-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Персональні комп'ютери (закупівля за кошти субвенції)
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
09.09.2025 14:14 - 14.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
6dced82796e84f5ca126801ae5390c71
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-09-008055-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-09-008055-a. Ми, ТОВ «ПБГ19» (надалі за текстом – Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подала свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – Персональні комп'ютери (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина).
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 18.09.2025 року була відхилена з наступних підстав:
«Зокрема, згідно з Додатком 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником згідно з цим додатком, а саме:
2.3. Оригінал або копія документа, завірена власноручним підписом учасника та печаткою (у разі використання), який підтверджує, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України (наприклад, сертифікат відповідності, сертифікат якості, декларація про відповідність).
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» у випадках, визначених у технічних регламентах, якими передбачене застосування процедур оцінки відповідності, виробник або уповноважений представник (від імені та під відповідальність виробника) повинен складати декларацію про відповідність.
Декларація про відповідність складається згідно з вимогами до її змісту, примірною структурою чи формою, що встановлюються відповідними технічними регламентами.
Відповідно до пунктів 55, 56 Постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 355 «Про затвердження Технічного регламенту радіообладнання» (далі – Постанова), декларація про відповідність складається за структурою згідно з додатком 5. Декларація про відповідність повинна містити елементи даних, наведені в додатку 5, і постійно оновлюватися. Спрощена декларація про відповідність, що зазначена у пункті 27 цього Технічного регламенту, повинна містити дані, наведені у додатку 6, і постійно оновлюватися. Повний текст декларації про відповідність державною мовою повинен бути доступний на веб-сайті за адресою, зазначеною в спрощеній декларації про відповідність.
При цьому, учасником ТОВ «ПБГ19» у складі тендерної пропозиції надано декларацію про відповідність щодо ПК PORTAL серії A, B, C, D, F, G та декларацію про відповідність щодо Монітору PORTLight серій F, G, H, що не відповідають вимогам Постанови.
Крім того, зі змісту наданих декларацій неможливо встановити, за якою саме процедурою оцінки відповідності, згідно з Технічним регламентом радіообладнання, було проведено оцінку відповідності продукції, чи застосовувались національні стандарти з переліку національних стандартів для підтвердження відповідності продукції (якщо так, то які саме).
Відтак, надані ТОВ «ПБГ19» декларації про відповідність не можуть вважатись документами, які підтверджують, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України.
Також, оскільки ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» зазначений виробником запропонованого Учасником товару, для перевірки зареєстрованої торгівельної марки в Україні, Замовник скористався відкритим реєстром на сайті ДП «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) та сервісами «Опендатабот» та «Clarity Project». За результатами перевірки не було знайдено зареєстрованої торгівельної марки запропонованих Учасником товарів в Україні».
Отже, Замовником зазначено 2 (дві) підстави відхилення пропозиції Скаржника:
1. Невідповідність на думку Замовника наданих декларацій про відповідність вимогам ТД.
2. Замовник не знайшов в сервісах Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаними підставами відхилення враховуючи наступне.
1. Щодо невідповідності на думку Замовника наданої декларації про відповідність вимогам ТД.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Пунктом 2.3 Додатку 3 до ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, серед яких: «2.3. Оригінал або копія документа, завірена власноручним підписом учасника та печаткою (у разі використання), який підтверджує, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України (наприклад, сертифікат відповідності, сертифікат якості декларація про відповідність тощо)»
Таким чином тендерною документацією вимагалось надання одного з документів, який підтверджує відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України:
- Сертифікат відповідності;
- Сертифікат якості;
- Декларація про відповідність;
- Тощо.
Вказані вимоги є вичерпними. Інших вимог, щодо вказаного документу тендерна документація не містить!
Отже, вимогами тендерної документації не встановлювалось:
- Визначення, що є декларацією в розумінні ТД;
- Змість документа;
- Підстава видачі документа;
- Суб’єкт видачі документа;
- Форма або зразок документа ;
- Відповідність документа будь-яким нормативно-правовим актам (Законам, постановам, регламентам і т.д);
- Тощо.
На виконання п.2.3 Додатку 3 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ» (файл – «Декларація ПК» - Додаток 1 до Скарги).
Вказана декларація видана виробником запропонованого Скаржником товару ПК PORTAL G5 – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Декларація відповідає вимогам ТД, є чинною, підтверджує відповідність запропонованого товару технічним регламентам (Зображення 1).
Зображення 1
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Декларація ПК»
Також на виконання п.2.3 Додатку 3 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ» (файл – «Декларація монітор» - Додаток 2 до Скарги).
Вказана декларація видана виробником запропонованого Скаржником товару монітор PORTLight F4
– ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Декларація відповідає вимогам ТД, є чинною, підтверджує відповідність запропонованого товару технічним регламентам (Зображення 2).
Зображення 2
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Декларація монітор»
Враховуючи відсутність жодних вимог до документу на підтвердження якості, вимога ТД щодо надання документу, який підтверджує, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України, а саме: декларації про відповідність виконана в повному обсязі. Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника, що документи «не можуть вважатись документами, які підтверджують, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною, нічим не доведеною та такою, що не відповідає вимогам ТД.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
2. Щодо того, що Замовник не знайшов в сервісах «Українського інституту інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Пунктом 2.2. Додатку 3 до ТД встановлено, що для належного захисту інтересів Замовника та підтвердження того, що запропонований товар легально ввезений на територію України, а також має офіційну гарантію, учасник повинен надати лист/листи від виробника/виробників або представництва/представництв виробників системних блоків (персональних комп’ютерів) та моніторів, який/які адресовані замовнику торгів, із зазначенням номеру закупівлі, переліку запропонованого товару, його кількості та підтвердження гарантійних зобов’язань.
На виконання п.2.2. Додатку 3 до ТД Скаржником у складі пропозиції надано «Лист від виробника» (файл – «Лист Виробника» - Додаток 3 до Скарги).
Вказана лист містить інформацію про товаровиробника (ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»). Лист відповідає вимогам ТД, оскільки адресований замовнику торгів, із зазначенням номеру закупівлі, переліку запропонованого товару, його кількості та підтвердження гарантійних зобов’язань (Зображення 3)
Зображення 3
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Лист Виробника»
Враховуючи, що Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки - тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-09-09-008055-a.pdf 23.09.2025 22:28
- Скарга UA-2025-09-09-008055-a.docx 23.09.2025 22:28
- Декларація ПК (Додаток 1).pdf 23.09.2025 22:29
- Декларація монітор (Додаток 2).pdf 23.09.2025 22:29
- Лист Виробника (Додаток 3).pdf 23.09.2025 22:29
- sign.p7s 23.09.2025 22:30
- рішення від 25.09.2025 №14635.pdf 25.09.2025 14:47
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.10.2025 №15049.pdf 06.10.2025 12:54
- рішення від 03.10.2025 №15049.pdf 08.10.2025 10:56
- Протокол про відхилення тендерної пропозиції.docx 29.09.2025 11:41
- Додаток 3 до тендерної документації.docx 29.09.2025 11:41
- ПОЯСНЕННЯ .docx 29.09.2025 11:41
- Протокол про відхилення тендерної пропозиції.pdf 29.09.2025 11:41
- ПОЯСНЕННЯ.pdf 29.09.2025 11:41
- Протокол про відміну прийнятого рішення.pdf 08.10.2025 14:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.09.2025 22:34
Дата розгляду скарги:
03.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.09.2025 14:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.10.2025 10:57
Дата виконання рішення Замовником:
08.10.2025 14:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Таким чином, на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕОПОЛІС КОМП’ЮТЕР» переможцем процедури закупівлі - Персональні комп'ютери (закупівля за кошти субвенції).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0e716ccec6834f99bee1b2a7d3be6e05
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Опис заперечення:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-09-008055-a. Ми, ТОВ «ПБГ19» (надалі за текстом – Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подала свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – Персональні комп'ютери (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина).
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 18.09.2025 року була відхилена з наступних підстав:
«Зокрема, згідно з Додатком 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником згідно з цим додатком, а саме:
2.3. Оригінал або копія документа, завірена власноручним підписом учасника та печаткою (у разі використання), який підтверджує, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України (наприклад, сертифікат відповідності, сертифікат якості, декларація про відповідність).
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» у випадках, визначених у технічних регламентах, якими передбачене застосування процедур оцінки відповідності, виробник або уповноважений представник (від імені та під відповідальність виробника) повинен складати декларацію про відповідність.
Декларація про відповідність складається згідно з вимогами до її змісту, примірною структурою чи формою, що встановлюються відповідними технічними регламентами.
