-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Будівництво водопровідної мережі в с. Усатове по вул. Кам’янистій від буд. №2 до буд. №61»
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова. Допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів на українську мову. Переклад документів повинен бути завірений, організацією, яка здійснювала переклад. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідальність за достовірність перекладу несе учасник. Дана вимога не відноситься до власних назв та/або загальноприйнятих визначень, термінів, малюнків, креслень тощо. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "Тендерна документація" та «Додатків до тендерної документації», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону; застосовані критерії оцінки - ціна (питома вага критерію «Ціна» - 100%).
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022, щодо дискримінаційних вимог тендерної документації по Предмету закупівлі: «Будівництво водопровідної мережі в с. Усатове по вул. Кам’янистій від буд. №2 до буд. №61» (ДК 021:2015: 45231000-5 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач), замовник Усатівська сільська рада Одеського району Одеської області Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-16-006341-a
- скарга .docx 24.09.2025 16:43
- Заява_скаржника_про_участь_суб’єкта_оскарження_в_розгляді_скарги (2).pdf 24.09.2025 16:43
- Свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації за професією зварник пластмас видане ДП “Навчально-курсовий комбінат “Одесбуд” від 24 травня 2024 р..pdf 24.09.2025 16:43
- Додаток 1 до тендерної документації.pdf 24.09.2025 16:43
- Скарга UA-2025-09-16-006341-a.pdf 24.09.2025 16:43
- Додаток 2 до тендерної документації.pdf 24.09.2025 16:43
- Тендерна документація.pdf 24.09.2025 16:43
- sign.p7s 24.09.2025 18:33
- рішення від 26.09.2025 №14680.pdf 26.09.2025 15:09
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.10.2025 №15046.pdf 06.10.2025 12:51
- рішення від 03.10.2025 №15046.pdf 08.10.2025 11:00
- Додаток 4 до пояснень по суті Скарги - Додаток 2 до тендерної документації.doc 30.09.2025 16:24
- Додаток 1 до пояснень по суті Скарги - Зміни до тендерної документації.doc 30.09.2025 16:24
- Пояснення по суті Скарги.pdf 30.09.2025 16:24
- Додаток 3 до пояснень по суті Скарги - Перелік змін до ТД.doc 30.09.2025 16:24
- Пояснення по суті Скарги.docx 30.09.2025 16:24
- Додаток 2 до пояснень по суті Скарги - Додаток 1 із змінами до тендерної документації.doc 30.09.2025 16:24
Пункт скарги
Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕРГ ГРУПП» (надалі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) має намір прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості).
Замовником торгів у тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі робіт «Будівництво водопровідної мережі в с. Усатове по вул. Кам’янистій від буд. №2 до буд. №61» (ДК 021:2015: 45231000-5 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач).
Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону, що є безумовним порушенням прав та охоронюваних законом інтересів скаржника.
СУТЬ СКАРГИ:
Відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Додаток № 1 до тендерної документації по предмету закупівлі «Будівництво водопровідної мережі в с. Усатове по вул. Кам’янистій від буд. № 2 до буд. № 61» (ДК 021:2015: 45231000-5 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач), що проводиться замовником — Усатівська сільська рада Одеського району Одеської області, UA-2025-09-16-006341-a, містить п. 1.1., згідно з яким встановлені кваліфікаційні вимоги (критерії) для учасника процедури закупівлі, а саме:
«Учасник надає довідку про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт згідно форми наведеної Таблиці 1, які будуть залучені при виконанні робіт, що є предметом закупівлі в кількості не менше, визначеною Замовником в тендерній документації, а саме: Кількість працівників, які обов'язково включаються до довідки:
Начальник дільниці або майстер - не менше 1 особи;
Керівник зварювальних робіт — не менше 1 особи (з наданням в складі тендерної пропозиції чинного посвідчення);
Зварник або зварювальник не менше 1 особи (з наданням в складі тендерної пропозиції чинного посвідчення та протоколу, а саме спеціальність зварювання поліпропіленових та поліетиленових труб, відповідно до стандартів ДСТУ EN13067);
Зварник або зварювальник не менше 1 особи з наданням в складі тендерної пропозиції чинного посвідчення зварника на підставі результатів випробувань, проведених у відповідності з ДНАОП 0.00-1.16-96, ДБН В.2.5-20-2018; Інженер з проектно - кошторисної роботи; Інші працівники.».
Стосовно вимоги щодо надання посвідчення виданого відповідно до стандартів ДСТУ EN 13067), зазначаємо, що з наведеного формулювання не зрозуміло, про який саме стандарт ДСТУ йдеться: чи це посилання на ДСТУ EN 13067:2016 «Персонал, який виконує зварювання пластмас. Кваліфікаційні випробування зварників. Зварні термопластичні конструкції» (EN 13067:2012, IDT), який є недіючим, чи на ДСТУ EN 13067:2021 «Персонал, який виконує зварювання пластмас. Кваліфікаційні випробування зварників. Зварні термопластичні конструкції».
Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.12.2021 № 461 був прийнятий національний стандарт ДСТУ EN 13067:2021, гармонізований з європейським стандартом. До виконання робіт зі зварювання зовнішніх систем водопостачання та каналізації з поліетиленових труб та контролю за їх проведенням може бути допущений лише навчений персонал, який пройшов спеціальну підготовку згідно з ДСТУ EN 13067:2021 та підтвердив атестаційній комісії свою кваліфікацію. Відповідно до Державного стандарту професійно-технічної освіти ДСПТО 8232.С.22.21-2016 Професія: «Зварник пластмас», встановлено, що випускнику професійно-технічного навчального закладу за професією «Зварник пластмас» (код 8232, кваліфікація: зварник пластмас 1-го, 2-го, 3-го, 4-го розрядів другого та третього атестаційних рівнів), якому присвоєно освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник», видається диплом.
Особі, яка опанувала курс професійно-технічного навчання та успішно пройшла кваліфікаційну атестацію, присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» з набутої професії відповідного розряду та видається свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації.
Таким чином, законодавством не визначено обов’язку отримувати сертифікати кваліфікаційних випробувань зварника пластмас, який видається Атестаційним комітетом зварювальників ,яке є оплатною процедурою, та документацією необґрунтовано, в зв'язку із чим пов'язано вимогу щодо надання такого документу, та в зв'язку із чим замовнику недостатньо диплому за професією «Зварник пластмас».
Отже така вимога має ознаки дискримінації і звужує коло потенційних учасників, що прямо порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Окрім наведеного потрібно наголосити, Стандарт ДСТУ EN 13067 має статус рекомендованого (не обов’язкового) в Україні — згідно з Наказом ДП «УкрНДНЦ». Він є технічним керівництвом і не має сили обов’язкового допуску до виконання будівельних або монтажних робіт згідно з: Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» Порядком застосування будівельних норм (ДБН А.1.1-1-2009) ЗУ «Про публічні закупівлі» (ст. 5, ч. 4) Жодна галузева будівельна норма (ДБН, ДСТУ Б) не вимагає обов’язкового підтвердження кваліфікації працівника саме за ДСТУ EN 13067.
Встановлення виключної форми підтвердження кваліфікації лише за одним стандартом (ДСТУ EN 13067) обмежує доступ: - компаній, які мають аналогічний досвід зварювання полімерних труб, але пройшли навчання за іншими програмами (національними, міжнародними); - компаній, що мають дипломованих/сертифікованих працівників із іншим типом кваліфікаційних документів (довідка, посвідчення, сертифікат ISO тощо).
Працівник учасника - Курилюк Д.В. має Свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації за професією зварник пластмас видане ДП “Навчально-курсовий комбінат “Одесбуд” від 24 травня 2024 р., згідно котрого працівнику присвоєно кваліфікацію Зварник пластмас 2-го розряду, але як вже зазначалося вище внаслідок встановлення виключної форми підтвердження кваліфікації лише за одним стандартом (ДСТУ EN 13067) унеможливлює участь нашого товариства у процедурі.
АМКУ неодноразово визнавав дискримінаційними вимоги, які: - вимагають конкретного документа без альтернативи (наприклад, виключно сертифікат ISO певної серії); - не передбачають інших рівнозначних форм підтвердження кваліфікації або досвіду.
Стосовно вимоги щодо наявності у учасника Керівник зварювальних робіт — не менше 1 особи (з наданням в складі тендерної пропозиції чинного посвідчення);
Необхідно зазначити, що Чинним законодавством, в тому числі ДНАОП 0.00-1.16-96 не передбачено необхідності отримання керівником зварювальних робіт посвідчення. Вказаним нормативним документом передбачено порядок проведення атестації зварників, та вимог щодо отримання посвідчення зварника вимог щодо отримання посвідчення для керівників зварювальних робіт не встановлено. А отже, яке посвідчення вимагається є незрозумілим. Чинного посвідчення керівника ? зварника ? посвідчення, що посвідчює кваліфікацію ? розряд ? навчання ? тощо, вимога надання посвідчення не грунтується на вимогах чинного законодавства та суперечить ЗУ “Про публічні закупівлі”.
А отже ця вимога є такою, що не ґрунтується на вимогах чинного законодавства не може бути виконана Учасником та є дискримінаційною.
По друге: Документація замовника містить невідповідності, а саме:
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації в підсумковій відомості ресурсів позиція 145 - Труби поліетиленові для подачі холодної води РЕ 100 SDR-17(1,0 МПа), зовнішній діаметр 90х5,4 мм зазначено в кількості 5,05м. Однак, в відомості обсягів робіт, роботи по укладці даної труби відсутні.
Відсутність інформації щодо обсягу робіт по укладці труби поліетиленової для подачі холодної води РЕ 100 SDR-17(1,0 МПа), зовнішній діаметр 90х5,4 мм може призвести до некоректного розрахунку кошторисної документації, а саме: розрахунку договірної ціни, підтверджуючі розрахунки (об’єктний(-і) кошторис(-и), розрахунки прибутку.
У зв’язку з вищезазначеним, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію щодо предмета закупівлі, а саме в Додаток 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ВИМОГИ)» щодо зазначення обсягу робіт по укладці труби поліетиленової для подачі холодної води РЕ 100 SDR-17(1,0 МПа), зовнішній діаметр 90х5,4 мм.
Відповідно до Додатку 2 до Документації в підсумковій відомості ресурсів позиція 146 - Труби поліетиленові для подачі холодної води РЕ 100 SDR-17(1,0 МПа), зовнішній діаметр 110х6,6 мм зазначено в кількості 373,4м.
Однак, в відомості обсягів робіт зазначено наступне, а саме:
поз. 23 - Збирання нитки трубопроводу зі поліетиленових труб, зовнішній діаметр 110 мм в кількості 300 м;
поз. 30 - Протягування у футляр труб діаметром 110 мм в кількості 30,5 м;
поз. 33 - Укладання трубопроводів із поліетиленових труб діаметром 110 мм з гідравличним випробуванням в кількості 44,5 м.
Разом роботи по укладці труби діаметром 110 мм складає 375 м.
Невідповідність інформації щодо труби поліетиленові для подачі холодної води РЕ 100 SDR-17(1,0 МПа), зовнішній діаметр 110х6,6 мм зазначеної в підсумковій відомості ресурсів та в відомості обсягів робіт в Документації призводить до некоректного розрахунку кошторисної документації Учасником, а саме: розрахунку договірної ціни, підтверджуючих розрахунків (об’єктний(-і) кошторис(-и), розрахунки прибутку та подільшого відхилення пропозиції учасника, що є порушенням прав Учасника.
Вищевказані вимоги Тендерної документації обмежують можливість участі, як Скаржника, так і інших учасників, в Процедурі закупівлі, а також обмежують право Скаржника в участі в прозорих та чесних торгах, які здійснюються з дотриманням принципів здійснення закупівель, оскільки умови Процедури закупівлі викладені в Тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі , Особливостям та іншим нормативно-правовим актам, зазначеним вище, що унеможливлює належну підготовку тендерної пропозиції Скаржника, та в свою чергу є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують принципи здійснення закупівель, як описано вище. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
У зв’язку з цим просимо визнати дискримінаційними та такими що не відповідають вимог законознавства положення П. 1.1., Розділу 2, Додатку № 1 до тендерної документації, згідно з яким встановлені дискримінаційні кваліфікаційні вимоги (критерії) для учасника процедури закупівлі зазначені вище.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
-Тендерна документація.pdf
-Свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації за професією зварник пластмас видане ДП “Навчально-курсовий комбінат “Одесбуд” від 24 травня 2024 р.
-Додаток 1 до тендерної документації.pdf
- Додатку 2 до тендерної документації.pdf
ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, Замовник повинен неухильно дотримуватись статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки закупівля повинна здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості виконання робіт, які є предметом закупівлі.
-
Назва доказу:
- Свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації за професією зварник пластмас видане ДП “Навчально-курсовий комбінат “Одесбуд” від 24 травня 2024 р.
-
Повʼязаний документ:
Свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації за професією зварник пластмас видане ДП “Навчально-курсовий комбінат “Одесбуд” від 24 травня 2024 р..pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до тендерної документації.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації.pdf
-
-
Назва доказу:
-Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.pdf
-
Зобов’язати Усатівськау сільську раду Одеського району Одеської області внести зміни до тендерної документації Відкриті торги з особливостями по Предмету закупівлі: «Будівництво водопровідної мережі в с. Усатове по вул. Кам’янистій від буд. №2 до буд. №61» (ДК 021:2015: 45231000-5 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач), Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-16-006341-a, у частині усунення дискримінаційних положень та приведення положень тендерної документації у відповідність до чинного законодавства, що наведені у даній Скарзі.