тільки Вугілля кам’яне Г (13-100) (але чому тоді передбачені вимоги до іншого вугілля)? Зауважимо, що вугілля Вугілля кам’яне Г (25-100) та Вугілля кам’яне Г (13-100) це різні товари.
Вимоги у наведеній редакції унеможливлює підготовку тендерної пропозиції Скаржником.
Встановивши вимоги у вищенаведеній редакції Замовник порушив порядок проведення закупівель та права Скаржника на участь у цій закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку) копія.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7146
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 7146-2010.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію (Додаток 2 та Додаток 4 до тендерної документації) та чіткого визначити яке вугілля є предметом закупівлі, його кількість та інші вимоги до предмету закупівлі
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
5affeaa1edc94ea699a6c6dc8bc78745
Заголовок пункту скарги:
Незаконні дискримінаційні вимоги. Порушення порядку проведення закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
4. Згідно вимог п. 3.3 Додатку 2 до тендерної документації, Технічні, якісні характеристики:
Дрова паливні твердих порід, колоті, складені на піддонах - деревина твердих порід: дуб.
Довжина – 0,25 – 0,35м. Товщина - від 2 см. та вище
Дрова повинні відповідати ТУУ-00994207-005:2018.
Для підтвердження технічних та якісних характеристик в складі тендерної пропозиції надається копія документу щодо якості оформленого відповідно до вимог ТУУ-00994207-005:2018 «Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги» та виданого експертною сертифікованою організацією, який підтверджує якість товару (посвідчення якості або копія протоколу випробувань, або копія сертифікату якості, тощо) відповідно до діючих стандартів або нормативної документації згідно якої виготовляється товар. Крім того, з метою підтвердження легального походження товару постачання деревини в складі тендерної пропозиції учасник надає:
- копію підтверджуючого(их) документу(ів), щодо законності походження деревини та можливості вчасно та якісно виконати поставку: лісорубний квиток (якщо учасник є постійним лісокористувачем) та/або договір, укладений учасником за результатами біржового аукціону з продажу необробленої деревини з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини твердолистяних порід непромислового використання та/або договір, укладений між учасником та його постачальником, за умови надання документу, що підтверджує придбання деревини постачальником у постійного лісокористувача (а саме договір, укладений постачальником учасника за результатами біржового аукціону з продажу необробленої деревини з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини твердолистяних порід непромислового використання);
- копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного;
- паспорт про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією;
- паспорт пожежної безпеки на продукт дрова, виданий експертною сертифікованою організацією.
Також, ідентичні вимоги передбачені і в п. 3.3 Додатку 4 до тендерної документації.
Щодо якісних вимог. Згідно п. 6.1 ТУУ-00994207-005:2018 (на яке посилається Замовник у своїх вимогах), Розміри деревини дров’яної промислового і непромислового використання встановлено у табл. 1 і табл.2. Вимоги до якості - у табл. 3.
З огляду на всі вимоги п. 3.3 вказаних Додатків, то Замовник бажає закупити деревину дров’яну непромислового використання
Так, вимогами Таблиці 1 ТУУ-00994207-005:2018, передбачено, що Розміри деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листяних порід, зокрема довжина, м. становить 0,25 - >1,0 1,0- 1,9, при цьому, для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
Отже, вбачається, що вказаним ТУ не передбачено такого показника “Довжина – 0,25 – 0,35м.», тож виникає питання -чим керувався Замовник, при встановлені таких вимог. Чому саме такі параметри? Під якого виробника прописані такі вимоги?
Такими вимогами, з урахуванням вимог до переліку документів у п. 3.3 Додатку 2 та Додатку 4, що необхідно надати у складі тендерної пропозиції для підтвердження технічних та якісних вимог такого товару) Замовник обмежує конкуренцію, прописуючи вимоги під одного виробника.