Відповідно до пунктів 55, 56 Постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 355 «Про затвердження Технічного регламенту радіообладнання» (далі – Постанова), декларація про відповідність складається за структурою згідно з додатком 5. Декларація про відповідність повинна містити елементи даних, наведені в додатку 5, і постійно оновлюватися. Спрощена декларація про відповідність, що зазначена у пункті 27 цього Технічного регламенту, повинна містити дані, наведені у додатку 6, і постійно оновлюватися. Повний текст декларації про відповідність державною мовою повинен бути доступний на веб-сайті за адресою, зазначеною в спрощеній декларації про відповідність.
При цьому, учасником ТОВ «ПБГ19» у складі тендерної пропозиції надано декларацію про відповідність щодо ПК PORTAL серії A, B, C, D, F, G та декларацію про відповідність щодо Монітору PORTLight серій F, G, H, що не відповідають вимогам Постанови.
Крім того, зі змісту наданих декларацій неможливо встановити, за якою саме процедурою оцінки відповідності, згідно з Технічним регламентом радіообладнання, було проведено оцінку відповідності продукції, чи застосовувались національні стандарти з переліку національних стандартів для підтвердження відповідності продукції (якщо так, то які саме).
Відтак, надані ТОВ «ПБГ19» декларації про відповідність не можуть вважатись документами, які підтверджують, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України.
Також, оскільки ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» зазначений виробником запропонованого Учасником товару, для перевірки зареєстрованої торгівельної марки в Україні, Замовник скористався відкритим реєстром на сайті ДП «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) та сервісами «Опендатабот» та «Clarity Project». За результатами перевірки не було знайдено зареєстрованої торгівельної марки запропонованих Учасником товарів в Україні».
Отже, Замовником зазначено 2 (дві) підстави відхилення пропозиції Скаржника:
1. Невідповідність на думку Замовника наданих декларацій про відповідність вимогам ТД.
2. Замовник не знайшов в сервісах Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаними підставами відхилення враховуючи наступне.
1. Щодо невідповідності на думку Замовника наданої декларації про відповідність вимогам ТД.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Пунктом 2.3 Додатку 3 до ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, серед яких: «2.3. Оригінал або копія документа, завірена власноручним підписом учасника та печаткою (у разі використання), який підтверджує, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України (наприклад, сертифікат відповідності, сертифікат якості декларація про відповідність тощо)»
Таким чином тендерною документацією вимагалось надання одного з документів, який підтверджує відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України:
- Сертифікат відповідності;
- Сертифікат якості;
- Декларація про відповідність;
- Тощо.
Вказані вимоги є вичерпними. Інших вимог, щодо вказаного документу тендерна документація не містить!
Отже, вимогами тендерної документації не встановлювалось:
- Визначення, що є декларацією в розумінні ТД;
- Змість документа;
- Підстава видачі документа;
- Суб’єкт видачі документа;
- Форма або зразок документа ;
- Відповідність документа будь-яким нормативно-правовим актам (Законам, постановам, регламентам і т.д);
- Тощо.
На виконання п.2.3 Додатку 3 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ» (файл – «Декларація ПК» - Додаток 1 до Скарги).
Вказана декларація видана виробником запропонованого Скаржником товару ПК PORTAL G5 – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Декларація відповідає вимогам ТД, є чинною, підтверджує відповідність запропонованого товару технічним регламентам (Зображення 1).
Зображення 1
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Декларація ПК»
Також на виконання п.2.3 Додатку 3 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ» (файл – «Декларація монітор» - Додаток 2 до Скарги).
Вказана декларація видана виробником запропонованого Скаржником товару монітор PORTLight F4
– ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Декларація відповідає вимогам ТД, є чинною, підтверджує відповідність запропонованого товару технічним регламентам (Зображення 2).
Зображення 2
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Декларація монітор»
Враховуючи відсутність жодних вимог до документу на підтвердження якості, вимога ТД щодо надання документу, який підтверджує, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України, а саме: декларації про відповідність виконана в повному обсязі. Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника, що документи «не можуть вважатись документами, які підтверджують, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною, нічим не доведеною та такою, що не відповідає вимогам ТД.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
2. Щодо того, що Замовник не знайшов в сервісах «Українського інституту інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Пунктом 2.2. Додатку 3 до ТД встановлено, що для належного захисту інтересів Замовника та підтвердження того, що запропонований товар легально ввезений на територію України, а також має офіційну гарантію, учасник повинен надати лист/листи від виробника/виробників або представництва/представництв виробників системних блоків (персональних комп’ютерів) та моніторів, який/які адресовані замовнику торгів, із зазначенням номеру закупівлі, переліку запропонованого товару, його кількості та підтвердження гарантійних зобов’язань.
На виконання п.2.2. Додатку 3 до ТД Скаржником у складі пропозиції надано «Лист від виробника» (файл – «Лист Виробника» - Додаток 3 до Скарги).
Вказана лист містить інформацію про товаровиробника (ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»). Лист відповідає вимогам ТД, оскільки адресований замовнику торгів, із зазначенням номеру закупівлі, переліку запропонованого товару, його кількості та підтвердження гарантійних зобов’язань (Зображення 3)
Зображення 3
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Лист Виробника»
Враховуючи, що Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки - тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Предметом закупівлі було – Персональні комп'ютери (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина).
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 18.09.2025 року була відхилена з наступних підстав:
«Зокрема, згідно з Додатком 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником згідно з цим додатком, а саме:
2.3. Оригінал або копія документа, завірена власноручним підписом учасника та печаткою (у разі використання), який підтверджує, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України (наприклад, сертифікат відповідності, сертифікат якості, декларація про відповідність).
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» у випадках, визначених у технічних регламентах, якими передбачене застосування процедур оцінки відповідності, виробник або уповноважений представник (від імені та під відповідальність виробника) повинен складати декларацію про відповідність.
Декларація про відповідність складається згідно з вимогами до її змісту, примірною структурою чи формою, що встановлюються відповідними технічними регламентами.
Відповідно до пунктів 55, 56 Постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 355 «Про затвердження Технічного регламенту радіообладнання» (далі – Постанова), декларація про відповідність складається за структурою згідно з додатком 5. Декларація про відповідність повинна містити елементи даних, наведені в додатку 5, і постійно оновлюватися. Спрощена декларація про відповідність, що зазначена у пункті 27 цього Технічного регламенту, повинна містити дані, наведені у додатку 6, і постійно оновлюватися. Повний текст декларації про відповідність державною мовою повинен бути доступний на веб-сайті за адресою, зазначеною в спрощеній декларації про відповідність.
При цьому, учасником ТОВ «ПБГ19» у складі тендерної пропозиції надано декларацію про відповідність щодо ПК PORTAL серії A, B, C, D, F, G та декларацію про відповідність щодо Монітору PORTLight серій F, G, H, що не відповідають вимогам Постанови.
Крім того, зі змісту наданих декларацій неможливо встановити, за якою саме процедурою оцінки відповідності, згідно з Технічним регламентом радіообладнання, було проведено оцінку відповідності продукції, чи застосовувались національні стандарти з переліку національних стандартів для підтвердження відповідності продукції (якщо так, то які саме).
Відтак, надані ТОВ «ПБГ19» декларації про відповідність не можуть вважатись документами, які підтверджують, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України.
Також, оскільки ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» зазначений виробником запропонованого Учасником товару, для перевірки зареєстрованої торгівельної марки в Україні, Замовник скористався відкритим реєстром на сайті ДП «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) та сервісами «Опендатабот» та «Clarity Project». За результатами перевірки не було знайдено зареєстрованої торгівельної марки запропонованих Учасником товарів в Україні».
Отже, Замовником зазначено 2 (дві) підстави відхилення пропозиції Скаржника:
1. Невідповідність на думку Замовника наданих декларацій про відповідність вимогам ТД.
2. Замовник не знайшов в сервісах Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаними підставами відхилення враховуючи наступне.
1. Щодо невідповідності на думку Замовника наданої декларації про відповідність вимогам ТД.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Пунктом 2.3 Додатку 3 до ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, серед яких: «2.3. Оригінал або копія документа, завірена власноручним підписом учасника та печаткою (у разі використання), який підтверджує, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України (наприклад, сертифікат відповідності, сертифікат якості декларація про відповідність тощо)»
Таким чином тендерною документацією вимагалось надання одного з документів, який підтверджує відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України:
- Сертифікат відповідності;
- Сертифікат якості;
- Декларація про відповідність;
- Тощо.
Вказані вимоги є вичерпними. Інших вимог, щодо вказаного документу тендерна документація не містить!
Отже, вимогами тендерної документації не встановлювалось:
- Визначення, що є декларацією в розумінні ТД;
- Змість документа;
- Підстава видачі документа;
- Суб’єкт видачі документа;
- Форма або зразок документа ;
- Відповідність документа будь-яким нормативно-правовим актам (Законам, постановам, регламентам і т.д);
- Тощо.
На виконання п.2.3 Додатку 3 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ» (файл – «Декларація ПК» - Додаток 1 до Скарги).
Вказана декларація видана виробником запропонованого Скаржником товару ПК PORTAL G5 – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Декларація відповідає вимогам ТД, є чинною, підтверджує відповідність запропонованого товару технічним регламентам (Зображення 1).
Зображення 1
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Декларація ПК»
Також на виконання п.2.3 Додатку 3 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ» (файл – «Декларація монітор» - Додаток 2 до Скарги).
Вказана декларація видана виробником запропонованого Скаржником товару монітор PORTLight F4
– ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Декларація відповідає вимогам ТД, є чинною, підтверджує відповідність запропонованого товару технічним регламентам (Зображення 2).
Зображення 2
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Декларація монітор»
Враховуючи відсутність жодних вимог до документу на підтвердження якості, вимога ТД щодо надання документу, який підтверджує, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України, а саме: декларації про відповідність виконана в повному обсязі. Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника, що документи «не можуть вважатись документами, які підтверджують, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною, нічим не доведеною та такою, що не відповідає вимогам ТД.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
2. Щодо того, що Замовник не знайшов в сервісах «Українського інституту інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Пунктом 2.2. Додатку 3 до ТД встановлено, що для належного захисту інтересів Замовника та підтвердження того, що запропонований товар легально ввезений на територію України, а також має офіційну гарантію, учасник повинен надати лист/листи від виробника/виробників або представництва/представництв виробників системних блоків (персональних комп’ютерів) та моніторів, який/які адресовані замовнику торгів, із зазначенням номеру закупівлі, переліку запропонованого товару, його кількості та підтвердження гарантійних зобов’язань.
На виконання п.2.2. Додатку 3 до ТД Скаржником у складі пропозиції надано «Лист від виробника» (файл – «Лист Виробника» - Додаток 3 до Скарги).
Вказана лист містить інформацію про товаровиробника (ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»). Лист відповідає вимогам ТД, оскільки адресований замовнику торгів, із зазначенням номеру закупівлі, переліку запропонованого товару, його кількості та підтвердження гарантійних зобов’язань (Зображення 3)
Зображення 3
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Лист Виробника»
Враховуючи, що Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки - тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Запити Органу оскарження
Номер:
8ea54711dd1f41f8bfdc922292adb440
Тема запиту:
Про надання пояснень
Текст запиту:
Уповноважена особа, відповідальна за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Івано-Франківській області вважає скаргу безпідставною та необґрунтованою з наступних підстав.
Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Івано-Франківській області у своїй діяльності як Замовник, відповідно до покладених на нього завдань і функцій, здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг з дотриманням положень Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 року № 1178 (далі – Особливості).
Розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» повідомляємо наступне.
09 вересня 2025 року уповноваженою особою оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю персональних комп’ютерів (закупівля за кошти субвенції), ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель - UA-2025-09-09-008055-a.
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції двома учасниками, а саме, ТОВ «ПБГ19» та ТОВ «ЛЕОПОЛІС КОМП'ЮТЕР». За результатами аукціону 17 вересня 2025 року найбільш економічно вигідною пропозицією системою визначено тендерну пропозицію учасника - ТОВ «ПБГ19» з остаточною пропозицією 582 000,00 з ПДВ. Вивчивши документи, подані ТОВ «ПБГ19», у складі тендерної пропозиції, уповноваженою особою прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ПБГ19», поданої на участь у відкритих торгах з особливостями, згідно з предметом закупівлі Персональні комп'ютери (закупівля за кошти субвенції) ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина) на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі, згідно п. 43 цих Особливостей). Не погодившись із вищезазначеним рішенням ТОВ «ПБГ19» подано скаргу до органу оскарження на неправомірне відхилення тендерної пропозиції.
Скаржник у своїй скарзі просить зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19» та прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених замовником.
Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Повідомляємо, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина третя статті 22 Закону). Водночас відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги в тендерній документації, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначаються замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Відповідно до вимог Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником згідно з цим додатком, а саме:
2.3. Оригінал або копія документа, завірена власноручним підписом учасника та печаткою (у разі використання), який підтверджує, відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України (наприклад, сертифікат відповідності, сертифікат якості, декларація про відповідність).
Тобто, замовником чітко визначено, що надані документи повинні підтверджувати відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України, а не є просто формальним документом.
Кожен замовник бажає придбати товар, роботи та послуги виключно належної якості. Поняття належної якості товару міститься в пункті 13 статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів», згідно з яким належна якість товару, роботи або послуги - це властивість продукції, яка відповідає вимогам, установленим для цієї категорії продукції в нормативно-правових актах і нормативних документах та умовам договору зі споживачем.
Нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов’язковим - це технічний регламент. Застосування технічних регламентів регулює Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі - Закон про ТР).
Відповідно до ст. 28 Закону про ТР у випадках, визначених у технічних регламентах, якими передбачене застосування процедур оцінки відповідності, виробник або уповноважений представник (від імені та під відповідальність виробника) повинен складати декларацію про відповідність.
Декларація про відповідність складається згідно з вимогами до її змісту, примірною структурою чи формою, що встановлюються відповідними технічними регламентами.
У разі якщо на певний вид продукції поширюється дія кількох технічних регламентів, що вимагають складання декларації про відповідність, повинна бути складена єдина декларація про відповідність стосовно всіх таких технічних регламентів, якщо це передбачено відповідними технічними регламентами. В такій декларації про відповідність повинні бути зазначені відповідні технічні регламенти, включаючи відомості про їх офіційне опублікування.
Єдина декларація про відповідність може мати форму досьє, яке складається з відповідних окремих декларацій про відповідність.
Відповідно до пунктів 55, 56 Постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 355 «Про затвердження Технічного регламенту радіообладнання» (далі – Постанова), декларація про відповідність складається за структурою згідно з додатком 5. Декларація про відповідність повинна містити елементи даних, наведені в додатку 5, і постійно оновлюватися. Спрощена декларація про відповідність, що зазначена у пункті 27 цього Технічного регламенту, повинна містити дані, наведені у додатку 6, і постійно оновлюватися. Повний текст декларації про відповідність державною мовою повинен бути доступний на веб-сайті за адресою, зазначеною в спрощеній декларації про відповідність.
При цьому, учасником ТОВ «ПБГ19» у складі тендерної пропозиції надано декларацію про відповідність щодо ПК PORTAL серії A, B, C, D, F, G та декларацію про відповідність щодо Монітору PORTLight серій F, G, H, що не відповідають вимогам Постанови.
Крім того, зі змісту наданих декларацій неможливо встановити, за якою саме процедурою оцінки відповідності, згідно з Технічним регламентом радіообладнання, було проведено оцінку відповідності продукції, чи застосовувались національні стандарти з переліку національних стандартів для підтвердження відповідності продукції (якщо так, то які саме).
Відтак, надані ТОВ «ПБГ19» декларації про відповідність не можуть вважатись документами, які підтверджують відповідність якості товару стандартам і нормам, що діють на території України.
Однак, Скаржник у своїй скарзі зазначає, що вимогами тендерної документації не встановлювалось:
- Визначення, що є декларацією в розумінні ТД;
- Зміст документа;
- Підстава видачі документа;
- Суб’єкт видачі документа;
- Форма або зразок документа;
- Відповідність документа будь-яким нормативно-правовим актам (Законам, постановам, регламентам і т. д);
- Тощо.
Замовник не погоджується з даним твердженням, оскільки не зобов’язаний у тендерній документації дублювати або деталізувати вимоги чинного законодавства України, які є обов’язковими до виконання усіма суб’єктами господарювання незалежно від участі в процедурі закупівлі, зокрема у випадках, коли такі вимоги прямо регулюють форму, зміст чи спосіб оформлення документів. Крім того, встановлення замовником окремих вимог до форми чи змісту декларації про відповідність може бути розцінене учасниками як штучне обмеження конкуренції та порушення принципу недискримінації.
Також, оскільки ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» зазначений виробником запропонованого учасником товару, для перевірки зареєстрованої торгівельної марки в Україні, замовник скористався відкритим реєстром на сайті ДП «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) та сервісами «Опендатабот» та «Clarity Project». За результатами перевірки не було знайдено зареєстрованої торгівельної марки запропонованих учасником товарів в Україні.
Варто зауважити, що замовник наділений правом самостійно визначати у тендерній документації інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари за своїми характеристиками відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації. Замовник самостійно встановлює вимоги тендерної документації, зокрема технічні вимоги до предмета закупівлі, з урахуванням норм чинного законодавства. Технічні, якісні та кількісні характеристики товару, а також надані необхідні документи до нього встановлюються Замовником виключно з метою закупівлі якісного товару для потреб ТУ ДСА України в Івано-Франківській області та місцевих загальних судів Івано-Франківської області.
Таким чином, враховуючи викладене, замовник не погоджується із викладеними обгрунтуваннями скаржника і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Дата опублікування:
29.09.2025 11:41