• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію)

Завершена

5 761 110.00 UAH без ПДВ
Період оскарження: 08.09.2025 10:59 - 02.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на переможця

Номер: d16d305344ed406199aab1dd5ec873bc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-08-002903-a.b2
Назва: Скарга на переможця
Скарга:
Вих. №688 від 14.10.2025 року Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель _____________________________________________ 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45 Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОДОКАНАЛ" Код ЄДРПОУ 03327121 Адреса 69002, Україна, Запорізька область, ЗАПОРІЖЖЯ, ВУЛИЦЯ СВЯТОГО МИКОЛАЯ, будинок 61 E-mail: davydov.s@vodokanal.zp.ua Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ» Код в ЄДРПОУ 33075701 Місцезнаходження суб’єкта оскарження: смт. Аули Криничанський район Дніпропетровська область 52310 Рішення Замовника в процедурі закупівлі, що оскаржується: UA-2025-09-08-002903-a Протокольне рішення уповноваженої особи від 09.10.2025р. СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОДОКАНАЛ» (надалі за текстом – Замовник) 08 вересня 2025 року опублікувало оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-08-002903-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «24312220-2 Гіпохлорит натрію. Очікувана вартість закупівлі становить 5 761 110,00 грн. без ПДВ. Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали три учасники: ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» ТОВ «ГІДРОХІМ» ТОВ "АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ" – далі Скаржник В результаті проведеного аукціону, відкриття пропозицій учасників, пропозицію учасника ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» було визнано найбільш економічно вигідною. І після оцінки його тендерної пропозиції, Замовник прийняв рішення: 1. Визначити переможцем учасника у торгах за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію) учасника торгів ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" (далі - переможець). 2. Ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем. 3. Протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення оприлюднити через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом, Законом та Постановою, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. (Протокол Уповноваженої особи Замовника надається). Скаржник, ознайомившись зі змістом тендерної пропозиції Переможця, вважає його пропозицію такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а рішення Замовника необґрунтованим, хибним та незаконним, виходячи з наступного: І Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю: Код ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію)», що затверджено рішенням уповноваженої особи від 08.09.2025р. Відповідно до розділу ІІІ документації Замовника, Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація про наявність/відсутність підстав, встановлених в пункті 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами) і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, та завантаження файлів з: -…… - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) за формою Замовника, зазначеною у Додатку 2. В Додатку № 2 до тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (технічне завдання) код за ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію), зазначено: У складі тендерної пропозиції необхідно надати: 1. ….. 2. Копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар щодо можливості його застосування для очищення/ знезараження води господарсько-питного призначення або у зв’язку з втратою чинності Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» з 01 жовтня 2023 року копію висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та/або протоколу/звіту санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується сфера застосування або використання, або реалізації товару для очистки/знезараження води господарсько-питного призначення. У складі тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» міститься: - Висновок за результатами наукової оцінки відповідності об’єкта досліджень медико-санітарним нормативам від 03.06.2025 року №01-28-А-615-25 (файл з назвою «СЕС гіпо КР-615.pdf»), що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Звертаємо увагу на те, що умовами документації чітко передбачено який документ повинен надати учасник: - Копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар щодо можливості його застосування для очищення/ знезараження води господарсько-питного призначення або - у зв’язку з втратою чинності Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» з 01 жовтня 2023 року копію висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та/або - протоколу/звіту санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується сфера застосування або використання, або реалізації товару для очистки/знезараження води господарсько-питного призначення. Тендерна документація містить вичерпний перелік документів та не передбачає надання іншого документу учасником, в цій частині. Учасник ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не оскаржував зазначену вимогу Замовника, у зв’язку з наявністю в нього іншого документу. В той час, як Скаржник, на виконання даної вимоги Замовника, надав саме той документ, надання якого і вимагав Замовник в даній закупівлі: – висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-5/7336 від 13.06.2023 року, на Товар - гіпохлорит натрію марки А, що підтверджує можливість його застосування для очищення/ знезараження води господарсько-питного призначення, що отримано Скаржником до 01.10.2023 року. - висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи ввід 28.11.2024 року №2024/04/5242. З огляду на викладене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» переможцем закупівлі, оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині. ІІ Відповідно до розділу ІІІ документації Замовника, Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація про наявність/відсутність підстав, встановлених в пункті 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами) і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, та завантаження файлів з: -…… - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) за формою Замовника, зазначеною у Додатку 2. В Додатку № 2 до тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (технічне завдання) код за ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію), зазначено: У складі тендерної пропозиції необхідно надати: …. 4. Діючий стандарт (ДСТУ або ТУ або EN тощо) на підставі якого вироблений товар, що пропонується до поставки Замовнику. Обов'язкові умови, що передбачено Додатком 2: Чинний стандарт (ДСТУ або ТУ або EN тощо) на підставі якого вироблено товар в розділі «Сфера застосування» повинен містити інформацію, що реагент призначений для знезараження питної води та стічних вод. Транспортування при дотриманні температурного режиму в межах від мінус 18оС до плюс 40оС. При поставці товару повинні бути дотримані заходи із захисту довкілля. Товар повинен бути поставлений партіями, згідно заявок Замовника протягом 5-ти календарних днів з дати надання заявки на електронну адресу У складі тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» міститься: Технічні умови ТУ У 20.1-33400188-001:2023 ГІПОХЛОРИТ НАТРІЮ. На сторінці 1 зазначених умов міститься інформація про те, що «Гіпохлорит натрію отримують згідно технологічної інструкції, розробленої та затвердженої на підприємстві-виробнику, в установленому цим порядку.». Крім цього, розділ 2 зазначених вимог, в п.2.1. зазначено: «Гіпохлорит натрію повинен відповідати вимогам цих технічних умов і виготовлятись за технічною документацією, рецептурами, затвердженими у встановленому порядку, з дотриманням чинних санітарних норм і правил, встановлених для даного виду продукції». Звертаємо увагу на те, що в даному випадку Замовник передбачив надання іншого документу на підставі якого здійснюється виробництво товару, що пропонує учасник – замовник зазначив – «тощо». Однак, Будь-які інші документи, на підставі яких здійснюється виробництво гіпохлорит натрію марки А, що пропонує учасник ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» у складі тендерної пропозиції – відсутні. З огляду на зазначене вище, надані Переможцем у складі технічні умови не є документом, на підставі якого здійснюється виробництво гіпохлорит натрію марки А – що не відповідає вимога тендерної документації Замовника. Надані технічні умови не містять розділу «Сфера застосування», обов’язковість якого передбачив Замовник у своїй тендерній документації, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Надані технічні умови не підтверджують можливість транспортування гіпохлорит натрію, при дотриманні температурного режиму в межах від мінус 18оС до плюс 40оС, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. З огляду на викладене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» переможцем закупівлі, оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині. ІІІ Відповідно до розділу ІІІ документації Замовника, Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація про наявність/відсутність підстав, встановлених в пункті 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами) і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, та завантаження файлів з: -…… - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) за формою Замовника, зазначеною у Додатку 2. В Додатку № 2 до тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (технічне завдання) код за ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію), зазначено: У складі тендерної пропозиції необхідно надати: 1. Сертифікат або паспорт якості виробника на раніше поставлену партію товару на підтвердження технічних характеристик гіпохлориту натрію, що визначені Замовником в таблиці вище. Документи про якість (сертифікат або паспорт якості) повинні включати: - найменування підприємства, що виготовляє товар; - найменування, марку продукту; - дату виготовлення; - номер партії; - масу нетто; - результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого ДСТУ або ТУ або EN тощо; - найменування діючого ДСТУ або ТУ або EN тощо; - підпис відповідальної особи виробника, печатка виробника; На підтвердження можливості проведення аналізів виробником товару, що пропонує, Учасник у складі пропозиції має надати свідоцтво/сертифікат про технічну компетентність лабораторії виробника продукції, що видана у встановленому порядку відповідно до ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання». У складі тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» міститься: - сертифікат якості №46 від 10.09.2025 року, найменування продукту: гіпохлорит натрію, марка А. - Технічні умови ТУ У 20.1-33400188-001:2023 ГІПОХЛОРИТ НАТРІЮ. На сторінці 1 зазначених умов міститься інформація про те, що «Гіпохлорит натрію отримують згідно технологічної інструкції, розробленої та затвердженої на підприємстві-виробнику, в установленому цим порядку.». Крім цього, розділ 2 зазначених вимог, в п.2.1. зазначено: «Гіпохлорит натрію повинен відповідати вимогам цих технічних умов і виготовлятись за технічною документацією, рецептурами, затвердженими у встановленому порядку, з дотриманням чинних санітарних норм і правил, встановлених для даного виду продукції». З огляду на зазначене вище, надані Переможцем у складі технічні умови не є документом, на підставі яких здійснюється виробництво гіпохлорит натрію марки А. А тому, сертифікат якості №46 від 10.09.2025 року, що надано ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не містить: - результат проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого ДСТУ або ТУ або EN тощо; - найменування діючого ДСТУ або ТУ або EN тощо; - а також не містить печатку виробника, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Окрім цього, Скаржник також звертає увагу на те, що жоден документ тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не містить печатки підприємства (!). В той час, відповідно до Статуту ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», Товариство має на використовує у своїй діяльності печатку, про що зазначено в п. 3.2. Статуту. З огляду на викладене, тендерна пропозиція ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» в цій частині не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та мала б бути відхиленою, а тому наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині. Зважаючи на викладене вище, Замовник прийняв протиправне рішення про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. Протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, не відхиливши тендерну пропозицію учасника якого обрано переможцем закупівлі, це призвело до спотворення результатів торгів і дискримінації учасників. При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у не відхиленні тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», з огляду на невідповідність його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації Замовника, призвели до неможливості Скаржника потенційно бути обраним переможцем в даній закупівлі, з огляду на те, що Скаржник виконав усі вимоги тендерної документації Замовника, чим порушив наші права та інтереси. Внаслідок чого, стало недотримання та порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», зокрема: - принцип добросовісної конкуренції; - принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них; - принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Скаржник вважає рішення Замовника про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» є незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до порушення права Скаржника бути обраним переможцем по закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації, порушені права як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ». Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон), з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження - це Антимонопольний комітет України». Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження - це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Згідно з ч.1 п.53 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. В ст. 18 Закону наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга Учасника може бути залишена без розгляду, а саме: «1) суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; 2) скарга не відповідає вимогам частин другої, п’ятої, восьмої та дев’ятої цієї статті; 3) замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі; 4) до моменту оприлюднення скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень.». Скарга подана в межах строку на оскарження, встановленого електронною системою закупівель. Підстави, для залишення скарги без розгляду, що передбачені законодавством України – відсутні. Ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Враховуючи зазначене та керуючись нормами чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовником не дотримано положення щодо оцінки тендерних пропозицій учасників, чим порушено ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення державних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, та як результат неправомірно відхилено пропозицію Учасника - Скаржника, яка повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника, чим порушено права Скаржника, який належним чином підготував тендерну пропозицію та виконав усі вимоги тендерної документації Замовника та неправомірно визнано переможцем процедури закупівлі учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ст.10, ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі. Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 52, 53, 56 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-09-08-002903-a 3.Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОДОКАНАЛ» скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» в закупівлі UA-2025-09-08-002903-a. Додатки: 1. Протокольне рішення уповноваженої особи від 09.10.2025р. Директор Ігор ДОНЧЕНКО
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2025 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.10.2025 08:30
Дата виконання рішення Замовником: 31.10.2025 14:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати Рішення зазначене у Протоколі щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 09.10.2025р про визначення Переможцем учасника Процедури закупівлі Товариства з обмеженою відповідальністю «КАПІТАЛ-РОСТ» (код ЄДРПОУ: 33400188).
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», Водопян Наталія 038569590514 2774375@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c8621b5678da4e66b0368c2f3a4f48ff
Заголовок пункту скарги: Скарга на переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Вих. №688 від 14.10.2025 року
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
_____________________________________________
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45

Найменування замовника рішення,
дії або бездіяльність якого оскаржуються:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО
"ВОДОКАНАЛ"
Код ЄДРПОУ 03327121
Адреса
69002, Україна, Запорізька область, ЗАПОРІЖЖЯ, ВУЛИЦЯ СВЯТОГО МИКОЛАЯ, будинок 61
E-mail: davydov.s@vodokanal.zp.ua

Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ»
Код в ЄДРПОУ 33075701
Місцезнаходження суб’єкта оскарження:
смт. Аули Криничанський район
Дніпропетровська область 52310

Рішення Замовника в процедурі закупівлі,
що оскаржується: UA-2025-09-08-002903-a

Протокольне рішення уповноваженої особи від 09.10.2025р.


СКАРГА
на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ
від 12 жовтня 2022 р. № 1178

КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОДОКАНАЛ» (надалі за текстом – Замовник) 08 вересня 2025 року опублікувало оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-08-002903-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «24312220-2 Гіпохлорит натрію.
Очікувана вартість закупівлі становить 5 761 110,00 грн. без ПДВ.

Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали три учасники:
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ»
ТОВ «ГІДРОХІМ»
ТОВ "АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ" – далі Скаржник

В результаті проведеного аукціону, відкриття пропозицій учасників, пропозицію учасника ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» було визнано найбільш економічно вигідною. І після оцінки його тендерної пропозиції, Замовник прийняв рішення:
1. Визначити переможцем учасника у торгах за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію) учасника торгів ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" (далі - переможець).
2. Ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем.
3. Протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення оприлюднити через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом, Законом та Постановою, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. (Протокол Уповноваженої особи Замовника надається).

Скаржник, ознайомившись зі змістом тендерної пропозиції Переможця, вважає його пропозицію такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а рішення Замовника необґрунтованим, хибним та незаконним, виходячи з наступного:

І
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю: Код ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію)», що затверджено рішенням уповноваженої особи від 08.09.2025р.
Відповідно до розділу ІІІ документації Замовника, Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація про наявність/відсутність підстав, встановлених в пункті 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами) і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, та завантаження файлів з:
-……
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) за формою Замовника, зазначеною у Додатку 2.
В Додатку № 2 до тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (технічне завдання) код за ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію), зазначено:
У складі тендерної пропозиції необхідно надати:
1. …..
2. Копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар щодо можливості його застосування для очищення/ знезараження води господарсько-питного призначення або у зв’язку з втратою чинності Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» з 01 жовтня 2023 року копію висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та/або протоколу/звіту санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується сфера застосування або використання, або реалізації товару для очистки/знезараження води господарсько-питного призначення.

У складі тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» міститься:
- Висновок за результатами наукової оцінки відповідності об’єкта досліджень медико-санітарним нормативам від 03.06.2025 року №01-28-А-615-25 (файл з назвою «СЕС гіпо КР-615.pdf»), що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Звертаємо увагу на те, що умовами документації чітко передбачено який документ повинен надати учасник:
- Копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар щодо можливості його застосування для очищення/ знезараження води господарсько-питного призначення або
- у зв’язку з втратою чинності Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» з 01 жовтня 2023 року копію висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та/або
- протоколу/звіту санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується сфера застосування або використання, або реалізації товару для очистки/знезараження води господарсько-питного призначення.
Тендерна документація містить вичерпний перелік документів та не передбачає надання іншого документу учасником, в цій частині.
Учасник ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не оскаржував зазначену вимогу Замовника, у зв’язку з наявністю в нього іншого документу.
В той час, як Скаржник, на виконання даної вимоги Замовника, надав саме той документ, надання якого і вимагав Замовник в даній закупівлі:
– висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-5/7336 від 13.06.2023 року, на Товар - гіпохлорит натрію марки А, що підтверджує можливість його застосування для очищення/ знезараження води господарсько-питного призначення, що отримано Скаржником до 01.10.2023 року.
- висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи ввід 28.11.2024 року №2024/04/5242.
З огляду на викладене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» переможцем закупівлі, оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині.

ІІ
Відповідно до розділу ІІІ документації Замовника, Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація про наявність/відсутність підстав, встановлених в пункті 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами) і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, та завантаження файлів з:
-……
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) за формою Замовника, зазначеною у Додатку 2.
В Додатку № 2 до тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (технічне завдання) код за ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію), зазначено:
У складі тендерної пропозиції необхідно надати:
….
4. Діючий стандарт (ДСТУ або ТУ або EN тощо) на підставі якого вироблений товар, що пропонується до поставки Замовнику.
Обов'язкові умови, що передбачено Додатком 2:
Чинний стандарт (ДСТУ або ТУ або EN тощо) на підставі якого вироблено товар в розділі «Сфера застосування» повинен містити інформацію, що реагент призначений для знезараження питної води та стічних вод.
Транспортування при дотриманні температурного режиму в межах від мінус 18оС до плюс 40оС. При поставці товару повинні бути дотримані заходи із захисту довкілля.
Товар повинен бути поставлений партіями, згідно заявок Замовника протягом 5-ти календарних днів з дати надання заявки на електронну адресу

У складі тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» міститься:
Технічні умови ТУ У 20.1-33400188-001:2023 ГІПОХЛОРИТ НАТРІЮ.
На сторінці 1 зазначених умов міститься інформація про те, що «Гіпохлорит натрію отримують згідно технологічної інструкції, розробленої та затвердженої на підприємстві-виробнику, в установленому цим порядку.».
Крім цього, розділ 2 зазначених вимог, в п.2.1. зазначено: «Гіпохлорит натрію повинен відповідати вимогам цих технічних умов і виготовлятись за технічною документацією, рецептурами, затвердженими у встановленому порядку, з дотриманням чинних санітарних норм і правил, встановлених для даного виду продукції».
Звертаємо увагу на те, що в даному випадку Замовник передбачив надання іншого документу на підставі якого здійснюється виробництво товару, що пропонує учасник – замовник зазначив – «тощо».
Однак, Будь-які інші документи, на підставі яких здійснюється виробництво гіпохлорит натрію марки А, що пропонує учасник ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» у складі тендерної пропозиції – відсутні.
З огляду на зазначене вище, надані Переможцем у складі технічні умови не є документом, на підставі якого здійснюється виробництво гіпохлорит натрію марки А – що не відповідає вимога тендерної документації Замовника.
Надані технічні умови не містять розділу «Сфера застосування», обов’язковість якого передбачив Замовник у своїй тендерній документації, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Надані технічні умови не підтверджують можливість транспортування гіпохлорит натрію, при дотриманні температурного режиму в межах від мінус 18оС до плюс 40оС, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
З огляду на викладене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» переможцем закупівлі, оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині.

ІІІ
Відповідно до розділу ІІІ документації Замовника, Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація про наявність/відсутність підстав, встановлених в пункті 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами) і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, та завантаження файлів з:
-……
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) за формою Замовника, зазначеною у Додатку 2.
В Додатку № 2 до тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (технічне завдання) код за ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гіпохлорит натрію), зазначено:
У складі тендерної пропозиції необхідно надати:
1. Сертифікат або паспорт якості виробника на раніше поставлену партію товару на підтвердження технічних характеристик гіпохлориту натрію, що визначені Замовником в таблиці вище. Документи про якість (сертифікат або паспорт якості) повинні включати:
- найменування підприємства, що виготовляє товар;
- найменування, марку продукту;
- дату виготовлення;
- номер партії;
- масу нетто;
- результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого ДСТУ або ТУ або EN тощо;
- найменування діючого ДСТУ або ТУ або EN тощо;
- підпис відповідальної особи виробника, печатка виробника;
На підтвердження можливості проведення аналізів виробником товару, що пропонує, Учасник у складі пропозиції має надати свідоцтво/сертифікат про технічну компетентність лабораторії виробника продукції, що видана у встановленому порядку відповідно до ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання».

