• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання

Детально про закупівлю згідно Тендерної документації за предметом закупівлі.

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 17 годин (до 19.09.25 14:00)

853 137.38 UAH без ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
00
дн
17
год
10
хв
53
сек
Гарантія - 25 594.00 UAH Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження: 11.09.2025 10:52 - 16.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на умови

Номер: e023cb55360648d192351d21b726d435
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-11-002973-a.b2
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 25.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.09.2025 16:02
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 17492d3cb9f24351b48f9c3fbedb9910
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 2 розділу 5 тендерної документації: учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 2 розділу 5 тендерної документації: учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим частини 14 статті 29 Закону.
Належним обґрунтуванням аномально низької ціни чи вартості вважається обґрунтування, що може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва. У такому разі учасник надає розрахунки щодо технологічного процесу чи технології будівництва, які будуть застосовані з найменуванням обладнання, яке буде при цьому використовуватись, виробничих показників цього обладнання з розрахунком економічного ефекту від цього застосування. У разі досягнення економії завдяки порядку надання послуг - учасник надає розрахунки щодо досягнутої економії за рахунок застосованого порядку надання послуг.
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника. У разі можливості застосування знижки (спеціальної цінової пропозиції) учасник зазначає підстави такого застосування з доведенням економічного розрахунку такого зниження. У разі якщо учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи за сприятливих умов, учасником наводиться економічний розрахунок щодо застосування, наприклад, товару, який, наприклад, є на складі учасника та відсутня потреба в його придбанні; при можливості постачання товару, надання послуг (виконання робіт) у разі, наприклад, близького розташування, учасник вказує це в розрахунку ціни (вартості).
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. В такому випадку учасник надає розрахунки зменшення ціни завдяки такої допомоги з наданням копій підтверджуючих документів.
Будь-яке обґрунтування повинно обов’язково містити економічні розрахунки з доведенням факторів, що вплинули на значне зменшення ціни.

Відповідно до п. 39 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова): учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 44 Постанови: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі, зокрема: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей.
Відповідно до статті 29 розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій Закону Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Враховуючи наведене, вищезазначені умови Документації містять надмірні вимоги підтвердження аномально низької ціни, які не узгоджуються з положеннями Закону та Постанови в цій частині. На підтвердження надаємо копію Постанови та Закону.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7f2d32e1642c4be2850b775cd91cf34d
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 5 розділу 5 тендерної документації: методика розрахунку загальної ціни тендерної пропозиції...враховується учасником в обсязі 151 960 грн. без ПДВ...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 5 розділу 5 тендерної документації: методика розрахунку загальної ціни тендерної пропозиції.
Загальна ціна тендерної пропозиції учасника означає суму, за яку учасник передбачає надати послуги, що є предметом закупівлі, відповідно до вимог Замовника, викладених у цій Тендерній документації та додатках до неї, вказану учасником при заповненні відповідної електронної форми тендерної пропозиції без ПДВ.
Загальна ціна тендерної пропозиції визначається учасником з урахуванням умов Додатку 1 та Додатку 2 до цієї Тендерної документації.
Загальна ціна тендерної пропозиції учасника включає весь обсяг послуг з технічного обслуговування та/або ремонту систем протипожежного захисту (далі - СПЗ) з використанням матеріальних ресурсів учасника, витрат учасника на сплату податків і зборів (обов’язкових платежів), а також вартість ремонту СПЗ з використанням матеріальних ресурсів, транспортних витрат Учасника, пов’язаних з виконанням відповідного ремонту – враховується учасником в обсязі 151 960 грн. без ПДВ, усіх інших витрат, необхідних для належного надання послуг за предметом закупівлі, витрат на страхування, навантаження, розвантаження тощо.
При укладанні договору про закупівлю із переможцем процедури закупівлі додаток із номенклатурою, ціною (вартістю), обсягами та кількістю послуг до договору буде складений за наступним зразком (враховується учасником при розрахунку загальної ціни тендерної пропозиції):
№ Тип приладу приймально-контрольного / модулю пожежогасіння Кількість (обсяг) послуг з технічного обслуговування, що є предметом закупівлі Загальна вартість послуг (=стб.5+стб.8), грн. без ПДВ
ТО 1 (згідно регламенту, викладеному у Технічних вимогах) ТО 2 (згідно регламенту, викладеному у Технічних вимогах)
Кількість послуг Ціна за од. послуги, грн. без ПДВ Вартість послуг, грн. без ПДВ Кількість послуг Ціна за од. послуги, грн. без ПДВ Вартість послуг, грн. без ПДВ
1 2 3 4 5 6 7 8 9
І Обладнання систем автоматичної пожежної сигналізації (АПС),
що передається на технічне обслуговування
Адміністративна будівля: м. Миколаїв
1 ЕКВН.425533.012 «Омега» (адресна пожежна) 15 3
Адміністративна будівля: м. Миколаїв
2 СА-64 (охоронно-пожежна);
СА-10 (пожежна) 15 3
Вузол зв’язку: м. Миколаїв
3 Орион - 1В (охоронно-пожежна) 15 3
Приміщення: м. Миколаїв
4 JA-63KRG (бездротова пожежна) 15
3
Адміністративно-промислова будова: м. Миколаїв
5 Тирас-16П
(пожежна) 15 3
ЦРРС «Миколаїв»: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Лимани
6 Артон-32П (пожежна) 15 3
АРЛП «Дніпровка»: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Дніпровське
7 Тирас-8П (пожежна) 15 3
ПРРС «Одеса»: м. Одеса
8 Артон-32П (пожежна) 15 3
ПРРС «Південний»: Одеська обл., м. Південне
9 Тирас-16П (пожежна) 15 3
МЛС «Південна»: Одеська обл., м. Південне
10 Тирас-16П (пожежна) 15 3
ЦРРС «Чорноморськ»: Одеська обл., м.Чорноморськ, с. Бурлача Балка
11 Тирас-16П (пожежна) 15 3
АРЛП «Бурлача Балка»: Одеська обл., м. Чорноморськ, с. Бурлача Балка
12 Тирас-16П (пожежна) 15 3
ПРРС «Вилкове»: Одеська обл., м. Вилкове
13 МАКС 4022 (пожежна) 15 3
І. Всього вартість послуг з технічного обслуговування систем автоматичної пожежної сигналізації (АПС) (∑ за розділом І), грн. без ПДВ
ІІ Обладнання систем автоматичного пожежогасіння (АПГ),
що передається на технічне обслуговування
Адміністративна будівля: м. Миколаїв
1 Гамма-108 САТ (порошкове, аерозольне пожежогасіння) 15 3
ЦРРС «Миколаїв»: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Лимани
2 Гамма-102 САТ (аерозольне пожежогасіння 15 3
Модуль СПРУТ-15 (порошкове пожежогасіння) 15 3
Модуль СПРУТ-15 (порошкове пожежогасіння) 15 3
АРЛП «Дніпровка»: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Дніпровське
3 Гамма-102 САТ (аерозольне пожежогасіння 15 3
Модуль СПРУТ-15 (порошкове пожежогасіння) 15 3
Модуль СПРУТ-15 (порошкове пожежогасіння) 15 3
АРЛП «Богданівка»: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Новобогданівка
4 Алто 2000 БКП (аерозольне пожежогасіння) 15 3
Алто 2000 БКП (аерозольне пожежогасіння) 15 3
АРЛП «Корениха»: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Мала Корениха
5 Алто 2000 БКП (аерозольне пожежогасіння) 15 3
Алто 2000 БКП (аерозольне пожежогасіння) 15 3
ПРРС «Одеса»: м. Одеса
6 Гамма-108 САТ (порошкове, аерозольне, газове пожежогасіння) 15 3
ПРРС «Південний»: Одеська обл., м. Південне
7 Модуль СПРУТ-15 (порошкове пожежогасіння) 15 3
Модуль СПРУТ-15 (порошкове пожежогасіння) 15 3
ЦРРС «Чорноморськ»: Одеська обл., м. Чорноморськ, с. Бурлача Балка
8 Аерозольне пожежогасіння 15 3
АРЛП «Бурлача Балка»: Одеська обл., м. Чорноморськ, с. Бурлача Балка
9 Аерозольне пожежогасіння 15 3
ПРРС «Рені»: Одеська обл., м. Рені
10 Тирас - 4П (порошкове пожежогасіння) 15 3
ІІ. Всього вартість послуг з технічного обслуговування систем автоматичного пожежогасіння (АПГ) (∑ за розділом ІІ), грн. без ПДВ
ІІІ. Вартість ремонту СПЗ з використанням матеріальних ресурсів, транспортних витрат Учасника, грн. без ПДВ 151 960,00
IV. Ціна послуг за предметом закупівлі (=∑ за розділом І + ∑ за розділом ІІ + ∑ за розділом ІІІ), грн. без ПДВ
V. ПДВ*, грн.
VІ. Загальна ціна послуг за предметом закупівлі (= розділ ІV + розділ V), грн. з ПДВ**
*розраховується відповідно до положень Податкового кодексу України про податок на додану вартість.
У разі відмови переможця процедури закупівлі від складення специфікації договору про закупівлю за вищевказаною формою із застосуванням зазначеного розрахунку, переможець процедури закупівлі буде вважатися таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, внаслідок чого його тендерна пропозиція буде на підставі умов підпункту 3 пункту 44 Особливостей.

По-перше, Замовником чітко встановлюються цінові критерії, які потрібно використовувати для розрахунку цінових пропозиції учасників та учасників-переможців в обсязі 151 960 грн без ПДВ. Зазначене прямо порушує принципи публічних закупівель, оскільки таким чином Замовник має можливість впливати на формування ціни. Ні Законом, Ні Постановою не передбачається право Замовника встановлювати вищенаведені вимоги. На підтвердження надаємо Постанову та Закон.
Крім того, відповідно до пункту 1 розділу 1 тендерної документації: критерії і методика оцінки тендерних пропозицій. Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є Ціна. Питома вага критерію Ціна (без ПДВ) – 100 %. Таким чином, умови тендерної документації не узгоджуються між собою. На підтвердження надаємо тендерну документацію.
По-друге, відповідно до підпункту 3 пункту 44 Постанови: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Таким чином, чинне законодавство не містить підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників через те, що учасники не використовують форми із застосуванням зазначеного Замовником розрахунку.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 5944a93b6e1741ba8f52963a461a7150
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 5 розділу 6 тендерної документації: текст Гарантії повинен бути завчасно погоджений між сторонами до укладення договору про закупівлю.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пункту 5 розділу 6 тендерної документації: текст Гарантії повинен бути завчасно погоджений між сторонами до укладення договору про закупівлю.
Порядок погодження Гарантії сторонами:
Погодження тексту Гарантії відбувається шляхом направлення учасником замовнику листом або рекомендованим листом проекту Гарантії, розгляду замовником отриманого від учасника проекту Гарантії та направлення учаснику замовником листа про погодження тексту Гарантії або відмови від погодження Гарантії.
При цьому замовник перевіряє текст Гарантії на відповідність умовам тендерної документації. Після отримання учасником від замовника відмови від погодження Гарантії, повторне та наступне погодження тексту Гарантії відбувається в передбаченому вище порядку.
До надання замовником учаснику листа про погодження тексту Гарантії, Гарантія вважається не наданою.
В будь-якому випадку погодження Сторонами тексту Гарантії повинно відбутися не пізніше дати укладення договору про закупівлю.
Замовник може прийняти рішення про непогодження Гарантії у разі, якщо переможець торгів надав Гарантію банківської установи, яка не виконала свої зобов’язання за раніше наданими Гарантіями в частині сплати Замовнику (Бенефіціару) суми Гарантії за вимогою Замовника (Бенефіціара).
Аналогічні вимоги містяться в додатку 4 до тендерної документації, а саме: Порядок погодження Гарантії сторонами:
Погодження тексту Гарантії відбувається шляхом направлення учасником замовнику листом або рекомендованим листом проекту Гарантії, розгляду замовником отриманого від учасника проекту Гарантії та направлення учаснику замовником листа про погодження тексту Гарантії або відмови від погодження Гарантії.
При цьому замовник перевіряє текст Гарантії на відповідність умовам тендерної документації. Після отримання учасником від замовника відмови від погодження Гарантії, повторне та наступне погодження тексту Гарантії відбувається в передбаченому вище порядку.
До надання замовником учаснику листа про погодження тексту Гарантії, Гарантія вважається не наданою.
В будь-якому випадку погодження Сторонами тексту Гарантії повинно відбутися не пізніше дати укладення договору про закупівлю.
Замовник може прийняти рішення про непогодження Гарантії у разі, якщо переможець торгів надав Гарантію банківської установи, яка не виконала свої зобов’язання за раніше наданими Гарантіями в частині сплати Замовнику (Бенефіціару) суми Гарантії за вимогою Замовника (Бенефіціара).
Відповідно до розділу 13 додатку 2 до тендерної документації містіться умови щодо погодження тексту забезпечення виконання зобовʼязань.
Разом з тим, пунктом 13.2 додатку 2 до тендерної документації передбачено, що Замовник може прийняти рішення про непогодження ГАРАНТІЇ ВИКОНАННЯ у разі, якщо Учасник надав гарантію банківської установи, яка протягом останніх трьох років до дати оприлюднення оголошення про закупівлю не виконала свої зобов’язання за раніше наданими гарантіями в частині сплати Замовнику (Бенефіціару) суми гарантії за вимогою Замовника (Бенефіціара).

Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Постанови: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Таким чином, чинне законодавство не містить підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників через те, що учасник не узгоджував гарантію із Замовником. Замовник може за власним бажанням не погодити гарантію.
Крім того, Замовник має можливість встановити умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю в тендерній документації. На підтвердження надаємо Закон та Постанову.
Разом з тим, в тендерній документації не наведено перелік банківських установ, які не виконали свої зобов’язання перед Замовником в попередніх закупівлях. Зазначене може призвести до маніпулювання вказаним поняттям та відхилення пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 98d4bf4bd9054819ad8dfd70426e3dd3
Заголовок пункту скарги: Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 додатку 1 до тендерної документації: до технічного обслуговування СПЗ допускається персонал учасника кількістю не менш ніж 2 особи, які вивчили пристрої і роботу устаткування, експлуатаційну документацію, пройшли навчання та перевірку знань з питань технології робіт, охорони праці та пожежної безпеки.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 додатку 1 до тендерної документації: до технічного обслуговування СПЗ допускається персонал учасника кількістю не менш ніж 2 особи, які вивчили пристрої і роботу устаткування, експлуатаційну документацію, пройшли навчання та перевірку знань з питань технології робіт, охорони праці та пожежної безпеки.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкового проходження навчання та перевірку знань з питань технології робіт, питань охорони праці та пожежної безпеки. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Умови про проходження навчання та перевірку знань з питань технології робіт, з питань охорони праці та пожежної безпеки розрахована на учасників торгів, в яких працівники їх пройшли, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників торгів.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 6bc056c4d3384ce589d0ed2ef2fad3e3
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 2.1. додатку 3 до тендерної документації: скановані копії чинних посвідчень (сторінок посвідчень з останніми записами: про отримувача посвідчення; «Результати перевірки знань з охорони праці (Правила безпеки, інструкції з охорони праці)»;....
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до пункту 2.1. додатку 3 до тендерної документації: скановані копії чинних посвідчень (сторінок посвідчень з останніми записами: про отримувача посвідчення; «Результати перевірки знань з охорони праці (Правила безпеки, інструкції з охорони праці)»; «Результати перевірки знань з технології робіт (правила експлуатації, виробничі інструкції)»; «Результати перевірки знань правил пожежної безпеки»; «Результати медичного огляду») та відповідних останніх протоколів (витягів, виписок, тощо) про перевірку знань з електробезпеки не менше ніж на 2 (двох) працівників Учасника, з яких:
- 1 особа з групою з електробезпеки не нижче IV;
- 1 особа з групою з електробезпеки не нижче III,
виданих відповідно до вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів* та Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів**.
* затверджені наказом Міністерства палива та енергетики України від 25.07.2006 № 258 (із змінами та доповненнями).
** затверджені наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998 №4.
Надання документів на працівників Учасника за підпунктом 2.1. цього пункту, які не зазначені у вищевказаній Довідці, не допускається.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарювання, які надають послуги і роботи протипожежного призначення усіх вищенаведених посвідчень та протоколів на працівників. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимоги про надання вищенаведених вимог розраховані на учасників торгів, в яких такі документи наявні, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників торгів.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 7c47e74852e440a38b6bd212884b0b8d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-11-002973-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 25.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.09.2025 17:21
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЖИЗНЬ", Марченко Виталий 380509606757 pp_gizn@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 510b80cb9e374df89e39a93bb2c3da36
Заголовок пункту скарги: Пункт 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ФІЛІЄЮ «ДЕЛЬТА-ЛОЦМАН» ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) 11.09.2025 року була оголошена закупівля послуг «Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання» (код ДК 021:2015: 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-11-002973-a).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками – 19.09.2025 14:00.
Очікувана вартість закупівлі становить 853 137,38 грн.
Керуючись пунктом 59 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178), скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з даними частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Ретельно ознайомившись з умовами тендерної документації, Приватне підприємство «ЖИЗНЬ» (далі – ПП «ЖИЗНЬ», або Скаржник) виявило умови, що обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників, що в свою чергу обмежує право ПП «ЖИЗНЬ» прийняти участь в цій закупівлі, а саме:

1. Відповідно до пункту 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 3 тендерної документації вимагається: «2. На підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»: довідку в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі. (Учасник може оформити таку довідку за Зразком 2, наведеним в Додатку 3 до цієї Тендерної документації).
Обов’язковими додатками до вказаної довідки надати:
2.1. Скановані копії чинних посвідчень (сторінок посвідчень з останніми записами: про отримувача посвідчення; «Результати перевірки знань з охорони праці (Правила безпеки, інструкції з охорони праці)»; «Результати перевірки знань з технології робіт (правила експлуатації, виробничі інструкції)»; «Результати перевірки знань правил пожежної безпеки»; «Результати медичного огляду») та відповідних останніх протоколів (витягів, виписок, тощо) про перевірку знань з електробезпеки не менше ніж на 2 (двох) працівників Учасника, з яких:
- 1 особа з групою з електробезпеки не нижче IV;
- 1 особа з групою з електробезпеки не нижче III,
виданих відповідно до вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів* та Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів**.
* затверджені наказом Міністерства палива та енергетики України від 25.07.2006 № 258 (із змінами та доповненнями).
** затверджені наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998 №4.
Надання документів на працівників Учасника за підпунктом 2.1. цього пункту, які не зазначені у вищевказаній Довідці, не допускається.».

Вимога щодо надання сканованої копії чинних посвідчень (сторінок посвідчень з останніми записами: про отримувача посвідчення; «Результати перевірки знань з охорони праці (Правила безпеки, інструкції з охорони праці)»; «Результати перевірки знань з технології робіт (правила експлуатації, виробничі інструкції)»; «Результати перевірки знань правил пожежної безпеки»; «Результати медичного огляду») та відповідних останніх протоколів (витягів, виписок, тощо) про перевірку знань з електробезпеки не менше ніж на 2 (двох) працівників Учасника, з яких: 1 особа з групою з електробезпеки не нижче IV та 1 особа з групою з електробезпеки не нижче ІІІ, виданих відповідно до вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів та Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів є дискримінаційною для нас, та такою, що не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Предметом даної закупівлі є: Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання.
Даний вид робіт здійснюється на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, яка отримується у відповідності до Ліцензійних умов.
Відповідно до пункту 1 Ліцензійних умов, вони визначають вичерпний перелік, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Згідно з Вимогами щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень встановлено наступні вимоги:
«Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.».
Отже, Ліцензійними умовами не передбачено наявності в Учасника чинних посвідчень (сторінок посвідчень з останніми записами: про отримувача посвідчення; «Результати перевірки знань з охорони праці (Правила безпеки, інструкції з охорони праці)»; «Результати перевірки знань з технології робіт (правила експлуатації, виробничі інструкції)»; «Результати перевірки знань правил пожежної безпеки»; «Результати медичного огляду») та відповідних останніх протоколів (витягів, виписок, тощо) про перевірку знань з електробезпеки не менше ніж на 2 (двох) працівників Учасника, з яких: 1 особа з групою з електробезпеки не нижче IV та 1 особа з групою з електробезпеки не нижче ІІІ, виданих відповідно до вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів та Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів.
Дана вимога тендерної документації розрахована на тих учасників, в яких є саме чинні посвідчення (сторінки посвідчень з останніми записами: про отримувача посвідчення; «Результати перевірки знань з охорони праці (Правила безпеки, інструкції з охорони праці)»; «Результати перевірки знань з технології робіт (правила експлуатації, виробничі інструкції)»; «Результати перевірки знань правил пожежної безпеки»; «Результати медичного огляду») та відповідні останні протоколи (витяги, виписки, тощо) про перевірку знань з електробезпеки не менше ніж на 2 (двох) працівників Учасника, з яких: 1 особа з групою з електробезпеки не нижче IV та 1 особа з групою з електробезпеки не нижче ІІІ, виданих відповідно до вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів та Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, що є дискримінаційним по відношенню до нас та до інших учасників.
Додатково повідомляємо, що маємо необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та можуть надати послуги, які є предметом закупівлі, якісно, в строки та в повному обсязі.
Таким чином, ми можемо надати послуги за даною процедурою закупівлі в повному обсязі, але не можемо прийняти участь в даній процедурі закупівлі у зв’язку з тим, що Замовник вимагає надання документів, які ми не повинні мати та наявність яких не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Як доказ надаємо Ліцензійні умови, витяг з наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 10.12.2021 № 811 «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Просимо внести зміни до тендерної документації та викласти дану вимогу у відповідності до норм чинного законодавства.

Дискримінаційні вимоги, які містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ПП «ЖИЗНЬ» як Учасника даної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому. Проте, через порушення Замовником частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», ПП «ЖИЗНЬ» не може прийняти участь у даній закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 56 Особливостей та статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації