• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуга з поточного ремонту сходинкової клітини адміністративної будівлі

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 12 днів назад

176 405.23 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.09.2025 11:50 - 22.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо незаконного відхилення та неправомірного визначення переможця

Номер: 04205d8b7311412d8fe73e99a8ee24a8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-17-004722-a.a1
Назва: Скарга щодо незаконного відхилення та неправомірного визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2025 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.10.2025 17:50
Дата виконання рішення Замовником: 23.10.2025 18:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету виконано
Автор: ФОП "Чепішка Ігор Іванович", Ігор Чепішка +380660930112 tretey_ch@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c08d6d32c8e74aa9ba20b16510af3a0c
Заголовок пункту скарги: Неправомірне рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 5 Додатку 1 Тендерної документації встановлено:
«5 Наявність відповідного дозволу або ліцензії: копія дозволу (ліцензії) на провадження певного виду господарської діяльності пов’язаної з цим предметом закупівлі, якщо такий дозвіл (ліцензія) необхідний згідно з чинним законодавством на такий вид діяльності надається в складі пропозиції. В іншому випадку надати лист-пояснення..»
Пункт 28 Особливостей доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 782 від 05.07.2024, яким встановлено:
«Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.»
Пункт 44 Особливостей доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 782 від 05.07.2024, яким встановлено:
«Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.»
Документація закупівлі не надає інформацію та не зазначає які види ліцензій повинен надати учасник.
Скаржник належним чинном виконав вимогу у складі пропозиції, а саме надав: «Наявність відповідного дозволу або ліцензії: копія дозволу (ліцензії) на провадження певного виду господарської діяльності пов’язаної з цим предметом закупівлі, якщо такий дозвіл (ліцензія) необхідний згідно з чинним законодавством на такий вид діяльності надається в складі пропозиції.», у складі пропозиції. Тобто подальші надані 24 години із боку замовника є незаконними так як не враховають наявні документи, та не пояснюють в чому їх невідповідність, крім того повідомлення про 24 години надано у вихідний день 26 вересня 2025 року, тобто у неділю, неробочий день.
1. файл «5. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.pdf».


2. файл «5. Декларація про провадження господарської діяльності.pdf».

Протокол є незаконним так як ігнорує ці документи в складі пропозиції Скаржника, а також повідомлення про 24 години жодним чином не роз яснює підстави їх невідповідності. Тобто вони проігноровані замовником.
Скаржник надав у складі своєї тендерної пропозиції файл «5. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.pdf», який є декларацією про відповідність матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованою під номером 2946115658 від 31.03.2025 року, де вказані види робіт, пов'язані з підвищеною небезпекою, такі як монтаж, демонтаж, капітальний ремонт будівель, споруд, а також роботи на висоті понад 1,3 метра, нанесення лакофарбових покриттів, ремонт електроустановок та інші, що безпосередньо стосуються предмета закупівлі – поточного ремонту сходової клітини адміністративної будівлі, включаючи очищення поверхонь, шпаклювання, обклеювання стін, штукатурення та фарбування, як це деталізовано в Додатку 3 до тендерної документації, зокрема в локальному кошторисі №02-01-01 з переліком послуг, таких як очищення стін від вапняної фарби (КР12-65-13), шпаклювання мінеральною шпаклівкою (КБ15-182-1) та інші, що вимагають дотримання норм охорони праці. Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 314), у період воєнного стану декларація про провадження господарської діяльності надає право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного дозволу або ліцензії, а тому надана Скаржником декларація є достатнім підтвердженням відповідності вимогам законодавства з охорони праці, і Замовник не мав підстав ігнорувати її, мотивуючи відхилення нібито відсутністю інформації про ліцензію, оскільки така декларація замінює дозвільні документи в умовах воєнного стану, що триває на території України станом на жовтень 2025 року.
Крім того, Скаржник надав файл «5. Декларація про провадження господарської діяльності.pdf», який є декларацією № 113480/25 про провадження господарської діяльності від 03.04.2025 року, де вказані відомості про заявника – Чепішка Ігор Іванович з РНОКПП 2946115658, перелік КВЕДів, включаючи 41.20 «Будівництво житлових і нежитлових будівель», 43.99 «Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.» та інші, що охоплюють предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи», а також прямо перелічені дозвільні документи, зокрема «Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками» та «Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками», що безпосередньо відповідає вимогам пункту 5 Додатку 1 тендерної документації щодо надання копії дозволу або ліцензії, якщо такий необхідний згідно з чинним законодавством.
Відповідно до статті 1 Закону України від 17 липня 2024 року № 3869-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення умов провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Закон № 3869-IX), декларація про провадження господарської діяльності є чинною у період дії воєнного стану та до кінця календарного року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, але не менше трьох місяців з дня припинення або скасування воєнного стану, а тому надана Скаржником декларація є повноцінним замінником ліцензії на будівельні роботи, включаючи ті, що стосуються об’єктів класу наслідків СС2 та СС3, і Замовник порушив норми законодавства, стверджуючи в Протоколі № 137 від 29 вересня 2025 року, що надана декларація не містить інформації про ліцензію на будівництво об’єктів СС2 та СС3, тоді як на сторінці 2 документа чітко перелічені саме ці ліцензії як дозвільні документи, що свідчить про необґрунтоване ігнорування наданих документів та порушення принципу об’єктивної оцінки тендерних пропозицій, передбаченого частиною 1 статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», де встановлено, що закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недопущення дискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, а тому таке рішення Замовника є неправомірним і призводить до порушення прав Скаржника як учасника з найнижчою ціновою пропозицією в 168 000,00 грн з ПДВ.
Більше того, предмет закупівлі стосується поточного ремонту сходової клітини адміністративної будівлі за адресою: Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Авангардна, 7, що включає послуги, такі як очищення поверхонь, шпаклювання, обклеювання тканинами, штукатурення та фарбування, як деталізовано в розділі 4 Додатку 3 тендерної документації, і відповідно до переліку будівельних робіт, які не підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 року № 1396 «Про ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів IV і V категорій складності» (в редакції, чинній на момент закупівлі), поточні ремонти внутрішніх приміщень, включаючи завершальні роботи, не вимагають обов’язкової ліцензії, якщо вони не пов’язані з реконструкцією чи капітальним ремонтом об’єктів високої категорії складності, а тому навіть без урахування воєнного стану вимога Замовника щодо ліцензії є надмірною, а відхилення пропозиції Скаржника на цій підставі суперечить принципу пропорційності, встановленому частиною 3 статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», де визначено, що вимоги до учасників не повинні призводити до дискримінації чи необґрунтованих обмежень конкуренції, і таким чином посилює юридичну позицію Скаржника щодо неправомірності дій Замовника.
Додатково, Замовник надіслав вимогу про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції протягом 24 годин 26 вересня 2025 року, що припадає на неділю – неробочий день відповідно до статті 73 Кодексу законів про працю України, де встановлено, що робота у вихідні дні забороняється, за винятком випадків, передбачених законодавством, а тому така вимога є недійсною та не може слугувати підставою для відхилення, оскільки не забезпечує учаснику реальної можливості реагування в робочий час, що порушує права Скаржника-учасника не законне та недискримінаційне ставлення.
У сукупності, надані Скаржником документи повністю відповідають вимогам тендерної документації та чинного законодавства, включаючи умови воєнного стану, а ігнорування їх Замовником є проявом упередженості, що суперечить частині 1 статті 30 Закону «Про публічні закупівлі», де встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію лише за наявності підстав, передбачених законом, а відсутність таких підстав у цьому випадку робить відхилення незаконним. (Вищенаведені документи із скаладу пропозиції додаються до Скарги)
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8d0aa23f387f46fab0fd43c34c6060b2
Заголовок пункту скарги: Порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та дискримінаційного ставлення до Скаржника, незаконне рішення про визначення переможця.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник, після неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника 29 вересня 2025 року на підставі Протоколу № 137, де мотивував рішення нібито невідповідністю дозвільних документів, попри наявність у складі пропозиції файлів «5. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.pdf» та «5. Декларація про провадження господарської діяльності.pdf», які чітко підтверджують наявність ліцензій на будівництво об’єктів класів наслідків СС2 та СС3, а також відповідність вимогам охорони праці для робіт підвищеної небезпеки, що охоплюють предмет закупівлі – поточний ремонт сходової клітини адміністративної будівлі за кодом ДК 021:2015: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи», як деталізовано в Додатку 3 тендерної документації з переліком послуг, таких як очищення поверхонь, шпаклювання, обклеювання, штукатурення та фарбування, продовжив процедуру кваліфікації та 30 вересня 2025 року визначив переможцем наступного учасника – ФОП «ГАЛУШКО СЕРГІЙ ОЛЕКСІЙОВИЧ» з кодом 3016816838, опублікувавши відповідний протокол про намір укласти договір, що є незаконним, оскільки суперечить принципам рівного ставлення до учасників та недискримінації, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», де визначено, що закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недопущення дискримінації учасників та об’єктивної оцінки тендерних пропозицій, а тому таке рішення Замовника демонструє упередженість, застосовуючи різні стандарти оцінки до Скаржника та іншого учасника, що призводить до порушення прав Скаржника як учасника з найнижчою ціновою пропозицією в 168 000,00 грн з ПДВ.

У складі тендерної пропозиції ФОП «ГАЛУШКО СЕРГІЙ ОЛЕКСІЙОВИЧ» відсутні будь-які дозвільні документи, такі як копії ліцензій чи декларацій на провадження господарської діяльності, пов’язаної з предметом закупівлі, а надано лише файл «про ліцензію.pdf» – лист-пояснення № 54 від 24.09.2025 року, в якому учасник стверджує, що об’єкт належить до класу наслідків СС1 (незначні наслідки), для якого отримання ліцензії не вимагається відповідно до чинного законодавства, зокрема постанови Кабінету Міністрів України від 30 березня 2016 року № 256 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками» (в редакції, чинній на момент закупівлі), де ліцензування передбачено виключно для об’єктів СС2 та СС3, а тому, якщо Замовник вважав за необхідне вимагати ліцензію від Скаржника, ігноруючи надані декларації, то аналогічно мав констатувати невідповідність у пропозиції ФОП «ГАЛУШКО СЕРГІЙ ОЛЕКСІЙОВИЧ» через відсутність дозвільних документів і надати йому можливість усунути цю невідповідність протягом не менше 24 годин відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, де встановлено, що якщо замовником виявлено невідповідності, у тому числі відсутність документів, подання яких передбачено тендерною документацією, він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а тому пряме визнання пропозиції ФОП «ГАЛУШКО СЕРГІЙ ОЛЕКСІЙОВИЧ» відповідною без надання такої можливості є порушенням, що свідчить про дискримінацію та суперечить частині 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», де визначено, що замовник вимагає від учасників подання документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, і таке вибіркове застосування вимог посилює юридичну позицію Скаржника щодо необхідності скасування рішення про визначення переможця. Крім того, сам факт прийняття листа-пояснення від ФОП «ГАЛУШКО СЕРГІЙ ОЛЕКСІЙОВИЧ» як достатнього підтвердження відсутності потреби в ліцензії для об’єкта СС1, тоді як для Скаржника аналогічна логіка не застосовувалася попри надані декларації, які перевищують мінімальні вимоги та включають згадку про ліцензії СС2 та СС3, що охоплюють ширший спектр робіт, включаючи завершальні будівельні роботи, як це вказано в переліку КВЕДів у «Декларація про провадження господарської діяльності.pdf» № 113480/25 від 03.04.2025 року, демонструє порушення принципу пропорційності та рівності, встановленого частиною 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», де вимоги до учасників не повинні призводити до необґрунтованих обмежень конкуренці.
Замовник діяв упереджено, ігноруючи надані Скаржником документи, які повністю відповідають пункту 5 Додатку 1 тендерної документації, та наявні підстави зобов’язати Замовника скасувати протокол про намір укласти договір з ФОП «ГАЛУШКО СЕРГІЙ ОЛЕКСІЙОВИЧ» від 30 вересня 2025 року, відновивши кваліфікацію Скаржника як переможця процедури з урахуванням його нижчої цінової пропозиції, що забезпечить максимальну економію бюджетних коштів відповідно до принципів ефективності, визначених у частині 1 статті 5 Закону. У сукупності, така поведінка Замовника не лише порушує конкретні норми Особливостей та Закону, але й підриває довіру до системи публічних закупівель, як це передбачено преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі», де наголошується на забезпеченні прозорості та добросовісної конкуренції, а тому скарга Скаржника є обґрунтованою, з вимогою вжити заходів для захисту його прав та скасування незаконних рішень Замовника.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «168 000,00 грн. із пдв» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження