• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Картопля продовольча пізня урожаю 2025 року; 03210000-6 – Зернові культури та картопля за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника

Учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми : Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, оскільки Замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи пов’язані з країною агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови; Постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;- Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII.А також враховувати, що в Україні Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг: громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах);- юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран;- юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі – активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламська Республіка Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;- замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, із змінами.Учасник гарантує при поданні тендерної пропозиції процедури закупівлі керуватись вимогами Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану»

Завершена

2 550 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 16.09.2025 15:59 - 21.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ "ГАРНА СТРАВА "

Номер: 59ea1ae7aba04728b3dcf6ac4495d4c4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-16-012210-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ "ГАРНА СТРАВА "
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.10.2025 15:51
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.10.2025 14:04
Автор: ТОВ "ГАРНА СТРАВА", Лариса Гаврилюк +380976578167 garna.strava@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5f6dd5547b0e42d9a4dd9dc904af449e
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ "ГАРНА СТРАВА "
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Військова частина 9951 (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю по предмету Картопля продовольча пізня урожаю 2025 року; за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника назва предмету закупівлі товар за номенклатурою: ДК 021:2015: 03210000-6 – Зернові культури та картопля, номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-16-012210-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація).
Зазначена закупівля здійснюється у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій було встановлено на 24.09.2025 року до 17:00 год.
За результатом проведення аукціону, було встановлено, що для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "ГАРНА СТРАВА" 2 142 000,00 UAH 2 142 000,00 UAH
ФОП КОСТОЧКА КОСТЯНТИН ЮРІЙОВИЧ 2 541 500,00 UAH 2 541 500,00 UAH
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОРБАЧОВА ОЛЕНА ОЛЕКСІЇВНА 2 548 300,00 UAH 2 548 300,00 UAH
При розгляді тендерних пропозицій протокольним рішенням №685 від 30.09.2025 року було відхилено пропозицію ТОВ «ГАРНА СТРАВА» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження).
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його пропозиції, який запропонував найменшу ціну за результатами аукціону.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Також, Скаржник вважає, що неправомірне рішення про відхилення його тендерної пропозиції може бути таким, що вчинене Замовником внаслідок корупційних дій або бездіяльності уповноваженої особи.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:

Відповідно до п.4 Додатку 2 до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Ярославом БУГАЙОВИМ Протокол №629 від 16 вересня 2025 року одним із документів який вимагав Замовник надати в складі пропозиції «Сканований оригінал в кольоровому вигляді: Декларації виробника або сертифікату якості, або посвідчення про якість, або інший документ якості на запропонований товар, що підтверджує відповідність товару Технічним вимогам».
ТОВ «ГАРНА СТРАВА» надало в складі тендерної пропозиції файл «Картопля (6) (1).pdf», чим підтвердило відповідність вимог встановленим Замовником (додаємо).
Однак, через упереджене ставлення Замовника до всіх учасників, окрім «своїх» тендерну пропозицію Скаржника було відхилено.
Змовник зазначає, що ТОВ "ГАРНА СТРАВА" (Код ЄДРПОУ 39422516) у складі тендерної пропозиції надало документ якості на запропонований товар, а саме: посвідчення якості від ТОВ «ВПК-АГРО», де зазначено, що картопля 1 класу відповідає ДСТУ 9221:2023 тільки в частині допустимого вмісту токсичних елементів (нітратів мк/кг) у продовольчій картоплі, а в частині допустимого вмісту пестицидів мк/кг повинно відповідати СОУ 74.3-354:2005. Однак, відповідно до п. 5.2.3. ДСТУ 9221:2023 вміст залишків діючих речовин пестицидів у свіжій картоплі не повинен перевищувати норм, передбачених ДСанПіН 8.8.1.2.3.4-000 (ДСанПіН 8.8.1.2.3.4-000–2001 Допустимі дози, концентрації, кількості та рівні вмісту пестицидів у сільськогосподарській сировині, харчових продуктах, повітрі робочої зони, атмосферному повітрі, воді водоймищ, ґрунті).
Підсумовуючи, посвідчення якості від ТОВ «ВПК-АГРО», що було надано у складі тендерної пропозиції ТОВ "ГАРНА СТРАВА" підтверджує відповідність предмету закупівлі лише в частині допустимого вмісту токсичних елементів (нітратів мк/кг) у продовольчій картоплі, а у всіх інших вимог не відповідає. Також інформація, що надана у зазначеному посвідченні якості щодо вмісту залишків діючих речовин пестицидів у свіжій картоплі порушує пункт п. 5.2.3. ДСТУ 9221:2023, оскільки не відповідає ДСанПіН 8.8.1.2.3.4-000, а відповідає іншому стандарту.
Скаржник не погоджується з даним твердженням, оскільки, жодних встановлених норм щодо відповідності досліджень в технічних вимогах замовником не було передбачено.
Замовник вказує на те, що згідно посвідчення якості від ТОВ «ВПК-АГРО» картопля відповідає технічним вимогам лише в частині нітратів, при цьому Замовник в своїй тендерній документації не вимагав зазначення чітких показників, що повинні міститись в сканованому оригіналі в кольоровому вигляді: Декларації виробника або сертифікаті якості, або посвідчені про якість, або в іншому документі якості на запропонований товар.
Таким чином, вважаємо, що надане посвідчення якості від ТОВ «ВПК-АГРО» містило всю необхідну інформацію для встановлення відповідності товару технічним вимогам.


СОУ 74.3-354:2005 є одним з безлічі методів дослідження пестицидів який обрав виробник. Відповідність проведення дослідження саме за цим методом не призводить до зміни технічних характеристик товару.
ТОВ «ГАРНА СТРАВА» підозрює змову під час проведення торгів на придбання товарів, що є недопустимим під час війни і Україні. Тим паче, що дана ситуація вже повторюється неодноразово, коли участь приймають декілька учасників, а переможцем визнають останнього учасника, який надав найбільшу ціну на товар.
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Не надаючи право скаржнику скористатись п.43 Особливостей Замовник порушив принцип відкритості про прозорості процедури закупівлі та нахабно проігнорував, що Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%).
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження