-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами
Завершена
180 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
05.09.2025 15:24 - 10.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Номер:
522ee05ecf574c849caa937481316ae9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-05-010242-a.a1
Назва:
Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ КАРДІОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР (1).pdf 23.09.2025 11:14
- Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.pdf 23.09.2025 11:14
- Рішення № 84 від 22.09.2025.doc 23.09.2025 11:14
- Скарга АМКУ ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ КАРДІОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР.pdf (1).p7s 23.09.2025 11:14
- Щодо практики застосування норм права у випадку колізії - Лист № 758-0-2-08-19 від 26.12.2008 - d280531-20081226.docx 23.09.2025 11:14
- sign.p7s 23.09.2025 11:19
- Рішення від 25.09.2025 № 14638.pdf 25.09.2025 12:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.10.2025 № 15037.pdf 06.10.2025 13:00
- Рішення від 03.10.2025 № 15037.pdf 08.10.2025 12:04
- 2. Продовження додатку 3.pdf 29.09.2025 12:49
- 3.Тендерна документація.doc 29.09.2025 12:49
- 1. Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 1033425.pdf 29.09.2025 12:49
- Пояснення до скарги.pdf 29.09.2025 12:49
- 4. Додаток 2 до тендерної документації.docx 29.09.2025 12:49
- Пояснення щодо скарги.doc 29.09.2025 12:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.09.2025 11:53
Дата розгляду скарги:
03.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.09.2025 12:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.10.2025 12:04
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d7828dbc6f154934980e42ea3157f66a
Заголовок пункту скарги:
Скаржник не погоджується з відхиленням його тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
На рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
05.09.2025 року ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ КАРДІОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: Послуги з управління медичними та небезпечними відходами, код ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, з очікуваною вартістю 911 400,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
У процедурі закупівлі взяло участь 3 учасника: ТОВ «А-ЕНЕРГО» ( далі –Скаржник), ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" та ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ".
Аукціон в Процедурі закупівлі проводився, Скаржником було надано найбільш економічно вигідну пропозицію та 16.09.2025 року розпочалась процедура розгляду пропозиції Скаржника.
22.09.2025 року Замовником було оприлюднено Протокол (Протокол Рішення уповноваженої особи) №84 від 22.09.2025 року про відхилення пропозиції Скаржника, згідно якого було прийняте рішення:
«Відхилити пропозицію Учасника ТОВ "А-ЕНЕРГО" (ЄДРПОУ 40277858) на підставі абз. 5 пп. 1 п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 117. Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.»
18.09.2025 року Замовником було опубліковано вимогу про усунення невідповідностей з наступним вмістом:
За результатами розгляду пропозиції Учасника виявлено невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, а саме:
1. Невідповідність пункту 6, розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» згідно з яким від Учасника вимагається: «оригінал або копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що виданий уповноваженим органом та є дійсним на строк надання послуг по цій закупівлі, який містить коди відходів які визначені в предметі закупівлі згідно Національного переліку відходів (згідно з Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102).»
У складі пропозиції Учасника міститься дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25, який, згідно із інформацією з реєстру суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів, виданий по спрощеній процедурі у рамках експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів відповідно до Постанови КМУ від 25 березня 2025 р. № 340. Згідно цієї Постанови строк дії наданого дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів закінчується 1 вересня 2025 року.
Таким чином у складі пропозиції Учасника відсутній дозвіл, що є дійсним на строк надання послуг по цій закупівлі.
Отже, для усунення невідповідності Учасник повинен надати:
Оригінал або копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що виданий уповноваженим органом та є дійсним на строк надання послуг по цій закупівлі, який містить коди відходів які визначені в предметі закупівлі згідно Національного переліку відходів (згідно з Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102).
2. Невідповідність п.7.2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації . У складі пропозиції Учасника відсутній підписаний з його боку проект договору (Додаток 4 до тендерної документації).
Отже, для усунення невідповідності Учасник повинен надати підписаний з його боку проект договору (Додаток 4 до тендерної документації).
19.09.2025 року На виконання вимоги про виправлення невідповідності Скаржником було завантажено такі документи:
• Лист-пояснення щодо строку дії дозволу.pdf
• Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.pdf
• Підписаний проєкт договору чернівецький кардіо.pdf
Лист-пояснення вих. №2а-1909 від 19.09.2025р, має наступний зміст:
Лист-пояснення
до вимоги про виправлення невідповідностей
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «А-ЕНЕРГО» відповідно до пункту 1 вимоги на виправлення невідповідностей протягом 24 годин, щодо строку дії дозволу на оброблення повідомляє наступне:
Відповідності до ч. 1 ст. 4 даного Закону, виключно законами, які регулюють відносини, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа.
У відповідності до ч. 9 ст. 42 Закону України «Про управління відходами» дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів є безстроковим, крім дозволу на захоронення відходів, який видається на розрахунковий строк експлуатації полігона.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 затверджено реалізацію протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою (до 30.06.2026) експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (далі – експериментальний проект).
За вимогами ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами», всі дозволи, отримані за експериментальним проектом є безстроковими.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 р. № 340 до вказаного проекту були внесено зміни.
Зокрема, розширено експериментальний проект на всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з відходами за кодами R1 – R13 та D1 – D15 відповідно до додатків 1 і 2 до Закону України «Про управління відходами» за наявності позитивного висновку державної екологічної експертизи та/або висновку з оцінки впливу на довкілля, якщо діяльність, яка оцінена висновком державної екологічної експертизи або висновком з оцінки впливу на довкілля, відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» та вказано, що строк дії дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, отриманих відповідно до цього пункту, закінчується 1 вересня 2025 року.
Проте, з огляду на вимоги ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами», строки, вказані у Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 (зі змінами) є нікчемними (не відповідають закону, не створюють правових наслідків), а офіційні відповіді посадових осіб Міндовкілля щодо цього питання, порушують ст. 19 Конституції України
Правові та організаційні засади правотворчої діяльності, принципи і порядок її здійснення, а також правила дії нормативно-правових актів, усунення прогалин, подолання колізій у нормативно-правових актах регламентовано Законом України «Про правотворчу діяльність».
Відповідно до ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» колізія норм права – це протиріччя або невідповідність між нормами права у нормативно-правових актах, що регулюють одні й ті самі суспільні відносини.
Положення ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами» щодо безстрокового терміну дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та строк дії дозволу до 01 вересня 2025 року, вказаний у Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 (зі змінами) є колізією норм права.
Відповідно до ч 3 ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» у разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами різної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають норми, що містяться у нормативно-правовому акті вищої юридичної сили.
Аналогічну позицію висловлює Мінюст у своєму листі https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0758323-08#Text Щодо практики застосування норм права у випадку колізії від 26.12.2008 № 758-0-2-08-19
Отже відповідно до ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами» дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, у т.ч. отриманий за спрощеною процедурою, є безстроковим, крім дозволу на захоронення відходів, який видається на розрахунковий строк експлуатації полігона.
Учасником було надано Дозвіл №10334/25 від 09.05.2025 року, що є чинним на момент проведення публічної закупівлі та діє безстроково.
Всупереч поданим Скаржником поясненням Замовник відхилив пропозицію Скаржника, чим порушив права Скаржника та вимоги чинного законодавства.
Відповідності до ч. 1 ст. 4 даного Закону, виключно законами, які регулюють відносини, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа.
У відповідності до ч. 9 ст. 42 Закону України «Про управління відходами» дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів є безстроковим, крім дозволу на захоронення відходів, який видається на розрахунковий строк експлуатації полігона.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 затверджено реалізацію протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою (до 30.06.2026) експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (далі – експериментальний проект).
За вимогами ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами», всі дозволи, отримані за експериментальним проектом є безстроковими.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 р. № 340 до вказаного проекту були внесено зміни.
Зокрема, розширено експериментальний проект на всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з відходами за кодами R1 – R13 та D1 – D15 відповідно до додатків 1 і 2 до Закону України «Про управління відходами» за наявності позитивного висновку державної екологічної експертизи та/або висновку з оцінки впливу на довкілля, якщо діяльність, яка оцінена висновком державної екологічної експертизи або висновком з оцінки впливу на довкілля, відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» та вказано, що строк дії дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, отриманих відповідно до цього пункту, закінчується 1 вересня 2025 року.
Проте, з огляду на вимоги ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами», строки, вказані у Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 (зі змінами) є нікчемними (не відповідають закону, не створюють правових наслідків), а офіційні відповіді посадових осіб Міндовкілля щодо цього питання, порушують ст. 19 Конституції України
Правові та організаційні засади правотворчої діяльності, принципи і порядок її здійснення, а також правила дії нормативно-правових актів, усунення прогалин, подолання колізій у нормативно-правових актах регламентовано Законом України «Про правотворчу діяльність».
Відповідно до ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» колізія норм права – це протиріччя або невідповідність між нормами права у нормативно-правових актах, що регулюють одні й ті самі суспільні відносини.
Положення ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами» щодо безстрокового терміну дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та строк дії дозволу до 01 вересня 2025 року, вказаний у Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 (зі змінами) є колізією норм права.
Відповідно до ч 3 ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» у разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами різної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають норми, що містяться у нормативно-правовому акті вищої юридичної сили.
Аналогічну позицію висловлює Мінюст у своєму листі https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0758323-08#Text Щодо практики застосування норм права у випадку колізії від 26.12.2008 № 758-0-2-08-19 (надається як доказ).
Отже відповідно до ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами» дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, у т.ч. отриманий за спрощеною процедурою, є безстроковим, крім дозволу на захоронення відходів, який видається на розрахунковий строк експлуатації полігона.
Скаржником було надано Дозвіл №10334/25 від 09.05.2025 року, що є чинним на момент проведення публічної закупівлі та діє безстроково та відповідає вимогам тендерної документації, відповідно в Замовника відсутні правові підстави для відхилення пропозиції Скаржника.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
На рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
05.09.2025 року ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ КАРДІОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: Послуги з управління медичними та небезпечними відходами, код ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, з очікуваною вартістю 911 400,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
У процедурі закупівлі взяло участь 3 учасника: ТОВ «А-ЕНЕРГО» ( далі –Скаржник), ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" та ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ".
Аукціон в Процедурі закупівлі проводився, Скаржником було надано найбільш економічно вигідну пропозицію та 16.09.2025 року розпочалась процедура розгляду пропозиції Скаржника.
22.09.2025 року Замовником було оприлюднено Протокол (Протокол Рішення уповноваженої особи) №84 від 22.09.2025 року про відхилення пропозиції Скаржника, згідно якого було прийняте рішення:
«Відхилити пропозицію Учасника ТОВ "А-ЕНЕРГО" (ЄДРПОУ 40277858) на підставі абз. 5 пп. 1 п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 117. Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.»
18.09.2025 року Замовником було опубліковано вимогу про усунення невідповідностей з наступним вмістом:
За результатами розгляду пропозиції Учасника виявлено невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, а саме:
1. Невідповідність пункту 6, розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» згідно з яким від Учасника вимагається: «оригінал або копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що виданий уповноваженим органом та є дійсним на строк надання послуг по цій закупівлі, який містить коди відходів які визначені в предметі закупівлі згідно Національного переліку відходів (згідно з Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102).»
У складі пропозиції Учасника міститься дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25, який, згідно із інформацією з реєстру суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів, виданий по спрощеній процедурі у рамках експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів відповідно до Постанови КМУ від 25 березня 2025 р. № 340. Згідно цієї Постанови строк дії наданого дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів закінчується 1 вересня 2025 року.
Таким чином у складі пропозиції Учасника відсутній дозвіл, що є дійсним на строк надання послуг по цій закупівлі.
Отже, для усунення невідповідності Учасник повинен надати:
Оригінал або копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що виданий уповноваженим органом та є дійсним на строк надання послуг по цій закупівлі, який містить коди відходів які визначені в предметі закупівлі згідно Національного переліку відходів (згідно з Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102).
2. Невідповідність п.7.2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації . У складі пропозиції Учасника відсутній підписаний з його боку проект договору (Додаток 4 до тендерної документації).
Отже, для усунення невідповідності Учасник повинен надати підписаний з його боку проект договору (Додаток 4 до тендерної документації).
19.09.2025 року На виконання вимоги про виправлення невідповідності Скаржником було завантажено такі документи:
• Лист-пояснення щодо строку дії дозволу.pdf
• Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.pdf
• Підписаний проєкт договору чернівецький кардіо.pdf
Лист-пояснення вих. №2а-1909 від 19.09.2025р, має наступний зміст:
Лист-пояснення
до вимоги про виправлення невідповідностей
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «А-ЕНЕРГО» відповідно до пункту 1 вимоги на виправлення невідповідностей протягом 24 годин, щодо строку дії дозволу на оброблення повідомляє наступне:
Відповідності до ч. 1 ст. 4 даного Закону, виключно законами, які регулюють відносини, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа.
У відповідності до ч. 9 ст. 42 Закону України «Про управління відходами» дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів є безстроковим, крім дозволу на захоронення відходів, який видається на розрахунковий строк експлуатації полігона.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 затверджено реалізацію протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою (до 30.06.2026) експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (далі – експериментальний проект).
За вимогами ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами», всі дозволи, отримані за експериментальним проектом є безстроковими.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 р. № 340 до вказаного проекту були внесено зміни.
Зокрема, розширено експериментальний проект на всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з відходами за кодами R1 – R13 та D1 – D15 відповідно до додатків 1 і 2 до Закону України «Про управління відходами» за наявності позитивного висновку державної екологічної експертизи та/або висновку з оцінки впливу на довкілля, якщо діяльність, яка оцінена висновком державної екологічної експертизи або висновком з оцінки впливу на довкілля, відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» та вказано, що строк дії дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, отриманих відповідно до цього пункту, закінчується 1 вересня 2025 року.
Проте, з огляду на вимоги ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами», строки, вказані у Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 (зі змінами) є нікчемними (не відповідають закону, не створюють правових наслідків), а офіційні відповіді посадових осіб Міндовкілля щодо цього питання, порушують ст. 19 Конституції України
Правові та організаційні засади правотворчої діяльності, принципи і порядок її здійснення, а також правила дії нормативно-правових актів, усунення прогалин, подолання колізій у нормативно-правових актах регламентовано Законом України «Про правотворчу діяльність».
Відповідно до ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» колізія норм права – це протиріччя або невідповідність між нормами права у нормативно-правових актах, що регулюють одні й ті самі суспільні відносини.
Положення ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами» щодо безстрокового терміну дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та строк дії дозволу до 01 вересня 2025 року, вказаний у Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 (зі змінами) є колізією норм права.
Відповідно до ч 3 ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» у разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами різної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають норми, що містяться у нормативно-правовому акті вищої юридичної сили.
Аналогічну позицію висловлює Мінюст у своєму листі https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0758323-08#Text Щодо практики застосування норм права у випадку колізії від 26.12.2008 № 758-0-2-08-19
Отже відповідно до ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами» дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, у т.ч. отриманий за спрощеною процедурою, є безстроковим, крім дозволу на захоронення відходів, який видається на розрахунковий строк експлуатації полігона.
Учасником було надано Дозвіл №10334/25 від 09.05.2025 року, що є чинним на момент проведення публічної закупівлі та діє безстроково.
Всупереч поданим Скаржником поясненням Замовник відхилив пропозицію Скаржника, чим порушив права Скаржника та вимоги чинного законодавства.
Відповідності до ч. 1 ст. 4 даного Закону, виключно законами, які регулюють відносини, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа.
У відповідності до ч. 9 ст. 42 Закону України «Про управління відходами» дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів є безстроковим, крім дозволу на захоронення відходів, який видається на розрахунковий строк експлуатації полігона.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 затверджено реалізацію протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою (до 30.06.2026) експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (далі – експериментальний проект).
За вимогами ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами», всі дозволи, отримані за експериментальним проектом є безстроковими.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 р. № 340 до вказаного проекту були внесено зміни.
Зокрема, розширено експериментальний проект на всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з відходами за кодами R1 – R13 та D1 – D15 відповідно до додатків 1 і 2 до Закону України «Про управління відходами» за наявності позитивного висновку державної екологічної експертизи та/або висновку з оцінки впливу на довкілля, якщо діяльність, яка оцінена висновком державної екологічної експертизи або висновком з оцінки впливу на довкілля, відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» та вказано, що строк дії дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, отриманих відповідно до цього пункту, закінчується 1 вересня 2025 року.
Проте, з огляду на вимоги ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами», строки, вказані у Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 (зі змінами) є нікчемними (не відповідають закону, не створюють правових наслідків), а офіційні відповіді посадових осіб Міндовкілля щодо цього питання, порушують ст. 19 Конституції України
Правові та організаційні засади правотворчої діяльності, принципи і порядок її здійснення, а також правила дії нормативно-правових актів, усунення прогалин, подолання колізій у нормативно-правових актах регламентовано Законом України «Про правотворчу діяльність».
Відповідно до ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» колізія норм права – це протиріччя або невідповідність між нормами права у нормативно-правових актах, що регулюють одні й ті самі суспільні відносини.
Положення ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами» щодо безстрокового терміну дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та строк дії дозволу до 01 вересня 2025 року, вказаний у Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1003 (зі змінами) є колізією норм права.
Відповідно до ч 3 ст. 66 Закону України «Про правотворчу діяльність» у разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами різної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають норми, що містяться у нормативно-правовому акті вищої юридичної сили.
Аналогічну позицію висловлює Мінюст у своєму листі https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0758323-08#Text Щодо практики застосування норм права у випадку колізії від 26.12.2008 № 758-0-2-08-19 (надається як доказ).
Отже відповідно до ст. 4, 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст.42 Закону України «Про управління відходами» дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, у т.ч. отриманий за спрощеною процедурою, є безстроковим, крім дозволу на захоронення відходів, який видається на розрахунковий строк експлуатації полігона.
Скаржником було надано Дозвіл №10334/25 від 09.05.2025 року, що є чинним на момент проведення публічної закупівлі та діє безстроково та відповідає вимогам тендерної документації, відповідно в Замовника відсутні правові підстави для відхилення пропозиції Скаржника.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
Щодо практики застосування норм права у випадку колізії - Лист № 758-0-2-08-19 від 26.12.2008 - d280531-20081226.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ КАРДІОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР. 3. Зобов’язати ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ КАРДІОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Запити Органу оскарження
Номер:
444a0d43222348acb773421e768ad775
Тема запиту:
Пояснення щодо скарги
Текст запиту:
Шановна Комісія, надаємо пояснення щодо рішення про відхилення пропозиції Скаржника.
Відповідно до пункту 9 частини 2 ст. 17 Закону України «Про управління відходами» суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Згідно п.1 ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Враховуючи це в пункті 6, розділу ІІ Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» міститься вимога про надання документа: «6. Оригінал або копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що виданий уповноваженим органом та є дійсним на строк надання послуг по цій закупівлі, який містить коди відходів які визначені в предметі закупівлі згідно Національного переліку відходів (згідно з Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102).»
Просимо також звернути увагу Комісії, що зазначені вимоги тендерної документації не оскаржувалися потенційними учасниками.
На виконання вищезазначеної вимоги Скаржник ТОВ «А-ЕНЕРГО» подав у складі своєї тендерної пропозиції дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25. Зазначений дозвіл не наданий з повною інформацією.
При перевірці інформації, яка містяться у реєстрі Реєстр суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів по ТОВ «А-ЕНЕРГО» (Код ЄДРПОУ: 40277858) міститься продовження Дозволу (додаток 3 до порядку). Посилання на реєстр: https://eco.gov.ua/registers/deklaratsii-pro-provadzhennia-hospodarskoi-diialnosti-dozvil-na-zdiisnennia-operatsii-z-obroblennia-vidkhodiv
В останньому абзаці сторінки 7 продовження Дозволу (додаток 3 до порядку) зазначено, що дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25 виданий по спрощеній процедурі у рамках експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів відповідно до Постанови КМУ від 25 березня 2025 р. № 340. СТРОК ДІЇ ДОЗВОЛУ НА ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ З ОБРОБЛЕННЯ ВІДХОДІВ визначено постановою КМУ від 25 березня 2025 р. № 340 «Про внесення змін до Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів».
Постановою КМУ від 25 березня 2025 р. № 340 визначено:
4. Доповнити Порядок пунктом 11 1 такого змісту:
“11. 1 Для отримання дозволу на діючі об’єкти оброблення відходів суб’єкти господарювання, визначені абзацами сьомим - одинадцятим пункту 3 цього Порядку, діяльність яких не зазнала розширень та змін, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”, подають документи, визначені Порядком видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 8, ст. 391).
Строк дії дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, отриманих відповідно до цього пункту, закінчується 1 вересня 2025 року.”
Отже, строк дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25 відповідно до Постанови КМУ №340 від 25.03.2025 завершився 1 вересня 2025 року. Таким чином у складі пропозиції Скаржника ТОВ «А-ЕНЕРГО» відсутній дозвіл, що є дійсним на строк надання послуг по закупівлі.
Також в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів немає записів (посилання https://eco.gov.ua/registers/deklaratsii-pro-provadzhennia-hospodarskoi-diialnosti-dozvil-na-zdiisnennia-operatsii-z-obroblennia-vidkhodiv):
Скаржнику було виставлено вимогу про усунення невідповідності:
«Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 повідомляємо про вимогу усунути невідповідність в документах, що подані у складі тендерної пропозиції.
За результатами розгляду пропозиції Учасника виявлено невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, а саме:
1. Невідповідність пункту 6, розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» згідно з яким від Учасника вимагається: «оригінал або копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що виданий уповноваженим органом та є дійсним на строк надання послуг по цій закупівлі, який містить коди відходів які визначені в предметі закупівлі згідно Національного переліку відходів (згідно з Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102).» У складі пропозиції Учасника міститься дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25, який, згідно із інформацією з реєстру суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів, виданий по спрощеній процедурі у рамках експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів відповідно до Постанови КМУ від 25 березня 2025 р. № 340. Згідно цієї Постанови строк дії наданого дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів закінчується 1 вересня 2025 року. Таким чином у складі пропозиції Учасника відсутній дозвіл, що є дійсним на строк надання послуг по цій закупівлі.
Отже, для усунення невідповідності Учасник повинен надати: Оригінал або копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що виданий уповноваженим органом та є дійсним на строк надання послуг по цій закупівлі, який містить коди відходів які визначені в предметі закупівлі згідно Національного переліку відходів (згідно з Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102).
2. Невідповідність п.7.2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації . У складі пропозиції Учасника відсутній підписаний з його боку проект договору (Додаток 4 до тендерної документації).
Отже, для усунення невідповідності Учасник повинен надати підписаний з його боку проект договору (Додаток 4 до тендерної документації).»
На виконання вимоги Скаржником було завантажено:
- Лист-пояснення щодо строку дії дозволу.pdf
- Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.pdf
- Підписаний проєкт договору чернівецький кардіо.pdf
Скаржником було надано той самий дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25 строк дії якого відповідно до Постанови КМУ №340 від 25.03.2025 завершився 1 вересня 2025 року.
Отже, пропозицію Скаржника було відхилено на підставі абз. 5 пп. 1 п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Скаржник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Просимо прийняти дане пояснення до розгляду.
Додатки:
• дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25;
• продовження додатка 3;
• тендерна документація;
• додаток 2 до тендерної документації.
Дата опублікування:
29.09.2025 12:49