-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій даху на пам’ятках архітектури заповідника
Завершена
646 797.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
16.09.2025 12:53 - 08.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Номер:
fbf3ecb17eef4e7c987df7cdda46c59d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-16-006778-a.a1
Назва:
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Скарга, що стосується...Замовника (для копіювання Комісією).doc.asice.zip 20.09.2025 11:37
- 1.4 ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения...».pdf 20.09.2025 11:37
- 1.1 Особливості здійснення публічних закупівель...№1178.pdf 20.09.2025 11:37
- 1.2 Закон України «Про публічні закупівлі».pdf 20.09.2025 11:37
- 1.3 Сертифікат відповідності №UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. (Л-1, Л-2).pdf 20.09.2025 11:37
- 1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf.asice.zip 20.09.2025 11:37
- 1.5 Правила з вогнезахисту.doc 20.09.2025 11:37
- sign.p7s 20.09.2025 11:38
- рішення від 23.09.2025 № 14461.pdf 23.09.2025 14:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.09.2025 № 14871.pdf 01.10.2025 11:09
- рішення від 30.09.2025 № 14871.pdf 02.10.2025 11:09
- Пояснення замовника 24.09.2025 15:32
- Пояснення замовника.docx 24.09.2025 15:33
- Пояснення замовника.docx 24.09.2025 15:44
- Пояснення замовника.pdf 24.09.2025 15:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.09.2025 11:41
Дата розгляду скарги:
30.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.09.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.10.2025 11:10
Дата виконання рішення Замовником:
06.10.2025 10:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Зміни внесено згідно вимог АМКУ і продовженно термінй прийому пропозицій до 11.10.2025 року.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ab7f2786212644f6b97a70b987b3162d
Заголовок пункту скарги:
Підпункт 3.15 пункту 3 Додатку 1 та пункт 8 Додатку 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 1 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Підпунктом 3.15 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації передбачено:
«3.15. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, в тому числі:
На підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам, учасник у складі тендерної пропозиції має надати розрахункові кошторисні документи відповідно до заявлених технічних вимог у складі:
- договірної ціни з пояснювальною запискою
- зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою
- локального кошторису
- відомість ресурсів до локального кошторисного розрахунку;
- дефектний акт.
Примітка: кошторисні документи мають бути підписані учасником та сертифікованим інженером-проектувальником в частині кошторисної документації в форматі програмного комплексу АВК-5 або у форматі сумісному з програмним комплексом АВК-5.
Учасник зобов’язаний попередньо (до кінцевої дати подання пропозицій) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження та надається Учасником у складі пропозиції.»
В Додатку 2 до тендерної документації міститься технічна документація.
Пунктом 8 Додатку 2 до тендерної документації передбачено надання документів:
«З метою запобігання виникненню ризиків на об’єкті та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасник визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. Для цього учаснику доцільно обстежити об’єкти Замовника з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на об’єкті.
Обстеження об’єктів здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 18:00 год.
Результатом обстеження представником учасника об’єкта, на якому мають бути виконані послуги з вогнезахисного просочування згідно цієї тендерної документації є Акт обстеження об’єкта, який підписується представниками Замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) об’єкт надання послуг з вогнезахисного просочування. Повноваження представника учасника підтверджуються шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику Замовника оригіналу документу, що підтверджує посаду керівника учасника та документу, що посвідчує особу такого керівника, а у випадку, якщо учасника представляє інша особа – шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику замовника оригіналу довіреності, виданої керівником учасника для уповноваженого представника учасника та документу, що підтверджує особу такого представника. »
Зазначені вище вимоги тендерної документації щодо виїзду спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження, а також надання Акту обстеження об’єкта, який підписується представниками Замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, дискримінує Скаржника, порушує право Скаржника на конфіденційність інформації до моменту розкриття тендерних пропозицій в порядку, передбаченому Законом № 922-VIII з урахуванням Особливостей, обмежує його право на участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері Скаржнику необхідно здійснити виїзд спеціаліста для ознайомлення з об’єктами, обстежити об’єкти та підписати Акт обстеження об’єкта між представниками Замовника та учасником. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників, у тому числі Скаржника, та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім цього, встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо виїзду спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та обстеження об’єктів є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, у тому числі Скаржника, Замовник може маніпулювати ситуацією та не надати можливість обстежити об’єкти Замовника з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на об’єкті та не підписати Акт обстеження об’єкта до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, зміст якого підтверджує обстеження учасником об’єкта, що в подальшому може стати з не залежних від Скаржника підстав причиною відхилення його тендерної пропозиції.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
За таких умов участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти тільки ті суб’єкти господарювання, які направили спеціаліста для ознайомлення з об’єктами для визначення детального обсягу надання послуги, обстежили об’єкти Замовника, та нададуть в тендерній пропозиції Лист в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження, Акт обстеження об’єкта, який підписаний представниками Замовника та учасником, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 та 5
статті 5 Закону № 922-VIII та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо зобов’язання Замовника внести зміни до Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації шляхом видалення вимог:
«…Учасник зобов’язаний попередньо (до кінцевої дати подання пропозицій) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження та надається Учасником у складі пропозиції.» з підпункту 3.15 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації та
видалення пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації: «З метою запобігання виникненню ризиків на об’єкті та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасник визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. Для цього учаснику доцільно обстежити об’єкти Замовника з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на об’єкті.
Обстеження об’єктів здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 18:00 год.
Результатом обстеження представником учасника об’єкта, на якому мають бути виконані послуги з вогнезахисного просочування згідно цієї тендерної документації є Акт обстеження об’єкта, який підписується представниками Замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) об’єкт надання послуг з вогнезахисного просочування. Повноваження представника учасника підтверджуються шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику Замовника оригіналу документу, що підтверджує посаду керівника учасника та документу, що посвідчує особу такого керівника, а у випадку, якщо учасника представляє інша особа – шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику замовника оригіналу довіреності, виданої керівником учасника для уповноваженого представника учасника та документу, що підтверджує особу такого представника.»
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Постанову Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
- Закон України «Про публічні закупівлі».
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 1 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Підпунктом 3.15 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації передбачено:
«3.15. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, в тому числі:
На підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам, учасник у складі тендерної пропозиції має надати розрахункові кошторисні документи відповідно до заявлених технічних вимог у складі:
- договірної ціни з пояснювальною запискою
- зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою
- локального кошторису
- відомість ресурсів до локального кошторисного розрахунку;
- дефектний акт.
Примітка: кошторисні документи мають бути підписані учасником та сертифікованим інженером-проектувальником в частині кошторисної документації в форматі програмного комплексу АВК-5 або у форматі сумісному з програмним комплексом АВК-5.
Учасник зобов’язаний попередньо (до кінцевої дати подання пропозицій) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження та надається Учасником у складі пропозиції.»
В Додатку 2 до тендерної документації міститься технічна документація.
Пунктом 8 Додатку 2 до тендерної документації передбачено надання документів:
«З метою запобігання виникненню ризиків на об’єкті та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасник визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. Для цього учаснику доцільно обстежити об’єкти Замовника з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на об’єкті.
Обстеження об’єктів здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 18:00 год.
