• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Радіатори та їх деталі

Торги не відбулися

356 715.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 12.09.2025 13:29 - 20.09.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Усунення порушень

Номер: b34ed005672749f090d5166a24d89276
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-12-007436-a.c2
Назва: Усунення порушень
Вимога:
ВИМОГА про усунення порушень під час визначення переможця у процедурі закупівлі UA-2025-09-12-007436-a ФОП Драчинська Інна Миколаївна , як учасник процедури закупівлі UA-2025-09-12-007436-a, звертаюся з вимогою про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених під час визначення переможця. Суть порушень полягає в тому, що переможцем запропоновано товар, який у заявленій модифікації фактично не існує, а саме «радіатор ААА 350/96», що підтверджується наданими документами виробника та сертифікаційними матеріалами. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються з дотриманням принципів добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості, недискримінації учасників і об’єктивного та неупередженого визначення переможця. Об’єктивний і неупереджений вибір переможця можливий лише за умови перевірки реальної відповідності запропонованого товару технічним вимогам і даним виробника. Відповідно до статей 22 і 23 зазначеного Закону технічні специфікації мають бути чіткими, однозначними та пов’язаними з предметом закупівлі, а оцінка пропозицій проводиться щодо відповідності саме цим вимогам. Крім того, згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник несе відповідальність за достовірність інформації, наданої у складі тендерної пропозиції. Фактичні обставини підтверджують, що заявлена переможцем модель «ААА 350/96» відсутня у модельному ряду виробника. Сертифікат відповідності на біметалеві опалювальні секційні радіатори виробництва Zhejiang Nawas Industry and Trade Co., Ltd., виданий на ТОВ «ЕПОСТРОЙ», містить затверджені моделі з міжосьовими відстанями 500/80, 500/100 та 350/80; позначення «350/96» у переліку сертифікованих модифікацій відсутнє. Додатково офіційна технічна таблиця з асортиментом «AAA» (ТОВ «ЕПОСТРОЙ», контакти виробничого дистриб’ютора в Україні зазначені на бланку: 099-637-42-03, 066-754-69-11, oooepostroy@gmail.com , 68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Промислова, 1, код ЄДРПОУ 45127600) підтверджує наявність тільки таких позицій: 500/80; 500/96 (варіанти 1,4 кг Red; 1,6 кг Blue; 2,14 кг Black із глибиною 96 мм); 350/80. Будь-яких відомостей про «350/96» виробник не надає. Таким чином, позначення «350/96» у пропозиції переможця є недостовірною інформацією щодо ключової ідентифікуючої ознаки товару — типорозміру секції (міжосьова відстань та габарити), що безпосередньо впливає на сумісність, тепловіддачу та відповідність технічній специфікації. Відповідно до пункту 42 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель…» (далі — Особливості) встановлено право та фактичний обов’язок Замовника звертатися за підтвердженням інформації, наданої учасником або переможцем, до компетентних органів та організацій. Відповідно до того ж пункту 42 Особливостей у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника вимогам чи встановлення факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. У нашій ситуації недостовірність стосується саме предмета закупівлі — моделі секції радіатора, а отже є суттєвою для визначення результатів торгів та не може бути виправдана як технічна помилка. Визначення переможцем учасника, який заявив неіснуючу модифікацію, суперечить наведеній нормі й принципам статті 5 Закону, а залишення такого рішення в силі створює ризики постачання товару, що не відповідає технічним вимогам, або подальшої незаконної заміни предмета закупівлі, що, у свою чергу, суперечить вимогам законодавства щодо незмінності істотних умов та недопустимості підміни предмета після завершення процедури. Враховуючи наведене, відповідно до статті 5, статей 22, 23 та 26 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 42 Особливостей, прошу здійснити належну перевірку достовірності відомостей, поданих переможцем, шляхом офіційного запиту до виробника або офіційного дистриб’ютора та шляхом звірення з чинними сертифікатами відповідності і технічними паспортами; за результатами перевірки встановити факт відсутності модифікації «ААА 350/96» у модельному ряду та сертифікаційних документах, скасувати повідомлення про намір укласти договір з указаним учасником та відхилити його тендерну пропозицію як таку, що містить суттєву недостовірну інформацію і не відповідає технічним вимогам. Прошу оприлюднити належно вмотивоване рішення в електронній системі закупівель у встановлений строк. Додатково повідомляю, що невжиття Замовником заходів реагування та збереження в силі рішення про визначення переможця за наявності викладених доказів буде розцінено як порушення законодавства про публічні закупівлі. У такому разі мною буде підготовлено та подано звернення до Державної аудиторської служби України з метою ініціювання моніторингу процедури закупівлі щодо дотримання Замовником пункту 42 Особливостей і принципів статті 5 Закону, а також повідомлення до Національної поліції України для перевірки факту подання учасником суттєво недостовірної інформації у складі тендерної пропозиції з наданням копій відповідних документів виробника і сертифікатів. Окремо інформація про дії конкретного учасника, що виразилися у поданні недостовірних відомостей щодо моделі товару, буде спрямована до правоохоронних органів для надання правової оцінки на предмет наявності складів правопорушень, у тому числі передбачених статтею 358 Кримінального кодексу України (у разі використання підроблених документів або внесення завідомо неправдивих відомостей до документів). Слід зазначити, що подання недостовірної інформації порушує принципи добросовісної конкуренції, визначені статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, де встановлено, що закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та об’єктивної оцінки тендерних пропозицій. Пропозиція неіснуючого товару вводить Замовника в оману щодо можливості постачання якісного та відповідного товару, що може призвести до неефективного використання бюджетних коштів, оскільки реальний товар не матиме заявлених характеристик. Крім того, відповідно до статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі”, Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає вимогам тендерної документації або містить недостовірну інформацію. А тому, наша позиція підкріплена документальними доказами (каталогом та сертифікатом), які демонструють відсутність моделі "ААА 350/96" у виробництві, що робить її сильною для оскарження та потенційного визнання тендеру недійсним у разі ігнорування. Вимогою до Замовника є негайна перевірка достовірності інформації, наданої переможцем, шляхом запиту підтвердження від виробника ZHEJIANG NAWAS INDUSTRY AND TRADE CO., LTD., органу сертифікації "АКАДЕМТЕСТ" або інших компетентних установ, а також аналізу наданих документів на предмет відповідності реальним характеристикам товару. Замовник зобов’язаний перевіряти достовірність інформації відповідно до пункту 42 Особливостей, оскільки ігнорування таких фактів може призвести до укладення договору з порушенням закону. У разі підтвердження невідповідності, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію переможця та визначити нового переможця або оголосити тендер неуспішним, керуючись статтею 32 Закону України “Про публічні закупівлі”, де встановлено порядок визначення переможця та відхилення пропозицій. У разі відсутності реакції з боку Замовника на цю вимогу протягом 5 робочих днів з дати отримання, ми будемо змушені направити скаргу до Національної поліції України щодо можливого вчинення кримінального правопорушення, пов’язаного з поданням недостовірної інформації в тендерній пропозиції, що може кваліфікуватися за статтею 358 Кримінального кодексу України (підроблення документів), а також до Державної аудиторської служби України (ДАСУ) з проханням про початок моніторингу процедури закупівлі відповідно до статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі”, де встановлено повноваження ДАСУ щодо моніторингу закупівель на предмет дотримання законодавства. Щодо учасника – ФОП "КОЗЛОВА ОЛЕКСАНДРА ОЛЕКСАНДРІВНА" – буде направлено інформацію до правоохоронних органів про факт подання недостовірної інформації в тендерній пропозиції, що є суттєвим порушенням і може тягнути за собою відповідальність відповідно до пункту 47 Особливостей, включаючи виключення з реєстру учасників на певний термін. З урахуванням викладеного та на підставі статті 5, статей 22, 23, 26 Закону України «Про публічні закупівлі» і пункту 42 Особливостей наполягаю на скасуванні рішення про визначення переможця, здійсненні перевірки достовірності наданих відомостей і відхиленні пропозиції учасника, який заявив модифікацію радіатора «ААА 350/96», що фактично не існує.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, дякуємо за ваше звернення! Враховуючи детальну інформацію по моделі радіатора, наведену вами, буде проведено додаткову перевірку на достовірність відомостей предмета закупівлі, поданих переможцем торгів.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: f224c14294894bc7969c549a5b15a178
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-12-007436-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Вимога:
Запропоновано неіснуючий товар
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: редагування
Дата скасування: 11.10.2025 18:02