-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нафтопродукти (дизельне пальне; бензин А-95), за кодом ДК 021:2015 (CPV) 09130000-9 — Нафта і дистиляти (відповідно до категорій: 09132000-3 – Бензин та 09134200-9 – Дизельне паливо)
Закупівля проводиться відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» із змінами
Завершена
266 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
15.09.2025 18:57 - 09.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
336be5b86c3b4150ae55ad81b991b0b7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-15-013754-a.b1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ДОДАТКИ 1,2,4,5,6 ДО ТД (пер. док. та-або інформац. УЧАСНИКОМ).DOC 19.09.2025 14:31
- 2 договора АНАЛОГІЧНІ.pdf 19.09.2025 14:31
- Договір БРСМ Девон.pdf 19.09.2025 14:31
- UA-2025-09-15-013754-a-open Форма оголошення.pdf 19.09.2025 14:31
- Талони АЗС БРСМ.pdf 19.09.2025 14:31
- 19.09.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації ДОК.docx 19.09.2025 14:31
- 19.09.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf 19.09.2025 14:31
- ДОДАТОК 3 ДО ТД ПРОЄКТ ДОГОВОРУ.doc 19.09.2025 14:31
- sign.p7s 19.09.2025 14:32
- рішення від 23.09.2025 №14504.pdf 23.09.2025 15:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.09.2025 №14856.pdf 01.10.2025 14:00
- рішення від 30.09.2025 №14856.pdf 02.10.2025 11:56
- 3. ДОДАТКИ 1,2,4,5,6 ДО ТД (пер. док. та-або інформац. УЧАСНИКОМ) - із змінами.DOC 25.09.2025 19:47
- 4. ДОДАТОК 3 ДО ТД ПРОЄКТ ДОГОВОРУ - із змінамит.doc 25.09.2025 19:47
- 5. ЗУ ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ.pdf 25.09.2025 19:47
- ПРОЗАТ~1.PDF 25.09.2025 19:47
- 1. ВІДПОВІДЬ.PDF 25.09.2025 19:47
- 2. ВІДПОВІДЬ НА СКАРГУ(doс.).docx 25.09.2025 19:47
- 2. ВІДПОВІДЬ НА СКАРГУ(doс.).docx 25.09.2025 19:48
- 4. ДОДАТОК 3 ДО ТД ПРОЄКТ ДОГОВОРУ - із змінамит.doc 25.09.2025 19:48
- 1. ВІДПОВІДЬ.PDF 25.09.2025 19:48
- ПРОЗАТ~1.PDF 25.09.2025 19:48
- 5. ЗУ ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ.pdf 25.09.2025 19:48
- 3. ДОДАТКИ 1,2,4,5,6 ДО ТД (пер. док. та-або інформац. УЧАСНИКОМ) - із змінами.DOC 25.09.2025 19:48
- 3. ДОДАТКИ 1,2,4,5,6 ДО ТД (пер. док. та-або інформац. УЧАСНИКОМ) - із змінами.DOC 25.09.2025 19:50
- ПРОЗАТ~1.PDF 25.09.2025 19:50
- 5. ЗУ ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ.pdf 25.09.2025 19:50
- 4. ДОДАТОК 3 ДО ТД ПРОЄКТ ДОГОВОРУ - із змінамит.doc 25.09.2025 19:50
- 2. ВІДПОВІДЬ НА СКАРГУ(doс.).docx 25.09.2025 19:50
- 1. ВІДПОВІДЬ.PDF 25.09.2025 19:50
- 1. ВІДПОВІДЬ.PDF 25.09.2025 19:51
- 5. ЗУ ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ.pdf 25.09.2025 19:51
- 4. ДОДАТОК 3 ДО ТД ПРОЄКТ ДОГОВОРУ - із змінамит.doc 25.09.2025 19:51
- 3. ДОДАТКИ 1,2,4,5,6 ДО ТД (пер. док. та-або інформац. УЧАСНИКОМ) - із змінами.DOC 25.09.2025 19:51
- 2. ВІДПОВІДЬ НА СКАРГУ(doс.).docx 25.09.2025 19:51
- ПРОЗАТ~1.PDF 25.09.2025 19:51
- ПРОТОКОЛ №3 - щодо змін в ТД.pdf 07.10.2025 18:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.09.2025 15:04
Дата розгляду скарги:
30.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.09.2025 15:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.10.2025 12:10
Дата виконання рішення Замовником:
07.10.2025 18:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ внесено зміни до тендерної документації та/або оголошення за процедурою закупівлі відкриті торги з особливостями – «Нафтопродукти (дизельне пальне; бензин А-95), за кодом ДК 021:2015 (CPV) 09130000-9 — Нафта і дистиляти (відповідно до категорій: 09132000-3 – Бензин та 09134200-9 – Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-15-013754-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c03372b41458473ba5667a879bb548ea
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: у учасника підтверджуючих документів щодо права власності або права використання торгової марки на талони (скретч-картки) зареєстрованої торгової марки за якими можна отримати на АЗС паливо та надання їх у складі пропозиції.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 3. Учасник повинен мати талони (скретч-картки) зареєстрованої торгової марки за якими можна отримати на АЗС паливо, та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або права використання цієї торгової марки.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: у учасника підтверджуючих документів щодо права власності або права використання торгової марки на талони (скретч-картки) зареєстрованої торгової марки за якими можна отримати на АЗС паливо та надання їх у складі пропозиції.
Право власності або використання торгової марки (в тому числі на талони (скретч-картки) за якими можна отримати на АЗС паливо) визначене згідно Цивільного кодексу України та документально підтверджується Ліцензійним договором.
Ліцензійний договір – це договір, за яким одна сторона (ліцензіар) надає другій стороні (ліцензіату) дозвіл на використання об'єкта права інтелектуальної власності (ліцензію) на умовах, визначених за взаємною згодою сторін з урахуванням вимог законодавства (ч. 1 ст. 1109 ЦК України).
Суб’єкт оскарження не має укладеного Ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг), ПРОТЕ має партнерський договір з мережею АЗС, який дозволяє здійснювати перепродаж палива (талонів/скретч-карток) для постачання їх Замовнику через мережу АЗС Партнера.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження (який має зареєстровану торгову марку на талони (скретч-картки) та, відповідно, має документи власності/використання такої торгової марки) - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є Партнер Суб’єкта оскарження, без наявності ДОДАТКОВО ЛІЦЕНЗІЙНОГО ДОГОВОРУ (документального підтвердження реєстрації торгової марки) саме у Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами, емітованими мережею АЗС, та не впливає на постачання Товару за талонами (скретч-картами), за якими можна отримати на АЗС паливо.
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому Ліцензіатом (мати документально підтверджене щодо права власності або права використання цієї торгової марки). Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині ПРАВА юридичної особи здійснювати продаж Товару, яке належить на праві ВЛАСНОСТІ (відповідне право закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України).
Суб’єкт оскарження має партнерський договір з мережею АЗС, за яким купує Товар (паливо) у власність за талонами, за якими Партнер Скаржника зобов’язується відпустити паливо на автозаправних станціях своєї мережі АЗС пред’явнику таких талонів.
Отже, право на використання об’єктів права інтелектуальної власності (ліцензійного договору), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талонів/скретч-карток) - не є обов'язковим для Суб'єкта оскарження для здійснення права перепродажу Товару (палива за талонами), а отже - такі вимоги Замовника в частині наявності та надання підтверджуючих документ щодо права власності або права використання цієї торгової марки - не мають законодавчого підґрунтя та суперечать вимогам діючих нормативно-правових актів, а також встановлюють дискримінаційні умови для Суб’єкта оскарження як юридичної особи та порушують його права на здійснення господарської діяльності згідно зареєстрованих видів економічної діяльності з оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Такі умови тендерної документації не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або права використання торгової марки талонів (скретч-карток) ,
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 3. Учасник повинен мати талони (скретч-картки) зареєстрованої торгової марки за якими можна отримати на АЗС паливо, та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або права використання цієї торгової марки.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: у учасника підтверджуючих документів щодо права власності або права використання торгової марки на талони (скретч-картки) зареєстрованої торгової марки за якими можна отримати на АЗС паливо та надання їх у складі пропозиції.
Право власності або використання торгової марки (в тому числі на талони (скретч-картки) за якими можна отримати на АЗС паливо) визначене згідно Цивільного кодексу України та документально підтверджується Ліцензійним договором.
Ліцензійний договір – це договір, за яким одна сторона (ліцензіар) надає другій стороні (ліцензіату) дозвіл на використання об'єкта права інтелектуальної власності (ліцензію) на умовах, визначених за взаємною згодою сторін з урахуванням вимог законодавства (ч. 1 ст. 1109 ЦК України).
Суб’єкт оскарження не має укладеного Ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг), ПРОТЕ має партнерський договір з мережею АЗС, який дозволяє здійснювати перепродаж палива (талонів/скретч-карток) для постачання їх Замовнику через мережу АЗС Партнера.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження (який має зареєстровану торгову марку на талони (скретч-картки) та, відповідно, має документи власності/використання такої торгової марки) - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є Партнер Суб’єкта оскарження, без наявності ДОДАТКОВО ЛІЦЕНЗІЙНОГО ДОГОВОРУ (документального підтвердження реєстрації торгової марки) саме у Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами, емітованими мережею АЗС, та не впливає на постачання Товару за талонами (скретч-картами), за якими можна отримати на АЗС паливо.
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому Ліцензіатом (мати документально підтверджене щодо права власності або права використання цієї торгової марки). Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині ПРАВА юридичної особи здійснювати продаж Товару, яке належить на праві ВЛАСНОСТІ (відповідне право закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України).
Суб’єкт оскарження має партнерський договір з мережею АЗС, за яким купує Товар (паливо) у власність за талонами, за якими Партнер Скаржника зобов’язується відпустити паливо на автозаправних станціях своєї мережі АЗС пред’явнику таких талонів.
Отже, право на використання об’єктів права інтелектуальної власності (ліцензійного договору), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талонів/скретч-карток) - не є обов'язковим для Суб'єкта оскарження для здійснення права перепродажу Товару (палива за талонами), а отже - такі вимоги Замовника в частині наявності та надання підтверджуючих документ щодо права власності або права використання цієї торгової марки - не мають законодавчого підґрунтя та суперечать вимогам діючих нормативно-правових актів, а також встановлюють дискримінаційні умови для Суб’єкта оскарження як юридичної особи та порушують його права на здійснення господарської діяльності згідно зареєстрованих видів економічної діяльності з оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Такі умови тендерної документації не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або права використання торгової марки талонів (скретч-карток) ,
×
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ, емітентом яких є мережа АЗС
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: у учасника підтверджуючих документів щодо права власності або права використання торгової марки на талони (скретч-картки) зареєстрованої торгової марки за якими можна отримати на АЗС паливо та надання їх у складі пропозиції.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1d5f3ba63aab48b7a07d60d6d707fd0c
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: Талонів / скретч-карток, які повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання та з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 Тендерної документації 4. Талони / скретч-картки повинні бути номіналом 10, 20 літрів - мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання; діяти на всіх АЗС, перелік яких надано згідно з вимогами документації.
6. Учасник, відповідно до письмової заявки Замовника, у разі необхідності обміну талонів / скетч-карток старого зразку на талони нового зразку, закінчення терміну дії, пошкодження, виявленні Замовником дефектів, будь-чого іншого, що може якимось чином вплинути на якісні характеристики нафтопродуктів тощо, забезпечує протягом п’яти робочих днів безкоштовний обмін талонів/скетч-карток в асортименті та необхідній кількості, без урахування коливання ціни, як протягом дії Договору, так і впродовж не менше одного року з дня постачання талонів / скетч-карток. Положення, щодо терміну дії талонів/скетч-карток, а також їх безоплатного обміну зазначається у відповідних пунктах проекту Договору про закупівлю (згідно з Додатком 3 до тендерної документації).
Додаток 3 Тендерної документації
(ПРОЄКТ) 5.4. Термін дії талонів/скретч-карт повинен бути не менше 1 року з моменту їх отримання з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності: Талонів / скретч-карток, які повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання та з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт (згідно Додатку № 3 до ТД) містить наступні умови:
5.1. Передання (поставка) Товару від Постачальника до Покупця за цим Договором здійснюється до 31 грудня 2025 року (включно).
10.1. Цей Договір набирає чинності з моменту підписання сторонами та укладається на строк до 31 грудня 2025 року (включно), а в частині розрахунків до повного виконання зобов’язань.
п. 4.5. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: З дати заключення договору по 31 грудня 2025 року (включно).
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 .
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – Талони / скретч-картки повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання та з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 15.09.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 23.09.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання талонів Замовником можливе не раніше вересня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (Талони / скретч-картки повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ ВЕРЕСНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом (в частині строку дії договору – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.09.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ВЕРЕСНЯ 2026 року та з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ/ТЕРМІНУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 12 місяців, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.09.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (як і Форми оголошення Замовника, розміщеної в електронній системі закупівель – Додаток 4 до Скарги), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару за талонами у вересні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Більш того, вимога щодо безкоштовної заміни талонів у разі закінчення строку їх дії (строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання) – суперечить іншим вимогам тендерної документації та встановлює обмеження для Суб’єкта оскарження, який може запропонувати мережу АЗС, яка здійснює відпуск палива за талонами, строк дії яких закінчується 31.12.2025 року.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Талони / скретч-картки повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання та з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 Тендерної документації 4. Талони / скретч-картки повинні бути номіналом 10, 20 літрів - мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання; діяти на всіх АЗС, перелік яких надано згідно з вимогами документації.
6. Учасник, відповідно до письмової заявки Замовника, у разі необхідності обміну талонів / скетч-карток старого зразку на талони нового зразку, закінчення терміну дії, пошкодження, виявленні Замовником дефектів, будь-чого іншого, що може якимось чином вплинути на якісні характеристики нафтопродуктів тощо, забезпечує протягом п’яти робочих днів безкоштовний обмін талонів/скетч-карток в асортименті та необхідній кількості, без урахування коливання ціни, як протягом дії Договору, так і впродовж не менше одного року з дня постачання талонів / скетч-карток. Положення, щодо терміну дії талонів/скетч-карток, а також їх безоплатного обміну зазначається у відповідних пунктах проекту Договору про закупівлю (згідно з Додатком 3 до тендерної документації).
Додаток 3 Тендерної документації
(ПРОЄКТ) 5.4. Термін дії талонів/скретч-карт повинен бути не менше 1 року з моменту їх отримання з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності: Талонів / скретч-карток, які повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання та з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт (згідно Додатку № 3 до ТД) містить наступні умови:
5.1. Передання (поставка) Товару від Постачальника до Покупця за цим Договором здійснюється до 31 грудня 2025 року (включно).
10.1. Цей Договір набирає чинності з моменту підписання сторонами та укладається на строк до 31 грудня 2025 року (включно), а в частині розрахунків до повного виконання зобов’язань.
п. 4.5. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: З дати заключення договору по 31 грудня 2025 року (включно).
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 .
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – Талони / скретч-картки повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання та з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 15.09.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 23.09.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання талонів Замовником можливе не раніше вересня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (Талони / скретч-картки повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ ВЕРЕСНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом (в частині строку дії договору – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.09.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ВЕРЕСНЯ 2026 року та з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ/ТЕРМІНУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 12 місяців, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.09.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (як і Форми оголошення Замовника, розміщеної в електронній системі закупівель – Додаток 4 до Скарги), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару за талонами у вересні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Більш того, вимога щодо безкоштовної заміни талонів у разі закінчення строку їх дії (строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання) – суперечить іншим вимогам тендерної документації та встановлює обмеження для Суб’єкта оскарження, який може запропонувати мережу АЗС, яка здійснює відпуск палива за талонами, строк дії яких закінчується 31.12.2025 року.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Талони / скретч-картки повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання та з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії.
×
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника, розміщена в електронній системі закупівель.
-
Повʼязаний документ:
UA-2025-09-15-013754-a-open Форма оголошення.pdf
-
-
Назва доказу:
Проєкт згідно Додатку 3 Тендерної документації Замовника.
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК 3 ДО ТД ПРОЄКТ ДОГОВОРУ.doc
-
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІ. Умову в частині наявності: Талонів / скретч-карток, які повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання та з безкоштовною їх заміною у разі закінчення строку їх дії.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
035bad4112114eab98c7f4f4071cf944
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо) та термін дії зазначених підтверджуючих документів (для Суб’єкта оскарження - партнерського договору) повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 2 до тендерної документації 5. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції Довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих АЗС (автозаправних станцій) або АЗС партнерів учасника із зазначенням адреси місцезнаходження. У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії діючих на дату подання пропозиції правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди тощо), або копії діючих на дату подання пропозиції документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах. При цьому, термін дії зазначених підтверджуючих документів повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником.
7. Відпуск палива Замовнику відповідно до його потреб здійснюється по талонам/скетч-карткам, які є підставою для відвантаження палива на АЗС, що зазначені у наданому Учасником переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо).
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності6
- переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо).
- термін дії зазначених підтверджуючих документів (для Суб’єкта оскарження - партнерського договору) повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником.
Щодо переліку АЗС в партнерських договорах:
Замовник визначає вимогу в частині надати у складі тендерної пропозиції Довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих АЗС (автозаправних станцій) або АЗС партнерів учасника із зазначенням адреси місцезнаходження, а також у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії діючих на дату подання пропозиції правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди тощо), або копії діючих на дату подання пропозиції документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах, ПРИ ЦЬОМУ п. 7 Додатку № 2 тендерної документації встановлена вимога щодо відпуск палива Замовнику відповідно до його потреб здійснюється по талонам/скетч-карткам, які є підставою для відвантаження палива на АЗС, що зазначені у наданому Учасником переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо).
ТОБТО, фактично зміст відповідних двох вимог до учасників визначає надання учасниками на підтвердження наявності АЗС (у випадку використання партнерських) - партнерського договору який містить переліку АЗС (які є невід’ємною частиною до договору). .
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги).
Між нами та партнером - мережею АЗС БРСМ-нафта, укладено договір, який НЕ містить переліку АЗС БЕЗПОСЕРЕДНЬО у Партнерському договорі, але при цьому містять посилання на сайт мережі АЗС, в якому такий перелік наявний:
п.1.3. Партнерського договору (Додаток 1 до Скарги) Отоварення дозвільних документів здійснюється у мережі автозаправних станцій Продавця (надалі іменується - мережа АЗС). Мережа АЗС -автозаправні станції, що працюють під ТМ “БРСМ Нафта”, на яких здійснюється отримання ПММ. З інформацією про перелік АЗС Покупець може ознайомитися в мережі Інтернет на сайті: www.brsmnafta.сom . Оrоварення дозвільних документів можливе відповідно до режиму роботи АЗС Продавця.
У відповідності до ст. 6 ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та не містять переліку АЗС, але за своїм змістом містять посилання на джерела інформації, з яких можна отримати перелік АЗС, на яких можливий відпуск палива.
Щодо наявності партнерських договорів, що повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником (оскільки тендерна документація містить дискримінаційні умови в частині “Талони / скретч-картки повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання»):
Оскільки Замовником встановлена вимога в частині наявності талонів / скретч-карток повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання, з урахуванням РОЗРАХУНКУ (наведеного в частині 2 Скарги), - Замовник фактично встановлює вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів, які мають термін дії у вересні 2026 року.
У відповідності до ст. 6 ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС мережі «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги).
ЗВЕРТАЄМО увагу, що умовами Розділу 6 «ДІЯ ДОГОВОРУ» передбачено:
«6.2 Строк цього Договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 6.1. цього Договору та закінчується 31.12.2025 року.
У разі, якщо жодна зі Сторін не заявить про його припинення за один місяць до закінчення строку його дії, договір вважається пролонгованим на кожен наступний календарний рік на тих самих умовах.»
ТОБТО, укладений між Суб'єктом оскарження та партнером договір не містить безпосередньо інформації про строк дії у 2026 році (з урахуванням розрахунку терміну дії талонів/скетч-карток), АЛЕ передбачає пролонгацію до кінця 2026 року.
Але, умова тендерної документації в частині термін дії зазначених підтверджуючих документів (для Суб’єкта оскарження - партнерського договору) повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником (з урахуванням терміну дії талонів, який також підлягає оскарженню згідно п. 2 Скарги).
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо).
- термін дії зазначених підтверджуючих документів (для Суб’єкта оскарження - партнерського договору) повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 2 до тендерної документації 5. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції Довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих АЗС (автозаправних станцій) або АЗС партнерів учасника із зазначенням адреси місцезнаходження. У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії діючих на дату подання пропозиції правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди тощо), або копії діючих на дату подання пропозиції документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах. При цьому, термін дії зазначених підтверджуючих документів повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником.
7. Відпуск палива Замовнику відповідно до його потреб здійснюється по талонам/скетч-карткам, які є підставою для відвантаження палива на АЗС, що зазначені у наданому Учасником переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо).
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності6
- переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо).
- термін дії зазначених підтверджуючих документів (для Суб’єкта оскарження - партнерського договору) повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником.
Щодо переліку АЗС в партнерських договорах:
Замовник визначає вимогу в частині надати у складі тендерної пропозиції Довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих АЗС (автозаправних станцій) або АЗС партнерів учасника із зазначенням адреси місцезнаходження, а також у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії діючих на дату подання пропозиції правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди тощо), або копії діючих на дату подання пропозиції документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах, ПРИ ЦЬОМУ п. 7 Додатку № 2 тендерної документації встановлена вимога щодо відпуск палива Замовнику відповідно до його потреб здійснюється по талонам/скетч-карткам, які є підставою для відвантаження палива на АЗС, що зазначені у наданому Учасником переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо).
ТОБТО, фактично зміст відповідних двох вимог до учасників визначає надання учасниками на підтвердження наявності АЗС (у випадку використання партнерських) - партнерського договору який містить переліку АЗС (які є невід’ємною частиною до договору). .
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги).
Між нами та партнером - мережею АЗС БРСМ-нафта, укладено договір, який НЕ містить переліку АЗС БЕЗПОСЕРЕДНЬО у Партнерському договорі, але при цьому містять посилання на сайт мережі АЗС, в якому такий перелік наявний:
п.1.3. Партнерського договору (Додаток 1 до Скарги) Отоварення дозвільних документів здійснюється у мережі автозаправних станцій Продавця (надалі іменується - мережа АЗС). Мережа АЗС -автозаправні станції, що працюють під ТМ “БРСМ Нафта”, на яких здійснюється отримання ПММ. З інформацією про перелік АЗС Покупець може ознайомитися в мережі Інтернет на сайті: www.brsmnafta.сom . Оrоварення дозвільних документів можливе відповідно до режиму роботи АЗС Продавця.
У відповідності до ст. 6 ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та не містять переліку АЗС, але за своїм змістом містять посилання на джерела інформації, з яких можна отримати перелік АЗС, на яких можливий відпуск палива.
Щодо наявності партнерських договорів, що повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником (оскільки тендерна документація містить дискримінаційні умови в частині “Талони / скретч-картки повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання»):
Оскільки Замовником встановлена вимога в частині наявності талонів / скретч-карток повинні мати строк дії 1 (один) рік з моменту їх отримання, з урахуванням РОЗРАХУНКУ (наведеного в частині 2 Скарги), - Замовник фактично встановлює вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів, які мають термін дії у вересні 2026 року.
У відповідності до ст. 6 ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС мережі «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги).
ЗВЕРТАЄМО увагу, що умовами Розділу 6 «ДІЯ ДОГОВОРУ» передбачено:
«6.2 Строк цього Договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 6.1. цього Договору та закінчується 31.12.2025 року.
У разі, якщо жодна зі Сторін не заявить про його припинення за один місяць до закінчення строку його дії, договір вважається пролонгованим на кожен наступний календарний рік на тих самих умовах.»
ТОБТО, укладений між Суб'єктом оскарження та партнером договір не містить безпосередньо інформації про строк дії у 2026 році (з урахуванням розрахунку терміну дії талонів/скетч-карток), АЛЕ передбачає пролонгацію до кінця 2026 року.
Але, умова тендерної документації в частині термін дії зазначених підтверджуючих документів (для Суб’єкта оскарження - партнерського договору) повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником (з урахуванням терміну дії талонів, який також підлягає оскарженню згідно п. 2 Скарги).
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо).
- термін дії зазначених підтверджуючих документів (для Суб’єкта оскарження - партнерського договору) повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником.
×
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІІ. Умову в частині наявності: переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо) та термін дії зазначених підтверджуючих документів (для Суб’єкта оскарження - партнерського договору) повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
b1fdf138bfeb4a6a80a3a48be489e0b4
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів ВИКЛЮЧНО в кількості не менше 3 (трьох).*
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
4 Додаток 1 до тендерної документації 1.2. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
- довідку згідно встановленого зразка в п.п. 1.1. про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, при цьому, аналогічним договором в розумінні цієї Документації є договір за кодом ДК 021:2015 – (CPV) 09130000-9 — Нафта і дистиляти (відповідно до категорій: 09132000-3 – Бензин та 09134200-9 – Дизельне паливо), що укладені із замовниками (контрагентами), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про укладання яких знаходиться у вільному доступі в електронній системі публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ (загальна кількість не менше 3 (трьох).*
* На підтвердження виконання аналогічних договорів надати позитивний лист-відгук (листи (відгуки, довідки) від замовників зазначених договорів, завірені належним чином. Відгуки повинні містити інформацію про якість поставленого товару, своєчасність поставленого товару, наявність чи відсутність зауважень щодо належного виконання зобов`язань за договором. Також надати копії/ю документів/у (видаткових накладних, актів прийомки-передачі або іншого документу – завірені належним чином) на підтвердження виконання зазначених договорів.
До уваги учасників: Враховується лише той договір, який був виконаний в повному обсязі.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів ВИКЛЮЧНО в кількості не менше 3 (трьох).*
Умова про надання учасником у складі пропозиції на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Довідки про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів укладені із замовниками (контрагентами), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про укладання яких знаходиться у вільному доступі в електронній системі публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ САМЕ У КІЛЬКОСТІ не менше 3 (трьох) - є дискримінаційною відносно суб'єктів господарювання (потенційних учасників процедури закупівлі), які мають досвід виконання тільки двох аналогічних договір і, відповідно, можуть надати у складі тендерної пропозиції довідку, яка містить інформацію про наявність досвіду виконання тільки ДВОХ аналогічних договорів.
За наявності у тендерній документації вказаної умови участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб'єкти господарювання, які мають досвід виконання САМЕ не менше трьох аналогічних договорів, а суб'єкти господарювання, які мають досвід виконання тільки ДВОХ аналогічних договорів, - не зможуть взяти участь у процедурі закупівлі. (з урахуванням чітко окреслених Замовником вимог в частині документального підтвердження їх виконання)
Звертаємо увагу, що законодавство України у сфері регулювання публічних закупівель не встановлює жодних вимог ЩОДО КІЛЬКОСТІ аналогічних договорів, досвід виконання яких повинен підтвердити учасник процедури закупівлі. Кількість аналогічних договорів, досвід виконання яких має учасник процедури закупівлі, ніяк не впливає на якість Товару, що є предметом закупівлі, і тому встановлення у тендерній документації обмеження щодо кількості аналогічних договорів, досвід виконання яких повинен мати учасник процедури закупівлі, не є об'єктивно необхідним для забезпечення якісного надання послуг, що є предметом закупівлі, і, відповідно, є дискримінаційним.
Суб’єкт оскарження є новоствореним підприємством та здійснює свою діяльність з 10.01.2025 року, суб’єкт оскарження може запропонувати ДВА виконаних аналогічних договорів за час здійснення своєї господарської діяльності (з урахуванням встановлених Замовником ОКРЕМИХ вимога в частині документального підтвердження їх виконання (лист-відгук окремого змісту та публікації в електронній системі публічних закупівель https://prozorro.gov.ua)).
АЛЕ, при цьому Суб’єкт оскарження має досвід виконання аналогічного договору та може підтвердити 2 (двома) договорами з усіма додатками до нього та видатковою накладною, з листом-відгуком встановленого змісту та публікації в системі публічних закупівель), - яка свідчить про наявність повного виконання такого аналогічних договорів, та свідчить про наявність досвіду на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, визначеним чинним законодавством.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги в частині кількості аналогічних договорів (САМЕ не менше 3 (трьох) ) , як способу підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. Замовник фактично встановлює умови, за якими новостворені підприємства не зможуть прийняти участь. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів ВИКЛЮЧНО в кількості не менше 3 (трьох).*
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
4 Додаток 1 до тендерної документації 1.2. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
- довідку згідно встановленого зразка в п.п. 1.1. про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, при цьому, аналогічним договором в розумінні цієї Документації є договір за кодом ДК 021:2015 – (CPV) 09130000-9 — Нафта і дистиляти (відповідно до категорій: 09132000-3 – Бензин та 09134200-9 – Дизельне паливо), що укладені із замовниками (контрагентами), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про укладання яких знаходиться у вільному доступі в електронній системі публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ (загальна кількість не менше 3 (трьох).*
* На підтвердження виконання аналогічних договорів надати позитивний лист-відгук (листи (відгуки, довідки) від замовників зазначених договорів, завірені належним чином. Відгуки повинні містити інформацію про якість поставленого товару, своєчасність поставленого товару, наявність чи відсутність зауважень щодо належного виконання зобов`язань за договором. Також надати копії/ю документів/у (видаткових накладних, актів прийомки-передачі або іншого документу – завірені належним чином) на підтвердження виконання зазначених договорів.
До уваги учасників: Враховується лише той договір, який був виконаний в повному обсязі.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів ВИКЛЮЧНО в кількості не менше 3 (трьох).*
Умова про надання учасником у складі пропозиції на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Довідки про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів укладені із замовниками (контрагентами), що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про укладання яких знаходиться у вільному доступі в електронній системі публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ САМЕ У КІЛЬКОСТІ не менше 3 (трьох) - є дискримінаційною відносно суб'єктів господарювання (потенційних учасників процедури закупівлі), які мають досвід виконання тільки двох аналогічних договір і, відповідно, можуть надати у складі тендерної пропозиції довідку, яка містить інформацію про наявність досвіду виконання тільки ДВОХ аналогічних договорів.
За наявності у тендерній документації вказаної умови участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб'єкти господарювання, які мають досвід виконання САМЕ не менше трьох аналогічних договорів, а суб'єкти господарювання, які мають досвід виконання тільки ДВОХ аналогічних договорів, - не зможуть взяти участь у процедурі закупівлі. (з урахуванням чітко окреслених Замовником вимог в частині документального підтвердження їх виконання)
Звертаємо увагу, що законодавство України у сфері регулювання публічних закупівель не встановлює жодних вимог ЩОДО КІЛЬКОСТІ аналогічних договорів, досвід виконання яких повинен підтвердити учасник процедури закупівлі. Кількість аналогічних договорів, досвід виконання яких має учасник процедури закупівлі, ніяк не впливає на якість Товару, що є предметом закупівлі, і тому встановлення у тендерній документації обмеження щодо кількості аналогічних договорів, досвід виконання яких повинен мати учасник процедури закупівлі, не є об'єктивно необхідним для забезпечення якісного надання послуг, що є предметом закупівлі, і, відповідно, є дискримінаційним.
Суб’єкт оскарження є новоствореним підприємством та здійснює свою діяльність з 10.01.2025 року, суб’єкт оскарження може запропонувати ДВА виконаних аналогічних договорів за час здійснення своєї господарської діяльності (з урахуванням встановлених Замовником ОКРЕМИХ вимога в частині документального підтвердження їх виконання (лист-відгук окремого змісту та публікації в електронній системі публічних закупівель https://prozorro.gov.ua)).
АЛЕ, при цьому Суб’єкт оскарження має досвід виконання аналогічного договору та може підтвердити 2 (двома) договорами з усіма додатками до нього та видатковою накладною, з листом-відгуком встановленого змісту та публікації в системі публічних закупівель), - яка свідчить про наявність повного виконання такого аналогічних договорів, та свідчить про наявність досвіду на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, визначеним чинним законодавством.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги в частині кількості аналогічних договорів (САМЕ не менше 3 (трьох) ) , як способу підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. Замовник фактично встановлює умови, за якими новостворені підприємства не зможуть прийняти участь. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів ВИКЛЮЧНО в кількості не менше 3 (трьох).*
×
-
Назва доказу:
ВИМОГИ ТД
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТКИ 1,2,4,5,6 ДО ТД (пер. док. та-або інформац. УЧАСНИКОМ).DOC
-
-
Назва доказу:
Аналогічні договори (у кількості 2 договорів з документальним підтвердженням їх виконання: видаткові накладні, лист-відгук окремого змісту та публікації в електронній системі публічних закупівель https://prozorro.gov.ua) )
-
Повʼязаний документ:
2 договора АНАЛОГІЧНІ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІV. Умову в частині наявності: на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів ВИКЛЮЧНО в кількості не менше 3 (трьох).*
Запити Органу оскарження
Номер:
3603cccbb3384b74bc981764cecd42f6
Тема запиту:
Стосовно третього питання скарги:
Текст запиту:
В підпункті 5 та в підпункті 7 пункту 1 Додатком 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» встановлено наступні вимоги:
«5. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції Довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих АЗС (автозаправних станцій) або АЗС партнерів учасника із зазначенням адреси місцезнаходження. У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії діючих на дату подання пропозиції правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди тощо), або копії діючих на дату подання пропозиції документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах. При цьому, термін дії зазначених підтверджуючих документів повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником.»;
«7. Відпуск палива Замовнику відповідно до його потреб здійснюється по талонам/скетч-карткам, які є підставою для відвантаження палива на АЗС, що зазначені у наданому Учасником переліку АЗС які є невід’ємною частиною до договору (договори оренди тощо).»
Виходячи із зазначеного, враховуючи специфіку предмету закупівлі та керуючись чинним законодавством, Замовник відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, вважає за необхідне включити відповідну вимогу до Учасників процедури закупівлі.
А оскільки Замовник вносить відповідні зміни до умов тендерної документації та проєкту Договору в частині терміну дії талонів/скретч карток (про що вищезазначено Замовником при розгляді другого питання скарги), наступна вимога Скаржника щодо виключення із вимог тендерної документації Замовника вимоги в підпункті 5 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації, а саме в наступній частині: «…термін дії зазначених підтверджуючих документів повинен бути не меншим терміну дії талонів/скетч-карток, отриманих Замовником.» втрачає свою логічність та актуальність, оскільки термін дії зазначених підтверджуючих документів (для Суб’єкта оскарження - партнерського договору) відповідатиме зазначеній Замовником вимозі в тендерній документації та проєкту Договору стосовно терміну дії талонів/скетч-карток.
Дата опублікування:
25.09.2025 19:50
Номер:
4bb2718e97614a679ab2f6245afa0e99
Тема запиту:
Стосовно другого питання скарги:
Текст запиту:
Враховуючи зауваження Скаржника, Замовник вносить відповідні зміни до тендерної документації в частині підпункту 4 та підпункту 6 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації то до п. 5.4. Розділу 5 проєкту Договору для узгодження терміну дії талонів та строку поставки товарів відповідно до строку дії Договору – до 31.12.2025 року (включно) (тендерна документація та проєкт Договору із відповідними змінами додаються).
Додатково Замовник звертає увагу Скаржника, що строк поставки товару визначено відповідно до пункту 5.1. Розділу 5 проєкту Договору та Оголошенням про проведення відкритих торгів з особливостями, а саме: з моменту заключення Договору до 31.12.2025 року (включно).
Дата опублікування:
25.09.2025 19:48
Номер:
3e5a8586b3fb44da8e6d0b4af9b8642a
Тема запиту:
З приводу першого питання скарги:
Текст запиту:
Ознайомившись зі скаргою Скаржника щодо встановлення Замовником, на думку Скаржника, можливих дискримінаційних вимог викладених у підпункті 3 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації, а саме: «3. Учасник повинен мати талони (скретч-картки) зареєстрованої торгової марки за якими можна отримати на АЗС паливо, та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або права використання цієї торгової марки.», Замовником прийнято рішення внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити вимогу, що викладена у підпункті 3 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації (тендерна документація із відповідними змінами додається).
Дата опублікування:
25.09.2025 19:47
Номер:
c390a25f8b1440f4ad76d4a9f648d90a
Тема запиту:
Стосовно четвертого питання скарги:
Текст запиту:
Скаржник звинувачує Замовника у порушені абз. 1 п. 28 Особливостей, зокрема, в частині формування тендерної документації Замовника з порушенням вимог статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» а також Скаржник в скарзі зазначає наступне: «- абз. 1 п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення Замовником вимог положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», які не можуть застосовуватись до учасників у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту;».
Виходячи із вищезазначеного, Замовник хоче роз’яснити Скаржнику наступне: до абз. 1 пункту 29 Особливостей внесено зміни згідно з Постановою КМ № 277 від 11.03.2025, згідно з якою, абз.1 п. 29 Особливостей звучить наступним чином: «29. У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.»
Що ж стосується предмету закупівлі – бензину та дизельного пального – то, відповідно, при закупівлі цього товару, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону Замовником ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ, оскільки, ці види нафтопродуктів вищезазначеними внесеними змінами ВИКЛЮЧЕНІ із абз. 1 пункту 29 Особливостей.
Відповідно, звинувачення Скаржником Замовника у порушенні «-абз. 2 п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення Замовником вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) у разі здійснення закупівель бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту.» є такою, що не відповідає дійсності та чинному законодавству.
Відповідно до положень частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Враховуючи вищевикладене, Замовник має повне право на включення до тендерної документації вимог для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме в частині викладених вимог Замовником в підпункті 1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації щодо аналогічних договорів.
Тому, аналізуючи скаргу та доданих до неї матеріалів можливо встановити, що Скаржник у скарзі зазначив про ТЕОРЕТИЧНУ ЙМОВІРНІСТЬ ПОРУШЕНЬ ЙОГО ПРАВ ТА ПРАВ ІНШИХ ЙМОВІРНИХ УЧАСНИКІВ ЗАМОВНИКОМ, проте не підтвердив, що таке порушення відбулося.
В силу того, що жодних інших скарг по закупівлі не подано – дана вимога ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ не обмежує право участі ймовірних учасників закупівлі.
Наголошуємо, що вимога про надання вищезазначених документів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель.
Поряд з тим, Скаржником не доведено, що зазначену вимогу тендерної документації Замовника безпосередньо може виконати лише один учасник, а відтак позиція щодо встановлення дискримінаційних вимог за умовами документації ґрунтується виключно на суб’єктивних припущеннях, що не може бути взяти до уваги.
Наголошуємо, що згідно п. 55 Особливостей Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини 5 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
5. Скарга повинна містити таку інформацію:
5) перелік документів (доказів), що ПІДТВЕРДЖУЮТЬ наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій;
Виходячи із вищенаведеного, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Тендерної документації.
Дата опублікування:
25.09.2025 19:51