Результатом обстеження представником учасника об’єкта, на якому мають бути виконані послуги з вогнезахисного просочування згідно цієї тендерної документації є Акт обстеження об’єкта, який підписується представниками Замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) об’єкт надання послуг з вогнезахисного просочування. Повноваження представника учасника підтверджуються шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику Замовника оригіналу документу, що підтверджує посаду керівника учасника та документу, що посвідчує особу такого керівника, а у випадку, якщо учасника представляє інша особа – шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику замовника оригіналу довіреності, виданої керівником учасника для уповноваженого представника учасника та документу, що підтверджує особу такого представника. »
Зазначені вище вимоги тендерної документації щодо виїзду спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження, а також надання Акту обстеження об’єкта, який підписується представниками Замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, дискримінує Скаржника, порушує право Скаржника на конфіденційність інформації до моменту розкриття тендерних пропозицій в порядку, передбаченому Законом № 922-VIII з урахуванням Особливостей, обмежує його право на участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері Скаржнику необхідно здійснити виїзд спеціаліста для ознайомлення з об’єктами, обстежити об’єкти та підписати Акт обстеження об’єкта між представниками Замовника та учасником. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників, у тому числі Скаржника, та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім цього, встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо виїзду спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та обстеження об’єктів є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, у тому числі Скаржника, Замовник може маніпулювати ситуацією та не надати можливість обстежити об’єкти Замовника з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на об’єкті та не підписати Акт обстеження об’єкта до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, зміст якого підтверджує обстеження учасником об’єкта, що в подальшому може стати з не залежних від Скаржника підстав причиною відхилення його тендерної пропозиції.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
За таких умов участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти тільки ті суб’єкти господарювання, які направили спеціаліста для ознайомлення з об’єктами для визначення детального обсягу надання послуги, обстежили об’єкти Замовника, та нададуть в тендерній пропозиції Лист в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження, Акт обстеження об’єкта, який підписаний представниками Замовника та учасником, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 та 5
статті 5 Закону № 922-VIII та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо зобов’язання Замовника внести зміни до Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації шляхом видалення вимог:
«…Учасник зобов’язаний попередньо (до кінцевої дати подання пропозицій) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження та надається Учасником у складі пропозиції.» з підпункту 3.15 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації та
видалення пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації: «З метою запобігання виникненню ризиків на об’єкті та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасник визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. Для цього учаснику доцільно обстежити об’єкти Замовника з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на об’єкті.
Обстеження об’єктів здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 18:00 год.
Результатом обстеження представником учасника об’єкта, на якому мають бути виконані послуги з вогнезахисного просочування згідно цієї тендерної документації є Акт обстеження об’єкта, який підписується представниками Замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) об’єкт надання послуг з вогнезахисного просочування. Повноваження представника учасника підтверджуються шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику Замовника оригіналу документу, що підтверджує посаду керівника учасника та документу, що посвідчує особу такого керівника, а у випадку, якщо учасника представляє інша особа – шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику замовника оригіналу довіреності, виданої керівником учасника для уповноваженого представника учасника та документу, що підтверджує особу такого представника.»
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Постанову Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
- Закон України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Закон України «Про публічні закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
1.2 Закон України «Про публічні закупівлі».pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель...№1178
-
Повʼязаний документ:
1.1 Особливості здійснення публічних закупівель...№1178.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Кременецько-Почаївський державний історико-архітектурний заповідник внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій даху на пам’ятках архітектури заповідника), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-16-006778-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
dfbfe0ff09f54d2a81021a74c9c73235
Заголовок пункту скарги:
Пункт 2 Додатку 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 2 до тендерної документації передбачено технічну специфікацію.
Пунктом 2 Додатку 2 до тендерної документації передбачено:
«2. Послуги з вогнезахисного просочування дерев’яних конструкцій даху на пам’ятках архітектури передбачають використання сертифікованого матеріалу, який забезпечує потрібну межу вогнестійкості дерев’яних елементів горищних покриттів, покрівлі, зокрема просочувальної вогнебіозахисної речовини з гарантійним терміном вогнезахисної дії не менше 5 років.
Вогнебіозахисний засіб (далі – ВЗ), що застосовується для просочення дерев’яних конструкцій горищних покриттів, покрівлі має бути сертифікованим в акредитованому Національним агентством з акредитації України (НААУ) органу оцінки відповідності.
Учасник повинен надати замовнику копії документів, що підтверджують якість та безпечність вогнезахисного засобу (сертифікат відповідності/висновок санстанції), протоколи з (випробувань групи вогнезахисної ефективності (І група) , індексу поширення полум’я (І=0 - не поширює полум’я поверхнево), корозійну активність (не більше 0,1 г/(м2*год), визначення очікуваного строку експлуатації покриву (не менше 5 років), токсичності продуктів горіння (не гірше групи Т1), температура самозаймання (не менше 450 градусів), групи горючості (важкогорючий матеріал), коефіцієнту димоутворення (не гірше Д2), групи займистості (не гірше В2) від спеціалізованої, акредитованої лабораторії, , які підтверджують відповідність предмета закупівлі технічним та якісним характеристикам. Середнє значення поглинання вогнезахисного засобу має становити не менше 400 г/м.кв.»
Скаржник пропонуватиме надання послуг за предметом Процедури закупівлі суміш просочувальну для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2».
Замовник, вимагаючи, що середнє значення поглинання вогнезахисного засобу має становити не менше 400 г/м.кв. дискримінує та штучно обмежує конкуренцію серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника.
За таких умов, участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть підтверджуючі документи на просочувальну вогнезахисну суміш для поверхневої вогнезахисної обробки дерев’яних елементів горищних покриттів з середнім значенням поглинання вогнезахисного засобу не менше 400 г/м.кв., що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.
Згідно з Правилами з вогнезахисту, вогнезахист здійснюється для зниження показників пожежної небезпеки матеріалів та підвищення вогнестійкості конструкцій та виробів шляхом нанесення вогнезахисного засобу на об’єкт вогнезахисту або безпосередньо біля об’єкта вогнезахисту.
Згідно ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств» вогнезахисна речовина повинна забезпечити дерев’яним конструкціям 1 групу вогнезахисної ефективності.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не у повному обсязі враховано норми чинного законодавства України.
Скаржник, дотримуючись норм чинного законодавства України, має можливість провести вогнезахист дерев’яних конструкцій просочувальною сумішшю для поверхневої вогнезахисної обробки дерев’яних елементів горищних покриттів «Пожзабезпечення Л-2» з середньою витратою робочого розчину 243,4 г/м2, шо зазначено в сертифікаті відповідності № UA.P.000756-24, термін дії з 23 серпня 2024 року по 22 серпня 2026 року. Суміш забезпечує 1 групу (підгрупа 1А) вогнезахисної ефективності та гарантійний термін експлуатації вогнезахищеної деревини не менше 5 років, як і вимагає Замовник.
Отже, даними вимогами Замовник лише намагається дискримінувати та штучно обмежити конкуренцію серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника, чим порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону № 922-VIII.
Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) вогнезахисного засобу із «середнім значенням поглинання вогнезахисного засобу не менше 400 г/м.кв.», передбачених Додатком 2 до тендерної документації обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити вимоги, передбачені Додатком 2 до тендерної документації, а саме використання вогнезахисного засобу із «середнім значенням поглинання вогнезахисного засобу не менше 400 г/м.кв.», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 та 5
статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII та абзацу четвертого пункту 1 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922-VIII, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, а саме до пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни шляхом вилучення вимоги: «середнє значення поглинання вогнезахисного засобу має становити не менше 400 г/м.кв».
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- сертифікат відповідності № UA.P.000756-24;
- ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств»;
- Правила з вогнезахисту.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 2 до тендерної документації передбачено технічну специфікацію.
Пунктом 2 Додатку 2 до тендерної документації передбачено:
«2. Послуги з вогнезахисного просочування дерев’яних конструкцій даху на пам’ятках архітектури передбачають використання сертифікованого матеріалу, який забезпечує потрібну межу вогнестійкості дерев’яних елементів горищних покриттів, покрівлі, зокрема просочувальної вогнебіозахисної речовини з гарантійним терміном вогнезахисної дії не менше 5 років.
Вогнебіозахисний засіб (далі – ВЗ), що застосовується для просочення дерев’яних конструкцій горищних покриттів, покрівлі має бути сертифікованим в акредитованому Національним агентством з акредитації України (НААУ) органу оцінки відповідності.
Учасник повинен надати замовнику копії документів, що підтверджують якість та безпечність вогнезахисного засобу (сертифікат відповідності/висновок санстанції), протоколи з (випробувань групи вогнезахисної ефективності (І група) , індексу поширення полум’я (І=0 - не поширює полум’я поверхнево), корозійну активність (не більше 0,1 г/(м2*год), визначення очікуваного строку експлуатації покриву (не менше 5 років), токсичності продуктів горіння (не гірше групи Т1), температура самозаймання (не менше 450 градусів), групи горючості (важкогорючий матеріал), коефіцієнту димоутворення (не гірше Д2), групи займистості (не гірше В2) від спеціалізованої, акредитованої лабораторії, , які підтверджують відповідність предмета закупівлі технічним та якісним характеристикам. Середнє значення поглинання вогнезахисного засобу має становити не менше 400 г/м.кв.»
Скаржник пропонуватиме надання послуг за предметом Процедури закупівлі суміш просочувальну для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2».
Замовник, вимагаючи, що середнє значення поглинання вогнезахисного засобу має становити не менше 400 г/м.кв. дискримінує та штучно обмежує конкуренцію серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника.
За таких умов, участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть підтверджуючі документи на просочувальну вогнезахисну суміш для поверхневої вогнезахисної обробки дерев’яних елементів горищних покриттів з середнім значенням поглинання вогнезахисного засобу не менше 400 г/м.кв., що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.
Згідно з Правилами з вогнезахисту, вогнезахист здійснюється для зниження показників пожежної небезпеки матеріалів та підвищення вогнестійкості конструкцій та виробів шляхом нанесення вогнезахисного засобу на об’єкт вогнезахисту або безпосередньо біля об’єкта вогнезахисту.
Згідно ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств» вогнезахисна речовина повинна забезпечити дерев’яним конструкціям 1 групу вогнезахисної ефективності.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не у повному обсязі враховано норми чинного законодавства України.
Скаржник, дотримуючись норм чинного законодавства України, має можливість провести вогнезахист дерев’яних конструкцій просочувальною сумішшю для поверхневої вогнезахисної обробки дерев’яних елементів горищних покриттів «Пожзабезпечення Л-2» з середньою витратою робочого розчину 243,4 г/м2, шо зазначено в сертифікаті відповідності № UA.P.000756-24, термін дії з 23 серпня 2024 року по 22 серпня 2026 року. Суміш забезпечує 1 групу (підгрупа 1А) вогнезахисної ефективності та гарантійний термін експлуатації вогнезахищеної деревини не менше 5 років, як і вимагає Замовник.
Отже, даними вимогами Замовник лише намагається дискримінувати та штучно обмежити конкуренцію серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника, чим порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону № 922-VIII.
Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) вогнезахисного засобу із «середнім значенням поглинання вогнезахисного засобу не менше 400 г/м.кв.», передбачених Додатком 2 до тендерної документації обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити вимоги, передбачені Додатком 2 до тендерної документації, а саме використання вогнезахисного засобу із «середнім значенням поглинання вогнезахисного засобу не менше 400 г/м.кв.», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 та 5
статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII та абзацу четвертого пункту 1 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922-VIII, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, а саме до пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни шляхом вилучення вимоги: «середнє значення поглинання вогнезахисного засобу має становити не менше 400 г/м.кв».
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- сертифікат відповідності № UA.P.000756-24;
- ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств»;
- Правила з вогнезахисту.
×
-
Назва доказу:
Правила з вогнезахисту
-
Повʼязаний документ:
1.5 Правила з вогнезахисту.doc
-
-
Назва доказу:
ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения...»
-
Повʼязаний документ:
1.4 ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения...».pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності №UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. (Л-1, Л-2)
-
Повʼязаний документ:
1.3 Сертифікат відповідності №UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. (Л-1, Л-2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Кременецько-Почаївський державний історико-архітектурний заповідник внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій даху на пам’ятках архітектури заповідника), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-16-006778-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
f33abd8df0cc46938fbd308354d93452
Тема запиту:
розяснення що до підпункут 3.15 пункту3 Додатку 1. та пунку 8 Дотатку 2
Текст запиту:
1. Щодо підпункту 3.15 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації,
3.15. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, в тому числі:
На підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам, учасник у складі тендерної пропозиції має надати розрахункові кошторисні документи відповідно до заявлених технічних вимог у складі:
- договірної ціни з пояснювальною запискою
- зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою
- локального кошторису
- відомість ресурсів до локального кошторисного розрахунку;
- дефектний акт.
Примітка: кошторисні документи мають бути підписані учасником та сертифікованим інженером-проектувальником в частині кошторисної документації в форматі програмного комплексу АВК-5 або у форматі сумісному з програмним комплексом АВК-5.
Учасник зобов’язаний попередньо (до кінцевої дати подання пропозицій) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження та надається Учасником у складі пропозиції.»
Інформує, що всі об’єкти на яких будуть проводитись роботи з Вогнезахисної обробки даху є пам'ятками архітектури, яким декілька століть, також деякі об’єкти є храмами, тому мають унікальну структуру і специфічні особливості даху. У зв’язку з тим відповідно до дефектного акту неможливо точно визначити складність та об’єм робіт, який необхідно здійснити на пам’ятках. Просимо звернути увагу, що пам’ятки архітектури самі по собі мають особливий статус відповідно до чинного законодавства, а тому Замовник вимагає відповідно до підпункту 3.15 пункут 3 Додатку 1 до тендерної документації, направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження та надається Учасником у складі пропозиції. Це дасть учаснику можливість чітко оцінити кількість і складність робіт які мають проводитись, також врахувати всі нюанси що є критично важливим для забезпечення пожежної безпеки пам’яток архітектури при цьому не нашкодивши історичній цінності пам’ятки.
Твердження скаржника про можливі маніпуляції з боку Замовника, щодо не бажання підписати акт або лист обстеження є безпідставними, оскільки у тендерній документації чітко вказано графік коли можна здійснити обстеження.
Вимога надання листа від замовника про обстеження є доказом того, що учасник серйозно поставився до підготовки пропозиції. Це свідчить про його відповідальність і готовність виконувати роботи якісно, враховуючи всі особливості об'єкта. Ця вимога є однаковою для всіх потенційних учасників. Вона не віддає перевагу жодному з них, а навпаки, створює рівні можливості для кожного. Кожен учасник, незалежно від його досвіду чи репутації, зобов'язаний виконати ту саму процедуру оцінки, що робить конкурс прозорим і чесним.
Дата опублікування:
24.09.2025 15:32
Номер:
161dddb8066d4b4f81655b2e4bb0df75
Тема запиту:
Пояснення до Пункту 2 Додатку 2 до тендерної докуменації
Текст запиту:
2. Щодо пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації
Послуги з вогнезахисного просочування дерев’яних конструкцій даху на пам’ятках архітектури передбачають використання сертифікованого матеріалу, який забезпечує потрібну межу вогнестійкості дерев’яних елементів горищних покриттів, покрівлі, зокрема просочувальної вогнебіозахисної речовини з гарантійним терміном вогнезахисної дії не менше 5 років.
Вогнебіозахисний засіб (далі – ВЗ), що застосовується для просочення дерев’яних конструкцій горищних покриттів, покрівлі має бути сертифікованим в акредитованому Національним агентством з акредитації України (НААУ) органу оцінки відповідності.
Учасник повинен надати замовнику копії документів, що підтверджують якість та безпечність вогнезахисного засобу (сертифікат відповідності/висновок санстанції), протоколи з (випробувань групи вогнезахисної ефективності (І група) , індексу поширення полум’я (І=0 - не поширює полум’я поверхнево), корозійну активність (не більше 0,1 г/(м2*год), визначення очікуваного строку експлуатації покриву (не менше 5 років), токсичності продуктів горіння (не гірше групи Т1), температура самозаймання (не менше 450 градусів), групи горючості (важкогорючий матеріал), коефіцієнту димоутворення (не гірше Д2), групи займистості (не гірше В2) від спеціалізованої, акредитованої лабораторії, , які підтверджують відповідність предмета закупівлі технічним та якісним характеристикам. Середнє значення поглинання вогнезахисного засобу має становити не менше 400 г/м.кв.
Замовник під час визначення та встановлення технічних і якісних характеристик предмету закупівлі, а саме вогнезахисного засобу, яким будуть виконуватись роботи із вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій даху на пам’ятках архітектури заповідника користувався наступними нормами:
ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва»: Цей документ є основним для забезпечення пожежної безпеки об'єктів будівництва та встановлює вимоги до вогнестійкості та горючості будівельних матеріалів;
ДСТУ EN 13501-1:2024 «Пожежна класифікація будівельних виробів і будівельних костуркцій. Класифікація. Частина 1. Класифікація за результатами випробувань щодо реакції на вогонь»: Цей стандарт встановлює сучасну систему класифікації матеріалів за їхньою реакцією на вогонь. Він регламентує вимоги до таких ключових показників, як група горючості, коефіцієнт димоутворення та утворення палаючих крапель/частинок, що є критично важливими для забезпечення ефективного вогнезахисту.
ДСТУ 8829:2019 «Пожежовибухонебезпечність речовин і матеріалів. Номенклатура показників і методи їхнього визначення. Класифікація»: Цей стандарт дозволяє визначити та обґрунтувати такі важливі показники, як температура самозаймання, що є критичним для забезпечення безпеки на об'єктах культурної спадщини.
ГОСТ 16363-98 «Засоби вогнезахисні для деревини. Методи визначення вогнезахисних властивостей»: Цей стандарт встановлює методику випробувань, яка дозволяє підтвердити відповідність вогнезахисного засобу заявленим властивостям, зокрема І групі вогнезахисної ефективності.
На підставі обстеження технічного стану вогнезахисного покриву на дерев’яних елементах горища пам’яток архітектури, що підтверджується актами перевірки від 08.07.2025 року, висновком комісії , та рекомендаціями які були надані фахівцями з пожежної безпеки, рекомендовано: провести вогнезахисну обробку усіх дерев’яних конструкцій горища спеціальним сертифікованим розчином, сумішшю за декілька разів ( не менше 2 рази) із високим поглинанням матеріалу для досягнення максимального та довготривалого ефекту ( не менше 400 грам/м.кв.). роботи проводити в суху теплу пору року із дотриманням правил техніки безпеки, із застосуванням засобів механізмів підйому на висоту.
Сканкопії актів перевірки додаються.
Ця вимога, що стосується середнього значення поглинання (не менше 400 г/м²), не є дискримінаційною і не обмежує конкуренцію. Вона встановлена з метою максимального забезпечення пожежної безпеки на пам'ятках архітектури та ґрунтується на професійних рекомендаціях фахівців. Окрім цього варто звернути увагу, що у вимогах тендерної документації немає назви конкретного препарату, тому учасник може закупити будь який препарат який буде відповідати Додатку 2 до Тендерної документації.
Таким чином, всі встановлені вимоги є об'єктивними, технічно обґрунтованими та спрямовані на забезпечення надійного та довготривалого вогнезахисту унікальних об'єктів культурної спадщини. Жодна з вимог не є надмірною і не обмежує конкуренцію серед постачальників, оскільки на ринку України представлені вогнезахисні засоби, які відповідають заявленим критеріям. Вимоги стосуються виключно якісних характеристик матеріалу та послуг, що є запорукою ефективного використання бюджетних коштів та належного виконання робіт.
Дата опублікування:
24.09.2025 15:44