-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ноутбук
Реалізація програми „Кращий догляд для кожної дитини”, передбачена Обмінним листом № UKR/MOU2025909 щодо підтримки в рамках впровадження програми „Кращий догляд для кожної дитини”, підписаним між Полтавською обласною державною адміністрацією та Представництвом ЮНІСЕФ в Україні 23 квітня 2025р. Постачання товару за адресою Замовника.
Завершена
353 200.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
16.09.2025 15:28 - 21.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції
Номер:
efcb5923254c4d1a862bb1d481c91894
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-16-010396-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-16-010396-a. Ми, ТОВ «ПБГ19» (надалі за текстом – Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подала свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – Ноутбук ДК 021:2015 30210000-4 “Машини для обробки даних (апаратна частина)” Єдиного закупівельного словника.
Тендерна пропозиція Скаржника 26.09.2025 року була відхилена з наступних підстав:
«Тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Підстави відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі згідно зі п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (абз.2 пп.2 п. 44 Особливостей). Інформація про Ноутбук MSI Thin 15 B13VE3294XUA відсутня у відкритих джерелах на ринку України, офіційному сайті виробника, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google».
Отже, єдиною підставою, що зазначена Замовником як підстава відхилення є:
«Інформація про Ноутбук MSI Thin 15 B13VE3294XUA відсутня у відкритих джерелах на ринку України, офіційному сайті виробника, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google».
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаними підставами відхилення враховуючи наступне.
1. Щодо підстави відхилення: «Інформація про Ноутбук MSI Thin 15 B13VE3294XUA відсутня у відкритих джерелах на ринку України, офіційному сайті виробника, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google».
Пунктом 1 Розділу 1 встановлено, що учасником у складі пропозиції серед іншого надається інформація та документи, що підтверджують відповідність пропозиції учасника необхідним технічнім, якіснім та кількісним характеристикам предмета закупівлі - згідно з Додатком № 2 до тендерної документації
Пунктом 3 Додатку 1 до ТД та Додатком 2 до ТД встановлено перелік документів та інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме:
Товар, що поставляється повинен бути новим, належної якості, без експлуатаційного використання, в заводській упаковці (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Товар не повинен бути під заставою або арештом (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Гарантійний строк на ноутбук має становити не менше гарантійного строку, визначеного виробником на Товар, але не менше 12 місяців з дати отримання Товару від Постачальника, а саме з дати підписання видаткової накладної. Виконання гарантійних зобов’язань забезпечує Постачальник (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Учасник гарантує, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають застосування заходів із захисту довкілля (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Ціна Товару, включає в себе ціну за одиницю Товару з урахуванням ПДВ, та усі необхідні податки, збори та обов’язкові платежі, що мають бути сплачені, а також витрати на транспортування предмету закупівлі до місця поставки, визначеного замовником (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Не врахована Учасником вартість окремих послуг не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні пропозиції. До розрахунку вартості пропозиції не включаються будь-які витрати, пов’язані з підготовкою та поданням пропозиції, понесені Учасником (в тому числі і у разі дискваліфікації). Всі можливі витрати Учасника сплачуються за рахунок його власних коштів та не відшкодовуються Замовником.
Весь товар має узгоджуватись з усіма електричними вимогами, що встановлені в Україні (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Учасник у технічній частині своєї пропозиції, повинен чітко вказати специфікацію товару, який буде запропонований замовнику для задоволення технічних вимог та технічних специфікацій тендерної документації, а також, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Документи, які засвідчують якісні, технічні характеристики товару і надаються Учасником у складі тендерної пропозиції:
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи, що підтверджують якість товару:
Лист від виробника або його представництва/філїї про наявність на території України сертифікованих сервісних центрів гарантійного й післягарантійного обслуговування із переліком сервісних центрів по Україні (назва, адреса, телефони);
Документи про якість (сертифікат відповідності або сертифікат/паспорт якості, або декларація про відповідність, або висновок державної санітарно-епідеміологічної служби на товар, або зареєстровані ТУ на виготовлення товару у Держстандарті, тощо), встановлені діючим законодавством на запропонований товар або обґрунтування його відсутності (не підлягає обов’язковій сертифікації тощо)».
Отже, за умовами ТД зазначені документи є вичерпним переліком, що підтверджує інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Додатком 1, Додатком 2 та іншими умовами тендерної документації не встановлено вимог щодо підтвердження інформації про запропонований ноутбук посиланнями на відкриті джерела на ринку України, офіційний сайт виробника, сайти офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google.
Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника є його суб’єктивною думкою, яка є безпідставною, нічим не доведеною та такою, що не відповідає вимогам ТД.
Враховуючи, що Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого ноутбуку будь-якими посиланнями - тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
2. Щодо оформлення «протоколу» відхилення.
Статтею 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») встановлено порядок організації закупівельної діяльності Замовника. Відповідно до п. 10 ст.11 Закону передбачено, що «рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою».
П. 2 ст. 31 Закону передбачено, що «Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель».
Таким чином, Законом встановлені чіткі вимоги щодо рішення про відхилення пропозиції учасника, а саме:
1. Оформлення у вигляді протоколу.
2. Зазначення в протоколі дати прийняття рішення.
3. Підпис протоколу уповноваженою особою.
4. Чітке зазначення в протоколі суті невідповідності з посиланням на Закон та умову тендерної документації.
Файл «Відхилення», що опублікований Замовником не може вважатись документом, який підтверджує прийняття рішення уповноваженою особою Замовника, оскільки:
1. Документ не оформлений у вигляді протоколу (взагалі не оформлений як будь-який документ) – Зображення 1.
2. Не зазначенно в протоколі дати прийняття рішення.
3. Відсутній підпис протоколу уповноваженою особою.
4. Зазначена в протоколі суть невідповідності не підтверджується посиланням на жодну умову тендерної документації.
Зображення 1
Скрін з файлу «Відхилення», що опублікований Замовником
Враховуючи зазначене, Замовником порушено вимоги п. 10 ст.11, п. 2 ст. 31 Закону Україна «Про публічні закупівлі», а саме оформлення «документу» про відхилення пропозиції не у формі протоколу, без зазначення дати прийняття рішення, без підпису уповноваженої особи, без зазначення суті невідповідності з посиланням на умову тендерної документації.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-09-16-010396-a.pdf 30.09.2025 20:34
- Скарга UA-2025-09-16-010396-a.docx 30.09.2025 20:34
- sign.p7s 30.09.2025 20:35
- Рішення від 02.10.2025 № 14957.pdf 02.10.2025 15:11
- інформація про перенесення розгляду скарги від 10.10.2025 № 2041.pdf 10.10.2025 13:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.10.2025 № 15801.pdf 21.10.2025 11:24
- Рішення від 20.10.2025 № 15801.pdf 23.10.2025 11:25
- скан 2.pdf 02.10.2025 17:31
- Пояснення на скаргу.docx 02.10.2025 17:31
- скан 1.pdf 02.10.2025 17:31
- Пояснення.pdf 02.10.2025 17:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.09.2025 20:39
Дата розгляду скарги:
20.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.10.2025 15:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
23.10.2025 11:26
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
640e4f13e9e5460eaa4bf9d611608983
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення
Опис заперечення:
Скарга на неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-16-010396-a. Ми, ТОВ «ПБГ19» (надалі за текстом – Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подала свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – Ноутбук ДК 021:2015 30210000-4 “Машини для обробки даних (апаратна частина)” Єдиного закупівельного словника.
Тендерна пропозиція Скаржника 26.09.2025 року була відхилена з наступних підстав:
«Тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Підстави відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі згідно зі п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (абз.2 пп.2 п. 44 Особливостей). Інформація про Ноутбук MSI Thin 15 B13VE3294XUA відсутня у відкритих джерелах на ринку України, офіційному сайті виробника, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google».
Отже, єдиною підставою, що зазначена Замовником як підстава відхилення є:
«Інформація про Ноутбук MSI Thin 15 B13VE3294XUA відсутня у відкритих джерелах на ринку України, офіційному сайті виробника, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google».
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаними підставами відхилення враховуючи наступне.
1. Щодо підстави відхилення: «Інформація про Ноутбук MSI Thin 15 B13VE3294XUA відсутня у відкритих джерелах на ринку України, офіційному сайті виробника, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google».
Пунктом 1 Розділу 1 встановлено, що учасником у складі пропозиції серед іншого надається інформація та документи, що підтверджують відповідність пропозиції учасника необхідним технічнім, якіснім та кількісним характеристикам предмета закупівлі - згідно з Додатком № 2 до тендерної документації
Пунктом 3 Додатку 1 до ТД та Додатком 2 до ТД встановлено перелік документів та інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме:
Товар, що поставляється повинен бути новим, належної якості, без експлуатаційного використання, в заводській упаковці (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Товар не повинен бути під заставою або арештом (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Гарантійний строк на ноутбук має становити не менше гарантійного строку, визначеного виробником на Товар, але не менше 12 місяців з дати отримання Товару від Постачальника, а саме з дати підписання видаткової накладної. Виконання гарантійних зобов’язань забезпечує Постачальник (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Учасник гарантує, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають застосування заходів із захисту довкілля (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Ціна Товару, включає в себе ціну за одиницю Товару з урахуванням ПДВ, та усі необхідні податки, збори та обов’язкові платежі, що мають бути сплачені, а також витрати на транспортування предмету закупівлі до місця поставки, визначеного замовником (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Не врахована Учасником вартість окремих послуг не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні пропозиції. До розрахунку вартості пропозиції не включаються будь-які витрати, пов’язані з підготовкою та поданням пропозиції, понесені Учасником (в тому числі і у разі дискваліфікації). Всі можливі витрати Учасника сплачуються за рахунок його власних коштів та не відшкодовуються Замовником.
Весь товар має узгоджуватись з усіма електричними вимогами, що встановлені в Україні (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Учасник у технічній частині своєї пропозиції, повинен чітко вказати специфікацію товару, який буде запропонований замовнику для задоволення технічних вимог та технічних специфікацій тендерної документації, а також, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Документи, які засвідчують якісні, технічні характеристики товару і надаються Учасником у складі тендерної пропозиції:
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи, що підтверджують якість товару:
Лист від виробника або його представництва/філїї про наявність на території України сертифікованих сервісних центрів гарантійного й післягарантійного обслуговування із переліком сервісних центрів по Україні (назва, адреса, телефони);
Документи про якість (сертифікат відповідності або сертифікат/паспорт якості, або декларація про відповідність, або висновок державної санітарно-епідеміологічної служби на товар, або зареєстровані ТУ на виготовлення товару у Держстандарті, тощо), встановлені діючим законодавством на запропонований товар або обґрунтування його відсутності (не підлягає обов’язковій сертифікації тощо)».
Отже, за умовами ТД зазначені документи є вичерпним переліком, що підтверджує інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Додатком 1, Додатком 2 та іншими умовами тендерної документації не встановлено вимог щодо підтвердження інформації про запропонований ноутбук посиланнями на відкриті джерела на ринку України, офіційний сайт виробника, сайти офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google.
Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника є його суб’єктивною думкою, яка є безпідставною, нічим не доведеною та такою, що не відповідає вимогам ТД.
Враховуючи, що Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого ноутбуку будь-якими посиланнями - тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
2. Щодо оформлення «протоколу» відхилення.
Статтею 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») встановлено порядок організації закупівельної діяльності Замовника. Відповідно до п. 10 ст.11 Закону передбачено, що «рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою».
П. 2 ст. 31 Закону передбачено, що «Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель».
Таким чином, Законом встановлені чіткі вимоги щодо рішення про відхилення пропозиції учасника, а саме:
1. Оформлення у вигляді протоколу.
2. Зазначення в протоколі дати прийняття рішення.
3. Підпис протоколу уповноваженою особою.
4. Чітке зазначення в протоколі суті невідповідності з посиланням на Закон та умову тендерної документації.
Файл «Відхилення», що опублікований Замовником не може вважатись документом, який підтверджує прийняття рішення уповноваженою особою Замовника, оскільки:
1. Документ не оформлений у вигляді протоколу (взагалі не оформлений як будь-який документ) – Зображення 1.
2. Не зазначенно в протоколі дати прийняття рішення.
3. Відсутній підпис протоколу уповноваженою особою.
4. Зазначена в протоколі суть невідповідності не підтверджується посиланням на жодну умову тендерної документації.
Зображення 1
Скрін з файлу «Відхилення», що опублікований Замовником
Враховуючи зазначене, Замовником порушено вимоги п. 10 ст.11, п. 2 ст. 31 Закону Україна «Про публічні закупівлі», а саме оформлення «документу» про відхилення пропозиції не у формі протоколу, без зазначення дати прийняття рішення, без підпису уповноваженої особи, без зазначення суті невідповідності з посиланням на умову тендерної документації.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Предметом закупівлі було – Ноутбук ДК 021:2015 30210000-4 “Машини для обробки даних (апаратна частина)” Єдиного закупівельного словника.
Тендерна пропозиція Скаржника 26.09.2025 року була відхилена з наступних підстав:
«Тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Підстави відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі згідно зі п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (абз.2 пп.2 п. 44 Особливостей). Інформація про Ноутбук MSI Thin 15 B13VE3294XUA відсутня у відкритих джерелах на ринку України, офіційному сайті виробника, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google».
Отже, єдиною підставою, що зазначена Замовником як підстава відхилення є:
«Інформація про Ноутбук MSI Thin 15 B13VE3294XUA відсутня у відкритих джерелах на ринку України, офіційному сайті виробника, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google».
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаними підставами відхилення враховуючи наступне.
1. Щодо підстави відхилення: «Інформація про Ноутбук MSI Thin 15 B13VE3294XUA відсутня у відкритих джерелах на ринку України, офіційному сайті виробника, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google».
Пунктом 1 Розділу 1 встановлено, що учасником у складі пропозиції серед іншого надається інформація та документи, що підтверджують відповідність пропозиції учасника необхідним технічнім, якіснім та кількісним характеристикам предмета закупівлі - згідно з Додатком № 2 до тендерної документації
Пунктом 3 Додатку 1 до ТД та Додатком 2 до ТД встановлено перелік документів та інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме:
Товар, що поставляється повинен бути новим, належної якості, без експлуатаційного використання, в заводській упаковці (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Товар не повинен бути під заставою або арештом (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Гарантійний строк на ноутбук має становити не менше гарантійного строку, визначеного виробником на Товар, але не менше 12 місяців з дати отримання Товару від Постачальника, а саме з дати підписання видаткової накладної. Виконання гарантійних зобов’язань забезпечує Постачальник (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Учасник гарантує, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають застосування заходів із захисту довкілля (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Ціна Товару, включає в себе ціну за одиницю Товару з урахуванням ПДВ, та усі необхідні податки, збори та обов’язкові платежі, що мають бути сплачені, а також витрати на транспортування предмету закупівлі до місця поставки, визначеного замовником (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Не врахована Учасником вартість окремих послуг не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні пропозиції. До розрахунку вартості пропозиції не включаються будь-які витрати, пов’язані з підготовкою та поданням пропозиції, понесені Учасником (в тому числі і у разі дискваліфікації). Всі можливі витрати Учасника сплачуються за рахунок його власних коштів та не відшкодовуються Замовником.
Весь товар має узгоджуватись з усіма електричними вимогами, що встановлені в Україні (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Учасник у технічній частині своєї пропозиції, повинен чітко вказати специфікацію товару, який буде запропонований замовнику для задоволення технічних вимог та технічних специфікацій тендерної документації, а також, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі на підтвердження даної вимоги).
Документи, які засвідчують якісні, технічні характеристики товару і надаються Учасником у складі тендерної пропозиції:
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи, що підтверджують якість товару:
Лист від виробника або його представництва/філїї про наявність на території України сертифікованих сервісних центрів гарантійного й післягарантійного обслуговування із переліком сервісних центрів по Україні (назва, адреса, телефони);
Документи про якість (сертифікат відповідності або сертифікат/паспорт якості, або декларація про відповідність, або висновок державної санітарно-епідеміологічної служби на товар, або зареєстровані ТУ на виготовлення товару у Держстандарті, тощо), встановлені діючим законодавством на запропонований товар або обґрунтування його відсутності (не підлягає обов’язковій сертифікації тощо)».
Отже, за умовами ТД зазначені документи є вичерпним переліком, що підтверджує інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Додатком 1, Додатком 2 та іншими умовами тендерної документації не встановлено вимог щодо підтвердження інформації про запропонований ноутбук посиланнями на відкриті джерела на ринку України, офіційний сайт виробника, сайти офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google.
Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника є його суб’єктивною думкою, яка є безпідставною, нічим не доведеною та такою, що не відповідає вимогам ТД.
Враховуючи, що Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого ноутбуку будь-якими посиланнями - тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
2. Щодо оформлення «протоколу» відхилення.
Статтею 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») встановлено порядок організації закупівельної діяльності Замовника. Відповідно до п. 10 ст.11 Закону передбачено, що «рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою».
П. 2 ст. 31 Закону передбачено, що «Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель».
Таким чином, Законом встановлені чіткі вимоги щодо рішення про відхилення пропозиції учасника, а саме:
1. Оформлення у вигляді протоколу.
2. Зазначення в протоколі дати прийняття рішення.
3. Підпис протоколу уповноваженою особою.
4. Чітке зазначення в протоколі суті невідповідності з посиланням на Закон та умову тендерної документації.
Файл «Відхилення», що опублікований Замовником не може вважатись документом, який підтверджує прийняття рішення уповноваженою особою Замовника, оскільки:
1. Документ не оформлений у вигляді протоколу (взагалі не оформлений як будь-який документ) – Зображення 1.
2. Не зазначенно в протоколі дати прийняття рішення.
3. Відсутній підпис протоколу уповноваженою особою.
4. Зазначена в протоколі суть невідповідності не підтверджується посиланням на жодну умову тендерної документації.
Зображення 1
Скрін з файлу «Відхилення», що опублікований Замовником
Враховуючи зазначене, Замовником порушено вимоги п. 10 ст.11, п. 2 ст. 31 Закону Україна «Про публічні закупівлі», а саме оформлення «документу» про відхилення пропозиції не у формі протоколу, без зазначення дати прийняття рішення, без підпису уповноваженої особи, без зазначення суті невідповідності з посиланням на умову тендерної документації.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Запити Органу оскарження
Номер:
27e2e678ab494ab69f1d97b8e2e61041
Тема запиту:
Пояснення на скаргу на неправомірне відхилення пропозиції
Текст запиту:
1. Щодо підстави відхилення.
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-16-010396-a. Тендерна пропозиція ТОВ „ПБГ19” була відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (абз.2 пп.2 п. 44 Особливостей). Інформація про Ноутбук MSI Thin 15 B13VE3294XUA відсутня у відкритих джерелах на ринку України, офіційному сайті виробника, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google.
Умовами тендерної документації передбачено подання Додатку 2 до тендерної документації „Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі” із зазначенням учасником інформації про відповідність запропонованого товару вимогам технічних характеристик предмету закупівлі замовника, а у разі невідповідності обґрунтування того, що запропоноване обладнання є кращим.
З метою перевірки наданої учасником інформації щодо технічних характеристик предмету закупівлі, замовником здійснено моніторинг відкритих джерелах на ринку України, сайтах офіційних дистриб’юторів, а також в пошуковій системі Google та направлено запит представництву компанії Micro-Star International Co., Ltd. (Ukraine) (скан 1). Після перевірки отриманих технічних характеристик від представництва на запропоновану учасником модель ноутбуку встановлено невідповідність технічних характеристик зазначених учасником у Додатку 2 тендерної пропозиції.
Таблиця невідповідностей
Вимога на тип комплектуючих та їх характеристики Невідповідність запропонованого товару учасником: Ноутбук MSI Thin 15 B13VE-3294XUA 15.6″ FHD, Intel i5-13420H,
16 GB, F1TB, NVD4050-6
Процесор: Intel® Core™ i5-13420H, кількість ядер не менше 8, частота не менше 2.10 GHz, не нижче 13-го покоління частота 4.6 GHz
(відсутнє обгрунтування того, що дане обладнання є кращим)
Дисплей і графіка: доступність відеопам'яті – виділено, тип екрана LCD, технологія екрана- ComfyView (матовий), особливості відображення - колірна гамма: 45 % NTSC, Співвідношення сторін не менше 16:9 Інформація для підтвердження відсутня
Пам'ять: загальний обсяг встановленої системної пам'яті - не менше16 GB, технологія системної пам'яті- не гірше DDR5 SDRAM 8 GB*2 DDR4-3200
Сховище: Загальна ємність твердотільного диска - не менше 512 GB 1ТВ*1 SSD PCle Gen4
(відсутнє обґрунтування того, що дане обладнання є кращим)
Мережа та зв'язок: стандарт безпроводової локальної мережі – не гірше IEEE 802.11ax,
стандарт Bluetooth – не нижче Bluetooth 5.1 Інформація для підтвердження відсутня;
Bluetooth v 5.3 (відсутнє обґрунтування того, що дане обладнання є кращим)
Порти: кількість портів USB 3.2 Gen 2 Type-C - не менше 1,
мережа (RJ-45) - так 1 x Type-C USB 3.2 Gen 1 /DisplayPort™
(інформація для підтвердження відсутня)
Пристрої вводу даних: маніпулятор Миша –
сенсор оптичний, роздільна здатність –
1000 dpi, кількість кнопок – 3 Маніпулятор миша- роздільна здатність - 1600 dpi, кількість кнопок – 4
(відсутнє обґрунтування того, що дане обладнання є кращим)
Інформація про акумулятор: хімічний склад акумулятора - літій-полімерний або еквівалент,
максимальний час роботи від акумулятора - не менше 8 годин, потужність батареї - не менше 57 Wh Інформація для підтвердження відсутня
52,4 Whrs
Виявлені у тендерній пропозиції ТОВ „ПБГ19” невідповідності стосуються безпосередньо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначених у Додатку 2 тендерної документації. Ці невідповідності не є формальними чи технічними помилками у документах, а прямо стосуються суті предмету закупівлі. Їхнє усунення призвело б до фактичної заміни предмета закупівлі, що прямо заборонено пунктом 43 Особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ „ПБГ19” підлягає відхиленню з підстав описаних вище та підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пункту 3 розділу 5 тендерної документації Замовника.
2. Щодо оформлення протоколу відхилення.
Відповідно до пункту 10 статті 11 Закону України „Про публічні закупівлі” (далі – Закон), рішення уповноваженої особи замовника оформлюються протоколом із зазначенням дати його прийняття та підписом уповноваженої особи. Відповідно до Постанови КМУ від 01 вересня 2025 року №1067 “Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” за наявності технічної можливості протокол формується на підставі дій уповноваженої особи в електронній системі закупівель, автоматично оприлюднюється електронною системою закупівель після накладення такою особою свого кваліфікованого електронного підпису (КЕП) відповідно до Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” і не потребує формування окремого протоколу в паперовій формі. За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ „ПБГ19” замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції та сформовано протокол UA-2025-09-16-010396-f в електронній системі закупівель з накладанням підпису уповноваженої особи 26 вересня 2025 року. Оскільки, з технічних причин, підстави відхилення та їх опис не було збережено електронною системою закупівель, тому зазначену інформацію додано окремим файлом з накладанням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи (скан 2). Згідно пункту 2 статті 31 Закону інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівель тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель. Таким чином 26 вересня 2025 року є датою прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ „ПБГ19”. В електронній системі закупівель усі дії уповноваженої особи відбуваються після авторизації через КЕП, що забезпечує відповідність дій вимогам Закону.
Таким чином дії замовника відповідають нормам Законом України „Про публічні закупівлі”, постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 „Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України „Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.
Дата опублікування:
02.10.2025 17:31