• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція нежитлових будівель літ «А-ІІ», «Б», «В», «Г» з улаштуванням укриття подвійного призначення комплексної дитячо-юнацької спортивної школи № 15 на вул. Ягідна, 2 у Голосіївському районі м. Києва. І черга- реконструкція нежитлової будівлі літ «Б» споруда гаража та благоустрій прилеглої території

Торги не відбулися

170 336 986.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 09.09.2025 22:56 - 30.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» переможцем закупівлі.

Номер: 6e1a4294b7c44b9086d918bfade28f47
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-09-014662-a.a1
Назва: СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення ТОВ «І.Б.К. Девелопмент» переможцем закупівлі.
Скарга:
І. Скаржник не погоджується з визначенням Товариство з обмеженою відповідальністю "І. Б. К. Девелопмент" переможцем закупівлі.
Дата розгляду скарги: 11.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.10.2025 15:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.11.2025 12:27
Дата виконання рішення Замовником: 19.11.2025 14:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ №16856-Р/пк-пз від 11.11.2025 виконано згідно протоколу що долучається
Автор: КОНСОРЦІУМ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ», Артем Пушкар 380987243220 consortiumcss46083329@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 76092b71599441a4a138393590a35a98
Заголовок пункту скарги: 1.1. Щодо підтвердження локалізації виробництва товарів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 5 Додатку 4 до тендерної документації вимагається:
Перелік документів щодо локалізації товару:
У разі, якщо в межах закупівлі цих робіт передбачається набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6 1 Прикінцевих та перех ідних положень Закону, та вартість предмета закупівлі (згідно переліку пункту 6 1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, то у складі тендерної пропозиції надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує 25 відсотків, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації.
Вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі , вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких над ана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна при єдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару (надається у складі тендерної пропозиції), пр о що надається лист пояснення.
Замовником вимагається наявність в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT ) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендер ній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Якщо здійснення цієї закупівлі робіт відповідно до інформації технічної специфікації та кошторисних розрахунків учасника не передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6 1 Прикінцевих та перехідних положень Закону (зазначеної вартості), учасник надає лист пояснення про ненадання документів визначених в цьому пункт і у зв’язку із тим, що положення про локалізацію не застосовуються до цієї закупівлі.

У складі пропозиції переможця надано:
- Локальний кошторис 02-02-014, де зазначено:
4. Лiфт пасажирський в/п 1000 кг на 4 зупинок, 1,0 м/с – 1шт., вартість всього: 752 172,50 грн. (без ПДВ).
- Локальний кошторис 02-02-09, де зазначено:
87. Генератор дизельний Dalgakiran DJ 10 PR, 10 кВА (ном. потужність 7 кВт), 380 В, 50 Гц, об'єм паливного бака 86 л– 1шт., вартість всього: 530 550,00 грн. (без ПДВ).
- Локальний кошторис 07-02-01, де зазначено:
68. Світильник вуличний LED – 36 шт., вартість всього: 168 100,92 грн. (без ПДВ).
- Локальний кошторис 07-06-01, де зазначено:
68. Світильник вуличний LED – 33 шт., вартість всього: 154 092,51 грн. (без ПДВ).
Отже, сумарна вартість світильників складає 322 193,43 грн. без ПДВ.
- Довідка з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, де зазначено інформацію про:
1. Кабель з мідними жилами з ПВХ ізоляцією в ПВХ оболонці, яка не поширює горіння та має низьку димоутворювальну здатність, Uр=1кВ 3х2,5 ТУ У 31.3-327.39864-001-2004 ВВГнгд-1. Звертаємо увагу, що:
згідно локального кошторису № 02-02-09, вартість одиниці складає 42733,97 грн без ПДВ за одиницю виміру, кількість 2,142, отже сумарна вартість товару складає 91536,16 грн. без ПДВ.
згідно локального кошторису № 02-03-03 вартість одиниці складає 42733,97 грн без ПДВ за одиницю виміру, кількість 0,0816, отже сумарна вартість товару складає 3487,09 грн. без ПДВ.
згідно локального кошторису № 02-04-03 вартість одиниці складає 42733,97 грн без ПДВ за одиницю виміру, кількість 0,1326, отже сумарна вартість товару складає 5666,52 грн. без ПДВ.
Тобто, разом вартість товару складає 100689,77 грн. без ПДВ.
Отже, даний товар не потребує локалізації виробництва.
2. Кабель з мідними жилами з ПВХ ізоляцією в ПВХ оболонці, яка не поширює горіння та має низьку димоутворювальну здатність, р=1кВ 3х1,5 ТУ У 31.3-327.39864-001-2004 ВВГнгд-1. Звертаємо увагу, що:
згідно локального кошторису 02-02-09 вартість одиниці складає 34786,68 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 2,04, отже сумарна вартість товару складає 70964,83 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 02-03-03 вартість одиниці складає 34786,68 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 0,2652, отже сумарна вартість товару складає 9225,43 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 02-04-03 вартість одиниці складає 34786,68 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 0,0918, отже сумарна вартість товару складає 3193,42 грн. без ПДВ;
Тобто, разом вартість товару складає 83383,68 грн. без ПДВ.
Отже, даний товар не потребує локалізації виробництва.

3. Кабель UTP CAT5e 4P 24AWG PE B 305m мідь, вуличний 24AWG PE. Звертаємо увагу, що:
згідно локального кошторису 07-03-01 (позиція 36) вартість одиниці складає 18432,46 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 3,7332 , отже сумарна вартість товару складає 68812,06 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-03-01 (позиція 38) вартість одиниці складає 7663,77 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 0,51, отже сумарна вартість товару складає 3908,52 грн. без ПДВ;
Тобто, разом вартість товару складає 72720,58 грн. без ПДВ.
Отже, даний товар не потребує локалізації виробництва.

4. Світильник під-вісний квадрат-ний на єдине інтегроване світлодіодне джерело потужністю 33 Вт, 220В, 50Гц, світловий потік 4320 лм, температурний колір 3000К,595х595х32 мм, ступінь захисту ІР20 PANEL COMFORT 600 PS 600 P 33W 830 PS. Звертаємо увагу, що:
згідно локального кошторису 02-02-09 (позиція 28) вартість одиниці складає 7462,76 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 73, отже сумарна вартість товару складає 544781,48 грн. без ПДВ;
Тобто, разом вартість товару складає 544781,48 грн. без ПДВ.
Отже, даний товар потребує локалізації виробництва.

5. Прожектор світлодіодний , 220В, 20000лм,160 Вт, 4000К, ІР65, скоба для кріплення LEDFlood-P Re440-160W-4000-AS-BL. Звертаємо увагу, що:
згідно локального кошторису 04-02-01 (позиція 51) вартість одиниці складає 17760,73 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 10, отже сумарна вартість товару складає 177607,30 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 04-02-01 (позиція 52) вартість одиниці складає 10367,19 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 43, отже сумарна вартість товару складає 445789,17 грн. без ПДВ;
Тобто, разом вартість товару складає 623396,47 грн. без ПДВ.
Водночас, прожектори не відносяться до товарів, що потребують локалізації виробництва.
Отже, даний товар не потребує локалізації виробництва.

6. Світильник під-вісний УХЛ4 П-II на єдине інтегроване світлодіодне джерело потужністю 20 Вт, 220В, 50Гц, світловий потік 2450 лм, температурний колір 4000К,600х90х70 мм, індивідуального під’єднання, ступінь захисту ІР65 ДПП07В-20-313 УХЛ4 П-II ІР65. Звертаємо увагу, що:
згідно локального кошторису 02-02-09 (позиція 22) вартість одиниці складає 4649,94 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 26, отже сумарна вартість товару складає 120898,44 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 02-03-03 (позиція 10) вартість одиниці складає 4649,94 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 16, отже сумарна вартість товару складає 74399,04 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 02-04-03 (позиція 10) вартість одиниці складає 4649,94 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 5, отже сумарна вартість товару складає 23249,70 грн. без ПДВ;


Тобто, разом вартість товару складає 218547,18 грн. без ПДВ.
Отже, даний товар потребує локалізації виробництва.

7. Кабелі силові з алюмінієвими жилами. Звертаємо увагу, що:
згідно локального кошторису 07-02-01 (позиція 7) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 3,06, отже сумарна вартість товару складає 180,33 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-02-01 (позиція 50) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 80,784, отже сумарна вартість товару складає 4760,60 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-02-01 (позиція 51) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 789,888, отже сумарна вартість товару складає 46548,10 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-02-01 (позиція 52) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 677,688, отже сумарна вартість товару складає 39936,15 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-02-01 (позиція 53) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 58,7928, отже сумарна вартість товару складає 3464,66 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-02-01 (позиція 54) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 112,6488, отже сумарна вартість товару складає 6638,39 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-06-01 (позиція 7) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 3,06, отже сумарна вартість товару складає 180,33 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-06-01 (позиція 50) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 73,44, отже сумарна вартість товару складає 4327,82 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-06-01 (позиція 51) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 718,08, отже сумарна вартість товару складає 42316,45 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-06-01 (позиція 52) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 616,08, отже сумарна вартість товару складає 36305,59 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-06-01 (позиція 53) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 53,448, отже сумарна вартість товару складає 3149,69 грн. без ПДВ;
згідно локального кошторису 07-06-01 (позиція 54) вартість одиниці складає 58,93 грн. без ПДВ за одиницю виміру, кількість 102,408, отже сумарна вартість товару складає 6034,90 грн. без ПДВ;
Тобто, разом вартість товару складає 193843,02 грн. без ПДВ. З урахуванням вартості ПДВ це складає 232611,62 грн.
Отже, даний товар потребує локалізації виробництва.


При цьому пропозиція не містить інформації про локалізацію виробництва товару: ліфт пасажирський в/п 1000 кг на 4 зупинок, 1,0 м/с. та про локалізацію виробництва товару: Генератор дизельний Dalgakiran DJ 10 PR, 10 кВА (ном. потужність 7 кВт), 380 В, 50 Гц, об'єм паливного бака 86 л., світильник вуличний LED, вартість яких передбачає необхідність локалізації виробництва в Україні.


Відповідно п. 1 Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, що оприлюднене Замовником 21.10.2025 р. зазначено:
1. П. 5 Додатку № 4 до Тендерної документації від учасників вимагались документи щодо локалізації товару. На підтвердження відповідності запропонованого учасником товару, який замовник набуде у власність у складі робіт / послуг, вимогам підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про публічні закупівлі” учасником надається довідка (інформація / лист), у якій учасником зазначається інформація про включення такого товару до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку / модель товару). Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Відомість ресурсів та Інформація про ціни на матеріальні ресурси містить інформацію про локалізований товар, який не включений в довідку Учасника, та щодо якого відсутні сертифікати ISO (в т. числі ліфт пасажирський, генератор дизельний, насоси кабелі, світильники).

На виконання вимоги повідомлення Переможцем надано:

Довідка з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, де зазначено інформацію про: кабелі, світильники, прожектор світлодіодний, а також про:
- насоси, вартість яких не перевищує 200 000,00 грн.,
- світильник вуличний LED, ID: 061267f663c94ae2b48e15e852403c6b, ступінь локалізації 94,12%. Зауважуємо, що за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/product/061267f663c94ae2b48e15e852403c6b міститься інформація про Світильник парковий вуличний RVT «Ексклюзивний» зі стійкою, що відрізняється від найменування товару, що пропонується Переможцем у локальному кошторисі;
- Ліфт пасажирський з електроприводом на змінному струмі з системою управління на мікроелектроніці для житлових будинків вантажопідйомністю до 1000 кг, з швидкістю до 1,0 м/с на 10 зупинок, ID: d86a8eda18874aeeb9822eedfe4f89e9, ступінь локалізації 65,38%. Зауважуємо, що за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/product/d86a8eda18874aeeb9822eedfe4f89e9 міститься інформація про Ліфт електричний пасажирський ЛП-1010БШП, що відрізняється від найменування товару, що пропонується Переможцем у локальному кошторисі;
- Генератор дизельний DGU35DY, ID: 8632fd8be74c4efe99a3a1b69f5ef3a6, ступінь локалізації 39,04%. Зауважуємо, що за посиланням https://prozorro.gov.ua/uk/product/8632fd8be74c4efe99a3a1b69f5ef3a6 міститься інформація про Генератор дизельний DGU35DY, що відрізняється від найменування товару, що пропонується Переможцем у локальному кошторисі.

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 43 Особливостей:
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

З урахуванням вищевикладеного, Замовник не повинен був оприлюднювати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, в тому числі щодо товару, який не потребує локалізації виробництва, а Переможець не повинен був змінювати предмет закупівлі, запропонований учасником процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції.
Пропозиція Переможця не містить інформації про підтвердження локалізації виробництва товарів згідно вимог тендерної документації. Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 71e2040fe93c47f4b511c467bb479818
Заголовок пункту скарги: 1.2. Щодо відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 4.6. Додатку 4 до тендерної документації вимагається:
Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним вимогам замовника, учасник у складі пропозиції повинен надати розраховані відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово комунального господарства від 01.11.2021 за № 281, у програмному комплексі АВК 5, або іншому програмному комплексі, я ки й взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника:
договірну ціну (динамічну);
пояснювальну записку;
об'єктний кошторис;
локальні кошториси;
розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат
зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва
відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
інформацію про ціни на матеріальні ресурси (Обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Такі документи можуть містити іншу інформацію
Кошторисна документація повинна бути скріплена підписом та печаткою сертифікованого
інженера проектувальника в частині кошторисної документації Кошторисні документи, повинні бути складені з урахуванням вимог законодавства України, ДСТУ, КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» тощо.


У складі пропозиції Переможця надано:
- Договірна ціна (динамічна);
- пояснювальна записка до договірної ціни;
- об’єктні кошториси;
- локальні кошториси;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат (файл 23_ДЦ_ДЦ-4);
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
- інформацію про ціни на матеріальні ресурси, де зазначено найменування матеріального ресурсу з характеристиками, одиниця виміру, кількість, відпускна ціна, вартість транспортування та заготівельно складські витрати, країна походження товару.

При цьому у складі пропозиції Переможця відсутній документ: відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Форма документу «відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва» встановлена в Додатку 11 до Настанови з визначення вартості будівництва (далі – Настанова). Даний документ, серед іншого, повинен містити інформацію про витрати труда, будівельні машини та механізми, будівельні матеріали, вироби та комплекти.

Зауважуємо, що пропозиція Переможця містить документ «Підсумкова відомість ресурсів», але даний документ не передбачений Настановою та вимогами тендерної документації. Вважаємо, що надані кошторисні документи складені без урахування вимог КНУ «Настанова
з визначення вартості будівництва», що вимагалось тендерною документацією.

Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: acd2941656ba44beae6c55a714fb47a7
Заголовок пункту скарги: 1.3. Щодо пояснювальної записки
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 4.6. Додатку 4 до тендерної документації вимагається:
Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним вимогам замовника, учасник у складі пропозиції повинен надати розраховані відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово комунального господарства від 01.11.2021 за № 281, у програмному комплексі АВК 5, або іншому програмному комплексі, я ки й взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника:
договірну ціну (динамічну);
пояснювальну записку;
об'єктний кошторис;
локальні кошториси;
розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат
зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва
відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
інформацію про ціни на матеріальні ресурси (Обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Такі документи можуть містити іншу інформацію
Кошторисна документація повинна бути скріплена підписом та печаткою сертифікованого
інженера проектувальника в частині кошторисної документації Кошторисні документи, повинні бути складені з урахуванням вимог законодавства України, ДСТУ, КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» тощо.


У складі пропозиції Переможця, серед іншого, надано:
- Договірна ціна (динамічна), складена в поточних цінах станом на 15 вересня 2025 р.;
- пояснювальна записка до договірної ціни, де зазначено:
Тарифна сітка для будівельних, монтажних i ремонтних робіт при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 173,17 люд.год та розряді робіт 3,8 - 26514,56 грн.
Тарифна сітка для пусконалагоджувального персоналу при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 166,67 люд.год та розряді робіт 4 - 26123,86 грн.
- гарантійний лист, що вартість матеріально-технічних ресурсів не перевищуватиме середньорегіональну (за матеріалами –за цінами виробників, що склалися в регіоні), будівельні матеріали та комплектуючі вироби, конструкції та системи, що застосовуються учасником для виконання робіт, обладнання, що підлягає встановленню, є новими тобто такими, що раніше не використовувалися і повністю відповідають вимогам щодо їх якості, а також усім технічним вимогам/державним стандартам та мають відповідні сертифікати, технічні паспорти та інші документи, що засвідчують їх якість та безпечність, та копії яких учасник зобов’язується надати на першу вимогу замовника.

Отже, пропозиція Переможця містить розрахунки тарифної сітки із використанням різних норм тривалості робочого часу.

Відповідно до п. 5.3 Настанови з визначення вартості будівництва:
5.3. Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймається за КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, — за КНУ РКНЕМ.
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за формулою…

Формула п. 5.3. Настанови передбачає, що показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановлений центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу, люд.год. є невід’ємною складовою для розрахунку вартості людино-години.

Зважаючи на те, що договірна ціна складена в поточних цінах станом на конкретну дату (15 вересня 2025 р.), використання норм тривалості робочого часу має бути ідентичним для розрахунку тарифної сітки, вартості людино-години. Тендерна документація не містить окремих вимог для використання пусконалагоджувального персоналу та про необхідність особливих даних чи тарифів для розрахунку вартості людино-години їх праці. Отже, при незмінних строках виконання робіт на одному і тому ж об’єкті будівництва, інших незмінних характеристиках одного і того ж об’єкту будівництва, середньомісячна норма тривалості робочого часу різних спеціалістів врахована Переможцем з використанням різних показників, що суперечить положенням Настанови з визначення вартості будівництва в цій частині.

Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 591f15b4b54840d3abcb18ca5395be93
Заголовок пункту скарги: 1.4. Щодо вартості матеріалів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 4.6. Додатку 4 до тендерної документації вимагається:
Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним вимогам замовника, учасник у складі пропозиції повинен надати розраховані відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово комунального господарства від 01.11.2021 за № 281, у програмному комплексі АВК 5, або іншому програмному комплексі, я ки й взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника:
договірну ціну (динамічну);
пояснювальну записку;
об'єктний кошторис;
локальні кошториси;
розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат
зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва
відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
інформацію про ціни на матеріальні ресурси (Обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Такі документи можуть містити іншу інформацію
Кошторисна документація повинна бути скріплена підписом та печаткою сертифікованого
інженера проектувальника в частині кошторисної документації Кошторисні документи, повинні бути складені з урахуванням вимог законодавства України, ДСТУ, КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» тощо.


У складі пропозиції Переможця, серед іншого, надано:
- локальні кошториси;

Відповідно до п. 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім чітко передбачених виключень.
Відповідно до п. 5.10 Настанови:

Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.

Відповідно до п. 4.9 Настанови:
Поточні ціни на матеріальні ресурси для об’єкта будівництва визначаються франко-приоб’єктний склад будівельного майданчика і на встановлену одиницю виміру враховують такі елементи вартості:
1) відпускну ціну (в тому числі, вартість тари, упаковки і реквізиту та вартість вантажних робіт);
2) вартість транспортування;
3) заготівельно-складські витрати.

У складі пропозиції Переможця надано документ «Локальний кошторис на будівельні роботи № 07-03-01», де зазначено:

Складений за поточними цінами станом на 15 вересня 2025 р.

36. Кабель UTP CAT5e 4P 24AWG PE B 305m мідь, вуличний 24AWG PE, вартість одиниці - 18432,46 грн. (без ПДВ);

38. Кабель UTP CAT5e 4P 24AWG PE B 305m мідь, вуличний 24AWG PE, вартість одиниці - 7663,77 грн. (без ПДВ).

Також пропозиція Переможця містить документ «Локальний кошторис на будівельні роботи № 04-02-01», де зазначено:
Складений за поточними цінами станом на 15 вересня 2025 р.

51. Прожектор світлодіодний , 220В, 20000лм,160 Вт, 4000К, ІР65, скоба для кріплення LEDFlood-P Re440-160W-4000-AS-BL, вартість одиниці - 177607,30 грн. (без ПДВ);

52. Прожектор світлодіодний , 220В, 20000лм,160 Вт, 4000К, ІР65, скоба для кріплення LEDFlood-P Re440-160W-4000-AS-BL, вартість одиниці - 10367,19 грн. (без ПДВ).

Отже, станом на 15 вересня 2025 р. (щодо даної дати прийнято поточні ціни матеріальних ресурсів у відомості ресурсів Переможця) обґрунтована ціна ідентичних матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції повинна бути ідентичною. Відповідно і в кошторисі ідентичною повинна бути і відпускна ціна одного ресурсу.

При цьому заявлена в кошторисі відпускна ціна на матеріальний ресурс «Кабель UTP CAT5e 4P 24AWG PE B 305m мідь, вуличний 24AWG P» Переможця встановлена різною (відмінність у вартості більше ніж в 2 рази). Таким чином ціна одного і того ж матеріального ресурсу, що склалась на дату оформлення ціни пропозиції встановлена Переможцем різною без обгрунтування такої розбіжності (фактично, взята навмання).
Таким чином, договірна ціна сформована з порушенням постановлених правил: параметри ціни не відповідають вимогам Настанови та тендерної документації (зокрема – аналізу та сталості поточних цін на матеріали).

Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконної відміни закупівлі

Номер: 143e6188b74e46d8b74fdb0d09524e2f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-09-014662-a.a2
Назва: СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконної відміни закупівлі
Скарга:
Скаржник не погоджується з рішенням про відміну закупівлі
Дата розгляду скарги: 08.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.12.2025 15:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.12.2025 17:25
Дата виконання рішення Замовником: 11.12.2025 23:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення антимонопольного виконано, скасовано рішення про відміну закупівлі
Автор: КОНСОРЦІУМ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ», Артем Пушкар 380987243220 consortiumcss46083329@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 825641b9647f44ada1fc21c8fc0e23a9
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про відміну закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протоколу засідання Уповноваженої особи від 19.11.2025 р. № 18-25 підставою для відміни закупівлі обрано наступне:
Пунктом 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості), визначено, що замовник відміняє відкриті торги, зокрема, у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
При формуванні тендерної документації було допущено помилки в частині незазначення інформації щодо додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
П. 5.33 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
У разі якщо затвердженою проектною документацією передбачені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, замовник може враховувати їх в очікуваній вартості та встановлювати вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни. Порядок використання таких коштів має бути передбачений в проекті договору про закупівлю.
Відповідна норма не врахована Замовником при формуванні тендерної документації та проекту договору про закупівлю, що впливає на формування учасниками цінової пропозиції та обгрунтованість застосування таких витрат.
Замовник на стадії кваліфікації учасників не може усунути таку невідповідність, тому наявна потреба відмінити відкриті торги.
На підставі зазначеного вище, керуючись ст. 11, п. 37 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 50 Особливостей. Уповноважена особа ухвалила:
Відмінити відкриті торги за предметом закупівлі «Реконструкція нежитлових будівель літ «А-ІІ», «Б», «В», «Г» з улаштуванням укриття подвійного призначення комплексної дитячо-юнацької спортивної школи № 15 на вул. Ягідна, 2 у Голосіївському районі м. Києва. І черга- реконструкція нежитлової будівлі літ «Б» споруда гаража та благоустрій прилеглої території за кодом ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Скаржник не погоджується з вищезазначеним

Відповідно до п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що в тендерній документації повинні міститись відомості:
інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;

Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації оприлюднене технічне завдання, де зазначено:
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі(технічна специфікація)
«Реконструкція нежитлових будівель літ «А-ІІ», «Б», «В», «Г» з улаштуванням укриття подвійного призначення комплексної дитячо-юнацької спортивної школи № 15 на вул. Ягідна, 2 у Голосіївському районі м. Києва. І черга- реконструкція нежитлової будівлі літ «Б» споруда гаража та благоустрій прилеглої території» (ДК 021:2015 — 45454000-4 - Реконструкція) (далі — роботи) виконується у відповідності до Державних будівельних норм, Закону України «Про охорону праці», вимог і нормативів екологічної безпеки, правил протипожежної безпеки, санітарних норм, правил електробезпеки із використанням матеріалів та устаткування учасника.Замовник не відповідає за збереження матеріальних цінностей та обладнання учасника. В процесі виконання робіт та після їх закінчення учасник зобов’язаний очищати місце виконання робіт від будівельного сміття. Строк виконання робіт: по 20.12.2026 року включно згідно календарного графіку виконання робіт.Місце виконання робіт: Вулиця Ягідна, 2 у Голосіївському районі м. Києва.Клас відповідальності: СС2.
Також Додаток 1 до тендерної документації містить перелік робіт, необхідних до виконання. Надана технічна специфікація містить опис необхідних характеристик робіт, що закуповуються. Характеристика робіт містить опис порядку виконання необхідних робіт.
Отже, Замовником складено технічне завдання згідно вимог ст. 22, 23 Закону «Про публічні закупівлі», технічне завдання складене коректно та містить достатньо інформації для складання ціни пропозиції.

Відповідно до оголошення про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу здійснюється закупівля: «Реконструкція нежитлових будівель літ «А-ІІ», «Б», «В», «Г» з улаштуванням укриття подвійного призначення комплексної дитячо-юнацької спортивної школи № 15 на вул. Ягідна, 2 у Голосіївському районі м. Києва. І черга- реконструкція нежитлової будівлі літ «Б» споруда гаража та благоустрій прилеглої території.
Отже, предмет закупівлі в Додатку 1 до тендерної документації повністю узгоджується з предметом закупівлі не веб-порталі Уповноваженого органу.

В Додатку 4 до тендерної документації оприлюднено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
В п. 4.6 Додатку 4 до тендерної документації передбачено:
Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним вимогам замовника, учасник у складі пропозиції повинен надати розраховані відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово комунального господарства від 01.11.2021 за № 281, у програмному комплексі АВК 5, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника:
договірну ціну (динамічну);
пояснювальну записку;
об'єктний кошторис;
локальні кошториси;
розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат
зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва
відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
інформацію про ціни на матеріальні ресурси (Обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Такі документи можуть містити іншу інформацію
Кошторисна документація повинна бути скріплена підписом та печаткою сертифікованого інженера проектувальника в частині кошторисної документації Кошторисні документи, повинні бути складені з урахуванням вимог законодавства України, ДСТУ, КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» тощо.

Отже, тендерна документація містить вимогу, що договірна ціна повинна бути динамічною, а кошторисні документи повинні бути складені з урахуванням вимог законодавства України, ДСТУ, КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» тощо.

Відповідно до п. 1.2 Настанови з визначення вартості будівництва (далі – Настанова):
приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору;

Проект договору про закупівлю (Додаток 2 до тендерної документації) містить умови для перегляду складу і обсягів робіт, які, зокрема, викладені в п. 1.4 Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
Склад і обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі будівництва у разі:
а) внесення змін до проектної документації в порядку, встановленому чинним законодавством України та зазначеному в п. 53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. №668 (зі змінами та доповненнями) (далі – Загальні умови);
б) в процесі будівництва в проектній документації та інвесторських кошторисах виявлено безперечні помилки, які не було виявлено на стадії тендерної пропозиції та складання договірної ціни, а Підрядник не є виконавцем проектно-кошторисної документації;
в) виникнення інших обставин, що можуть вплинути на терміни будівництва

Також згідно п. 3.4 Додатку 2 до тендерної документації передбачено:
3.4. Сторони можуть уточнювати Договірну ціну у разі:
- виникнення обставин непереборної сили;
- внесення змін до проектної документації;
- потреби в усуненні недоліків робіт, що виникли внаслідок невідповідності встановленим вимогам проектної документації, забезпечення якою покладено на Замовника;
- уповільнення темпів або зупинення виконання робіт за рішенням Замовника або з його вини, якщо це викликало додаткові витрати Підрядника;
- зміни законодавства з питань оподаткування, якщо це впливає на вартість робіт;
- істотного зростання (у розмірі, визначеному сторонами) після укладення договору підряду цін на ресурси, які забезпечує Підрядник, а також послуг, що надаються йому третіми особами.

Отже, тендерна документація містить можливість уточнення договірної ціни у разі, зокрема, істотного зростання (у розмірі, визначеному сторонами) після укладення договору підряду цін на ресурси, які забезпечує Підрядник, а також послуг, що надаються йому третіми особами.

З урахуванням вищевикладеного, Замовник безпідставно вважає, що у разі укладання договору про закупівлю робіт з будь-яким з Учасників, Замовником буде порушено вимоги Настанови та законодавства в сфері публічних закупівель, в тому числі і в частині інформації щодо додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Пропозиція Скаржника, зокрема, містить інформацію про включення таких витрат до ціни пропозиції.

Зауважуємо, що відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Тендерна документація складена у відповідності до чинних норм в сфері публічних закупівель, а тому відсутні порушення, які неможливо усунути.

Скаржник звертає увагу, що зазначений Замовником опис порушень не відноситься до порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Жодних вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо було б виправити, Замовником не здійснено, тому Скаржник вважає обрану Замовником підставу для відміни закупівлі незаконною.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення

Запити Органу оскарження