-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пускачі магнітні
Детальний опис закупівлі згідно тендерної документації. Мова, якою повинна готуватися тендерна пропозиція – українська. Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Завершена
1 376 553.60
UAH з ПДВ
Період оскарження:
15.09.2025 13:51 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС»
Номер:
da1bc8ae06b046778e564ed1fa2aa9ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-15-007265-a.a1
Назва:
Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС»
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол розгляду від 29.09.2025 №1231-П.pdf 04.10.2025 22:14
- ТД зі змінами від 18.09.2025.doc 04.10.2025 22:14
- Додаток 2 (технічна специфікація).docx 04.10.2025 22:14
- Скарга Київський метрополітен 2025-10-03.docx.p7s 04.10.2025 22:14
- _Д2 технічні.pdf 04.10.2025 22:14
- Скарга Київський метрополітен 2025-10-03.docx 04.10.2025 22:14
- _Д2 технічні.pdf.p7s 04.10.2025 22:14
- sign.p7s 04.10.2025 22:16
- Відзив на пояснення Київський метрополітен по скарзі.pdf.p7s 11.10.2025 20:08
- Відзив на пояснення Київський метрополітен по скарзі.pdf 11.10.2025 20:08
- Відзив на пояснення Київський метрополітен по скарзі.docx.p7s 11.10.2025 20:08
- Відзив на пояснення Київський метрополітен по скарзі.docx 11.10.2025 20:08
- рішення від 07.10.2025 №15146.pdf 07.10.2025 16:34
- інформація про резолютивну частину рішення від 14.10.2025 №15518.pdf 15.10.2025 13:29
- рішення від 14.10.2025 №15518.pdf 16.10.2025 10:29
- відповідь на скаргу.docx 09.10.2025 15:12
- відповідь на скаргу.pdf 09.10.2025 15:12
- Протокол від 20.10.2025 №1332-П.pdf 20.10.2025 16:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.10.2025 22:19
Дата розгляду скарги:
14.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.10.2025 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.10.2025 10:30
Дата виконання рішення Замовником:
20.10.2025 16:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.10.2025 №15518-р/пк-пз, скасовано рішення уповноваженої особи від 29.09.2025 №1231-П про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» за процедурою закупівлі: Пускачі магнітні, код 31210000-1 «Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл» за ДК 021:2015.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f2e961875e7047cc93edab026ad11e8b
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-09-15-007265-a Замовник - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» здійснив процедуру закупівлі, а саме: ДК 021:2015: 31210000-1 — Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл.
Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженої особи КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» від 29.09.2025 р. № 1231-П відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», виходячи із наступного обґрунтування (підстав):
«1. Замовником в чарунці «Характеристики товару» технічної специфікації вимагалось для товару:
- за позиціями 15-20: «В комплекті з додатковими контактами ДК-22 або ПКЛ-22 до ПМ».
- за позицією 32: «Приставка контактна – ДК-22 або ПКЛ-22 (2NO+2NC)».
Тобто, Замовником встановлено вичерпний перелік типів контакторів із яких повинен був обрати учасник.
Натомість, Учасником в чарунці «Характеристики товару» технічної специфікації (лист від 22.09.2025 № UA-2025-09-15-007265-a/19) задекларовано:
- за позиціями 15-20: «В комплекті з додатковими контактами «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC»;
- за позицією 32: «Приставка контактна – «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC». Таким чином, Учасником запропоновано інший тип контактора, який не був наведений у вичерпному переліку Замовником в цій частині чим порушив вимогу Замовника».
Із таким рішенням замовника не погоджуємося, вважаємо його необґрунтованим та безпідставним, а пропозиція ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» такою, що відповідає вимогам тендерної документації та вимогам до предмета закупівлі (вимогам замовника), у зв'язку з наступним.
Рішенням уповноваженої особи КП «Київський метрополітен» 29.08.2025 (протокол № 1070-П) зі змінами від 10.09.2025 (протокол № 1135-П), зі змінами від 18.09.2025 (протокол № 1184-П) затверджено «Тендерну документацію» на закупівлю: Пускачі магнітні, код 31210000-1 «Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл» за ДК 021:2015 (надалі – Тендерна документація).
У підпункті 7.2 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації зазначено, що наступне: У цій тендерній документації всі посилання:
– на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент»;
– на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, передбачають застосування виразу «або еквівалент».
Додатком 2 до Тендерної документації «Технічна специфікація» у розділі «Примітки» визначено:
2. До символів (зірочок), зазначених в таблиці технічної специфікації Замовника:
* - або еквівалент товару (технічні та якісні характеристики (показники) еквіваленту повинні відповідати характеристикам (показникам), встановленим Замовником в технічній специфікації). Учасник повинен чітко зазначити найменування товару (за наявності: тип, марку або інше), що пропонується до постачання;
** - або еквівалент (під еквівалентом розуміється можливість посилання учасником в технічній специфікації на нормативний(і) документ(и), що включений(і) до переліку нормативних документів, відповідність яким надає презумпцію (або є доказом, або може сприйматись як доказ) відповідності товару вимогам зазначеного Замовником технічного регламенту, але, в будь-якому випадку, сфера застосування зазначеного (их) учасником нормативного(их) документа(ів) повинна поширюватись на товар, що закуповується Замовником та пропонується до постачання учасником);
Із цього випливає, що Тендерною документацією передбачена можливість надання Учасником – еквіваленту товару.
Як вбачається, Замовником в чарунці «Характеристики товару» технічної специфікації вимагалось для товару:
- за позиціями 15-20:
«В комплекті з додатковими контактами ДК-22 або ПКЛ-22 до ПМ:
максимальний струм, А (АС) – 10;
кількість NO контактів – 2;
кількість NС контактів – 2».
- за позицією 32:
«Приставка контактна – ДК-22 або ПКЛ-22 (2NO+2NC)».
Тобто, Замовником у зазначених позиціях товару (або їх еквіваленту) встановлено певні характеристики, а саме:
- до додаткових контактів ДК-22 або ПКЛ-22 до ПМ - «максимальний струм, А (АС) – 10; кількість NO контактів – 2; кількість NС контактів – 2»;
- до приставки контактної ДК-22 або ПКЛ-22 - «2NO+2NC».
З урахуванням зазначеного в підпункті 7.2 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації, «Характеристики товару» технічної специфікації, які вимагаються для товару, слід читати:
- за позиціями 15-20: «В комплекті з додатковими контактами ДК-22 (або еквівалент) або ПКЛ-22 (або еквівалент) до ПМ (або еквівалент):
максимальний струм, А (АС) – 10;
кількість NO контактів – 2;
кількість NС контактів – 2».
- за позицією 32: «Приставка контактна – ДК-22 (або еквівалент) або ПКЛ-22 (або еквівалент) (2NO+2NC)».
Тобто, Замовником у зазначених позиціях товару (або еквіваленту) встановлено певні характеристики, а саме:
- до додаткових контактів ДК-22 (або еквівалент) - «максимальний струм, А (АС) – 10; кількість NO контактів – 2; кількість NС контактів – 2»;
- до приставки контактної ДК-22 (або еквівалент) або ПКЛ-22 (або еквівалент) до ПМ (або еквівалент) - «2NO+2NC».
ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» в чарунці «Характеристики товару» технічної специфікації (лист від 22.09.2025 № UA-2025-09-15-007265-a/19) задекларовано:
- за позиціями 15-20:
«В комплекті з додатковими контактами «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC»:
максимальний струм, А (АС) – 10;
кількість NO контактів – 2;
кількість NС контактів – 2»;
- за позицією 32:
«Приставка контактна – «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC».
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
Номер позиції Характеристики товару встановлені Замовником Характеристики товару встановлені Учасником
15-20 Додаткові контакти ДК-22 (або еквівалент) або ПКЛ-22 (або еквівалент) до ПМ (або еквівалент):
максимальний струм, А (АС) – 10;
кількість NO контактів – 2;
кількість NС контактів – 2 Додаткові контакти «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC»«:
максимальний струм, А (АС) – 10;
кількість NO контактів – 2;
кількість NС контактів – 2
32 Приставка контактна – ДК-22 (або еквівалент) або ПКЛ-22 (або еквівалент) (2NO+2NC) Приставка контактна «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC
Із вказаного випливає та підтверджується, що наданий (запропонований) Учасником ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» еквівалент товару, сумісний з запропонованим Учасником предметом закупівлі, за своїми технічними характеристиками повністю відповідають характеристикам товару, що визначені Замовником у Тендерній документації.
Треба зазначити, що ДК-22, ПКЛ-22 – це не тип контактора, а марка (назва) додаткових пристроїв, які призначені для збільшення кількості додаткових контактів, сумісних з контакторами відповідного виробника:
Додатковий контакт ДК-22 сумісний з контакторами, які виготовляє виробник АСКО УКРЕМ – опис за посиланням https://www.acko.ua/e-store/xml_catalog/dodatkovi_kontakti_dk/20758/ )
Приставка ПКЛ-22 сумісна з контакторами, які виготовляє виробник ТОВ «ЕТАЛ-КОНТАКТОР» – опис за посиланням https://etal.ua/uk/product/pristavka-pkl-22-o4-a/
Замовником не надано жодних доказів, що запропонований Учасником товар (еквівалент предмету закупівлі), не відповідає вимогам тендерної документації, крім того заперечення, що його назва (марка, тип) відрізняється від зазначених у додатку 2.
Проте в даному випадку до уваги мають братися лише встановлені замовником технічні характеристики товару, а не його марка чи назва, як неправомірно це про трактував Замовник у своєму рішенні.
Учасником запропоновано товар (еквівалент предмету закупівлі) разом з додатковими контактами «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC» / приставкою контактною «Приставка контактна «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC», які сумісні з запропонованими учасником контакторами, та мають еквівалентні з запитуваними замовником технічними характеристики.
Таким чином, висновки Замовника про те, що Учасником запропоновано інший тип контактора, який не був наведений у (начебто) вичерпному переліку Замовником, не відповідають дійсності, оскільки ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» було надано еквівалент товару, як це передбачено підпунктом 7.2 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації.
Згідно абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію лише у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Із зазначеного вище випливає, що тендерна пропозиція ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» повністю відповідає умовам та вимогам тендерній документації, як наслідок Замовник не повинен був (не мав підстав) відхиляти тендерну пропозицію ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», а тому рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», є неправомірним, безпідставним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну 10 документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Прийняття замовником оскаржуваного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», порушує права та інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі (торгів), який запропонував найбільш вигідну ціну.
Обґрунтуванням вимог по цій скарзі є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженої особи КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» від 29.09.2025 р. № 1231-П відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», виходячи із наступного обґрунтування (підстав):
«1. Замовником в чарунці «Характеристики товару» технічної специфікації вимагалось для товару:
- за позиціями 15-20: «В комплекті з додатковими контактами ДК-22 або ПКЛ-22 до ПМ».
- за позицією 32: «Приставка контактна – ДК-22 або ПКЛ-22 (2NO+2NC)».
Тобто, Замовником встановлено вичерпний перелік типів контакторів із яких повинен був обрати учасник.
Натомість, Учасником в чарунці «Характеристики товару» технічної специфікації (лист від 22.09.2025 № UA-2025-09-15-007265-a/19) задекларовано:
- за позиціями 15-20: «В комплекті з додатковими контактами «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC»;
- за позицією 32: «Приставка контактна – «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC». Таким чином, Учасником запропоновано інший тип контактора, який не був наведений у вичерпному переліку Замовником в цій частині чим порушив вимогу Замовника».
Із таким рішенням замовника не погоджуємося, вважаємо його необґрунтованим та безпідставним, а пропозиція ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» такою, що відповідає вимогам тендерної документації та вимогам до предмета закупівлі (вимогам замовника), у зв'язку з наступним.
Рішенням уповноваженої особи КП «Київський метрополітен» 29.08.2025 (протокол № 1070-П) зі змінами від 10.09.2025 (протокол № 1135-П), зі змінами від 18.09.2025 (протокол № 1184-П) затверджено «Тендерну документацію» на закупівлю: Пускачі магнітні, код 31210000-1 «Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл» за ДК 021:2015 (надалі – Тендерна документація).
У підпункті 7.2 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації зазначено, що наступне: У цій тендерній документації всі посилання:
– на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент»;
– на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, передбачають застосування виразу «або еквівалент».
Додатком 2 до Тендерної документації «Технічна специфікація» у розділі «Примітки» визначено:
2. До символів (зірочок), зазначених в таблиці технічної специфікації Замовника:
* - або еквівалент товару (технічні та якісні характеристики (показники) еквіваленту повинні відповідати характеристикам (показникам), встановленим Замовником в технічній специфікації). Учасник повинен чітко зазначити найменування товару (за наявності: тип, марку або інше), що пропонується до постачання;
** - або еквівалент (під еквівалентом розуміється можливість посилання учасником в технічній специфікації на нормативний(і) документ(и), що включений(і) до переліку нормативних документів, відповідність яким надає презумпцію (або є доказом, або може сприйматись як доказ) відповідності товару вимогам зазначеного Замовником технічного регламенту, але, в будь-якому випадку, сфера застосування зазначеного (их) учасником нормативного(их) документа(ів) повинна поширюватись на товар, що закуповується Замовником та пропонується до постачання учасником);
Із цього випливає, що Тендерною документацією передбачена можливість надання Учасником – еквіваленту товару.
Як вбачається, Замовником в чарунці «Характеристики товару» технічної специфікації вимагалось для товару:
- за позиціями 15-20:
«В комплекті з додатковими контактами ДК-22 або ПКЛ-22 до ПМ:
максимальний струм, А (АС) – 10;
кількість NO контактів – 2;
кількість NС контактів – 2».
- за позицією 32:
«Приставка контактна – ДК-22 або ПКЛ-22 (2NO+2NC)».
Тобто, Замовником у зазначених позиціях товару (або їх еквіваленту) встановлено певні характеристики, а саме:
- до додаткових контактів ДК-22 або ПКЛ-22 до ПМ - «максимальний струм, А (АС) – 10; кількість NO контактів – 2; кількість NС контактів – 2»;
- до приставки контактної ДК-22 або ПКЛ-22 - «2NO+2NC».
З урахуванням зазначеного в підпункті 7.2 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації, «Характеристики товару» технічної специфікації, які вимагаються для товару, слід читати:
- за позиціями 15-20: «В комплекті з додатковими контактами ДК-22 (або еквівалент) або ПКЛ-22 (або еквівалент) до ПМ (або еквівалент):
максимальний струм, А (АС) – 10;
кількість NO контактів – 2;
кількість NС контактів – 2».
- за позицією 32: «Приставка контактна – ДК-22 (або еквівалент) або ПКЛ-22 (або еквівалент) (2NO+2NC)».
Тобто, Замовником у зазначених позиціях товару (або еквіваленту) встановлено певні характеристики, а саме:
- до додаткових контактів ДК-22 (або еквівалент) - «максимальний струм, А (АС) – 10; кількість NO контактів – 2; кількість NС контактів – 2»;
- до приставки контактної ДК-22 (або еквівалент) або ПКЛ-22 (або еквівалент) до ПМ (або еквівалент) - «2NO+2NC».
ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» в чарунці «Характеристики товару» технічної специфікації (лист від 22.09.2025 № UA-2025-09-15-007265-a/19) задекларовано:
- за позиціями 15-20:
«В комплекті з додатковими контактами «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC»:
максимальний струм, А (АС) – 10;
кількість NO контактів – 2;
кількість NС контактів – 2»;
- за позицією 32:
«Приставка контактна – «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC».
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
Номер позиції Характеристики товару встановлені Замовником Характеристики товару встановлені Учасником
15-20 Додаткові контакти ДК-22 (або еквівалент) або ПКЛ-22 (або еквівалент) до ПМ (або еквівалент):
максимальний струм, А (АС) – 10;
кількість NO контактів – 2;
кількість NС контактів – 2 Додаткові контакти «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC»«:
максимальний струм, А (АС) – 10;
кількість NO контактів – 2;
кількість NС контактів – 2
32 Приставка контактна – ДК-22 (або еквівалент) або ПКЛ-22 (або еквівалент) (2NO+2NC) Приставка контактна «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC
Із вказаного випливає та підтверджується, що наданий (запропонований) Учасником ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» еквівалент товару, сумісний з запропонованим Учасником предметом закупівлі, за своїми технічними характеристиками повністю відповідають характеристикам товару, що визначені Замовником у Тендерній документації.
Треба зазначити, що ДК-22, ПКЛ-22 – це не тип контактора, а марка (назва) додаткових пристроїв, які призначені для збільшення кількості додаткових контактів, сумісних з контакторами відповідного виробника:
Додатковий контакт ДК-22 сумісний з контакторами, які виготовляє виробник АСКО УКРЕМ – опис за посиланням https://www.acko.ua/e-store/xml_catalog/dodatkovi_kontakti_dk/20758/ )
Приставка ПКЛ-22 сумісна з контакторами, які виготовляє виробник ТОВ «ЕТАЛ-КОНТАКТОР» – опис за посиланням https://etal.ua/uk/product/pristavka-pkl-22-o4-a/
Замовником не надано жодних доказів, що запропонований Учасником товар (еквівалент предмету закупівлі), не відповідає вимогам тендерної документації, крім того заперечення, що його назва (марка, тип) відрізняється від зазначених у додатку 2.
Проте в даному випадку до уваги мають братися лише встановлені замовником технічні характеристики товару, а не його марка чи назва, як неправомірно це про трактував Замовник у своєму рішенні.
Учасником запропоновано товар (еквівалент предмету закупівлі) разом з додатковими контактами «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC» / приставкою контактною «Приставка контактна «Блок контакт додатковий F4-22, 2NO 2NC», які сумісні з запропонованими учасником контакторами, та мають еквівалентні з запитуваними замовником технічними характеристики.
Таким чином, висновки Замовника про те, що Учасником запропоновано інший тип контактора, який не був наведений у (начебто) вичерпному переліку Замовником, не відповідають дійсності, оскільки ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» було надано еквівалент товару, як це передбачено підпунктом 7.2 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації.
Згідно абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію лише у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Із зазначеного вище випливає, що тендерна пропозиція ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» повністю відповідає умовам та вимогам тендерній документації, як наслідок Замовник не повинен був (не мав підстав) відхиляти тендерну пропозицію ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», а тому рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», є неправомірним, безпідставним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну 10 документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Прийняття замовником оскаржуваного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», порушує права та інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі (торгів), який запропонував найбільш вигідну ціну.
Обґрунтуванням вимог по цій скарзі є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
×
-
Назва доказу:
протокол про відхилення пропозиції Учасника
-
Повʼязаний документ:
Протокол розгляду від 29.09.2025 №1231-П.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічна специфікація (пропозиція Учасника)
-
Повʼязаний документ:
_Д2 технічні.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 (технічна специфікація)
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 (технічна специфікація).docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документацыя (див. п. 7.3 щодо еквіваленту)
-
Повʼязаний документ:
ТД зі змінами від 18.09.2025.doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Враховуючи викладене та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Визнати неправомірним та скасувати рішення Уповноваженої особи КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» оформленого протоколом № 1231-П від 29.09.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС». 2. Зобов'язати уповноважену особу КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» скасувати рішення оформленого протоколом № 1231-П від 29.09.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» і повторно її розглянути. 3. Зобов'язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» переглянути результати процедури закупівлі із врахуванням обставин, що викладені у скарзі, та дотриманням чинного законодавства України.
Запити Органу оскарження
Номер:
3f6633eb10c64f3aa586f185e3e45785
Тема запиту:
ВІДЗИВ (ЗАПЕРЕЧЕННЯ)
на пояснення Замовника
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН»
Текст запиту:
09 жовтня 2025 р. КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» були надані пояснення № 42/04-35 по суті Скарги, поданої ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС».
Ознайомившись із вказаними поясненнями, вважаємо їх не необґрунтованими та такими, що не спростовують доводів та обґрунтувань викладених ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» у скарзі, з огляду на наступне.
1. КП «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» у вказаних поясненнях (абзац п’ятий) було зазначено наступне, зокрема: «Умовами тендерної документації Замовника визначено, що товар за позиціями 15-20, 32 комплектується додатковими контактами ДК-22 або ПКЛ-22».
Тобто, Замовник зазначає, що за умовами тендерної документації, товар (за позиціями 15-20, 32) додатково комплектується контактами. Іншими словами, до цього сегменту Товару, Учасниками торгів мають надаватися додаткові контакти.
Відповідно до частини 1 статті 186 Цивільного кодексу України (головна річ і приналежність) річ, призначена для обслуговування іншої (головної) речі і пов'язана з нею спільним призначенням, є її приналежністю.
Головна річ – це предмет, а приналежність – річ, яка обслуговує головну річ і пов'язана з нею спільним призначенням.
Із цього випливає, що за умовами Тендерної документації, закуповується та предметом закупівлі (за позиціями 1-14, 21-31) є головний товар (пускачі магнітні) та додатковий товар (додаткові контакти).
Хочемо звернути увагу, що до іншої частини предмету закупівлі, а саме «Пускачі магнітні» за позиціями 1-14, 21-31, додаткових контактів – не вимагається.
Із вказаного вище випливає, що додаткові контакти (приставка контактна) ДК-22 або ПКЛ-22 (за позиціями 15-20, 32), є саме додатковим товаром (приналежною річчю), на який також поширюється умови ТД про можливості (право) надання еквіваленту такого товару.
2. Щодо позиції Замовника, що «додаткові контакти» є окремою складовою частиною Товару, слід зазначити наступне.
Відповідно до частини 1 стаття 187 Цивільного кодексу України, складовою частиною речі є все те, що не може бути відокремлене від речі без її пошкодження або істотного знецінення.
Згідно статті 183 Цивільного кодексу України, подільною є річ, яку можна поділити без втрати її цільового призначення. Неподільною є річ, яку не можна поділити без втрати її цільового призначення.
Разом з тим, додаткові контакти (приставки контактні) ДК-22 або ПКЛ-22 можуть функціонувати та бути застосовані окремо від основного/головного товару (Пускачі магнітні) або у комплекті з іншим товаром, ці товари можна поділити без втрати їх цільового призначення, як наслідок, не відповідають ознакам, вказаним у ст. 183, 187 Цивільного кодексу України, а тому не являються складовою частиною товару, як помилково та хибно це трактує Замовник.
У силу вищезазначеного, позиція Замовника, викладена в абзаці 10 у Поясненнях, що начебто додаткові контакти ДК-22 або ПКЛ-22 являються складовою частиною товару, а тому на них не поширюється умови ТД про можливості (право) надання «еквіваленту» такого товару, не заслуговує на увагу.
У будь-якому випадку, тендерною документацією чітко визначено, що всі назви слід читати через призму «або еквівалент» та ніяких застережень, в яких випадках застосовується та/або не застосовується можливість пропонування еквіваленту, не передбачено.
3. Щодо доводів Замовника про «вичерпний перелік» позначень контактів (ДК-22 або ПКЛ-22) з яких повинен був обрати учасник, слід зазначити наступне.
У даному випадку «позначення» ДК-22/ПКЛ-22/F4-22 є назвою (маркою) додаткових контактів (приставки контактної), але ніяк не іншими товарами за своїм призначенням та/або технічними характеристиками, як хибно це трактує Замовник.
У даному випадку до уваги мають братися лише встановлені замовником технічні характеристики еквіваленту цього товару, а не його назва чи марка, що неправомірно це трактує Замовник у своєму рішенні.
Враховуючи викладене вище просимо задовольнити скаргу ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС».
Дата опублікування:
11.10.2025 20:08
Номер:
d1382ceebccd47018473d4b4a87e282d
Тема запиту:
щодо надання поснення
Текст запиту:
Щодо скарги, поданої ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» (далі – Скаржник) до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), стосовно порушення КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» (далі – Замовник) порядку проведення процедури закупівлі: Пускачі магнітні, код 31210000-1 «Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл» за ДК 021:2015 (далі – Закупівля) та на рішення Комісії від 07.10.2025 №15146-р/пк-пз, повідомляємо таке.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), в електронній системі закупівель було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на Закупівлю, номер оголошення в ЦБД UA-2025-09-15-007265-a.
Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника у відповідності до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, з огляду на таке.
Підпунктом 7.1.1 пункту 7 «Підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції технічної специфікації, складеної учасником за інформацією (умовами, вимогами), формою та змістом Додатка 2 до тендерної документації Замовника.
Умовами тендерної документації Замовника визначено, що товар за позиціями 15-20, 32 комплектується додатковими контактами ДК-22 або ПКЛ-22.
Тобто, Замовником встановлено вичерпний перелік позначень контактів з яких повинен був обрати учасник.
Незважаючи на це, в складі тендерної пропозиції Скаржника надана технічна специфікацію (лист від 22.09.2025 №UA-2025-09-15-007265-a/19) в якій для товару за позиціями 15-20,32 задекларована інформація, що товар комплектується додатковими контактами з іншим позначенням, а саме F4-22, що не входить до вичерпного переліку вказаного Замовником.
Тобто, Скаржником не виконано вимоги встановленої Замовником в цій частині.
Щодо тверджень Скаржника в частині можливості надання «еквіваленту»
повідомляємо таке.
В технічній специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) до чарунки «Найменування товару» Замовником вживано вираз еквівалент та в примітці* розшифровано значення цього виразу. Тобто, Замовником застосована можливість пропонування еквіваленту саме по відношенню до товару, а не до його окремих складових частин якими є контакти.
Звертаємо увагу Комісії, що звернень за роз’ясненнями та стосовно внесення змін до тендерної документації до Замовника не надходило.
Ураховуючи наведене, наголошуємо, що Скаржник в Скарзі вводить в оману Комісію упереджено трактуючи вимоги Замовника на свою користь та нівелює визначення законодавцем поняття переможець процедури закупівель, а це саме той учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім вимогам, зазначеним у тендерній документації Замовника.
Таким чином, Замовником беззаперечно прийнято законне і обґрунтоване рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», а Скарга на рішення КП «Київський метрополітен» за результатами розгляду тендерних пропозицій є безпідставною, необґрунтованою та такою, що не підлягає виконанню.
Дата опублікування:
09.10.2025 15:12