• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів

Торги не відбулися

999 197.24 UAH без ПДВ
Період оскарження: 09.09.2025 18:14 - 14.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо рішення Замовника

Номер: 66cf3a7af597436d866036cf0ad2cfa4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-09-013876-a.b1
Назва: Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.09.2025 12:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.10.2025 12:05
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 23f0d0af69be48f282d64e8bdaa941a1
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 18.09.2025р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ “Автошини-Прозоро” – ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) №473 від 18.09.2025 року (далі – Протокол відхилення) на підставі пп. 2 пункту 44 Особливостей - учасник процедури закупівлі тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Щодо ПІДСТАВ ВІДХИЛЕННЯ Замовником зазначено наступне:
«Тендерна документація містить такі вимоги:
1. Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
П. 6. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції технічну специфікацію відповідно до Додатку 4 до тендерної документації.
У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт, чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент» (таке посилання обумовлено наданням Учасникам загального уявлення про технічні та інші характеристики чи складові предмету закупівлі).
Під «еквівалентом» розуміється щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне, таке, що повністю відповідає встановленим вимогам Замовника (технічні та інші характеристики запропонованого «еквіваленту» повинні відповідати встановленим технічним та іншим характеристикам).
Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку якщо Учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster або еквівалент), пропозицію такого учасника буде відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

2. ДОДАТОК 6 до Тендерної документації (зразок оформлення Тендерної пропозиції).
Документ подається за нижче наведеною формою.
Заповнюючи необхідну інформацію, учасник не повинен
відступати від встановленої форми.

Учасник в складі тендерної пропозиції надав технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (вих. №28 від 16.09.2025), не зазначивши при цьому ціну за одиницю товару та загальну вартість запчастин за кожним окремим номенклатурним номером (графа 8 та графа 9 Таблиці у Додатку 6 до Тендерної документації). Таким чином Учасник відступив від встановленої форми подачі необхідної інформації щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі.
Окрім того, ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює наступну вимогу:
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Виходячи з того, що Учасник не зазначив у своїй Тендерній пропозиції ціни за одиницю товарів, які мають бути обов’язковою умовою договору про закупівлю, виникає передумова до порушення ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».

Зважаючи на викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»

Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Далі надаю обґрунтування:

1. Щодо надання технічної специфікації відповідно до Додатку 4 до ТД.

На виконання зазначеної Замовником вимоги відповідно до Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п. 6. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Скаржником надано документ «20 Довідка з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf», який містить технічну специфікацію відповідно до Додатку 4 до тендерної документації, чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації в цій частині.

2. Щодо надання тендерної пропозиції за формою.
Відповідно до п. 4.1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, від учасників вимагалося надання:
«ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (технічна частина) із заповненою відповідно до інструкції таблицею «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики Товару, який пропонується до постачання» (Додаток 6).»

На виконання вище зазначеної Замовником вимоги, Скаржником надано документ «28 Цінова.pdf», який містить інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики Товару, який пропонується до постачання, зокрема інформацію про найменування товару, марку та модель товару, найменування виробника, країну походження, одиниці виміру та кількість чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо надання інформації про необхідні технічні та якісні характеристики Товару, який пропонується до постачання в цій частині.


Відповідно до п. 43 Особливостей:
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»

Оскільки інформація про ціну за одиницю товару та загальну вартість запчастин за кожним окремим номенклатурним номером в Додатку 6 до ТД не є інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, то вище зазначена невідповідність не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, Замовник мав би виконати вимоги п. 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення замовником у тендерній пропозиції учасника невідповідностей, які не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, замовник зобов’язаний надати учаснику строк для усунення цих невідповідностей, який становить 24 години з моменту оприлюднення інформації про це в електронній системі закупівель (ЕСЗ).

Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.
Окрім того, виконання Замовником вимоги п. 43 Особливостей усуває передумову до порушення ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».

Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження