• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони приміщень та заходи із захисту цих приміщень

Завершена

624 297.96 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.09.2025 12:48 - 05.10.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з охорони приміщень та заходи із захисту цих приміщень ДК 021:2015: 79710000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони»

Номер: c3e7ffc6a68f4a46a8ecb3189fb7a130
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-17-006743-a.a1
Назва: на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з охорони приміщень та заходи із захисту цих приміщень ДК 021:2015: 79710000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони»
Скарга:
Адміністрацією Основ'янського району Харківської міської ради (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-09-17-006743-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з охорони приміщень та заходи із захисту цих приміщень ДК 021:2015: 79710000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони». Оголошення було опубліковано 17 вересня 2025 року, кінцеву дату подання учасниками тендерних пропозицій було визначено 25 вересня 2025 року о 00:00. Ознайомившись тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.09.2025 15:43
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 06.10.2025 13:13
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 06.10.2025 13:13
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ", Юрій Бибик 380939665831 Grizli03@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b22f720e45c7456bb7cbd2fe8daf7361
Заголовок пункту скарги: Фото підтвердження знаходження транспортних засобів у місті Харків.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно додатку 1 вимог тендерної документації маємо наступні вимоги:

Пункт 1.1.3 «…… з метою підтвердження знаходження вказаних транспортних засобів у місті Харкові, фото мають бути зроблені біля місця знаходження Замовника або в місцях міста, що його характеризують».

Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:

Прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які вже фізично перебувають у місті Харкові або мають можливість здійснити поїздку виключно з метою отримання фото. Наша компанія зареєстрована у місті Києві, і тому така вимога ставить нас в нерівні умови з місцевими учасниками, адже очевидно, що виконання вищезазначених умов потребує додаткових витрат часу та коштів не пов’язаних безпосередньо з предметом закупівлі.

Також, вважаємо, що для перевірки наявності технічних ресурсів учасників, достатньо лиш документів, що підтверджують наявність в Учасника транспорту реагування або ж фотоматеріалів (якщо це критично важливо) з будь-якого місця без прив’язки до міста Харкова, і тому ця вимога несе в собі ознаки упередженого підходу до потенційних учасників, адже вона сприяє локальним компаніям і знижує рівень відкритості та прозорості та порушує ст.15 Закону України « Про захист економічної конкуренції», а саме в частині встановлення органами влади, місцевого самоврядування та іншими органами управління, умов, що призводять до обмеження конкуренції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e77ae1a7226c413ab7ada6162b09ceea
Заголовок пункту скарги: Наявність документів на право власності\оренди приміщення в місті Харків
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 1 тендерної документації маємо наступну вимогу в пункті 1.1.6: «…… або договір оренди нежитлового приміщення розташованого в місті Харкові, де розміщується пункт централізованого спостереження.»

Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».

Дана вимога є дискримінаційною, оскільки наявність документів на право власності або оренди нежитлового приміщення у місті Харкові жодним чином не впливає на якість та можливість належного виконання договору. Вимога штучно змушує орендувати приміщення у місті Харкові, ще до визначення переможця торгів, що є економічно необґрунтованим та може призвести до фінансових втрат без гарантії укладення договору.

Хочемо наголосити, що кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.

Додатково роз’яснюємо, що пульт централізованого спостереження є програмним забезпеченням і на сьогодні технічні можливості дозволяють приймати та передавати сигнали тривоги на території всієї країни за допомогою мережі Internet та GSM. Тому яка різниця, де він знаходиться, якщо пульт – це фактично комп’ютер з певною програмою.

Тобто Скаржник, маючи пульт централізованого спостереження з черговою частиною у Києві, може передавати інформацію про сигнали тривоги своїм групам, що патрулюють місто Харків за декілька секунд.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: e9f3d92bbb634cc2aa246b789970a9e3
Заголовок пункту скарги: Сертифікат ISО
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно додатку 1 вимог тендерної документації маємо наступну вимогу : в пункті 2.7. «Оригінал документа сертифікат тощо, який згідно з ISO 9001:2015, ІDT «Система управління якістю підтверджує впровадження системи управління якістю в учасника

суб’єкта господарювання – стосовно (сфера сертифікації: 80.10 діяльність приватних охоронних служб, та 80.20 Обслуговування систем безпеки), виданий уповноваженим органом у сфері сертифікації.»

Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника та обмежу його право взяти участь у закупівлі, оскільки:

Не має прямого зв’язку з предметом закупівлі, з огляду на те що сертифікат ISO є добровільним міжнародним стандартом, а його наявність не обов’язковою вимогою законодавства України для здійснення господарської діяльності чи виконання договору за предметом закупівлі , який, до речі, не є таким що прямо вимагає дану сертифікацію як от специфічні медичні чи авіаційні послуги.

Створює економічно невиправдані бар’єри, адже отримання даного сертифікату є тривалим і дороговартісним процесом, що не має жодного обгрунтованого зв’язку з конкретною закупівлею та фактично «відсікає» більшість потенційних учасників, залишаючи вузьке коло сертифікованих компаній.

Скаржник не має зазначеного сертифікату ISO, а має декларацію на провадження охоронної діяльності, яка дає право надавати послуги з охорони на території всієї України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження