• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту (послуги з розробки (коригування) проєктної документації стадії «Робочий проєкт» та улаштування блискавкозахисту будівлі, системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням).

ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту (послуги з розробки (коригування) проєктної документації стадії «Робочий проєкт» та улаштування блискавкозахисту будівлі, системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням) згідно документації. Обґрунтуванням Замовника у необхідності закупівлі є: - Послуги з розробки (корегування) стадії «Робочого проєкту» в частині системи пожежної сигналізації, розробки стадії «Робочого проєкту» системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням), в частині улаштування блискавкозахисту будівлі. - Улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням) та блискавкозахисту будівлі.

Торги не відбулися

3 078 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 10.09.2025 11:29 - 10.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне рішення Замовника

Номер: 56076ff863654526a63430657ba66b0d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-10-004019-a.c5
Назва: СКАРГА на неправомірне рішення Замовника
Скарга:
щодо неправомірного визнання Переможця
Дата розгляду скарги: 08.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.12.2025 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.12.2025 16:43
Дата виконання рішення Замовником: 11.12.2025 23:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано Замовником.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОХОРОННИЙ СЕРВІС І ПРОТИПОЖЕЖНИЙ ЗАХИСТ", Ання Обломєй 380673551901 op_p.zahyst@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 39f5f03ced09471c89f7824858b33b11
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного визнання Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: Звертаємо Вашу увагу, що Рішенням №16978-р/пк-пз від 13.11.2025 року Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було встановлено, що: «разом з тим, Переможцем не надано сертифікати відповідності, сертифікати стабільності, зокрема, на індикатор виносний ІВ. Враховуючи вищезазначене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації. Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.»

Таким чином, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації, тому мала бути відхилена Замовником.

Рішенням №16978-р/пк-пз від 13.11.2025 року Комісія Постановила зобов'язати Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Л.С. ЦЕНТР-ЗАХИСТУ" переможцем процедури закупівлі — «ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту (послуги з розробки (коригування) проєктної документації стадії «Робочий проєкт» та улаштування блискавкозахисту будівлі, системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням)».

Натомість, 21.11.2025 року о 16:30:20 Замовник надав Учаснику ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Л. С. ЦЕНТР-ЗАХИСТУ" Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з вимогою «надати сертифікати відповідності, сертифікати стабільності, зокрема, на індикатор виносний ІВ.»

22.11.2025 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Л. С. ЦЕНТР-ЗАХИСТУ" було визначено Переможцем процедури закупівлі, згідно Протокольного рішення (Протоколу) Уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації від 22.11.2025 року.

Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника, адже Замовник не виконав Рішення №16978-р/пк-пз від 13.11.2025 року Комісії.
Вважаємо, що Замовником було порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», а тому порушено право Скаржника, який претендує на перемогу в даній процедурі закупівель.




Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо обрання Переможця та керуючись абзацом 3 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, ТОВ ОХОРОННИЙ СЕРВІС І ПРОТИПОЖЕЖНИЙ ЗАХИСТ" реалізує своє право на подання скарги.

Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Замовник своїми незаконними діями порушує право наше право як Учасника на об’єктивне та неупереджене прийняття рішення стосовно процедури закупівлі, позбавляє Скаржника можливості стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення процедури закупівлі та отримати відповідний прибуток шляхом провадження господарської діяльності у чіткій відповідності до приписів чинного законодавства України.
Замовник порушує принципи проведення процедур закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження


Вимога
Є відповідь

Вимога на неправомірне рішення Замовника

Номер: 8dbb1092de73442c83277022d2a285b2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-10-004019-a.c4
Назва: Вимога на неправомірне рішення Замовника
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу, що Рішенням №16978-р/пк-пз від 13.11.2025 року Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було встановлено, що: «разом з тим, Переможцем не надано сертифікати відповідності, сертифікати стабільності, зокрема, на індикатор виносний ІВ. Враховуючи вищезазначене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації. Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.» Таким чином, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації, тому мала бути відхилена Вами. Рішенням №16978-р/пк-пз від 13.11.2025 року Комісія Постановила зобов'язати Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Л.С. ЦЕНТР-ЗАХИСТУ" переможцем процедури закупівлі — «ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту (послуги з розробки (коригування) проєктної документації стадії «Робочий проєкт» та улаштування блискавкозахисту будівлі, системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням)». Натомість, 21.11.2025 року о 16:30:20 Ви надали Учаснику ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Л. С. ЦЕНТР-ЗАХИСТУ" Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з вимогою «надати сертифікати відповідності, сертифікати стабільності, зокрема, на індикатор виносний ІВ.» Всупереч зазначеному, 22.11.2025 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Л. С. ЦЕНТР-ЗАХИСТУ" було визначено Переможцем процедури закупівлі, згідно Протокольного рішення (Протоколу) Уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації від 22.11.2025 року. Звертаємо Вашу увагу, що сертифікати відповідності, сертифікати стабільності не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, про що вже давно встановлено в своїх Колігією Рішеннях (наприклад, № 2750-р/пк-пз від 07.03.2023р.) Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника, адже, Ви, як Замовник не виконали Рішення №16978-р/пк-пз від 13.11.2025 року Комісії. Вважаємо, що Вами було порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», а тому порушено право Скаржника, який претендує на перемогу в даній процедурі закупівель. Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Нагадуємо Вам, що згідно ст.164*1 ЗУ «Про публічні закупівлі», невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, - тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Просимо скасувати рішення про визначення переможцем торів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Л. С. ЦЕНТР-ЗАХИСТУ", в іншому випадку ми звернемося до АМКУ за захистом своїх прав.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Виходячи зі змісту Звернення з вимогою та норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, вимога підлягає незадоволенню з таких підстав. «Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації, розглянувши Ваші доводи щодо нібито невиконання Замовником Рішення Антимонопольного комітету України №16978-р/пк-пз від 13.11.2025 року, повідомляє наступне. 1. Щодо виконання Рішення АМКУ №16978-р/пк-пз. Рішенням АМКУ Замовника зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «Л.С. Центр-Захисту» переможцем. Замовником це рішення було виконано – попереднє рішення про визначення переможця скасовано в електронній системі закупівель, що підтверджується відповідним протокольним рішенням та відображено у Prozorro. Отже, твердження Скаржника про нібито невиконання рішення АМКУ є недостовірним та не відповідає фактичним обставинам. АМКУ не зобов’язував Замовника відхиляти пропозицію або приймати будь-яке інше окреме рішення, окрім скасування рішення про визначення переможця. Усі подальші дії Замовника здійснювалися виключно в межах Закону та з урахуванням Особливостей. 2. Щодо підстав для надсилання повідомлення про усунення невідповідностей Згідно з пунктом 43 Особливостей (Постанова КМУ №1178), учаснику може бути надіслане повідомлення про усунення невідповідностей, якщо: • невідповідності належать до категорій, визначених пунктом 43; • такі невідповідності можуть бути усунені без зміни предмета пропозиції. Технічна документація ТОВ «Л.С. Центр-Захисту» містила комплект документів, які підтверджували відповідність обладнання технічним вимогам. Водночас, на окремі складові (зокрема, індикатор виносний ІВ), Замовник додатково запросив сертифікати відповідності/стабільності з метою перевірки повноти та належної якості комплектації, що прямо відповідає праву Замовника витребувати документи на підтвердження характеристик товару, якщо це не змінює сам товар. При цьому: • Замовник не вимагав змінити предмет закупівлі чи технічні характеристики, • вимога стосувалася лише документального підтвердження відповідності, що не заборонено пунктом 43 Особливостей. Тому дії Замовника відповідають нормам Особливостей та не суперечать рішенню АМКУ, оскільки АМКУ не забороняв Замовнику повторно розглядати пропозицію чи запитувати документи в межах закону. 3. Щодо твердження Скаржника про те, що сертифікати не належать до документів пункту 43 Особливостей Посилання Скаржника на рішення №2750-р/пк-пз від 07.03.2023 є юридично некоректним, оскільки: 1. Це рішення стосувалося інших обставин та іншого складу документів. 2. Пункт 43 Особливостей чітко дозволяє усувати будь-які невідповідності, що не змінюють зміст пропозиції, а сертифікати відповідності та стабільності: • не змінюють предмет закупівлі, • не змінюють технічні характеристики, • є виключно підтверджуючими документами. Більше того, практика АМКУ у новіших рішеннях (2024–2025 років) допускає запит додаткових документів за умови незмінності суті пропозиції. Отже, твердження Скаржника про неможливість запиту таких документів не ґрунтується на законі. 4. Щодо визначення учасника переможцем після усунення невідповідностей Після виконання рішення АМКУ та повторного розгляду пропозицій: • учасник надав усі запитані документи, • документи підтвердили відповідність технічній специфікації, • пропозиція повністю відповідала умовам тендерної документації та Закону. Замовник діяв відповідно до: • статті 29 Закону, • пунктів 42–44 Особливостей, • принципу ефективності використання бюджетних коштів (стаття 5 Закону). Підстав для відхилення пропозиції не було. 5. Щодо тверджень про порушення принципів статті 5 Закону Замовник забезпечив: • рівне ставлення до всіх учасників, • прозорість усіх рішень, які відображені в Prozorro, • об’єктивний та неупереджений розгляд пропозицій, • дотримання вимог АМКУ. • Рішення про визначення переможця прийнято в рамках закону та після повного виконання рішення АМКУ. Будь-які твердження про порушення принципів закупівель є суб’єктивними припущеннями Скаржника, які не підтверджені фактами. 6. Щодо посилання Скаржника на ст. 164-14 КУпАП Зазначаємо, що: • Замовник виконав рішення АМКУ у повному обсязі; • підстави для притягнення посадової особи за ст. 164-14 КУпАП відсутні. Підсумовуючи вищевикладене, повідомляємо, Замовником виконано рішення АМКУ №16978-р/пк-пз від 13.11.2025 року, дотримано вимоги Закону та Особливостей, забезпечено об’єктивний, рівний та прозорий розгляд пропозицій, підтверджено відповідність пропозиції ТОВ «Л.С. Центр-Захисту» вимогам ТД, правомірно визначено переможця після усунення невідповідностей. Підстав для скасування рішення про визначення переможця немає.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо неправомірного визнання Переможця

Номер: c84dc460d7434bd38b06ba91b305a176
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-10-004019-a.c3
Назва: Скарга щодо неправомірного визнання Переможця
Скарга:
щодо неправомірного визнання Переможця
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.10.2025 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.11.2025 13:41
Дата виконання рішення Замовником: 21.11.2025 16:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано Замовником.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОХОРОННИЙ СЕРВІС І ПРОТИПОЖЕЖНИЙ ЗАХИСТ", Ання Обломєй 380673551901 op_p.zahyst@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d1c0cc64434a49ef9f8edef4d22a16c6
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного визнання Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно п. 5.3. Додатку №2 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції необхідно надати:
«Копії Сертифікатів відповідності, Сертифікатів стабільності показників на обладнання, яке зазначене в кошторисних розрахунках, пропонується Учасником відповідно до типу систем визначених в ДБН В.2.5.56-2014 «Системи протипожежного захисту».».

У складі пропозиції Переможця відсутні копії сертифікатів відповідності або сертифікатів стабільності показників щодо наступних позицій, зазначених в його кошторисних розрахунках, а саме:
 Труба ПВХ гофрована, Д16
 Труба ПВХ гофрована, Д25
 Труба вiнiпластова по стiнах i колонах з крiпленням накладними скобами
 Рукав металевий РЗЦ
 Короб пластиковий, 25x16
 Короб пластиковий, 25x25
 Короб пластиковий, 60х40
 Металорукав, Д15
 Скоба монтажна сталева одностороння, д15
 Стрічка перфорована сталева, 12мм х 0,5 мм
 Дюбель-цвях, 6х40
 Шуруп 3,5х35
 Піна монтажна вогнестійка
 Скло захисне для кнопки для СПРА і КА
 Індикатор виносний

Звертаємо Вашу увагу, що на деякі із зазначених метеріалів та обладнання, Переможець надає Висновки на продукцію, Декларації про відповідність або Довідки пояснення про несертифікацію товару, що не відповідає вимогам тендерної документації, адже тендерна документації передбачає лише надання Сертифікатів відповідності або Сертифікатів стабільності показників.

Жодні інші документи (в т.ч. висновки, декларації, пояснення тощо) на обладнання, яке зазначене в кошторисних розрахунках, пропонується Учасником, тендерною документацією не передбачається.

Таким чином, пропозиція Переможця має бути відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 33808d1b095b4952bca8b61ca33135ee
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного визнання Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Додатком №1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ», передбачені наступні позиції:
Орієнтовний перелік та об’єм послуг з улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням) на об’єкті ЗДО №298.


1. Прилад приймально-контрольний пожежний на 8 кілець з акумуляторами ПУ-П ЕКВН.425533.012 компл. 1
2. Пристрій розширення на 4 кільця з акумуляторами ППКП ЕКВН.425533.014-01 компл. 1

У складі пропозиції Переможця завантажений файл «Кошторис ЗДО 298.pdf», в якому міститься Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02, згідно п.1 та 2 запропоновано:

1 Прилад приймально-контрольний пожежний на 8 кілець з акумуля-торами ПУ-П шт 1
2 Пристрій розширення на 4 кільця з акумуля-торами ППКП шт 1


Тендерна документація не передбачає надання еквіваленту щодо одиниці виміру, типу, марки обладнання .
Відповідно до тендерної документації, не передбачено запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, наявним у Замовника.

Отже, запропоновані Переможцем позиції обладнання/матеріалів не відповідають вимогам Інформації про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі Додатку №1.
Таким чином, пропозиція Переможця має бути відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: a0416188842e425fb021e44bbafee761
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного визнання Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ», вказаний перелік необхідного обладнання, метеріалів та робіт/послуг, які вимагаються Замовником.

В свою чергу, кошторисні розрахунки Переможця включають види робіт/послуг, які не передбачені Технічним завданням Додатку №1, а саме:

- Пусконалагоджувальні роботи (Переможцем надаються Локальні кошториси на пусконалагоджувальні роботи )

Просимо звернути Вашу увагу, що такі послуги не передбачені Додатком №1 до тендерної документації.

Враховуючи зазначене, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: cffb846a010043b6a463c71ea979709c
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного визнання Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4. Згідно п. 5.1.Додатку №2 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції необхідно надати:
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції Учасник надає лист-погодження (або у вигляді довідки в довільній формі) з умовами та вимогами, які визначені у Додатку 1 тендерної документації.

У складі прропозиції переможця відсутній лист погодження або довідка в довільній форм з з умовами та вимогами, які визначені у Додатку 1 тендерної документації.

Враховуючи зазначене, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 823b8dc367d941819029876f543e2f67
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного визнання Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Згідно п. 7.8.Додатку №2 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції необхідно надати:
Згоди на обробку персональних даних всіх осіб, які в складі тендерної пропозиції будуть подавати інформацію або документи з зазначенням в них персональних даних (учасник може надати інформацію згідно з Додатком 5 тендерної документації);

У складі пропозиції переможця завантажені документи, де наявна інформація про працівника учасника - Швидак Марія Павлівна, а саме: Наказ та трудова Пшенична Л.І..pdf , Наказ та Протокол про повноваження та призначення Пшеничної Л.І..pdf

Натомість, у складі пропозиції переможця відсутній лист згода на обробку персональних даних від Швидак Марії Павлівни.

Враховуючи зазначене, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Замовник своїми незаконними діями порушує право наше право як Учасника на об’єктивне та неупереджене прийняття рішення стосовно процедури закупівлі, позбавляє Скаржника можливості стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення процедури закупівлі та отримати відповідний прибуток шляхом провадження господарської діяльності у чіткій відповідності до приписів чинного законодавства України.
Замовник порушує принципи проведення процедур закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Керуючись п. 59 Постанови Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), ми звертаємося до Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси. На підставі вищезазначеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження










Скарга
Скасована
КЕП

Скарга щодо неправомірного визнання Переможця

Номер: 67f700cc645741fc8e18e4f739d62f31
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-10-004019-a.b2
Назва: Скарга щодо неправомірного визнання Переможця
Скарга:
щодо неправомірного визнання Переможця
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 24.10.2025 14:31
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОХОРОННИЙ СЕРВІС І ПРОТИПОЖЕЖНИЙ ЗАХИСТ", Ання Обломєй 380673551901 op_p.zahyst@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 182d683ea3cf474caf750ddeb3ab5715
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного визнання Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно п. 5.3. Додатку №2 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції необхідно надати:
«Копії Сертифікатів відповідності, Сертифікатів стабільності показників на обладнання, яке зазначене в кошторисних розрахунках, пропонується Учасником відповідно до типу систем визначених в ДБН В.2.5.56-2014 «Системи протипожежного захисту».».

У складі пропозиції Переможця відсутні копії сертифікатів відповідності або сертифікатів стабільності показників щодо наступних позицій, зазначених в його кошторисних розрахунках, а саме:
 Труба ПВХ гофрована, Д16
 Труба ПВХ гофрована, Д25
 Труба вiнiпластова по стiнах i колонах з крiпленням накладними скобами
 Рукав металевий РЗЦ
 Короб пластиковий, 25x16
 Короб пластиковий, 25x25
 Короб пластиковий, 60х40
 Металорукав, Д15
 Скоба монтажна сталева одностороння, д15
 Стрічка перфорована сталева, 12мм х 0,5 мм
 Дюбель-цвях, 6х40
 Шуруп 3,5х35
 Піна монтажна вогнестійка
 Скло захисне для кнопки для СПРА і КА
 Індикатор виносний

Звертаємо Вашу увагу, що на деякі із зазначених метеріалів та обладнання, Переможець надає Висновки на продукцію, Декларації про відповідність або Довідки пояснення про несертифікацію товару, що не відповідає вимогам тендерної документації, адже тендерна документації передбачає лише надання Сертифікатів відповідності або Сертифікатів стабільності показників.

Жодні інші документи (в т.ч. висновки, декларації, пояснення тощо) на обладнання, яке зазначене в кошторисних розрахунках, пропонується Учасником, тендерною документацією не передбачається.

Таким чином, пропозиція Переможця має бути відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 925773ea680a46c4bda899f3e66d3038
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного визнання Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Додатком №1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ», передбачені наступні позиції:
Орієнтовний перелік та об’єм послуг з улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням) на об’єкті ЗДО №298.


1. Прилад приймально-контрольний пожежний на 8 кілець з акумуляторами ПУ-П ЕКВН.425533.012 компл. 1
2. Пристрій розширення на 4 кільця з акумуляторами ППКП ЕКВН.425533.014-01 компл. 1

У складі пропозиції Переможця завантажений файл «Кошторис ЗДО 298.pdf», в якому міститься Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02, згідно п.1 та 2 запропоновано:

1 Прилад приймально-контрольний пожежний на 8 кілець з акумуля-торами ПУ-П шт 1
2 Пристрій розширення на 4 кільця з акумуля-торами ППКП шт 1


Тендерна документація не передбачає надання еквіваленту щодо одиниці виміру, типу, марки обладнання .
Відповідно до тендерної документації, не передбачено запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, наявним у Замовника.

Отже, запропоновані Переможцем позиції обладнання/матеріалів не відповідають вимогам Інформації про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі Додатку №1.
Таким чином, пропозиція Переможця має бути відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b3da5edeb2664a2a917e48580600502b
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного визнання Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ», вказаний перелік необхідного обладнання, метеріалів та робіт/послуг, які вимагаються Замовником.

В свою чергу, кошторисні розрахунки Переможця включають види робіт/послуг, які не передбачені Технічним завданням Додатку №1, а саме:

- Пусконалагоджувальні роботи (Переможцем надаються Локальні кошториси на пусконалагоджувальні роботи )

Просимо звернути Вашу увагу, що такі послуги не передбачені Додатком №1 до тендерної документації.

Враховуючи зазначене, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Замовник своїми незаконними діями порушує право наше право як Учасника на об’єктивне та неупереджене прийняття рішення стосовно процедури закупівлі, позбавляє Скаржника можливості стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення процедури закупівлі та отримати відповідний прибуток шляхом провадження господарської діяльності у чіткій відповідності до приписів чинного законодавства України.
Замовник порушує принципи проведення процедур закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Керуючись п. 59 Постанови Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), ми звертаємося до Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси. На підставі вищезазначеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника

Номер: d5e2ceb1f65f4382bec824206d252e24
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-10-004019-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.09.2025 16:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.09.2025 12:56
Дата виконання рішення Замовником: 08.10.2025 20:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано Замовником.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА", Литвин Володимир 380507037753 Alena.budperspektyva@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 138f4016f13440ad86f0ac607a984fa3
Заголовок пункту скарги: 1.Відповідно до вимог пп. 5.4, 5.11.,5.12 Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.Відповідно до вимог пп. 5.4, 5.11.,5.12 Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
«5.4. Під час укладання договору Учасник повинен надати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці.
5.11.Копія Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.
5.12. Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, Сертифікат визнання вимірювальних можливостей виданий МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ або договір на проведення лабораторних досліджень з відповідними додатками.»

Такі вимоги є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже, предметом закупівлі є, в тому числі, улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням).
Даний вид робіт/послуг виконується на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме, згідно п.16:
«Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.

Враховуючи зазначене, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, не передбачені: свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, сертифікат визнання вимірювальних можливостей виданий МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ або договір на проведення лабораторних досліджень з відповідними додатками; декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці; декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Таким чином, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

Звертаємо Вашу увагу, що проведення повірки та/або проведення лабораторних досліджень не передбачено Технічним завданням.

Технічним завданням не перебачені послуги/роботи, для яких необхідні декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці; декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Таким чином, свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, сертифікат визнання вимірювальних можливостей виданий МІНІСТЕРСТВОМ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ або договір на проведення лабораторних досліджень з відповідними додатками; декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці; декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки не стосуються предмету закупівлі.

Отже, ми маємо весь необхідний перелік обладнання, матеріально-технічної бази та необхідних працівників відповідної кваліфікації, ліцензію на виконання робіт, але не маємо можливості взяти участь у торгах через вимогу надання вищезазначених документів.

Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимог згідно пп. 5.4, 5.11., 5.12 Додатку 2 до тендерної документації.

Докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text ;
- Ліцензія (Наказ ДСНС Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення )
- документи на обладнання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 78778b7da4f6428390e4e97de7d1c48b
Заголовок пункту скарги: 2.Відповідно до вимог п. 5.5 Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2.Відповідно до вимог п. 5.5 Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
«5.5.Учасник у складі пропозиції надає копію Договору добровільного страхування відповідальності перед третіми особами.»
Такі вимоги є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже, предметом закупівлі є, в тому числі, улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням).
Даний вид робіт/послуг виконується на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме, згідно п.16:
«Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.

Враховуючи зазначене, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, не передбачена копія Договору добровільного страхування відповідальності перед третіми особами.

Таким чином, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

Звертаємо Вашу увагу, що послуги зі страхування не передбачені Технічним завданням.

Таким чином, копія Договору добровільного страхування відповідальності перед третіми особами не стосується предмету закупівлі.

Отже, ми маємо весь необхідний перелік обладнання, матеріально-технічної бази та необхідних працівників відповідної кваліфікації, ліцензію на виконання робіт, але не маємо можливості взяти участь у торгах через вимогу надання вищезазначених документів.

Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимог згідно пп. 5.5. Додатку 2 до тендерної документації.

Докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text ;
- Ліцензія (Наказ ДСНС Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення )
- документи на обладнання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: cc7245b24c5445459baa2d89853267b5
Заголовок пункту скарги: 3. Відповідно до вимог п . 5.3. Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до вимог п . 5.3. Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
«5.3.Копії Сертифікатів відповідності, Сертифікатів стабільності показників на обладнання, яке зазначене в кошторисних розрахунках, пропонується Учасником відповідно до типу систем визначених в ДБН В.2.5.56-2014 «Системи протипожежного захисту»

Відповідно до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 було визнано таким, що втратив чинність "Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні". Таким чином сертифікація обладнання є добровільним актом виробника або реалізатора обладнання.
Сертифікати на обладнання, Учасники можуть отримати безпосередньо під час купівлі цього обладнання у виробників/дилерів/дистриб’юторів, у випадку, коли таке обладнання взагалі отримало сертифікат у добровільному порядку.

Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки Скаржник з не залежних від нього причин, не в змозі надати сертифікати на обладнання, оскільки таке обладнання не було закуплене, відповідно отримати такі сертифікати Скаржник не мав можливості, і обладнання зазначене Замовником могло не сертифікуватися згідно з втратою чинності Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 "Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні".

Просимо врахувати, що станом на сьогоднішній день, більшість матеріалів, обладнання взагалі не сертифікується, та відповідно, не мають сертифікатів чи бдь яких інших документів взагалі.
На підтвердження чого надаємо Листи-пояснення у якості доказів.

Також, вказана вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже, предметом закупівлі є в тому числі улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням).
Даний вид робіт/послуг виконується на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Враховуючи зазначене, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачені Сертифікати відповідності, Сертифікати стабільності показників на обладнання, яке зазначене в кошторисних розрахунках, пропонується Учасником відповідно до типу систем визначених в ДБН В.2.5.56-2014 «Системи протипожежного захисту.

Таким чином, зазначена вище вимога, в тому числі, не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

Також, просимо звернути увагу, що сертифікати та сертифікація не передбачена Технічним завданням, а тому, не стосується предмету закупівлі.

Отже, ми маємо весь необхідний перелік обладнання, матеріально-технічної бази та необхідних працівників відповідної кваліфікації, ліцензію на виконання робіт, але не маємо можливості взяти участь у торгах через вимогу надання вищезазначених сертифікатів.

Отже, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, у яких є Сертифікати відповідності, Сертифікатів стабільності показників на обладнання, яке зазначене в кошторисних розрахунках.

Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимоги п. 5.3. Додатку № 2 до тендерної документації .

Докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text
- Ліцензія (Наказ ДСНС Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення )
- Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 було визнано таким, що втратив чинність "Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні".
- документи на обладнання.
- листи-пояснення щодо несертифікації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 203189d1a3c249d685193cfacdd3b573
Заголовок пункту скарги: 4. Відповідно до вимог п.7.18. Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до вимог п.7.18. Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
«7.18 Копію ліцензії програмного комплексу АВК -5 або іншого сумісного програмного комплексу, виданої на ім’я Учасника або на працівника Учасника, безпосереднього виконавця робіт (разом із копією трудового договору або цивільно правового договору або наказу про призначення на посаду) на право користування програмним комплексом, яким він формує кошторисні розрахунки.»
Така вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже, ми маємо ліцензію програмного комплексу АВК-5, але така ліцензія отримана нами на праві користування (від ТОВ «ФОРМУЛА МАЙБУТНЬОГО»), а не видана на наше ім’я або на нашого працівника.
Отже, ми маємо весь необхідний перелік обладнання, матеріально-технічної бази та необхідних працівників відповідної кваліфікації, ліцензію на виконання робіт, в т.ч. ліцензію АВК-5, але не маємо можливості взяти участь у торгах через вимогу надання такої ліцензія на на ім’я Учасника або на працівника Учасника, безпосереднього виконавця робіт (разом із копією трудового договору або цивільно правового договору або наказу про призначення на посаду) на право користування програмним комплексом, яким він формує кошторисні розрахунки.

Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом викладення вимоги згідно в новій редакції, надавши право надавати у складі пропозиції ліцензію на субпідрядника.

Докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text ;
- Ліцензія (Наказ ДСНС Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення )
- Ліцензія АВК субпідряника .
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 62b7cdea45e3485780259ae067fc9e2f
Заголовок пункту скарги: 5. Відповідно до вимог п.5.7 Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до вимог п.5.7 Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
«5.7. З метою підтвердження відповідності якості робіт, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
- Скан-копію Сертифікату системи менеджменту інформаційної безпеки на відповідність стандарту ДСТУ ISO 27001:2023 (ISO 27001:2022, ITD) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги » чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі (чинний на період виконання робіт щодо предмету даної закупівлі), отриманий учасником на підставі діючого на даний час нормативного документу, виданий органом сертифікації.
- Скан-копію Сертифікату на систему енергетичного менеджменту на відповідність ДСТУ ISO 50001:2020 (ISО 50001:2018, ІDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», Вимоги та настанова щодо використання». Сертифікат має бути чинним; виданим на імʼя Учасника із зазначеним переліком сфер сертифікації ;
- Скан-копію Сертифікату інжинірингу пожежної безпеки на відповідність національному стандарту ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, ITD) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи» стосовно предмету закупівлі. Сертифікат має бути чинним; виданим на імʼя Учасника із зазначеним переліком сфер сертифікації »

Така вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже, предметом закупівлі є в тому числі улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням).
Даний вид робіт/послуг виконується на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Враховуючи зазначене, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачені вищезазначені сертифікати відповідності. Отже, зазначена вище вимога Документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

Крім того, просимо врахувати, що Сертифікат ДСТУ ISO 27001:2023 (ISO 27001:2022, ITD) стосується інформаційної безпека, кібербезпеки та захист конфіденційності; сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISО 50001:2018, ІDT) стосується системи енергетичного менеджменту; сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, ITD) стосується нжинірингу пожежної безпеки.

Отже, жодна з цих сфер не передбачена Технічним завданням, а тому не стосується предмету закупівлі.

Таким чином, ми маємо весь необхідний перелік обладнання, матеріально-технічної бази та необхідних працівників відповідної кваліфікації, ліцензію на виконання робіт, але не маємо можливості взяти участь у торгах через вимогу надання вищезазгначених сертифікатів ДСТУ ISO.

Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимоги згідно п. 5.7 Додатку № 2 до тендерної документації.

Докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text ;
- Ліцензія (Наказ ДСНС Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення )
- документи на обладнання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 280d66386a774b4b892bc8765d511071
Заголовок пункту скарги: 6. Відповідно до вимог п. 1.2.4. Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 6. Відповідно до вимог п. 1.2.4. Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
«1.2.4. Довідки про проходження періодичного медичного огляду працівників Учасника, які матимуть безпосереднє відношення до виконання договору за формою Додатку 8 до пункту 2.16 «Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій», із зазначенням дати проходження останнього медичного огляду, який повинен бути дійсним на дату подання тендерних пропозицій»
Такі вимоги є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже, предметом закупівлі є, в тому числі улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням).

Даний вид робіт/послуг виконується на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме, згідно п.14,15:
Кадрові вимоги
Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачені довідки про проходження періодичного медичного огляду працівників Учасника, які матимуть безпосереднє відношення до виконання договору за формою Додатку 8 до пункту 2.16 «Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій», із зазначенням дати проходження останнього медичного огляду, який повинен бути дійсним на дату подання тендерних пропозицій.

Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

Просимо врахувати, що проходження періодичного медичного огляду не передбачена Технічним завданням, а тому не стосується предмету закупівлі.
Отже, ми маємо необхідних працівників відповідної кваліфікації, ліцензію на виконання робіт, але не маємо можливості взяти участь у торгах через вимогу надання вищезазначених документів.

Таким чином, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, у яких є вищезазначені документи.

Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення п. 1.2.4. Додатку №2 до тендерної документації.

Докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text ;
- Ліцензія (Наказ ДСНС Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення )
- документи на обладнання, працівників
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: d410552f55364a2ea265d106c34458a9
Заголовок пункту скарги: 7. Відповідно до вимог п. 3.1. Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: 7. Відповідно до вимог п. 3.1. Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
«3.1. 3.1.1. Тендерна пропозиція обов’язково супроводжується документом, що підтверджує внесення забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у формі електронної банківської гарантії на суму 92 340, 00 (дев’яносто дві тисячі триста сорок грн. 00 коп.)
3.1.2. Забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії надається учасником одночасно з тендерною пропозицією в окремому файлі (файлі-архіві).
Банківська гарантія може надаватись: разом з файлом «p7s» (із накладанням КЕП) або у вигляді файлу в форматі, придатному для перевірки достовірності видачі банківської гарантії банком та накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої посадової особи банку-гаранта.
3.1.3. Зміст наданої учасником гарантії повинен відповідати змісту форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628. Банківська гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття).
3.1.4. Банківська гарантія повинна бути надана банком в якому обслуговується учасник, та який не включений до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано санкції, спеціальні економічні чи інші обмежувальні заходи (санкції).
3.1.5. В банківській гарантії бенефіціаром повинен бути зазначений замовник торгів.
3.1.6. Банківська гарантія повинна бути оформлена у вигляді електронного документа та повинна містити кваліфікований електронний підпис посадової особи банку-гаранта, що відповідає вимогам Закону України «Про електронні довірчі послуги». При цьому зазначені у тексті електронної банківської гарантії ідентифікаційні дані уповноваженої особи банку-гаранта повинні збігатися з ідентифікаційними даними підписувача, який створив кваліфікований електронний підпис. Кваліфікований електронний підпис банку-гаранта повинен проходити перевірку засобами кваліфікованого електронного підпису, зокрема на офіційному веб-сайті центрального засвідчувального органу, засвідчувального центру або кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
3.1.7. Банківська гарантія повинна обов’язково містити:
- строк дії гарантії, який не може бути меншим ніж 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
3.1.8. Разом з оригіналом банківської гарантії учасник надає у складі тендерної пропозиції копію документа (документів), які відповідно до законодавства підтверджують повноваження посадової особи банку-гаранта, підписувати (видавати за власним підписом) гарантії від імені банку (засвідчену кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи банку-гаранта), довідку з банку, що підтверджує наявність (внесення) грошового покриття по наданій гарантії..»

Для нас вимога щодо того, що Банківська гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття) є дискримінаційною.

Адже, згідно п. 10) ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі», забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
При цьому, Закон непередбачає, що така гарантія має бути надана з покриттям.
Для нас така вимога є дискримінаційною, та такою, що порушує наші права та інтереси, адже, ми вважаємо, що Замовник додатково обтяжив вимогу щодо забезпечення тендерної пропозиції умовою, яка не передбачена чинним законодавством України, в т.ч. ЗУ «Про публічні закупівлі».
Таким чином вимога щодо забезпечення тендерної пропозиції не узгоджується з ЗУ «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей.
Отже, ми маємо необхідних працівників відповідної кваліфікації, ліцензію на виконання робіт, але не маємо можливості взяти участь у торгах через вимогу надання гарантії з покриттям та довідки з банку, що підтверджує наявність (внесення) грошового покриття по наданій гарантії.

Таким чином, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, можуть надати гарантію саме з покриттям та відповідку довідку з банку.

Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення пункту щодо покриття гарантії, та надання довідки з банку, що підтверджує наявність (внесення) грошового покриття по наданій гарантії.

Докази:
- https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text ;
- Ліцензія (Наказ ДСНС Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 3765b68c32734ab1bf89d97106811614
Заголовок пункту скарги: 8. Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації передбачені, в тому числі:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 8. Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації передбачені, в тому числі:
«Орієнтовний перелік та об’єм послуг з улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням) на об’єкті ЗДО №298.
Орієнтовний перелік та об’єм послуг з улаштування блискавкозахисту будівлі на об’єкті ЗДО №298.
Орієнтовний перелік та об’єм послуг з улаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням) на об’єкті ЗДО №141.»

Для нас така вимога щодо наданння лише Орієнтовного переліку та об’єму послуг є дискримінаційною, та такою, що порушує не лише наші права та законні інтереси, а й ЗУ «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей.

Відповідно до ст.22 Закону, у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.

В свою чергу, Замовник надає лише ОРІЄНТОВНИЙ перелік та об’єм послуг, тобто приблизний, що не дає нам, як Учаснику інформації про повний та необхідний перелік послуг, а також створює для нас ризики відхилення нашої пропозиції, як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом надання вичерпного переліку та об’єму послуг, який нам необхідно надати Замовнику.

Докази:
- https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text ;
- Ліцензія (Наказ ДСНС Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження