• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій даху на пам’ятках архітектури заповідника

Завершена

646 797.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 16.09.2025 12:53 - 08.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: fbf3ecb17eef4e7c987df7cdda46c59d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-16-006778-a.a1
Назва: Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.09.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.10.2025 11:10
Дата виконання рішення Замовником: 06.10.2025 10:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни внесено згідно вимог АМКУ і продовженно термінй прийому пропозицій до 11.10.2025 року.
Автор: ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л", Сергій Орестович ЛИТВИНЮК +380673747022 pojz_l@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ab7f2786212644f6b97a70b987b3162d
Заголовок пункту скарги: Підпункт 3.15 пункту 3 Додатку 1 та пункт 8 Додатку 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком 1 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.

Підпунктом 3.15 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації передбачено:

«3.15. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, в тому числі:
На підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам, учасник у складі тендерної пропозиції має надати розрахункові кошторисні документи відповідно до заявлених технічних вимог у складі:
- договірної ціни з пояснювальною запискою
- зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою
- локального кошторису
- відомість ресурсів до локального кошторисного розрахунку;
- дефектний акт.
Примітка: кошторисні документи мають бути підписані учасником та сертифікованим інженером-проектувальником в частині кошторисної документації в форматі програмного комплексу АВК-5 або у форматі сумісному з програмним комплексом АВК-5.
Учасник зобов’язаний попередньо (до кінцевої дати подання пропозицій) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження та надається Учасником у складі пропозиції.»

В Додатку 2 до тендерної документації міститься технічна документація.
Пунктом 8 Додатку 2 до тендерної документації передбачено надання документів:
«З метою запобігання виникненню ризиків на об’єкті та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасник визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. Для цього учаснику доцільно обстежити об’єкти Замовника з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на об’єкті.
Обстеження об’єктів здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 18:00 год.
Результатом обстеження представником учасника об’єкта, на якому мають бути виконані послуги з вогнезахисного просочування згідно цієї тендерної документації є Акт обстеження об’єкта, який підписується представниками Замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) об’єкт надання послуг з вогнезахисного просочування. Повноваження представника учасника підтверджуються шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику Замовника оригіналу документу, що підтверджує посаду керівника учасника та документу, що посвідчує особу такого керівника, а у випадку, якщо учасника представляє інша особа – шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику замовника оригіналу довіреності, виданої керівником учасника для уповноваженого представника учасника та документу, що підтверджує особу такого представника. »

Зазначені вище вимоги тендерної документації щодо виїзду спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження, а також надання Акту обстеження об’єкта, який підписується представниками Замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, дискримінує Скаржника, порушує право Скаржника на конфіденційність інформації до моменту розкриття тендерних пропозицій в порядку, передбаченому Законом № 922-VIII з урахуванням Особливостей, обмежує його право на участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері Скаржнику необхідно здійснити виїзд спеціаліста для ознайомлення з об’єктами, обстежити об’єкти та підписати Акт обстеження об’єкта між представниками Замовника та учасником. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників, у тому числі Скаржника, та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім цього, встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо виїзду спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та обстеження об’єктів є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, у тому числі Скаржника, Замовник може маніпулювати ситуацією та не надати можливість обстежити об’єкти Замовника з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на об’єкті та не підписати Акт обстеження об’єкта до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, зміст якого підтверджує обстеження учасником об’єкта, що в подальшому може стати з не залежних від Скаржника підстав причиною відхилення його тендерної пропозиції.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.

За таких умов участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти тільки ті суб’єкти господарювання, які направили спеціаліста для ознайомлення з об’єктами для визначення детального обсягу надання послуги, обстежили об’єкти Замовника, та нададуть в тендерній пропозиції Лист в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження, Акт обстеження об’єкта, який підписаний представниками Замовника та учасником, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі і по відношенню до Скаржника.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 та 5
статті 5 Закону № 922-VIII та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо зобов’язання Замовника внести зміни до Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації шляхом видалення вимог:
«…Учасник зобов’язаний попередньо (до кінцевої дати подання пропозицій) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами та визначення детального обсягу надання послуги, що підтверджується в складі пропозиції Листом в довільній формі, який підписаний представником уповноваженою особою Замовника про проведення обстеження та надається Учасником у складі пропозиції.» з підпункту 3.15 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації та
видалення пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації: «З метою запобігання виникненню ризиків на об’єкті та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасник визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. Для цього учаснику доцільно обстежити об’єкти Замовника з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на об’єкті.
Обстеження об’єктів здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 18:00 год.
Результатом обстеження представником учасника об’єкта, на якому мають бути виконані послуги з вогнезахисного просочування згідно цієї тендерної документації є Акт обстеження об’єкта, який підписується представниками Замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) об’єкт надання послуг з вогнезахисного просочування. Повноваження представника учасника підтверджуються шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику Замовника оригіналу документу, що підтверджує посаду керівника учасника та документу, що посвідчує особу такого керівника, а у випадку, якщо учасника представляє інша особа – шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику замовника оригіналу довіреності, виданої керівником учасника для уповноваженого представника учасника та документу, що підтверджує особу такого представника.»

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:

- Постанову Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
- Закон України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: dfbfe0ff09f54d2a81021a74c9c73235
Заголовок пункту скарги: Пункт 2 Додатку 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком 2 до тендерної документації передбачено технічну специфікацію.

Пунктом 2 Додатку 2 до тендерної документації передбачено:
«2. Послуги з вогнезахисного просочування дерев’яних конструкцій даху на пам’ятках архітектури передбачають використання сертифікованого матеріалу, який забезпечує потрібну межу вогнестійкості дерев’яних елементів горищних покриттів, покрівлі, зокрема просочувальної вогнебіозахисної речовини з гарантійним терміном вогнезахисної дії не менше 5 років.
Вогнебіозахисний засіб (далі – ВЗ), що застосовується для просочення дерев’яних конструкцій горищних покриттів, покрівлі має бути сертифікованим в акредитованому Національним агентством з акредитації України (НААУ) органу оцінки відповідності.

Учасник повинен надати замовнику копії документів, що підтверджують якість та безпечність вогнезахисного засобу (сертифікат відповідності/висновок санстанції), протоколи з (випробувань групи вогнезахисної ефективності (І група) , індексу поширення полум’я (І=0 - не поширює полум’я поверхнево), корозійну активність (не більше 0,1 г/(м2*год), визначення очікуваного строку експлуатації покриву (не менше 5 років), токсичності продуктів горіння (не гірше групи Т1), температура самозаймання (не менше 450 градусів), групи горючості (важкогорючий матеріал), коефіцієнту димоутворення (не гірше Д2), групи займистості (не гірше В2) від спеціалізованої, акредитованої лабораторії, , які підтверджують відповідність предмета закупівлі технічним та якісним характеристикам. Середнє значення поглинання вогнезахисного засобу має становити не менше 400 г/м.кв.»

Скаржник пропонуватиме надання послуг за предметом Процедури закупівлі суміш просочувальну для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2».

Замовник, вимагаючи, що середнє значення поглинання вогнезахисного засобу має становити не менше 400 г/м.кв. дискримінує та штучно обмежує конкуренцію серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника.

За таких умов, участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть підтверджуючі документи на просочувальну вогнезахисну суміш для поверхневої вогнезахисної обробки дерев’яних елементів горищних покриттів з середнім значенням поглинання вогнезахисного засобу не менше 400 г/м.кв., що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.

Згідно з Правилами з вогнезахисту, вогнезахист здійснюється для зниження показників пожежної небезпеки матеріалів та підвищення вогнестійкості конструкцій та виробів шляхом нанесення вогнезахисного засобу на об’єкт вогнезахисту або безпосередньо біля об’єкта вогнезахисту.
Згідно ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств» вогнезахисна речовина повинна забезпечити дерев’яним конструкціям 1 групу вогнезахисної ефективності.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не у повному обсязі враховано норми чинного законодавства України.

Скаржник, дотримуючись норм чинного законодавства України, має можливість провести вогнезахист дерев’яних конструкцій просочувальною сумішшю для поверхневої вогнезахисної обробки дерев’яних елементів горищних покриттів «Пожзабезпечення Л-2» з середньою витратою робочого розчину 243,4 г/м2, шо зазначено в сертифікаті відповідності № UA.P.000756-24, термін дії з 23 серпня 2024 року по 22 серпня 2026 року. Суміш забезпечує 1 групу (підгрупа 1А) вогнезахисної ефективності та гарантійний термін експлуатації вогнезахищеної деревини не менше 5 років, як і вимагає Замовник.

Отже, даними вимогами Замовник лише намагається дискримінувати та штучно обмежити конкуренцію серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника, чим порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону № 922-VIII.

Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) вогнезахисного засобу із «середнім значенням поглинання вогнезахисного засобу не менше 400 г/м.кв.», передбачених Додатком 2 до тендерної документації обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити вимоги, передбачені Додатком 2 до тендерної документації, а саме використання вогнезахисного засобу із «середнім значенням поглинання вогнезахисного засобу не менше 400 г/м.кв.», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 та 5
статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII та абзацу четвертого пункту 1 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922-VIII, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, а саме до пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни шляхом вилучення вимоги: «середнє значення поглинання вогнезахисного засобу має становити не менше 400 г/м.кв».

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- сертифікат відповідності № UA.P.000756-24;
- ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств»;
- Правила з вогнезахисту.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження