-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Поточний ремонт бігових доріжок на території КП «Київський іподром» за адресою: просп. Академіка Глушкова, 10 у Голосіївському районі м. Києва
Категорія замовника: Замовник визначений у п. 3 ч. 4 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» Без публікації звіту про договір про закупівлю керуючись абз. 2 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Завершена
2 340 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
06.09.2025 12:19 - 16.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на рішення та неправомірні дії замовника від 07 жовтня 2025 щодо визначення переможця закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕГДОРСТРОЙ» (UA-2025-09-06-000319-a
Номер:
da197d485ef14ba3bf141bd3e038c1dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-06-000319-a.b1
Назва:
СКАРГА на рішення та неправомірні дії замовника від 07 жовтня 2025 щодо визначення переможця закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕГДОРСТРОЙ» (UA-2025-09-06-000319-a
Скарга:
06 вересня 2025 року Замовником (Комунальним підприємством «Київський іподром») було опубліковано відкриті торги з особливостями: Поточний ремонт бігових доріжок на території КП «Київський іподром» за адресою: просп. Академіка Глушкова, 10 у Голосіївському районі м. Києва (ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), ідентифікатор закупівлі: № UA-2025-09-06-000319-a.
За результатами розгляду пропозицій Замовником було обрано переможцем закупівлі – ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» згідно з протоколом уповноваженої особи № 1-07.10.2025 від 07.10.2025 р.
Суть порушень:
1. Вимоги щодо формування ціни пропозиції відповідно до Настанови
Згідно з розділом V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону, передбачено наступне:
«Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби у трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією.» (п. 5.1 Настанови).
Також у зазначеному пункті визначено, що до складу вартості будівельних робіт включаються:
- прямі витрати,
- загальновиробничі витрати,
- інші витрати, пов’язані з виконанням будівництва об’єкта,
- кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій,
- кошти на покриття ризиків (п. 4.40 Настанови),
- витрати, пов’язані з інфляційними процесами,
- податки, збори та обов’язкові платежі.
Таким чином, утилізація будівельних відходів є обов’язковою частиною виконання будівельних робіт і має бути включена до кошторисної документації, як витрата, необхідна для належного виконання проєкту та дотримання екологічних вимог.
Факт не включення витрат на утилізацію будівельного сміття до кошторису свідчить про неповноту технічної пропозиції та невиконання вимог Настанови і чинних будівельних норм.
2. Вимоги Закону та Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 р. «ОСОБЛИВОСТІ» зі змінами
Закупівля здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022, якою затверджено Особливості проведення публічних закупівель під час дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення.
Згідно з пунктом 43 Постанови №1178, визначено:
«Невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважається помилка, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції (у тому числі найменування товару, марки, моделі тощо).»
Водночас, не включення витрат на утилізацію сміття не є такою помилкою, оскільки:
- для включення цих витрат необхідно змінити кошторис та загальну ціну пропозиції;
- це прямо впливає на вартість предмета закупівлі;
- фактично змінює зміст поданої пропозиції та її фінансові показники.
Згідно з пунктом 44 Постанови №1178, замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає технічній специфікації або іншим умовам предмета закупівлі, визначеним у тендерній документації та у пункті 43 цієї Постанови.
У поданому Учасником кошторисі відсутні витрати на утилізацію та вивезення будівельного сміття, що суперечить:
1. Вимогам Настанови з визначення вартості будівництва;
2. Вимогам тендерної документації щодо повного виконання будівельних робіт у межах ціни пропозиції;
3. Вимогам екологічного законодавства та Закону України «Про управління відходами».
Враховуючи, що включення утилізації сміття потребує додаткових коштів та змінює загальну вартість пропозиції, таке виправлення не може бути розцінене як несуттєва помилка, а є істотною невідповідністю технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі.
3. Невірно оформлена декларація матеріально-технічної бази
Нормативні посилання:
- Закон України «Про охорону праці» (ст. 21);
- Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки, затверджений Постановою КМУ № 1107;
- п. 43 та п. 44 Особливостей.
Учасником надано декларацію, де місцем виконання робіт зазначено конкретну адресу: Київська обл., Бучинський р-н, с. Свято-Петрівське, вул. Теплична, 38, кв. 139.
Фактичне місце виконання робіт — м. Київ та Київська область або вся Україна або за місцем знаходження роботодавця, але це не відображено у декларації, а в графі «за місцем виконання робіт, що змінюється» вказано «не зазначено».
Це груба невідповідність, адже декларація повинна містити саме ті місця, де виконуються роботи, інакше учасник не має права здійснювати роботи підвищеної небезпеки на об’єкті замовника.
Таке порушення впливає на технічну характеристику пропозиції і є підставою для відхилення згідно з п. 44 Особливостей.
4. Невідповідність вартості аналогічного договору
Нормативні посилання:
- п. 43 Особливостей;
- ст. 16 Закону — вимоги щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
У довідці про досвід виконання аналогічних договорів зазначено, що вартість договору становить 7 162 029,30 грн (договір № 525 від 02.11.2023).
Водночас у додатковій угоді до цього ж договору визначено нову ціну — 6 079 457,99 грн.
Це свідчить про невідповідність наданої інформації, Учасник не надав жодного пояснення та підтвердження, яка саме сума є остаточною, та Замовник мав би надати 24 години на виправлення помилки відповідно до - п. 43 Особливостей, а саме:
«…43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.».
5. Підозра на конфлікт інтересів та недійсність договору на оренду техніки
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» уклало договір оренди техніки (кран-маніпулятор, автомобіль MAN) з ТОВ «РЕГДОРБУД», де одна й та сама особа — директор Петросян А.К. — є керівником обох підприємств.
Від імені Виконавця договір підписано юристом за довіреністю, однак така операція є внутрішньою господарською операцією між пов’язаними особами, що створює ризики упередженості та суперечить принципам добросовісної конкуренції.
Відповідно до статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», конфлікт інтересів — це суперечність між приватним інтересом та службовими чи представницькими повноваженнями, що може вплинути на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень.
Крім того, Закон України «Про публічні закупівлі» зобов’язує замовника відхиляти пропозицію учасника, якщо існують ознаки конфлікту інтересів між учасником і іншими особами, залученими до проведення процедури.
У цьому випадку:
- договір оренди не містить підтвердження фактичного виконання послуг (відсутні акти, розрахунки, протоколи узгодження цін);
- не визначено конкретну вартість оренди;
- немає доказів реального надання техніки у користування.
Такі обставини свідчать про формальність поданого договору, що не підтверджує наявність матеріально-технічних ресурсів та містить ознаки потенційного конфлікту інтересів.
Враховуючи наведене, відповідно до пунктів 43–44 Постанови №1178 та Закон України «Про публічні закупівлі», Замовник мав право надати строк для усунення несуттєвих невідповідностей, проте оскільки виявлені порушення є істотними і впливають на зміст пропозиції, їх виправлення неможливе.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» підлягає відхиленню як така, що не відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а також містить ознаки конфлікту інтересів і подання недостовірної інформації. Відсутність підтвердження фактичного виконання робіт і визначення реальної ціни робить цей договір формальним та таким, що не доводить наявність матеріально-технічних ресурсів.
ПРОСИМО:
1. Скасувати рішення Замовника, оформлене протоколом № 1-07.10.2025 від 07.10.2025 р., щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ».
2. Визнати, що тендерна пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не відповідає кваліфікаційним та технічним вимогам Замовника.
3. Зобов’язати Замовника відхилити пропозицію ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» як таку, що містить істотні порушення та недостовірні відомості.
ДОДАТКИ:
1. Протокол визначення переможця (3-4 стр.).
2. Кошторис із усіма невід’ємними частинами.
3. Довідка аналогічний договір.
4. Аналогічний договір Джерельна.
5. Додаткова Угода №1 Джерельна.
6. Акти_Джерельна.
7. Декларація МТБ 2025р.
8. Довідка про наявність обладнання та МТБ.
9. Договір Регдорбуд-Регдорстрой кран маніпулятор.
10. Тендерна пропозиція.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ 12.10.2025 16:46
- 10.Тендерна пропозиція 12.10.2025 16:46
- 9. 302 Договір Регдорбуд-Регдорстрой кран маніпулятор 12.10.2025 16:46
- 8. 300 Довідка про наявність обладнання та МТБ 12.10.2025 16:46
- 7. 203 Декларація МТБ 2025р 12.10.2025 16:46
- 6. 603. Акти_Джерельна 12.10.2025 16:46
- 5. 602. Додаткова Угода №1 Джерельна 12.10.2025 16:46
- 4. 601. Аналогічний договір Джерельна 12.10.2025 16:46
- 3. 600 Довідка про наявність аналогічного договору 12.10.2025 16:46
- 2. 207 Кошторис 12.10.2025 16:46
- 1. Протокол. Доріжка 07102025 12.10.2025 16:46
- Витяг ТОВ РЕГДОРСТРОЙ 12.10.2025 16:46
- Витяг ТОВ РЕГДОРБУД 12.10.2025 16:46
- sign.p7s 12.10.2025 16:55
- Рішення від 14.10.2025 № 15495.pdf 14.10.2025 17:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.10.2025 № 15956.pdf 23.10.2025 15:36
- Рішення від 22.10.2025 № 15956.pdf 27.10.2025 10:52
- Пояснення Замовника 20.10.2025 21:28
- На подання в АМКУ 20.pdf 20.10.2025 21:30
- На подання в АМКУ 20.pdf 20.10.2025 21:36
- На подання в АМКУ 20.pdf 20.10.2025 21:37
- На подання в АМКУ 20.pdf 20.10.2025 21:39
- Пояснення Замовника формат doc 20.10.2025 21:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.10.2025 17:32
Дата розгляду скарги:
22.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.10.2025 17:22
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.10.2025 10:52
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dc4748b301c64fb283bc90450d1404e7
Заголовок пункту скарги:
1. Вимоги щодо формування ціни пропозиції відповідно до Настанови
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з розділом V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону, передбачено наступне:
«Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби у трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією.» (п. 5.1 Настанови).
Також у зазначеному пункті визначено, що до складу вартості будівельних робіт включаються:
- прямі витрати,
- загальновиробничі витрати,
- інші витрати, пов’язані з виконанням будівництва об’єкта,
- кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій,
- кошти на покриття ризиків (п. 4.40 Настанови),
- витрати, пов’язані з інфляційними процесами,
- податки, збори та обов’язкові платежі.
Таким чином, утилізація будівельних відходів є обов’язковою частиною виконання будівельних робіт і має бути включена до кошторисної документації, як витрата, необхідна для належного виконання проєкту та дотримання екологічних вимог.
Факт не включення витрат на утилізацію будівельного сміття до кошторису свідчить про неповноту технічної пропозиції та невиконання вимог Настанови і чинних будівельних норм.
«Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби у трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією.» (п. 5.1 Настанови).
Також у зазначеному пункті визначено, що до складу вартості будівельних робіт включаються:
- прямі витрати,
- загальновиробничі витрати,
- інші витрати, пов’язані з виконанням будівництва об’єкта,
- кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій,
- кошти на покриття ризиків (п. 4.40 Настанови),
- витрати, пов’язані з інфляційними процесами,
- податки, збори та обов’язкові платежі.
Таким чином, утилізація будівельних відходів є обов’язковою частиною виконання будівельних робіт і має бути включена до кошторисної документації, як витрата, необхідна для належного виконання проєкту та дотримання екологічних вимог.
Факт не включення витрат на утилізацію будівельного сміття до кошторису свідчить про неповноту технічної пропозиції та невиконання вимог Настанови і чинних будівельних норм.
×
-
Назва доказу:
Кошторис
-
Повʼязаний документ:
2. 207 Кошторис
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Скасувати рішення Замовника, оформлене протоколом № 1-07.10.2025 від 07.10.2025 р., щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ». 2. Визнати, що тендерна пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не відповідає кваліфікаційним та технічним вимогам Замовника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
44eea67fbfba49f6ac374caa05fe0069
Заголовок пункту скарги:
2. Вимоги Закону та Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 р. «ОСОБЛИВОСТІ» зі змінами
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Закупівля здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022, якою затверджено Особливості проведення публічних закупівель під час дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення.
Згідно з пунктом 43 Постанови №1178, визначено:
«Невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважається помилка, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції (у тому числі найменування товару, марки, моделі тощо).»
Водночас, не включення витрат на утилізацію сміття не є такою помилкою, оскільки:
- для включення цих витрат необхідно змінити кошторис та загальну ціну пропозиції;
- це прямо впливає на вартість предмета закупівлі;
- фактично змінює зміст поданої пропозиції та її фінансові показники.
Згідно з пунктом 44 Постанови №1178, замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає технічній специфікації або іншим умовам предмета закупівлі, визначеним у тендерній документації та у пункті 43 цієї Постанови.
У поданому Учасником кошторисі відсутні витрати на утилізацію та вивезення будівельного сміття, що суперечить:
1. Вимогам Настанови з визначення вартості будівництва;
2. Вимогам тендерної документації щодо повного виконання будівельних робіт у межах ціни пропозиції;
3. Вимогам екологічного законодавства та Закону України «Про управління відходами».
Враховуючи, що включення утилізації сміття потребує додаткових коштів та змінює загальну вартість пропозиції, таке виправлення не може бути розцінене як несуттєва помилка, а є істотною невідповідністю технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі.
Згідно з пунктом 43 Постанови №1178, визначено:
«Невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважається помилка, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції (у тому числі найменування товару, марки, моделі тощо).»
Водночас, не включення витрат на утилізацію сміття не є такою помилкою, оскільки:
- для включення цих витрат необхідно змінити кошторис та загальну ціну пропозиції;
- це прямо впливає на вартість предмета закупівлі;
- фактично змінює зміст поданої пропозиції та її фінансові показники.
Згідно з пунктом 44 Постанови №1178, замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає технічній специфікації або іншим умовам предмета закупівлі, визначеним у тендерній документації та у пункті 43 цієї Постанови.
У поданому Учасником кошторисі відсутні витрати на утилізацію та вивезення будівельного сміття, що суперечить:
1. Вимогам Настанови з визначення вартості будівництва;
2. Вимогам тендерної документації щодо повного виконання будівельних робіт у межах ціни пропозиції;
3. Вимогам екологічного законодавства та Закону України «Про управління відходами».
Враховуючи, що включення утилізації сміття потребує додаткових коштів та змінює загальну вартість пропозиції, таке виправлення не може бути розцінене як несуттєва помилка, а є істотною невідповідністю технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Тендерна пропозиція
-
Повʼязаний документ:
10.Тендерна пропозиція
-
-
Назва доказу:
Кошторис
-
Повʼязаний документ:
2. 207 Кошторис
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Скасувати рішення Замовника, оформлене протоколом № 1-07.10.2025 від 07.10.2025 р., щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ». 2. Визнати, що тендерна пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не відповідає кваліфікаційним та технічним вимогам Замовника.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
7fd065c4d06643c4985cec18a52d9f9c
Заголовок пункту скарги:
3. Невірно оформлена декларація матеріально-технічної бази
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Нормативні посилання:
- Закон України «Про охорону праці» (ст. 21);
- Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки, затверджений Постановою КМУ № 1107;
- п. 43 та п. 44 Особливостей.
Учасником надано декларацію, де місцем виконання робіт зазначено конкретну адресу: Київська обл., Бучинський р-н, с. Свято-Петрівське, вул. Теплична, 38, кв. 139.
Фактичне місце виконання робіт — м. Київ та Київська область або вся Україна або за місцем знаходження роботодавця, але це не відображено у декларації, а в графі «за місцем виконання робіт, що змінюється» вказано «не зазначено».
Це груба невідповідність, адже декларація повинна містити саме ті місця, де виконуються роботи, інакше учасник не має права здійснювати роботи підвищеної небезпеки на об’єкті замовника.
Таке порушення впливає на технічну характеристику пропозиції і є підставою для відхилення згідно з п. 44 Особливостей.
- Закон України «Про охорону праці» (ст. 21);
- Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки, затверджений Постановою КМУ № 1107;
- п. 43 та п. 44 Особливостей.
Учасником надано декларацію, де місцем виконання робіт зазначено конкретну адресу: Київська обл., Бучинський р-н, с. Свято-Петрівське, вул. Теплична, 38, кв. 139.
Фактичне місце виконання робіт — м. Київ та Київська область або вся Україна або за місцем знаходження роботодавця, але це не відображено у декларації, а в графі «за місцем виконання робіт, що змінюється» вказано «не зазначено».
Це груба невідповідність, адже декларація повинна містити саме ті місця, де виконуються роботи, інакше учасник не має права здійснювати роботи підвищеної небезпеки на об’єкті замовника.
Таке порушення впливає на технічну характеристику пропозиції і є підставою для відхилення згідно з п. 44 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Декларація МТБ
-
Повʼязаний документ:
7. 203 Декларація МТБ 2025р
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Скасувати рішення Замовника, оформлене протоколом № 1-07.10.2025 від 07.10.2025 р., щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ». 2. Визнати, що тендерна пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не відповідає кваліфікаційним та технічним вимогам Замовника.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
c2bfacfd24d342de893737ded90ea733
Заголовок пункту скарги:
4. Невідповідність вартості аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Нормативні посилання:
- п. 43 Особливостей;
- ст. 16 Закону — вимоги щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
У довідці про досвід виконання аналогічних договорів зазначено, що вартість договору становить 7 162 029,30 грн (договір № 525 від 02.11.2023).
Водночас у додатковій угоді до цього ж договору визначено нову ціну — 6 079 457,99 грн.
Це свідчить про невідповідність наданої інформації, Учасник не надав жодного пояснення та підтвердження, яка саме сума є остаточною, та Замовник мав би надати 24 години на виправлення помилки відповідно до - п. 43 Особливостей, а саме:
«…43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.».
- п. 43 Особливостей;
- ст. 16 Закону — вимоги щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
У довідці про досвід виконання аналогічних договорів зазначено, що вартість договору становить 7 162 029,30 грн (договір № 525 від 02.11.2023).
Водночас у додатковій угоді до цього ж договору визначено нову ціну — 6 079 457,99 грн.
Це свідчить про невідповідність наданої інформації, Учасник не надав жодного пояснення та підтвердження, яка саме сума є остаточною, та Замовник мав би надати 24 години на виправлення помилки відповідно до - п. 43 Особливостей, а саме:
«…43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.».
×
-
Назва доказу:
Акти
-
Повʼязаний документ:
6. 603. Акти_Джерельна
-
-
Назва доказу:
ДУ №1
-
Повʼязаний документ:
5. 602. Додаткова Угода №1 Джерельна
-
-
Назва доказу:
Аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
4. 601. Аналогічний договір Джерельна
-
-
Назва доказу:
Довідка аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
3. 600 Довідка про наявність аналогічного договору
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Скасувати рішення Замовника, оформлене протоколом № 1-07.10.2025 від 07.10.2025 р., щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ». 2. Визнати, що тендерна пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не відповідає кваліфікаційним та технічним вимогам Замовника.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
33550624ccaf4592ae89abc7f5980efb
Заголовок пункту скарги:
5. Підозра на конфлікт інтересів та недійсність договору на оренду техніки
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» уклало договір оренди техніки (кран-маніпулятор, автомобіль MAN) з ТОВ «РЕГДОРБУД», де одна й та сама особа — директор Петросян А.К. — є керівником обох підприємств.
Від імені Виконавця договір підписано юристом за довіреністю, однак така операція є внутрішньою господарською операцією між пов’язаними особами, що створює ризики упередженості та суперечить принципам добросовісної конкуренції.
Відповідно до статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», конфлікт інтересів — це суперечність між приватним інтересом та службовими чи представницькими повноваженнями, що може вплинути на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень.
Крім того, Закон України «Про публічні закупівлі» зобов’язує замовника відхиляти пропозицію учасника, якщо існують ознаки конфлікту інтересів між учасником і іншими особами, залученими до проведення процедури.
У цьому випадку:
- договір оренди не містить підтвердження фактичного виконання послуг (відсутні акти, розрахунки, протоколи узгодження цін);
- не визначено конкретну вартість оренди;
- немає доказів реального надання техніки у користування.
Такі обставини свідчать про формальність поданого договору, що не підтверджує наявність матеріально-технічних ресурсів та містить ознаки потенційного конфлікту інтересів.
Враховуючи наведене, відповідно до пунктів 43–44 Постанови №1178 та Закон України «Про публічні закупівлі», Замовник мав право надати строк для усунення несуттєвих невідповідностей, проте оскільки виявлені порушення є істотними і впливають на зміст пропозиції, їх виправлення неможливе.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» підлягає відхиленню як така, що не відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а також містить ознаки конфлікту інтересів і подання недостовірної інформації. Відсутність підтвердження фактичного виконання робіт і визначення реальної ціни робить цей договір формальним та таким, що не доводить наявність матеріально-технічних ресурсів.
Від імені Виконавця договір підписано юристом за довіреністю, однак така операція є внутрішньою господарською операцією між пов’язаними особами, що створює ризики упередженості та суперечить принципам добросовісної конкуренції.
Відповідно до статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», конфлікт інтересів — це суперечність між приватним інтересом та службовими чи представницькими повноваженнями, що може вплинути на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень.
Крім того, Закон України «Про публічні закупівлі» зобов’язує замовника відхиляти пропозицію учасника, якщо існують ознаки конфлікту інтересів між учасником і іншими особами, залученими до проведення процедури.
У цьому випадку:
- договір оренди не містить підтвердження фактичного виконання послуг (відсутні акти, розрахунки, протоколи узгодження цін);
- не визначено конкретну вартість оренди;
- немає доказів реального надання техніки у користування.
Такі обставини свідчать про формальність поданого договору, що не підтверджує наявність матеріально-технічних ресурсів та містить ознаки потенційного конфлікту інтересів.
Враховуючи наведене, відповідно до пунктів 43–44 Постанови №1178 та Закон України «Про публічні закупівлі», Замовник мав право надати строк для усунення несуттєвих невідповідностей, проте оскільки виявлені порушення є істотними і впливають на зміст пропозиції, їх виправлення неможливе.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» підлягає відхиленню як така, що не відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а також містить ознаки конфлікту інтересів і подання недостовірної інформації. Відсутність підтвердження фактичного виконання робіт і визначення реальної ціни робить цей договір формальним та таким, що не доводить наявність матеріально-технічних ресурсів.
×
-
Назва доказу:
8. 300 Довідка про наявність обладнання та МТБ
-
Повʼязаний документ:
8. 300 Довідка про наявність обладнання та МТБ
-
-
Назва доказу:
Договір оренди техніки
-
Повʼязаний документ:
9. 302 Договір Регдорбуд-Регдорстрой кран маніпулятор
-
-
Назва доказу:
Витяг ТОВ РЕГДОРСТРОЙ
-
Повʼязаний документ:
Витяг ТОВ РЕГДОРСТРОЙ
-
-
Назва доказу:
Витяг ТОВ РЕГДОРБУД
-
Повʼязаний документ:
Витяг ТОВ РЕГДОРБУД
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Скасувати рішення Замовника, оформлене протоколом № 1-07.10.2025 від 07.10.2025 р., щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ». 2. Визнати, що тендерна пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не відповідає кваліфікаційним та технічним вимогам Замовника. 3. Зобов’язати Замовника відхилити пропозицію ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» як таку, що містить істотні порушення та недостовірні відомості.
Запити Органу оскарження
Номер:
7cbcf3dade384761a3a65be7478ca467
Тема запиту:
Загальне пояснення
Текст запиту:
Загальне пояснення формат doc з можливістю копіювання
Дата опублікування:
20.10.2025 21:45
Номер:
160348e023514caab7e693df1742d763
Тема запиту:
Формування ціни пропозиції
Текст запиту:
Суть зауваження
Скаржник зазначає, що до складу обсягів робіт у дефектному акті (відомості обсягів) не включено окрему позицію «утилізація ґрунту», що нібито суперечить Настанові з визначення вартості будівництва та чинним будівельним нормам.
Позиція Замовника
- Утилізація будівельного сміття не є самостійним видом робіт у складі земляних робіт, а її витрати враховуються у вартості перевезення та навантаження ґрунту, відповідно до діючих ресурсних елементних кошторисних норм (РЕКН), затверджених наказом Мінрегіону України №281 від 27.10.2021 р.
Зокрема:
РЕКН 1-1-3 «Навантаження ґрунту екскаваторами…» та
РЕКН 1-1-10 «Перевезення ґрунту автомобілями-самоскидами»
вже включають у свою структуру витрати, пов’язані з вивезенням надлишкового або зайвого ґрунту за межі об’єкта, що за своїм змістом охоплює і транспортування до місця складування чи утилізації.
У складі локального кошторису ,відомості обсягів робіт передбачено такі позиції:
№ Найменування робіт Одиниця Кількість
2 Навантаження ґрунту екскаваторами на автомобілі-самоскиди 100 т 11.76
3 Перевезення ґрунту до 30 км т 1176
Таким чином, витрати на видалення та переміщення ґрунту (включно з можливим розміщенням на полігоні чи складі) вже враховані у складі вищенаведених робіт.
В окремому рядку "утилізація ґрунту" не виділяється, оскільки нормативна база не передбачає такого виду робіт як самостійної кошторисної позиції при земляних роботах.
- Відповідно до п. 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону №281 від 27.10.2021 р.,
"Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби у трудових і матеріально-технічних ресурсах..."
Замовник у тендерній документації не зобов’язаний деталізувати всі внутрішні складові витрат, а лише визначає обсяги робіт, за якими учасники формують свої кошториси відповідно до РЕКН та діючих нормативів.
Відсутність окремого рядка «утилізація ґрунту»
не впливає на повноту предмета закупівлі, не обмежує конкуренцію і не змінює технічних характеристик робіт.
Учасник при складанні договірної ціни має право врахувати всі супутні витрати, у тому числі й вивезення ґрунту на утилізацію або складування, у загальній вартості робіт.
Нормативне підтвердження:
Настанова з визначення вартості будівництва, наказ Мінрегіону №281 від 27.10.2021 (п. 5.1, 5.5).
РЕКН на земляні роботи, наказ Мінрегіону №281 від 27.10.2021.
ДБН А.2.2-3:2014 (щодо складу проектної документації).
Закон України «Про публічні закупівлі», ст. 5 (принцип пропорційності та недискримінації).
Висновок :
Витрати на транспортування та видалення ґрунту враховані у складі робіт з перевезення згідно з діючими нормативами.
Тому відсутність окремої позиції «утилізація ґрунту» у дефектному акті або відомості обсягів робіт не є порушенням Настанови №281 і не свідчить про неповноту технічного завдання чи порушення законодавства у сфері закупівель.
Підстави для задоволення скарги відсутні.
Дата опублікування:
20.10.2025 21:27
Номер:
b19d6ec7ee7d47f896903b79f274c3bb
Тема запиту:
Оформлення декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства
Текст запиту:
Суть питання
Під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» виявлено, що в наданій декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці зазначено місце виконання робіт:
Київська обл., Бучинський р-н, с. Свято-Петрівське, вул. Теплична, 38, кв. 139.
У той час як предмет закупівлі передбачає виконання робіт у м. Києві та Київській області.
Позиція Замовника
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про охорону праці», роботи підвищеної небезпеки можуть виконуватись на підставі:
дозволу Держпраці, або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства (у разі, якщо такий дозвіл не вимагається).Декларація не є ліцензією, вона лише підтверджує спроможність суб’єкта забезпечити безпечні умови праці під час виконання певних робіт.
Відповідно до п. 2 Порядку видачі дозволів… (Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011)
декларація подається за місцем державної реєстрації суб’єкта господарювання,а не обов’язково за кожною адресою, де потенційно можуть виконуватись роботи.
тобто зазначення конкретної юридичної адреси підприємства у декларації
не обмежує його права виконувати аналогічні роботи в межах України,якщо роботи здійснюються тим самим підприємством і тим самим складом МТБ,що відповідає задекларованим умовам.
Декларація не є територіальною ліцензією і не вимагає повторного подання при зміні об’єкта робіт.
Про це зазначено в листах Держпраці ( № 1836/1/4.2-ЗВ-19 від 25.02.2019):
«Декларація підтверджує наявність у суб’єкта господарювання умов та засобів для безпечного виконання робіт підвищеної небезпеки незалежно від конкретного об’єкта, де такі роботи здійснюються.»
Пункти 43–44 Постанови № 1178 застосовуються лише у разі,
якщо невідповідність у документах є істотною і впливає на зміст пропозиції.
У цьому випадку декларація підтверджує спроможність учасника здійснювати відповідні роботи,
а відмінність у зазначеній адресі не впливає на якість, безпеку чи технічну характеристику робіт,
тому не може вважатись підставою для відхилення.
Висновок Замовника
Учасник надав дійсну декларацію МТБ, зареєстровану у встановленому порядку.
Декларація підтверджує право суб’єкта виконувати відповідні види робіт,
а зазначення конкретної адреси підприємства не обмежує територію дії документа.
Виявлена різниця у формулюванні не є істотною невідповідністю у розумінні п. 44 Постанови № 1178. Відхиляти пропозицію з цих підстав недоцільно і неправомірно.
Підстави для задоволення скарги відсутні.
Посилання на нормативні акти
Закон України «Про охорону праці» — ст. 21.
Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 р. «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки»
Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. (п. 43–44).
Дата опублікування:
20.10.2025 21:35
Номер:
1db688a6f54544f3a8cc6d9d8823a08c
Тема запиту:
Підозра на конфлікт інтересів та недійсність договору на оренду техніки
Текст запиту:
Щодо тверджень про можливий конфлікт інтересів у зв’язку з орендою техніки між ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» та ТОВ «РЕГДОРБУД».
Відповідно до статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», конфлікт інтересів має місце лише у разі, коли службова або посадова особа органу влади, підприємства чи установи приймає рішення у власних інтересах або в інтересах пов’язаних осіб.
У нашому випадку:
Замовник (уповноважена особа) не має жодних корпоративних, ділових чи родинних зв’язків із учасником. Петросян А.К. є керівником двох окремих юридичних осіб приватного права, що не є підставою для визнання порушення вимог Закону «Про публічні закупівлі» .Отже, конфлікт інтересів між Замовником і учасником відсутній.
Щодо пов’язаності юридичних осіб.
Відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»,
юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі;
фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі;
службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім’ї такої службової (посадової) особи;
“пов’язаними особами” вважаються ті, між якими є спільний контроль (володіння часткою, право призначення керівництва тощо), якщо це може вплинути на результати процедури закупівлі.
Учасник ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» подавав пропозицію самостійно, ТОВ «РЕГДОРБУД» не є учасником закупівлі, а лише контрагентом за договором оренди техніки.
Закон не забороняє залучення техніки на умовах оренди, навіть якщо орендодавець має спільного керівника.
"Договори оренди, лізингу чи субпідряду є допустимим способом підтвердження наявності матеріально-технічної бази відповідно до статті 16 Закону."
Щодо підтвердження реальності договору оренди.
Учасник надав:
договір оренди з визначеним предметом (техніка, марка, реєстраційні номери);
довіреність на підписання договору;
Вимоги Закону не передбачають обов’язку учасника надавати акти виконання чи платіжні документи для підтвердження оренди — достатньо факту чинності договору.
Отже, договір оренди є належним доказом наявності матеріально-технічних ресурсів.
Щодо принципів добросовісної конкуренції.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі», замовник забезпечує недискримінацію учасників і рівні умови участі.
Відхилення пропозиції лише через наявність спільного директора між контрагентами
було б порушенням принципу рівного ставлення і могло б розцінюватись як дискримінація.
Щодо підстав для відхилення.
Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону,замовник може відхилити пропозицію лише у разі, якщо:
-учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, або подано недостовірну інформацію, яка суттєво впливає на результати оцінки. Надання договору оренди з іншою юридичною особою не є поданням недостовірної інформації. Відсутність доказів фактичного користування технікою не є порушенням, якщо учасник довів наявність правових підстав для її залучення.
У ситуації з ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» відсутні підстави для визнання конфлікту інтересів чи відхилення пропозиції, оскільки:
-Замовник не має приватного інтересу;
-оренда техніки між двома приватними підприємствами є правомірною господарською операцією;
-учасник документально підтвердив наявність техніки для виконання робіт;
-подані документи відповідають вимогам статті 16 Закону.
Дата опублікування:
20.10.2025 21:39
Номер:
b45823ee01ce4fbb8ebd5ed9a29bdacf
Тема запиту:
Невідповідність вартості аналогічного договору
Текст запиту:
1. Вимоги тендерної документації
2.3. Наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
2.3.1. Інформаційну довідку про виконання аналогічного договору згідно Додатку 7 цієї документації. Під аналогічним за предметом закупівлі договором є договір, за яким Учасник виступав підрядником (або субпідрядником) та виконував роботи з капітального ремонту або реконструкції або поточного ремонту або нового будівництва або реконструкції.
2.3.2. Копії або оригінали підтверджуючих документів: договір разом з невід’ємними його частинами відповідно до довідки (не менше одного договору – на вибір).
Відгук(и) від замовника (ів) про належне виконання учасником договору(ів), зазначених у довідці (відгук надається на бланку замовника (за наявності), що містить найменування замовника, із зазначенням дати та номеру договору, на який надано відгук, та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків, завірений підписом керівника замовника).
Згідно з п. 2.3.1 та 2.3.2 тендерної документації, учасник повинен надати:
• інформаційну довідку про виконання аналогічного договору (або договорів);
• копії підтверджуючих документів (не менше одного договору — на вибір учасника);
• відгук(и) від замовника(ів) про належне виконання договору(ів).
Тобто документація не обмежувала учасника у кількості договорів, які можуть підтверджувати досвід, і не вимагала, щоб усі подані договори одночасно відповідали вимогам, — достатньо одного підтвердженого.
2. Подані учасником документи
У складі пропозиції учасник надав два договори, що підтверджують досвід виконання аналогічних робіт:
• Договір № 525 від 02.11.2023, вартість якого у довідці зазначена як 7 162 029,30 грн, тоді як у додатковій угоді — 6 079 457,99 грн (наявна розбіжність з точки зору скаржника), з урахуванням наданої додаткової угоди на зменшення суми договору від 02.11.2023 яка надає відповідь на причину розбіжності.
• Договір № 261твід 16.10.204, який містить узгоджену інформацію (вартість, предмет, підтверджуючі документи, відгук), і повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановлювати вимогу про наявність досвіду виконання аналогічного договору (у множині — договорів), і учасник може підтверджувати її одним або кількома договорами.
Документацією встановлено, що достатньо надати не менше одного договору для підтвердження досвіду.
Отже, навіть якщо один із двох договорів містить неточність у вартості, це не впливає на відповідність учасника кваліфікаційному критерію, оскільки інший договір цю вимогу підтверджує належним чином. Вимога стосувалася наявності хоча б одного підтвердженого договору,інший договір повністю відповідає вимогам тендерної документації, Замовник не мав підстав для відхилення пропозиції оскільки навіть без виправлення потенційної невідповідності невідповідності учасник залишався таким, що відповідає кваліфікаційному критерію.
Враховуючи наведене:
• Подання довідки, що містить два договори, один з яких відповідає усім вимогам документації, є достатнім для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів;
• Розбіжність у вартості за другим договором не вплинула на виконання вимог п. 2.3.1–2.3.2 тендерної документації;
• Замовник правомірно не відхилив пропозицію учасника, оскільки кваліфікаційний критерій підтверджено іншим належним договором.
Виявлена розбіжність у вартості одного з договорів, наведених у довідці про досвід виконання аналогічних договорів, не вплинула на можливість учасника підтвердити кваліфікаційний критерій, оскільки інший поданий договір повністю відповідає вимогам пунктів 2.3.1–2.3.2 тендерної документації.
Документація вимагала підтвердження досвіду не менше ніж одним договором, тому Замовник діяв правомірно, не відхиляючи пропозицію та не застосовуючи пункт 43 Особливостей.
Підстави для задоволення скарги відсутні.
Дата опублікування:
20.10.2025 21:37
Номер:
9eed7abd2f9c410b8fc6c91e2c23ef52
Тема запиту:
Витрати на утилізацію
Текст запиту:
Суть зауваження
Пропозиція Учасника не включає витрат на утилізацію або вивезення будівельного сміття як самостійного елементу кошторису
Позиція Замовника
Тендерна документація не містила окремої вимоги щодо виділення витрат на утилізацію або вивезення будівельного сміття як самостійного елементу кошторису.
Згідно з пунктом 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва (Наказ Мінрегіону №281 від 01.11.2021 р.),
“вартість будівельних робіт визначається на підставі нормативної потреби у трудових та матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень”.
Тобто, утилізація відходів є допоміжною складовою виконання робіт і може бути врахована у складі інших статей кошторису (наприклад, “перевезення ґрунту”, “завантаження”, “загальновиробничі витрати”), без необхідності окремого виділення.
2. Витрати на перевезення ґрунту вже враховані
У дефектному акті (технічному завданні на тендер) зазначено:
“Перевезення ґрунту до 30 км” — 1176 т.
Цей пункт передбачає транспортні витрати, пов’язані з переміщенням та вивезенням ґрунту, що за своєю суттю включає логістику, навантаження і можливе вивезення залишків матеріалів. Жодних вимог щодо додаткового окремого рядка “утилізація сміття” не встановлено.
• учасник надав повний кошторис, який охоплює всі роботи, необхідні для виконання предмета закупівлі у визначеному обсязі;
• витрати на вивезення або утилізацію відходів можуть бути включені до інших кошторисних статей (зокрема, у розділ “інші витрати”, транспортні або супутні роботи).
3. Відповідно до ч. 9 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»:
“Замовник не може вимагати від учасників документів або інформації, не передбачених умовами тендерної документації.”
Таким чином, скаржник фактично вимагає від учасника виконання умов, які не передбачені документацією, що суперечить принципам добросовісної конкуренції (ст. 5 Закону).
До складу вартості робіт можуть включатися витрати, пов’язані з вивезенням і видаленням відходів, у межах загальновиробничих витрат, без виділення окремої статті кошторису. Тобто — наявність або відсутність окремого рядка “утилізація” не є ознакою невідповідності пропозиції технічному завданню.
Учасник підтвердив готовність виконати повний комплекс будівельних робіт, включно з вивезенням відходів, у межах поданої ціни. Таким чином, предмет закупівлі, технічні та якісні характеристики робіт, запропонованих учасником, повністю відповідають вимогам документації. Невключення до кошторису окремих статей витрат не є підставою для відхилення пропозиції, якщо предмет закупівлі може бути виконаний у повному обсязі в межах поданої ціни.
Враховуючи наведене, пропозиція учасника:
• відповідає технічній специфікації;
• включає всі необхідні види робіт, передбачені дефектним актом;
• не містить ознак зміни предмета закупівлі;
• не порушує вимоги п. 43–44 Постанови №1178, оскільки відсутність окремої статті на утилізацію не впливає на зміст пропозиції та не є суттєвою невідповідністю.
• Учасник готовий виконати повний комплекс будівельних робіт, включно з вивезенням відходів, у межах поданої ціни. Таким чином, предмет закупівлі, технічні та якісні характеристики робіт, запропонованих учасником, повністю відповідають вимогам документації.
• Отже, підстав для відхилення пропозиції немає, а доводи скаржника є формальними та такими, що не підтверджені нормами законодавства.
Підстави для задоволення скарги відсутні.
Дата опублікування:
20.10.2025 21:30