-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
Страхові послуги
Призупинено
383 626.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
08.09.2025 15:52 - 13.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
df7f48c7373f4e56941e0822ece84c7a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-08-010615-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - НПП Залісся.pdf 12.09.2025 21:44
- Скарга до АМКУ - НПП Залісся.pdf.p7s 12.09.2025 21:44
- Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 43812574.p7s 12.09.2025 21:44
- Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 33152597.p7s 12.09.2025 21:44
- Скарга до АМКУ - НПП Залісся.docx 12.09.2025 21:44
- Ultra Alians DMS dohovir.pdf 12.09.2025 21:44
- sign.p7s 12.09.2025 21:45
- рішення від 16.09.2025 №14150.pdf 16.09.2025 17:50
- Пояснення АМКУ - НПП Залісся.docx 18.09.2025 12:05
- Пояснення.pdf 18.09.2025 12:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.09.2025 21:53
Дата розгляду скарги:
22.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.09.2025 17:50
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
de152539f4574067981feb676461c79e
Заголовок пункту скарги:
Частиною 5 (пронумеровано для зручності) Технічної специфікації, яка є додатком № 1 до Тендерної документації ЛОТУ-2 Замовником встановлена обов’язкова вимога, якій повинен відповідати Учасник закупівлі, а саме: учасник повинен мати розгалужену мережу відокремлених підрозділів страхової компанії з обов’язковою присутністю в м. Бровари Київської обл.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Частиною 5 (пронумеровано для зручності) Технічної специфікації, яка є додатком № 1 до Тендерної документації ЛОТУ-2 Замовником встановлена обов’язкова вимога, якій повинен відповідати Учасник закупівлі, а саме: учасник повинен мати розгалужену мережу відокремлених підрозділів страхової компанії з обов’язковою присутністю в м. Бровари Київської обл.
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має розгалужену мережу відокремлених підрозділів страхової компанії з обов’язковою присутністю в м. Бровари Київської обл.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають розгалуженої мережі відокремлених підрозділів страхової компанії з обов’язковою присутністю в м. Бровари Київської обл., але можуть надавати страхові послуги в м. Бровари Київської області шляхом укладання угод (договорів доручення) з підприємствами, які забезпечують надання послуг, у тому числі із отриманням документів від застрахованих осіб, надання їм консультацій, врегулювання страхових подій, тощо, по всій території України (крім тимчасово окупованих територій), в т. ч. і в м. Бровари Київської області у відповідності до законодавства.
Скаржник не має розгалуженої мережі відокремлених підрозділів страхової компанії з обов’язковою присутністю в м. Бровари Київської обл., а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі. Тому, дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи (філія, відділення, дирекція, представництво тощо), в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
В той же час, Скаржник має договір-доручення, згідно якого та ТОВ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду (цілодобова безкоштовна клієнтська підтримка), виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, супровід під час лікування, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й в м. Бровари (копія договору № INA 02/08 від 01.08.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має розгалужену мережу відокремлених підрозділів страхової компанії з обов’язковою присутністю в м. Бровари Київської обл.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають розгалуженої мережі відокремлених підрозділів страхової компанії з обов’язковою присутністю в м. Бровари Київської обл., але можуть надавати страхові послуги в м. Бровари Київської області шляхом укладання угод (договорів доручення) з підприємствами, які забезпечують надання послуг, у тому числі із отриманням документів від застрахованих осіб, надання їм консультацій, врегулювання страхових подій, тощо, по всій території України (крім тимчасово окупованих територій), в т. ч. і в м. Бровари Київської області у відповідності до законодавства.
Скаржник не має розгалуженої мережі відокремлених підрозділів страхової компанії з обов’язковою присутністю в м. Бровари Київської обл., а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі. Тому, дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи (філія, відділення, дирекція, представництво тощо), в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
В той же час, Скаржник має договір-доручення, згідно якого та ТОВ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду (цілодобова безкоштовна клієнтська підтримка), виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, супровід під час лікування, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й в м. Бровари (копія договору № INA 02/08 від 01.08.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
3. Файл електронного підпису;
-
Повʼязаний документ:
Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 43812574.p7s
-
-
Назва доказу:
2. Файл електронного підпису;
-
Повʼязаний документ:
Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 33152597.p7s
-
-
Назва доказу:
1. Договір доручення № INA 02/08 від 01.08.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
Ultra Alians DMS dohovir.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 1. Зобов’язати Національний природний парк «Залісся» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
44718cbcb4074b639d163c31aa1ab0f9
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ
по суті скарги від 12 вересня 2025 року № UA-2025-06-18-011213-a.c1
Текст запиту:
Щодо вимоги про наявність підрозділу в м. Бровари:
1. Обґрунтована потреба Замовника.
Національний природний парк «Залісся» має специфічні умови діяльності, зокрема розташування виробничих та адміністративних підрозділів на території Броварського району Київської області. У зв’язку з цим оперативне надання страхових послуг, прийом документів та врегулювання страхових випадків безпосередньо в м. Бровари є критично важливим для забезпечення належного та безперервного страхового захисту працівників парку.
2. Забезпечення швидкого реагування.
Послуги за договором страхування від нещасних випадків потребують максимальної швидкості реагування у випадку настання страхового випадку. Наявність підрозділу в м. Бровари гарантує безпосередню фізичну присутність страховика, що унеможливлює затримки у врегулюванні страхових подій та захищає права застрахованих осіб. Тому наявність офісу страхової компанії в м. Бровари дозволить працівникам Замовника особисто отримувати консультацію, надавати документи про страховий випадок та прискорити процес врегулювання, що тим самим зекономить час та кошти на звернення в іншому місті.
3. Недостатність дистанційних сервісів.
Дистанційні механізми (агенти, асистанські компанії, гаряча лінія тощо) не можуть повною мірою замінити наявність стаціонарного представництва у випадках, коли необхідно:
- надати консультації постраждалим безпосередньо;
- здійснити оперативний прийом і перевірку документів;
- провести виїзди та огляди;
- забезпечити юридичне врегулювання на місці.
А також працівники Замовника при настанні страхового випадку будуть звертатися за медичною допомогою в КНП «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня» за адресою м. Бровари, вул. Шевченка, 14.
Такі звернення потребують неодноразового відвідання лікарні та страхової компанії (долучення документів про страховий випадок), що тягне за собою додаткові витрати, котрі не відшкодовуються.
4. Відповідність законодавству.
Закон не зобов’язує замовника усувати вимоги до місця надання послуг, якщо вони безпосередньо обумовлені предметом закупівлі та спрямовані на забезпечення якісного і своєчасного надання послуг. Наявність підрозділу в м. Бровари не є вимогою до організаційної структури учасника в цілому, а лише підтверджує його спроможність надавати послуги в конкретному місці, де фактично виникатиме потреба. Більшість працівників Замовника не мають сучасних мобільних та електронних пристроїв для своєчасного отримання страхової послуги.
Таким чином, вимога щодо наявності відокремленого підрозділу в м. Бровари Київської області:
- прямо пов’язана з предметом закупівлі;
- забезпечує безперервність і оперативність надання страхових послуг;
- не спрямована на обмеження конкуренції, а викликана виключно потребами Замовника.
У зв’язку з наведеним, підстави вважати дану вимогу дискримінаційною відсутні, а скарга ПрАТ «СК «УЛЬТРА АЛЬЯНС» є необґрунтованою.
На підставі викладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Взяти до уваги вказані пояснення та залучити до матеріалів справи.
Дата опублікування:
18.09.2025 12:05