-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
09310000-5 Електрична енергія
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 23.09.25 00:00)
301 700.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
01
год
25
хв
39
сек
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження:
11.09.2025 20:49 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
ecc026ccc0af4adf8992c2526c78dfe6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-11-014136-a.b1
Назва:
Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Відокремленим структурним підрозділом «Житомирський торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету» (далі - Замовник) 11 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «09310000-5 Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-09-11-014136-a) (далі – Закупівля). За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пунктах 39, 40, 41, 42 та 43 Додатку № 6 до тендерної документації «Загальний перелік документів та інформації, що вимагається Замовником від Учасника» вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності відповідно до міжнародних стандартів управління якістю, екологічного управління, протидії корупції, енергетичного менеджменту та управління безпекою ланцюга постачання шляхом надання у складі тендерної пропозиції чинних сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020 та ISO 28000:2008, виданих на ім’я учасника закупівлі та чинних на момент подання тендерної пропозиції, а також таких, що відповідають виду діяльності за КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки така вимога не передбачена Законом і створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу Антимонопольного комітету України на те, що наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 року № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог, аналогічних оскаржуваним, що ще раз підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність.
Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Крім того, відповідно до положень пунктів 29 Особливостей та статей 5, 16, 22 Закону, Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі виключно в межах передбачених законом повноважень та без встановлення додаткових, не передбачених нормативно-правовими актами, обмежень.
Таким чином, умови тендерної документації, що оскаржуються, прямо суперечать вимогам чинного законодавства та порушують права Суб’єкта оскарження як потенційного учасника.
Пов'язані документи:
Учасник
- (Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii).pdf 16.09.2025 15:18
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.zip 16.09.2025 15:18
- Скарга Дискримінаційні умови ТД.docx 16.09.2025 15:18
- Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 16.09.2025 15:18
- (Skarga_shhodo_diskriminacijnih_umov_tendernoi_dokumentacii)_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 16.09.2025 15:18
- ТД Електроенергія без розподілу на 2025р. (ЗГІДНО ОСОБЛИВОСТЕЙ).docx 16.09.2025 15:18
- sign.p7s 16.09.2025 15:22
- рішення від 18.09.2025 №14299.pdf 18.09.2025 16:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.09.2025 16:16
Дата розгляду скарги:
24.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.09.2025 16:23
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d383dc874918446db0b1c87715f673cc
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відокремленим структурним підрозділом «Житомирський торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету» (далі - Замовник) 11 вересня 2025 року було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «09310000-5 Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія» (№ ID: UA-2025-09-11-014136-a) (далі – Закупівля). За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пунктах 39, 40, 41, 42 та 43 Додатку № 6 до тендерної документації «Загальний перелік документів та інформації, що вимагається Замовником від Учасника» вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності відповідно до міжнародних стандартів управління якістю, екологічного управління, протидії корупції, енергетичного менеджменту та управління безпекою ланцюга постачання шляхом надання у складі тендерної пропозиції чинних сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020 та ISO 28000:2008, виданих на ім’я учасника закупівлі та чинних на момент подання тендерної пропозиції, а також таких, що відповідають виду діяльності за КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки така вимога не передбачена Законом і створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу Антимонопольного комітету України на те, що наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 року № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог, аналогічних оскаржуваним, що ще раз підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність.
Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Крім того, відповідно до положень пунктів 29 Особливостей та статей 5, 16, 22 Закону, Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі виключно в межах передбачених законом повноважень та без встановлення додаткових, не передбачених нормативно-правовими актами, обмежень.
Таким чином, умови тендерної документації, що оскаржуються, прямо суперечать вимогам чинного законодавства та порушують права Суб’єкта оскарження як потенційного учасника.
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників. Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO.
Встановлення Замовником у пунктах 39, 40, 41, 42 та 43 Додатку № 6 до тендерної документації «Загальний перелік документів та інформації, що вимагається Замовником від Учасника» вимоги щодо обов’язкового підтвердження учасниками проходження сертифікації діяльності відповідно до міжнародних стандартів управління якістю, екологічного управління, протидії корупції, енергетичного менеджменту та управління безпекою ланцюга постачання шляхом надання у складі тендерної пропозиції чинних сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020 та ISO 28000:2008, виданих на ім’я учасника закупівлі та чинних на момент подання тендерної пропозиції, а також таких, що відповідають виду діяльності за КВЕД 35.14 «Торгівля електроенергією», є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки така вимога не передбачена Законом і створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу Антимонопольного комітету України на те, що наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 року № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог, аналогічних оскаржуваним, що ще раз підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність.
Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та повністю спроможний здійснити поставку електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас, наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством та створюють безпідставні і штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення та добросовісної конкуренції.
Крім того, відповідно до положень пунктів 29 Особливостей та статей 5, 16, 22 Закону, Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі виключно в межах передбачених законом повноважень та без встановлення додаткових, не передбачених нормативно-правовими актами, обмежень.
Таким чином, умови тендерної документації, що оскаржуються, прямо суперечать вимогам чинного законодавства та порушують права Суб’єкта оскарження як потенційного учасника.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Відокремлений структурний підрозділ «Житомирський торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету» внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме — усунути дискримінаційні вимоги та вимоги, що не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
483a27c07ebf4db498da8165ce430b98
Тема запиту:
Усунення дискримінаційних умов тендерної документації
Текст запиту:
Було внесено зміни до тендерної документації, та виключено дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO.
В Додатку 3 показана порівняльна таблиця.
Просимо зупинити розгляд.
Дата опублікування:
17.09.2025 19:31