-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
система приводу гідравлічного насосу Hydraulic Pump Drives P/N D290P0101101, комплект для заміни валу несучого гвинта Lower Gear Support P/N 2078.10.25.00
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 6 днів назад
4 200 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
05.09.2025 16:19 - 14.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на рішення Замовника щодо відхилення ТОВ ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ
Номер:
e14a86bfaaba43ca82378d3e1f5f62cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-05-011913-a.a2
Назва:
скарга на рішення Замовника щодо відхилення ТОВ ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ
Скарга:
Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2025-09-05-011913-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Протоколом №382 від 22.09.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі – Протокол №382 від 22.09.2025 або Протокол відхилення) було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ».
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга__UA-2025-09-05-011913-a.docx 27.09.2025 14:25
- Скарга__UA-2025-09-05-011913-a.pdf 27.09.2025 14:25
- ДОГОВІР ПОСТАВКИ Nº11-25.pdf 27.09.2025 14:25
- Додаток 1_довідка про виконання аналогічного договору.pdf 27.09.2025 14:25
- протокол відхилення.pdf 27.09.2025 14:25
- Додаток 1.doc 27.09.2025 14:25
- sign.p7s 27.09.2025 14:52
- пояснення в амку_.docx 29.09.2025 18:26
- _Протокол від 01.10.25 надання інформації_пояснення.docx 01.10.2025 17:27
- інформація пояснення.pdf 01.10.2025 17:27
- Інформація_пояснення_щодо_Закупівлі__01.10.25[1].docx 01.10.2025 17:27
- протокол пояснення.pdf 01.10.2025 17:27
- П. 52. Протокол про відміну прийнятого рішення щодо переможця _ відхилення учасника за результатом розгляду скарги АМКУ.docx 10.10.2025 13:01
- рішення від 30.09.2025 №14817.pdf 30.09.2025 17:08
- інформація про резолютивну частину рішення від 07.10.2025 №15189.pdf 08.10.2025 12:47
- рішення від 07.10.2025 №15189.pdf 09.10.2025 11:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.09.2025 14:58
Дата розгляду скарги:
07.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.09.2025 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.10.2025 11:05
Дата виконання рішення Замовником:
10.10.2025 13:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Антимонопольного комітету № 15189-р/пк-пз від 07.10.2025 року виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
828cbcafaae347d797ca0243858bec79
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірного відхилення ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2025-09-05-011913-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Протоколом №382 від 22.09.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі – Протокол №382 від 22.09.2025 або Протокол відхилення) було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ».
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ».
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Фактичні обставини
Протоколом №382 від 22.09.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі – Протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ».
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного відхилення ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ»
У Протоколі №382 від 22.09.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовник встановив наступне:
«Під час розгляду першого питання порядку денного:
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) та статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності:
Учасник не надав документального підтвердження виконання договору згідно з п. 3.2. На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору, надати копію договору (договорів), зазначеного у довідці з усіма додатками та з документальним підтвердженням його виконання (накладна (видаткова накладна)) згідно з Кваліфікаційними критеріями.»
Також, у продовженні протоколу Уповноважена особа зазначає:
«аналогічний договір поданий ТОВ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" в розумінні цієї Тендерної документації не є договором на постачання товару, який відповідає необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, що прописані в технічній специфікації та/або який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015.
Аналогічний договір поданий ТОВ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" взагалі не містить предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015, а також після консультації з службою ІАС- конденсатор, зазначений в аналогічному договорі Учасника за своїми технічними та якісними характеристиками не відповідає предмету закупівлі, позаяк це електронна деталь, а предмет закупівлі - це складний комплекс, який складається з багатьох механічних компонентів.»
На обґрунтування своєї позиції Замовник вказує:
«Замовник не може надати 24 години на виправлення невідповідностей учаснику, якщо виправлення в технічній специфікації призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з законодавством про публічні закупівлі, якщо учасник не надав документи або інформацію, що стосуються технічних, якісних чи кількісних характеристик предмета закупівлі, замовник відхиляє його пропозицію без надання строку для виправлення.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Скаржник повністю не погоджується із даним рішенням, у зв’язку з чим подає цю скаргу з наступних підстав.
Зазначене рішення є незаконним та необґрунтованим, оскільки спір стосується кваліфікаційного документа (доказ досвіду за ст. 16 Закону), а не технічної специфікації предмета закупівлі, і така невідповідність підлягала усуненню за механізмом 24 години.
Так, відповідно до пункту 1 Додатку №1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі». Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям.»:
«
№ п/п Кваліфікаційні критерії Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям
1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Довідка про виконання аналогічного* договору складена за нижченаведеною формою (на фірмовому бланку);
ДОВІДКА
про виконання аналогічного договору
Ми, (назва Учасника), надаємо інформацію щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору
№ п/п № та дата договору Предмет договору Загальна вартість договору Найменування Замовника, адреса та телефон
…
…
*Аналогічним договором в розумінні цієї Тендерної документації є договір на постачання товару, який відповідає необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, що прописані в технічній специфікації та/або який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015.
Посада, прізвище, ініціали, підпис керівника/іншої уповноваженої особи (зазначаються посада, прізвище та ініціали) учасника з проставленням печатки (за наявності).
3.2. На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору, надати копію договору (договорів), зазначеного у довідці з усіма додатками та з документальним підтвердженням його виконання (накладна (видаткова накладна);
Не менше одного, але при бажанні, Учасник має право розширити перелік виконаних договорів. Оригінали (копії) договорів надаються для всіх договорів, які зазначені в Довідці як аналогічні.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.»
Отже, документи на підтвердження досвіду є кваліфікаційними, а не складовою технічної специфікації.
Як підставу відхилення Замовник у Протоколі відхилення зазначає пп. 2 п. 44 Особливостей. Однак, застосування підпункту 2 пункту 44 «Особливостей» передбачає, що Замовник відхиляє пропозицію у разі невідповідності технічній специфікації «крім невідповідності, що може бути усунена відповідно до п. 43 Особливостей». Тобто, навіть при сумніві спочатку необхідно перевірити, чи підлягає недолік виправленню за 24 години; лише якщо це об’єктивно неможливо, допускається відхилення. Тут такий аналіз не проведено, а посилання на «зміну предмета» — помилкове за суттю.
Згідно п. 43 Особливостей передбачено:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Наданий нами аналогічний договір — це документ кваліфікаційного характеру (досвід виконання за ст. 16 Закону), а не частина технічної специфікації щодо предмета закупівлі. Відтак, посилання Замовника на неможливість надання 24 годин саме через «зміну предмета закупівлі/технічних характеристик» є безпідставним та не відноситься до спірного документа.
Таким чином, Замовник порушив законодавством гарантоване нам право на усунення невідповідностей по аналогічному договору, згідно п. 43 Особливостей.
Пункт 43 Особливостей зобов’язує замовника розмістити в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у випадку, коли такі невідповідності стосуються зокрема:
- документів, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям (у т.ч. досвід виконання аналогічних договорів);
- документів/відомостей, надання яких вимагалося тендерною документацією, якщо їх недоліки можуть бути усунені без зміни предмета/ціни/технічних характеристик.
Відсутність у тексті договору згадки про «четверту цифру ДК 021:2015» не змінює предмета закупівлі, не змінює технічні, якісні або кількісні характеристики предмета закупівлі та може бути усунена шляхом виправлення протягом 24 годин.
Відмова у застосуванні механізму 24 годин у такій ситуації суперечить п. 43 Особливостей, а порушує права Учасника з огляду на таке. П. 43 Особливостей встановлює обов’язок (а не право) замовника розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації/документах, поданих учасником, і надати строк не менше 24 годин для їх виправлення. Застосування цього механізму не є дискреційним, окрім прямо визначених випадків, коли виправлення призводить до зміни предмета закупівлі, ціни, марки/моделі, технічних характеристик тощо. Наша невідповідність стосується кваліфікаційного документа (аналогічний договір) і не змінює предмета закупівлі чи технічні характеристики пропозиції, отже підлягає усуненню у порядку п. 43 Особливостей.
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює принципи здійснення закупівель: добросовісна конкуренція, недискримінація, рівне ставлення, об’єктивність та неупередженість оцінки, пропорційність. Відбулось порушення принципів Закону (ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»). Незастосування механізму 24 годин у виправній ситуації є проявом суб’єктивного розгляду нашої пропозиції та порушує принципи недискримінації, добросовісної конкуренції, пропорційності та об’єктивної та неупередженої оцінки. Надання 24 годин саме і покликане запобігти безпідставному усуненню учасників через формальні чи документальні невідповідності, що не впливають на зміст пропозиції.
З-боку Замовника, відбулось порушення процесуальних прав учасника. Ігнорування механізму 24 годин у ситуації, коли невідповідність може бути уснена й не змінює предмет/технічні характеристики, тягне неправомірність прийнятого рішення про відхилення та є самостійною підставою для його скасування і повернення пропозиції на етап виправлення з наданням строку, визначеного п. 43 Особливостей.
Право на 24 години є імперативним процесуальним правом учасника. Відповідно до пункту 43 Особливостей (Постанова КМУ №1178), у разі виявлення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у складі пропозиції (у тому числі в документах на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям за ст. 16 Закону), замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про їх усунення та надати строк не менше 24 годин для виправлення. Описана Замовником «невідповідність» стосується підтвердження досвіду (аналогічного договору), тобто сфери ст. 16 Закону, а не технічної специфікації предмета закупівлі. Відтак вона прямо підпадає під механізм п. 43 та могла бути усунута шляхом надання уточнюючих матеріалів.
Виняток про «зміну предмета/моделі/технічних характеристик» тут не застосовується. Пункт 43 Особливостей не дозволяє відмовляти в 24 годинах, якщо виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, ціни, марки/моделі або технічних характеристик у межах пропозиції за цією процедурою. У нашому випадку йдеться про ідентифікацію предметності раніше виконаного аналогічного договору (кваліфікаційний документ), а не про зміну пропонованого товару/робіт/послуг у цій закупівлі. Отже, посилання Замовника на неможливість надання 24 годин є юридично хибним.
Така поведінка Замовника є непропорційною (ст. 5 Закону) та створює нерівні умови участі, адже позбавляє Скаржника процесуальної можливості усунути формальні/технічні недоліки так само, як це мали б зробити інші учасники в аналогічній ситуації.
Отже, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ» є юридично необґрунтованим, безпідставним і таким, що повинно бути скасовано, а тендерна пропозиція Скаржника має бути повторно розглянута Замовником відповідно до вимог Закону та Особливостей. Просимо Орган оскарження, відновити порушені права Скаржника, шляхом скасування незаконного Протоколу №382 від 22.09.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Протоколом №382 від 22.09.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі – Протокол №382 від 22.09.2025 або Протокол відхилення) було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ».
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ».
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Фактичні обставини
Протоколом №382 від 22.09.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі – Протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ».
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного відхилення ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ»
У Протоколі №382 від 22.09.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовник встановив наступне:
«Під час розгляду першого питання порядку денного:
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) та статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності:
Учасник не надав документального підтвердження виконання договору згідно з п. 3.2. На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору, надати копію договору (договорів), зазначеного у довідці з усіма додатками та з документальним підтвердженням його виконання (накладна (видаткова накладна)) згідно з Кваліфікаційними критеріями.»
Також, у продовженні протоколу Уповноважена особа зазначає:
«аналогічний договір поданий ТОВ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" в розумінні цієї Тендерної документації не є договором на постачання товару, який відповідає необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, що прописані в технічній специфікації та/або який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015.
Аналогічний договір поданий ТОВ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" взагалі не містить предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015, а також після консультації з службою ІАС- конденсатор, зазначений в аналогічному договорі Учасника за своїми технічними та якісними характеристиками не відповідає предмету закупівлі, позаяк це електронна деталь, а предмет закупівлі - це складний комплекс, який складається з багатьох механічних компонентів.»
На обґрунтування своєї позиції Замовник вказує:
«Замовник не може надати 24 години на виправлення невідповідностей учаснику, якщо виправлення в технічній специфікації призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з законодавством про публічні закупівлі, якщо учасник не надав документи або інформацію, що стосуються технічних, якісних чи кількісних характеристик предмета закупівлі, замовник відхиляє його пропозицію без надання строку для виправлення.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Скаржник повністю не погоджується із даним рішенням, у зв’язку з чим подає цю скаргу з наступних підстав.
Зазначене рішення є незаконним та необґрунтованим, оскільки спір стосується кваліфікаційного документа (доказ досвіду за ст. 16 Закону), а не технічної специфікації предмета закупівлі, і така невідповідність підлягала усуненню за механізмом 24 години.
Так, відповідно до пункту 1 Додатку №1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі». Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям.»:
«
№ п/п Кваліфікаційні критерії Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям
1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Довідка про виконання аналогічного* договору складена за нижченаведеною формою (на фірмовому бланку);
ДОВІДКА
про виконання аналогічного договору
Ми, (назва Учасника), надаємо інформацію щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору
№ п/п № та дата договору Предмет договору Загальна вартість договору Найменування Замовника, адреса та телефон
…
…
*Аналогічним договором в розумінні цієї Тендерної документації є договір на постачання товару, який відповідає необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, що прописані в технічній специфікації та/або який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015.
Посада, прізвище, ініціали, підпис керівника/іншої уповноваженої особи (зазначаються посада, прізвище та ініціали) учасника з проставленням печатки (за наявності).
3.2. На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору, надати копію договору (договорів), зазначеного у довідці з усіма додатками та з документальним підтвердженням його виконання (накладна (видаткова накладна);
Не менше одного, але при бажанні, Учасник має право розширити перелік виконаних договорів. Оригінали (копії) договорів надаються для всіх договорів, які зазначені в Довідці як аналогічні.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.»
Отже, документи на підтвердження досвіду є кваліфікаційними, а не складовою технічної специфікації.
Як підставу відхилення Замовник у Протоколі відхилення зазначає пп. 2 п. 44 Особливостей. Однак, застосування підпункту 2 пункту 44 «Особливостей» передбачає, що Замовник відхиляє пропозицію у разі невідповідності технічній специфікації «крім невідповідності, що може бути усунена відповідно до п. 43 Особливостей». Тобто, навіть при сумніві спочатку необхідно перевірити, чи підлягає недолік виправленню за 24 години; лише якщо це об’єктивно неможливо, допускається відхилення. Тут такий аналіз не проведено, а посилання на «зміну предмета» — помилкове за суттю.
Згідно п. 43 Особливостей передбачено:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Наданий нами аналогічний договір — це документ кваліфікаційного характеру (досвід виконання за ст. 16 Закону), а не частина технічної специфікації щодо предмета закупівлі. Відтак, посилання Замовника на неможливість надання 24 годин саме через «зміну предмета закупівлі/технічних характеристик» є безпідставним та не відноситься до спірного документа.
Таким чином, Замовник порушив законодавством гарантоване нам право на усунення невідповідностей по аналогічному договору, згідно п. 43 Особливостей.
Пункт 43 Особливостей зобов’язує замовника розмістити в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у випадку, коли такі невідповідності стосуються зокрема:
- документів, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям (у т.ч. досвід виконання аналогічних договорів);
- документів/відомостей, надання яких вимагалося тендерною документацією, якщо їх недоліки можуть бути усунені без зміни предмета/ціни/технічних характеристик.
Відсутність у тексті договору згадки про «четверту цифру ДК 021:2015» не змінює предмета закупівлі, не змінює технічні, якісні або кількісні характеристики предмета закупівлі та може бути усунена шляхом виправлення протягом 24 годин.
Відмова у застосуванні механізму 24 годин у такій ситуації суперечить п. 43 Особливостей, а порушує права Учасника з огляду на таке. П. 43 Особливостей встановлює обов’язок (а не право) замовника розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації/документах, поданих учасником, і надати строк не менше 24 годин для їх виправлення. Застосування цього механізму не є дискреційним, окрім прямо визначених випадків, коли виправлення призводить до зміни предмета закупівлі, ціни, марки/моделі, технічних характеристик тощо. Наша невідповідність стосується кваліфікаційного документа (аналогічний договір) і не змінює предмета закупівлі чи технічні характеристики пропозиції, отже підлягає усуненню у порядку п. 43 Особливостей.
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює принципи здійснення закупівель: добросовісна конкуренція, недискримінація, рівне ставлення, об’єктивність та неупередженість оцінки, пропорційність. Відбулось порушення принципів Закону (ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»). Незастосування механізму 24 годин у виправній ситуації є проявом суб’єктивного розгляду нашої пропозиції та порушує принципи недискримінації, добросовісної конкуренції, пропорційності та об’єктивної та неупередженої оцінки. Надання 24 годин саме і покликане запобігти безпідставному усуненню учасників через формальні чи документальні невідповідності, що не впливають на зміст пропозиції.
З-боку Замовника, відбулось порушення процесуальних прав учасника. Ігнорування механізму 24 годин у ситуації, коли невідповідність може бути уснена й не змінює предмет/технічні характеристики, тягне неправомірність прийнятого рішення про відхилення та є самостійною підставою для його скасування і повернення пропозиції на етап виправлення з наданням строку, визначеного п. 43 Особливостей.
Право на 24 години є імперативним процесуальним правом учасника. Відповідно до пункту 43 Особливостей (Постанова КМУ №1178), у разі виявлення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у складі пропозиції (у тому числі в документах на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям за ст. 16 Закону), замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про їх усунення та надати строк не менше 24 годин для виправлення. Описана Замовником «невідповідність» стосується підтвердження досвіду (аналогічного договору), тобто сфери ст. 16 Закону, а не технічної специфікації предмета закупівлі. Відтак вона прямо підпадає під механізм п. 43 та могла бути усунута шляхом надання уточнюючих матеріалів.
Виняток про «зміну предмета/моделі/технічних характеристик» тут не застосовується. Пункт 43 Особливостей не дозволяє відмовляти в 24 годинах, якщо виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, ціни, марки/моделі або технічних характеристик у межах пропозиції за цією процедурою. У нашому випадку йдеться про ідентифікацію предметності раніше виконаного аналогічного договору (кваліфікаційний документ), а не про зміну пропонованого товару/робіт/послуг у цій закупівлі. Отже, посилання Замовника на неможливість надання 24 годин є юридично хибним.
Така поведінка Замовника є непропорційною (ст. 5 Закону) та створює нерівні умови участі, адже позбавляє Скаржника процесуальної можливості усунути формальні/технічні недоліки так само, як це мали б зробити інші учасники в аналогічній ситуації.
Отже, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ» є юридично необґрунтованим, безпідставним і таким, що повинно бути скасовано, а тендерна пропозиція Скаржника має бути повторно розглянута Замовником відповідно до вимог Закону та Особливостей. Просимо Орган оскарження, відновити порушені права Скаржника, шляхом скасування незаконного Протоколу №382 від 22.09.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою.
×
-
Назва доказу:
4
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1.doc
-
-
Назва доказу:
3
-
Повʼязаний документ:
протокол відхилення.pdf
-
-
Назва доказу:
2
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1_довідка про виконання аналогічного договору.pdf
-
-
Назва доказу:
1
-
Повʼязаний документ:
ДОГОВІР ПОСТАВКИ Nº11-25.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ " просить: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Встановити органом оскарження наявність порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі: «ДК 021:2015 34740000-6 Обладнання для повітряних і космічних літальних апаратів, тренажери, симулятори та супутні деталі (система приводу гідравлічного насосу Hydraulic Pump Drives P/N D290P0101101, комплект для заміни валу несучого гвинта Lower Gear Support P/N 2078.10.25.00)», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-09-05-011913-a. 3. Зобов’язати Замовника - Державна установа «Центр авіаційного забезпечення Національної поліції України» – скасувати Протокол №382 від 22.09.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою.
Запити Органу оскарження
Номер:
2f9bbf5032c6494ea8ba94a04c3dcffa
Тема запиту:
позиція Замовника
Текст запиту:
Щодо відхилення тендерної пропозиції
Дата опублікування:
01.10.2025 17:27
Номер:
5a00e2ea73864a23af9ebca125566c06
Тема запиту:
Позиція Замовника
Текст запиту:
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми
Дата опублікування:
29.09.2025 18:26
Вимога
Є відповідь
Щодо неправомірного відхилення ТОВ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ"
Номер:
907c25f4897748d2965dbb86f969a7cc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-05-011913-a.b1
Назва:
Щодо неправомірного відхилення ТОВ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ"
Вимога:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" вважає рішення викладене в Протоколі №382 від 22.09.2025 щодо відхилення нашої тендерної пропозиції незаконним та просить скасувати його з наступних підстав.
В Протоколі Уповноваженої особи №382 від 22.09.2025 зазначено, що аналогічний договір поданий ТОВ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" взагалі не містить предмет закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015. При цьому в протоколі вказано:
«Замовник не може надати 24 години на виправлення невідповідностей учаснику, якщо виправлення в технічній специфікації призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з законодавством про публічні закупівлі, якщо учасник не надав документи або інформацію, що стосуються технічних, якісних чи кількісних характеристик предмета закупівлі, замовник відхиляє його пропозицію без надання строку для виправлення.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Таким чином, Замовник порушив наше законодавством гарантоване право на усунення невідповідностей по аналогічному договору, згідно п. 43 Особливостей.
Наданий нами аналогічний договір — це документ кваліфікаційного характеру (досвід виконання за ст. 16 Закону), а не частина технічної специфікації щодо предмета закупівлі. Відтак, посилання Замовника на неможливість надання 24 годин саме через «зміну предмета закупівлі/технічних характеристик» є безпідставним та не відноситься до спірного документа.
Пункт 43 Особливостей зобов’язує замовника розмістити в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у випадку, коли такі невідповідності стосуються зокрема:
- документів, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям (у т.ч. досвід виконання аналогічних договорів);
- документів/відомостей, надання яких вимагалося тендерною документацією, якщо їх недоліки можуть бути усунені без зміни предмета/ціни/технічних характеристик.
Відсутність у тексті договору згадки про «четверту цифру ДК 021:2015» не змінює предмета закупівлі, не змінює технічні, якісні або кількісні характеристики предмета закупівлі та може бути усунена шляхом виправлення протягом 24 годин.
Відмова у застосуванні механізму 24 годин у такій ситуації суперечить п. 43 Особливостей, а порушує права Учасника з огляду на таке. П. 43 Особливостей встановлює обов’язок (а не право) замовника розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації/документах, поданих учасником, і надати строк не менше 24 годин для їх виправлення. Застосування цього механізму не є дискреційним, окрім прямо визначених випадків, коли виправлення призводить до зміни предмета закупівлі, ціни, марки/моделі, технічних характеристик тощо. Наша невідповідність стосується кваліфікаційного документа (аналогічний договір) і не змінює предмета закупівлі чи технічні характеристики пропозиції, отже підлягає усуненню у порядку п. 43.
Підп. 2 п. 44 дозволяє відхилення у разі невідповідності технічній специфікації «крім невідповідностей… що може бути усунена… відповідно до п. 43». Тобто, навіть коли Замовник вбачає недолік, він спершу повинен перевірити, чи підлягає він виправленню за п. 43, і лише у разі неможливості такого виправлення — відхиляти. У нашому випадку така перевірка не здійснена, а відмова в 24 годинах обґрунтована нормою, яка стосується технічної специфікації, тоді як ідеться про підтвердження досвіду (ст. 16 Закону), що прямо належить до категорії документів, які зазвичай виправляються (надання пояснення, уточнених копій специфікацій/актів тощо).
Відбулось порушення принципів Закону (ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»). Незастосування механізму 24 годин у виправній ситуації є проявом суб’єктивного розгляду нашої пропозиції та порушує принципи недискримінації, добросовісної конкуренції, пропорційності та об’єктивної та неупередженої оцінки. Надання 24 годин саме і покликане запобігти безпідставному усуненню учасників через формальні чи документальні огріхи, що не впливають на зміст пропозиції.
Відбулось порушення процесуальних прав учасника. Ігнорування механізму 24 годин у ситуації, коли невідповідність може бути уснена й не змінює предмет/технічні характеристики, тягне неправомірність прийнятого рішення про відхилення та є самостійною підставою для його скасування і повернення пропозиції на етап виправлення з наданням строку, визначеного п. 43 Особливостей.
ТОВ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" просить:
1) Скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ», викладене у Протоколі №382 від 22.09.2025 р., адже воно є незаконним, неправомірним та необґрунтованим.
2) Розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей за п. 43 Особливостей, надавши 24 години для подання уточнюючих/додаткових документів щодо аналогічного договору.
3) Повторно розглянути нашу тендерну пропозицію з урахуванням законодавчих норм та з дотриманням принципів ст. 5 Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога ТОВ ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ__.docx 25.09.2025 17:44
Дата подачі:
25.09.2025 17:44
Вирішення:
Виходячи зі змісту Вимоги та норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, необхідно надати додаткову інформацію на Вимогу такого змісту:
22.09.2025 Протокольним рішенням № 382 уповноваженої особи було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ".
- Учасник не надав документального підтвердження виконання договору згідно з п. 3.2. На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору, надати копію договору (договорів), зазначеного у довідці з усіма додатками та з документальним підтвердженням його виконання (накладна (видаткова накладна) згідно з Кваліфікаційними критеріями. А саме
А саме аналогічний договір поданий ТОВ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ" в розумінні цієї Тендерної документації не є договором на постачання товару, який відповідає необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, що прописані в технічній специфікації та/або який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015.
Аналогічний договір поданий ТОВ "ПРОМАВІАТЕХНОЛОГІЇ взагалі не містить предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015, а також після консультації з службою ІАС- конденсатор, зазначений в аналогічному договорі Учасника за своїми технічними та якісними характеристиками не відповідає предмету закупівлі, позаяк це електронна деталь, а предмет закупівлі - це складний комплекс, який складається з багатьох механічних компонентів.
Відповідно до абзацу 1 пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Згідно з частиною 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник не надає 24 години на виправлення невідповідностей учаснику, якщо виправлення в технічній специфікації призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з законодавством про публічні закупівлі, якщо учасник не надав документи або інформацію, що стосуються технічних, якісних чи кількісних характеристик предмета закупівлі, замовник відхиляє його пропозицію без надання строку для виправлення.
Механізм 24 годин не застосовується
• Якщо учасник не надав аналогічний договір, який не відповідає предмету закупівлі.
• Якщо учасник надав неправильний або недостатній документ, але ціна такої документації не впливає на предмет закупівлі.
• Якщо учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції.
• Якщо учасник змінив предмет закупівлі під час виправлення невідповідностей, повідомленням про таке буде відхилення пропозиції, що не відповідає нормі про 24 години.
24 години на усунення невідповідностей не надаються, якщо предмет закупівлі в аналогічному договорі не відповідає предмету закупівлі в тендерній пропозиції, оскільки це вважається зміною предмета закупівлі, а не технічною помилкою, яку можна виправити. Виправленню підлягають лише ті невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі, його технічних, якісних або кількісних характеристик.Саме тому дана вимога
не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено