-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів
Торги не відбулися
999 197.24
UAH без ПДВ
Період оскарження:
09.09.2025 18:14 - 14.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо рішення Замовника
Номер:
66cf3a7af597436d866036cf0ad2cfa4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-09-013876-a.b1
Назва:
Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол 473.docx 23.09.2025 23:46
- 20 Довідка з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf 23.09.2025 23:46
- Скарга.pdf.p7s.zip 23.09.2025 23:46
- 28 Цінова.pdf 23.09.2025 23:46
- sign.p7s 23.09.2025 23:47
- Рішення від 25.09.2025 № 14636.pdf 25.09.2025 12:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.10.2025 № 15036.pdf 06.10.2025 13:04
- Рішення від 03.10.2025 № 15036.pdf 08.10.2025 12:05
- Пояснення по суті скарги 26.09.2025 19:49
- Пояснення по суті скарги 26.09.2025 19:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.09.2025 23:54
Дата розгляду скарги:
03.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.09.2025 12:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.10.2025 12:05
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
23f0d0af69be48f282d64e8bdaa941a1
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
18.09.2025р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ “Автошини-Прозоро” – ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) №473 від 18.09.2025 року (далі – Протокол відхилення) на підставі пп. 2 пункту 44 Особливостей - учасник процедури закупівлі тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Щодо ПІДСТАВ ВІДХИЛЕННЯ Замовником зазначено наступне:
«Тендерна документація містить такі вимоги:
1. Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
П. 6. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції технічну специфікацію відповідно до Додатку 4 до тендерної документації.
У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт, чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент» (таке посилання обумовлено наданням Учасникам загального уявлення про технічні та інші характеристики чи складові предмету закупівлі).
Під «еквівалентом» розуміється щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне, таке, що повністю відповідає встановленим вимогам Замовника (технічні та інші характеристики запропонованого «еквіваленту» повинні відповідати встановленим технічним та іншим характеристикам).
Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку якщо Учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster або еквівалент), пропозицію такого учасника буде відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
2. ДОДАТОК 6 до Тендерної документації (зразок оформлення Тендерної пропозиції).
Документ подається за нижче наведеною формою.
Заповнюючи необхідну інформацію, учасник не повинен
відступати від встановленої форми.
Учасник в складі тендерної пропозиції надав технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (вих. №28 від 16.09.2025), не зазначивши при цьому ціну за одиницю товару та загальну вартість запчастин за кожним окремим номенклатурним номером (графа 8 та графа 9 Таблиці у Додатку 6 до Тендерної документації). Таким чином Учасник відступив від встановленої форми подачі необхідної інформації щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі.
Окрім того, ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює наступну вимогу:
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Виходячи з того, що Учасник не зазначив у своїй Тендерній пропозиції ціни за одиницю товарів, які мають бути обов’язковою умовою договору про закупівлю, виникає передумова до порушення ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зважаючи на викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Далі надаю обґрунтування:
1. Щодо надання технічної специфікації відповідно до Додатку 4 до ТД.
На виконання зазначеної Замовником вимоги відповідно до Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п. 6. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Скаржником надано документ «20 Довідка з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf», який містить технічну специфікацію відповідно до Додатку 4 до тендерної документації, чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації в цій частині.
2. Щодо надання тендерної пропозиції за формою.
Відповідно до п. 4.1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, від учасників вимагалося надання:
«ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (технічна частина) із заповненою відповідно до інструкції таблицею «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики Товару, який пропонується до постачання» (Додаток 6).»
На виконання вище зазначеної Замовником вимоги, Скаржником надано документ «28 Цінова.pdf», який містить інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики Товару, який пропонується до постачання, зокрема інформацію про найменування товару, марку та модель товару, найменування виробника, країну походження, одиниці виміру та кількість чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо надання інформації про необхідні технічні та якісні характеристики Товару, який пропонується до постачання в цій частині.
Відповідно до п. 43 Особливостей:
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Оскільки інформація про ціну за одиницю товару та загальну вартість запчастин за кожним окремим номенклатурним номером в Додатку 6 до ТД не є інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, то вище зазначена невідповідність не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, Замовник мав би виконати вимоги п. 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення замовником у тендерній пропозиції учасника невідповідностей, які не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, замовник зобов’язаний надати учаснику строк для усунення цих невідповідностей, який становить 24 години з моменту оприлюднення інформації про це в електронній системі закупівель (ЕСЗ).
Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.
Окрім того, виконання Замовником вимоги п. 43 Особливостей усуває передумову до порушення ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Щодо ПІДСТАВ ВІДХИЛЕННЯ Замовником зазначено наступне:
«Тендерна документація містить такі вимоги:
1. Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
П. 6. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції технічну специфікацію відповідно до Додатку 4 до тендерної документації.
У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт, чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент» (таке посилання обумовлено наданням Учасникам загального уявлення про технічні та інші характеристики чи складові предмету закупівлі).
Під «еквівалентом» розуміється щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне, таке, що повністю відповідає встановленим вимогам Замовника (технічні та інші характеристики запропонованого «еквіваленту» повинні відповідати встановленим технічним та іншим характеристикам).
Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку якщо Учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster або еквівалент), пропозицію такого учасника буде відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
2. ДОДАТОК 6 до Тендерної документації (зразок оформлення Тендерної пропозиції).
Документ подається за нижче наведеною формою.
Заповнюючи необхідну інформацію, учасник не повинен
відступати від встановленої форми.
Учасник в складі тендерної пропозиції надав технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (вих. №28 від 16.09.2025), не зазначивши при цьому ціну за одиницю товару та загальну вартість запчастин за кожним окремим номенклатурним номером (графа 8 та графа 9 Таблиці у Додатку 6 до Тендерної документації). Таким чином Учасник відступив від встановленої форми подачі необхідної інформації щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі.
Окрім того, ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює наступну вимогу:
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Виходячи з того, що Учасник не зазначив у своїй Тендерній пропозиції ціни за одиницю товарів, які мають бути обов’язковою умовою договору про закупівлю, виникає передумова до порушення ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зважаючи на викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Далі надаю обґрунтування:
1. Щодо надання технічної специфікації відповідно до Додатку 4 до ТД.
На виконання зазначеної Замовником вимоги відповідно до Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п. 6. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Скаржником надано документ «20 Довідка з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf», який містить технічну специфікацію відповідно до Додатку 4 до тендерної документації, чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації в цій частині.
2. Щодо надання тендерної пропозиції за формою.
Відповідно до п. 4.1 Таблиці Додатку 1 до тендерної документації, від учасників вимагалося надання:
«ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (технічна частина) із заповненою відповідно до інструкції таблицею «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики Товару, який пропонується до постачання» (Додаток 6).»
На виконання вище зазначеної Замовником вимоги, Скаржником надано документ «28 Цінова.pdf», який містить інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики Товару, який пропонується до постачання, зокрема інформацію про найменування товару, марку та модель товару, найменування виробника, країну походження, одиниці виміру та кількість чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо надання інформації про необхідні технічні та якісні характеристики Товару, який пропонується до постачання в цій частині.
Відповідно до п. 43 Особливостей:
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Оскільки інформація про ціну за одиницю товару та загальну вартість запчастин за кожним окремим номенклатурним номером в Додатку 6 до ТД не є інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, то вище зазначена невідповідність не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, Замовник мав би виконати вимоги п. 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення замовником у тендерній пропозиції учасника невідповідностей, які не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінює найменування товару, його марки, моделі тощо, замовник зобов’язаний надати учаснику строк для усунення цих невідповідностей, який становить 24 години з моменту оприлюднення інформації про це в електронній системі закупівель (ЕСЗ).
Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.
Окрім того, виконання Замовником вимоги п. 43 Особливостей усуває передумову до порушення ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Скаржника - ТОВ “Автошини-Прозоро” зазначене у Протоколі відхилення.
Запити Органу оскарження
Номер:
e4478e5c7eb4403cb96c3f5922b47aaf
Тема запиту:
Щодо відхилення тендерної пропозиції відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей
Текст запиту:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) №14636-р/пк-пз від 25.09.2025 р. прийнято до розгляду скаргу Товариства з Обмеженою Відповідальністю «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» (далі — Скаржник) вих. №01 від 23.09.2025 р., зареєстровану в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) за №UA-2025-09-09-013876-a.b1 від 23.09.2025 р. (далі — Скарга).
Згідно з пунктом 2 згаданого рішення Замовнику потрібно протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в pdf-форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на вебпорталі Уповноваженого органу.
На виконання цього пункту, частини 16 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) та пункту 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник цим листом надає інформацію, що стосується проведення процедури закупівлі відкриті торги, оголошеної Замовником від 09.09.2025 р. за предметом закупівлі: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів, 34330000-9 за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Процедура закупівлі, Закупівля).
У Скарзі Скаржник просить зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Скаржника – Товариства з Обмеженою Відповідальністю «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» зазначене у ПРОТОКОЛІ №473 від 18.09.2025 року.
Замовник не погоджується з вимогами, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Відповідно, Замовник заперечує проти вимог Скарги з огляду на таке.
Основною метою Закону України “Про публічні закупівлі” є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Головне управління справами Міністерства оборони України є органом військового управління, який здійснює свою діяльність у сфері оборони та діє виключно в інтересах держави, тому твердження щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника, яке він вважає безпідставним, суб’єктивним та надуманим, а прийняте рішення неправомірним, необ’єктивним та дискримінаційним є не обґрунтованим та не підтвердженими жодним доказом. Учасник у своїй скарзі керується припущеннями, а не нормами чинного законодавства.
При розгляді даної скарги просимо звернути увагу на наступне.
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до пунктів 41 і 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено невідповідності.
Відповідно до п. 4.1 Додатку 1 до Тендерної документації встановлені вимоги щодо оформлення Учасником Тендерної пропозиції, а саме до її технічної частини:
«4.1. ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (технічна частина) із заповненою відповідно до інструкції таблицею «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики Товару, який пропонується до постачання» (Додаток 6).»
В свою чергу, Додаток 6 до Тендерної документації визначає зразок подачі Учасником інформації про кількісні та якісні характеристики предмету закупівлі, в числі яких обов’язковою є ціна за одиницю товару.
Преамбула Додатку 6 до Тендерної документації наголошує на тому, що Учасник не повинен відступати від встановленої форми подачі Тендерної пропозиції, яка наведена у вигляді таблиці з відповідними полями.
Завантажуючи до електронної системи закупівель документ «28. Цінова.pdf» (вих. №28 від 16.09.2025) та накладаючи на нього електронний цифровий підпис Учасник погоджується з вимогами п. 4.1 Додатку 1 та Додатку 6 до Тендерної документації при цьому стверджуючи, що ціни на товар він визначив самостійно та на власний розсуд. Проте, фактично, ціни за одиницю товару відсутні у Тендерній пропозиції Учасника.
Відхиляючи пропозицію Учасника Замовник діяв виключно в рамках чинного законодавства та керувався наступними положеннями Закону:
Стаття 31. Відхилення тендерних пропозицій
1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
…
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
…
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
…
Стаття 22. Тендерна документація
…
2. У тендерній документації зазначаються такі відомості:
…
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
…
3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Користуючись саме цією умовою, Замовник встановив вимогу у Тендерній документації надати учасниками Цінову пропозицію. Як правило, це документ, що повинен містити інформацію про ціну предмета закупівлі, що пропонує учасник. Відповідно Замовник передбачив в умовах до цінової пропозиції надання учасником інформацію про ціну за одиницю та/або номенклатурну позицію та загальну ціну Тендерної пропозиції учасника, включаючи інформацію про ПДВ за зразком у Додатку 6 до Тендерної пропозиції.
Згідно зі ст. 5 Закону, одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є ефективність. Для Замовника, який є органом військового управління, дуже важливим є терміновість проведення конкретної закупівлі, аби якомога швидше придбати необхідні товари в умовах військового стану.
Сама поява в новій редакції Закону можливості надати учаснику 24 години на усунення невідповідностей спрямована якраз на ті випадки, коли Учасник під час підготовки пропозиції допустив помилку в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Якщо пропозиція Учасника не містить іншої інформації чи документа, виправлення якого за Законом не дозволяється, у замовника відсутня необхідність додатково надавати час на усунення невідповідностей.
Адже надаючи таку можливість, Замовник перестає дотримуватися принципу ефективності, втрачаючи, як мінімум, можливість відхилити пропозицію учасника протягом наступних 24 годин, допоки не пройде час на усунення виявлених невідповідностей. Крім того, навіть усунувши невідповідності щодо кваліфікаційних критеріїв чи щодо права підпису Тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, пропозиція Учасника міститиме інші невідповідності, виправляти які не можна за Законом.
Таким чином навіть якщо учасник закупівлі не надав жодного документа, який вимагався за умовами Тендерної документації, або у складі пропозиції не надано інформацію/документ, який не підпадає під можливість усунення невідповідностей згідно з ч. 16 ст. 29 Закону, Замовник має право відразу відхилити тендерну пропозицію Учасника із підставами, визначеними ст. 31 Закону, не надаючи додаткової можливості усувати невідповідності у документах щодо кваліфікаційних критеріїв згідно зі ст. 16 Закону чи щодо права підпису Тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Враховуючи викладене, Замовником не порушено вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель, та наявні усі підстави для відхилення тендерної пропозиції відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вказані вище аргументи та доводи підтверджують правоту Замовника, правомірність прийнятого(их) Замовником рішення(нь) і, в свою чергу, спростовують зауваження та твердження Скаржника, викладені у Скарзі.
Керуючись статтями 5, 18 Закону та пунктами 66 і 67 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Взяти до уваги цю інформацію та обґрунтування щодо зауважень, викладених у Скарзі.
2. Не брати до уваги твердження, викладені у Скарзі.
3. Відмовити в задоволенні Скарги повністю.
Дата опублікування:
26.09.2025 19:48