-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Івасюка в м. Косів Косівської міської ради
Завершена
3 233 225.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
10.09.2025 13:29 - 03.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
d8c80958aad9419e869fb1423f10a031
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-10-006982-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга вул. Івасюка в м. Косів.docx 19.09.2025 10:12
- Скарга вул. Івасюка в м. Косів.pdf 19.09.2025 10:12
- Скарга вул. Івасюка в м. Косів.pdf.asice.zip 19.09.2025 10:12
- sign.p7s 19.09.2025 10:13
- Протокол 7 про розгляд скарги.pdf 22.09.2025 09:27
- На АМКУ 2.docx 24.09.2025 15:36
- На АМКУ 2.pdf 24.09.2025 15:37
- Протокол 7 про розгляд скарги.docx 24.09.2025 15:37
- Протокол 7 про розгляд скарги.pdf 24.09.2025 15:38
- Протокол 11 виконання Рішення АМКУ.docx 01.10.2025 10:18
- Тендерна документація 01.10.2025.doc 01.10.2025 10:19
- рішення від 22.09.2025 № 14404.pdf 22.09.2025 15:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.09.2025 № 14754.pdf 30.09.2025 12:53
- рішення від 29.09.2025 № 14754.pdf 01.10.2025 11:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.09.2025 10:38
Дата розгляду скарги:
29.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.09.2025 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.10.2025 11:39
Дата виконання рішення Замовником:
01.10.2025 12:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Про виконання Рішення Комісії АМКУ
Внесено зміни до тендерної документації на виконання рішення Комісії АМКУ від 29 вересня 2025 року №14754-р/пк-пз, в електронній системі закупівель строк для подання тендерних пропозицій до 06.10.2025 року, затверджено та опубліковано нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться до тендерної документації. Оприлюднено в електронній системі закупівель в машинозчитувальному форматі нову редакцю тендерної документації, переліку змін, що вносяться до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3a96e41b55474c68a2cd0c533e395023
Заголовок пункту скарги:
Скарга
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скарга
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Дискримінаційні умови
Запити Органу оскарження
Номер:
bbe1f1517465481ab3b0621254c567c7
Тема запиту:
Про виконання Рішення Комісії АМКУ
Текст запиту:
Внесено зміни до тендерної документації на виконання рішення Комісії АМКУ від 29 вересня 2025 року №14754-р/пк-пз, в електронній системі закупівель строк для подання тендерних пропозицій до 06.10.2025 року, затверджено та опубліковано нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться до тендерної документації. Оприлюднено в електронній системі закупівель в машинозчитувальному форматі нову редакцю тендерної документації, переліку змін, що вносяться до тендерної документації.
Дата опублікування:
01.10.2025 10:18
Номер:
e1ae8c87a5cf43daac6e79ccb2781ed8
Тема запиту:
Пояснення з власної ініціативи
Текст запиту:
З приводу скарги варто зазначити таке:
Закон України «Про публічні закупівлі» (ст. 5, ч. 3) визначає, що замовник має право встановлювати вимоги до предмета закупівлі, якщо вони є обґрунтованими та пов’язаними з предметом закупівлі.
Ст. 22 цього ж Закону дозволяє замовнику встановлювати у тендерній документації інші вимоги, які він вважає необхідними для належного виконання договору, за умови що вони не порушують принципів недискримінації.
Мета обстеження
Обстеження об’єкта є необхідним для належного ознайомлення учасників із фактичними умовами виконання робіт, особливостями доступу, під’їзду, інженерних мереж, стану конструкцій тощо. Це безпосередньо впливає на правильність розрахунку ціни пропозиції та якість виконання договору.
Такий захід зменшує ризики подання занижених чи необґрунтованих цінових пропозицій.
Рівні умови для всіх учасників
Замовник забезпечує відкритий і рівний доступ до об’єкта для всіх зацікавлених учасників у встановлений період. Учасники мають можливість звернутися до замовника для узгодження дати і часу відвідування. Жодному учаснику не відмовляється у підписанні акта обстеження.
Вимога однакова для всіх і не ставить жодного учасника у привілейоване становище, не створює бар’єрів для участі та не порушує принципів недискримінації, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
Підписаний акт лише підтверджує факт ознайомлення учасника з умовами виконання робіт і не створює додаткових фінансових чи організаційних бар’єрів.
Тобто, потрібно зазначити, що:
-що замовник не відмовляє жодному учаснику в огляді;
- що порядок підписання акта прозорий та рівний;
- що вимога безпосередньо пов’язана з предметом закупівлі (якість виконання робіт, точність ціни).
Відсутність дискримінації
Вимога є однаковою для всіх потенційних учасників.
Замовник забезпечує рівні умови доступу до об’єкта для всіх учасників, незалежно від їх місця реєстрації чи форми власності.
Отримання акта обстеження не обмежує конкуренцію, оскільки не передбачає додаткових витрат чи неможливих для виконання дій.
Дата опублікування:
22.09.2025 08:51
Номер:
71d4e09ece6746e4a9dd3046ca1a0d6f
Тема запиту:
Пояснення до АМКУ
Текст запиту:
Шановні члени Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель!
На виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо пояснення щодо доводів скаржника.
Скаржник просить зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції Акту обстеження об’єкта, підписаного учасником та замовником.
Позиція замовника:
Встановлення такої вимоги зумовлене специфікою предмета закупівлі – «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Івасюка в м. Косові Косівської міської ради» для забезпечення належного розуміння учасниками обсягів робіт/умов виконання договору.
Вимога є однаковою для всіх учасників та не створює переваг окремому суб’єкту господарювання.
Замовник забезпечує рівний доступ усім учасникам до об’єкта для здійснення такого обстеження. Інформація про можливість відвідання об’єкта була розміщена на веб-порталі Prozorro та доступна для всіх зацікавлених осіб.
Отримання акту обстеження не обмежує конкуренцію, а навпаки — гарантує, що пропозиції учасників будуть економічно та технічно обґрунтованими.
Таким чином, вимога щодо надання Акту обстеження є обґрунтованою та відповідає принципам публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім цього, пунктом 5.32 чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», що затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281, передбачено, що під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією.
Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (рельєф місцевості, непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо) та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції.
Таким чином, чинним законодавством України визначено, що для зменшення ризиків, які пов’язані з проектною документацією та для формування своєї тендерної пропозиції, Учаснику процедури закупівлі (підряднику) доцільно обстежити будівельний майданчик та з’ясувати із Замовником усі необхідні питання ще на етапі подання пропозицій.
Варто зазначити, що станом на 24.09.205 учасниками закупівлі проведено два обстеження зазначеного об’єкту і жодних запитань чи скарг щодо акту обстеження не було, а всі потенційні учасники знаходяться в рівних можливостях, і кожен, хто має намір взяти участь в даній закупівлі, має право звернутись до Замовника для огляду об’єкта будівництва та складання відповідно Акту огляду.
Відтак, вважаємо, що зазначення в тендерній документації вимоги щодо огляду об’єкта будівництва та надання в складі тендерної пропозиції акт обстеження об’єкту ніяким чином не порушують норми чинного законодавства України, а навпаки у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва рекомендують для формування ціни пропозиції відвідати об’єкт, на якому будуть здійснюватися відповідні роботи.
Додатки:
Протокол уповноваженої особи.
Просимо орган оскарження врахувати зазначене та відхилити скаргу як необґрунтовану.
Дата опублікування:
24.09.2025 15:36