-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Світильники різні
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 8 днів назад
316 120.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
09.09.2025 11:24 - 14.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга не неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможця
Номер:
9e2f1dfba5f24b07a4cf7f3a3226da09
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-09-004217-a.a1
Назва:
Скарга не неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможця
Скарга:
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)
(на рішення Замовника, у порядку, визначеному статтею 18 Закону)
ФІЗИЧНОЮ ОСОБОЮ-ПІДПРИЄМЦЕМ Рясною Анастасією Сергіївною було прийнято участь, а саме подано тендерну пропозицію, у закупівлі UA-2025-09-09-004217-a, предмет закупівлі: 31520000-7 «Світильники та освітлювальна арматура», яка була оголошена Замовником НАЦІОНАЛЬНОЮ АКАДЕМІЄЮ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО (ВІЙСЬКОВА ЧАСТИНА 9960).
За результатами проведення вищевказаної закупівлі, 22.09.2025 року переможцем закупівлі було визначено ФІЗИЧНУ ОСОБУ-ПІДПРИЄМЦЯ ПРИТИКУ ОЛЕКСАНДРА АНАТОЛІЙОВИЧА.
Вважаємо рішення Замовника щодо визначення ФОП Притики О. А. переможцем тендеру незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження та норми законодавства, умови тендерної документації, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ФОП Рясна А. С. подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Фактичні обставини
22.09.2025 року. переможцем закупівлі було визначено ФІЗИЧНУ ОСОБУ-ПІДПРИЄМЦЯ ПРИТИКУ ОЛЕКСАНДРА АНАТОЛІЙОВИЧА.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення ФОП Притики О. А. переможцем закупівлі через порушення Замовником вимог Закону, Особливостей та умов Тендерної документації.
Скаржник бажає скасування рішення Замовника про визначення ФОП Притики О. А. переможцем закупівлі через невідповідність цього рішення вимогам ТД та подає цю Скаргу до Постійнодіючої Колегії АМКУ.
Підстава для оскарження
Пунктом 4 розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації (Кваліфікаційні критерії) передбачено Підтвердження відповідності ступеню локалізації виробництва товарів, а саме необхідність надання:
«1. Інформація в довільній формі (у вигляді довідки, листа, тощо) про наявність запропонованого учасником товару(ів), в переліку товарів, у яких підтверджений ступінь локалізації з обов’язковим зазначенням - ID товару з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, що дає змогу ідентифікації відповідного товару замовником.
2. Сканована копія, чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
3. Вимоги ураховувати відсоток з локалізації виробництва не застосовують до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016 року № 1029-VIII, а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згоду на обов’язковість яких надала ВРУ. В такому випадку, учасник надає скановану(і) копію(ї) сертифікату(ів), що підтверджує походження товару, з тих країн, на які поширюється дія міжнародних угод.»
Учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПРИТИКА ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ на виконання вищевказаних вимог надав документ Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 на виробника ПП «Пауерлюкс» та довідка щодо локалізації наступного змісту «ФОП ПРИТИКА ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ, цією довідкою повідомляє, що товар, який пропонується Учасником до постачання на ДК 021:2015 31524120-2 Настельні світильники UA-2025-09-09-004217-a, не потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва відповідно до вимог пункту 6¹ Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.».
З такими доводами Учасника ФОП Притики О. А., ФОП Рясна А. С. не погоджується з наступних підстав:
Твердження Учасника ФОП Притика О. А. щодо того, що запропонований товар не потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва, не відповідає дійсності, оскільки: Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Також, згідно з абзацом третім пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. Вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону передбачено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році - 25 відсотків. Водночас, 4 серпня 2025 року набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України № 782 від 2 липня 2025 року, якою затверджено новий перелік товарів переробної промисловості, до яких застосовуються вимоги ступеня локалізації виробництва і обов’язково визначається рівень локалізації виробництва. Це рішення ухвалене відповідно до чинного законодавства — зокрема, підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 № 782, містить позицію «освітлювальна техніка».
Виходячи з вищевикладеного, товар, який закуповується в межах закупівлі UA-2025-09-09-004217-a потребує обов’язкового підтвердження ступеня локалізації виробництва.
Учасником ФОП Притика О. А. не було надано у складі тендерної пропозиції Інформацію в довільній формі (у вигляді довідки, листа, тощо) про наявність запропонованого учасником товару(ів), в переліку товарів, у яких підтверджений ступінь локалізації з обов’язковим зазначенням - ID товару з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, що дає змогу ідентифікації відповідного товару замовником, всупереч вимогам Пункту 4 розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації (Кваліфікаційні критерії).
Додатково зазначаємо, що дана закупівля проводиться замовником повторно, оскільки попередня (UA-2025-08-14-009463-a) була відмінена Замовником за результатами проведення моніторингу Держаудитслужби України у зв’язку з неправомірним невключенням до Тендерної документації вимоги щодо підтвердження ступеня локалізації товару. Як зазначає сам Замовник, як підставу для відміни закупівлі: «Відповідно до оголошення про проведення процедури Закупівлі, розміщеного в електронній системі закупівель, положень тендерної документації та Додатку № 3 «Технічна специфікація» - здійснюється закупівля за предметом «Світильники різні» за кодом ДК 021:2015 – 31520000-7 «Світильники та освітлювальна арматура» за номенклатурою: Світильник LED панель 50 Вт PANEL-B2B 6400K – 300 шт.; Підвісний LED-світильник MAXUS ASSISTANCE HIGHBAY PRO 100W CRI80 5000K IP65 DIMM BLACK – 40 шт. В ході моніторингу Державною аудиторською службою України (Західний офіс Держаудитслужби, Управління західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області) (далі – ДАСУ) від 26.08.2025 року № UA-M-2025-08-25-000050 та виходячи із змісту запитів про надання роз’яснень, замовником було ознайомлено із інформацією, викладеною у відповіді Міністерства економіки, дозвілля та сільського господарства України на запит № 325/2025. Також, додатково було вивчено основне питання щодо перебігу моніторингу, а саме стосовно застосування/не застосування замовником вимоги щодо ступеня локалізації виробництва товару, що є предметом Закупівлі. Повторно та детально розглянувши положення, передбачені абзацом третім пункту 3 Особливостей та пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 року № 782, «Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва» - замовник дійшов до висновку, що ним було допущено помилку при трактуванні та розумінні вимог нормативно-правових актів, а отже допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.».
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо що Учасник ФОП Притика О. А. не виконав вимоги Замовника та умови Тендерної документації, а тому тендерна пропозиція ФОП Притики О. А. підлягає відхиленню.
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу першого пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону передбачено, що «Орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Відповідно до п. 30 ч.1 ст.1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
До органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електрону систему закупівель згідно ч. 1 п. 53 Особливостей.
Частиною другою пунктом 52 Особливостей встановлено, що у разі, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Враховуюче вище наведене, що Замовником при проведенні цієї процедури закупівлі Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників; принцип добросовісної конкуренції серед учасників; принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель; принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України, п.3 ст. 8, ст. 18 Закону враховуючи вищезазначене
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Рясна Анастасія Сергіївна просить:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визначення переможцем ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ ПРИТИКИ ОЛЕКСАНДРА АНАТОЛІЙОВИЧА в межах закупівлі UA-2025-09-09-004217-a.
Додатки:
1. Документ «Витяг Ісо виробник».
2. Документ «щодо локалізації».
Пов'язані документи:
Учасник
- щодо локалізації.pdf 25.09.2025 11:55
- Витяг Ісо виробник.pdf 25.09.2025 11:55
- Скарга до АМКУ Прикордонна служба ім. Б. Хмельницького.pdf.asice.zip 25.09.2025 11:55
- sign.p7s 25.09.2025 11:55
- Рішення від 29.09.2025 №14734.pdf 29.09.2025 15:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.09.2025 12:07
Дата розгляду скарги:
06.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.09.2025 15:33
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fb86a48d6ad148ba96c812385c288cff
Заголовок пункту скарги:
Скарга не неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Фактичні обставини
22.09.2025 року. переможцем закупівлі було визначено ФІЗИЧНУ ОСОБУ-ПІДПРИЄМЦЯ ПРИТИКУ ОЛЕКСАНДРА АНАТОЛІЙОВИЧА.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення ФОП Притики О. А. переможцем закупівлі через порушення Замовником вимог Закону, Особливостей та умов Тендерної документації.
Скаржник бажає скасування рішення Замовника про визначення ФОП Притики О. А. переможцем закупівлі через невідповідність цього рішення вимогам ТД та подає цю Скаргу до Постійнодіючої Колегії АМКУ.
Підстава для оскарження
Пунктом 4 розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації (Кваліфікаційні критерії) передбачено Підтвердження відповідності ступеню локалізації виробництва товарів, а саме необхідність надання:
«1. Інформація в довільній формі (у вигляді довідки, листа, тощо) про наявність запропонованого учасником товару(ів), в переліку товарів, у яких підтверджений ступінь локалізації з обов’язковим зазначенням - ID товару з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, що дає змогу ідентифікації відповідного товару замовником.
2. Сканована копія, чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
3. Вимоги ураховувати відсоток з локалізації виробництва не застосовують до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016 року № 1029-VIII, а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згоду на обов’язковість яких надала ВРУ. В такому випадку, учасник надає скановану(і) копію(ї) сертифікату(ів), що підтверджує походження товару, з тих країн, на які поширюється дія міжнародних угод.»
Учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПРИТИКА ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ на виконання вищевказаних вимог надав документ Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 на виробника ПП «Пауерлюкс» та довідка щодо локалізації наступного змісту «ФОП ПРИТИКА ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ, цією довідкою повідомляє, що товар, який пропонується Учасником до постачання на ДК 021:2015 31524120-2 Настельні світильники UA-2025-09-09-004217-a, не потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва відповідно до вимог пункту 6¹ Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.».
З такими доводами Учасника ФОП Притики О. А., ФОП Рясна А. С. не погоджується з наступних підстав:
Твердження Учасника ФОП Притика О. А. щодо того, що запропонований товар не потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва, не відповідає дійсності, оскільки: Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Також, згідно з абзацом третім пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. Вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону передбачено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році - 25 відсотків. Водночас, 4 серпня 2025 року набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України № 782 від 2 липня 2025 року, якою затверджено новий перелік товарів переробної промисловості, до яких застосовуються вимоги ступеня локалізації виробництва і обов’язково визначається рівень локалізації виробництва. Це рішення ухвалене відповідно до чинного законодавства — зокрема, підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 № 782, містить позицію «освітлювальна техніка».
Виходячи з вищевикладеного, товар, який закуповується в межах закупівлі UA-2025-09-09-004217-a потребує обов’язкового підтвердження ступеня локалізації виробництва.
Учасником ФОП Притика О. А. не було надано у складі тендерної пропозиції Інформацію в довільній формі (у вигляді довідки, листа, тощо) про наявність запропонованого учасником товару(ів), в переліку товарів, у яких підтверджений ступінь локалізації з обов’язковим зазначенням - ID товару з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, що дає змогу ідентифікації відповідного товару замовником, всупереч вимогам Пункту 4 розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації (Кваліфікаційні критерії).
Додатково зазначаємо, що дана закупівля проводиться замовником повторно, оскільки попередня (UA-2025-08-14-009463-a) була відмінена Замовником за результатами проведення моніторингу Держаудитслужби України у зв’язку з неправомірним невключенням до Тендерної документації вимоги щодо підтвердження ступеня локалізації товару. Як зазначає сам Замовник, як підставу для відміни закупівлі: «Відповідно до оголошення про проведення процедури Закупівлі, розміщеного в електронній системі закупівель, положень тендерної документації та Додатку № 3 «Технічна специфікація» - здійснюється закупівля за предметом «Світильники різні» за кодом ДК 021:2015 – 31520000-7 «Світильники та освітлювальна арматура» за номенклатурою: Світильник LED панель 50 Вт PANEL-B2B 6400K – 300 шт.; Підвісний LED-світильник MAXUS ASSISTANCE HIGHBAY PRO 100W CRI80 5000K IP65 DIMM BLACK – 40 шт. В ході моніторингу Державною аудиторською службою України (Західний офіс Держаудитслужби, Управління західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області) (далі – ДАСУ) від 26.08.2025 року № UA-M-2025-08-25-000050 та виходячи із змісту запитів про надання роз’яснень, замовником було ознайомлено із інформацією, викладеною у відповіді Міністерства економіки, дозвілля та сільського господарства України на запит № 325/2025. Також, додатково було вивчено основне питання щодо перебігу моніторингу, а саме стосовно застосування/не застосування замовником вимоги щодо ступеня локалізації виробництва товару, що є предметом Закупівлі. Повторно та детально розглянувши положення, передбачені абзацом третім пункту 3 Особливостей та пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 року № 782, «Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва» - замовник дійшов до висновку, що ним було допущено помилку при трактуванні та розумінні вимог нормативно-правових актів, а отже допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.».
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо що Учасник ФОП Притика О. А. не виконав вимоги Замовника та умови Тендерної документації, а тому тендерна пропозиція ФОП Притики О. А. підлягає відхиленню.
22.09.2025 року. переможцем закупівлі було визначено ФІЗИЧНУ ОСОБУ-ПІДПРИЄМЦЯ ПРИТИКУ ОЛЕКСАНДРА АНАТОЛІЙОВИЧА.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення ФОП Притики О. А. переможцем закупівлі через порушення Замовником вимог Закону, Особливостей та умов Тендерної документації.
Скаржник бажає скасування рішення Замовника про визначення ФОП Притики О. А. переможцем закупівлі через невідповідність цього рішення вимогам ТД та подає цю Скаргу до Постійнодіючої Колегії АМКУ.
Підстава для оскарження
Пунктом 4 розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації (Кваліфікаційні критерії) передбачено Підтвердження відповідності ступеню локалізації виробництва товарів, а саме необхідність надання:
«1. Інформація в довільній формі (у вигляді довідки, листа, тощо) про наявність запропонованого учасником товару(ів), в переліку товарів, у яких підтверджений ступінь локалізації з обов’язковим зазначенням - ID товару з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, що дає змогу ідентифікації відповідного товару замовником.
2. Сканована копія, чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
3. Вимоги ураховувати відсоток з локалізації виробництва не застосовують до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016 року № 1029-VIII, а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згоду на обов’язковість яких надала ВРУ. В такому випадку, учасник надає скановану(і) копію(ї) сертифікату(ів), що підтверджує походження товару, з тих країн, на які поширюється дія міжнародних угод.»
Учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПРИТИКА ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ на виконання вищевказаних вимог надав документ Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 на виробника ПП «Пауерлюкс» та довідка щодо локалізації наступного змісту «ФОП ПРИТИКА ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ, цією довідкою повідомляє, що товар, який пропонується Учасником до постачання на ДК 021:2015 31524120-2 Настельні світильники UA-2025-09-09-004217-a, не потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва відповідно до вимог пункту 6¹ Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.».
З такими доводами Учасника ФОП Притики О. А., ФОП Рясна А. С. не погоджується з наступних підстав:
Твердження Учасника ФОП Притика О. А. щодо того, що запропонований товар не потребує підтвердження ступеня локалізації виробництва, не відповідає дійсності, оскільки: Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Також, згідно з абзацом третім пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. Вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону передбачено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році - 25 відсотків. Водночас, 4 серпня 2025 року набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України № 782 від 2 липня 2025 року, якою затверджено новий перелік товарів переробної промисловості, до яких застосовуються вимоги ступеня локалізації виробництва і обов’язково визначається рівень локалізації виробництва. Це рішення ухвалене відповідно до чинного законодавства — зокрема, підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 № 782, містить позицію «освітлювальна техніка».
Виходячи з вищевикладеного, товар, який закуповується в межах закупівлі UA-2025-09-09-004217-a потребує обов’язкового підтвердження ступеня локалізації виробництва.
Учасником ФОП Притика О. А. не було надано у складі тендерної пропозиції Інформацію в довільній формі (у вигляді довідки, листа, тощо) про наявність запропонованого учасником товару(ів), в переліку товарів, у яких підтверджений ступінь локалізації з обов’язковим зазначенням - ID товару з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, що дає змогу ідентифікації відповідного товару замовником, всупереч вимогам Пункту 4 розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації (Кваліфікаційні критерії).
Додатково зазначаємо, що дана закупівля проводиться замовником повторно, оскільки попередня (UA-2025-08-14-009463-a) була відмінена Замовником за результатами проведення моніторингу Держаудитслужби України у зв’язку з неправомірним невключенням до Тендерної документації вимоги щодо підтвердження ступеня локалізації товару. Як зазначає сам Замовник, як підставу для відміни закупівлі: «Відповідно до оголошення про проведення процедури Закупівлі, розміщеного в електронній системі закупівель, положень тендерної документації та Додатку № 3 «Технічна специфікація» - здійснюється закупівля за предметом «Світильники різні» за кодом ДК 021:2015 – 31520000-7 «Світильники та освітлювальна арматура» за номенклатурою: Світильник LED панель 50 Вт PANEL-B2B 6400K – 300 шт.; Підвісний LED-світильник MAXUS ASSISTANCE HIGHBAY PRO 100W CRI80 5000K IP65 DIMM BLACK – 40 шт. В ході моніторингу Державною аудиторською службою України (Західний офіс Держаудитслужби, Управління західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області) (далі – ДАСУ) від 26.08.2025 року № UA-M-2025-08-25-000050 та виходячи із змісту запитів про надання роз’яснень, замовником було ознайомлено із інформацією, викладеною у відповіді Міністерства економіки, дозвілля та сільського господарства України на запит № 325/2025. Також, додатково було вивчено основне питання щодо перебігу моніторингу, а саме стосовно застосування/не застосування замовником вимоги щодо ступеня локалізації виробництва товару, що є предметом Закупівлі. Повторно та детально розглянувши положення, передбачені абзацом третім пункту 3 Особливостей та пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 року № 782, «Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва» - замовник дійшов до висновку, що ним було допущено помилку при трактуванні та розумінні вимог нормативно-правових актів, а отже допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.».
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо що Учасник ФОП Притика О. А. не виконав вимоги Замовника та умови Тендерної документації, а тому тендерна пропозиція ФОП Притики О. А. підлягає відхиленню.
×
-
Назва доказу:
щодо локалізації
-
Повʼязаний документ:
щодо локалізації.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг Ісо виробник
-
Повʼязаний документ:
Витяг Ісо виробник.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір з ФОП Притика О. А.