Зауважимо, що ми могли б запропонувати товар – деревину, що відповідає ТУУ 16.1-00994207-005:2018, у тому числі за розміром, однак, через незаконні, обмежувальні вимоги щодо розміру такого товару наша участь у даних торгах обмежена.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині та встановити вимоги до товару у повній відповідності до ТУУ-00994207-005:2018, відповідність якому вимагає Замовник.
Щодо окремих документів на такий вид товару.
Згідно оголошення за товар, що закуповується Замовником є твердим паливом.
Згідно п. 29 Особливостей, У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного предмету закупівлі передбачено національний стандарт - ДСТУ EN 15234-5:2018 Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання (EN 15234-5:2012, IDT), який не передбачає жодного з перелічених документів, що встановлені Замовником.
Також, просимо зауважити, що ТУУ-00994207-005:2018 також не передбачає, що документ щодо якості повинен бути виданий експертною сертифікованою організацією. Як і не має згадування «посвідчення якості» або «протоколу випробувань», або «сертифікату якості», а містить загальне формулювання – документ щодо якості та вимоги до його змісту. Разом з тим ТУУ-00994207-005:2018 не передбачає жодних договорів, експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного, паспорту про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією та паспорту пожежної безпеки на продукт дрова, виданий експертною сертифікованою організацією.
Не розуміло з яких підстав Замовник вимагає такі документи? Адже ДСТУ для даного виду товару ці документи не передбачені, так і не передбачені навіть ТУУ-00994207-005:2018, на який посилається Замовник.
Скаржнику, як потенційному учаснику, не зрозуміло чому Замовник допускає до участі лише тих учасників, що можуть надати такі окремі документи.
На нашу думку, Замовник встановив вимоги п. 3.3 Додатку 4 та п. 3.3 Додатку 2 до Тендерної документації під окремий пакет документів одного виробника (учасника),тим самим порушивши порядок проведення закупівлі та принципи проведення закупівлі.
Тендерна документація містить сукупність дискримінаційних вимог і обмежує суттєво коло потенційних учасників, зокрема і Скаржника (порушує його права), який не має документів, що вигадав Замовник та і не повинен мати, враховуючи вимоги національного стандарту для даного виду товару та ТУУ-00994207-005:2018, на який посилається Замовник.
Дрова паливні твердих порід, колоті, складені на піддонах - деревина твердих порід: дуб.
Довжина – 0,25 – 0,35м. Товщина - від 2 см. та вище
Дрова повинні відповідати ТУУ-00994207-005:2018.
Для підтвердження технічних та якісних характеристик в складі тендерної пропозиції надається копія документу щодо якості оформленого відповідно до вимог ТУУ-00994207-005:2018 «Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги» та виданого експертною сертифікованою організацією, який підтверджує якість товару (посвідчення якості або копія протоколу випробувань, або копія сертифікату якості, тощо) відповідно до діючих стандартів або нормативної документації згідно якої виготовляється товар. Крім того, з метою підтвердження легального походження товару постачання деревини в складі тендерної пропозиції учасник надає:
- копію підтверджуючого(их) документу(ів), щодо законності походження деревини та можливості вчасно та якісно виконати поставку: лісорубний квиток (якщо учасник є постійним лісокористувачем) та/або договір, укладений учасником за результатами біржового аукціону з продажу необробленої деревини з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини твердолистяних порід непромислового використання та/або договір, укладений між учасником та його постачальником, за умови надання документу, що підтверджує придбання деревини постачальником у постійного лісокористувача (а саме договір, укладений постачальником учасника за результатами біржового аукціону з продажу необробленої деревини з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини твердолистяних порід непромислового використання);
- копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного;
- паспорт про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією;
- паспорт пожежної безпеки на продукт дрова, виданий експертною сертифікованою організацією.
Також, ідентичні вимоги передбачені і в п. 3.3 Додатку 4 до тендерної документації.
Щодо якісних вимог. Згідно п. 6.1 ТУУ-00994207-005:2018 (на яке посилається Замовник у своїх вимогах), Розміри деревини дров’яної промислового і непромислового використання встановлено у табл. 1 і табл.2. Вимоги до якості - у табл. 3.
З огляду на всі вимоги п. 3.3 вказаних Додатків, то Замовник бажає закупити деревину дров’яну непромислового використання
Так, вимогами Таблиці 1 ТУУ-00994207-005:2018, передбачено, що Розміри деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листяних порід, зокрема довжина, м. становить 0,25 - >1,0 1,0- 1,9, при цьому, для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
Отже, вбачається, що вказаним ТУ не передбачено такого показника “Довжина – 0,25 – 0,35м.», тож виникає питання -чим керувався Замовник, при встановлені таких вимог. Чому саме такі параметри? Під якого виробника прописані такі вимоги?
Такими вимогами, з урахуванням вимог до переліку документів у п. 3.3 Додатку 2 та Додатку 4, що необхідно надати у складі тендерної пропозиції для підтвердження технічних та якісних вимог такого товару) Замовник обмежує конкуренцію, прописуючи вимоги під одного виробника.
Зауважимо, що ми могли б запропонувати товар – деревину, що відповідає ТУУ 16.1-00994207-005:2018, у тому числі за розміром, однак, через незаконні, обмежувальні вимоги щодо розміру такого товару наша участь у даних торгах обмежена.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині та встановити вимоги до товару у повній відповідності до ТУУ-00994207-005:2018, відповідність якому вимагає Замовник.
Щодо окремих документів на такий вид товару.
Згідно оголошення за товар, що закуповується Замовником є твердим паливом.
Згідно п. 29 Особливостей, У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного предмету закупівлі передбачено національний стандарт - ДСТУ EN 15234-5:2018 Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання (EN 15234-5:2012, IDT), який не передбачає жодного з перелічених документів, що встановлені Замовником.
Також, просимо зауважити, що ТУУ-00994207-005:2018 також не передбачає, що документ щодо якості повинен бути виданий експертною сертифікованою організацією. Як і не має згадування «посвідчення якості» або «протоколу випробувань», або «сертифікату якості», а містить загальне формулювання – документ щодо якості та вимоги до його змісту. Разом з тим ТУУ-00994207-005:2018 не передбачає жодних договорів, експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного, паспорту про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією та паспорту пожежної безпеки на продукт дрова, виданий експертною сертифікованою організацією.
Не розуміло з яких підстав Замовник вимагає такі документи? Адже ДСТУ для даного виду товару ці документи не передбачені, так і не передбачені навіть ТУУ-00994207-005:2018, на який посилається Замовник.
Скаржнику, як потенційному учаснику, не зрозуміло чому Замовник допускає до участі лише тих учасників, що можуть надати такі окремі документи.
На нашу думку, Замовник встановив вимоги п. 3.3 Додатку 4 та п. 3.3 Додатку 2 до Тендерної документації під окремий пакет документів одного виробника (учасника),тим самим порушивши порядок проведення закупівлі та принципи проведення закупівлі.
Тендерна документація містить сукупність дискримінаційних вимог і обмежує суттєво коло потенційних учасників, зокрема і Скаржника (порушує його права), який не має документів, що вигадав Замовник та і не повинен мати, враховуючи вимоги національного стандарту для даного виду товару та ТУУ-00994207-005:2018, на який посилається Замовник.
×
-
Назва доказу:
ТУУ-00994207-005:2018,
-
Повʼязаний документ:
ТУУ-00994207-005.....pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку) копія.pdf
-
-
Назва доказу:
Національний стандарт для даного виду товару
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 15234-5_2018 Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання (EN 15234-5_2012, IDT) копія.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист постачальника
-
Повʼязаний документ:
Лист постачальника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації (Додаток 2 та Додаток 4 до Тендерної документації) та виключити незаконні, дискримінаційні вимоги та встановити вимоги до товару, що не обмежують конкуренцію.
Запити Органу оскарження
Номер:
7782c22db206486aa418277167c7dfd3
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ НА СКАРГУ
номер скарги: UA-2025-09-18-005028-a.c1
Текст запиту:
Арцизькою міською радою оголошено відкриті торги з особливостями щодо закупівлі: Тверде паливо (вугілля кам’яне марки Д (13-100), напівбрикет торф’яний, дрова), за кодом ДК 021:2015: 09110000-3 – Тверде паливо (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-18-005028-a), оголошення оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за адресою: www.prozorro.gov.ua.
22 вересня 2025 року ТОВ «ВФМ ГРУП» було подано скаргу щодо вищезазначеної закупівлі, де Скаржник повідомляє, що тендерна документація порушує вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) та право Скаржника на участь у цій закупівлі. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, одним із принципів проведення публічних закупівель, визначений статтею 5 Закону є недискримінація Учасників. Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Безпідставні, дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника призводить до обмеження конкуренції і дискримінації учасників, внаслідок чого порушуються права Скаржника на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію його як учасника.
Рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.09.2025 №14581-р/пк-пз було прийнято скаргу ТОВ «ВФМ ГРУП» та надано Замовнику право протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в «pdf» форматі (а також у форматі «doc» з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
Користуючись своїм правом, повідомляю наступне.
Порушення, які були зазначені в Скарзі Замовником було усунуто, шляхом внесення змін до Тендерної документації до моменту розгляду скарги, що підтверджується Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23 вересня 2025 року №32 (додається), який розміщено в електронній системі закупівель у встановленому порядку, та відповідно Тендерну документацію викладено у новій редакції.
Таким чином, порушення, на які посилається скаржник, втратили актуальність, оскільки тендерну документацію вже було скориговано.
У зв’язку з цим, відповідно до положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 3 пункту 63 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли: замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі.
ПРОШУ:
1. Прийняти до розгляду пояснення стосовно скарги.
2. Залишити скаргу без розгляду на підставі положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 3 пункту 63 Особливостей.
Додаток:
1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23 вересня 2025 року №32.
Дата опублікування:
25.09.2025 16:46
Номер:
bad5f1a3cec24d0897479469cc87713a
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ НА СКАРГУ
номер скарги: UA-2025-09-18-005028-a.c1
Текст запиту:
Арцизькою міською радою оголошено відкриті торги з особливостями щодо закупівлі: Тверде паливо (вугілля кам’яне марки Д (13-100), напівбрикет торф’яний, дрова), за кодом ДК 021:2015: 09110000-3 – Тверде паливо (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-18-005028-a), оголошення оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за адресою: www.prozorro.gov.ua.
22 вересня 2025 року ТОВ «ВФМ ГРУП» було подано скаргу щодо вищезазначеної закупівлі, де Скаржник повідомляє, що тендерна документація порушує вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) та право Скаржника на участь у цій закупівлі. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, одним із принципів проведення публічних закупівель, визначений статтею 5 Закону є недискримінація Учасників. Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Безпідставні, дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника призводить до обмеження конкуренції і дискримінації учасників, внаслідок чого порушуються права Скаржника на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію його як учасника.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23 вересня 2025 року №32 було внесено відповідні зміни та викладено Тендерну документацію у новій редакції.
Таким чином, порушення, на які посилається скаржник, втратили актуальність, оскільки тендерну документацію вже було скориговано.
Крім того, вимоги стосовно Дров передбачені у вже зміненій Тендерній документації встановлені пунктом 5.2. ТУ У 16.1-00994207-005:2018 Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги, а саме:
«Дрова паливні постачаються в колотому вигляді:
-товщинами 16см – 26 см – розколена на дві-три частини;
-товщинами 27 см – 40 см – розколена на чотири частини;
-товщинами 41 см і більше – розколена на таку кількість частин, за якої найбільша лінія розколу у торці будь-якої частини не перевищувала б 22 см».
У зв’язку з цим, відповідно до положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 3 пункту 63 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли: замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі.
ПРОШУ:
1. Прийняти до розгляду пояснення стосовно скарги.
2. Залишити скаргу без розгляду на підставі положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 3 пункту 63 Особливостей.
Дата опублікування:
06.10.2025 16:44