-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Встановлення системи пожежної сигналізації у приміщенні терапевтичного відділення стаціонару лікарні (з поліклінікою) ДУ "Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" по вул.Проскурівського Підпілля, 112 м.Хмельницький»
Призупинено
1 068 697.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
05.09.2025 17:24 - 11.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
6d9166705c354e10b8ed73065c94b533
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-05-012537-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Хмельницький СКАРГА АМКУ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТД.docx.p7s.zip 09.09.2025 16:33
- 1. ліцензійні умови .pdf 09.09.2025 16:33
- 3. довідка щодо ліцензування з підтверджуючими документами.pdf 09.09.2025 16:33
- досвід сортувальна.rar 09.09.2025 16:33
- 2. Лист ДСНС про видачу ліцензії..pdf 09.09.2025 16:33
- Хмельницький СКАРГА АМКУ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТД.pdf 09.09.2025 16:33
- sign.p7s 09.09.2025 16:34
- рішення від 11.09.2025 № 13982.pdf 11.09.2025 16:45
- Заперечення по скарзі.pdf 16.09.2025 10:24
- Бланк відповідьАМКУ.docx 16.09.2025 10:24
- Бланк відповідьАМКУ.docx 16.09.2025 10:26
- Заперечення по скарзі.pdf 16.09.2025 10:26
- Бланк відповідьАМКУ.docx 16.09.2025 10:28
- Заперечення по скарзі.pdf 16.09.2025 10:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.09.2025 17:36
Дата розгляду скарги:
18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.09.2025 16:45
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7476b2cbd65b4392a787185943f7fc41
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога про надання діючих сертифікатів, виданих на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно вимоги п.6 розділу 3 тендерної документації Замовником встановлено наступну дискримінаційну вимогу до учасників, а саме:
«Учасник торгів в своїй діяльності повинен використовувати системи управління якістю. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
- Діючі сертифікати, видані на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020.»
Згідно вимог Додатку 6 до тендерної документації Замовник також вимагає надати:
«- Діючі сертифікати, видані на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020.»
Вимоги про надання діючих сертифікатів, виданих на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018 є для нас дискримінаційними, з огляду на наступне:
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» повідомляє, що послуги , які передбачені предметом закупівлі «Встановлення системи пожежної сигналізації у приміщенні терапевтичного відділення стаціонару лікарні (з поліклінікою) ДУ "Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" по вул.Проскурівського Підпілля, 112 м.Хмельницький» (код ДК 021:2015: 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації)» здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі-Ліцензійні умови) (додаються до скарги як доказ, додаток №1). Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Ліцензійні умови НЕ передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення: діючих сертифікатів, виданих на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018.
На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Дана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства та не узгоджуються з вимогами Ліцензійних умов.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації та виключити вимогу про надання діючих сертифікатів, виданих на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018.
В якості доказів надаємо: Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (додаток №1 до скарги).
«Учасник торгів в своїй діяльності повинен використовувати системи управління якістю. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
- Діючі сертифікати, видані на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020.»
Згідно вимог Додатку 6 до тендерної документації Замовник також вимагає надати:
«- Діючі сертифікати, видані на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020.»
Вимоги про надання діючих сертифікатів, виданих на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018 є для нас дискримінаційними, з огляду на наступне:
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» повідомляє, що послуги , які передбачені предметом закупівлі «Встановлення системи пожежної сигналізації у приміщенні терапевтичного відділення стаціонару лікарні (з поліклінікою) ДУ "Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" по вул.Проскурівського Підпілля, 112 м.Хмельницький» (код ДК 021:2015: 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації)» здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі-Ліцензійні умови) (додаються до скарги як доказ, додаток №1). Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Ліцензійні умови НЕ передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення: діючих сертифікатів, виданих на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018.
На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Дана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства та не узгоджуються з вимогами Ліцензійних умов.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації та виключити вимогу про надання діючих сертифікатів, виданих на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018.
В якості доказів надаємо: Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (додаток №1 до скарги).
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (додаток №1 до скарги).
-
Повʼязаний документ:
1. ліцензійні умови .pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації та виключити вимогу про надання діючих сертифікатів, виданих на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
22536f24922f465dba4b2ef53caf8c64
Заголовок пункту скарги:
дискримінаційна вимога про надання ліцензії на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Згідно вимоги п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації Замовником встановлено наступну дискримінаційну вимогу до учасників, а саме:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозиції Оригінал або належним чином завірену копію ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт, які передбачені Додатком 3 до тендерної документації (якщо отримання ліцензії або декларації на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством).»
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією умовою пояснюється наступним:
Відповідно до пункту 13 частини першої статті 7, частини другої статті 9 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»: ліцензуванню підлягає надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення.
Роботи протипожежного призначення - монтаж систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних), систем протидимного захисту, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) таких систем, спостерігання за системами протипожежного захисту, технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники), вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) відповідно до
абз. 5 п. 2 Постанови КМУ № 852 від 23.11.2016 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення». Таким чином, роботи, що є предметом закупівлі, відповідно до діючого законодавства здійснюються на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Так, відповідно до ч. 11 ст. 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»: Ліцензія на провадження здобувачем ліцензії визначеного ним виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, оформлюється органом ліцензування в електронному вигляді (запис про рішення органу ліцензування щодо видачі ліцензії суб’єкту господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань) та відображається у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, яка видається ліцензіату безоплатно, та підлягає обов’язковому оприлюдненню на порталі електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань{Частина одинадцята статті 13 в редакції Закону № 835-VIII від 26.11.2015}.
Вважаємо за потрібне, зазначити, що відповідні зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» щодо відображення інформації про рішення органу ліцензування щодо видачі ліцензії суб’єкту господарювання у Виписці з Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, було внесено відповідно до Законів № 139-IX від 02.10.2019, № 199-IX від 17.10.2019 (п. 46 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»), а ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» отримувало ліцензію до таких змін, а саме 06.05.2019 року. Таким чином, у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» не зазначено відповідної інформації.
Разом з тим, відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія, це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Суб’єкт господарювання може здійснювати види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, з дня внесення відомостей до ліцензійного реєстру, щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії (ч. 4 ст. 2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»).
Таким чином, згідно вимог чинного законодавства ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» отримало ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення згідно Наказу ДСНС №277 від 06.05.2019 року (додаток №3 до скарги).
Проте надати саму Ліцензію у складі тендерної пропозиції ми не можемо, адже в паперовому вигляді такий документ видавався до 26.11.2015 року, а ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» отримувало Ліцензію вже в 2019 році, натомість можемо надати Наказ про видачу ліцензії або витяг з ліцензійного реєстру тощо.
Отже, на підтвердження наявності ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення під час участі у Закупівлі ми можемо надати наступні документи: Копію Витягу з ліцензійного реєстру (https://dsns.gov.ua/uk/licenzuvannya), Копію Наказу ДСНС України «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» від 06.05.2019 за № 277 (https://dsns.gov.ua/uk/nakazi-z-osnovnoyi-diyalnosti/93547), Копію листа від ДСНС за № 261-1-950/261-4 від 20.01.2022 року.
Таким чином, маючи великий досвід та володіючи правом на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ми, як потенційний учасник закупівлі, не можемо розраховувати на перемогу в даній Закупівлі, адже надати відповідний документ – Ліцензію зможуть лише ті учасники, які отримували відповідне право до 26.11.2015 року, а разом з ним і відповідний документ – Ліцензію. Тому така вимога для нас, як для потенційного учасника є дискримінаційною, та такою, що може стати підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції.
Замовник при встановленні вимоги щодо учасників, мав би сформулювати її таким чином, аби учасники, які мають і електронну, і паперову Ліцензії мали змогу брати участь на рівних умовах:«Ліцензії або Копію Наказу ДСНС України «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» задля підтвердження права учасника на виконання робіт протипожежного призначення за предметом закупівлі.»
Крім того, відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі»: Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Дана норма є імперативною та обов’язковою до виконання. Замовник може самостійно перевірити наявність ліцензії в учасників закупівлі на виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації, на надати можливість нам, як потенційному учаснику надати «Копію Наказу ДСНС України «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» задля підтвердження права учасника на виконання робіт протипожежного призначення за предметом закупівлі.»
В якості доказів надаємо: Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (додаток №1 до скарги); Довідка щодо ліцензування з підтверджуючими документами (наказ про видачу ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» ліцензії з надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення) (додаток №3 до скарги); Скан-копія листа від ДСНС за № 261-1-950/261-4 від 20.01.2022 (додаток №2 до скарги).
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозиції Оригінал або належним чином завірену копію ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт, які передбачені Додатком 3 до тендерної документації (якщо отримання ліцензії або декларації на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством).»
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією умовою пояснюється наступним:
Відповідно до пункту 13 частини першої статті 7, частини другої статті 9 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»: ліцензуванню підлягає надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення.
Роботи протипожежного призначення - монтаж систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних), систем протидимного захисту, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) таких систем, спостерігання за системами протипожежного захисту, технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники), вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) відповідно до
абз. 5 п. 2 Постанови КМУ № 852 від 23.11.2016 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення». Таким чином, роботи, що є предметом закупівлі, відповідно до діючого законодавства здійснюються на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Так, відповідно до ч. 11 ст. 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»: Ліцензія на провадження здобувачем ліцензії визначеного ним виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, оформлюється органом ліцензування в електронному вигляді (запис про рішення органу ліцензування щодо видачі ліцензії суб’єкту господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань) та відображається у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, яка видається ліцензіату безоплатно, та підлягає обов’язковому оприлюдненню на порталі електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань{Частина одинадцята статті 13 в редакції Закону № 835-VIII від 26.11.2015}.
Вважаємо за потрібне, зазначити, що відповідні зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» щодо відображення інформації про рішення органу ліцензування щодо видачі ліцензії суб’єкту господарювання у Виписці з Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, було внесено відповідно до Законів № 139-IX від 02.10.2019, № 199-IX від 17.10.2019 (п. 46 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»), а ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» отримувало ліцензію до таких змін, а саме 06.05.2019 року. Таким чином, у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» не зазначено відповідної інформації.
Разом з тим, відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія, це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Суб’єкт господарювання може здійснювати види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, з дня внесення відомостей до ліцензійного реєстру, щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії (ч. 4 ст. 2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»).
Таким чином, згідно вимог чинного законодавства ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» отримало ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення згідно Наказу ДСНС №277 від 06.05.2019 року (додаток №3 до скарги).
Проте надати саму Ліцензію у складі тендерної пропозиції ми не можемо, адже в паперовому вигляді такий документ видавався до 26.11.2015 року, а ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» отримувало Ліцензію вже в 2019 році, натомість можемо надати Наказ про видачу ліцензії або витяг з ліцензійного реєстру тощо.
Отже, на підтвердження наявності ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення під час участі у Закупівлі ми можемо надати наступні документи: Копію Витягу з ліцензійного реєстру (https://dsns.gov.ua/uk/licenzuvannya), Копію Наказу ДСНС України «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» від 06.05.2019 за № 277 (https://dsns.gov.ua/uk/nakazi-z-osnovnoyi-diyalnosti/93547), Копію листа від ДСНС за № 261-1-950/261-4 від 20.01.2022 року.
Таким чином, маючи великий досвід та володіючи правом на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ми, як потенційний учасник закупівлі, не можемо розраховувати на перемогу в даній Закупівлі, адже надати відповідний документ – Ліцензію зможуть лише ті учасники, які отримували відповідне право до 26.11.2015 року, а разом з ним і відповідний документ – Ліцензію. Тому така вимога для нас, як для потенційного учасника є дискримінаційною, та такою, що може стати підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції.
Замовник при встановленні вимоги щодо учасників, мав би сформулювати її таким чином, аби учасники, які мають і електронну, і паперову Ліцензії мали змогу брати участь на рівних умовах:«Ліцензії або Копію Наказу ДСНС України «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» задля підтвердження права учасника на виконання робіт протипожежного призначення за предметом закупівлі.»
Крім того, відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі»: Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Дана норма є імперативною та обов’язковою до виконання. Замовник може самостійно перевірити наявність ліцензії в учасників закупівлі на виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації, на надати можливість нам, як потенційному учаснику надати «Копію Наказу ДСНС України «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» задля підтвердження права учасника на виконання робіт протипожежного призначення за предметом закупівлі.»
В якості доказів надаємо: Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (додаток №1 до скарги); Довідка щодо ліцензування з підтверджуючими документами (наказ про видачу ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» ліцензії з надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення) (додаток №3 до скарги); Скан-копія листа від ДСНС за № 261-1-950/261-4 від 20.01.2022 (додаток №2 до скарги).
×
-
Назва доказу:
Скан-копія листа від ДСНС за № 261-1-950/261-4 від 20.01.2022 (додаток №2 до скарги).
-
Повʼязаний документ:
2. Лист ДСНС про видачу ліцензії..pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка щодо ліцензування з підтверджуючими документами (наказ про видачу ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» ліцензії з надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення) (додаток №3 до скарги);
-
Повʼязаний документ:
3. довідка щодо ліцензування з підтверджуючими документами.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (додаток №1 до скарги);
-
Повʼязаний документ:
1. ліцензійні умови .pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації, на надати можливість нам, як потенційному учаснику надати «Копію Наказу ДСНС України «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» задля підтвердження права учасника на виконання робіт протипожежного призначення за предметом закупівлі.»
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
2cc367142ff7427988ed56e35a9d2ce2
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога про те, що аналогічний договір має бути ВИКЛЮЧНО з «надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту» , а також вимога про те, що відгук має бути датований 2025 роком
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Згідно вимог Додатку 6 до тендерної документації та Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена наступні дискримінаційні вимоги до учасників, а саме:
«У таблиці 4 «Довідка, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Учасник повинен зазначити наявність досвіду виконання наступних аналогічних договорів із обов’язковим наданням документального підтвердження виконання таких договорів:
1) Договір (не менше 1-го) надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками, що є невід’ємними частинами до договору;
- копію (ї) акту (ів) про надання послуг (виконаних робіт) за Договором;
- копію(ї) позитивного(их) відгуку(ів) від підприємства-замовника, який(і) датований(і) 2025 роком.»
Вимоги про те, що аналогічний договір має бути ВИКЛЮЧНО з «надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту» , а також вимога про те, що відгук має бути датований 2025 роком є для нас дискримінаційними з огляду на наступне:
Порушення прав нашого підприємства цією умовою пояснюється наступним.
Оскаржувана вимога тендерної документації є дискримінаційною для нас, як для потенційного учасника торгів, та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, адже участь у такій закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають аналогічний договір ВИКЛЮЧНО на надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту, а також мають відгук до аналогічного договору, датований 2025 роком.
Такі вимоги тендерної документації призводять до того, що з усього багаторічного великого досвіду Скаржника ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ», відповідати абсолютно усім вимогам одночасно не можуть усі договори, що позбавляє Скаржника, як потенційного учасника, можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у закупівлі.
Так, Скаржник ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» має виконаний аналогічний Договір №94 від 21.06.2022 року за предметом : Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Монтаж системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, передавання тривожних сповіщень у приміщенні четвертого поверху адміністративно-житлового будинку, за адресою:м.Одеса, вул. 1-ша Сортувальна, 38-А)ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування(додається до скарги, як доказ, додаток №4), та відгук до нього, який датований 2024 роком.
Порушення прав ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» полягає у тому, що наш аналогічний Договір, який відповідає іншим вимогам тендерної документації, зокрема, щодо виконання основних видів робіт, НЕ може бути нами надано для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору тільки з тієї підстави, що Замовник вимагає аналогічний договір ВИКЛЮЧНО на надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту, та не надає можливості надати аналогічний договір на монтаж системи пожежної сигналізації.
Порушення прав ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» полягає у тому, що ми маємо відгук до аналогічного договору, датований 2024 роком, натомість Замовник вимагає відгук датований 2025 роком, що є дискримінаційним по відношенню до нас, як потенційного учасника процедури закупівлі.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги щодо досвіду виконання аналогічного договору, а викладення вимоги у такій редакції незаконно унеможливлює та безпідставно позбавляє Скаржника можливості використати наявний у нього аналогічний договір, що свідчить про безпідставність і незаконність такої вимоги, а також її дискримінаційний характер.
Участь у такій закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають аналогічний договір ВИКЛЮЧНО на надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту, а також мають відгук до аналогічного договору, датований виключно 2025 роком.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Додатку 1,6 до тендерної документації, на надати можливість нам, як потенційному учаснику надатиу складі пропозиції аналогічний договір також і на монтаж системи пожежної сигналізації та надати можливість надати відгук до аналогічного договору, датований також 2024 роком.
В якості доказів надаємо: аналогічний Договір №94 від 21.06.2022 року за предметом : Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Монтаж системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, передавання тривожних сповіщень у приміщенні четвертого поверху адміністративно-житлового будинку, за адресою:м.Одеса, вул. 1-ша Сортувальна, 38-А)ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування(додається до скарги, як доказ, додаток №4), та відгук до нього, який датований 2024 роком (додаток №4 до скарги).
«У таблиці 4 «Довідка, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Учасник повинен зазначити наявність досвіду виконання наступних аналогічних договорів із обов’язковим наданням документального підтвердження виконання таких договорів:
1) Договір (не менше 1-го) надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками, що є невід’ємними частинами до договору;
- копію (ї) акту (ів) про надання послуг (виконаних робіт) за Договором;
- копію(ї) позитивного(их) відгуку(ів) від підприємства-замовника, який(і) датований(і) 2025 роком.»
Вимоги про те, що аналогічний договір має бути ВИКЛЮЧНО з «надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту» , а також вимога про те, що відгук має бути датований 2025 роком є для нас дискримінаційними з огляду на наступне:
Порушення прав нашого підприємства цією умовою пояснюється наступним.
Оскаржувана вимога тендерної документації є дискримінаційною для нас, як для потенційного учасника торгів, та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, адже участь у такій закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають аналогічний договір ВИКЛЮЧНО на надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту, а також мають відгук до аналогічного договору, датований 2025 роком.
Такі вимоги тендерної документації призводять до того, що з усього багаторічного великого досвіду Скаржника ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ», відповідати абсолютно усім вимогам одночасно не можуть усі договори, що позбавляє Скаржника, як потенційного учасника, можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у закупівлі.
Так, Скаржник ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» має виконаний аналогічний Договір №94 від 21.06.2022 року за предметом : Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Монтаж системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, передавання тривожних сповіщень у приміщенні четвертого поверху адміністративно-житлового будинку, за адресою:м.Одеса, вул. 1-ша Сортувальна, 38-А)ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування(додається до скарги, як доказ, додаток №4), та відгук до нього, який датований 2024 роком.
Порушення прав ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» полягає у тому, що наш аналогічний Договір, який відповідає іншим вимогам тендерної документації, зокрема, щодо виконання основних видів робіт, НЕ може бути нами надано для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору тільки з тієї підстави, що Замовник вимагає аналогічний договір ВИКЛЮЧНО на надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту, та не надає можливості надати аналогічний договір на монтаж системи пожежної сигналізації.
Порушення прав ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» полягає у тому, що ми маємо відгук до аналогічного договору, датований 2024 роком, натомість Замовник вимагає відгук датований 2025 роком, що є дискримінаційним по відношенню до нас, як потенційного учасника процедури закупівлі.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги щодо досвіду виконання аналогічного договору, а викладення вимоги у такій редакції незаконно унеможливлює та безпідставно позбавляє Скаржника можливості використати наявний у нього аналогічний договір, що свідчить про безпідставність і незаконність такої вимоги, а також її дискримінаційний характер.
Участь у такій закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають аналогічний договір ВИКЛЮЧНО на надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту, а також мають відгук до аналогічного договору, датований виключно 2025 роком.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Додатку 1,6 до тендерної документації, на надати можливість нам, як потенційному учаснику надатиу складі пропозиції аналогічний договір також і на монтаж системи пожежної сигналізації та надати можливість надати відгук до аналогічного договору, датований також 2024 роком.
В якості доказів надаємо: аналогічний Договір №94 від 21.06.2022 року за предметом : Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Монтаж системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, передавання тривожних сповіщень у приміщенні четвертого поверху адміністративно-житлового будинку, за адресою:м.Одеса, вул. 1-ша Сортувальна, 38-А)ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування(додається до скарги, як доказ, додаток №4), та відгук до нього, який датований 2024 роком (додаток №4 до скарги).
×
-
Назва доказу:
аналогічний Договір №94 від 21.06.2022 року за предметом : Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Монтаж системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, передавання тривожних сповіщень у приміщенні четвертого поверху адміністративно-житлового будинку, за адресою:м.Одеса, вул. 1-ша Сортувальна, 38-А)ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення
-
Повʼязаний документ:
досвід сортувальна.rar
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Додатку 1,6 до тендерної документації, на надати можливість нам, як потенційному учаснику надатиу складі пропозиції аналогічний договір також і на монтаж системи пожежної сигналізації та надати можливість надати відгук до аналогічного договору, датований також 2024 роком.
Запити Органу оскарження
Номер:
53c75a10fe6c4b4682d4b4948a55158d
Тема запиту:
Не дискімінаційна вимога
Текст запиту:
Ознайомившись зі скаргою можемо надати наступні ґрунтовні заперечення: 3. Згідно вимог Додатку 6 до тендерної документації та Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена наступні дискримінаційні вимоги до учасників, а саме:
«У таблиці 4 «Довідка, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Учасник повинен зазначити наявність досвіду виконання наступних аналогічних договорів із обов’язковим наданням документального підтвердження виконання таких договорів:
1) Договір (не менше 1-го) надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками, що є невід’ємними частинами до договору;
- копію (ї) акту (ів) про надання послуг (виконаних робіт) за Договором;
- копію(ї) позитивного(их) відгуку(ів) від підприємства-замовника, який(і) датований(і) 2025 роком.»
Під вимогою до аналогічного договору «надання послуг по поточному ремонту або встановленню протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту», Замовник розуміє та дає можливість усім часникам надати аналогічний договір або на надання послуг по поточному ремонту протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту, або на послуги встановлення протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту. Умовами тендерної документації не вимагається щоб предмет аналогічного договору звучав як «Надання послуг по поточному ремонту або встановлення протипожежного обладнання та систем протипожежного захисту». Достатньо надати аналогічний договір який по своїй суті відповідає вищевказаній вимозі або містить перелік послуг які відповідатимуть даній умові.
Окрім того, повідомляємо, що Скаржник має досвід та має відповідні аналогічні договори, згідно інформації, яку Замовником проаналізовано в електронній системі закупівель згідно оголошень №№ UA-2024-06-26-008558-a, UA-2024-12-05-003593-a, UA-2025-05-08-012263-a та багато інших.
Щодо дати відгуку повідомляємо, що вимога сформована у такій редакції щоб переконатися у якості наданих послуг потенційними учасниками. На нашу думку отримати позитивний відгук може будь-який потенційний учасник в будь-який період, якщо він якісно надавав послуги. Жодної дискримінації у цій вимозі не має, окрім того Скаржник документально не підтвердив та не довів (доказів не надав) що він може отримати позитивний відгук датований 2025 роком.
Тому вважаємо вказану вимогу не дискримінаційною, а такою що відповідає вимогам законодавства.
Дата опублікування:
16.09.2025 10:28
Номер:
7c9733e8d62349788b9934bae49621e6
Тема запиту:
Не дискримінаційна вимога
Текст запиту:
Ознайомившись зі скаргою можемо надати наступні ґрунтовні заперечення:
1. Згідно вимоги п.6 розділу 3 тендерної документації та згідно вимог Додатку 6 до тендерної документації Замовником встановлено наступну вимогу до учасників, а саме:
«Учасник торгів в своїй діяльності повинен використовувати системи управління якістю. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
- Діючі сертифікати, видані на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020.»
Відповідна вимога тендерної документації не суперечить положенню частини п’ятої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Важливим, є той факт, що будь-який учасник вправі отримати відповідний сертифікат. Скаржник у тексті скарги не доводить неможливості виконання вимоги тендерної документації, а лише акцентує увагу на небажанні її виконання, що не доводить її дискримінаційний характер.
Також зазначаємо, що скаржник якось дивно трактує Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852. Зазначаючи про те, що дані Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення тільки діючих сертифікатів, виданих на ім’я Учасника або субпідрядника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018. Окрім того повідомляємо, що умовами тендерної документації передбачено можливість надання сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 50001:2020 як учасником так і його субпідрядником.
Тому вважаємо вказану вимогу не дискримінаційною, а такою що відповідає вимогам законодавства.
Дата опублікування:
16.09.2025 10:24
Номер:
f5477aee28ca4c84afa7334293fa09b5
Тема запиту:
Не дискрімінвційна вимога
Текст запиту:
Ознайомившись зі скаргою можемо надати наступні ґрунтовні заперечення: 2. Згідно вимоги п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 6 до тендерної документації Замовником встановлено наступну дискримінаційну вимогу до учасників, а саме:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозиції Оригінал або належним чином завірену копію ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності щодо виконання робіт, які передбачені Додатком 3 до тендерної документації (якщо отримання ліцензії або декларації на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством).»
Зазначаємо що умовами тендерної документації (пп. 1.7.4. п. 7 розділ І) передбачено що, документи, які вимагаються від учасників умовами цієї ТД, але не передбачені для них чинним законодавством України, або законодавством країн учасників – нерезидентів України для таких учасників, не подаються останніми в складі своєї тендерної пропозиції. При цьому, такий учасник – нерезидент України повинен надати на заміну відсутнього документу у складі тендерної пропозиції аналогічний документ (у випадку, якщо наявність такого документу передбачена законодавством країни учасника – нерезидента України), а також надати відповідне пояснення причин ненадання документу, що вимагається умовами документації чи надання аналогічного документу. Також пп. 3.1.7. п. 1 розділ ІІІ тендерної документації передбачено - Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Вимога щодо надання у складі пропозиції оригіналу або належним чином завіреної копії ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності включає в себе також і можливість надання наказу ДСНС України про видачу ліцензії або витягу з ліцензійного реєстру, тощо, із можливістю додавання відповідного пояснення.
Тому вважаємо вказану вимогу не дискримінаційною, а такою що відповідає вимогам законодавства.
Дата опублікування:
16.09.2025 10:26