• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Мастило пластичне Shell Gadus S2 V100 2

Мастило пластичне Shell Gadus S2 V100 2

Торги відмінено

434 724.84 UAH без ПДВ
Період оскарження: 18.09.2025 10:29 - 19.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: de4016f96c8b4249a63696afe4b01ec5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-18-002653-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.09.2025 15:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.10.2025 18:31
Дата виконання рішення Замовником: 17.10.2025 11:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення АМКУ виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Тріотех», Юрій Жадановський +380504404773 y.zhadanovskyi@gmail.com https://www.triotech.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d5ef04d463d7403ba572d7e588d91339
Заголовок пункту скарги: Станом на дату публікації даної процедури закупівлі Замовником завантажено в системі Prozorro тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи №17/2 від 18.09.2025 року, де така містить дискримінаційні умови.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ТОВ «Тріотех» визначає та наголошує, що за сукупністю даних характеристик Замовником було зведено закупівлю таких до КОНКРЕТНОГО ВИРОБНИКА, КОНКРЕТНОЇ ТОРГОВОЇ МАРКИ Shell та відповідно конкретного найменування. А саме Мастило пластичне Shell Gadus S2 V100 2. Виходячи з зазначеного, прийняти участь у даній процедури закупівлі зможе лише той учасник, який пропонує конкретний товар конкретного виробника, а саме мастило пластичне Shell Gadus S2 V100 2 (файл «Shell Gadus S2 V100 2.pdf»). Для Скаржника такі умови є дискримінаційними оскільки такий не може прийняти участь у закупівлі на рівних умовах так як не пропонує товар саме цього виробника. Окрім цього, станом на сьогодні на ринку НЕ ІСНУЄ еквівалентного товару, який би одночасно:
- відповідав усім технічним характеристикам, наведеним Замовником;
- та мав ОБОВ’ЯЗКОВЕ погодження до застосування компанією «General Electric Companу» або Wabtec Corporation.
Ця вимога штучно звужує коло потенційних учасників та фактично орієнтована на конкретну торгову марку Shell та на конкретний товар Shell Gadus S2 V100 2.

За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретної торгової марки Shell, конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

Крім того, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію листа до документації при постачанні альтернативної/еквівалентної оливи - обов’язкове погодження до застосування виробником колійних машин, а саме компанією «General Electric Companу» або Wabtec Corporation.

ТОВ «Тріотех», будучи потенційним учасником, що пропонує до постачання CYCLON PREMUS LI, який відповідає технічним вимогам до товару НЕ МОЖЕ на рівних умовах взяти участь у даній процедурі закупівлі, оскільки такий еквівалентний товар НЕ МАЄ обов’язкового погодження до застосування виробником колійних машин, а саме компанією «General Electric Companу» або Wabtec Corporation.

Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження