-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комплекти шкільних меблів для кабінетів та лабораторій Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради Рівненської області
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 24.09.25 00:00)
2 809 240.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
16
год
04
хв
16
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження:
11.09.2025 21:30 - 21.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
c62e718bd5db4dc78aba3a4692d7795d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-11-014202-a.a1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-09-11-014202-a.docx 15.09.2025 16:07
- ТД комплекти шкільних меблів.docx 15.09.2025 16:07
- Текст ДСТУ 2259-93 Фурнітура меблева.pdf 15.09.2025 16:07
- Сертифікат відповідності.pdf 15.09.2025 16:07
- Скарга UA-2025-09-11-014202-a.pdf 15.09.2025 16:16
- sign.p7s 15.09.2025 16:52
- рішення від 17.09.2025 № 14222.pdf 17.09.2025 15:48
- Пояснення від 19.09.2025.docx 19.09.2025 16:38
- Текст ДСТУ 2259-93 Фурнітура меблева.pdf 19.09.2025 16:38
- ТД комплекти шкільних меблів НОВА РЕДАКЦІЯ.docx 19.09.2025 16:38
- Пояснення від 19 09 2025.pdf 19.09.2025 16:38
- Текст ДСТУ 2259-93 Фурнітура меблева.pdf 19.09.2025 16:40
- ТД комплекти шкільних меблів НОВА РЕДАКЦІЯ.docx 19.09.2025 16:40
- Пояснення від 19.09.2025.docx 19.09.2025 16:40
- Пояснення від 19 09 2025.pdf 19.09.2025 16:40
- Перелік змін від 19 09 2025.pdf 19.09.2025 16:42
- Додаток 3. Проект договору шкільні меблі.docx 19.09.2025 16:42
- Перелік змін до ТД.docx 19.09.2025 16:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.09.2025 17:29
Дата розгляду скарги:
25.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.09.2025 15:48
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d2155283512c45acb7166c5c914f1804
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо надання " сертифікат відповідності столів та стільців учнівських вимогам ДСТУ prEN 1729-1:2004, ГОСТ 11016-93, ГОСТ 11015-93 виданий органом сертифікації та копію всіх протоколів випробувань, на підставі яких видано такий сертифікат".
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. У пункті 3 Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю – «Комплекти шкільних меблів для кабінетів та лабораторій Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради Рівненської області» (39160000-1 — Шкільні меблі за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника) Технічні вимоги / специфікація, від учасників вимагається:
«3. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
….
сертифікат відповідності столів та стільців учнівських вимогам ДСТУ prEN 1729-1:2004, ГОСТ 11016-93, ГОСТ 11015-93 виданий органом сертифікації та копію всіх протоколів випробувань, на підставі яких видано такий сертифікат».
Вважаємо дискримінаційними вимоги Замовника щодо підтвердження відповідності предмета закупівлі застарілим радянським стандартам ДСТУ 11016-93 «Стільці учнівські. Типи та функціональні розміри» та ДСТУ 11015-93, які були розроблені ще на основі ГОСТів часів СРСР та фактично не застосовуються у сучасному виробництві меблів. Такі стандарти не відповідають сучасним європейським підходам та вимогам ринку, адже наразі діють гармонізовані міжнародні стандарти, зокрема ДСТУ EN 1729-1:2004 та ДСТУ EN 1729-2:2004, що регламентують ергономіку та безпеку учнівських меблів. Встановлення вимоги надання сертифікатів відповідності саме радянським ДСТУ є штучним обмеженням конкуренції, оскільки більшість виробників та постачальників орієнтуються на сучасні європейські стандарти, а не на застарілі норми. Зокрема, виробник, з яким співпрацює Скаржник виготовляє товари, що відповідають сучасним стандартам, зокрема ДСТУ ГОСТ 16371:2016, ДСТУ ГОСТ 19917:2016, ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ 4414:2005, ДСТУ EN 527-2:2007, ДСТУ EN 1729-1:2004, ДСТУ EN 1729-2:2004, що підтверджується наданим до цієї Скарги сертифікатом відповідності №UA.P.000778-25.
Також, звертаємо увагу, що встановлення вимоги відповідності столів та стільців учнівських одночасно вимогам ДСТУ prEN 1729-1:2004, ГОСТ 11016-93, ГОСТ 11015-93, є дискримінаційною, оскільки містить дублювання нормативних документів, які регламентують одні й ті самі функціональні параметри учнівських меблів. Зокрема, ГОСТ 11015-93 та ГОСТ 11016-93 визначають функціональні розміри парт і стільців, однак ті ж самі вимоги закріплені у європейському стандарті EN 1729-1:2004, адаптованому в Україні як ДСТУ EN 1729-1:2004. При цьому у документації помилково зазначено «prEN 1729-1:2004», хоча позначення prEN означає «проект стандарту», тоді як в Україні чинним є саме ДСТУ EN 1729-1:2004.
Одночасне посилання на радянські ГОСТи та європейський стандарт є взаємовиключним і ставить учасників, зокрема Скаржника у неможливе для участі у Закупівлі становище, оскільки сертифікаційні органи та випробувальні лабораторії фактично не працюють за застарілими ГОСТами, а сертифікати відповідності видаються відповідно до чинного ДСТУ EN 1729-1:2004.
У ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» наявний сертифікат відповідності (додається, як доказ до Скарги), виданий за чинним в Україні стандартом ДСТУ EN 1729-1:2004, однак у тендерній документації вимагається надання документів ще й за застарілими радянськими ГОСТами 11015-93 та 11016-93, які дублюють ті ж самі функціональні параметри та фактично не застосовуються уповноваженими лабораторіями, що ставить нас у дискримінаційні умови і штучно обмежують в участі у Закупівлі.
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
«3. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
….
сертифікат відповідності столів та стільців учнівських вимогам ДСТУ prEN 1729-1:2004, ГОСТ 11016-93, ГОСТ 11015-93 виданий органом сертифікації та копію всіх протоколів випробувань, на підставі яких видано такий сертифікат».
Вважаємо дискримінаційними вимоги Замовника щодо підтвердження відповідності предмета закупівлі застарілим радянським стандартам ДСТУ 11016-93 «Стільці учнівські. Типи та функціональні розміри» та ДСТУ 11015-93, які були розроблені ще на основі ГОСТів часів СРСР та фактично не застосовуються у сучасному виробництві меблів. Такі стандарти не відповідають сучасним європейським підходам та вимогам ринку, адже наразі діють гармонізовані міжнародні стандарти, зокрема ДСТУ EN 1729-1:2004 та ДСТУ EN 1729-2:2004, що регламентують ергономіку та безпеку учнівських меблів. Встановлення вимоги надання сертифікатів відповідності саме радянським ДСТУ є штучним обмеженням конкуренції, оскільки більшість виробників та постачальників орієнтуються на сучасні європейські стандарти, а не на застарілі норми. Зокрема, виробник, з яким співпрацює Скаржник виготовляє товари, що відповідають сучасним стандартам, зокрема ДСТУ ГОСТ 16371:2016, ДСТУ ГОСТ 19917:2016, ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ 4414:2005, ДСТУ EN 527-2:2007, ДСТУ EN 1729-1:2004, ДСТУ EN 1729-2:2004, що підтверджується наданим до цієї Скарги сертифікатом відповідності №UA.P.000778-25.
Також, звертаємо увагу, що встановлення вимоги відповідності столів та стільців учнівських одночасно вимогам ДСТУ prEN 1729-1:2004, ГОСТ 11016-93, ГОСТ 11015-93, є дискримінаційною, оскільки містить дублювання нормативних документів, які регламентують одні й ті самі функціональні параметри учнівських меблів. Зокрема, ГОСТ 11015-93 та ГОСТ 11016-93 визначають функціональні розміри парт і стільців, однак ті ж самі вимоги закріплені у європейському стандарті EN 1729-1:2004, адаптованому в Україні як ДСТУ EN 1729-1:2004. При цьому у документації помилково зазначено «prEN 1729-1:2004», хоча позначення prEN означає «проект стандарту», тоді як в Україні чинним є саме ДСТУ EN 1729-1:2004.
Одночасне посилання на радянські ГОСТи та європейський стандарт є взаємовиключним і ставить учасників, зокрема Скаржника у неможливе для участі у Закупівлі становище, оскільки сертифікаційні органи та випробувальні лабораторії фактично не працюють за застарілими ГОСТами, а сертифікати відповідності видаються відповідно до чинного ДСТУ EN 1729-1:2004.
У ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» наявний сертифікат відповідності (додається, як доказ до Скарги), виданий за чинним в Україні стандартом ДСТУ EN 1729-1:2004, однак у тендерній документації вимагається надання документів ще й за застарілими радянськими ГОСТами 11015-93 та 11016-93, які дублюють ті ж самі функціональні параметри та фактично не застосовуються уповноваженими лабораторіями, що ставить нас у дискримінаційні умови і штучно обмежують в участі у Закупівлі.
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна Документація
-
Повʼязаний документ:
ТД комплекти шкільних меблів.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов'язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги Тендерної документації шляхом внесення змін до Тендерної документації у Закупівлі UA-2025-09-11-014202-a у відповідності до обставин, викладених у цій Скарзі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
f66e1cfc79414e1596e28d643c6273a3
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо надання " сертифікат відповідності пластикових лотків із зазначенням їх розмірів вимогам EN 71-1:2019 (EN 71-1:2014, IDT; ДСТУ EN 71-1:2018 IDT), ДСТУ EN 71-2:2022 (ΕΝ 71-2:2011 + A1:2014, IDT),ДСТУ EN 71-3:2022 (ΕΝ 71-3:2013 + A1:2014, IDT, ДСТУ 2259-93, виданий органом сертифікації та копію всіх протоколів випробувань, на підставі яких видано такий сертифікат».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. У пункті 3 Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю – «Комплекти шкільних меблів для кабінетів та лабораторій Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради Рівненської області» (39160000-1 — Шкільні меблі за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника) Технічні вимоги / специфікація, від учасників вимагається:
«3. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
….
сертифікат відповідності пластикових лотків із зазначенням їх розмірів вимогам EN 71-1:2019 (EN 71-1:2014, IDT; ДСТУ EN 71-1:2018 IDT), ДСТУ EN 71-2:2022 (ΕΝ 71-2:2011 + A1:2014, IDT),ДСТУ EN 71-3:2022 (ΕΝ 71-3:2013 + A1:2014, IDT, ДСТУ 2259-93, виданий органом сертифікації та копію всіх протоколів випробувань, на підставі яких видано такий сертифікат».
Вважаємо дискримінаційними вимоги Замовника щодо підтвердження відповідності пластикових лотків стандарту ДСТУ 2259-93 Фурнітура меблева, оскільки цей стандарт стосуються, Фурнітури меблевої. Пластикові лотки не фурнітурою меблевою.
ДСТУ 2259-93 поширюється виключно на меблеву фурнітуру. Згідно з текстом стандарту, до меблевої фурнітури відносяться конструктивні елементи, призначені для кріплення, з’єднання, регулювання чи переміщення частин меблів (петлі, направляючі, ручки, замки тощо).
Пластикові лотки за своїм призначенням є окремими виробами для зберігання чи організації простору, і вони не відносяться до меблевої фурнітури.
Вимога не має обґрунтованого зв’язку з якістю чи функціональністю товару, наявність або відсутність відповідності пластикових лотків стандарту ДСТУ 2259-93 жодним чином не впливає на якість, безпечність чи придатність лотків до використання.
Встановлення невмотивованої вимоги щодо відповідності стандарту, який фактично не стосується предмета закупівлі, обмежує коло потенційних учасників. Це може призвести до дискримінації тих постачальників, які мають якісні пластикові лотки, але об’єктивно не можуть надати підтвердження відповідності стандарту, який до цих виробів не застосовується.
До скарги додаємо текст стандарту ДСТУ 2259-93 «Фурнітура меблева», який підтверджує, що він стосується саме меблевої фурнітури, а не пластикових лотків.
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
«3. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
….
сертифікат відповідності пластикових лотків із зазначенням їх розмірів вимогам EN 71-1:2019 (EN 71-1:2014, IDT; ДСТУ EN 71-1:2018 IDT), ДСТУ EN 71-2:2022 (ΕΝ 71-2:2011 + A1:2014, IDT),ДСТУ EN 71-3:2022 (ΕΝ 71-3:2013 + A1:2014, IDT, ДСТУ 2259-93, виданий органом сертифікації та копію всіх протоколів випробувань, на підставі яких видано такий сертифікат».
Вважаємо дискримінаційними вимоги Замовника щодо підтвердження відповідності пластикових лотків стандарту ДСТУ 2259-93 Фурнітура меблева, оскільки цей стандарт стосуються, Фурнітури меблевої. Пластикові лотки не фурнітурою меблевою.
ДСТУ 2259-93 поширюється виключно на меблеву фурнітуру. Згідно з текстом стандарту, до меблевої фурнітури відносяться конструктивні елементи, призначені для кріплення, з’єднання, регулювання чи переміщення частин меблів (петлі, направляючі, ручки, замки тощо).
Пластикові лотки за своїм призначенням є окремими виробами для зберігання чи організації простору, і вони не відносяться до меблевої фурнітури.
Вимога не має обґрунтованого зв’язку з якістю чи функціональністю товару, наявність або відсутність відповідності пластикових лотків стандарту ДСТУ 2259-93 жодним чином не впливає на якість, безпечність чи придатність лотків до використання.
Встановлення невмотивованої вимоги щодо відповідності стандарту, який фактично не стосується предмета закупівлі, обмежує коло потенційних учасників. Це може призвести до дискримінації тих постачальників, які мають якісні пластикові лотки, але об’єктивно не можуть надати підтвердження відповідності стандарту, який до цих виробів не застосовується.
До скарги додаємо текст стандарту ДСТУ 2259-93 «Фурнітура меблева», який підтверджує, що він стосується саме меблевої фурнітури, а не пластикових лотків.
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
×
-
Назва доказу:
Текст ДСТУ 2259-93 Фурнітура меблева
-
Повʼязаний документ:
Текст ДСТУ 2259-93 Фурнітура меблева.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД комплекти шкільних меблів.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов'язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги Тендерної документації шляхом внесення змін до Тендерної документації у Закупівлі UA-2025-09-11-014202-a у відповідності до обставин, викладених у цій Скарзі.
Запити Органу оскарження
Номер:
d9c010c083c04129ae9509369350a55b
Тема запиту:
Додатки до першого пояснення уповноваженої особи від 19.09.2025
Текст запиту:
Щодо першого пункту скарги ТОВ "МФ ТРЕЙД КОРП" від 15 вересня 2025
Дата опублікування:
19.09.2025 16:42
Номер:
7b480fc7a45a412fa83451e91ee04d01
Тема запиту:
Пояснення від 19 09 2025
Текст запиту:
Щодо другого пункту скарги ТОВ "МФ ТРЕЙД КОРП" від 15 вересня 2025
Дата опублікування:
19.09.2025 16:40
Номер:
96e6ed6342b347b99f178895d749a475
Тема запиту:
Пояснення від 19.09.2025
Текст запиту:
Щодо першого пункту скарги ТОВ "МФ ТРЕЙД КОРП" від 15 вересня 2025
Дата опублікування:
19.09.2025 16:38