-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ліжка, матраци пружинні, ламельні основи, столи письмові, стільці обідні, столи обідні, шафи, дивани за (ДК 021:2015: 39140000-5 Меблі для дому)
Завершена
672 700.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
10.09.2025 16:47 - 15.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
bc4f42925e6e46039b283a83d1638ece
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-10-012389-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Меблі Агенство розвитку Житомир.doc 25.09.2025 14:02
- Скарга Меблі Агенство розвитку Житомир.doc.asice 25.09.2025 14:02
- 23 Протокол про відхилення учасника меблі для дому docx.pdf 25.09.2025 14:03
- sign.p7s 25.09.2025 14:04
- рішення від 29.09.2025 № 14719.pdf 29.09.2025 15:08
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.10.2025 № 15087.pdf 07.10.2025 11:10
- рішення від 06.10.2025 № 15087.pdf 09.10.2025 10:19
- Тендерна документація ТОВАР_меблі для дому (1).docx 30.09.2025 14:25
- Додаток 4 до ТД Перелік документів (інформації) для учасника.docx 30.09.2025 14:25
- Додаток 2 змінено Специфікація меблі для дому для Домбровського_1.docx 30.09.2025 14:25
- Сертифікат 2025 Меблі.pdf 30.09.2025 14:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.09.2025 14:25
Дата розгляду скарги:
06.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.09.2025 15:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
09.10.2025 10:19
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1b77b8c11e3343728f5cbac1c73e9adf
Заголовок пункту скарги:
Замовник безпідставно прийняв рішення про відхилення Учасника (протокол №22 від 21.09.2025
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення:
Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги:
А саме, Замовником було вказано, що «Учасник в складі тендерної пропозиції надав наступні документи: - сертифікат з протоколом випробувань на тканину меблеву на вміст радіонуклідів, а саме: питома активність радіонуклідів К-40 повинна складати не більше 36,2 Бк/кг, питома активність радіонукліду Ra-226 повинна складати не більше7,9 Бк/кг, концентрація формальдегіду не більше 0,003. Але Учасник не надав відповідність технічним характеристикам та комплектації предмету закупівлі.»
Учасник звертає увагу на те, що Замовником не було висунуто вимогу про надання «відповідності технічним характеристикам та комплектації предмету закупівлі» у будь-якій формі. Учасником надано усі документи що вимагались умовами тендерної документації. Якість технічних характеристик предмету закупівлі підтверджено Сертифікатом відповідності UA.CRT.00130-25 який діє до 09 березня 2027 року, у якому зазначений і протокол випробувань № 0072 від 10.03.2025.
Учасник звертає увагу на те, що Замовником не було висунуто вимогу про надання «відповідності технічним характеристикам та комплектації предмету закупівлі» у будь-якій формі. Учасником надано усі документи що вимагались умовами тендерної документації. Якість технічних характеристик предмету закупівлі підтверджено Сертифікатом відповідності UA.CRT.00130-25 який діє до 09 березня 2027 року, у якому зазначений і протокол випробувань № 0072 від 10.03.2025.
×
-
Назва доказу:
Замовником не було висунуто вимогу про надання «відповідності технічним характеристикам та комплектації предмету закупівлі» у будь-якій формі. Учасником надано усі документи що вимагались умовами тендерної документації. Якість технічних характеристик предмету закупівлі підтверджено Сертифікатом відповідності UA.CRT.00130-25 який діє до 09 березня 2027 року, у якому
-
Повʼязаний документ:
23 Протокол про відхилення учасника меблі для дому docx.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Учасника
Запити Органу оскарження
Номер:
b6dda5a99b6d4e7f9d96ba413d7d7460
Тема запиту:
Заперечення на скаргу
щодо процедури закупівлі UA-2025-09-10-012389-a
Текст запиту:
Комунальна установа «Агенція розвитку міста» Житомирської міської ради (далі – Замовник), ознайомившись зі скаргою ФОП "Ундір Олександр Олексійович"#1947317991 (далі – Скаржник) від 25 вересня 2025 року щодо рішення про відхилення пропозиції учасника торгів Скаржника у процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-09-10-012389-a, та вважає зазначену скаргу необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Замовник 25 серпня 2025 року розмістив в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-09-10-012389-a щодо закупівлі: «Ліжка, матраци пружинні, ламельні основи, столи письмові, стільці обідні, столи обідні, шафи, дивани за (ДК 021:2015: 39140000-5 Меблі для дому)».
Аукціон відбувся 19.09.2025р., за участю таких учасників:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ФОП "Ундір
Олександр Олексійович" 639 800,00
UAH з ПДВ 639 800,00
UAH з ПДВ
ФОП МАЗАНКОВ
ДЕНИС АНДРІЙОВИЧ 669 000,00
UAH з ПДВ 662 250,00
UAH з ПДВ
За результатами розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції у відкритих торгів з особливостями № UA-2025-09-10-012389-a від 21 вересня 2025 року (далі – Переможець), оформлене Протокольним рішенням (протоколом) щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі - Рішення).
1.Щодо невідповідності тендерної пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації
Документація закупівлі містить наступні вимоги:
Додаток 2 Тендерної документації містить інформацію про про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі на 12 сторінках.
Пункт 2 Додатку 2 Тендерної документації встановлює:
2.Учасник повинен надати у складі пропозиції протокол випробувань на тканину меблеву на вміст радіонуклідів, а саме: питома активність радіонуклідів К-40 повинна складати не більше 36,2 Бк/кг, питома активність радіонукліду Ra-226 повинна складати не більше 7,9 Бк/кг, концентрація формальдегіду не більше 0,003. Протокол випробувань повинен бути виданий на учасника або виробника товару.
Пункт 8 Додаток 4 Тендерної документації встановлює:
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 2 до тендерної документації. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 2 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Пункт 1 Розділу 3 Тендерної документації встановлює:
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією про сертифікати або декларації відповідності на обладнання, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Рекомендується документи у складі пропозиції Учасника надавати у тій послідовності, у якій вони наведені у тендерній документації замовника, а також надавати окремим файлом кожний документ, що іменується відповідно до змісту документа.
Учасником відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації не виконано вимогу в частині технічного завдання закупівлі, а саме не надано інформацію про протокол випробувань на тканину меблеву на вміст радіонуклідів, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам — згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Крім того, наведена у скарзі позиція є необґрунтованою та підлягає відхиленню, оскільки Учасник не виконав пряму вимогу тендерної документації щодо надання саме протоколу випробувань на тканину меблеву з визначеними показниками та належними реквізитами адресності документа.
У складі пропозиції учасник відсутній протокол випробувань на тканину меблеву на вміст радіонуклідів, а саме: питома активність радіонуклідів К-40 повинна складати не більше 36,2 Бк/кг, питома активність радіонукліду Ra-226 повинна складати не більше 7,9 Бк/кг, концентрація формальдегіду не більше 0,003. Протокол випробувань повинен бути виданий на учасника або виробника товару.
Відповідно до Технічної специфікації (Додаток № 2 до ТД) встановлено імперативну вимогу: «Учасник повинен надати у складі пропозиції протокол випробувань на тканину меблеву на вміст радіонуклідів, а саме: питома активність радіонуклідів К-40 повинна складати не більше 36,2 Бк/кг, питома активність радіонукліду Ra-226 повинна складати не більше 7,9 Бк/кг, концентрація формальдегіду не більше 0,003. Протокол випробувань повинен бути виданий на учасника або виробника товару» . Вимога сформульована чітко, конкретно та вичерпно: для підтвердження безпечності матеріалів меблів має бути поданий саме протокол випробувань, що містить числові значення трьох параметрів (К-40, Ra-226, концентрація формальдегіду) і виданий на відповідну сторону постачання (учасника або виробника).
За результатами розгляду пропозиції встановлено, що Учасник не надав належного протоколу випробувань у розумінні наведеного припису ТД. Наданий Учасником сертифікат із загальною відсилкою до протоколу не є документом, що замінює або підмінює сам протокол випробувань, оскільки не містить у своєму складі підтверджених лабораторних вимірів по кожному з обов’язкових показників (К-40, Ra-226, формальдегід) щодо саме тієї тканини меблевої, яка пропонується до постачання. Відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації повинні містити необхідні характеристики предмета закупівлі, а учасники подають документи саме у тій формі та обсязі, які визначені тендерною документацією; відтак, коли ТД прямо вимагає «протокол випробувань … виданий на учасника або виробника», подання іншого документа (сертифіката, декларації тощо) без власне протоколу не може вважатися належним виконанням вимоги, а тому свідчить про невідповідність пропозиції технічній специфікації.
Крім того, відповідно до пункту 8 розділу «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики…» (Додаток № 4 до ТД) учасник зобов’язаний подати документи, визначені саме у Додатку № 2, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Тобто перелік і вид доказових документів (у тому числі протокол випробувань на тканину з конкретними граничними значеннями) є не декларативною, а обов’язковою частиною змісту пропозиції. Відсутність у складі пропозиції повноцінного протоколу випробувань із зазначенням виміряних значень показників щодо конкретної тканини меблевої, яка фактично пропонується, означає невиконання встановленої вимоги ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (зі змінами), розгляд пропозиції здійснюється на предмет відповідності вимогам тендерної документації. Згідно з абзацом другим пункту 2 частини першої статті 31 Закону встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо вона «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації». У даному випадку невідповідність має місце саме через ненадання документа, прямо передбаченого технічними умовами ТД, — протоколу випробувань з визначеними граничними значеннями і належною адресністю.
Додатково наголошуємо, що сама ТД узгоджує логіку підтвердження: технічні характеристики та супутні вимоги викладені саме у Додатку № 2, який деталізує предмет закупівлі та критерії відповідності, включно з вимогою про протокол випробувань для тканини меблевої . Учасник мав обов’язок дотриматися цієї вимоги у точній формі. Подання іншого документа, що не містить повного складу відомостей лабораторного дослідження (ідентифікація зразка тканини, методики, числові результати К-40 / Ra-226 / формальдегід, дата, виконавець, адресність «на учасника» або «на виробника»), не може бути трактоване як еквівалент виконання припису ТД.
Таким чином, відповідно до пункту 43 Особливостей та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону встановлено, що пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації, оскільки не містить належного протоколу випробувань на тканину меблеву з обов’язковими показниками і належною адресністю; а тому рішення Замовника щодо відхилення пропозиції є законним, обґрунтованим і таким, що прийняте у спосіб та в межах, визначених законодавством про публічні закупівлі. З огляду на викладене, просимо орган оскарження відмовити у задоволенні скарги і залишити рішення Замовника без змін як таке, що повністю відповідає вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні зак наліз складу тендерної пропозиції учасника – ФОП Ундір Олександр Олексійович – свідчить про те, що вимога щодо надання протоколу випробувань не була виконана належним чином, оскільки учасник надав лише сертифікат відповідності UA.CRT.00130-25, виданий органом з сертифікації ТОВ «УКРСИСТЕМС» 10 березня 2025 року, дійсний до 09 березня 2027 року, який підтверджує загальну відповідність продукції (меблів для сидіння, медичних, домашніх та навчальних закладів ТМ Komodo) вимогам державних стандартів України, таких як ДСТУ ГОСТ 16371:2016, ДСТУ ГОСТ 19917:2016, ДСТУ 4414, ДСТУ ГОСТ 22046, ДСТУ prEN 1729-1:2004, ДСТУ ENV 1729-2:2004 та ДСТУ EN 1725:2009; а тому, цей документ, хоча й базується на аналізі документації та висновку № 1'444 від березня 2025 року, не є самим протоколом випробувань, як це вимагається тендерною документацією, і не містить детальних результатів лабораторних тестів на конкретні показники радіонуклідів та формальдегіду в тканині меблевій.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право відхиляти тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, як це вказано в абзаці 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону; а тому, відсутність саме протоколу випробувань, який повинен демонструвати точні виміряні значення питомої активності К-40 (не більше 36,2 Бк/кг), Ra-226 (не більше 7,9 Бк/кг) та концентрації формальдегіду (не більше 0,003), робить пропозицію учасника невідповідною, оскільки сертифікат відповідності є підсумковим документом, що підтверджує загальну конформність продукції стандартам, але не замінює первинний протокол випробувань, який видається акредитованою лабораторією на основі фактичних тестів матеріалів, як це передбачено пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, де вимагається надання документів, що безпосередньо підтверджують технічні характеристики.
У наданому учасником сертифікаті, зокрема на сторінці 1, зазначено, що сертифікація базується на висновку за аналізом документації № 1'444 від березня 2025 року, виданому ТОВ «УКРСИСТЕМС», а додатки 1–5 до сертифіката перелічують види меблів (загалом 163 позиції, включаючи крісла, стільці, дивани, шафи, матраци тощо), але жоден з них не містить лабораторних даних про випробування тканини на радіонукліди чи формальдегід; а тому, цей документ не задовольняє вимогу тендерної документації, оскільки протокол випробувань повинен бути окремим документом, виданим на учасника або виробника, з детальними результатами тестів, проведених акредитованою лабораторією, що відповідає вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 щодо загальних вимог до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій, і відсутність такого протоколу призводить до неможливості перевірки замовником точної відповідності запропонованої тканини меблевій встановленим лімітам на радіонукліди та формальдегід.
Позиція учасника в скарзі, де стверджується, що якість технічних характеристик підтверджена сертифікатом UA.CRT.00130-25, у якому нібито зазначено протокол випробувань № 0072 від 10 березня 2025 року, є необґрунтованою, оскільки в тексті сертифіката номер № 0072 не згадується, а посилання йде на висновок № 1'444 за аналізом документації, що є іншим типом документа, спрямованим на оцінку відповідності на основі поданих матеріалів, а не на прямі лабораторні випробування; а тому, відповідно до пункту 43 Особливостей (постанова № 1178), замовник мав право вимагати усунення невідповідностей, але оскільки протокол як такий не був наданий, пропозиція підлягає відхиленню, що узгоджується з принципом об'єктивної оцінки, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», де встановлено, що закупівлі здійснюються за принципами об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
У висновку, невиконання учасником вимоги щодо надання саме протоколу випробувань, а не лише сертифіката відповідності, є суттєвим порушенням тендерної документації, що робить відхилення пропозиції обґрунтованим і законним, оскільки це перешкоджає замовнику в повній перевірці безпеки та якості запропонованого товару, зокрема тканини меблевої, на відповідність санітарно-гігієнічним нормам, як це вимагається Санітарними правилами та нормами щодо вмісту радіонуклідів у будівельних матеріалах (СанПіН 42-129-11-03), і тому підтверджує правомірність рішення замовника про відхилення на підставі статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний забезпечувати об’єктивний та недискримінаційний розгляд тендерних пропозицій. Вимога Скаржника фактично зводиться до встановлення додаткових умов, яких не містила тендерна документація, що є неправомірним та порушує принципи здійснення закупівель.
Враховуючи викладене, рішення замовника про відхилення пропозиції процедури закупівлі ФОП "Ундір Олександр Олексійович" є законним та обґрунтованим, а доводи скарги — безпідставними. Порушень прав та інтересів Скаржника з боку Замовника не відбулося.
У зв’язку з цим просимо Комісію Антимонопольного комітету України відмовити у задоволенні скарги ФОП "Ундір Олександр Олексійович" (код ЄДРПОУ 1947317991) як такої, що не підтверджена доказами та ґрунтується на неправильному тлумаченні вимог тендерної документації, та суперечить документації учасника.
На основі вищезазначеного, та відповідно до ст.ст. 17, 18, 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та до ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»,-
ПРОСИМО:
1.Прийняти Пояснення по суті Скарги до розгляду.
2.Визнати скаргу ФОП "Ундір Олександр Олексійович" (код ЄДРПОУ 1947317991) необґрунтованою та незаконною відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» на основі того, що Скаржник не довів невідповідність документів першого учасника, а також не врахував повинні вимоги тендерної документації в останній редакції.
3.Відмовити ФОП "Ундір Олександр Олексійович" (код ЄДРПОУ 1947317991) по вимогах скарги.
Додатки:
1.Копія тендерної документації із змінами від 05.09.2025 р., що підтверджує фактичні вимоги до учасників щодо надання сертифікатів ISO та сертифіката відповідності.
Дата опублікування:
30.09.2025 14:25