-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Торги відмінено
257 939.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
16.09.2025 15:44 - 22.09.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
f99b414d439b4317b91945663bc90173
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-16-011713-a.a1
Назва:
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Дачненською сільською радою Одеського району Одеської області (далі – Замовник) 16 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (ID: UA-2025-09-16-011713-a; далі – Закупівля).
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника, затвердженої рішенням Уповноваженої особи (Оксани Мигуш).
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пунктах 5, 6, 7, 8, 9, 10 та 11 частини № 4 «Інша інформація, встановлена відповідно до законодавства (для учасників — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» Додатку № 1 до тендерної документації вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності за міжнародними стандартами (системи управління якістю, екологічного управління, охорони здоров’я та безпеки праці, енергетичного менеджменту, безпеки ланцюга постачання, протидії корупції, інформаційної безпеки, кібербезпеки та захисту конфіденційності) шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ISO 9001:2018, ISO 14001:2015, ISO 45001:2019, ISO 50001:2020, ISO 28000:2008, ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT), виданих на ім’я учасника закупівлі, чинних на момент подання тендерної пропозиції та таких, що відповідають предмету закупівлі, не передбачене чинним законодавством України та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників у процедурі закупівлі.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.
Зазначена вимога є дискримінаційною не лише з точки зору її невідповідності чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а й у зв’язку з тим, що жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку для постачальників електричної енергії мати такі сертифікати. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- (Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii)_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 19.09.2025 14:19
- Vihidna_korespondenciya__2182_25_vid_19_09_2025_(ANTIMONOPOLNIJ_KOMITET_UKRAINI).zip 19.09.2025 14:19
- Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 19.09.2025 14:19
- Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii.pdf 19.09.2025 14:19
- Тендерна документація з особливостями.docx 19.09.2025 14:19
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.pdf 19.09.2025 14:19
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.docx 19.09.2025 14:19
- sign.p7s 19.09.2025 14:20
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
22.09.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
efcf362105cd4416a72cf0c5522feaaa
Заголовок пункту скарги:
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Дачненською сільською радою Одеського району Одеської області (далі – Замовник) 16 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (ID: UA-2025-09-16-011713-a; далі – Закупівля).
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника, затвердженої рішенням Уповноваженої особи (Оксани Мигуш).
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пунктах 5, 6, 7, 8, 9, 10 та 11 частини № 4 «Інша інформація, встановлена відповідно до законодавства (для учасників — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» Додатку № 1 до тендерної документації вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності за міжнародними стандартами (системи управління якістю, екологічного управління, охорони здоров’я та безпеки праці, енергетичного менеджменту, безпеки ланцюга постачання, протидії корупції, інформаційної безпеки, кібербезпеки та захисту конфіденційності) шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ISO 9001:2018, ISO 14001:2015, ISO 45001:2019, ISO 50001:2020, ISO 28000:2008, ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT), виданих на ім’я учасника закупівлі, чинних на момент подання тендерної пропозиції та таких, що відповідають предмету закупівлі, не передбачене чинним законодавством України та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників у процедурі закупівлі.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.
Зазначена вимога є дискримінаційною не лише з точки зору її невідповідності чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а й у зв’язку з тим, що жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку для постачальників електричної енергії мати такі сертифікати. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель.
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника, затвердженої рішенням Уповноваженої особи (Оксани Мигуш).
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пунктах 5, 6, 7, 8, 9, 10 та 11 частини № 4 «Інша інформація, встановлена відповідно до законодавства (для учасників — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» Додатку № 1 до тендерної документації вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності за міжнародними стандартами (системи управління якістю, екологічного управління, охорони здоров’я та безпеки праці, енергетичного менеджменту, безпеки ланцюга постачання, протидії корупції, інформаційної безпеки, кібербезпеки та захисту конфіденційності) шляхом надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ISO 9001:2018, ISO 14001:2015, ISO 45001:2019, ISO 50001:2020, ISO 28000:2008, ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT), виданих на ім’я учасника закупівлі, чинних на момент подання тендерної пропозиції та таких, що відповідають предмету закупівлі, не передбачене чинним законодавством України та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників у процедурі закупівлі.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару.
Звертаємо увагу комісії, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.
Зазначена вимога є дискримінаційною не лише з точки зору її невідповідності чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а й у зв’язку з тим, що жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку для постачальників електричної енергії мати такі сертифікати. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Дачненську сільську раду Одеського району Одеської області внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме — усунути дискримінаційні вимоги та вимоги, що не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.