• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 (талони/паливні картки)

Торги не відбулися

1 174 600.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 11.09.2025 14:52 - 19.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»

Номер: 0a4cd1d4a2c0461bb7bfb606e87ebd98
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-11-009102-a.a1
Назва: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Таке рішення не відповідає вимогам пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.10.2025 15:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.10.2025 09:56
Дата виконання рішення Замовником: 15.10.2025 14:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №15409-р/пк-пз від 13.10.2025 Комисії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення Замовника щодо відхилення пропозиції Учасника скасовано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ac3d42cdee1e4e638b0458cd1fd3b6a6
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2025-09-11-009102-a, оголошеній Головним управлінням Держпродспоживслужби у Вінницькій області (далі – Замовник). Тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подано 19.09.2025. За результатами аукціону, який відбувся 23.09.2025, пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» була визнана найбільш економічно вигідною.
26.09.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.09.2025 № 124, у якому, зокрема, зазначено, що пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» «не відповідає вимогам тендерної документації».
Також у зазначеному Протокольному рішенні зазначено, що «Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на виконання вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

З цього приводу слід зазначити наступне.
1. У Протоколі від 26.09.2025 № 124 Замовник, зокрема, зазначив, що «Учасник надав у складі тендерної пропозиції інформацію щодо наявності АЗС «Перелік АЗС», у якому повідомив про 22 АЗС, вказавши назву цих АЗС як «UKRNAFTA», хоча 4 з них належать ТОВ «АЛЬЯНС ХОЛДИНГ», а також інформацію без назви документа (довідки) щодо наявності АЗС, у якій повідомив про наявність тих самих АЗС, що зазначені у «Переліку АЗС» та додатково ще 6 АЗС, таким чином Учасник надав інформацію про наявність всього 28 АЗС у місті Вінниця та Вінницькій області».
При цьому, згідно з умовами пункту 1.2. Додатку 1 до тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-09-11-009102-a, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника, протокол від 11.09.2025 № 119 (далі – Тендерна документація), «З метою гарантованого, вчасного, безпечного, стабільного, якісного обслуговування транспортних засобів Замовника, АЗС та/або АЗК у Учасника має бути НЕ МЕНШЕ 3 АЗС У М. ВІННИЦЯ ТА НЕ МЕНШЕ 20 АЗС У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ, на яких Замовник має можливість заправляти автотранспорт (власні, орендовані, партнерські). Якщо АЗС партнерські/орендовані, Учасник зобов’язаний надати копії договорів з власниками АЗС та листи від емітентів талонів/паливних карток на право продажу талонів/паливних карток. Має бути наявність палива на АЗС, які необхідні для безперебійної роботи структурних підрозділів Замовника протягом строку дії договору».

На виконання зазначеної умови, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано документ «Перелік АЗС» (файл «000Перелік АЗС.pdf»), у якому наведено інформацію про 22 АЗС, одні з яких залучені на підставі партнерських договорів, укладених з АТ «УКРНАФТА», копії яких надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 (файл «Договір УН картки.pdf»); від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 (файл «Договір УН талони.pdf»); інші - на підставі партнерських договорів, укладених з ТОВ «АЛЬЯНС ХОЛДИНГ», копії яких надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», від 22.03.2023 № 20230322 (файл «Договір з ТОВ Альянс Холдинг (картки).pdf»); від 07.03.2023 № КР-004049 (файл «Договір з ТОВ Альянс Холдинг (талони).pdf»).
Слід звернути увагу на те, що у листопаді 2024 року розпочався процес придбання АТ «УКРНАФТА» контрольної частки в статутному капіталі ТОВ «АЛЬЯНС ХОЛДИНГ». 23.01.2025 Антимонопольний комітет України надав АТ «УКРНАФТА» дозвіл на придбання 51% статутного капіталу ТОВ «АЛЬЯНС ХОЛДИНГ».
Відповідні повідомлення були оприлюднені у вільному доступі в мережі Інтернет, зокрема, на веб-сторінках представництва компанії Shell в Україні (https://www.ua.shell/media%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D1%88%D0%B5%D0%BB%D0%BB/2024-media-releases/shell-has-accepted-an-offer-from-pjsc-ukrnafta-to-buy-the-entirety-of-shells-shareholding-in-alliance-holding-llc.html), АТ «УКРНАФТА» (https://www.ukrnafta.com/antymonopolnyj-komitet-ukrainy-dozvolyv-ukrnafti-prydbaty-merezhu-shell) та Антимонопольного комітету України (https://amcu.gov.ua/npas/pro-nadannia-dozvolu-na-kontsentratsiiu-322).
Наслідками зазначеної транзакції буде, в т.ч., повне припинення використання в Україні торгівельної марки «SHELL» (як у місцях роздрібного продажу нафтопродуктів, так і у документообігу). При цьому, ребрендинг АЗС (з «SHELL» на «UKRNAFTA») потребує значних фінансових та часових ресурсів, та продовжує поступово здійснюватися і зараз.
З 22 АЗС, розташованих у Вінницькій області, які були запропоновані ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», 7 розташовані у м. Вінниця (у Переліку АЗС – рядки №№ 10, 14, 16, 17, 18, 20, 21).
При цьому, відповідно до вимог статті 133 Конституції України, до складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь.
Згідно з вимогами статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», адміністративно-територіальна одиниця - область, район, місто, район у місті, селище, село. При цьому, адміністративний центр територіальної громади - населений пункт (село, селище, місто), що має розвинену інфраструктуру і, як правило, розташований найближче до географічного центру території територіальної громади та в якому розміщується представницький орган місцевого самоврядування територіальної громади.
Відповідно до положень пункту 4 Статті 1.1. Глави 1 Статуту територіальної громади міста Вінниці, ухваленого Рішенням Вінницької міської ради від 29.10.2010 № 2975, місто Вінниця є обласним центром Вінницької області, має статус міста обласного значення і згідно з адміністративно-територіальним поділом України належить до Вінницької області.
Таким чином, викладені у Тендерній документації умови Замовника щодо мінімальної кількості та розташування АЗС, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» виконало у повному обсязі.
Разом з цим, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», було помилково завантажено чернетку (файл «АЗС.pdf»), яка використовувалася для підготовки фінального переліку АЗС, та яка містила інформацію про 6 АЗС, які ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» зрештою вирішило не пропонувати у цій закупівлі (22850, Вінницька обл., Немирівський р., с. Озеро, вул. Польова, буд. 30; 23700, Вінницька обл., Гайсинський р., м. Гайсин, вул. 1 Травня, буд. 220а; 23700, Вінницька обл., с. Зарванці, а/д Львів-Кіровоград-Знам'янка, 355 км+350м; 23700, Вінницька обл., Гайсинський р., м. Гайсин, вул. 1 Травня, буд. 231; 23700, Вінницький район, с/рада Комарівська, автодорога Львів-Кіровоград-Знам'янка, км 387+700 (ліворуч); 23700, Вінницька обл., Гайсинський р., м. Гайсин, вул. Волонтерів (колишня вул. Енгельса), буд. 40), та відповідно, не надавало документів, які підтверджують правомірність їх використання (партнерські договори, гарантійні листи від партнерів, ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним).

2. У Протоколі від 26.09.2025 № 124 Замовник, зокрема, зазначив, що «Учасник не надав копії ліцензій на роздрібну торгівлю АЗС/АЗК за наступними адресами: - Вінницька область, Вінницький район, село Вінницькі Хутори, вул. Немирівське шосе, буд. 96; - Вінницька область, Вінницький район, селище Стрижавка, автошлях Львів-Кіровоград-Знам’янка 364 км + 300 м (праворуч)».
При цьому, згідно з умовами підпункту 20 пункту 1.3. Додатку 1 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, що подається учасником, надаються, зокрема, «Копії ліцензій на роздрібну торгівлю на АЗС/АЗК, зазначених Учасником у тендерній пропозиції».
На виконання зазначеної умови, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано архівні папки «УН.zip» та «Альянс.zip», у яких містяться ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, запропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Однак, через технічний збій, під час подання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» тендерної пропозиції, не було надано копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним щодо двох із 22 запропонованих АЗС:
- Вінницька область, Вінницький район, село Вінницькі Хутори, вул. Немирівське шосе, буд. 96;
- Вінницька область, Вінницький район, селище Стрижавка, автошлях Львів-Кіровоград-Знам’янка 364 км + 300 м (праворуч).

Також, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (Бензину А-95), а саме, відповідний Сертифікат відповідності, Паспорт якості та Декларацію про відповідність (файл «5А-95 Е5 Сертифікат, паспорт, декларація, протокол.pdf»).
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід звернути увагу на те, що виправлення помилки, у вигляді додаткового завантаження до тендерної пропозиції ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, жодним чином не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Адже згідно з Тендерної документацією щодо закупівлі UA-2025-09-11-009102-a, предметом закупівлі є товар «Бензин А-95 (талони/паливні картки) (код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09130000-9 «Нафта і дистиляти».
Назва товару, запропонованого ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марка, характеристики – підтверджені відповідними документами якості, наданими у складі тендерної пропозиції у файлі «5А-95 Е5 Сертифікат, паспорт, декларація, протокол.pdf», не пов’язані з ліцензіями на роздрібну торгівлю пальним на АЗС, на яких здійснюється заправка транспортних засобів Замовника.
Таким чином, невідповідність в інформації та/або документах, що подані ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у тендерній пропозиції, яка полягає у відсутності ліцензій на роздрібну торгівлю пальним щодо двох з запропонованих АЗС, підлягала усуненню у порядку, встановленому пунктом 43 Особливостей.
Не зважаючи на це, в порушення вимог пункту 43 Особливостей, Замовник не розмістив у встановленому порядку повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності в електронній системі закупівель, та відхилив тендерну пропозицію, подану ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
В наслідок таких дій Замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій Замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження