-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
картопля свіжа продовольча
Закупівля здійснюється на підставі п. 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (зі змінами та доповненнями)
Торги не відбулися
2 800 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
10.09.2025 19:37 - 16.09.2025 00:00
Вимога
Відхилено
НЕЗАКОННІ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Номер:
934e59ca1b144c57897f80391e4c2263
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-10-014172-a.c1
Назва:
НЕЗАКОННІ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Вимога:
Шановний Замовник! Звертаємося до вас в порядку, передбаченому ч. 20 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
Пропозиція ФО-П Собакар Т.В. була відхилена. Вважаємо, що дії Замовника є неправомірними, суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, чим порушують права та охоронювані законом інтереси учасника процедури закупівлі.
Крім цього, у відповідності до ч.4 ст. 33 Закону Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
ТОБТО ЗАМОВНИК ЗБОВ’ЯЗАНИЙ НАДАТИ ВІДПОВІДЬ НА ПИТАННЯ, ЩО МІСТЯТЬСЯ В ДОДАНОМУ ФАЙЛІ
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 24.04.2023 №5294.pdf 26.09.2025 10:49
- рішення від 07.06.2023 №8247.pdf 26.09.2025 10:49
- ВИМОГА.doc 26.09.2025 10:49
Дата подачі:
26.09.2025 10:49
Вирішення:
Шановний Учасник, у зв’язку з поданою вимогою UA-2025-09-10-014172-a.c1 за спрощеною закупівлею UA-2025-09-10-014172-a та на виконання ч. 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовник повідомляє наступне:
1. Відповідно п. 3 Додатку № 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» Учасник повинен надати: «Сканований оригінал в кольоровому вигляді або копія засвідчена відповідно до ДСТУ 4163:2020, сертифікату відповідності системи управління якістю на торгівлю харчовими продуктами вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданий акредитованим органом з оцінки відповідності (документ повинен бути виданий на ім’я Виробника). Зазначений сертифікат(и) повинен(і) бути діючим(и) до кінцевого терміну постачання харчових продуктів. У разі, якщо строк його(їх) дії менше терміну постачання харчових продуктів, Учасник надає сканований оригінал гарантійного листа щодо отримання нового сертифікату(-ів) з терміном його дії до кінцевого терміну постачання харчових продуктів.».
Учасником на виконання даної вимоги не надано жодного документу.
Ця невідповідність та невідповідності які були відображені Замовником у протоколі уповноваженої особи від 24.09.2025 № 350/с, стали підставами для відхилення пропозиції Учасника Фізична особа-підприємець СОБАКАР ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА (далі – Учасник). Відповідно до п. 1 ч. 13 статті 14 Закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
У своїй вимозі Учасник наголошує на ненаданні Замовником Учаснику можливості усунути невідповідності в порядку п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Маємо зазначити, що Замовник, вивчивши пропозицію Учасника, виявив невідповідності, що підлягають усуненню з використанням механізму 24 годин (п. 1, п. 3 та п. 4 протоколу уповноваженої особи від 24.09.2025 № 350/с) та і ті невідповідності, що тягнуть за собою одразу відхилення пропозиції Учасника (п. 2 протоколу уповноваженої особи від 24.09.2025 № 350/с).
Замовником взято, в даному випадку, до уваги роз’яснення Уповноваженого органу № 1332/2020, в якому Уповноважений орган зазначає, що у разі якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та/або документах, визначених частиною шістнадцятою статті 29 Закону не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція підлягає відхиленню згідно відповідних підстав, визначених у статті 31 Закону із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин. Таку позицію Уповноваженого органу необхідно враховувати і в ситуації, що склалася в даній закупівлі.
Замовник не має на меті введення в оману Учасника шляхом надання хибних сподівань останньому щодо визначення його переможцем (надання можливості виправити недоліки Учасником, а потім відхилити пропозицію з іншої підстави), чи порушення його законних прав як Учасника закупівлі, затягування розгляду пропозицій, а одразу прийняв рішення про відхилення Учасника, оскільки на це були законні підстави.
2. Відповідно п. 8 Додатку № 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» Учасник повинен надати: «Сканований оригінал в кольоровому вигляді Протокол досліджень (випробувань) та/або Експертного висновку, що підтверджують відповідність харчового продукту вимогам нормативного документа (ДСТУ) та технічним умовам, у тому числі за органолептичними, фізико-хімічними, мікробіологічними та токсикологічними показниками. Документ повинен бути виданий акредитованою та уповноваженою для цілей державного контролю лабораторією.».
Учасником на виконання вказаної вимоги було надано сканований оригінал Експертного висновку від 22.08.2025 р. (файл «10 .Експертний висновок картопля 1 кл») № 002335 п/25, що підтверджує відповідність харчового продукту вимогам нормативного документа (ДСТУ) та технічним умовам на наявність мікотоксинів, пестицидів, радіонуклідів, токсичних елементів та на проведення органолептичних, паразитологічних та фізико – хімічних випробувань. У складі пропозиції Учасника відсутній протокол досліджень (випробувань) та/або експертний висновок на підтвердження відповідності харчового продукту за мікробіологічними показниками.
Вказана Замовником в Оголошенні вимога повинна забезпечити гарантування поставки товару належної якості потенційним постачальником.
Згідно п. 11.11. ДСТУ 9221:2023 “Картопля продовольча. Технічні умови”, контроль за вмістом токсичних елементів, радіонуклідів, пестицидів, нітратів, яєць гельмінтів і цист кишкових патогенних найпростіших, мікробіологічними показниками — виконують методами згідно з національними нормативними та правовими актами. Мікробіологічні показники для продовольчої картоплі встановлюються для забезпечення її безпеки.
Мікробіологічні показники – це кількісні або якісні характеристики (наявність/відсутність) мікроорганізмів, їх токсинів чи метаболітів, що використовуються як критерій для оцінки безпеки харчових продуктів, води, санітарного стану об'єктів довкілля та ефективності виробничих процесів. Вони вказують на ступінь забруднення та потенційний ризик для здоров'я, дозволяючи встановити відповідність санітарним нормам та стандартам.
Згідно наказу МОЗ «Про затвердження Мікробіологічних критеріїв для встановлення показників безпечності харчових продуктів» від 19.07.2012 № 548 відповідність мікробіологічним критеріям - одержання задовільних або прийнятних результатів при проведенні дослідження щодо значень, встановлених для цих Критеріїв, за допомогою відбору зразків, проведення досліджень та здійснення коригувальних дій відповідно до законодавства про безпечність та якість харчових продуктів. Мікроорганізми - бактерії, віруси, дріжджі, пліснява, водорості, паразитичні найпростіші, мікроскопічні паразитичні гельмінти, їхні токсини та метаболіти.
Згідно Експертного висновку від 22.08.2025 р. № 002335 п/25, наданого в складі пропозиції Учасником, наявний результат дослідження предмету закупівлі на один з таких мікотоксинів, як патулін, який входить до групи сполук, відомих як токсичних лактонів.
При цьому згідно п. 11.15 ДСТУ 9221:2023 “Картопля продовольча. Технічні умови” визначення патуліну здійснюється згідно з ДСТУ 4947. До того ж в цьому експертному висновку не відображено дослідження предмету закупівлі на мікробіологічні показники. Мікробіологічні показники картоплі включають дослідження на наявність бактерій, грибів та вірусів, які можуть спричиняти захворювання рослини або псування картоплі, а не виключно патулін.
В свою ж чергу, поняття мікотоксин та мікробіологічні показники в даному випадку не ототожнюються, оскільки мікотоксини – це токсичні речовини, які виробляються цвілевими грибами, а не самі мікробіологічні показники. Мікробіологічні показники – це визначення наявності та кількості певних мікроорганізмів (наприклад, бактерій, грибків) у продукті. Мікотоксини є забруднювачами, що мають токсичні властивості, тоді як мікробіологічні показники оцінюють мікробне забруднення загалом.
Таким чином, Замовник детально аналізуючи зміст Експертного висновку від 22.08.2025 р. № 002335 п/25, наданого в складі пропозиції Учасником, дійшов висновку, що наданий експертний висновок не містить результатів досліджень на мікробіологічні показники, так як це вимагалось умовами Оголошення.
Можливо Учасник не досить детально ознайомився з умовами Оголошення, що призвело до невірного їх тлумачення.
Додатково маємо зазначити, що на виконання вимог Закону, Замовником був встановлений період уточнень за цією закупівлею з моменту її оголошенні і до 00:00 16.09.2025. У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. У встановлений період уточнень електронною системою не було зафіксовано жодних звернень потенційних учасників щодо надання роз’яснень (зокрема, і щодо вимоги, визначеної п. 8 Додатку № 1 до Оголошення). Згідно Додатку № 1 до Оголошення Учасник повинен надати у складі пропозиції відповідний лист-згоду щодо виконання даних технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі та інші документи, які вважає за потрібне надати, які підтверджують відповідність пропозиції даному додатку до документації. Учасником Фізична особа-підприємець СОБАКАР ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА в складі пропозиції був наданий лист – згода № 7 від 16.09.2025, щодо виконання даних технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, що має за мету підтвердити правильність тлумачення та виконання Учасником вимог Оголошення, що визначені Замовником.
Статус вимоги:
Відхилено