У складі тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» міститься:
- сертифікат якості №46 від 10.09.2025 року, найменування продукту: гіпохлорит натрію, марка А.
- Технічні умови ТУ У 20.1-33400188-001:2023 ГІПОХЛОРИТ НАТРІЮ.
На сторінці 1 зазначених умов міститься інформація про те, що «Гіпохлорит натрію отримують згідно технологічної інструкції, розробленої та затвердженої на підприємстві-виробнику, в установленому цим порядку.».
Крім цього, розділ 2 зазначених вимог, в п.2.1. зазначено: «Гіпохлорит натрію повинен відповідати вимогам цих технічних умов і виготовлятись за технічною документацією, рецептурами, затвердженими у встановленому порядку, з дотриманням чинних санітарних норм і правил, встановлених для даного виду продукції».
З огляду на зазначене вище, надані Переможцем у складі технічні умови не є документом, на підставі яких здійснюється виробництво гіпохлорит натрію марки А.
А тому, сертифікат якості №46 від 10.09.2025 року, що надано ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не містить:
- результат проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого ДСТУ або ТУ або EN тощо;
- найменування діючого ДСТУ або ТУ або EN тощо;
- а також не містить печатку виробника,
що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Окрім цього, Скаржник також звертає увагу на те, що жоден документ тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не містить печатки підприємства (!). В той час, відповідно до Статуту ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», Товариство має на використовує у своїй діяльності печатку, про що зазначено в п. 3.2. Статуту.
З огляду на викладене, тендерна пропозиція ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» в цій частині не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та мала б бути відхиленою, а тому наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині.

Зважаючи на викладене вище, Замовник прийняв протиправне рішення про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
Протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, не відхиливши тендерну пропозицію учасника якого обрано переможцем закупівлі, це призвело до спотворення результатів торгів і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у не відхиленні тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», з огляду на невідповідність його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації Замовника, призвели до неможливості Скаржника потенційно бути обраним переможцем в даній закупівлі, з огляду на те, що Скаржник виконав усі вимоги тендерної документації Замовника, чим порушив наші права та інтереси.
Внаслідок чого, стало недотримання та порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Скаржник вважає рішення Замовника про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» є незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до порушення права Скаржника бути обраним переможцем по закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації, порушені права як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ».
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон), з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження - це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження - це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч.1 п.53 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
В ст. 18 Закону наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга Учасника може бути залишена без розгляду, а саме: «1) суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; 2) скарга не відповідає вимогам частин другої, п’ятої, восьмої та дев’ятої цієї статті; 3) замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі; 4) до моменту оприлюднення скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень.».
Скарга подана в межах строку на оскарження, встановленого електронною системою закупівель.
Підстави, для залишення скарги без розгляду, що передбачені законодавством України – відсутні.
Ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Враховуючи зазначене та керуючись нормами чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовником не дотримано положення щодо оцінки тендерних пропозицій учасників, чим порушено ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення державних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, та як результат неправомірно відхилено пропозицію Учасника - Скаржника, яка повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника, чим порушено права Скаржника, який належним чином підготував тендерну пропозицію та виконав усі вимоги тендерної документації Замовника та неправомірно визнано переможцем процедури закупівлі учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ст.10, ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 52, 53, 56 Особливостей,

ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-09-08-002903-a
3.Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОДОКАНАЛ» скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» в закупівлі UA-2025-09-08-002903-a.

Додатки:
1. Протокольне рішення уповноваженої особи від 09.10.2025р.



Директор Ігор ДОНЧЕНКО
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження


Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на вимоги тендерної документації

Номер: 581b204d4457499fa871b80bf00377cf
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-08-002903-a.c1
Назва: Скарга на вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.09.2025 13:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.09.2025 16:19
Дата виконання рішення Замовником: 30.09.2025 08:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ від 22.09.2025р № 14449-р/пк-пз внести та затвердити зміни до тендерної документації. Зміни додаються
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГІДРОХІМ", Філатова Олена 380685096002 tovgidrohim@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 59f3788f81e94dacbd4691135f3e22ba
Заголовок пункту скарги: Різні вимоги в тендерній документації щодо надання заявок на поставку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку №2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики щодо предмета закупівлі (технічне завдання)»:
«Товар повинен бути поставлений не пізніше ніж за 5 календарних днів з моменту подання заявки (письмової або усної).»

Згідно п.5.2. Додатку №3 до тендерної документації «Проєкт договору (який буде укладено за результатами закупівлі)»:
«5.2. Товар вказаний в п 1.1. даного Договору, поставляється покупцю партіями, згідно заявок Покупця протягом 5-ти календарних днів з дати надання заявки на електронну адресу Постачальника відповідно до умов договору»
Суть дискримінації полягає в наступному.
У різних положеннях/вимогах тендерної документації встановлено взаємовиключні умови щодо моменту, з якого починається перебіг строку поставки. В Додатку №2 передбачена можливість подання заявки усно, і саме з цього моменту Замовник вважає, що учасник повинен здійснити поставку впродовж 5 календарних днів. Водночас, у Додатку №3 (Проєкт договору) чітко зазначено, що відлік строку починається лише з моменту отримання постачальником заявки на електронну адресу.
Таким чином, тендерна документація містить дві різні правові конструкції, які кардинально впливають на порядок виконання зобов’язань учасником та не узгоджуються між собою.
Якщо виходити з редакції Додатку №2, строк починає спливати навіть з моменту усної заявки, яка жодним чином документально не фіксується та не підтверджується. Це створює для учасника необґрунтовані ризики бути безпідставно звинуваченим у простроченні поставки. Натомість, редакція Додатку №3 передбачає більш зрозумілий порядок – лише письмову електронну заявку, яка фіксується та може бути підтверджена сторонами.
Наявність таких суперечностей у тендерній документації фактично позбавляє Скаржника можливості належним чином підготувати тендерну пропозицію, адже відсутнє чітке та однозначне визначення моменту початку перебігу строку поставки. Це порушує принципи прозорості, відкритості та рівного ставлення до учасників, визначені у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 22 цього ж Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників.
У даному випадку вимоги сформульовані таким чином, що надають Замовнику можливість довільного трактування порядку поставки та створюють невиправдано високі ризики для учасників та Скаржника, що фактично зменшує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9e30fed624484380833a458abd541ee3
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна конкретизація сфери вимірювань в сертифікаті комерційною назвою товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку №2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики щодо предмета закупівлі (технічне завдання)»:
«На підтвердження можливості проведення аналізів виробником товару, що пропонує, Учасник у складі пропозиції має надати свідоцтво/сертифікат про технічну компетентність лабораторії виробника продукції, що видана у встановленому порядку (сфера акредитації – гіпохлорит натрію марки «А») відповідно до ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання».

Така сама вимога дублюється в п. 14 Додатку №4 до тендерної документації «Перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»

Суть дискримінації полягає в наступному.

У тендерній документації міститься вимога щодо надання учасником сертифіката/свідоцтва про технічну компетентність лабораторії виробника продукції, який має бути виданий у встановленому порядку та мати сферу акредитації саме для гіпохлориту натрію марки «А» відповідно до ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання».
Скаржник має сертифікат № UA.СУ.10012.250728.01-25 відповідно до ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» (додається до скарги).
Відповідно до п.3.2. ТУ У 20.1-44322406-002:2024 Гіпохлорит натрію. Технічні умови за органолептичними та фізико-хімічними властивостями засобу, реагент гіпохлорит натрію поділяється на гіпохлорит натрію марка А, гіпохлорит натрію марка Б, гіпохлорит натрію технічний 120М.
Сертифікат, який надається Скаржником, виданий за тим самим стандартом ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» і його сфера вимірювань охоплює весь гіпохлорит натрію, виготовлений відповідно до ТУ У 20.1-44322406-002:2024 та незалежно від марки, включно з усіма марками продукції. Проте, сертифікат не містить конкретного зазначення марки «А», оскільки стандартні сертифікаційні документи видаються на лабораторію та сферу вимірювань продукції в цілому, а не на окремі умовні підкатегорії або комерційні марки.
сертифікат, що надається Скаржником, повністю охоплює всі показники, зазначені в Додатку №2 до тендерної документації, та підтверджує можливість проведення точних і достовірних аналізів гіпохлориту натрію незалежно від його марки, що забезпечує виконання вимог тендерної документації щодо технічних характеристик продукції.
Також, термінологія сертифіката № UA.СУ.10012.250728.01-25 відрізняється від вимоги документації: тендер вимагає «сферу акредитації», тоді як наш сертифікат вказує «сферу вимірювань». Наявність такої різниці є технічною, а не суттєвою, і не впливає на здатність лабораторії виконувати необхідні аналізи, але може стати підставою для безпідставного відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Вимога тендерної документації щодо обов’язкового зазначення марки «А» в сфері акредитації не має обґрунтування у законодавстві та нормативних актах і є фактично технічною деталізацією, яка не впливає на здатність лабораторії проводити необхідні аналізи. Водночас формулювання «марка А» створює дискримінаційний умови, оскільки потенційні учасники з діючими сертифікатами ISO 10012:2005, що підтверджують компетентність лабораторії щодо всього гіпохлориту натрію незалежно від марки, будуть формально не відповідати вимозі тендерної документації.
Це ставить Скаржника у нерівні умови та може призвести до безпідставного відхилення пропозиції, що суперечить принципу недискримінації та рівності учасників, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, вимога вказувати конкретну марку «А» є надмірною та необґрунтованою, оскільки:
- лабораторія має повну компетентність для проведення аналізів усіх марок гіпохлориту натрію, включно з тією, що пропонується відповідно до ТУ У 20.1-44322406-002:2024.
- сертифікати ISO 10012:2005 видаються за сферою вимірювань, а не комерційними марками продукції;
- формулювання «марка А» створює ризики дискримінації та обмежує конкуренцію серед учасників.
Враховуючи викладене, просимо орган оскарження зобов’язати Замовника дозволити використовувати сертифікати з правильною сферою вимірювань ISO 10012:2005 для підтвердження компетентності лабораторії щодо гіпохлориту натрію, без обов’язкового зазначення марки «А», оскільки це технічно неможливо і дискримінаційно обмежує участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2a51cea9c41c4238b76f26fd16254de5
Заголовок пункту скарги: Вимога про надання документи, який не є обов'язковим
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку №2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики щодо предмета закупівлі (технічне завдання)»:
«У складі тендерної пропозиції необхідно надати:
Лист в довільній формі про те, що при поставці товару Учасник зобов'язується застосовувати заходи із захисту довкілля, зокрема, з інформацією щодо наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та про сплату екологічного податку за останній звітній квартал. На підтвердження інформації учасник надає:
- Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що видано у відповідності Закону України «Про охорону атмосферного повітря». Дозвільний документ надається у повному обсязі із зазначенням стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин, що свідчать про наявність в учасника/виробника/постачальника потужностей для здійснення діяльності з виробництва та зберігання гіпохлорит натрію (наприклад, ємностей для зберігання гіпохлорит натрію, обладнання лабораторії та ін.).
- Декларацію зі сплати екологічного податку за останній звітній квартал, що сплачено учасником/виробником/постачальником – підприємством на чиє ім’я видано дозвільний документ, що надано учасником на виконання вимог зазначених вище.»

Така сама вимога дублюється в п. 19 Додатку №4 до тендерної документації «Перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»

Суть дискримінації полягає в наступному.

Скаржник вважає цю вимогу дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що створює надмірні бар’єри для участі інших учасників, зокрема через те, що відповідно до ч.1 ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров’я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.2001р., №1598 «Про затвердження переліку найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, фізичних та біологічних факторів, викиди і вивільнення яких в атмосферне повітря підлягають регулюванню» визначено Перелік найбільш поширених та небезпечних забруднюючих речовин. В даному Переліку відсутні речовини викиди яких забруднюють атмосферне повітря при виробництві гіпохлориту натрію (NaOCl), так в переліку містяться наступні сполуки:
- Озон (O₃) – у процесі виробництва NaOCl не утворюється. Озон утворюється переважно у фотохімічних реакціях або в озонаторах.
- Формальдегід – не має відношення, не утворюється у процесі виробництва NaOCl.
- Суспендовані тверді частинки (пил, волокна) – при виробництві NaOCl теж не характерні, але можуть з’являтися як вторинні забруднення від допоміжних операцій (наприклад, транспортування сухих реагентів, якщо використовується сода чи вапно).
- Органічні аміни – не утворюються, оскільки в технології виробництва NaOCl немає органіки.
- Леткі органічні сполуки – не характерні, бо процес виробництва NaOCl суто неорганічний.
- Стійкі органічні сполуки – теж не характерні для виробництва NaOCl.
- Бром та його сполуки – можуть бути лише, якщо використовується сировина з домішками брому (наприклад, хлор технічний може мати сліди Br₂). Але це мізерні концентрації, здебільшого не враховуються виробництва NaOCl.
- Фреони – у процесі виробництва NaOCl не утворюється.
- Дикофол (пестицид) – у процесі виробництва NaOCl не утворюється.
- PFOA, PFHxS та інші фторовані сполуки – у виробництві NaOCl не утворюються.

Враховуючи відсутність у Переліку речовин, які б утворювались при виробництві гіпохлориту натрію, Скаржник законодавчо не зобов’язаний отримувати відповідний дозвіл.
Постанова КМУ від 13.03.2002 № 302 «Порядок видачі дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами» прямо визначає, що обов’язок отримання дозволу виникає виключно у разі наявності стаціонарних джерел. Якщо ж такі джерела відсутні або обсяги викидів менші за нормативно встановлені межі, суб’єкт господарювання може здійснювати діяльність без отримання дозволу та, у разі необхідності, подати декларацію про відсутність викидів. Відповідно, вимога надавати дозвіл не відповідає законодавству і не може слугувати підтвердженням наявності виробничих потужностей.
Обов’язок сплати екологічного податку, встановлений статтями 240–250 Податкового кодексу України, виникає лише у разі фактичного здійснення викидів забруднюючих речовин. Оскільки, Скаржник не здійснює викидів, обов’язок зі сплати такого податку законом не передбачено. Вимога надання декларації про сплату екологічного податку у таких обставинах є безпідставною та необґрунтованою.
Крім того, слід враховувати, що на період дії воєнного стану відповідно до статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та Постанови КМУ від 18.03.2022 № 314, суб’єкти господарювання звільнені від обов’язку отримувати нові дозвільні документи та подавати декларації, якщо вони здійснюють діяльність у межах, передбачених чинними дозволами або нормами законодавства. Таким чином, на сьогоднішній день обов’язок надавати дозвіл і декларацію тимчасово відсутній, що робить вимогу Замовника ще більш необґрунтованою.
Важливо зазначити, що вимога надати дозвіл саме для підтвердження наявності виробничих потужностей є непропорційною та невиправданою. Наявність лабораторії, ємностей для зберігання продукції та обладнання може бути підтверджена іншими документами. Відсутність дозволу на викиди не впливає на здатність забезпечити виробництво та якість продукції, що поставляється, а обов’язкова вимога його надання створює формальні перешкоди для участі учасників, зокрема, Скаржника.
Також слід підкреслити, що предметом закупівлі є гіпохлорит натрію, а не здійснення діяльності з викидів забруднюючих речовин. Встановлення вимоги надання дозвільних документів не має прямого відношення до якості та відповідності товару технічним умовам, а зосереджує оцінку на додаткових формальних документах, що не впливають на результат закупівлі. Таким чином, вимога є надмірною та необґрунтованою.
З практичної точки зору, на ринку існує дуже обмежена кількість виробників, які мають стаціонарні джерела викидів та відповідні дозволи і декларації. За даними системи ProZorro, лише один учасник-виробник має такі документи. Але такий учасник здійснює не лише виробництво гіпохлориту натрію, а і має виробничі потужності для здійснення діяльності з небезпечними хімічними речовинами 1 та 2 класу небезпеки, тому і має відповідний дозвіл. Встановлення обов’язкової вимоги на їх наявність фактично створює штучне обмеження конкуренції, звужує коло потенційних учасників до мінімальної кількості компаній та ставить інших учасників, у тому числі Скаржника, у нерівні умови.
Для підтвердження того, що учасник здійснює виробничу діяльність із застосуванням заходів із захисту довкілля, замість вимоги надавати дозвіл на викиди забруднюючих речовин або декларацію про сплату екологічного податку, можна законно вимагати надання сертифіката відповідності системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015. Сертифікат ISO 14001:2015 підтверджує, що суб’єкт господарювання має впроваджену систему управління охороною навколишнього середовища, здійснює контроль за впливом своєї діяльності на довкілля, запроваджує заходи щодо запобігання забрудненню, контролює використання ресурсів, дотримується екологічних вимог законодавства та постійно вдосконалює екологічні показники своєї діяльності. Наявність такого сертифіката є достатнім підтвердженням того, що виробництво здійснюється з дотриманням вимог щодо охорони навколишнього середовища, і виключає необхідність надання додаткових дозвільних документів на викиди або декларацій зі сплати податків, що можуть необґрунтовано обмежувати конкуренцію.
Таким чином, вимога Замовника щодо обов’язкового надання дозволу на викиди та декларації про сплату екологічного податку є дискримінаційною, надмірною, необґрунтованою та не відповідає чинному законодавству. Вона обмежує конкуренцію, створює необґрунтовані бар’єри для учасників, не має відношення до предмета закупівлі і може призвести до безпідставного відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 25d530e0f2a648deb158ab8817b94567
Заголовок пункту скарги: Обмеження прав Постачальника за умовами проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно п. 11.3. Додатку № 3 до тендерної документації «Проєкт договору (який буде укладено за результатами закупівлі)»:
«11.3. Постачальник не має права без попередньої письмової згоди Покупця відступати третім особам право вимоги до Покупця по зобов’язаннях Покупця перед Постачальником, що виникли з даного Договору. В разі порушення Постачальником умов даного пункту, Постачальник сплачує на користь Покупця штраф в розмірі 100% від суми відступлених прав.»
Суть дискримінації полягає в наступному.
Відповідно до статей 512–516 Цивільного кодексу України, кредитор має право без згоди боржника відступати своє право вимоги іншій особі, якщо інше не встановлено договором або законом. Таким чином, можливість відступлення права вимоги є однією з основних складових майнових прав кредитора (Постачальника), що прямо передбачено чинним законодавством. Заборона реалізації цього права фактично позбавляє Постачальника можливості користуватися передбаченими законом інструментами залучення фінансування, зокрема, факторинговими послугами, які широко використовуються у сфері господарської діяльності для забезпечення ліквідності та виконання фінансових зобов’язань.
Встановлюючи заборону на відступлення права вимоги та ще й передбачаючи штраф у розмірі 100% від суми відступлених прав, Замовник створює умови, які суттєво обмежують свободу договору для Постачальника та порушують баланс інтересів сторін. Зазначений штраф є непропорційним та носить каральний характер, адже він не пов’язаний із будь-якими реальними збитками Покупця, а покликаний лише утримати Постачальника від реалізації законних прав.
Подібні положення, які обмежують господарську діяльність учасників та позбавляють їх передбачених законодавством майнових прав, не мають жодного відношення до предмета закупівлі й фактично зменшують коло потенційних учасників, які можуть взяти участь у процедурі. Це є прямим порушенням принципів недискримінації та добросовісної конкуренції, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження