• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Квадрокоптери

Категорія замовника - орган місцевого самоврядування. Закупівля здійснюється на виконання пп. 1.1. Програми "Обороноздатність" на 2025 рік, затвердженої рішенням міської ради від 13.12.2024 року № 8/45/22. 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном 34711200-6 Безпілотні літальні апарати

Завершена

1 201 235.00 UAH без ПДВ
Період оскарження: 04.09.2025 16:57 - 09.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 5216a0c216da4dbfa1433b5ddb5219f5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-04-013440-a.b1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Замовник прийняв рішення неправомірне про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.09.2025 15:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.10.2025 12:18
Автор: solucon technologies GmbH, Beneke Lucas 491739046101 b2b@solucontech.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9bfaf15be13140adbd146e217c9391db
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірно прийнятого рішення про відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 04.09.2025 Тернопільська міська рада (далі – Замовник) оголосила процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: Квадрокоптери (Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном, 34711200-6 Безпілотні літальні апарати), (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.09.2025 № 260/В (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Компанія solucon technologies GmbH (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду поставки товарів, що відповідають предмету закупівлі, взяла участь в Процедури закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 12.09.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 4 учасника, а саме:
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 1 027 650,00 грн.
- Товариство з обмеженою відповідальністю «ХАБИКС» з остаточною ціновою пропозицією 1 030 743,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОПРОФ» з остаточною ціновою пропозицією 1 035 000,00 грн.;
- Фізична особа – підприємець Остапенко Аліна Сергіївна з остаточною ціновою пропозицією 1 067 500,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі уповноваженої особи від 18.09.2025 № 219/В, (далі – Рішення про відхилення), що оприлюднено 18.09.2025, тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.

Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону та в порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей.
Документи у складі тендерної пропозиції подаються в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції встановлений у Додатку 1 до Тендерної документації.
Згідно з пунктом 6 розділу 3 Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)), що містять інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону, наведено у Додатку 3 до Додатку 1 до Тендерної документації.
За пунктом 4 Додатку 1 до Тендерної документації Інформація та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічній специфікації та технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, зазначено замовником у Додатку 3 до Додатку 1 до Тендерної документації.
Додатком 3 до Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, що Для підтвердження відповідності запропонованого товару необхідним технічним та якісним характеристикам встановлених Замовником, учасник повинен надати (завантажити) офіційні документи, видані відповідним органом або виробником та/або постачальником, а саме: копію паспорта на товар, де вказуються технічні характеристики та/або інший документ з технічними характеристиками, виданий виробником та/або інші наявні документи: висновки санітарно-епідеміологічної експертизи та/або декларації про відповідність товару вимогам технічних регламентів чи інших наявних офіційних документів на запропонований товар.
На виконання цієї вимоги у складі своєї пропозиції Скаржник надав:
- Паспорт на товар – квадрокоптер DJI Mavic 3T (далі – Товар) від 11.09.2025 № 3 (далі – Паспорт), виданий Скаржником.
- Посібник користувача на Товар.

1. Що стосується Паспорту.
В Рішенні про відхилення Замовник наголосив, що Паспорт сформований Учасником на власному фірмовому бланку і що Паспорт не є офіційним документом, виданим виробником Товару. Тим самим на думку Замовника Паспорт не відповідає вимогам Замовника та згідно з чим тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації.
Висновок Замовника в цій частині Рішення про відхилення є абсурдним та суперечить вимогам Додатку 3 до Додатку 1 до Тендерної документації.
Як вже зазначено вище та виходячи з аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме договору поставки від 30.06.2025, що надається у складі пропозиції Скаржника на виконання вимог Додатку 2 до Додатку 1 до Тендерної документації та підтверджує відповідність Скаржника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», Скаржник є постачальником, зокрема Товару, що є предметом закупівлі.
Вимога Додатку 3 до Додатку 1 до Тендерної документації, яку за Рішенням про відхилення порушив Скаржник, передбачає можливість надання офіційного документу, виданого в тому числі постачальником, зокрема копію паспорта на товар, де вказуються технічні характеристики.
Поряд з цим частина вимоги щодо надання документу, виданого саме виробником, стосується іншого документу з технічними характеристиками. Щодо документу «Паспорт» такої примітки (стосовно видавця документу) немає.
Також Тендерна документація не містила визначення, що таке в розумінні Замовника є офіційним документом для цілей наведеної вимоги Додатку 3 до Додатку 1 до Тендерної документації.

2. Що стосується Посібника користувача на Товар.
В Рішенні про відхилення Замовник зауважив, що у наданому Скаржником Посібнику користувача на Товар відсутні сторінки 93-99. Замовкни наголосив, що Посібнику користувача на Товар не є офіційним документом, виданим саме виробником Товару. І в цій частині на думку Замовника Посібник користувача на Товар не відповідає вимогам Замовника та згідно з чим тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації.
Висновок Замовника в цій частині Рішення про відхилення також є абсурдним та суперечить вимогам Додатку 3 до Додатку 1 до Тендерної документації.
По-перше: як вже наголошено вище, тендерна документація не містить вимог та термінів, що таке в розумінні Замовника є офіційним документом для цілей наведеної вимоги Додатку 3 до Додатку 1 до Тендерної документації, та яка має бути форма документів, виданих саме виробником. Тим самим незрозумілим є твердження Замовника, що Посібник користувача на Товар не є документом саме виробника.
По-друге: тендерна документація, зокрема спірна вимога Додатку 3 до Додатку 1 до Тендерної документації, не містить вимог, який обсяг та які саме технічні характеристики повинен містити такий документ.
По-третє: виходячи зі змісту Посібника користувача на Товар сторінки 93-101 стосуються додатків до Посібника користувача на Товар. Сам Посібник користувача на Товар не містить переліку додатків, що визначаються його невід’ємною частиною, в тому числі, що Додаток на сторінках 93-101 є його невід’ємною частиною.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.03.2024 № 3961, в частині питання відсутності додатку, що не є невід’ємною частиною документу.

Виходячи зі змісту спірної вимоги Додатку 3 до Додатку 1 до Тендерної документації передбачається також можливість надання інших наявних офіційних документів на запропонований товар, виданих як виробником, так і постачальником. Враховуючи обставину, що Тендерна документація не містить конкретизації визначення офіційний документ, Паспорт та Посібник користувача на Товар може бути віднесений до таких інших офіційних документів.

Варто також зазначити, що відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей (в редакції від 04.09.2025) перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, визначено у Додатку 1 до Тендерної документації.
Спірна вимога, яку на думку Замовника порушив Скаржник, розміщена в Додатку 3 до Додатку 1 до Тендерної документації.
Своєю чергою зміст згаданої вимоги не є таким, включення якого до переліку Додатку 1 до Тендерної документації в повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Згідно з останнім абзацом пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці 10 пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Крім того вимоги щодо надання у складі пропозиції спірних документів визначались не Додатком 1 до Тендерної документації, що містив перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Тобто навіть якщо і припустити, що в Паспорті або Посібнику може бути невідповідність, з врахуванням приписів останнього абзацу пункту 44 Особливостей така невідповідність неможе братись до уваги, оскільки документ не вимагався відповідним додатком.

Таким чином тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Тендерної документації.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки пропозицію Скаржника неправомірно відхилено, Рішення про відхилення порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення про відхилення підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження