-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельний генератор
Торги відмінено
590 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
12.09.2025 11:50 - 17.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ФОП Охременко А.В.
Номер:
38950f96dbde47a3ba9c32b90301fc7f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-12-005339-a.c2
Назва:
СКАРГА на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ФОП Охременко А.В.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 28. Гарантійний лист локалізація.pdf 07.10.2025 20:31
- Скарга_на_рішення_ВІДДІЛ ОСВІТИ КОМИШНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ.pdf 07.10.2025 20:31
- 20. Сертифікат ISO копія.pdf 07.10.2025 20:31
- 21. копія_сертифікат_та_декларація_відповідності.pdf 07.10.2025 20:32
- Скарга_на_рішення_ВІДДІЛ ОСВІТИ КОМИШНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ.docx 07.10.2025 20:38
- sign.p7s 07.10.2025 20:39
- рішення від 09.10.2025 № 15293.pdf 09.10.2025 14:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.10.2025 № 15676.pdf 17.10.2025 12:11
- рішення від 16.10.2025 № 15676.pdf 20.10.2025 17:59
- Пояснення по скарзі № UA-2025-09-12-005339-a.c2.docx 13.10.2025 08:51
- Пояснення по скарзі № UA-2025-09-12-005339-a.c2.pdf 13.10.2025 08:51
- Протокол 226 Відхилення по скарзі.pdf 21.10.2025 09:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.10.2025 20:44
Дата розгляду скарги:
16.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.10.2025 14:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.10.2025 17:59
Дата виконання рішення Замовником:
21.10.2025 09:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ФОП Охременко Анастасія Василівна (код ЄДРПОУ: 3447206865) за процедурою закупівлі – "Дизельний генератор", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-12-005339-a, скасовано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d714b522cafd4923adfc3986f12eb666
Заголовок пункту скарги:
Скарга на Рішенням Замовника, оформленим протоколом розгляду № 214 від 02.10.2025 р., Скаржник вважає, що зазначене рішення Замовника суперечить положенням чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з наступних підстав.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
12.09.2025 року ВІДДІЛ ОСВІТИ КОМИШНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі – За-мовник) оприлюднив повідомлення про публічну закупівлю UA-2025-09-12-005339-a відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару за предметом: Дизельний генератор код ДК 021:2015: 31120000-3 Генератори (далі – Закупівля).
ФОП Охременко Анастасія Василівна (далі – Скаржник) взяла участь у вказаній закупів-лі.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свою пропозицію для участі у процедурі закупівлі подали також учасники:
ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН",
ТОВ "СМАРТ ГРІД",
ФОП Охременко Анастасія Василівна,
ТОВ "ПРМ ГРУП",
ТОВ "ЕНЕРГОПРОД СЕРВІС".
За результатами аукціону, що відбувся 22.09.2025 р., тендерна пропозиція ТОВ "ЮНІ-ВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" з ціною 367 500 грн. визначена електронною системою най-більш економічно вигідною.
Рішенням Замовника, оформленим протоколом розгляду № 212 від 29.09.2025 р., тен-дерну пропозицію ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН", було відхилено, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена уча-сником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Наступною найбільш економічно вигідною є тендерна пропозиція ТОВ "СМАРТ ГРІД" з ціною 396 552 грн.
Рішенням Замовника, оформленим протоколом розгляду № 213 від 02.10.2025 р., тендерну пропозицію ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" було відхилено, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена уча-сником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Наступною найбільш економічно вигідною є тендерна пропозиція ФОП Охременко Анастасія Василівна з ціною 396 554 грн.
Рішенням Замовника, оформленим протоколом розгляду № 214 від 02.10.2025 р., тендерну пропозицію ФОП Охременко Анастасія Василівна було відхилено, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної до-кументації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учас-ником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: наявний у складі тендерної пропозиції Гарантійний лист про підтвердження ступеню локалізації (файл "28.Гарантійний лист локалізація.pdf") не містить інформацію щодо країни походження То-вару.
Скаржник вважає, що зазначене рішення Замовника суперечить положенням чинного за-конодавства України у сфері публічних закупівель, порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з наступних підстав.
У пп. 3.3. п.3 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до тендерної доку-ментації Замовником була прописана наступна вимога: «На підтвердження відповідності за-пропонованого учасником товару вимогам підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону учасником надається довідка (інформація / лист), у якій учасником зазнача-ється інформація про включення такого товару до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку / модель товару, країну походження, ступінь локалізації).
* Зазначається учасником найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
Скаржник, на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону надав Гарантійний лист про підтвер-дження ступеню локалізації, вих. № 28 від 19.09.2025 року, в якому зазначив наступне:
Ступень локалізації запропонованого товару перевищує 25 відсотків,
Генератор дизельний INVO DGU90DR має ступінь локалізації – 50,19 %,
ID: cdebc16618c44f07838b64c45f1073ed
Посилання: https://prozorro.gov.ua/uk/product/cdebc16618c44f07838b64c45f1073ed.
Виробник: ТОВ «ІНВО ЮНІОН»
Інформація про країну походження в гарантійному листі відсутня.
Водночас, за наданим в гарантійному листі посиланням на локалізований товар (https://prozorro.gov.ua/uk/product/cdebc16618c44f07838b64c45f1073ed), в додатках до заяви про включення товару до переліку локалізованих наявні документи, які підтверджують країну походження Генератора дизельного INVO DGU90DR, а саме: сертифікат відповідності від 04.12.2023 р., декларація про відповідність від 04.12.2023 р., сертифікат на систему екологіч-ного управління ISO 14001: 2015 від 26.09.2023 р., в яких зазначена інформація щодо адреси виробничих потужностей, з яких випливає, що товар, запропонований у складі тендерної про-позиції є походженням з України.
Тобто, в документах пропозиції Скаржника наявні невідповідності, визначені пунктом 43 Особливостей, які Скаржник мав можливість виправити за правилом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета за-купівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною 9 статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Отже, виправлення Скаржником гарантійного листа про підтвердження ступеню ло-калізації шляхом додавання інформації про країну походження запропонованого товару не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, а також найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник, виявивши невідповідності в документах Скаржника – відсутність в листі про підтвердження ступеню локалізації інформації про країну походження товару – мав надати Скаржнику можливість виправити цю невідповідність.
Не надавши Скаржнику можливості виправити невідповідність, Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону.
Вважаю, що оскаржуване рішення Замовника порушує ст. ст. 29, 31 Закону «Про пуб-лічні закупівлі», п. 44 Особливостей, що призвело до порушення прав Скаржника на перемогу в публічній закупівлі та завдання Скаржнику збитків у вигляді упущеної вигоди.
У зв’язку з викладеним вище, -
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Ухвалити рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення, оформлене прото-колом розгляду № 214 від 02.10.2025 р., про відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи – підприємця Охременко Анастасії Василівни, як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної докумен-тації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учас-ником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, в процедурі заку-півлі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару за предметом : Дизельний генератор код ДК 021:2015: 31120000-3 Генератори, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-12-005339-a.
ФОП Охременко Анастасія Василівна (далі – Скаржник) взяла участь у вказаній закупів-лі.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свою пропозицію для участі у процедурі закупівлі подали також учасники:
ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН",
ТОВ "СМАРТ ГРІД",
ФОП Охременко Анастасія Василівна,
ТОВ "ПРМ ГРУП",
ТОВ "ЕНЕРГОПРОД СЕРВІС".
За результатами аукціону, що відбувся 22.09.2025 р., тендерна пропозиція ТОВ "ЮНІ-ВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" з ціною 367 500 грн. визначена електронною системою най-більш економічно вигідною.
Рішенням Замовника, оформленим протоколом розгляду № 212 від 29.09.2025 р., тен-дерну пропозицію ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН", було відхилено, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена уча-сником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Наступною найбільш економічно вигідною є тендерна пропозиція ТОВ "СМАРТ ГРІД" з ціною 396 552 грн.
Рішенням Замовника, оформленим протоколом розгляду № 213 від 02.10.2025 р., тендерну пропозицію ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" було відхилено, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена уча-сником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Наступною найбільш економічно вигідною є тендерна пропозиція ФОП Охременко Анастасія Василівна з ціною 396 554 грн.
Рішенням Замовника, оформленим протоколом розгляду № 214 від 02.10.2025 р., тендерну пропозицію ФОП Охременко Анастасія Василівна було відхилено, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної до-кументації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учас-ником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: наявний у складі тендерної пропозиції Гарантійний лист про підтвердження ступеню локалізації (файл "28.Гарантійний лист локалізація.pdf") не містить інформацію щодо країни походження То-вару.
Скаржник вважає, що зазначене рішення Замовника суперечить положенням чинного за-конодавства України у сфері публічних закупівель, порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з наступних підстав.
У пп. 3.3. п.3 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до тендерної доку-ментації Замовником була прописана наступна вимога: «На підтвердження відповідності за-пропонованого учасником товару вимогам підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону учасником надається довідка (інформація / лист), у якій учасником зазнача-ється інформація про включення такого товару до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку / модель товару, країну походження, ступінь локалізації).
* Зазначається учасником найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
Скаржник, на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону надав Гарантійний лист про підтвер-дження ступеню локалізації, вих. № 28 від 19.09.2025 року, в якому зазначив наступне:
Ступень локалізації запропонованого товару перевищує 25 відсотків,
Генератор дизельний INVO DGU90DR має ступінь локалізації – 50,19 %,
ID: cdebc16618c44f07838b64c45f1073ed
Посилання: https://prozorro.gov.ua/uk/product/cdebc16618c44f07838b64c45f1073ed.
Виробник: ТОВ «ІНВО ЮНІОН»
Інформація про країну походження в гарантійному листі відсутня.
Водночас, за наданим в гарантійному листі посиланням на локалізований товар (https://prozorro.gov.ua/uk/product/cdebc16618c44f07838b64c45f1073ed), в додатках до заяви про включення товару до переліку локалізованих наявні документи, які підтверджують країну походження Генератора дизельного INVO DGU90DR, а саме: сертифікат відповідності від 04.12.2023 р., декларація про відповідність від 04.12.2023 р., сертифікат на систему екологіч-ного управління ISO 14001: 2015 від 26.09.2023 р., в яких зазначена інформація щодо адреси виробничих потужностей, з яких випливає, що товар, запропонований у складі тендерної про-позиції є походженням з України.
Тобто, в документах пропозиції Скаржника наявні невідповідності, визначені пунктом 43 Особливостей, які Скаржник мав можливість виправити за правилом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета за-купівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною 9 статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Отже, виправлення Скаржником гарантійного листа про підтвердження ступеню ло-калізації шляхом додавання інформації про країну походження запропонованого товару не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, а також найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник, виявивши невідповідності в документах Скаржника – відсутність в листі про підтвердження ступеню локалізації інформації про країну походження товару – мав надати Скаржнику можливість виправити цю невідповідність.
Не надавши Скаржнику можливості виправити невідповідність, Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону.
Вважаю, що оскаржуване рішення Замовника порушує ст. ст. 29, 31 Закону «Про пуб-лічні закупівлі», п. 44 Особливостей, що призвело до порушення прав Скаржника на перемогу в публічній закупівлі та завдання Скаржнику збитків у вигляді упущеної вигоди.
У зв’язку з викладеним вище, -
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Ухвалити рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення, оформлене прото-колом розгляду № 214 від 02.10.2025 р., про відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи – підприємця Охременко Анастасії Василівни, як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної докумен-тації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учас-ником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, в процедурі заку-півлі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару за предметом : Дизельний генератор код ДК 021:2015: 31120000-3 Генератори, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-12-005339-a.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
2. Ухвалити рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення, оформлене прото-колом розгляду № 214 від 02.10.2025 р., про відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи – підприємця Охременко Анастасії Василівни, як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, в процедурі закупівлі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару за предметом : Дизельний генератор код ДК 021:2015: 31120000-3 Генератори, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-12-005339-a та зобов'язати Замовника надати 24 години на виправлення невідповідності.
Запити Органу оскарження
Номер:
eec01945d2114667a70199a0c225d446
Тема запиту:
Пояснення щодо скарги № UA-2025-09-12-005339-a.c2
Текст запиту:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 15293-р/пк-пз від 09.10.2025, яке оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 09.10.2025 року, прийнято до розгляду скаргу Фізичної особи – підприємця Охременко Анастасії Василівни (далі по тексту ФОП Охременко Анастасія Василівна"/Скаржник/Учасник) від 07 жовтня 2025 № UA-2025-09-12-005339-a.c2 щодо оскарження результатів кваліфікації.
Оскарження результатів кваліфікації Пунктом 2 резолютивної частини зазначеного рішення Відділу освіти Комишнянської селищної ради (далі по тексту – Замовник/ Відділ освіти Комишнянської селищної ради) запропоновано надіслати протягом двох робочих днів в електронному вигляді (шляхом розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу) Органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі UA-2025-09-12-005339-a «Дизельний генератор (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 31120000-3 Генератори)».
Відділ освіти Комишнянської селищної ради вважає зазначену скаргу необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Керуючись положеннями статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) та пункту 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами),“Про затвердження особливостей (далі – Особливості), Замовник повідомляє наступне.
12.09.2025року Відділом освіти Комишнянської селищної ради було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів, що проводяться з урахуванням Особливостей, щодо закупівлі: Дизельний генератор (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 31120000-3 Генератори) за № UA-2025-09-12-005339-a.
Кінцевий строк подання пропозицій учасників процедури закупівлі встановлено 20.09.2025 00:00.
Свою пропозицію для участі у процедурі закупівлі подали учасники: ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН", ТОВ "СМАРТ ГРІД", ФОП Охременко Анастасія Василівна, ТОВ "ПРМ ГРУП", ТОВ "ЕНЕРГОПРОД СЕРВІС".
За результатами аукціону, що відбувся 22.09.2025 р., тендерна пропозиція ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" з ціною 367 500 грн визначена електронною системою найбільш економічно вигідною.
Рішенням Замовника, оформленим протоколом № 212 від 29.09.2025 р., тендерну пропозицію ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН", було відхилено, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Наступною найбільш економічно вигідною є тендерна пропозиція ТОВ "СМАРТ ГРІД" з ціною 396 552 грн.
Рішенням Замовника, оформленим протоколом № 213 від 02.10.2025 р., тендерну пропозицію ТОВ "СМАРТ ГРІД" було відхилено, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Наступною найбільш економічно вигідною є тендерна пропозиція ФОП Охременко Анастасії Василівни з ціною 396 554 грн.
При розгляді пропозиції Учасника ФОП Охременко Анастасії Василівни Замовник виявив невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
У пп. 3.3. п.3 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації була прописана наступна вимога:
«На підтвердження відповідності запропонованого учасником товару вимогам підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону учасником надається довідка (інформація / лист), у якій учасником зазначається інформація про включення такого товару до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку / модель товару, країну походження, ступінь локалізації).
* Зазначається учасником найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
Вимога щодо надання довідки (інформації/ листа) не застосовується до закупівель товарів, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару (надається у складі тендерної пропозиції), та про що надається лист-пояснення»
На виконання цього, ФОП Охременко Анастасією Василівною було надано документ "Гарантійний лист про підтвердження ступеню локалізації", файл "28. Гарантійний лист локалізація.pdf", відповідно до якого ФОП Охременко Анастасія Василівна зазначає інформацію про включення такого товару до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, вказавши ID, назву виробника товару, назву товару, марку / модель товару, ступінь локалізації. Проте, інформація щодо країни походження – відсутня.
Відповідно до частини 3 статті 36 Митного кодексу України (МКУ): країною походження товару вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених цим Кодексом.
Країну виробника визначають, відповідно до місця реєстрації виробника (юридичної/фізичної) особи, отже, країна виробник та країна походження не є тотожними поняттями.
Учасник зазначає, що за наданим в гарантійному листі посиланням на локалізований товар (https://prozorro.gov.ua/uk/product/cdebc16618c44f07838b64c45f1073ed), в додатках до заяви про включення товару до переліку локалізованих наявні документи, які підтверджують країну походження Генератора дизельного INVO DGU90DR, а саме: сертифікат відповідності від 04.12.2023 р., декларація про відповідність від 04.12.2023 р., сертифікат на систему екологічного управління ISO 14001: 2015 від 26.09.2023 р., в яких зазначена інформація щодо адреси виробничих потужностей, з яких випливає, що товар, запропонований у складі тендерної про-позиції є походженням з України.
Але, згідно статті 43 МКУ, що встановлює перелік документів, які підтверджують країну походження товару, до таких документів відносяться:
1) сертифікат про походження товару;
2) засвідчена декларація про походження товару;
3) декларація про походження товару;
4) сертифікат про регіональне найменування товару.
Сертифікат відповідності, декларація про відповідність, сертифікат на систему екологічного управління не являються документами, що підтверджують країну походження.
Тобто, пропозиція Учасника не містить інформації про країну походження товару, таким чином, Замовник повинен відхилити пропозицію Учасника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме - через те, що тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Слід зазначити, що вказані невідповідності не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей по причині відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо правомірним рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника ФОП Охременко Анастасія Василівна за предметом закупівлі: Дизельний генератор (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 31120000-3 Генератори), яке оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-12-005339-a.
Дата опублікування:
13.10.2025 08:51
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
e2a701d686a748768498df9a97aeb576
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-12-005339-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
12 вересня 2025 року Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті
торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі:UA-2025-09-12-
005339-a, за предметом: Дизельний генератор (код ДК 021:2015: 31120000-3
Генератори) та оприлюднено тендерну документацію та додатки до неї. 22
вересня 2025 року відбувся аукціон та розкриття тендерних пропозицій до
закупівлі. Пропозиції подали 5 учасників, в тому числі й Скаржник: Найменування
учасника, Ідентифікаційний код учасника, Остаточна пропозиція -
ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ
КОМПРЕССОРЕН"
(Скаржник)
40290879,
367 500,00 UAH з ПДВ
ТОВ "СМАРТ ГРІД" 44680662,
396 552,00 UAH з ПДВ
ФОП Охременко
Анастасія Василівна
3447206865,
396 554,00 UAH з ПДВ
ТОВ "ПРМ ГРУП" 44359787,
529 999,00 UAH з ПДВ
ТОВ "ЕНЕРГОПРОД
СЕРВІС"
43630935,
546 000,00 UAH з ПДВ.
Протоколом уповноваженої №212 від 29.09.2025 року (далі - Протокол) Замовник
відхилив найбільш економічно вигідну пропозицію Скаржника на підставі
підпунктом 2 пункту 44 Особливостей: «замовник відхиляє тендерну пропозицію
із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли
тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим
вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в
інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури
закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Вважаємо, що такими діями Замовника були порушені права та законні інтереси
суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема
вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед
учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість
на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та
неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_UA-2025-09-12-005339-a_ред.docx.asice.zip 01.10.2025 17:25
- Скарга_UA-2025-09-12-005339-a_ред.pdf.asice.zip 01.10.2025 17:25
- sign.p7s 01.10.2025 17:26
- рішення від 06.10.2025 №15070.pdf 06.10.2025 16:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.10.2025 №15434.pdf 14.10.2025 12:29
- рішення від 13.10.2025 №15434.pdf 15.10.2025 11:17
- Пояснення по скарзі UA-2025-09-12-005339-a.b1.pdf 08.10.2025 10:20
- Пояснення по скарзі UA-2025-09-12-005339-a.b1.docx 08.10.2025 10:20
- 1 Протокол про скасування рішення.pdf 16.10.2025 10:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.10.2025 10:12
Дата розгляду скарги:
13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.10.2025 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.10.2025 11:19
Дата виконання рішення Замовником:
16.10.2025 10:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" (код ЄДРПОУ: 40290879) за процедурою закупівлі – "Дизельний генератор", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-12-005339-a, скасовано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
88e2903126c94794b41a03b48b29d8aa
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»
тендерної документації (нова редакція) на закупівлю товару «Дизельний
генератор (код ДК 021:2015: 31120000-3 Генератори)», затвердженої
Протоколом Уповноваженої особи від 15.09.2025 року № 201 (далі – Тендерна
документація), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку,
визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та
сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді
через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з
окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів. Перелік
документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у
складі тендерної пропозиції міститься у Додатку 1 до тендерної документації,
зокрема, відповідно до п. 4.1 Учасник має надати:
- копію технічного паспорту, сертифікату якості (відповідності);
інструкції/настанови/керівництва з експлуатації або аналогічний їм документ
на запропонований Товар (обов’язково повинні бути зазначені модель
генератора, його технічні характеристики).
Згідно Протоколу уповноваженої особи Замовника, пропозиція Скаржника
була відхилена через те, що учасник ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" не
надав такі документи: «інструкції/настанови/керівництва з експлуатації або
аналогічний їм документ на запропонований Товар (обов’язково повинні бути
зазначені модель генератора, його технічні характеристики).
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
- Інструкція з експлуатації RNG POWER, в якій не зазначені модель
генератора та його технічні характеристики, як вимагалося тендерною
документацією. Також в інструкції надано фото генератора з потужністю
110 kVA. При переведенні в кВт з урахуванням коефіцієнту потужності Сos
φ=0,8, 110 kVA*0,8=88 кВт, тобто потужність генератора на фото більша,
ніж вимагається Замовником. Дану інструкцію відповідно до фото та у зв’язку
з відсутність вказаної моделі не можна ідентифікувати як інструкцію до
дизельного генератора RNG Power RNG60RS (60 кВт), запропоновану
Учасником. Тобто відсутня інформація (та/або документи) про технічні та
якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником
процедури в його тендерній пропозиції.»
Не погоджуємось з такою позицією Замовника з огляду на наступне.
У складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідність предмета
закупівлі встановленим замовником вимогам, що встановлені у п. 4.1 Додатку 1,
Скаржник надав наступні документи:
- Паспорт на генераторне обладнання RNG Power RNG60RS (60 кВт)
Генератор дизельний (файли Паспорт RNG POWER 102.pdf.p7s, Паспорт RNG
POWER 102.pdf)
- Сертифікат відповідності на дизельні генератори різного виконання з
додатками (файли Сертифікат відповідності UA.PS.24-0907.pdf.p7s; Сертифікат
відповідності UA.PS.24-0907.pdf)
- Інструкцію з експлуатації дизельного генератора RNG POWER (файли
ІНСТРУКЦІЯ RNG POWER.pdf.p7s; ІНСТРУКЦІЯ RNG POWER.pdf).
Замовник у п.4.1 Додатку 1 до тендерної документації надає учасникам
можливість самостійно обирати які документи надавати для підтвердження
відповідності предмета: інструкції/настанови/керівництва з експлуатації або
аналогічний їм документ на запропонований Товар, головної умовою є те,
що в документі обов’язково повинні бути зазначені модель генератора, його
технічні характеристики.
Тобто, ключовою умовою є наявність у такому документі інформації про
модель генератора та його технічні характеристики.
Скаржник надав у складі тендерної пропозиції документ, який містить
інформацію про модель генератора та його технічні характеристики – це
«Паспорт на генераторне обладнання RNG POWER № 102»:
який містить:
- назву моделі;
- технічні характеристики, чим виконав вимогу Замовника, якою
встановлювалося надання документу з інформацією про модель та
Інформація
про модель
генератора
Технічні
характеристики
технічні характеристики генератора, а саме:
«інструкції/настанови/керівництва з експлуатації або аналогічний їм
документ на запропонований Товар (обов’язково повинні бути зазначені
модель генератора, його технічні характеристики)».
Також звертаємо увагу органу оскарження на те, що Замовник в своєму
протоколі відхилення не довів та жодним чином не спростував той факт, що
паспорт на генераторне обладнання RNG POWER № 102 не може бути
аналогічним документом на запропонований товар, який містить модель
генератора, його технічні характеристики.
Тобто у пропозиції Скаржника наявна вся необхідна інформація про технічні
та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником
процедури в його тендерній пропозиції. Технічні та якісні характеристики
запропонованого Товару повністю відповідають вимогам до предмета закупівлі,
що містяться в Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, у складі пропозиції Скаржника були наданні всі
необхідні документи та інформація, яка вимагалась умовами Тендерної
документації, а пропозиція Скаржника була неправомірно відхиленою.
Необ’єктивний, упереджений підхід Замовника до оцінки тендерної
пропозиції Скаржника, спричинили відхилення пропозиції Скаржника,
чим порушили його права та законні інтереси. Відхиливши Пропозицію
Скаржника, Замовник грубо порушив принципи об’єктивної оцінки та
недискримінації учасників при розгляді. Також було порушено право
Скаржника на визначення переможцем процедури закупівлі при повній
відповідності пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника мають
бути захищені шляхом скасування рішення про відхилення тендерної
пропозиції ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН".
тендерної документації (нова редакція) на закупівлю товару «Дизельний
генератор (код ДК 021:2015: 31120000-3 Генератори)», затвердженої
Протоколом Уповноваженої особи від 15.09.2025 року № 201 (далі – Тендерна
документація), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку,
визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та
сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді
через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з
окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів. Перелік
документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у
складі тендерної пропозиції міститься у Додатку 1 до тендерної документації,
зокрема, відповідно до п. 4.1 Учасник має надати:
- копію технічного паспорту, сертифікату якості (відповідності);
інструкції/настанови/керівництва з експлуатації або аналогічний їм документ
на запропонований Товар (обов’язково повинні бути зазначені модель
генератора, його технічні характеристики).
Згідно Протоколу уповноваженої особи Замовника, пропозиція Скаржника
була відхилена через те, що учасник ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" не
надав такі документи: «інструкції/настанови/керівництва з експлуатації або
аналогічний їм документ на запропонований Товар (обов’язково повинні бути
зазначені модель генератора, його технічні характеристики).
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
- Інструкція з експлуатації RNG POWER, в якій не зазначені модель
генератора та його технічні характеристики, як вимагалося тендерною
документацією. Також в інструкції надано фото генератора з потужністю
110 kVA. При переведенні в кВт з урахуванням коефіцієнту потужності Сos
φ=0,8, 110 kVA*0,8=88 кВт, тобто потужність генератора на фото більша,
ніж вимагається Замовником. Дану інструкцію відповідно до фото та у зв’язку
з відсутність вказаної моделі не можна ідентифікувати як інструкцію до
дизельного генератора RNG Power RNG60RS (60 кВт), запропоновану
Учасником. Тобто відсутня інформація (та/або документи) про технічні та
якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником
процедури в його тендерній пропозиції.»
Не погоджуємось з такою позицією Замовника з огляду на наступне.
У складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідність предмета
закупівлі встановленим замовником вимогам, що встановлені у п. 4.1 Додатку 1,
Скаржник надав наступні документи:
- Паспорт на генераторне обладнання RNG Power RNG60RS (60 кВт)
Генератор дизельний (файли Паспорт RNG POWER 102.pdf.p7s, Паспорт RNG
POWER 102.pdf)
- Сертифікат відповідності на дизельні генератори різного виконання з
додатками (файли Сертифікат відповідності UA.PS.24-0907.pdf.p7s; Сертифікат
відповідності UA.PS.24-0907.pdf)
- Інструкцію з експлуатації дизельного генератора RNG POWER (файли
ІНСТРУКЦІЯ RNG POWER.pdf.p7s; ІНСТРУКЦІЯ RNG POWER.pdf).
Замовник у п.4.1 Додатку 1 до тендерної документації надає учасникам
можливість самостійно обирати які документи надавати для підтвердження
відповідності предмета: інструкції/настанови/керівництва з експлуатації або
аналогічний їм документ на запропонований Товар, головної умовою є те,
що в документі обов’язково повинні бути зазначені модель генератора, його
технічні характеристики.
Тобто, ключовою умовою є наявність у такому документі інформації про
модель генератора та його технічні характеристики.
Скаржник надав у складі тендерної пропозиції документ, який містить
інформацію про модель генератора та його технічні характеристики – це
«Паспорт на генераторне обладнання RNG POWER № 102»:
який містить:
- назву моделі;
- технічні характеристики, чим виконав вимогу Замовника, якою
встановлювалося надання документу з інформацією про модель та
Інформація
про модель
генератора
Технічні
характеристики
технічні характеристики генератора, а саме:
«інструкції/настанови/керівництва з експлуатації або аналогічний їм
документ на запропонований Товар (обов’язково повинні бути зазначені
модель генератора, його технічні характеристики)».
Також звертаємо увагу органу оскарження на те, що Замовник в своєму
протоколі відхилення не довів та жодним чином не спростував той факт, що
паспорт на генераторне обладнання RNG POWER № 102 не може бути
аналогічним документом на запропонований товар, який містить модель
генератора, його технічні характеристики.
Тобто у пропозиції Скаржника наявна вся необхідна інформація про технічні
та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником
процедури в його тендерній пропозиції. Технічні та якісні характеристики
запропонованого Товару повністю відповідають вимогам до предмета закупівлі,
що містяться в Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, у складі пропозиції Скаржника були наданні всі
необхідні документи та інформація, яка вимагалась умовами Тендерної
документації, а пропозиція Скаржника була неправомірно відхиленою.
Необ’єктивний, упереджений підхід Замовника до оцінки тендерної
пропозиції Скаржника, спричинили відхилення пропозиції Скаржника,
чим порушили його права та законні інтереси. Відхиливши Пропозицію
Скаржника, Замовник грубо порушив принципи об’єктивної оцінки та
недискримінації учасників при розгляді. Також було порушено право
Скаржника на визначення переможцем процедури закупівлі при повній
відповідності пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника мають
бути захищені шляхом скасування рішення про відхилення тендерної
пропозиції ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН".
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «Дизельний генератор», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-09-12-005339-a. 3) Зобов’язати Замовника – Відділ освіти Комишнянської селищної ради – скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН", затверджене Протоколом уповноваженої №212 від 29.09.2025 року. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Запити Органу оскарження
Номер:
ec5d80cd1dcb4dbd929d0c8fe21beab7
Тема запиту:
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника
Текст запиту:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) від 06.10.2025 №15070-р/пк-пз, яке оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 06.10.2025 року, прийнято до розгляду скаргу ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" (далі по тексту ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН"/Скаржник/Учасник) від 03.10.2025 № UA-2025-09-12-005339-a.b1 щодо оскарження результатів кваліфікації.
Оскарження результатів кваліфікації Пунктом 2 резолютивної частини зазначеного рішення Відділу освіти Комишнянської селищної ради (далі по тексту – Замовник/ Відділ освіти Комишнянської селищної ради) запропоновано надіслати протягом двох робочих днів в електронному вигляді (шляхом розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу) Органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі UA-P-2025-09-12-003812-a «Дизельний генератор (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 31120000-3 Генератори)».
Відділ освіти Комишнянської селищної ради вважає зазначену скаргу необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Керуючись положеннями статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) та пункту 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами),“Про затвердження особливостей (далі – Особливості), Замовник повідомляє наступне.
12.09.2025 року Відділом освіти Комишнянської селищної ради було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів, що проводяться з урахуванням Особливостей, щодо закупівлі: Дизельний генератор (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 31120000-3 Генератори) яке оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-12-005339-a.
Кінцевий строк подання пропозицій учасників процедури закупівлі встановлено 20.09.2025 00:00.
Відповідно до пункту 36 Особливостей Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною (далі - найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації. 22.09.2025 року після закінчення періоду подання пропозицій, електронною системою закупівель тендерну пропозицію Скаржника на основі проведеного аукціону було визначено найбільш економічно вигідною.
Після оцінки тендерних пропозицій Замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
При розгляді пропозиції Учасника ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" Замовник виявив невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції відповідно до пп. 4.1 п. 4 Додатку 1 до тендерної документації не надав такі документи: інструкції/настанови/керівництва з експлуатації або аналогічний їм документ на запропонований Товар (обов’язково повинні бути зазначені модель генератора, його технічні характеристики).
Учасник у складі тендерної пропозиції надав інструкцію з експлуатації RNG POWER (файл ІНСТРУКЦІЯ RNG POWER.pdf), в якій не зазначені модель генератора та його технічні характеристики, як вимагалося тендерною документацією. Також в інструкції надано фото генератора з потужністю 110 kVA. При переведенні в кВт з урахуванням коефіцієнту потужності Сos φ=0,8, 110 kVA*0,8=88 кВт, тобто потужність генератора на фото більша, ніж вимагається Замовником. Дану інструкцію відповідно до фото та у зв’язку з відсутність вказаної моделі не можна ідентифікувати як інструкцію до дизельного генератора RNG Power RNG60RS (60 кВт), запропоновану Учасником. Тобто відсутня інформація (та/або документи) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 5.6. Додатку 1 тендерної документації у разі, якщо учасник не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього. Роз’яснень щодо відсутності документів не надавалося.
Слід зазначити, що загалом законодавство не містить чіткого визначення поняття технічного паспорта, що можна було б застосувати для всіх предметів закупівель. В загальному, технічний паспорт має бути документом, що, зокрема, містить основні параметри й характеристики або властивості товару, зокрема щодо технічних вимог, яким він повинен відповідати.
Інструкції/настанови/керівництва з експлуатації (далі - інструкція з експлуатації) містять конкретні технічні дані та правила, які регулюють роботу пристрою, його компоненти та процес використання. Її головна мета – забезпечити правильну та безпечну експлуатацію технічних об'єктів, а також їх обслуговування. Вона є невід'ємною частиною технічної документації, що слугує керівництвом для користувачів.
Інструкції з експлуатації дизельних генераторів різних моделей можуть мати відмінності, і точно не відображати їх правила експлуатації.
Скаржник зазначає, що він надав у складі тендерної пропозиції документ, який містить інформацію про модель генератора та його технічні характеристики – це «Паспорт на генераторне обладнання RNG POWER № 102», який містить:
- назву моделі;
- технічні характеристики, чим виконав вимогу Замовника, якою встановлювалося надання документу з інформацією про модель та технічні характеристики генератора, а саме: «інструкції/настанови/керівництва з експлуатації або аналогічний їм документ на запропонований Товар (обов’язково повинні бути зазначені модель генератора, його технічні характеристики)».
Але, що стосується вимоги обов’язковості зазначення моделі генератора та його технічних характеристик в інструкції з експлуатації, то вона конкретизує, що обов’язково має міститися в інструкції з експлуатації, не обмежуючи її зміст, і являється додатковим фактором ідентифікації її як інструкції до конкретного товару, заявленого Учасником.
Виходячи з вище сказаного, Замовник вважає, що технічний паспорт та інструкція з експлуатації не є аналогічними документами. Оскільки паспорт характеризує товар, а інструкція описує як правильно його використовувати. Тобто, Замовником вимагалося надати два різних документи.
Ненадання Учасником якого-небудь з документів, або надання документу який не відповідає вимогам тендерної документації, є підставою для відхилення пропозиції Учасника.
Слід зазначити, що вказані невідповідності не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей по причині відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо правомірним рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ЮНІВЕРСАЛ КОМПРЕССОРЕН" за предметом закупівлі: Дизельний генератор (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 31120000-3 Генератори), яке оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-12-005339-a.
Дата опублікування:
08.10.2025 10:20