• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів пільгових категорій та дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО Богуславської міської ради

Завершена

4 795 993.08 UAH без ПДВ
Період оскарження: 12.09.2025 14:37 - 17.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: b9f14ddcb42d4b39ad4667271e03418b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-12-008902-a.c1
Назва: СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2025 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.10.2025 10:30
Дата виконання рішення Замовником: 27.10.2025 14:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.10.2025 №15943-р/пк-пз зобов’язано щодо Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС Україна» виконано
Автор: ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", Ярослав Буряков +380504249424 ramedas.ukraine@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 057b9bed3343425f9f27d35d439ad41b
Заголовок пункту скарги: Рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників, що також є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: З зазначеними у Протоколі висновками про виявлені невідповідності та з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
1. Згідно Протоколу виявлено, зокрема, наступну невідповідність:
«На виконання вимоги ТД, а саме поданні документів та/або інформації «- копію діючого сертифікату виданого учаснику процедури закупівлі, на систему управління якістю стосовно надання послуг із забезпечення харчуванням щодо відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «системи управління якістю, вимоги»», виданого органом з сертифікації» Учасником подано копію сертифіката на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), тоді як вимогою тендерної документації було надання сертифіката, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), виданого органом із сертифікації.
Різниця у стандартах полягає в тому, що ДСТУ EN ISO 9001:2018 є національною адаптацією європейського стандарту EN ISO 9001:2015, що забезпечує підтвердження відповідності саме на рівні вимог Європейського Союзу.
Таким чином, поданий сертифікат не може вважатися таким, що відповідає умовам тендерної документації у частині технічних вимог».
Згідно ч. 1 Розділу ІІІ тендерної документації за даною Закупівлею в редакції від 12.09.2025 (далі – Документація, а також ТД) тендерні пропозиції подаються в порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей. Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до цієї тендерної документації.
Згідно ч. 6 Розділу ІІІ ТД технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до цієї тендерної документації.
Згідно Додатку № 1.1 до додатку № 1 № 1 до ТД послуги їдалень (Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів пільгових категорій та дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО Богуславської міської ради), повинні бути якісними та відповідати вимогам діючих стандартів.
Відповідно до Додатку № 1 до ТД учасник надає на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема, копію діючого сертифікату виданого учаснику процедури закупівлі, на систему управління якістю стосовно надання послуг із забезпечення харчуванням щодо відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданого органом з сертифікації.
Відповідно до ч. 5 ст. 23 закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (ч. 6 ст. ст. 23 Закону про закупівлі).
Враховуючи викладене вище, слід відзначити, що Замовником встановлено вимогу про те, що послуги їдалень (Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів пільгових категорій та дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО Богуславської міської ради), повинні бути якісними та відповідати вимогам діючих стандартів, зокрема, вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», на підтвердження чого учаснику необхідно надати відповідний діючий сертифікат, виданий органом з сертифікації.
Слід відзначити, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» № 203 від 21.12.2015 прийнято національний стандарт України, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Також, відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» № 454 від 30.11.2018 прийнято національний стандарт України, з наданням чинності з 05 грудня 2018 року, ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Враховуючи інформацію з каталогу ДП «УкрНДНЦ», який ведеться згідно ст. 24 Закону України «Про стандартизацію» та відкритий до вільного доступу у мережі Інтернет, керуючись положеннями стандарту ДСТУ 1.7:2015 (ISO/IEC Guide 21-1:2005, NEQ; ISO/IEC Guide 21-2:2005, NEQ) «Національна стандартизація. Правила та методи прийняття міжнародних і регіональних нормативних документів», слід відзначити, що обидва стандарти (ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ EN ISO 9001:2018) є чинними на сьогодні та обидва стандарти є ідентичними саме міжнародному стандарту ISO 9001:2015 Quality management systems – Requirements.
Слід відзначити, що згідно п. 5.1.3 стандарту ДСТУ 1.7:2015 міжнародний нормативний документ (НД) уважають прийнятим як національний НД, якщо національний НД прийнято з ідентичним ступенем відповідності (5.2) або з модифікованим ступенем відповідності (5.3).
Відповідно до положень п. 5.5. стандарту ДСТУ 1.7:2015 для визначення способу позначення ступенів відповідності використовують систему позначення, що якнайзрозуміліше для користувача встановлює відповідність між національним НД і міжнародним НД. Уживають такі познаки або їх скорочення:
а) ідентичний або IDT (5.2);
б) модифікований або MOD (5.3);
в) нееквівалентний або NEQ (5.4).
В свою чергу, згідно розділу 6 стандарту ДСТУ 1.7:2015 методами прийняття міжнародних НД як національних є, зокрема, підтвердження (6.2) та переклад (6.3.3).
Метод підтвердження – один з найпростіших методів прийняття. Він не потребує перекладу та передруку тексту міжнародного НД. За цього методу міжнародний НД застосовують мовою оригіналу (пункт 6.2.1).
Після прийняття міжнародного НД як національного НД національний орган стандартизації готує підтверджувальне повідомлення, приклад якого наведено в додатку В цього стандарту (пункт 6.2.7). Підтверджувальне повідомлення не використовують без міжнародного НД, тому останній має бути доступним для користувача (пункт 6.2.9).
Під час застосування методу перекладу виконують ідентичний переклад (для опублікування) міжнародного НД, до якого долучають національні структурні елементи та додатки (пункт 6.3.3.1).
Отже, з огляду на вищевикладене, обидва стандарти, як ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», так і ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», прийнято з ідентичним ступенем відповідності (IDT) одному й тому самому міжнародному стандарту ISO 9001:2015 Quality management systems – Requirements.
А єдиною відмінністю між вищезгаданими двома стандартами є лише те, що ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) прийнятий методом перекладу, тобто є перекладом стандарту ISO 9001:2015 Quality management systems - Requirements з англійської мови на українську (з внесенням незначних редакційних змін), а ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) прийнято методом підтвердження, тобто увесь його текст (окрім підтверджувального повідомлення) є прямим відтворенням стандарту ISO 9001:2015 Quality management systems – Requirements англійською мовою.
Стосовно зауважень Замовника про те, що різниця у стандартах полягає в тому, що ДСТУ EN ISO 9001:2018 є національною адаптацією європейського стандарту EN ISO 9001:2015, що забезпечує підтвердження відповідності саме на рівні вимог Європейського Союзу, то такі зауваження не заслуговують на увагу.
Так, зважаючи на Передмову європейського варіанту стандарту ISO 9001:2015 (EN ISO 9001:2015, додається до Скарги у файлі «dstu_en_iso_9001_2018.pdf»,), вбачається, що такий стандарт EN ISO 9001:2015 прийнятий так само методом підтвердження, при цьому згідно підтверджувального повідомлення (англ. Endorsement notice), текст стандарту ISO 9001:2015 було прийнято (схвалено) Європейським комітетом з стандартизації (CEN) як EN ISO 9001:2015 без жодних змін (англ. - The text of ISO 9001:2015 has been approved by CEN as EN ISO 9001:2015 without any modification, стор. 3 файлу).
Таким чином, жодних адаптацій саме європейського стандарту EN ISO 9001:2015 не відбувається, адже сам європейський стандарт EN ISO 9001:2015 прийнятий методом підтвердження міжнародного стандарту ISO 9001:2015 без жодних змін у тексті, а отже не можуть бути спроможними зауваження про забезпечення підтвердження відповідності саме на рівні вимог Європейського Союзу.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «11. Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001.pdf», який містить сертифікат № UA.QMS.20250718/02, дійсний до 21.12.2026, яким посвідчується, що система управління якістю Товариства з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» стосовно надання послуг громадського харчування за місцем знаходження їдалень (виробництво та постачання готових страв, кулінарних виробів, напоїв тощо), організації шкільного харчування, послуг їдалень та виїзного ресторанного обслуговування (кейтерингу); діяльності зі зберігання (складування, відвантаження) та транспортування харчових продуктів; оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»
Отже, враховуючи положення ч. 6 ст. 23 Закону про закупівлі, Замовник зобов’язаний був прийняти сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), як такий, що підтверджує відповідність не просто еквівалентним, а ідентичним вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT).
Враховуючи викладене вище, відсутні невідповідності у вищезгаданій частині, про що зазначає Замовник в Протоколі.

2. Згідно Протоколу виявлено, зокрема, наступні невідповідності:
«Також, на виконання вимоги ТД, а саме поданні документів та/або інформації «- ЧОТИРИТИЖНЕВЕ СЕЗОННЕ МЕНЮ ІЗ ЗАЗНАЧЕННЯМ СКЛАДУ ПРОДУКТІВ, ВМІСТУ ККАЛ, ПОГОДЖЕНЕ З ТЕРИТОРІАЛЬНИМ ОРГАНОМ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ.» Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
1. «8.1. Погоджене примірне чотиритижневе сезонне меню (ЗЗСО) осінь (сніданки).pdf»;
2. «8.2. Погоджене примірне чотиритижневе меню (дошк. від. з поч. школою) ociнь.pdf»;
3. «8.3. Погоджене примірне чотиритижневе сезонне меню (для дітей дошк. віку) (сніданок, обід, підвечірок).pdf»
Однак, відповідно до умов технічної специфікації, послуга харчування надаватиметься у осінньо-зимовий сезон 2025 року.
Отже, подане меню не відображає фактичного складу продуктів, калорійності та сезонної адаптації раціону, що вимагалося для ПЕРІОДУ надання послуги, а тому не відповідає актуальним технічним характеристикам предмета закупівлі.
Також, на виконання даної норми Учасником були подані наступні документи:
1. «8.4. Примірне_чотиритижневе_сезонне_меню_обіди_осінь (2).pdf»;
2. «8.5. ІІримірне_чотиритижневе_меню_ЗДО_осінь.pdf»;
3. «8.6. Примірне_чотиритижневе_сезонне_меню_сніданки_ociнь.pdf»
Подані документа та/або інформація Учасником погоджене на осінній період 2025 року для одноразового п’ятиденного харчування (сніданки/обіди) учнів закладів освіти м. Рівне (ПОГОДЖЕНЕ Начальником Рівненського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області Сасовським А.М.), що унеможливлює використання даного меню згідно даної процедури закупівлі оскільки предметом даної закупівлі є «Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів пільгових категорій та дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО Богуславської міської ради» та не відповідає нормам Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 в дотриманні норм територіального підпорядкування Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація), що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам», а саме вимоги про надання Учасником чотиритижневе сезонне меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал, погоджене з ТЕРИТОРІАЛЬНИМ органом Держпродспоживслужби.
Також потрібно врахувати, що меню подане Учасником «8.3. Погоджене примірне чотиритижневе сезонне меню (для дітей дошк. віку) (сніданок, обід, підвечірок).pdf» розроблене на зимовий період 2023 рік для харчування дітей у закладах дошкільної освіти м.Рівне, що не відповідає технічній специфікації згідно предмету закупівлі, оскільки погоджене меню повинно відповідати нормам Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 остання редакція якої відбулася 04.10.2024 року на підставі Постанови Кабінету Міністрів України № 1145, якою вносилися зміни до норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, а отже погоджене меню до моменту внесення останніх змін не може використовуватися так як не відповідає нормам Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305.
Також після проведення кваліфікації Учасника було встановлено факт відсутності документа та/або інформації щодо чотиритижневе сезонне (ОСІННЬОГО) меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал, погоджене з ТЕРИТОРІАЛЬНИМ органом Держпродспоживслужби для дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО Богуславської міської ради» із кратністю харчування встановленою умовами ТД, а саме - сніданки, обіди, ПІДВЕЧІРКИ.
Відповідно до р. 2 «Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації» Додатку № 1 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікацію) за формою, викладеною в додатку № 1.1 до цього додатка. Примірне чотиритижневе сезонне меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал, погоджене міститься в додатку № 1.3 до цього додатка.
Відповідно до Додатку № 1 до ТД учасник надає на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема, чотиритижневе сезонне меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал, погоджене з територіальним органом Держпродспоживслужби.
Згідно Додатку № 1.1 до додатку № 1 № 1 до ТД харчування здобувачів освіти / дітей повинно повністю відповідати фізіологічній потребі дитячого організму у поживних речовинах та енергії відповідно до статево-вікових особливостей, а також вимогам санітарного законодавства та нормам харчування, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305.
Примірники чотиритижневих сезонних меню погоджуються з територіальними управліннями Держпродспоживслужби. Меню складається з різним виходом страв.
Меню розробляється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Слід відзначити, що Документація, в т.ч. Додаток № 1, Додаток № 1.1 та Додаток № 1.3 (який містить приблизні чотиритижневі сезонні меню) до ТД, не містить окремих вимог щодо сезону (сезонів), на які повинні бути надано меню. Зокрема, Документація, в т.ч. Додаток № 1, Додаток № 1.1. та Додаток № 1.3 до ТД, не містить вимоги про те, що меню повинно бути розроблене на осінньо-зимовий сезон 2025 року, або ж на період надання послуги.
Окрім того, Документація, в т.ч. Додаток № 1 до ТД, не містить критеріїв (умов) можливості чи неможливості використання меню згідно даної Процедури закупівлі, зокрема, в частині дотримання норм територіального підпорядкування.
Документація, в т.ч. Додаток № 1 до ТД, не містить окремих вимог щодо погодження меню в конкретному територіальному органі Держпродспоживслужби.
Документація, в т.ч. Додаток № 1 до ТД, не містить окремих вимог щодо зазначення в меню закладів Замовника, в яких будуть надаватись послуги.
Так, само, Документація не містить окремих вимог щодо необхідності надання меню для харчування саме учнів (дітей) Богуславської міської ради.
Отже, враховуючи викладене вище меню, яке надається учеником в складі тендерної пропозиції для організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів пільгових категорій, повинно бути: а) чотиритижневе; б) містити в собі інформацію (із зазначенням в меню) складу продуктів, вмісту ккал; в) погоджене з територіальним органом Держпродспоживслужби; ґ) розроблено для прийому їжі на сніданок; г) розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
В той же час, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний, серед іншого, файл «8.1. Погоджене примірне чотиритижневе сезонне меню (ЗЗСО) осінь (сніданки).pdf», який містить примірне чотиритижневе сезонне меню для одноразового п’ятиденного харчування (сніданок) учнів закладів загальної середньої освіти (вікові категорії 6-11, 11-14, 14-18 років, що відповідають віку учнів 1-4 класів, 5-11 класів), в якому, серед іншого, зазначено склад продуктів (страви) на сніданок, вміст ккал (енергетична цінність), яке погоджено з територіальним органом Держпродспоживслужби (Управління безпечністю харчових продуктів та ветеринарної медицини, державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Обухівського району Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області) та розроблено відповідно до Постанови № 305.
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «8.6. Примірне_чотиритижневе_сезонне_меню_сніданки_ociнь.pdf», який містить примірне чотиритижневе сезонне меню (сніданки) для одноразового п’ятиденного харчування учнів закладів загальної середньої освіти, в якому, серед іншого, зазначено склад продуктів (страви) на сніданок, вміст ккал (енергетична цінність), яке погоджено з територіальним органом Держпродспоживслужби (Рівненське міське управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області) та розроблено відповідно до Постанови № 305.
В свою чергу, меню, яке надається учеником в складі тендерної пропозиції для організації харчування дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО, повинно бути: а) чотиритижневе; б) містити в собі інформацію (із зазначенням в меню) складу продуктів, вмісту ккал; в) погоджене з територіальним органом Держпродспоживслужби; ґ) розроблено для прийому їжі на сніданок, обід та підвечірок; г) розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі - Постанова № 305).
В той же час, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний, серед іншого, файл «8.3. Погоджене примірне чотиритижневе сезонне меню (для дітей дошк. віку) (сніданок, обід, підвечірок).pdf», який містить примірне чотиритижневе сезонне меню для харчування дітей у закладах дошкільної освіти (вікові категорії 1-4, 4-6(7) років, в якому, серед іншого, зазначено склад продуктів (страви) на сніданок обід та підвечірок, вміст ккал (енергетична цінність), яке погоджено з територіальним органом Держпродспоживслужби (Рівненське міське управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області) та розроблено відповідно до Постанови № 305.
Враховуючи викидане вище, Скаржник у повній відповідності до вимог Документації та Додатку № 1 до ТД надав в складі тендерної пропозиції чотиритижневе сезонне меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал, погоджене з територіальним органом Держпродспоживслужби, а отже Скаржник не порушив умови Документації в цій частині.
Стосовно тез Протоколу про те, що подане Учасником меню «8.3. Погоджене примірне чотиритижневе сезонне меню (для дітей дошк. віку) (сніданок, обід, підвечірок).pdf» розроблене на зимовий період 2023 рік для харчування дітей у закладах дошкільної освіти м. Рівне, що не відповідає технічній специфікації згідно предмету закупівлі, оскільки погоджене меню повинно відповідати нормам Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 остання редакція якої відбулася 04.10.2024 року на підставі Постанови Кабінету Міністрів України № 1145, якою вносилися зміни до норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, а отже погоджене меню до моменту внесення останніх змін не може використовуватися так як не відповідає нормам Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305, слід зазначити наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році» було внесено зміни до Постанови № 305, якими Норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджені зазначеною Постановою № 305 (далі - Норми споживання), було доповнено новим Додатком 91, який має назву «НОРМИ споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування (обід) в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на відповідному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування, отже, стосується виключно питання нормування харчування для організації прийому їжі на обід для вікових груп дітей від 6 до 11 років, від 11 до 14 років та від 14 до 18 років.
Відповідно, усі інші зміни до Норм споживання стосуються виключно питань застосування (врахування) вищезгаданого Додатку 91 (розширення посилань на додатки, уточнення назви Додатку 9, який стосується виключно питання нормування харчування для організації прийому їжі на сніданок для вікових груп дітей від 6 до 11 років, від 11 до 14 років та від 14 до 18 років).
Так само, усі зміни до Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого зазначеною Постановою № 305, що були внесенні постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145, враховують розмежування одноразового прийому їжі на сніданок та обід, в зв’язку з прийняттям окремого вищезгаданого Додатку 91, та стосуються виключно питань організації харчування учнів початкових класів та врегулювання (уточнення), в т.ч. за часовим критеріїв, виключно одноразового прийому їжі.
Отже, внесені внесенні постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.2024 № 1145 зміни до Постанови № 305 жодним чином не стосується порядку організації та норм харчування дітей у закладах дошкільної освіти, в т.ч. дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі закладів загальної середньої освіти, (відповідно, не застосовуються до предмету Закупівлі в даній частині - організація харчування дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО).
Окремо відзначимо, що норми споживання основних груп харчових продуктів у закладах дошкільної освіти, тобто, для дітей вікових категорій від 1 до 4 років та від 4 до 6 (7) років, а отже і для дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО, визначені у Додатках 1-4 до Норм споживання, які не змінювались з 07.08.2021.
Таким чином, норми Постанови № 305, які стосуються організації харчування дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО, в т.ч. організації триразового харчування (сніданок, обід та підвечірок або вечеря) є незмінними (сталими) з 07.08.2021.
Враховуючи викладене вище, надане Скаржником в складі файлу «8.3. Погоджене примірне чотиритижневе сезонне меню (для дітей дошк. віку) (сніданок, обід, підвечірок).pdf» примірне чотиритижневе сезонне меню для харчування дітей у закладах дошкільної освіти повністю відповідає нормам Постанови № 305.
А отже відсутні невідповідності в меню, яке міститься в файлі «8.3. Погоджене примірне чотиритижневе сезонне меню (для дітей дошк. віку) (сніданок, обід, підвечірок).pdf», про що зазначає Замовник в Протоколі.

Таким чином, висновки Замовника про те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, з наведеними в Протоколі обґрунтуваннями, в будь-якому випадку спростовуються вищенаведеним.
Отже, Скаржник у повній відповідності до положень чинного законодавства та Документації належним чином виконав усі умови Документації, а отже, відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав, зазначених у Протоколі, є необґрунтованим та неправомірним.
При цьому, неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника, як зазначено вище, призводить до можливого неправомірного визнання переможцем іншого учасника.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників, що також є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження