-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне марки Г(13-100), напівбрикети торф’яні, дрова, паливні гранули (пелети з деревини листяних порід (дуб))
Торги відмінено
5 850 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
16.09.2025 16:59 - 08.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на незаконні, дискримінаційні вимоги Тендерної документації. Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Протоколом Уповноваженої особи № 72 від 19 вересня 2025 року Уповноважена особа Кєлєш Світлана (надалі – Документація, ТД), вважаємо, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) та право Скаржника на участь у цій закупівлі.
Номер:
17679cb7376145f6af4216c6bdcc64f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-16-013995-a.b1
Назва:
Скарга на незаконні, дискримінаційні вимоги Тендерної документації.
Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Протоколом Уповноваженої особи № 72 від 19 вересня 2025 року Уповноважена особа Кєлєш Світлана (надалі – Документація, ТД), вважаємо, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) та право Скаржника на участь у цій закупівлі.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист № 3323-04_60011-06 від 05.09.2025.pdf 19.09.2025 13:15
- Брикет ДЕРЕВО копія.pdf 19.09.2025 13:15
- Лист постачальникаʼ.pdf 19.09.2025 13:15
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 19.09.2025 13:15
- ТУУ-00994207-005.....pdf 19.09.2025 13:15
- ДСТУ EN 15234-5_2018 Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання (EN 15234-5_2012, IDT) копія.pdf 19.09.2025 13:15
- sign.p7s 19.09.2025 13:18
- Рішення від 22.09.2025 №14423.pdf 22.09.2025 15:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.09.2025 №14747.pdf 30.09.2025 12:00
- Рішення від 29.09.2025 №14747.pdf 01.10.2025 15:16
- Паспорт котла.pdf 24.09.2025 16:06
- 78_Протокол внесення змін.pdf 06.10.2025 15:35
- 1_Перелік змін до ТД.docx 06.10.2025 15:35
- 1_Нова Редакція_Тендерна документація.docx 06.10.2025 15:35
- Нова Редакція_Додаток № 4,5 до ТД Документи_учасника.docx 06.10.2025 15:35
- Нова редакція_Додаток № 3 до ТД Проект договору.docx 06.10.2025 15:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.09.2025 13:31
Дата розгляду скарги:
29.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.09.2025 15:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.10.2025 15:17
Дата виконання рішення Замовником:
06.10.2025 15:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення №14747-р/пк-пз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ВФМ ГРУП" (код ЄДРПОУ:41493455) від 19 вересня 2025 № UA-2025-09-16-013995-a.b1 Комісія постановила зобов'язати ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ АРЦИЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ:44054694) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Вугілля кам’яне марки Г(13-100), напівбрикети торф’яні, дрова, паливні гранули (пелети з деревини листяних порід (дуб))", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-16-013995-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4386fcc2eb0f48969541d3097be19f09
Заголовок пункту скарги:
Порушення вимог чинного законодавства України. Використання нечинних норм законодавства України.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
1. Додаток № 3 до Тендерної документації в преамбулі Проекту договору про закупівлю містить посилання на Господарський кодекс України.
Згідно з частиною третьою статті 17 “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 9 січня 2025 року № 4196-IX “Про особливості регулювання окремих організаційно-правових форм у перехідний та об’єднань України (далі - введення в дію цього юридичних осіб” (далі – Закон № 4196-IX) ГК України) визнано таким, що Закону діяльності юридичних осіб період Господарський кодекс втратив чинність, з дня 28 серпня 2025 року.
Зауважимо, що при проведенні закупівлі Замовник має керуватись чинним законодавством Україна, щоб забезпечити законність та прозорість закупівельного процесу, а не застосовувати норми, які вже втратили чинність.
Також, Листом Мінекономіки № 3323-04_60011-06 від 05.09.2025 року було надано роз’яснення щодо втрати чинності Господарського кодексу України, у якому зазначено: «що у зв’язку з набранням чинності Закону № 4196-IX замовникам слід привести у відповідність тендерну документацію та проекти договорів про закупівлю щодо відкритих торгів, оголошених замовниками після втрати чинності ГК України, та вилучити посилання на положення ГК України, замінивши їх на положення з ЦК України або інших спеціальних законів, що регулюють відповідні правовідносини.
Натомість Замовник не дотримується норм чинного законодавства України та порушує порядок проведення торгів і права учасників (у т.ч. Скаржника на участь у закупівлі). Скаржник не може погодитись з проектом договору, який містить нечинні нормативно правові акти,але і пропонувати зміни до проєкту договору не може, бо це не передбачено умовами Тендерної документації..
Згідно з частиною третьою статті 17 “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 9 січня 2025 року № 4196-IX “Про особливості регулювання окремих організаційно-правових форм у перехідний та об’єднань України (далі - введення в дію цього юридичних осіб” (далі – Закон № 4196-IX) ГК України) визнано таким, що Закону діяльності юридичних осіб період Господарський кодекс втратив чинність, з дня 28 серпня 2025 року.
Зауважимо, що при проведенні закупівлі Замовник має керуватись чинним законодавством Україна, щоб забезпечити законність та прозорість закупівельного процесу, а не застосовувати норми, які вже втратили чинність.
Також, Листом Мінекономіки № 3323-04_60011-06 від 05.09.2025 року було надано роз’яснення щодо втрати чинності Господарського кодексу України, у якому зазначено: «що у зв’язку з набранням чинності Закону № 4196-IX замовникам слід привести у відповідність тендерну документацію та проекти договорів про закупівлю щодо відкритих торгів, оголошених замовниками після втрати чинності ГК України, та вилучити посилання на положення ГК України, замінивши їх на положення з ЦК України або інших спеціальних законів, що регулюють відповідні правовідносини.
Натомість Замовник не дотримується норм чинного законодавства України та порушує порядок проведення торгів і права учасників (у т.ч. Скаржника на участь у закупівлі). Скаржник не може погодитись з проектом договору, який містить нечинні нормативно правові акти,але і пропонувати зміни до проєкту договору не може, бо це не передбачено умовами Тендерної документації..
×
-
Назва доказу:
Лист Мінекономіки
-
Повʼязаний документ:
Лист № 3323-04_60011-06 від 05.09.2025.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни в Додаток 3 до Тендерної документації (проектів Договору) в частині виключення посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
d7fb88fa523642959a0938ab9bb78feb
Заголовок пункту скарги:
Порушення вимог чинного законодавства України. Порушення порядку проведення закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Згідно п. 2 та п. 5 ч.4 розділу VI Тендерної документації, Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару.
Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
Згідно пп. 2 та пп. 5 п. 11.1 Проекту договору (Додаток № 3 до тендерної документації), Умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг).
Наведені вимоги не узгоджуються з нормами п. 19 Особливостей, згідно яких Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13 цих особливостей, крім договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку.
Вбачається, що Замовник проводить цю закупівлю не у відповідності до вимог Особливостей, що підтверджує порушення порядку проведення закупівлі Замовником та порушує права Скаржника на участь у цій закупівлі.
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару.
Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
Згідно пп. 2 та пп. 5 п. 11.1 Проекту договору (Додаток № 3 до тендерної документації), Умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг).
Наведені вимоги не узгоджуються з нормами п. 19 Особливостей, згідно яких Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13 цих особливостей, крім договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку.
Вбачається, що Замовник проводить цю закупівлю не у відповідності до вимог Особливостей, що підтверджує порушення порядку проведення закупівлі Замовником та порушує права Скаржника на участь у цій закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію та привести вимоги у тендерній документації ( у т.ч. Додаток 3 до ТД) щодо внесення змін в істотні умови договору про закупівлю після його підписання у відповідності до чинних норм п. 19 Особливостей.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
2338e16e592b45e5aef96eabd17724f3
Заголовок пункту скарги:
Незаконна, дискрмінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3. Згідно вимог п. 3.3 Додатку 2 до тендерної документації, Технічні, якісні характеристики:
Дрова паливні твердих порід, колоті, складені на піддонах - деревина твердих порід: дуб.
Довжина – 0,25 – 0,35м. Товщина - від 2 см. та вище
Дрова повинні відповідати ТУУ-00994207-005:2018.
Також, ідентичні вимоги передбачені і в п. 3.3 Додатку 5 до тендерної документації.
Згідно п. 6.1 ТУУ-00994207-005:2018, на яке посилається Замовник, Розміри деревини дров’яної промислового і непромислового використання встановлено у табл. 1 і табл.2. Вимоги до якості - у табл. 3.
З огляду на всі вимоги п. 3.3 вказаних Додатків, то Замовник бажає закупити деревину дров’яну непромислового використання
Так, вимогами Таблиці 1 ТУУ-00994207-005:2018, передбачено, що Розміри деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листяних порід, зокрема довжина, м. становить 0,25 - >1,0 1,0- 1,9, при цьому, для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
Отже, вбачається, що вказаним ТУ не передбачено такого показника “Довжина – 0,25 – 0,35м.», тож виникає питання -чим керувався Замовник, при встановлені таких вимог. Чому саме такі параметри? Під якого виробника прописані такі вимоги?
Такими вимогами, з урахуванням вимог до переліку документів у п. 3.3 Додатку 2 та Додатку 5, що необхідно надати у складі тендерної пропозиції для підтвердження технічних та якісних вимог такого товару) Замовник обмежує конкуренцію, прописуючи вимоги під одного виробника.
Зауважимо, що ми могли б запропонувати товар – деревину, що відповідає ТУУ 16.1-00994207-005:2018, у тому числі за розміром, однак, через незаконні, обмежувальні вимоги щодо розміру такого товару наша участь у даних торгах обмежена.
Дрова паливні твердих порід, колоті, складені на піддонах - деревина твердих порід: дуб.
Довжина – 0,25 – 0,35м. Товщина - від 2 см. та вище
Дрова повинні відповідати ТУУ-00994207-005:2018.
Також, ідентичні вимоги передбачені і в п. 3.3 Додатку 5 до тендерної документації.
Згідно п. 6.1 ТУУ-00994207-005:2018, на яке посилається Замовник, Розміри деревини дров’яної промислового і непромислового використання встановлено у табл. 1 і табл.2. Вимоги до якості - у табл. 3.
З огляду на всі вимоги п. 3.3 вказаних Додатків, то Замовник бажає закупити деревину дров’яну непромислового використання
Так, вимогами Таблиці 1 ТУУ-00994207-005:2018, передбачено, що Розміри деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листяних порід, зокрема довжина, м. становить 0,25 - >1,0 1,0- 1,9, при цьому, для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
Отже, вбачається, що вказаним ТУ не передбачено такого показника “Довжина – 0,25 – 0,35м.», тож виникає питання -чим керувався Замовник, при встановлені таких вимог. Чому саме такі параметри? Під якого виробника прописані такі вимоги?
Такими вимогами, з урахуванням вимог до переліку документів у п. 3.3 Додатку 2 та Додатку 5, що необхідно надати у складі тендерної пропозиції для підтвердження технічних та якісних вимог такого товару) Замовник обмежує конкуренцію, прописуючи вимоги під одного виробника.
Зауважимо, що ми могли б запропонувати товар – деревину, що відповідає ТУУ 16.1-00994207-005:2018, у тому числі за розміром, однак, через незаконні, обмежувальні вимоги щодо розміру такого товару наша участь у даних торгах обмежена.
×
-
Назва доказу:
Лист постачальника
-
Повʼязаний документ:
Лист постачальникаʼ.pdf
-
-
Назва доказу:
ТУУ-00994207-005:2018
-
Повʼязаний документ:
ТУУ-00994207-005.....pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині та встановити вимоги до товару у повній відповідності до ТУУ-00994207-005:2018, відповідність якому вимагає Замовник.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
9eb3d2b137904794b01808ceaf821a2a
Заголовок пункту скарги:
Незаконні, дискримінаційні вимоги. Порушення порядку проведення закупівлі (п. 29 Особливостей).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
4. Згідно вимог п. 3.3 Додатку 2 до тендерної документації, Для підтвердження технічних та якісних характеристик в складі тендерної пропозиції надається копія документу щодо якості оформленого відповідно до вимог ТУУ-00994207-005:2018 «Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги» та виданого експертною сертифікованою організацією, який підтверджує якість товару (посвідчення якості або копія протоколу випробувань, або копія сертифікату якості, тощо) відповідно до діючих стандартів або нормативної документації згідно якої виготовляється товар. Крім того, з метою підтвердження легального походження товару постачання деревини в складі тендерної пропозиції учасник надає:
- копію підтверджуючого(их) документу(ів), щодо законності походження деревини та можливості вчасно та якісно виконати поставку: лісорубний квиток (якщо учасник є постійним лісокористувачем) та/або договір, укладений учасником за результатами біржового аукціону з продажу необробленої деревини з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини твердолистяних порід непромислового використання та/або договір, укладений між учасником та його постачальником, за умови надання документу, що підтверджує придбання деревини постачальником у постійного лісокористувача (а саме договір, укладений постачальником учасника за результатами біржового аукціону з продажу необробленої деревини з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини твердолистяних порід непромислового використання);
- копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного;
- паспорт про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією;
- паспорт пожежної безпеки на продукт дрова, виданий експертною сертифікованою організацією.
Також, аналогічні вимоги вістять і в п. 3.3 Додатку 5 до тендерної документації.
Згідно оголошення за товар, що закуповується Замовником за кодом ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 09110000-3 - Тверде паливо»
Згідно п. 29 Особливостей, У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного предмету закупівлі передбачено національний стандарт - ДСТУ EN 15234-5:2018 Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання (EN 15234-5:2012, IDT), який не передбачає жодного з перелічених документів, що встановлені Замовником.
Також, просимо зауважити, що ТУУ-00994207-005:2018 також не передбачає, що документ щодо якості повинен бути виданий експертною сертифікованою організацією. Як і не має згадування «посвідчення якості» або «протоколу випробувань», або «сертифікату якості», а містить загальне формулювання – документ щодо якості та вимоги до його змісту. Разом з тим ТУУ-00994207-005:2018 не передбачає жодних договорів, експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного, паспорту про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією та паспорту пожежної безпеки на продукт дрова, виданий експертною сертифікованою організацією.
Не розуміло з яких підстав Замовник вимагає такі документи? Адже ДСТУ для даного виду товару ці документи не передбачені, так і не передбачені навіть ТУУ-00994207-005:2018, на який посилається Замовник.
Скаржнику, як потенційному учаснику, не зрозуміло чому Замовник допускає до участі лише тих учасників, що можуть надати такі окремі документи.
На нашу думку, Замовник встановив вимоги п. 3.3 Додатку 5т а п. 3.3 Додатку 2 до Тендерної документації під окремий пакет документів одного виробника (учасника),тим самим порушивши порядок проведення закупівлі та принципи проведення закупівлі.
Тендерна документація містить сукупність дискримінаційних вимог і обмежує суттєво коло потенційних учасників, зокрема і Скаржника (порушує його права), який не має документів, що вигадав Замовник та і не повинен мати, враховуючи вимоги національного стандарту для даного виду товару та ТУУ-00994207-005:2018, на який посилається Замовник.
- копію підтверджуючого(их) документу(ів), щодо законності походження деревини та можливості вчасно та якісно виконати поставку: лісорубний квиток (якщо учасник є постійним лісокористувачем) та/або договір, укладений учасником за результатами біржового аукціону з продажу необробленої деревини з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини твердолистяних порід непромислового використання та/або договір, укладений між учасником та його постачальником, за умови надання документу, що підтверджує придбання деревини постачальником у постійного лісокористувача (а саме договір, укладений постачальником учасника за результатами біржового аукціону з продажу необробленої деревини з постійним лісокористувачем на закупівлю деревини твердолистяних порід непромислового використання);
- копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного;
- паспорт про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією;
- паспорт пожежної безпеки на продукт дрова, виданий експертною сертифікованою організацією.
Також, аналогічні вимоги вістять і в п. 3.3 Додатку 5 до тендерної документації.
Згідно оголошення за товар, що закуповується Замовником за кодом ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 09110000-3 - Тверде паливо»
Згідно п. 29 Особливостей, У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного предмету закупівлі передбачено національний стандарт - ДСТУ EN 15234-5:2018 Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання (EN 15234-5:2012, IDT), який не передбачає жодного з перелічених документів, що встановлені Замовником.
Також, просимо зауважити, що ТУУ-00994207-005:2018 також не передбачає, що документ щодо якості повинен бути виданий експертною сертифікованою організацією. Як і не має згадування «посвідчення якості» або «протоколу випробувань», або «сертифікату якості», а містить загальне формулювання – документ щодо якості та вимоги до його змісту. Разом з тим ТУУ-00994207-005:2018 не передбачає жодних договорів, експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного, паспорту про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією та паспорту пожежної безпеки на продукт дрова, виданий експертною сертифікованою організацією.
Не розуміло з яких підстав Замовник вимагає такі документи? Адже ДСТУ для даного виду товару ці документи не передбачені, так і не передбачені навіть ТУУ-00994207-005:2018, на який посилається Замовник.
Скаржнику, як потенційному учаснику, не зрозуміло чому Замовник допускає до участі лише тих учасників, що можуть надати такі окремі документи.
На нашу думку, Замовник встановив вимоги п. 3.3 Додатку 5т а п. 3.3 Додатку 2 до Тендерної документації під окремий пакет документів одного виробника (учасника),тим самим порушивши порядок проведення закупівлі та принципи проведення закупівлі.
Тендерна документація містить сукупність дискримінаційних вимог і обмежує суттєво коло потенційних учасників, зокрема і Скаржника (порушує його права), який не має документів, що вигадав Замовник та і не повинен мати, враховуючи вимоги національного стандарту для даного виду товару та ТУУ-00994207-005:2018, на який посилається Замовник.
×
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Лист постачальника
-
Повʼязаний документ:
Лист постачальникаʼ.pdf
-
-
Назва доказу:
ТУУ-00994207-005:2018
-
Повʼязаний документ:
ТУУ-00994207-005.....pdf
-
-
Назва доказу:
Національний стандарт для даного виду товару
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 15234-5_2018 Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання (EN 15234-5_2012, IDT) копія.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації (Додаток 2 та Додатко 5 до Тендерної документації) та виключити незаконні, дискримінаційні вимоги.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
419d998d76f54f918b502bc4363018f7
Заголовок пункту скарги:
Незаконні, дискримінаційні вимоги. Порушення порядку проведення закупівлі (п. 29 Особливостей).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
5. Відповідно вимог Додатку 2 до тендерної документації, Вимоги щодо кількості: Паливні гранули (пелети з деревини листяних порід (дуб)) – 120 т.
Згідно вимог п. 3.4. Додатку 2 до тендерної документації, Технічні, якісні характеристики Пелети з деревини листяних порід
1. Пелети паливні з деревини (дуб) Вологість, %, не більше ніж: 10; Зольність, %, не більше ніж: 1;Найнижча питома теплота згоряння робочої маси МДж/кг, не менше: 17,5; ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови.
Запропоновані учасниками пелети паливні з деревини листяних порід (дуб) повинні відповідати вимогам, зазначеним в ДСТУ 8358:2015, фасовані в мішки не більше 40кг. У складі пелет з деревини листяних порід не допускаються сторонні матеріали (такі як камінчики, скло, земля, металодомішки тощо). Гранули мають зберігати цілісність. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документ, що засвідчує якість і безпеку товару згідно положення ДСТУ 8358: ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови.
Аналогічні вимоги містяться у п. 3.4 Додатку 5 до тендерної документації.
Також, по тексту тендерної документації, оголошення та проекту договору в частині назви предмету закупівлі (одного з товарів) зазначено: Паливні гранули (пелети з деревини листяних порід (дуб).
З огляду на те, що предметом закупівлі є тверде паливо, то Замовник зобов’язаний враховувати вимоги п. 29 Особливостей при проведенні цієї Закупівлі.
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 «БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОІ СИРОВИНИ Технічні умови» (надалі - ДСТУ 8358:2015) власне на який посилається Замовник у вимогах до товару.
Згідно п. 4.2 ДСТУ 8358:2015 Гранули паливні класифікують: за породами деревини:
-з деревини хвойних порід;
- з деревини листяних порід;
- з деревини хвойних та листяних порід.
Відповідно до вказаних норм національного стандарту вбачається, що класифікації за породами чи уточнення за породами (у тому числі дуб) не передбачено.
Отже, вимога щодо Пелети паливні з деревини (дуб)/ Паливні гранули (пелети з деревини листяних порід (дуб)) чи інші формулювання по тексту Тендерної документації (у т.ч. Додатки), Оголошення, що містять «(дуб)» не узгоджується з нормами націонадьного стандарту для даного виду товару - ДСТУ 8358:2015.
Вимоги у наведеній редакції є дискримінаційними у тому числі для Скаржника, так як Скаржник може пропонувати товар - Гранули паливні (пелети) з деревини листяних порід, що виготовлені згідно ДСТУ 8358:2015, але Замовник не передбачає можливості пропонування такого товару, так як фактично хоче придбати пелети з деревини виключно дуба.
Участь у закупівлі зможуть прийняти тільки ті учасники, що мають товар який відповідає вимогам Замовника, зокрема Паливні гранули (пелети з деревини листяних порід (дуб)), що підтверджує дискримінаційність вимог Документації та порушення прав Скаржника.
Встановлення вимог до предмету закупівлі у повній відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015 розширить конкуренцію у даних торгах, що забезпечить дотримання у даних торгах принципів проведення торгів та дотримання вимог ст. 22 Закону.
Згідно вимог п. 3.4. Додатку 2 до тендерної документації, Технічні, якісні характеристики Пелети з деревини листяних порід
1. Пелети паливні з деревини (дуб) Вологість, %, не більше ніж: 10; Зольність, %, не більше ніж: 1;Найнижча питома теплота згоряння робочої маси МДж/кг, не менше: 17,5; ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови.
Запропоновані учасниками пелети паливні з деревини листяних порід (дуб) повинні відповідати вимогам, зазначеним в ДСТУ 8358:2015, фасовані в мішки не більше 40кг. У складі пелет з деревини листяних порід не допускаються сторонні матеріали (такі як камінчики, скло, земля, металодомішки тощо). Гранули мають зберігати цілісність. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документ, що засвідчує якість і безпеку товару згідно положення ДСТУ 8358: ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови.
Аналогічні вимоги містяться у п. 3.4 Додатку 5 до тендерної документації.
Також, по тексту тендерної документації, оголошення та проекту договору в частині назви предмету закупівлі (одного з товарів) зазначено: Паливні гранули (пелети з деревини листяних порід (дуб).
З огляду на те, що предметом закупівлі є тверде паливо, то Замовник зобов’язаний враховувати вимоги п. 29 Особливостей при проведенні цієї Закупівлі.
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 «БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОІ СИРОВИНИ Технічні умови» (надалі - ДСТУ 8358:2015) власне на який посилається Замовник у вимогах до товару.
Згідно п. 4.2 ДСТУ 8358:2015 Гранули паливні класифікують: за породами деревини:
-з деревини хвойних порід;
- з деревини листяних порід;
- з деревини хвойних та листяних порід.
Відповідно до вказаних норм національного стандарту вбачається, що класифікації за породами чи уточнення за породами (у тому числі дуб) не передбачено.
Отже, вимога щодо Пелети паливні з деревини (дуб)/ Паливні гранули (пелети з деревини листяних порід (дуб)) чи інші формулювання по тексту Тендерної документації (у т.ч. Додатки), Оголошення, що містять «(дуб)» не узгоджується з нормами націонадьного стандарту для даного виду товару - ДСТУ 8358:2015.
Вимоги у наведеній редакції є дискримінаційними у тому числі для Скаржника, так як Скаржник може пропонувати товар - Гранули паливні (пелети) з деревини листяних порід, що виготовлені згідно ДСТУ 8358:2015, але Замовник не передбачає можливості пропонування такого товару, так як фактично хоче придбати пелети з деревини виключно дуба.
Участь у закупівлі зможуть прийняти тільки ті учасники, що мають товар який відповідає вимогам Замовника, зокрема Паливні гранули (пелети з деревини листяних порід (дуб)), що підтверджує дискримінаційність вимог Документації та порушення прав Скаржника.
Встановлення вимог до предмету закупівлі у повній відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015 розширить конкуренцію у даних торгах, що забезпечить дотримання у даних торгах принципів проведення торгів та дотримання вимог ст. 22 Закону.
×
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Лист постачальника
-
Повʼязаний документ:
Лист постачальникаʼ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358:2015.
-
Повʼязаний документ:
Брикет ДЕРЕВО копія.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни в Додатки 2 та 5 до Тендерної документації та викласти вимоги до предмету закупівлі у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015.
Запити Органу оскарження
Номер:
508ce0546dac412382fc78df8bf10e49
Тема запиту:
Надання відповіді на запит Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за рішенням №14423-р/пк-пз від 22.09.2025р
Текст запиту:
Надання відповіді на запит Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за рішенням №14423-р/пк-пз від 22.09.2025р.
По порушенню № 1 Додаток № 3 до Тендерної документації в преамбулі Проекту договору про закупівлю містить посилання на Господарський кодекс України.
Замовник внесе зміни в Додаток 3 до Тендерної документації (проектів Договору) в частині виключення посилання на Господарський кодекс України, який втратив чинність 28.08.2025 року та буде викладено у новій редакції.
По порушенню № 2 Інші умови тендерної документації.
Замовник внести зміни у тендерну документацію та приведе вимоги у тендерній документації ( у т.ч. Додаток 3 до ТД) щодо внесення змін в істотні умови договору про закупівлю після його підписання у відповідності до чинних норм п. 19 Особливостей.
По порушенню № 3 Технічна специфікація предмета закупівлі
Згідно п. 6.1 ТУУ-00994207-005:2018 Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги в п.5.2 вказано, що деревину дров’яну можно постачати в колотому вигляді.
Також при формуванні розмірів дров, керувалися розміром топок котлів, які встановлені у закладах освіти. (Паспорт котла додається).
По порушенню № 4 Технічна специфікація предмета закупівлі
Замовник внесе зміни до тендерної документації (Додаток 2 та Додатко 5 до Тендерної документації) та виключити незаконні, дискримінаційні вимоги.
По порушенню № 5 Технічна специфікація предмета закупівлі
При формуванні товару Паливні гранули (пелети з деревини листяних порід (дуб)) керувалися великою тепловіддачею саме дубових пілетів. Також тим, що в нашому регіоні переважають листяні породи дерев. Замовник внесе зміни до тендерної документації (листяні породи дерев з переліком різних видів дерев).
Дата опублікування:
24.09.2025 16:06