-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Паливні талони/картки)
Торги не відбулися
7 579 715.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
11.09.2025 16:05 - 16.09.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Щодо неправомірного відхилення пропозиції ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» через ненадання документів на арктичне дизельне паливо
Номер:
3a8014da7ed940d6b989c2d782152d3f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-11-011521-a.b2
Назва:
Щодо неправомірного відхилення пропозиції ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» через ненадання документів на арктичне дизельне паливо
Вимога:
ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» вважає рішення Замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції у процедурі закупівлі UA-2025-09-11-011521-a (протокол № б/н від 07.10.2025 р.) необґрунтованим і таким, що суперечить тендерній документації та Закону України «Про публічні закупівлі».
________________________________________
1. Замовник не встановив вимогу щодо надання документів на арктичне дизельне паливо
Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації, у розділі «Технічні та якісні вимоги» наведено лише класифікацію палива за кліматичними умовами використання:
• Л – літнє,
• З – зимове,
• Арк – арктичне.
Однак у документації відсутня пряма вимога про обов’язкове надання документів або підтверджень на всі три типи дизельного палива одночасно.
У пункті 5 того ж Додатку чітко зазначено:
“Документ про якість із зазначенням технічних характеристик запропонованого Товару (сертифікат відповідності / сертифікат якості / паспорт якості / тощо).”
Тобто учасник мав надати документи саме на запропонований товар, а не на всі можливі види пального за різних температурних режимів.
________________________________________
2. Вимога надати документи на арктичне паливо суперечить реальним умовам і є дискримінаційною
Згідно з ДСТУ 7688:2015, арктичне дизельне паливо (позначення “Арк”) використовується лише при температурі повітря нижче −20 °C.
На дату кінцевого строку подання пропозицій — 19.09.2025 р. — в Україні діяли кліматичні умови, за яких використовується літнє дизельне паливо.
Вимога надати паспорти або сертифікати якості на арктичне паливо у вересні не відповідає ні фактичним кліматичним умовам, ні реальній господарській діяльності, а отже є безпідставною та дискримінаційною.
Такі дії Замовника порушують:
• ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» — принцип недискримінації учасників;
• ч. 4 ст. 22 Закону — вимога до чіткості та однозначності умов тендерної документації.
________________________________________
3. ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» надало всі документи відповідно до вимог тендерної документації
У складі пропозиції були надані:
• Сертифікати на літнє та зимове дизельне паливо, що підтверджують відповідність ДСТУ 7688:2015 і Технічному регламенту № 927;
• паспорти якості на літнє та зимове дизельне паливо
• декларації відповідності технічному регламенту на літнє та зимове дизельне паливо.
• сертифікати походження на літнє та зимове дизельне паливо.
Таким чином, пропозиція ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» повністю відповідала вимогам встановленим тендерною документацією.
________________________________________
4. Висновок
Рішення Замовника про відхилення пропозиції є безпідставним, оскільки вимога щодо надання (сертифікат відповідності / сертифікат якості / паспорт якості / тощо) арктичного дизельного палива:
• не передбачена тендерною документацією;
• не відповідає сезону постачання;
• порушує принцип недискримінації.
________________________________________
Вимагаємо:
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВСТ-ОЙЛ»;
2. Повернути пропозицію на етап кваліфікації для повторного розгляду;
3. Провести об’єктивну оцінку відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
У разі невиконання даної вимоги ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» залишає за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України для захисту своїх законних прав.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.10.2025 16:16
Вирішення:
Шановний Учасник!
Відповідна процедура закупівлі проводилась Комунальною установою «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» як централізованою закупівельною організацією (далі – ЦЗО) в інтересах Замовника – КНП «ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ І МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ» ООР» (далі – Ініціатор закупівлі).
Відповідно до ст. 21 постанови КМУ №1216 від 27 грудня 2018 року, Ініціатор закупівлі самостійно визначає потребу в закупівлі товарів, послуг (крім поточного ремонту) та у своєму річному плані закупівель визначає предмети закупівлі, в тому числі інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики закупівлі, яку планує здійснити через ЦЗО.
Така інформація надходить до ЦЗО через електронну систему закупівель, що в свою чергу передбачено «Регламентом взаємодії ЦЗО та Замовником», який погоджений Департаментом охорони здоров’я Одеської обласної державної адміністрації. ЦЗО отримує вищевказану інформації від Ініціатора закупівлі з рядком річного плану.
Згідно Додатку № 2 до Тендерної документації Ініціатором закупівлі чітко визначені «Параметри та вимоги» до товару, одна з яких передбачає, що товар за кліматичними умовами використання повинен відповідати наступним параметрам:
Л – літнє, що використовується при температурі повітря не нижче ніж 5 °С;
З – зимове, що використовують за температури повітря від 5 °С до мінус 20 °С;
Арк – арктичне, що використовують за температури повітря нижче ніж мінус 20 °С.
На підтвердження вищевказаних параметрів, згідно пунктів 2, 5, 6 Додатку №2 до Тендерної документації Учасник повинен був надати наступні документи:
- Сертифікат відповідності Технічному регламенту Учасника щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо),або ДСТУ 7688:2015 «Дизельне пальне. Євро. Технічні умови» на дизельне пальне виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, та/або Декларація відповідності Учасника Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927.
- Документ про якість із зазначенням технічних характеристик запропонованого Товару (сертифікат відповідності/сертифікат якості/паспорт якості/тощо).
- Документ про походження (сертифікат походження/декларацію походження/тощо) запропонованого Товару.
Учасником у складі своєї тендерної пропозиції не надано жодних з вище перелічених документів на Арктичне паливо, що використовують за температури нижче ніж мінус 20 °С.
Вимога надати документи на арктичне паливо не суперечить реальним умовам і не є дискримінаційною, що визначено згідно ДСТУ 7688:2015 «Дизельне пальне. Євро. Технічні умови». У цьому стандарті за кліматичними умовами використання встановлено такі три марки дизельного палива: літнє (Л), зимове (З), арктичне (Арк).
Прошу звернути увагу, що згідно Додатку № 2 до Тендерної документації таблиці «Параметри та вимоги» строк дії паливних талонів/карток повинен бути не менше 12 місяців від дати отримання їх Замовником, з можливістю подальшого обміну їх на нові паливні талони/паливні картки з новим строком дії по його закінченню. При цьому, Замовник може на протязі 2 (двох) робочих днів до закінчення терміну дії, звернутися до Учасника для їх заміни (подовження терміну дії). Учасник у такому випадку зобов’язаний протягом 2 (двох) календарних днів замінити паливні картки (подовжити термін дії), тобто, використання товару планується протягом всіх можливих температурних режимів, зокрема, при температурі нижче ніж мінус 20 °С.
Учасником не надано у складі своєї тендерної пропозиції жодного документу на Арктичне паливо, що використовують за температури нижче ніж мінус 20 °С, що є невідповідністю вимогам Тендерної документації.
Прошу звернути увагу, що в Учасника закупівлі було право згідно п. 54 Особливостей звернутися через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, але, нажаль, Учасник цим правом не скористався. Також Учасником не було оскаржено вимоги до Антимонопольного комітету України, що в свою чергу підтверджує розуміння Учасником законності вимог визначених Тендерною документацією.
Таким чином, рішення про відхилення пропозиції на підставі підпункту 2 п. 44 Особливостей є правомірним та обґрунтованим, а вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Щодо неправомірного відхилення пропозиції ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» через ненадання документів на арктичне дизельне паливо
Номер:
8844faf840b544289c5b3276eba2b7f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-11-011521-a.b1
Назва:
Щодо неправомірного відхилення пропозиції ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» через ненадання документів на арктичне дизельне паливо
Вимога:
ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» вважає рішення Замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції у процедурі закупівлі UA-2025-09-11-011521-a (протокол № б/н від 07.10.2025 р.) необґрунтованим і таким, що суперечить тендерній документації та Закону України «Про публічні закупівлі».
________________________________________
1. Замовник не встановив вимогу щодо надання документів на арктичне дизельне паливо
Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації, у розділі «Технічні та якісні вимоги» наведено лише класифікацію палива за кліматичними умовами використання:
• Л – літнє,
• З – зимове,
• Арк – арктичне.
Однак у документації відсутня пряма вимога про обов’язкове надання документів або підтверджень на всі три типи дизельного палива одночасно.
У пункті 5 того ж Додатку чітко зазначено:
“Документ про якість із зазначенням технічних характеристик запропонованого Товару (сертифікат відповідності / сертифікат якості / паспорт якості / тощо).”
Тобто учасник мав надати документи саме на запропонований товар, а не на всі можливі види пального за різних температурних режимів.
________________________________________
2. Вимога надати документи на арктичне паливо суперечить реальним умовам і є дискримінаційною
Згідно з ДСТУ 7688:2015, арктичне дизельне паливо (позначення “Арк”) використовується лише при температурі повітря нижче −20 °C.
На дату кінцевого строку подання пропозицій — 19.09.2025 р. — в Україні діяли кліматичні умови, за яких використовується літнє дизельне паливо.
Вимога надати паспорти або сертифікати якості на арктичне паливо у вересні не відповідає ні фактичним кліматичним умовам, ні реальній господарській діяльності, а отже є безпідставною та дискримінаційною.
Такі дії Замовника порушують:
• ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» — принцип недискримінації учасників;
• ч. 4 ст. 22 Закону — вимога до чіткості та однозначності умов тендерної документації.
________________________________________
3. ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» надало всі документи відповідно до вимог тендерної документації
У складі пропозиції були надані:
• Сертифікати на літнє та зимове дизельне паливо, що підтверджують відповідність ДСТУ 7688:2015 і Технічному регламенту № 927;
• паспорти якості на літнє та зимове дизельне паливо
• декларації відповідності технічному регламенту на літнє та зимове дизельне паливо.
• сертифікати походження на літнє та зимове дизельне паливо.
Таким чином, пропозиція ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» повністю відповідала вимогам встановленим тендерною документацією.
________________________________________
4. Висновок
Рішення Замовника про відхилення пропозиції є безпідставним, оскільки вимога щодо надання (сертифікат відповідності / сертифікат якості / паспорт якості / тощо) арктичного дизельного палива:
• не передбачена тендерною документацією;
• не відповідає сезону постачання;
• порушує принцип недискримінації.
________________________________________
Вимагаємо:
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВСТ-ОЙЛ»;
2. Повернути пропозицію на етап кваліфікації для повторного розгляду;
3. Провести об’єктивну оцінку відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
У разі невиконання даної вимоги ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» залишає за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України для захисту своїх законних прав.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.10.2025 16:17
Вирішення:
Шановний Учасник!
Відповідна процедура закупівлі проводилась Комунальною установою «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» як централізованою закупівельною організацією (далі – ЦЗО) в інтересах Замовника – КНП «ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ І МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ» ООР» (далі – Ініціатор закупівлі).
Відповідно до ст. 21 постанови КМУ №1216 від 27 грудня 2018 року, Ініціатор закупівлі самостійно визначає потребу в закупівлі товарів, послуг (крім поточного ремонту) та у своєму річному плані закупівель визначає предмети закупівлі, в тому числі інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики закупівлі, яку планує здійснити через ЦЗО.
Така інформація надходить до ЦЗО через електронну систему закупівель, що в свою чергу передбачено «Регламентом взаємодії ЦЗО та Замовником», який погоджений Департаментом охорони здоров’я Одеської обласної державної адміністрації. ЦЗО отримує вищевказану інформації від Ініціатора закупівлі з рядком річного плану.
Згідно Додатку № 2 до Тендерної документації Ініціатором закупівлі чітко визначені «Параметри та вимоги» до товару, одна з яких передбачає, що товар за кліматичними умовами використання повинен відповідати наступним параметрам:
Л – літнє, що використовується при температурі повітря не нижче ніж 5 °С;
З – зимове, що використовують за температури повітря від 5 °С до мінус 20 °С;
Арк – арктичне, що використовують за температури повітря нижче ніж мінус 20 °С.
На підтвердження вищевказаних параметрів, згідно пунктів 2, 5, 6 Додатку №2 до Тендерної документації Учасник повинен був надати наступні документи:
- Сертифікат відповідності Технічному регламенту Учасника щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо),або ДСТУ 7688:2015 «Дизельне пальне. Євро. Технічні умови» на дизельне пальне виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, та/або Декларація відповідності Учасника Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927.
- Документ про якість із зазначенням технічних характеристик запропонованого Товару (сертифікат відповідності/сертифікат якості/паспорт якості/тощо).
- Документ про походження (сертифікат походження/декларацію походження/тощо) запропонованого Товару.
Учасником у складі своєї тендерної пропозиції не надано жодних з вище перелічених документів на Арктичне паливо, що використовують за температури нижче ніж мінус 20 °С.
Вимога надати документи на арктичне паливо не суперечить реальним умовам і не є дискримінаційною, що визначено згідно ДСТУ 7688:2015 «Дизельне пальне. Євро. Технічні умови». У цьому стандарті за кліматичними умовами використання встановлено такі три марки дизельного палива: літнє (Л), зимове (З), арктичне (Арк).
Прошу звернути увагу, що згідно Додатку № 2 до Тендерної документації таблиці «Параметри та вимоги» строк дії паливних талонів/карток повинен бути не менше 12 місяців від дати отримання їх Замовником, з можливістю подальшого обміну їх на нові паливні талони/паливні картки з новим строком дії по його закінченню. При цьому, Замовник може на протязі 2 (двох) робочих днів до закінчення терміну дії, звернутися до Учасника для їх заміни (подовження терміну дії). Учасник у такому випадку зобов’язаний протягом 2 (двох) календарних днів замінити паливні картки (подовжити термін дії), тобто, використання товару планується протягом всіх можливих температурних режимів, зокрема, при температурі нижче ніж мінус 20 °С.
Учасником не надано у складі своєї тендерної пропозиції жодного документу на Арктичне паливо, що використовують за температури нижче ніж мінус 20 °С, що є невідповідністю вимогам Тендерної документації.
Прошу звернути увагу, що в Учасника закупівлі було право згідно п. 54 Особливостей звернутися через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, але, нажаль, Учасник цим правом не скористався. Також Учасником не було оскаржено вимоги до Антимонопольного комітету України, що в свою чергу підтверджує розуміння Учасником законності вимог визначених Тендерною документацією.
Таким чином, рішення про відхилення пропозиції на підставі підпункту 2 п. 44 Особливостей є правомірним та обґрунтованим, а вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено