• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам’яне марки Г(Г2) (13-100) (незбагачене розсортоване),брикети торф’яні та брикети вугільні

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 10 днів назад

971 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 08.09.2025 16:17 - 13.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на рішення замовника щодо відхилення пропозиції ОВ "ТПК "ОБЛПАЛИВО"

Номер: fa7e06c72c8645f28721c790f7165ccb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-08-011303-a.a1
Назва: Скарга на рішення замовника щодо відхилення пропозиції ОВ "ТПК "ОБЛПАЛИВО"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.09.2025 15:38
Автор: ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ "ОБЛПАЛИВО", ТПК Облпаливо Товариство +380965971559 41701548@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6d546ea010e444bf937fb6a8790ad70c
Заголовок пункту скарги: Оскарження дискваліфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
Щодо прийнятих рішень Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників (скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника)

Комунальною установою «Центр надання соціальних послуг» Селидівської міської ради (далі – Замовник) було розпочато проведення процедури відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі за предметом «Вугілля кам’яне марки Г(Г2) (13-100) (незбагачене розсортоване), брикети торф’яні та брикети вугільні» за ідентифікатором закупівлі UA-2025-09-08-011303-a (далі – Закупівля). За результатом розгляду та оцінки, тендерна пропозиція Скаржника була відхилена Замовником 19.09.2025 на підставі протоколу щодо прийняття рішень уповноваженою особою №15 від 19.04.2025 (далі – Протокол) на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), а саме – тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції, з огляду на наступне.

1. Відповідно до першої підстави для відхилення відповідно до Протоколу, «Відповідно до п. 5.1 Додатку 2 передбачено, що згідно з п. 5.1 ДСТУ 2042-92 виробник гарантує відповідність торфобрикетів вимогам стандарту при дотриманні споживачем умов транспортування та зберігання, про що надається документальне підтвердження. Згідно сертифікату якості, виданого Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «УКРІНСПАЛИВО», виробником торфобрикетів є ТзОВ «Лопатинський ТБЗ». Проте у складі тендерної пропозиції відсутнє документальне підтвердження від виробника (ТзОВ «Лопатинський ТБЗ»), яким останній гарантує відповідність продукції вимогам ДСТУ 2042-92.».
Повідомляємо, що відлповідно до п. 5.1. Додатку 2 тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», «Відповідно до п 5.1. ДСТУ2042-92 Виробник гарантує відповідність торфобрикетів вимогам стандарту при дотримані споживачем умов транспортування та зберігання. Про що надається документальне підтвердження.». Звертаємо увагу, що умовами тендерної документації відсутні вимоги до такого підтвердження та його форма.
На виконання п. 5.1. Додатку 2 тендерної документації, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції сертифікат якості на брикети торфові Серія АЕ №02490, виданий 12.09.2025 Українською інспекцією по контролю якості торфʼяної продукції і паливних брикетів «УКРІНСПАЛИВО» Міністерства енергетики України (стор. 48 файлу «Тендерна пропозиція (1).pdf») – профільною установою для визначення якості такої продукції, що визначена у п. 1.5. національного стандарту для даного виду продукції - ДСТУ2042-92. Відповідно до даного сертифікату вказано, що виробником торфʼяних брикетів є ТзОВ «Лопатинський ТБЗ», а брикети торфʼяні відповідають вимогам ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб. Технічні умови».

Крім зазначеного, у складі тендерної пропозиції Скаржника надано технічний паспорт про якість торфʼяної продукції, виданий безпосередньо виробником запропонованиї торфʼяних брикетів - ТзОВ «Лопатинський ТБЗ» (файл «паспорт якості брикет торфяний.pdf»), яким засвідчується відповідність брикетів торфʼяних ДСТУ 2042-92:


Додатково звертаємо увагу, що ні умовами тендерної документацїі, ні ДСТУ 2042-92 не вказано, яким чином виробник повинен гарантувати відповідність торфобрикетів вимогам стандарту, отже можна зробити висновок, що така вимога має декларативний характер. Таким чином, якщо виробник виробляє брикети відповідно до ДСТУ 2042-92, він вважається таким, що гарантує відповідність торфобрикетів вимогам стандарту при дотримані споживачем умов транспортування та зберігання.
Незважаючи на це, Скаржником додатково надано у складі тендерної пропозиції 2 документальних підтвердження, якими підтверджується відповідність запропонованих брикетів торфʼяних виробництва ТзОВ «Лопатинський ТБЗ» вимогам ДСТУ 2042-92, однак Замовник чомусь проігнорував надані документи та відхилив тендерну пропозицію Скаржника.
Таким чином, Скаржником повністю та належним чином виконана вимога п. 5.1. Додатку 2 тендерної документації, а відхилення Замовником з даної підстави є неправомірним та необґрунтованим.

2. Відповідно до другої підстави для відхилення відповідно до Протоколу, «Згідно п. 5.2 Додатку 2 гарантійний термін зберігання торфобрикетів становить 12 місяців з моменту видачі документа про якість, при цьому документ має містити дату видачі, гарантійний строк зберігання та якісні показники. Водночас згідно з п. 7 Додатку 2 документи на підтвердження якості мають бути чинними протягом всього строку поставки товару (до 31.10.2025 р.). Учасником надано сертифікат якості від 12.09.2025 р., чинний лише до 12.10.2025 р., що не покриває строку поставки, визначеного тендерною документацією. Таким чином, вимоги п. 5.2 та п. 7 Додатку 2 не виконані.»
Повідомляємо, що відповідно до п. 5.2. Додатку 2 тендерної документації, Гарантійний термін зберігання – 12 місяців з моменту видачі документа про якість. На підтвердження, учасники у складі тендерної пропозиції надають документ про якість торфобрикетів із зазначенням дати видачі, гарантійного строку зберігання, якісних показників торфобрикетів які вимагаються згідно даної документації. Документ про якість торфобрикетів повинен бути виданий і оформлений відповідно до пункту 2.1 ДСТУ 2042-92.
На виконання п.. 5.2. Додатку 2, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції сертифікат якості на брикети торфові Серія АЕ №02490, виданий 12.09.2025 Українською інспекцією по контролю якості торфʼяної продукції і паливних брикетів «УКРІНСПАЛИВО» Міністерства енергетики України (стор. 48 файлу «Тендерна пропозиція (1).pdf») – профільною установою для визначення якості такої продукції, що визначена у п. 1.5. національного стандарту для даного виду продукції - ДСТУ2042-92. В даному сертифікаті зазначено дату видачі – 12 вересня 2025 року; вказано про відповідність продукції ДСТУ 2042-92 (відповідно до п. 5.2. ДСТУ 2042-92 – гарантійний строк зберігання – 12 місяців з моменту видачі паспорта); вказано якісні показники, які вимагаються тендерною документацією та які відповідають тендерній документації (зольність; загальна волога; механічна міцність; теплота згорання). Отже, наданий сертифікат якості відповідає вимогам п. 5.2. Додатку 2 тендерної документації.
Відповідно до п. 7 Додатку 2 тендерної документації Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних та технічних показників брикетів та їх відповідності вимогам документації замовника. Тому документи на підтвердження якості запропонованого товару що подають учасники мають бути чинними впродовж строку поставки товару. Звертаємо увагу, що в п. 5.2. відсутня вимога, щодо чинності документа про якість протягом всього строку поставки товару (до 31.10.2025 р.)., натомість зазначено, що документ про якість торфобрикетів повинен бути виданий і оформлений відповідно до пункту 2.1 ДСТУ 2042-92. У свою чергу, відповідно до пункту 2.1 ДСТУ 2042-92, «приймальний контроль брикетів у виробника виробляє інспекція «Укрінспаливо» партіями за ГОСТ 13674-78. На кожну партію продукції видається документ про якість». Таким чином, ДСТУ 2042-92 теж не містить вимоги щодо чинності документа про якість протягом всього строку поставки товару. Отже, наданий у складі тендерної пропозиції сертифікат якості відповідає вимогам п. 5.2. Додатку 2.
Таким чином, вимога щодо чинності документа про якість протягом всього строку поставки товару міститься лише у п. 7 Додатку 2 тендерної документації, при цьому не вказано, що саме документ, який надано на виконання п. 5.2. повинен бути чинним впродовж строку поставки товару.
На виконання п. 7 Додатку 2 тендерної документації, Скаржником надано технічний паспорт про якість торфʼяної продукції, виданий безпосередньо виробником запропонованиї торфʼяних брикетів - ТзОВ «Лопатинський ТБЗ» (файл «паспорт якості брикет торфяний.pdf»), в якому вказано термін дії – з 24 лютого 2025 року по 24 лютого 2026 року – тобто даний документ про якість є чинним протягом всього строку поставки товару. Окрім цього, даний технічний паспорт про якість торфʼяної продукції також містить інформацію, що вимагається п. 5.2. Додатку 2, а саме – гарантійний термін зберігання, дата видачі, якісні показники торфобрикетів які вимагаються згідно даної документації.
Таким чином, Скаржником повністю та належним чином виконано вимоги п. 5.2. та 7 Додатку 2 тендерної документації, а відхилення Замовником з даної підстави є неправомірним та необґрунтованим.

3. Відповідно до третьої підстави для відхилення відповідно до Протоколу, «Наданий сертифікат якості від 12.09.2025 р., виданий «УКРІНСПАЛИВО», не містить інформації про гарантійний термін зберігання брикетів торф’яних, чим порушено вимоги п. 5.2 Додатку 2».
Повідомляємо, що відповідно до п. 5.2. Додатку 2 тендерної документації, Гарантійний термін зберігання – 12 місяців з моменту видачі документа про якість. На підтвердження, учасники у складі тендерної пропозиції надають документ про якість торфобрикетів із зазначенням дати видачі, гарантійного строку зберігання, якісних показників торфобрикетів які вимагаються згідно даної документації. Документ про якість торфобрикетів повинен бути виданий і оформлений відповідно до пункту 2.1 ДСТУ 2042-92.
На виконання п.. 5.2. Додатку 2, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції сертифікат якості на брикети торфові Серія АЕ №02490, виданий 12.09.2025 Українською інспекцією по контролю якості торфʼяної продукції і паливних брикетів «УКРІНСПАЛИВО» Міністерства енергетики України (стор. 48 файлу «Тендерна пропозиція (1).pdf») – профільною установою для визначення якості такої продукції, що визначена у п. 1.5. національного стандарту для даного виду продукції - ДСТУ2042-92. В даному сертифікаті зазначено дату видачі – 12 вересня 2025 року; вказано про відповідність продукції ДСТУ 2042-92 (відповідно до п. 5.2. ДСТУ 2042-92 – гарантійний строк зберігання – 12 місяців з моменту видачі паспорта); вказано якісні показники, які вимагаються тендерною документацією та які відповідають тендерній документації (зольність; загальна волога; механічна міцність; теплота згорання).
Як вже зазначалося вище, ДСТУ 2042-92 не містить норми, що у сертифікаті якості повинен міститися гарантійний строк зберігання продукції, проте відповідно до п. 5.2. ДСТУ 2042-92 – гарантійний строк зберігання – 12 місяців з моменту видачі паспорта. Натомість у наданому Скаржником сертифікаті якості на брикети міститься інформація про відповідність брикетів торфʼяних ДСТУ 2042-92, а отже підтверджено гарантійний строк зберігання – 12 місяців з моменту видачі паспорта.
Разом з цим, Скаржником надано технічний паспорт про якість торфʼяної продукції, виданий безпосередньо виробником запропонованиї торфʼяних брикетів - ТзОВ «Лопатинський ТБЗ», в якому вказано термін зберігання (12 місяців).
Таким чином, Скаржником повністю та належним чином виконано вимоги п. 5.2. тендерної документації, а відхилення Замовником з даної підстави є неправомірним та необґрунтованим.

4. Відповідно до четвертої підстави для відхилення відповідно до Протоколу, «Згідно з п. 5 Додатку 2 та п. 8 ДСТУ 7146:2010 виробник вугілля повинен надати гарантійний лист про відповідність продукції вимогам стандарту. Відповідно до наданих документів, виробником вугілля кам’яного Г(Г2) (13–100) є ТОВ «ВУГЛЕПОСТАЧ ТРАНС». Проте у складі тендерної пропозиції відсутній гарантійний лист від зазначеного виробника, що підтверджує відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010».
Повідомляємо, що тендерною документацією не вимагається документ, за відсутність якого тендерна пропозиція скаржника була відхилена згідно даного пункту, а саме - гарантійний лист від зазначеного виробника, що підтверджує відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010.
Відповідно до п. 5 Додатку 2 (вимоги до вугілля) - У складі тендерної пропозиції учасника для підтвердження відповідності запропонованого вугілля технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі повинні бути надані:
- Згідно вимог ДСТУ 7146:2010 скановану копію чинного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданого ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» або Українським науково-дослідним і проектно-конструкторським інститутом по збагаченню та брикетуванню вугілля або ДП «НТЦ «Вуглеінновація» виданого виробнику вугілля, на марку вугілля, що є предметом закупівлі. Якщо Постачальник не є виробником згідно даного сертифікату, то до сканованої копії сертифікату додається письмова згода від виробника на право його використання в даній закупівлі, адресована безпосередньо Замовнику закупівлі.
- Відповідно до пункту 8 ДСТУ 7146:2010 Гарантії виробника. Виробник повинен гарантувати відповідність якості вугілля вимогам цього стандарту - про що надається гарантійний лист.
Звертаємо увагу, що відповідно до змісту вищезазначеної вимоги не вказано, що гарантійний лист повинен бути наданий саме від виробника. Натомість, зазначена вимога містить цитату з пункту 8 розділу «Гарантії виробника» ДСТУ 7146:2010, а також фразу «про що надається гарантійний лист».
Скаржником у складі тендерної пропозиції надано документ «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Вихідний номер 2 від 15 вересня 2025 року, відповідно до якого «ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» доводить до відома, що запропонований нами товар, який є предметом даної закупівлі, повністю відповідає всім вимогам до предмету закупівлі, необхідним технічним (технологічним), якісним та кількісним показникам, функціональним та іншим характеристикам, що встановлені у тендерній документації замовником. Підтверджуємо виконання та згоду з усіма вимогами тендерної документації, що стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.», а також підписано Додаток 2 тендерної документації, а отже – підтверджено відповідну вимогу Додатку 2, а саме «Відповідно до пункту 8 ДСТУ 7146:2010 Гарантії виробника. Виробник повинен гарантувати відповідність якості вугілля вимогам цього стандарту».
Окрім зазначеного, у складі пропозиції Скаржника надано Гарантійний лист щодо відповідності якості вугілля Вихідний номер 8 від 15 вересня 2025 року, відповідно до якого «ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» як учасник даної процедури закупівлі гарантує відповідність якості вугілля вимогам стандарту – ДСТУ 7146:2010».
Також у складі тендерної пропозиції надано сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик №68, виданий ТОВ «Вуглепостач Транс» - виробнику запропонованого вугілля, а також надано лист-згоду на використання документів №6 від 12.09.2025 від ТОВ «Вуглепостач Транс». Зазначений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик №68 повністю підтверджує відповідність якості вугілля всім характеристикам, встановлених в тендерній документації та в ДСТУ 7146:2010.


Додатково варто зазначити, що відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Оскільки всі зазначені Замовником у Протоколі відхилення підстави, є «порушеннями» виправлення яких не призведе до зміни предмета закупівлі, Замовник повинен був відповідно до п. 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, однак не зробив цього, чим порушив вимогу п. 43 Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція Скаржника відповідає вимогам тендерної документації, зокрема Скаржником було надано всі документи, які вимагалися тендерною документацією, зокрема і ті, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є необґрунтованим та неправомірним. Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник порушив принципи, закріплені у статті 5 ЗУ «про публічні закупівлі», зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, а також право Скаржника на участь у закупівлі.

На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями,

ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО»;
3. За наявності підстав зобов’язати Замовника відмінити дану процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження