-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 – 80510000-2 Послуги з професійної підготовки спеціалістів (Послуги з навчання та перевірки знань з питань пожежної безпеки)
Більш детальна інформація в тендерній документації.
Завершена
2 459.50
UAH без ПДВ
Період оскарження:
11.09.2025 14:19 - 16.09.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Про скасування рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ГО «ДОБРОВІЛЬНА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА МІСТА КИЄВА» прийняте відповідно до Протоколу № 5-99/1-25 від 29.09.2025 року
Номер:
af98e8c261e74485b2e168501611d324
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-11-008011-a.c1
Назва:
Про скасування рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ГО «ДОБРОВІЛЬНА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА МІСТА КИЄВА» прийняте відповідно до Протоколу № 5-99/1-25 від 29.09.2025 року
Вимога:
Шановний Замовнику!
Звертаємо Вашу увагу, що рішення про дискваліфікацію Учасника може бути оскаржене в установленому порядку у зв’язку з тим, що підстава для відхилення є сумнівною та не відповідає вимогам чинного законодавства.
Зокрема, Учасником було надано програму навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки, яка відповідно до п. 15, 16 Правил пожежної безпеки в Україні (НАПБ А.01.001-2014) та Кодексу цивільного захисту України охоплює і вимоги спеціального навчання (пожежно-технічного мінімуму).
Чинними нормативними актами не передбачено розмежування між «програмою навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки» та «спеціальним навчанням (пожежно-технічним мінімумом)» як окремими самостійними видами документів.
Таким чином, вимога Замовника щодо наявності окремої «програми спеціального навчання пожежно-технічного мінімуму» виходить за межі законодавчо встановлених норм і не може бути застосована як підстава для дискваліфікації Учасника.
У разі неврахування наведених положень Замовником, Учасник залишає за собою право скористатися механізмом оскарження до органу оскарження (Антимонопольного комітету України) з метою захисту своїх прав та законних інтересів.
Коротко підстави оскарження згідно законодавства:
1. Кодекс цивільного захисту України (Закон № 5403-VI від 02.10.2012)
• Стаття 40, ч. 4: особи під час прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи проходять інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях.
• Стаття 40, ч. 5: особи, яких приймають на роботу, пов’язану з підвищеною пожежною небезпекою, мають попередньо пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум). Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, один раз на рік проходять перевірку знань відповідних нормативних актів з пожежної безпеки, а посадові особи до початку виконання своїх обов’язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.
Висновок: у Кодексі визначено лише категорії осіб, які повинні проходити навчання, але нема розділення на різні види програм — вимоги стосуються саме навчання з пожежної безпеки, яке може охоплювати і ПТМ.
2. Правила пожежної безпеки в Україні (НАПБ А.01.001-2014)
• Розділ II, п. 15: усі працівники при прийнятті на роботу на робочому місці повинні проходити інструктажі з питань пожежної безпеки. Особи, яких приймають на роботу, пов'язану з підвищеною пожежною небезпекою, повинні попередньо (до початку самостійного виконання роботи) пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум). Види протипожежних інструктажів, а також порядок організації та проведення протипожежних інструктажів, навчання і перевірки знань з пожежно-технічного мінімуму встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях».
• Розділ II, п. 16: посадові особи та працівники проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях».
Висновок: документ передбачає один процес навчання, який може мати різні програми в залежності від категорії слухачів. Проте окремої вимоги про наявність «двох різних програм» не існує.
3. Постанова КМУ № 444 від 26.06.2013
«Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях»
• У Порядку зазначено, що спеціальне навчання є частиною системи підготовки у сфері цивільного захисту.
• Визначення «спеціального навчання» включає навчання окремих категорій працівників, зайнятих на роботах із підвищеною небезпекою.
Висновок: пожежно-технічний мінімум = спеціальне навчання у межах загальної програми підготовки.
4. Листи та узагальнені роз’яснення ДСНС
ДСНС неодноразово зазначала (у відповідях на запити та офіційних роз’ясненнях), що:
• єдина затверджена програма може охоплювати і навчання посадових осіб, і спеціальне навчання (ПТМ), якщо вона містить розділи, які відповідають обом категоріям слухачів;
• розмежування програм на «звичайну» і «спеціальну» законодавством не вимагається.
5. Практика АМКУ та судів
• При розгляді скарг у сфері публічних закупівель АМКУ неодноразово визнавав дискримінаційними вимоги Замовників щодо надання «окремих програм навчання», якщо законодавство цього не передбачає.
• Верховний Суд у подібних спорах (наприклад, про ліцензії на освітні програми) підкреслював, що вимоги Замовника мають відповідати закону, а не вводити додаткові необґрунтовані критерії (постанови від 2020–2023 років).
Підсумовуючи вище зазначене:
• Законодавство України передбачає один процес навчання з питань пожежної безпеки, який залежно від категорії слухачів охоплює посадових осіб та працівників з підвищеною пожежною небезпекою (ПТМ).
• Розділення програм на «окремо для посадових осіб» і «окремо для працівників, зайнятих на роботах із підвищеною небезпекою» не встановлено жодним нормативним актом.
• Вимога Замовника щодо надання «самостійної програми для працівників, зайнятих на роботах із підвищеною небезпекою» є дискримінаційною і може бути оскаржена до АМКУ як така, що встановлює надмірні умови участі.
З вище наведеного зрозуміло, що Програма навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки затверджена листом ДСНС № 26-5622/261-1 від 12.03.2025 року та діє до 11.03.2028 року, що можна перевірити на сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій: https://dsns.gov.ua/ - наданої Учасником в складі тендерної пропозиції, повністю відповідає вимогам тендерної закупівлі.
На підставі вище викладеного вимагаємо:
1. Скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ГО «ДОБРОВІЛЬНА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА МІСТА КИЄВА» прийняте відповідно до Протоколу № 5-99/1-25 від 29.09.2025 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога до Замовника про оскарження дискваліфікації.pdf 30.09.2025 15:36
Дата подачі:
30.09.2025 15:36
Вирішення:
Виробничий підрозділ вокзал станції Дніпро-Головний філії «Вокзальна компанія» АТ «Укрзалізниця» розглянув вимогу щодо оскарження рішення про відхилення тендерної пропозиції ГО «Добровільна пожежна охорона міста Києва» та повідомляє наступну інформацію.
Замовником було здійснено перевірку наданих Учасником документів у складі тендерної пропозиції. При прийняті рішення про дискваліфікацію враховувались вимогами тендерної документації та вимоги чинного законодавства у сфері пожежної безпеки та публічних закупівель.
Зважаючи на п. 1.2. тендерної документації Замовником послуг було визначено наступні програми навчання:
- програма спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою;
- програма навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств, установ та організацій.
Проаналізувавши офіційний сайт Державної служби України з надзвичайних ситуацій https://dsns.gov.ua/ було встановлено, що Учасник процедури ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ "ДОБРОВІЛЬНА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА МІСТА КИЄВА" не має на сайті обох програм навчання, які вимагає Замовник.
Також слід зазначити, що на сайти ДСНС ці програми існують окремо, що підтверджується Переліком підприємств, установ та організацій України, які проводять навчання з питань пожежної безпеки.
Згідно п. 2 та п. 3 розділу ІІ Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням, затвердженим наказом МВС від 05.12.2019 № 1021, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 3 лютого 2020 р. за № 108/34391 суб’єкти, які навчають, повинні подати на погодження до ДСНС програми навчання відповідно до цього порядку.
Згідно п. 8 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. №444 програми підготовки поділяються на:
- загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій;
- спеціальної підготовки працівників, що входять до складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту;
- додаткової підготовки з техногенної безпеки працівників об’єктів підвищеної небезпеки;
- пожежно-технічного мінімуму для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою;
- прискореної підготовки працівників до дій в особливий період.
Також слід зазначити, що вище перелічені програми складаються з різного набору знань та охоплюють різну підготовку працівників.
За результатами навчання Виконавець повинен видати посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки, в якому обов’язково зазначається програма, за якою проведено навчання.
Відповідно до п. 1.2. тендерної документації Замовником послуг було визначено дві різні програми навчання, які в свою чергу мають бути прописані у виданому посвідченні. У зв’язку з відсутністю програми спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою у ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "ДОБРОВІЛЬНА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА МІСТА КИЄВА" на офіційному сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Учасник не має права прописати дану програму у посвідченні про проходження навчання з питань пожежної безпеки.
Враховуюче вищевикладене, виробничий підрозділ вокзал станції Дніпро-Головний вважає вимогу ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "ДОБРОВІЛЬНА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА МІСТА КИЄВА" безпідставною.
Статус вимоги:
Відхилено