-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери)
Завершена
1 015 613.65
UAH без ПДВ
Період оскарження:
17.09.2025 13:49 - 28.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну торгів
Номер:
ce03d73397444ba18b1741ca51fc77ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-17-008055-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірну відміну торгів
Скарга:
17.09.2025 ДП "УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ" (оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-09-17-008055-a.
ПП "СПЕЦСЕРВІС" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ПП "СПЕЦСЕРВІС" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі за ідентифікатором: UA-2025-09-17-008055-a.
Відповідно до абзацу 3 пункту 59 Особливостей скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
ПП "СПЕЦСЕРВІС" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
Протоколом №3-23/1064 від 08.10.2025 Замовником було відмінено процедуру закупівлі через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Звертаємо увагу Комісії, скарга на рішення Замовника подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2025 № 16102.pdf 28.10.2025 16:23
- рішення від 27.10.2025 № 16102.pdf 30.10.2025 14:48
- рішення від 17.10.2025 № 15698.pdf 17.10.2025 14:51
- Пояснення на скаргу .docx 21.10.2025 08:38
- Протокол про відміну прийнятого рішення за результатом розгляду скарги АМКУ та визначення переможця.docx 07.11.2025 14:47
- службова .pdf 21.10.2025 08:38
- службова від 20.10.2025 .pdf 21.10.2025 08:38
- Скарга_Спецсервіс_UA-2025-09-17-008055-a.docx 15.10.2025 16:16
- UA-2025-09-17-008055-a.pdf 15.10.2025 16:16
- Скарга_Спецсервіс_UA-2025-09-17-008055-a.pdf 15.10.2025 16:16
- протокол відміни (1).pdf 15.10.2025 16:16
- Додаток 3. Нова редакція.docx 15.10.2025 16:16
- sign.p7s 15.10.2025 16:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.10.2025 17:44
Дата розгляду скарги:
27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.10.2025 14:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.10.2025 14:48
Дата виконання рішення Замовником:
07.11.2025 14:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати Рішення від 07.10.2025 № 3-23/1062.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3c4fad3dfc754cd2800b5a4dd1fd984c
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколі №3-23/1064 від 08.10.2025:
«17.09.2025 було оголошено закупівлю: 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери) (далі – Закупівля).
08.10.2025 р. було отримано службову записку відділу матеріально-технічного забезпечення щодо у зв’язку зі зміною потреб в кількісних характеристиках предмету закупівлі підрозділів державного підприємства "УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ" недоцільно проводити закупівлю в 2025 році.
Отже, наразі відсутня потреба в закупівлі 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери).
Враховуючи викладене, подальша потреба в Закупівлі відсутня.
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг».
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно.
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до Таблиці 1 Додатку №3 до тендерної документації, Замовник має потребу у закупівлі такого товару у вказаній кількості:
№
Вимоги до найменування
Од. виміру
Кількість
1
Кондиціонер настінний Galactic GKZ18A-W
(або еквівалент)
шт.
2
2
Кондиціонер настінний Galactic GKZ24A-W
(або еквівалент)
шт.
4
3
Кондиціонер канальний Galactic GDZ18MLQ-W
(або еквівалент)
шт.
2
4
Кондиціонер канальний Galactic GDZ24MLQ-W
(або еквівалент)
шт.
1
5
Пульт для кондиціонера універсальний ДУ КТ-9018
(або еквівалент)
шт.
10
6
Пульт для кондиціонера прецінзійного SURVEYEVO
(або еквівалент)
шт
1
Відповідно до частини першої статті 4 Закону, Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану
17.09.2025 Замовник оприлюднив зміни до річного плану закупівель UA-P-2025-09-17-005406-a, відповідно до якого планує закупити у вересні 2025 року 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери) з очікуваною вартістю 1 218 736,38 грн. Отже, 17.09.2025 така потреба ще була наявна.
17.09.2025 Замовник оголосив закупівлю за процедурою «відкриті торги з особливостями», в якій участь взяли 2 тендерні пропозиції, зокрема й від Скаржника. За результатами аукціону тендерна пропозиція Скаржника була визнана найбільш економічно вигідною, що зобов’язує Замовника здійснити розгляд тендерної пропозиції Скаржника.
Відповідно до абзацу сьомого пункту 37 Особливостей, Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Згідно з частиною десятою статті 29 Закону, Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Таким чином, Замовник мав обов’язок розглянути тендерну пропозицію Скаржника протягом п’яти робочих днів та оприлюднити рішення про визначення переможцем або відхилення тендерної пропозиції. Враховуючи, що розкриття тендерних пропозиції відбулося 01.10.2025, то кінцевий строк розгляду тендерної пропозиції Скаржника припав на 00:00 09.10.2025. Тобто, Замовник мав до 08 жовтня 2025 включно прийняти рішення щодо тендерної пропозиції Скаржника та відхилити або визначити переможцем.
Натомість, очевидно, що Замовник не знайшов підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника та, зловживаючи наданими йому правами, в порушення підпункту 1 пункту 50 Особливостей, прийняв рішення про відміну процедури закупівлі.
Відповідно до Протоколу №3-23/1064 від 08.10.2025, у службовій записці відділу матеріально-технічного забезпечення йдеться саме про зміну потреб в кількісних характеристиках предмету закупівлі.
Підпункт 1 пункту 50 Особливостей серед підстав для відміни торгів вирізняє саме відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Замовник же, у своєму обґрунтуванні повідомив громадськість про відсутність у нього підстав, що відповідають підпункту 1 пункту 50 Особливостей, а зазначив лише потребу в зміні кількісних характеристик товару – тобто, обсягів закупівлі.
Відповідно до пункту 4.4 розділу 1 Тендерної документації, Строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: Згідно заявок Замовника, партіями, до 30 травня 2026 року.
Згідно з пунктом 7 Додатку №3 до Тендерної документації, Поставка товару: партіями, згідно заявок до 30.05.2026 р.
У цьому ж Додатку №3 міститься така інформація: Поставка кондиціонерів та їх монтаж здійснюються тільки при письмовому зверненню Покупця до Постачальника протягом всього терміну дії договору.
У додатку №4 до Тендерної документації міститься проєкт договору. Відповідно до пункту 5.1 Проєкту договору, Строк поставки Товару та здійснення демонтажу, монтажу та пусконалагодження Товару в повному обсязі: здійснюється партіями за заявками Покупця з дати підписання Сторонами даного Договору до 30 травня 2026 року.
Звертаємо увагу, що згідно пунктом 19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зокрема зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Тобто, Замовник мав можливість Укласти договір із Переможцем закупівлі, а потім, в порядку підпункту 1 пункту 19 Особливостей зменшити обсяг закуповуваного товару шляхом підписання додаткової угоди до договору.
Отже, зміна потреб в кількісних характеристиках предмету закупівлі підрозділів державного підприємства не є підтвердженням відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, тим паче, що нічого не заважає Замовнику змінити кількісні характеристики предмету закупівлі вже на етапі виконання договору шляхом зменшення обсягу додатковою угодою або відповідною кількістю заявок.
Якщо ж Замовник має потребу у збільшенні кількості закуповуваного товару, то законодавство не забороняє йому оголосити ще одну процедуру закупівлі на додаткову потребу, що не впливає на поточну процедуру.
Просимо також Комісію звернути увагу на те, що на сайті Замовника за посиланням (https://ukrcsm.com/index.php?option=com_content&view=article&id=613&Itemid=41&lang=en) розміщено інформацію про закупівлю, зокрема міститься Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до відомостей з якого одну з комерційних пропозицій (ілюстрація додається), яку Замовник взяв для визначення очікуваної вартості, було надано ТОВ "КОНКОРД ІНЖИНІРИНГ", яке є Учасником процедури закупівлі і за результатами аукціону приведена ціна якого становить 954 000,00 грн. Тендерна пропозиція ТОВ "КОНКОРД ІНЖИНІРИНГ" є наступною на розгляд після тендерної пропозиції Скаржника, що обґрунтовує попередні припущення.
Дане обґрунтування оприлюднено за підписом Сергія Бондаренка – начальника відділу №4.
Відповідно до відомостей з Додатку №3 до тендерної документації, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі підписано начальником відділу №4 – Сергієм Бондаренком.
Також на сайті Замовника за посиланням (https://metrology.ukrcsm.com/uk/pro-nas/funktsii-ta-struktura?view=article&id=223:struktura&catid=2) міститься інформація про структуру підприємства, зокрема зазначено, що відділ №4 – це відділ матеріально-технічного забезпечення (ілюстрація додається).
Тобто ще 17.09.2025 Замовник оприлюднив зміни до річного плану, оголосив закупівлю за ініціативою та підписами начальника відділу матеріально-технічного забезпечення, в якій визначив кількісні та технічні характеристики саме в редакції Додатку №3 до тендерної документації
А вже після розкриття тендерних пропозицій, посилаючись саме на службову записку відділу матеріально-технічного забезпечення від 08.10.2025 Замовник визначив підставу для відміни тендеру як: «щодо у зв’язку зі зміною потреб в кількісних характеристиках предмету закупівлі підрозділів державного підприємства "УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ" недоцільно проводити закупівлю в 2025 році».
Аналізуючи ці непрямі докази, у Скаржника виникає обґрунтоване припущення щодо наявності у Замовника реальних корупційних ризиків під час проведення цієї процедури закупівлі і наразі, в порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених частиною першою статті 5 Закону, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною п’ятою статті 5 Закону, Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Скаржник вважає рішення про відміну процедури закупівлі, оформлене Протоколом №3-23/1064 від 08.10.2025 саме проявом зловживання правами, прийнятим у зв’язку з відсутністю підстав для відхилення Скаржника та укладення договору з ТОВ "КОНКОРД ІНЖИНІРИНГ", а не свідченням підтвердження відсутності потреби.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Таким чином, підстави для відміни процедури закупівлі – відсутні. Замовник не мав права приймати рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг на підставі Протоколу №3-23/1064 від 08.10.2025.
Отже, рішення Замовника, оформлене Протоколом №3-23/1064 від 08.10.2025 є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколі №3-23/1064 від 08.10.2025:
«17.09.2025 було оголошено закупівлю: 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери) (далі – Закупівля).
08.10.2025 р. було отримано службову записку відділу матеріально-технічного забезпечення щодо у зв’язку зі зміною потреб в кількісних характеристиках предмету закупівлі підрозділів державного підприємства "УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ" недоцільно проводити закупівлю в 2025 році.
Отже, наразі відсутня потреба в закупівлі 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери).
Враховуючи викладене, подальша потреба в Закупівлі відсутня.
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг».
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно.
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до Таблиці 1 Додатку №3 до тендерної документації, Замовник має потребу у закупівлі такого товару у вказаній кількості:
№
Вимоги до найменування
Од. виміру
Кількість
1
Кондиціонер настінний Galactic GKZ18A-W
(або еквівалент)
шт.
2
2
Кондиціонер настінний Galactic GKZ24A-W
(або еквівалент)
шт.
4
3
Кондиціонер канальний Galactic GDZ18MLQ-W
(або еквівалент)
шт.
2
4
Кондиціонер канальний Galactic GDZ24MLQ-W
(або еквівалент)
шт.
1
5
Пульт для кондиціонера універсальний ДУ КТ-9018
(або еквівалент)
шт.
10
6
Пульт для кондиціонера прецінзійного SURVEYEVO
(або еквівалент)
шт
1
Відповідно до частини першої статті 4 Закону, Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану
17.09.2025 Замовник оприлюднив зміни до річного плану закупівель UA-P-2025-09-17-005406-a, відповідно до якого планує закупити у вересні 2025 року 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери) з очікуваною вартістю 1 218 736,38 грн. Отже, 17.09.2025 така потреба ще була наявна.
17.09.2025 Замовник оголосив закупівлю за процедурою «відкриті торги з особливостями», в якій участь взяли 2 тендерні пропозиції, зокрема й від Скаржника. За результатами аукціону тендерна пропозиція Скаржника була визнана найбільш економічно вигідною, що зобов’язує Замовника здійснити розгляд тендерної пропозиції Скаржника.
Відповідно до абзацу сьомого пункту 37 Особливостей, Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Згідно з частиною десятою статті 29 Закону, Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Таким чином, Замовник мав обов’язок розглянути тендерну пропозицію Скаржника протягом п’яти робочих днів та оприлюднити рішення про визначення переможцем або відхилення тендерної пропозиції. Враховуючи, що розкриття тендерних пропозиції відбулося 01.10.2025, то кінцевий строк розгляду тендерної пропозиції Скаржника припав на 00:00 09.10.2025. Тобто, Замовник мав до 08 жовтня 2025 включно прийняти рішення щодо тендерної пропозиції Скаржника та відхилити або визначити переможцем.
Натомість, очевидно, що Замовник не знайшов підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника та, зловживаючи наданими йому правами, в порушення підпункту 1 пункту 50 Особливостей, прийняв рішення про відміну процедури закупівлі.
Відповідно до Протоколу №3-23/1064 від 08.10.2025, у службовій записці відділу матеріально-технічного забезпечення йдеться саме про зміну потреб в кількісних характеристиках предмету закупівлі.
Підпункт 1 пункту 50 Особливостей серед підстав для відміни торгів вирізняє саме відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Замовник же, у своєму обґрунтуванні повідомив громадськість про відсутність у нього підстав, що відповідають підпункту 1 пункту 50 Особливостей, а зазначив лише потребу в зміні кількісних характеристик товару – тобто, обсягів закупівлі.
Відповідно до пункту 4.4 розділу 1 Тендерної документації, Строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: Згідно заявок Замовника, партіями, до 30 травня 2026 року.
Згідно з пунктом 7 Додатку №3 до Тендерної документації, Поставка товару: партіями, згідно заявок до 30.05.2026 р.
У цьому ж Додатку №3 міститься така інформація: Поставка кондиціонерів та їх монтаж здійснюються тільки при письмовому зверненню Покупця до Постачальника протягом всього терміну дії договору.
У додатку №4 до Тендерної документації міститься проєкт договору. Відповідно до пункту 5.1 Проєкту договору, Строк поставки Товару та здійснення демонтажу, монтажу та пусконалагодження Товару в повному обсязі: здійснюється партіями за заявками Покупця з дати підписання Сторонами даного Договору до 30 травня 2026 року.
Звертаємо увагу, що згідно пунктом 19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зокрема зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Тобто, Замовник мав можливість Укласти договір із Переможцем закупівлі, а потім, в порядку підпункту 1 пункту 19 Особливостей зменшити обсяг закуповуваного товару шляхом підписання додаткової угоди до договору.
Отже, зміна потреб в кількісних характеристиках предмету закупівлі підрозділів державного підприємства не є підтвердженням відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, тим паче, що нічого не заважає Замовнику змінити кількісні характеристики предмету закупівлі вже на етапі виконання договору шляхом зменшення обсягу додатковою угодою або відповідною кількістю заявок.
Якщо ж Замовник має потребу у збільшенні кількості закуповуваного товару, то законодавство не забороняє йому оголосити ще одну процедуру закупівлі на додаткову потребу, що не впливає на поточну процедуру.
Просимо також Комісію звернути увагу на те, що на сайті Замовника за посиланням (https://ukrcsm.com/index.php?option=com_content&view=article&id=613&Itemid=41&lang=en) розміщено інформацію про закупівлю, зокрема міститься Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до відомостей з якого одну з комерційних пропозицій (ілюстрація додається), яку Замовник взяв для визначення очікуваної вартості, було надано ТОВ "КОНКОРД ІНЖИНІРИНГ", яке є Учасником процедури закупівлі і за результатами аукціону приведена ціна якого становить 954 000,00 грн. Тендерна пропозиція ТОВ "КОНКОРД ІНЖИНІРИНГ" є наступною на розгляд після тендерної пропозиції Скаржника, що обґрунтовує попередні припущення.
Дане обґрунтування оприлюднено за підписом Сергія Бондаренка – начальника відділу №4.
Відповідно до відомостей з Додатку №3 до тендерної документації, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі підписано начальником відділу №4 – Сергієм Бондаренком.
Також на сайті Замовника за посиланням (https://metrology.ukrcsm.com/uk/pro-nas/funktsii-ta-struktura?view=article&id=223:struktura&catid=2) міститься інформація про структуру підприємства, зокрема зазначено, що відділ №4 – це відділ матеріально-технічного забезпечення (ілюстрація додається).
Тобто ще 17.09.2025 Замовник оприлюднив зміни до річного плану, оголосив закупівлю за ініціативою та підписами начальника відділу матеріально-технічного забезпечення, в якій визначив кількісні та технічні характеристики саме в редакції Додатку №3 до тендерної документації
А вже після розкриття тендерних пропозицій, посилаючись саме на службову записку відділу матеріально-технічного забезпечення від 08.10.2025 Замовник визначив підставу для відміни тендеру як: «щодо у зв’язку зі зміною потреб в кількісних характеристиках предмету закупівлі підрозділів державного підприємства "УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ" недоцільно проводити закупівлю в 2025 році».
Аналізуючи ці непрямі докази, у Скаржника виникає обґрунтоване припущення щодо наявності у Замовника реальних корупційних ризиків під час проведення цієї процедури закупівлі і наразі, в порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених частиною першою статті 5 Закону, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною п’ятою статті 5 Закону, Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Скаржник вважає рішення про відміну процедури закупівлі, оформлене Протоколом №3-23/1064 від 08.10.2025 саме проявом зловживання правами, прийнятим у зв’язку з відсутністю підстав для відхилення Скаржника та укладення договору з ТОВ "КОНКОРД ІНЖИНІРИНГ", а не свідченням підтвердження відсутності потреби.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Таким чином, підстави для відміни процедури закупівлі – відсутні. Замовник не мав права приймати рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг на підставі Протоколу №3-23/1064 від 08.10.2025.
Отже, рішення Замовника, оформлене Протоколом №3-23/1064 від 08.10.2025 є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
×
-
Назва доказу:
Технічна специфікація
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3. Нова редакція.docx
-
-
Назва доказу:
Обґрунтування вартості предмета закупівлі
-
Повʼязаний документ:
UA-2025-09-17-008055-a.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол відміни
-
Повʼязаний документ:
протокол відміни (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПП "СПЕЦСЕРВІС" просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити наявність порушень процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-09-17-008055-a. 3) Визнати рішення Замовника, оформлене Протоколом №3-23/1064 від 08.10.2025, про відміну процедури закупівлі, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 4) Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, оформлене Протоколом №3-23/1064 від 08.10.2025. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Запити Органу оскарження
Номер:
1d2f9fe99fda425c91c38c8ada350774
Тема запиту:
Пояснення щодо скарги UA-2025-09-17-008055-a.b1
Текст запиту:
Відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями) (надалі – Особливості) розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих Особливостей.
Згідно з частиною 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Однак, 08.10.2025 уповноваженою особою було отримано службову записку начальника відділу матеріально-технічного забезпечення, що у зв’язку зі зміною в кількісних характеристиках предмета закупівлі відпала доцільність закупівлі кондиціонерів у 2025 році (додається).
08.10.2025 року уповноваженою особою відмінено процедуру закупівлі (протокол уповноваженої особи від 08.10.2025 № 3-23/1064).
По суті скарги повідомляємо наступне:
Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, які прийняті Урядом на виконання вимог Закону.
Згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Публічні закупівлі відповідно до Особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Будь-які рішення щодо публічних закупівель, у тому числі щодо потреби у товарах, роботах, послугах, приймаються замовником самостійно з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, а також дотриманням вимог законодавства в цілому.
При цьому враховуючи вимоги статті 4 та частини третьої статті 11 Закону, закупівля здійснюється відповідно до річного плану. У свою чергу, підстави для відміни торгів встановлені у статті 31 Закону та п. 50 Особливостей. Так, відповідно до абзацу другого частини першої статті 31 Закону та підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє торги в разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Таким чином, просимо Комісію відмовити Скаржнику у задоволенні його скарги.
Додатково, начальник відділу матеріально-технічного забезпечення службовою запискою від 20.10.2025 № 04-18/31 (додається) повідомив уповноважену особу, що у зв’язку з несвоєчасною подачею уповноваженій особі службової записки на проведення закупівлі кондиціонерів та враховуючи сезонність та настання несприятливих погодних умов, проведення монтажних робіт, зазначених в технічному завданні, на даний час є неможливим. Скасування торгів зумовлено неможливістю виконання монтажних робіт через погодні умови. Надалі планується оголошення нової закупівлі кондиціонерів з врахуванням сезонності, оновленими кількісними технічними характеристиками та після покращення погодних умов.
Дата опублікування:
21.10.2025 08:38