-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту приміщень 1-го поверху (кім. III, VII, VIII, XI) за адресою: м. Київ, вул. Естонська, буд. 3, літ. «Д»
Завершена
1 772 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
16.09.2025 18:03 - 21.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
139e0981d882425e86d731a91794e3a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-16-014541-a.a1
Назва:
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР КОНТРОЛЮ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ХВОРОБ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ" (далі - Замовник) згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі– Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі– Особливості), оголосив процедуру закупівлі «відкриті торги з урахуванням Особливостей» за предметом закупівлі: Послуги з поточного ремонту приміщень 1-го поверху (кім. III, VII, VIII, XI) за адресою: м. Київ, вул. Естонська, буд. 3, літ. «Д» (далі – Закупівля).
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями Замовник оприлюднив тендерну документацію затверджену протоколом Уповноваженої особи № 193 від 16 вересня 2025 року.
Керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» реалізує своє право на подання скарги.
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛКОМБУД".
2. ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ»- ( надалі Скаржник).
10 жовтня 2025 рішенням Замовника пропозицію Скаржника було відхилено.
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є такими, що підлягають скасуванню.
Пов'язані документи:
Учасник
- Аналогічний договір поточний ремонт.rar 15.10.2025 16:40
- Проток ріш 206 відхил.pdf 15.10.2025 16:40
- рішення від 30.05.2024 № 9545 (1).pdf 15.10.2025 16:40
- Скарга вул.Естонська.docx.p7s 15.10.2025 16:41
- Скарга вул.Естонська.docx 15.10.2025 16:41
- sign.p7s 15.10.2025 16:41
- рішення від 17.10.2025 № 15697.pdf 17.10.2025 14:50
- інформація про перенесення розгляду скарги від 27.10.2025 № 2099.pdf 27.10.2025 16:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.11.2025 № 16505.pdf 05.11.2025 15:52
- рішення від 04.11.2025 № 16505.pdf 07.11.2025 12:12
- Пояснення по суті скарги ТОВ ТЕП КЕПІТАЛ (1).docx 21.10.2025 14:06
- лист відповідь АВК СОЗИДАТЕЛЬ.pdf 21.10.2025 14:06
- Лист АВК.pdf 21.10.2025 14:06
- Додаток 1 до ТД.doc 21.10.2025 14:06
- пояснення.pdf 21.10.2025 14:06
- 28 Аналогічний договір поточний ремонт (1).pdf 21.10.2025 14:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.10.2025 20:13
Дата розгляду скарги:
04.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.10.2025 14:50
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
07.11.2025 12:12
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f25d94afbd02431d9b367fe327db7ace
Заголовок пункту скарги:
рішення Замовника про відхилення прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є такими, що підлягають скасуванню
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
У протокольному рішенні № 206 від 10.10.2025 Замовник відхилив пропозицію Скаржника за абз. 3 підп. 1 п. 44 Особливостей, пославшись на недостовірну інформацію, оскільки у складі аналогічного договору № 11-4/25 від 11.04.2025 містяться кошториси, виконані в ПК АВК-5 редакції 3.10.1, тоді як, за відповіддю розробника програмного забезпечення, така редакція розповсюджується з 08.05.2025, отже у квітні 2025 вона нібито не могла використовуватись. На цій підставі Замовник зробив висновок про суттєву недостовірність інформації, що впливає на результати торгів, і відхилив пропозицію.
Скаржник хоче зазначити, що у складі документів на підтвердження аналогічного договору помилково було завантажено кошторис (розрахунок вартості) з матеріалів Додаткової угоди №1 від 16.05.2025 року до такого договору. Під час подальших перерахунків у межах цієї додаткової угоди на кошторисі відображено актуальну на дату перерахунку редакцію програмного забезпечення АВК-5, що не спростовує факту існування та реальності аналогічного договору, не змінює його предмет чи обсяги і не свідчить про надання недостовірних даних щодо досвіду. Це є документальною, точніше формальною невідповідністю, яка підлягає усуненню у порядку п. 43 Особливостей шляхом долучення належного кошторису з матеріалів основного договору та, можливо листа-пояснення.
Згідно з п. 43 Особливостей і ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції виявлені невідповідності в інформації чи документах, у т.ч. відсутність документів, подання яких вимагає тендерна документація, Замовник зобов’язаний розмістити в Електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та надати 24 години для завантаження уточнених або нових документів. Механізм не застосовується до забезпечення пропозиції та технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, натомість документи на підтвердження кваліфікаційних критеріїв (ст. 16 Закону) прямо підпадають під 24-годинний механізм. Ці положення ідентично сформульовані у Рішення Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 9545-р/пк-пз від 30.05.2024 та відтворюють зміст п. 43 Особливостей і ч. 9 ст. 26 Закону.
Як вбачається, спір виник не з приводу технічних або якісних характеристик предмета закупівлі, а щодо документального підтвердження досвіду (аналогічний договір) за ст. 16 Закону, тобто кваліфікаційного критерію. Навіть якщо у складі копії договору чи додатків виявлені часові розбіжності у відображенні редакції АВК-5 на кошторисах, це є формально-документальною невідповідністю, яка підлягає роз’ясненню або уточненню у порядку п. 43 Особливостей (через 24-годинне завантаження уточнених документів або пояснень), а не безпосередньою підставою для негайного відхилення.
Належним способом усунення вказаної невідповідності (яка виникла через помилкове долучення кошторису з додаткової угоди) було б застосування п. 43 Особливостей: надання Скаржнику 24 години для завантаження коректного кошторису з основного договору (або іншого підтвердного документу), а також листа-пояснення щодо дат формування кошторисів і відображеної редакції програмного забезбечення. Кваліфікація такої ситуації як суттєвої недостовірності за п. 44 без використання 24-годинного механізму є передчасною та непропорційною.
Щоб застосувати п. 44 як недостовірну інформацію, суттєву для визначення результатів, Замовник має довести, що суть кваліфікації (наявність та реальність аналогічного договору, досвіду) є фіктивним або неправдивим по суті. Натомість доводи Замовника зводяться до дискусії про дату, редакцію програмного забезпечення, відображену на копіях кошторисів у складі договору, що саме по собі не спростовує факту наявності або виконання аналогічного договору й не доводить фіктивності досвіду. За таких обставин Замовник мав застосувати менш обтяжливий і прямо передбачений законом інструмент, як 24-годинне усунення невідповідностей (п. 43 Особливостей; ч. 9 ст. 26 Закону), а не негайно кваліфікувати ситуацію як суттєву недостовірність. Цю логіку вже обґрунтовано в попередній скарзі Скаржника та підтверджено посиланням на практику АМКУ (Рішення № 9545-р/пк-пз від 30.05.2024).
Замовник вправі звертатися за підтвердженням інформації (п. 42 Особливостей), що він і зробив, отримавши лист від розробника АВК-5. Однак отримання довідки від третіх осіб не підміняє і не скасовує обов’язок Замовника застосувати п. 43 і надати Скаржнику можливість пояснити або уточнити спірні документи або замінити чи долучити належні підтвердження (додаткові угоди з датами перерахунків кошторисів, лист-пояснення із зазначенням дат формування кошторисів, інший аналогічний договір, тощо). Це чітко випливає з механізму п. 43 та системного тлумачення ч. 9 ст. 26 Закону.
Ст. 5 Закону вимагає дотримання принципів пропорційності, недискримінації та об’єктивності. Ігнорування 24-годинного механізму за наявності суто документальної (а не технічної) невідповідності суперечить цим принципам, а саме найменш обтяжливий спосіб усунення невідповідностей (п. 43) не застосовано, натомість обрано найсуворіший наслідок- відхилення за п. 44.
Замовник повинен був розмістити в Електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей з вимогою подати у 24-годинний строк, зокрема
додаткові угоди, додатки до аналогічного договору із зазначенням фактичних дат складання чи оновлення кошторисів,
лист-пояснення щодо дати формування кошторисів у редакції АВК-5 та причин відображення на копіях саме цієї редакції,
довідку про відсутність змін (якщо змін не було),
інший аналогічний договір (за наявності), що відповідає вимогам Тендерної документації, як новий документ у розумінні ч. 9 ст. 26 Закону чи п. 43 Особливостей,
коректний кошторис з матеріалів основного договору, який є невід’ємною частиною аналогічного договору замість помилково завантаженого кошторису з додаткової угоди, а також лист- пояснення щодо обставин такої помилки та причин відображення на попередньому кошторисі редакції програмного забезпечення, актуальної на дату пізнішого перерахунку.
З урахуванням наведеного, рішення про відхилення за недостовірну інформацію в аспекті кваліфікаційних документів (аналогічний договір, кошториси) є передчасним і непропорційним, ухваленим без застосування обов’язкового 24-годинного механізму. Протокол № 206 фіксує саме цю логіку відхилення (посилання на лист розробника АВК-5 та абз. 3 підп. 1 п. 44), що не знімає з Замовника обов’язку діяти за п. 43 і ч. 9 ст. 26 Закону.
Умови Тендерної документації
Відповідно до п.1 р. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до п.5 р.I«Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16.
Відповідно до п.6 р.I«Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником:
- підтвердження відповідності послуг, що пропонуються учасником, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі з урахуванням вимог, що зазначені у Додатку 1 до тендерної документації (підтвердження складається учасником в довільній формі);
- інші документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації (для юридичних осіб та фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців).
Вимоги до предмета закупівлі (технічні специфікації, маркування, сертифікати та інші документи підтвердження відповідності), згідно статті 23 Закону, зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації Учасник визначає вартість робіт/послуг, які він пропонує виконати за Договором, у відповідності з Кошторисними нормами України у будівництві, Державними Стандартами України та Державними будівельними нормами на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту поточного ремонту (будівля, що експлуатується) згідно умов їх виконання, які він пропонує виконати з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, вартості експлуатації будівельних машин та механізмів (визначається згідно Державних Стандартів України), інших витрат підтверджених обґрунтованими розрахунками. Необґрунтована і неврахована Учасником вартість матеріалів, витрат, тощо не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх покриття вважаються врахованими у загальній ціні його пропозиції.
На Учасника покладається обов’язок з проведення експертної оцінки/експертизи щодо розгляду кошторисної частини проектної документації із залученням незалежної експертної установи/організації (за погодженням з замовником). Вартість робіт/послуг, які Учасник пропонує виконати за Договором, включає в себе витрати Учасника на проведення такої оцінки.
Розрахунок договірної ціни здійснюється Учасником з урахуванням положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», інших чинних актів законодавства, з наданням підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни:
-локальний кошторис;
-зведений кошторисний розрахунок (з пояснювальною запискою);
-розрахунок вартості матеріальних ресурсів.
-дефектний акт.
Заперечення на відхилення.
На виконання умов Тендерної документації скаржником в складі Тендерної пропозиції надано наступні документи:
- довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника;
- кошторисні розрахунки (локальний кошторис; зведений кошторисний розрахунок (з пояснювальною запискою); розрахунок вартості матеріальних ресурсів; дефектний акт).
-аналогічний договір виконаних робіт.
Замовник також повинен був врахувати наступне.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Таким чином, у випадку встановлення невідповідностей, Замовник повинен був надати 24 години на виправлення невідповідностей, чого ним не було здійснено.
Таким чином Скаржником не було порушено умов Тендерної документації у зв’язку з чим відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозиції.
Аналогічне рішення постановила Комісія антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 9545-р/пк-пз від 30.05.2024.
Скаржник зазначає, що порушено процедуру та принципи пропорційності, недискримінації. Замовник не застосував передбачений законом найменш обтяжливий інструмент, як 24- годинне усунення формальних невідповідностей за п. 43 Особливостей та ч. 9 ст. 26 Закону. Це суперечить принципам пропорційності та об’єктивності (ст. 5 Закону).
Повідомлення про відхилення має містити чіткі посилання на конкретні пункти Тендерної документації чи Особливостей і опис суті невідповідності (п. 46). Формула невідповідність технічній специфікації при фактичній наявності кваліфікаційних та формальних недоліків є некоректна правова кваліфікація.
Наведені у протоколі підстави відхилення підлягають виправленню за 24 години, такі як аналогічний договір не є законними підставами для відхилення.
Відхилення пропозиції ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» суперечить п. 43, п.п. 2 п. 44, п. 46, п. 47 Особливостей та ч. 9 ст. 26, ст. 5 Закону, а відтак підлягає скасуванню.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення наших прав та інтересів також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був здійснити розгляд тендерної пропозиції Скаржника відповідно до умов Тендерної документації, і, у випадку її відповідності, визнати Скаржника переможцем процедури закупівлі, укласти договір з ним, за результатами якого він би мав змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Скаржник хоче зазначити, що у складі документів на підтвердження аналогічного договору помилково було завантажено кошторис (розрахунок вартості) з матеріалів Додаткової угоди №1 від 16.05.2025 року до такого договору. Під час подальших перерахунків у межах цієї додаткової угоди на кошторисі відображено актуальну на дату перерахунку редакцію програмного забезпечення АВК-5, що не спростовує факту існування та реальності аналогічного договору, не змінює його предмет чи обсяги і не свідчить про надання недостовірних даних щодо досвіду. Це є документальною, точніше формальною невідповідністю, яка підлягає усуненню у порядку п. 43 Особливостей шляхом долучення належного кошторису з матеріалів основного договору та, можливо листа-пояснення.
Згідно з п. 43 Особливостей і ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції виявлені невідповідності в інформації чи документах, у т.ч. відсутність документів, подання яких вимагає тендерна документація, Замовник зобов’язаний розмістити в Електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та надати 24 години для завантаження уточнених або нових документів. Механізм не застосовується до забезпечення пропозиції та технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, натомість документи на підтвердження кваліфікаційних критеріїв (ст. 16 Закону) прямо підпадають під 24-годинний механізм. Ці положення ідентично сформульовані у Рішення Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 9545-р/пк-пз від 30.05.2024 та відтворюють зміст п. 43 Особливостей і ч. 9 ст. 26 Закону.
Як вбачається, спір виник не з приводу технічних або якісних характеристик предмета закупівлі, а щодо документального підтвердження досвіду (аналогічний договір) за ст. 16 Закону, тобто кваліфікаційного критерію. Навіть якщо у складі копії договору чи додатків виявлені часові розбіжності у відображенні редакції АВК-5 на кошторисах, це є формально-документальною невідповідністю, яка підлягає роз’ясненню або уточненню у порядку п. 43 Особливостей (через 24-годинне завантаження уточнених документів або пояснень), а не безпосередньою підставою для негайного відхилення.
Належним способом усунення вказаної невідповідності (яка виникла через помилкове долучення кошторису з додаткової угоди) було б застосування п. 43 Особливостей: надання Скаржнику 24 години для завантаження коректного кошторису з основного договору (або іншого підтвердного документу), а також листа-пояснення щодо дат формування кошторисів і відображеної редакції програмного забезбечення. Кваліфікація такої ситуації як суттєвої недостовірності за п. 44 без використання 24-годинного механізму є передчасною та непропорційною.
Щоб застосувати п. 44 як недостовірну інформацію, суттєву для визначення результатів, Замовник має довести, що суть кваліфікації (наявність та реальність аналогічного договору, досвіду) є фіктивним або неправдивим по суті. Натомість доводи Замовника зводяться до дискусії про дату, редакцію програмного забезпечення, відображену на копіях кошторисів у складі договору, що саме по собі не спростовує факту наявності або виконання аналогічного договору й не доводить фіктивності досвіду. За таких обставин Замовник мав застосувати менш обтяжливий і прямо передбачений законом інструмент, як 24-годинне усунення невідповідностей (п. 43 Особливостей; ч. 9 ст. 26 Закону), а не негайно кваліфікувати ситуацію як суттєву недостовірність. Цю логіку вже обґрунтовано в попередній скарзі Скаржника та підтверджено посиланням на практику АМКУ (Рішення № 9545-р/пк-пз від 30.05.2024).
Замовник вправі звертатися за підтвердженням інформації (п. 42 Особливостей), що він і зробив, отримавши лист від розробника АВК-5. Однак отримання довідки від третіх осіб не підміняє і не скасовує обов’язок Замовника застосувати п. 43 і надати Скаржнику можливість пояснити або уточнити спірні документи або замінити чи долучити належні підтвердження (додаткові угоди з датами перерахунків кошторисів, лист-пояснення із зазначенням дат формування кошторисів, інший аналогічний договір, тощо). Це чітко випливає з механізму п. 43 та системного тлумачення ч. 9 ст. 26 Закону.
Ст. 5 Закону вимагає дотримання принципів пропорційності, недискримінації та об’єктивності. Ігнорування 24-годинного механізму за наявності суто документальної (а не технічної) невідповідності суперечить цим принципам, а саме найменш обтяжливий спосіб усунення невідповідностей (п. 43) не застосовано, натомість обрано найсуворіший наслідок- відхилення за п. 44.
Замовник повинен був розмістити в Електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей з вимогою подати у 24-годинний строк, зокрема
додаткові угоди, додатки до аналогічного договору із зазначенням фактичних дат складання чи оновлення кошторисів,
лист-пояснення щодо дати формування кошторисів у редакції АВК-5 та причин відображення на копіях саме цієї редакції,
довідку про відсутність змін (якщо змін не було),
інший аналогічний договір (за наявності), що відповідає вимогам Тендерної документації, як новий документ у розумінні ч. 9 ст. 26 Закону чи п. 43 Особливостей,
коректний кошторис з матеріалів основного договору, який є невід’ємною частиною аналогічного договору замість помилково завантаженого кошторису з додаткової угоди, а також лист- пояснення щодо обставин такої помилки та причин відображення на попередньому кошторисі редакції програмного забезпечення, актуальної на дату пізнішого перерахунку.
З урахуванням наведеного, рішення про відхилення за недостовірну інформацію в аспекті кваліфікаційних документів (аналогічний договір, кошториси) є передчасним і непропорційним, ухваленим без застосування обов’язкового 24-годинного механізму. Протокол № 206 фіксує саме цю логіку відхилення (посилання на лист розробника АВК-5 та абз. 3 підп. 1 п. 44), що не знімає з Замовника обов’язку діяти за п. 43 і ч. 9 ст. 26 Закону.
Умови Тендерної документації
Відповідно до п.1 р. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до п.5 р.I«Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16.
Відповідно до п.6 р.I«Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником:
- підтвердження відповідності послуг, що пропонуються учасником, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі з урахуванням вимог, що зазначені у Додатку 1 до тендерної документації (підтвердження складається учасником в довільній формі);
- інші документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації (для юридичних осіб та фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців).
Вимоги до предмета закупівлі (технічні специфікації, маркування, сертифікати та інші документи підтвердження відповідності), згідно статті 23 Закону, зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації Учасник визначає вартість робіт/послуг, які він пропонує виконати за Договором, у відповідності з Кошторисними нормами України у будівництві, Державними Стандартами України та Державними будівельними нормами на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту поточного ремонту (будівля, що експлуатується) згідно умов їх виконання, які він пропонує виконати з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, вартості експлуатації будівельних машин та механізмів (визначається згідно Державних Стандартів України), інших витрат підтверджених обґрунтованими розрахунками. Необґрунтована і неврахована Учасником вартість матеріалів, витрат, тощо не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх покриття вважаються врахованими у загальній ціні його пропозиції.
На Учасника покладається обов’язок з проведення експертної оцінки/експертизи щодо розгляду кошторисної частини проектної документації із залученням незалежної експертної установи/організації (за погодженням з замовником). Вартість робіт/послуг, які Учасник пропонує виконати за Договором, включає в себе витрати Учасника на проведення такої оцінки.
Розрахунок договірної ціни здійснюється Учасником з урахуванням положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», інших чинних актів законодавства, з наданням підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни:
-локальний кошторис;
-зведений кошторисний розрахунок (з пояснювальною запискою);
-розрахунок вартості матеріальних ресурсів.
-дефектний акт.
Заперечення на відхилення.
На виконання умов Тендерної документації скаржником в складі Тендерної пропозиції надано наступні документи:
- довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника;
- кошторисні розрахунки (локальний кошторис; зведений кошторисний розрахунок (з пояснювальною запискою); розрахунок вартості матеріальних ресурсів; дефектний акт).
-аналогічний договір виконаних робіт.
Замовник також повинен був врахувати наступне.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Таким чином, у випадку встановлення невідповідностей, Замовник повинен був надати 24 години на виправлення невідповідностей, чого ним не було здійснено.
Таким чином Скаржником не було порушено умов Тендерної документації у зв’язку з чим відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозиції.
Аналогічне рішення постановила Комісія антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 9545-р/пк-пз від 30.05.2024.
Скаржник зазначає, що порушено процедуру та принципи пропорційності, недискримінації. Замовник не застосував передбачений законом найменш обтяжливий інструмент, як 24- годинне усунення формальних невідповідностей за п. 43 Особливостей та ч. 9 ст. 26 Закону. Це суперечить принципам пропорційності та об’єктивності (ст. 5 Закону).
Повідомлення про відхилення має містити чіткі посилання на конкретні пункти Тендерної документації чи Особливостей і опис суті невідповідності (п. 46). Формула невідповідність технічній специфікації при фактичній наявності кваліфікаційних та формальних недоліків є некоректна правова кваліфікація.
Наведені у протоколі підстави відхилення підлягають виправленню за 24 години, такі як аналогічний договір не є законними підставами для відхилення.
Відхилення пропозиції ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» суперечить п. 43, п.п. 2 п. 44, п. 46, п. 47 Особливостей та ч. 9 ст. 26, ст. 5 Закону, а відтак підлягає скасуванню.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення наших прав та інтересів також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був здійснити розгляд тендерної пропозиції Скаржника відповідно до умов Тендерної документації, і, у випадку її відповідності, визнати Скаржника переможцем процедури закупівлі, укласти договір з ним, за результатами якого він би мав змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
×
-
Назва доказу:
Аналогічне рішення постановила Комісія антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
-
Повʼязаний документ:
рішення від 30.05.2024 № 9545 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
рішення Замовника про відхилення прийнято з порушенням норм чинного законодавства
-
Повʼязаний документ:
Проток ріш 206 відхил.pdf
-
-
Назва доказу:
Аналогічний договір з додатками, додатковою угодою та документами про виконання
-
Повʼязаний документ:
Аналогічний договір поточний ремонт.rar
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОШУ: 1.Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2.Зобов’язати ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР КОНТРОЛЮ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ХВОРОБ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ" скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Послуги з поточного ремонту приміщень 1-го поверху (кім. III, VII, VIII, XI) за адресою: м. Київ, вул. Естонська, буд. 3, літ. «Д», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-09-16-014541-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
7ab7c4168ea1418eb3a35b482349d179
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги UA-2025-09-16-014541-a.a1
Текст запиту:
ДУ «Київський міський ЦКПХ МОЗ» (далі – Замовник, Установа) 16.09.2025 було оголошено процедуру закупівлі Послуги з поточного ремонту приміщень 1-го поверху (кім. III, VII, VIII, XI) за адресою: м. Київ, вул. Естонська, буд. 3, літ. «Д» (далі — Закупівля). Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: UA-2025-09-16-014541-a, тип процедури – відкриті торги з особливостями.
Тендерні пропозиції були подані ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ» та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВЕЛКОМБУД». За результатами аукціону, який відбувся 24.09.2025р., пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ» визначена найбільш економічно вигідною.
Учасник ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник) у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності встановленого кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору надав копію договору підряду №11-4/25 від 11 квітня 2025 року, у складі якого містяться кошторисні розрахунки, які є невід’ємною частиною договору, виконані в програмному комплексі АВК-5 версії 3.10.1.
Скаржник зазначає, що у складі документів на підтвердження аналогічного договору помилково було завантажено кошторис (розрахунок вартості) з матеріалів Додаткової угоди №1 від 16.05.2025 року до такого договору. Проте на розрахунках вартості Скаржника, поданих у складі тендерної пропозиції, зазначена прописом дата 11 квітня 2025 року, що відповідає даті договору та не може бути розрахунками в редакції додаткової угоди від 16.05.2025 р.
А саме: Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, датований прописом «11 квітня 2025 р.», Дефектний акт на прорізи, датований прописом «11 квітня 2025 р.» .», Дефектний акт на прорізи, датований прописом «11 квітня 2025 р.», Дефектний акт на фасади, датований прописом «11 квітня 2025 р.», Дефектний акт на внутрішні оздоблювальні роботи, датований прописом «11 квітня 2025 р.», Дефектний акт на електротехнічні рішення, датований прописом «11 квітня 2025 р.», Дефектний акт на Опалення та вентиляція, датований прописом «11 квітня 2025 р.», Дефектний акт на Водопровід та каналізація, датований прописом «11 квітня 2025 р.», Дефектний акт на монтаж устаткування, датований прописом «11 квітня 2025 р.».
Всі ці документи, підписані обома сторонами договору – ТОВ «КАРГО ЛОГІСТИК» та ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» та розраховані у програмному комплексі АВК-5 версії 3.10.1. Щодо цих складових додатку до договору підряду №11-4/25 від 11 квітня 2025 року Скаржником ніяких пояснень у Скарзі на надано. По-суті Скаржник погоджується, що подана ним інформація щодо аналогічного за предметом закупівлі договору є недостовірною.
Додатково інформуємо, що наведене Скаржником у Скарзі рішення Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 9545-р/пк-пз від 30.05.2024 не є аналогічним у нашому випадку та стосувалося відхилення через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а не через надання недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей.
Акцентуємо, що пунктом 10.2 договору підряду №11-4/25 від 11 квітня 2025 року визначено, що внесення змін та доповнень або розірвання договору може бути проведено за згодою Сторін відповідно до чинного законодавства та оформлюються додатковими угодами. Додаткова угода як невід’ємна частина договору в складі пропозиції Скаржником не надана, крім того у Замовника відсутні були підстави припускати її існування, оскільки складі документів на підтвердження аналогічного договору було завантажено кошторис (розрахунок вартості) з матеріалів основного договору, що випливає з дати, вказаної на них прописом. Та й в цілому сума та обсяги робіт поданого Скаржником Акту приймання виконаних будівельних робіт цілком збігаються з кошторисом до договору, поданого у складі тендерної пропозиції.
Додатково звертаємо Вашу увагу, що в документах скарги Скаржник надає Додаткову угоду №1 від 16.05.2025 року з розрахунками, які нібито були помилково завантажені ним у склад пропозиції, разом з Договором підряду №11-4/25 від 11 квітня 2025 року. Однак ці розрахунки не збігаються із завантаженими в складі пропозиції за кількістю, найменуваннями, на них відсутня дата прописом.
Отже, зазначене Скаржником помилкове завантаження не відповідає дійсності, ніяк не може бути формальною невідповідністю та підлягати усуненню, оскільки розбіжності в датуванні договору та наданих в складі пропозиції розрахунків відсутні.
Згідно з п. 43 Особливостей і ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції виявлені невідповідності в інформації чи документах, у т.ч. відсутність документів, подання яких вимагає тендерна документація, Замовник зобов’язаний розмістити в Електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та надати 24 години для завантаження уточнених або нових документів.
Пунктом 42 Особливостей визначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
З метою перевірки Державною установою «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» було надіслано офіційний запит (лист від 09.10.2025р. №5544/01-01/2025) до розробника програмного забезпечення - Товариства з обмеженою відповідальністю «НВФ «АВК Созидатель».
Товариство з обмеженою відповідальністю «НВФ «АВК Созидатель» листом від 09.10.2025р. №10/09/1-Вих (Додається) повідомило, що оновлення ПК АВК-5 до редакції 3.10.1 розповсюджується з 08 травня 2025 року. У квітні 2025 року оновлення не могло бути доступним для використання та проведення розрахунків.
В результаті розгляду документів, наданих у складі пропозиції Учасником ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» та відповіді Товариство з обмеженою відповідальністю «НВФ «АВК Созидатель» Замовником встановлено факт надання недостовірної інформації, а саме: надання аналогічного договору, який містить кошторисні розрахунки, датовані датою укладення договору, складені у програмі, версія якої не могла бути доступною на момент укладення договору.
Таким чином, при встановленні факту недостовірності інформації, навіть якщо така інформація стосується кваліфікаційних критеріїв, Замовник не може застосовувати
пунк 43 Особливостей, а відразу прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, про що розмістив через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом.
Враховуючи вищевикладене, на підставі статей 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 55-67 Особливостей –
ПРОСИМО:
1. Прийняти до розгляду дані пояснення по суті скарги ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ» UA-2025-09-16-014541-a.a1
2. Відмовити ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ» у задоволенні скарги UA-2025-09-16-014541-a.a1
Дата опублікування:
21.10.2025 14:06