-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи (Встановлення системи блискавкозахисту на об’єкті Комунального закладу Київської обласної ради «База спеціального медичного постачання»: Матеріальний склад (літ. «А»), що розташований за адресою: вул. Каштанова, буд. 66, м. Обухів, Київська обл.
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 17 годин (до 20.09.25 00:00)
428 787.10
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
00
дн
17
год
29
хв
59
сек
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження:
04.09.2025 16:12 - 17.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарги на незаконні (дискримінаційні) вимоги тендерної документації
Номер:
1149ca422f594e2588502614508f917f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-04-012483-a.c1
Назва:
Скарги на незаконні (дискримінаційні) вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ДУ № 2.pdf 09.09.2025 21:29
- Рішення 5706.pdf 09.09.2025 21:29
- 601 Скарга UA-2025-09-04-012483-a.pdf 09.09.2025 21:29
- ТД (Обухів) блискавка.docx 09.09.2025 21:29
- Договір 3.pdf 09.09.2025 21:29
- Договір 10.pdf 09.09.2025 21:29
- Рішення 13185.pdf 09.09.2025 21:29
- Декларація МТБ.pdf 09.09.2025 21:29
- 601 Скарга UA-2025-09-04-012483-a.docx 09.09.2025 21:29
- Оголошення закупівлі.pdf 09.09.2025 21:29
- sign.p7s 09.09.2025 21:30
- рішення від 11.09.2025 № 13971.pdf 11.09.2025 17:13
- Відповідь на скаргу UA-2025-09-04-012483-a.pdf 15.09.2025 18:08
- Відповідь на скаргу UA-2025-09-04-012483-a.docx 15.09.2025 18:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.09.2025 21:36
Дата розгляду скарги:
18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.09.2025 17:13
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7c96352642b343fbb31678196a193626
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно пункту 5 розділу 3 Тендерної документації перелік документів на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям викладений у Додатку 1 до Тендерної документації. Замовник приймає до уваги інформацію, документи Учасника на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям згідно з Додатком 1 до Тендерної документації та залишає за собою право приймати рішення щодо відповідності/не відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям.
За умовами пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Підпунктами 1.1., 1.2. та 1.4. пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та підпунктами 1.1., 1.2. та 1.4. пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації передбачено, що у складі своєї пропозиції учасник надає довідку довільної форми про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання умов даної закупівлі. В довідці зазначити обладнання, матеріально – технічну базу та будівельні машини і механізми, які передбачені підсумковою відомістю ресурсів.
Документи, що підтверджують право власності/користування/залучення усього обладнання та матеріально-технічної бази, офісу (оборотно-сальдова відомість та/або інвентаризаційний опис та/або акт контрольної перевірки інвентаризації цінностей та/або договір оренди/суборенди та/або договір купівлі – продажу, договір про співпрацю та/або договір користування чи надання послуг тощо), а також будівельних машин і механізмів з можливістю надання будівельних машин і механізмів, що виконують функції зазначених у підсумковій відомості ресурсів згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
На підтвердження наявності в Учасника офісного та складського приміщень, Учасник у складі пропозиції надає витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, або свідоцтво про право власності, або договір оренди/суборенди, або договір користування тощо. На підтвердження відповідності приміщень щодо можливості забезпечення необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження діяльності (офісного приміщення), надати в складі пропозиції висновок або технічний звіт тощо щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до офісного приміщення Учасника, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд.
Скаржник не має у власності офісного чи складського приміщення. Натомість має в тимчасовому платному користуванні:
- Нежитлове приміщення площею 11,1 м² згідно з Договором суборенди нежитлового приміщення від 02.01.2020 № 10 (далі – Договір 10), розташоване в нежитловому будинку за літерою Б за адресою: 04071, м. Київ, вул. Межигірська, 24, офіс, 12;
- Частину майнового комплексу загальною площею 154 м² та земельну ділянку під ним площею 154 м² згідно з Договором оренди нежитлового приміщення від 01.02.2025 № 3 (далі – Договір 3), розташоване за адресою: Київська область, Фастівський р-н, м. Боярка, вул. С.Петлюри (колишня вулиця Маяковського), 49.
Поряд з цим в Скаржника немає висновку або технічного звіту тощо щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до офісного приміщення Учасника, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд. Тобто вимога підпункту 1.4. пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та підпункту 1.4. пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації щодо надання висновку або технічно звіту є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її може лише учасник, який надасть саме висновок або саме технічний звіт тощо щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до офісного приміщення Учасника, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд.
Крім того відповідно до оголошення про проведення Процедури закупівлі місце надання послуг: 7801, Україна, Київська область, м. Бородянка, вул. Семашко, 157.
Згідно з абзацом 3 частини І Додатку 2 до Тендерної документації місце поставки виду предмету закупівлі (товару/виконані роботи/надані послуги): Матеріальний склад (літ. «А»), що розташований за адресою: вул. Каштанова, буд. 66, м. Обухів, Київська обл.
Предметом закупівлі, як також визначено оголошенням про проведення Процедури закупівлі, є послуги, що виконуються за адресою: Матеріальний склад (літ. «А»), що розташований за адресою: вул. Каштанова, буд. 66, м. Обухів, Київська обл.
Скаржник Зауважує, що Тендерна документація не передбачає вимог щодо використання для реалізації робіт/послуг за предметом закупівлі офісних чи складських приміщень учасників.
По суті надання послуг (виконання робіт) за предметом закупівлі не буде здійснюватися з використанням приміщень учасників, а надання таких послуг (виконання робіт) не може і не буде залежати від наявності чи відсутності в учасників офісних чи складських приміщень. Тобто вимога підпункту 1.2. пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та підпункту 1.2. пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації (в частині вимог документів, що підтверджують наявність офісного приміщення) та підпункту 1.4. пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та підпункту 1.4. пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації не узгоджуються з предметом закупівлі.
За умовами пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Підпунктами 1.1., 1.2. та 1.4. пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та підпунктами 1.1., 1.2. та 1.4. пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації передбачено, що у складі своєї пропозиції учасник надає довідку довільної форми про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання умов даної закупівлі. В довідці зазначити обладнання, матеріально – технічну базу та будівельні машини і механізми, які передбачені підсумковою відомістю ресурсів.
Документи, що підтверджують право власності/користування/залучення усього обладнання та матеріально-технічної бази, офісу (оборотно-сальдова відомість та/або інвентаризаційний опис та/або акт контрольної перевірки інвентаризації цінностей та/або договір оренди/суборенди та/або договір купівлі – продажу, договір про співпрацю та/або договір користування чи надання послуг тощо), а також будівельних машин і механізмів з можливістю надання будівельних машин і механізмів, що виконують функції зазначених у підсумковій відомості ресурсів згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
На підтвердження наявності в Учасника офісного та складського приміщень, Учасник у складі пропозиції надає витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, або свідоцтво про право власності, або договір оренди/суборенди, або договір користування тощо. На підтвердження відповідності приміщень щодо можливості забезпечення необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження діяльності (офісного приміщення), надати в складі пропозиції висновок або технічний звіт тощо щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до офісного приміщення Учасника, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд.
Скаржник не має у власності офісного чи складського приміщення. Натомість має в тимчасовому платному користуванні:
- Нежитлове приміщення площею 11,1 м² згідно з Договором суборенди нежитлового приміщення від 02.01.2020 № 10 (далі – Договір 10), розташоване в нежитловому будинку за літерою Б за адресою: 04071, м. Київ, вул. Межигірська, 24, офіс, 12;
- Частину майнового комплексу загальною площею 154 м² та земельну ділянку під ним площею 154 м² згідно з Договором оренди нежитлового приміщення від 01.02.2025 № 3 (далі – Договір 3), розташоване за адресою: Київська область, Фастівський р-н, м. Боярка, вул. С.Петлюри (колишня вулиця Маяковського), 49.
Поряд з цим в Скаржника немає висновку або технічного звіту тощо щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до офісного приміщення Учасника, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд. Тобто вимога підпункту 1.4. пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та підпункту 1.4. пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації щодо надання висновку або технічно звіту є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її може лише учасник, який надасть саме висновок або саме технічний звіт тощо щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до офісного приміщення Учасника, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд.
Крім того відповідно до оголошення про проведення Процедури закупівлі місце надання послуг: 7801, Україна, Київська область, м. Бородянка, вул. Семашко, 157.
Згідно з абзацом 3 частини І Додатку 2 до Тендерної документації місце поставки виду предмету закупівлі (товару/виконані роботи/надані послуги): Матеріальний склад (літ. «А»), що розташований за адресою: вул. Каштанова, буд. 66, м. Обухів, Київська обл.
Предметом закупівлі, як також визначено оголошенням про проведення Процедури закупівлі, є послуги, що виконуються за адресою: Матеріальний склад (літ. «А»), що розташований за адресою: вул. Каштанова, буд. 66, м. Обухів, Київська обл.
Скаржник Зауважує, що Тендерна документація не передбачає вимог щодо використання для реалізації робіт/послуг за предметом закупівлі офісних чи складських приміщень учасників.
По суті надання послуг (виконання робіт) за предметом закупівлі не буде здійснюватися з використанням приміщень учасників, а надання таких послуг (виконання робіт) не може і не буде залежати від наявності чи відсутності в учасників офісних чи складських приміщень. Тобто вимога підпункту 1.2. пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та підпункту 1.2. пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації (в частині вимог документів, що підтверджують наявність офісного приміщення) та підпункту 1.4. пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та підпункту 1.4. пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації не узгоджуються з предметом закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Додаткова угода до договору оренди
-
Повʼязаний документ:
ДУ № 2.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір оренди
-
Повʼязаний документ:
Договір 3.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір оренди
-
Повʼязаний документ:
Договір 10.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із предметом закупівлі, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме: - З підпункту 1.2. пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та підпункту 1.2. пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації виключити слово «офісу»; - Підпункт 1.4. пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та підпункт 1.4. пункту 1 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації виключити у повній його редакції.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
8fcc4d9d3f9643b89ece2aeef2fbf004
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність оголошення і змісту ТД
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 21 та пункту 6 частини 2 статті 22 Закону 922 оголошення про проведення відритих торгів та тендерна документація повинні містити інформацію про місце виконання робіт/надання послуг.
Згідно з оголошенням про проведення Процедури закупівлі місце надання послуг: 7801, Україна, Київська область, м. Бородянка, вул. Семашко, 157.
За абзацом 3 частини І Додатку 2 до Тендерної документації місце поставки виду предмету закупівлі (товару/виконані роботи/надані послуги): Матеріальний склад (літ. «А»), що розташований за адресою: вул. Каштанова, буд. 66, м. Обухів, Київська обл.
Предметом закупівлі є послуги, що здійснюються за адресою: Матеріальний склад (літ. «А»), що розташований за адресою: вул. Каштанова, буд. 66, м. Обухів, Київська обл.
Тим самим вбачається неузгодженість між інформацією про місце виконання робіт/надання послуг, що визначена в Тендерній документації та оглашенні про проведення Процедури закупівлі.
Згідно з оголошенням про проведення Процедури закупівлі місце надання послуг: 7801, Україна, Київська область, м. Бородянка, вул. Семашко, 157.
За абзацом 3 частини І Додатку 2 до Тендерної документації місце поставки виду предмету закупівлі (товару/виконані роботи/надані послуги): Матеріальний склад (літ. «А»), що розташований за адресою: вул. Каштанова, буд. 66, м. Обухів, Київська обл.
Предметом закупівлі є послуги, що здійснюються за адресою: Матеріальний склад (літ. «А»), що розташований за адресою: вул. Каштанова, буд. 66, м. Обухів, Київська обл.
Тим самим вбачається неузгодженість між інформацією про місце виконання робіт/надання послуг, що визначена в Тендерній документації та оглашенні про проведення Процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Оголошення закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Оголошення закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що неузгоджуються між собою, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в оголошенні про проведення Процедури закупівлі привести у відповідність інформацію про місце надання послуг за предметом закупівлі до адреси об’єкту, встановленої у предметі закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
4613280307134b638528fba27d61dd80
Заголовок пункту скарги:
Вимоги ТД не узгоджуються з вимогами чинного законодавства
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
3. Як вже згадано вище, відповідно до підпункту 3 пункту 1 розділу 3 Тендерної документації тендерна пропозиція, яку Учасник процедури закупівлі подає відповідно до вимог цієї документації, повинна складатись з:
- документів, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог Додатку 1 до цієї тендерної документації;
- документів, інформації, що підтверджують правомочність Учасника відповідно до цієї тендерної документації, Додатку 1 до тендерної документації;
- інформації, матеріалів та документів, що підтверджують необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог Додатку 2 до цієї тендерної документації;
- заповненої форми тендерної пропозиції відповідно до вимог Додатку 4 до цієї тендерної документації;
- документів відповідно до вимог Додатку 5, 6, 7 до цієї документації;
- інших документів, передбачених відповідними розділами та додатками цієї тендерної документації.
Тим самим переліки документів та/або інформації, що повинні надати учасники у складі своєї пропозиції, передбачені різними додатками до Тендерної документації.
Крім того Додаток 7 до Тендерної документації визначає перелік документів та/або інформації, які подаються саме переможцем процедури закупівлі. За вимогами абзацу 5 підпункту 3 пункту 1 розділу 3 Тендерної документації Замовник вимагає такі документи саме в складі тендерної пропозиції.
Згідно з абзацом 10 пункту 28 Особливостей (в редакції від 04.09.2025, а саме дня оголошення закупівлі) перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Таким чином вимоги підпункту 3 пункту 1 розділу 3 Тендерної документації, а також Додатку 1, Додатку 2, Додатку 5 та Додатку 6 до Тендерної документації не узгоджуються із чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, а саме абзацом 10 пункту 28 Особливостей поточної редакції.
Визначення вимог наведеним чином може в подальшому призвести до неправомірних рішень з боку Замовника на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників.
- документів, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог Додатку 1 до цієї тендерної документації;
- документів, інформації, що підтверджують правомочність Учасника відповідно до цієї тендерної документації, Додатку 1 до тендерної документації;
- інформації, матеріалів та документів, що підтверджують необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог Додатку 2 до цієї тендерної документації;
- заповненої форми тендерної пропозиції відповідно до вимог Додатку 4 до цієї тендерної документації;
- документів відповідно до вимог Додатку 5, 6, 7 до цієї документації;
- інших документів, передбачених відповідними розділами та додатками цієї тендерної документації.
Тим самим переліки документів та/або інформації, що повинні надати учасники у складі своєї пропозиції, передбачені різними додатками до Тендерної документації.
Крім того Додаток 7 до Тендерної документації визначає перелік документів та/або інформації, які подаються саме переможцем процедури закупівлі. За вимогами абзацу 5 підпункту 3 пункту 1 розділу 3 Тендерної документації Замовник вимагає такі документи саме в складі тендерної пропозиції.
Згідно з абзацом 10 пункту 28 Особливостей (в редакції від 04.09.2025, а саме дня оголошення закупівлі) перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Таким чином вимоги підпункту 3 пункту 1 розділу 3 Тендерної документації, а також Додатку 1, Додатку 2, Додатку 5 та Додатку 6 до Тендерної документації не узгоджуються із чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, а саме абзацом 10 пункту 28 Особливостей поточної редакції.
Визначення вимог наведеним чином може в подальшому призвести до неправомірних рішень з боку Замовника на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників.
×
-
Назва доказу:
ТД (Обухів) блискавка
-
Повʼязаний документ:
ТД (Обухів) блискавка.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються із чинним законодавством України, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме привести Тендерну документацію та додатки до неї у відповідність з вимогами абзацу 10 пункту 28 Особливостей поточної редакції.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
973a1070c4974860a6f76550336d9b16
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
За умовами п. 2 частини ІІ Додатку 2 вимагається у складі пропозиції надати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларацію відповідності матеріально-технічної бази на відповідність вимогам законодавства з питань охорони праці на такі роботи підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо), зварювальні роботи, зареєстровану відповідно до чинного законодавства.
У разі надання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці цей документ повинен підтверджувати можливість Учасника або субпідрядника виконувати роботи підвищеної небезпеки на об’єктах, де надаватимуться послуги за предметом цієї закупівлі, тому в такій декларації у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки повинна зазначатися адреса, де будуть виконуватися роботи за даною закупівлею, або повинно бути зазначено про місце виконання робіт: по всій території України.
Вимога Замовника в частині зазначення в декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці адреси, де будуть виконуватися роботи за даною закупівлею, або повинно бути зазначено про місце виконання робіт: по всій території України являється для нас дискримінаційною з огляду на наступне:
Скаржник зазначає, що він має Декларацію матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що зареєстрована територіальним органом Держпраці, де зазначено місце виконання робіт – Київська область, але враховуючи вимоги Замовника (місце виконання робіт повинна зазначатися адреса, де будуть виконуватися роботи за даною закупівлею, або повинно бути зазначено про місце виконання робіт: по всій території України) не може прийняти участь в даній закупівлі.
У разі надання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці цей документ повинен підтверджувати можливість Учасника або субпідрядника виконувати роботи підвищеної небезпеки на об’єктах, де надаватимуться послуги за предметом цієї закупівлі, тому в такій декларації у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки повинна зазначатися адреса, де будуть виконуватися роботи за даною закупівлею, або повинно бути зазначено про місце виконання робіт: по всій території України.
Вимога Замовника в частині зазначення в декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці адреси, де будуть виконуватися роботи за даною закупівлею, або повинно бути зазначено про місце виконання робіт: по всій території України являється для нас дискримінаційною з огляду на наступне:
Скаржник зазначає, що він має Декларацію матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що зареєстрована територіальним органом Держпраці, де зазначено місце виконання робіт – Київська область, але враховуючи вимоги Замовника (місце виконання робіт повинна зазначатися адреса, де будуть виконуватися роботи за даною закупівлею, або повинно бути зазначено про місце виконання робіт: по всій території України) не може прийняти участь в даній закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Декларація МТБ
-
Повʼязаний документ:
Декларація МТБ.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 13185
-
Повʼязаний документ:
Рішення 13185.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме включити до вимог щодо місця виконання робіт – Київська область. Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 27.08.2025 № 13185-р/пк-пз (далі – Рішення 13185).
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
b5d38c984cec4e0c8b061466b239894b
Заголовок пункту скарги:
Вимоги ТД не узгоджуються з вимогами чинного законодавства
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 3 розділу 6 Тендерної документації у складі Тендерної документації в Додатку 3 до Тендерної документації замовником поданий проєкт договору про закупівлю з зазначенням порядку змін його умов (проєкт договору є складовою та невід’ємною частиною Тендерної документації).
Згідно з пунктом 4 розділу 6 Тендерної документації оплата за поставлений в повному обсязі предмет закупівлі проводиться замовником після належного підписання сторонами відповідних актів/видаткової накладної протягом 90 банківських днів за наявності видатків відповідної статті бюджету замовника. У разі затримки фінансування відповідної статті видатків, остаточний розрахунок з Виконавцем здійснюється протягом 90 (дев’яноста) календарних днів після припинення в Україні військового стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами і доповненнями).
Пунктом 8 розділу 2 Додатку 1 та пунктом 8 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації встановлено, що учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що Учасник повідомлений та погоджується із наступними умовами оплати за надані послуги: враховуючи, що розрахунки за надані послуги будуть здійснюватися в межах і за наявності реального фінансування, замовник закупівлі має право оплатити вартість наданих послуг протягом 60 банківських днів після припинення в Україні військового стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами і доповненнями).
За пунктами 3.1. і 3.3. Проєкту договору Додатку 3 до Тендерної документації розрахунок за виконані роботи здійснюється Замовником за умови вчасного фінансування відповідної статті видатків шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця на підставі Акту № КБ-2в, підписаного Сторонами, і Довідки № КБ-3, підписаної Сторонами, протягом 90 (дев’яносто) банківських днів та з дати їх підписання за умови, що роботи виконані належним чином і в погоджений строк, а при наявності недоліків та дефектів, виявлених при прийманні робіт, після їх усунення Виконавцем.
У разі затримки фінансування відповідної статті видатків, остаточний розрахунок з Виконавцем здійснюється протягом 90 (дев’яноста) календарних днів після припинення в Україні військового стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами і доповненнями).
Наведені редакції вимог щодо надання підтверджуючих документів, вимог щодо істотних умов Проєкту договору та самих вимог Проєкту договору за Додатку 3 до тендерної документації, що наведені вище, не узгоджуються між собою.
Крім того статтями 251 та 252 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.
Строки визначені днями також можна розділити за типом на календарні та робочі дні.
Пунктом 2 Постанови Правління Національного банку України «Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України» від 16.09.2021 № 93 (далі – Постанова 93) встановлено, що банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Умовно Постановою 93 було скасовано визначення строків у банківських днях. Тим самим перелічені умови Тендерної документації, в тому числі умова пункту 3.1. Проєкту договору за Додатку 3 до тендерної документації, в частині визначення строку у банківських днях не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.
Згідно з пунктом 4 розділу 6 Тендерної документації оплата за поставлений в повному обсязі предмет закупівлі проводиться замовником після належного підписання сторонами відповідних актів/видаткової накладної протягом 90 банківських днів за наявності видатків відповідної статті бюджету замовника. У разі затримки фінансування відповідної статті видатків, остаточний розрахунок з Виконавцем здійснюється протягом 90 (дев’яноста) календарних днів після припинення в Україні військового стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами і доповненнями).
Пунктом 8 розділу 2 Додатку 1 та пунктом 8 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації встановлено, що учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що Учасник повідомлений та погоджується із наступними умовами оплати за надані послуги: враховуючи, що розрахунки за надані послуги будуть здійснюватися в межах і за наявності реального фінансування, замовник закупівлі має право оплатити вартість наданих послуг протягом 60 банківських днів після припинення в Україні військового стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами і доповненнями).
За пунктами 3.1. і 3.3. Проєкту договору Додатку 3 до Тендерної документації розрахунок за виконані роботи здійснюється Замовником за умови вчасного фінансування відповідної статті видатків шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця на підставі Акту № КБ-2в, підписаного Сторонами, і Довідки № КБ-3, підписаної Сторонами, протягом 90 (дев’яносто) банківських днів та з дати їх підписання за умови, що роботи виконані належним чином і в погоджений строк, а при наявності недоліків та дефектів, виявлених при прийманні робіт, після їх усунення Виконавцем.
У разі затримки фінансування відповідної статті видатків, остаточний розрахунок з Виконавцем здійснюється протягом 90 (дев’яноста) календарних днів після припинення в Україні військового стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами і доповненнями).
Наведені редакції вимог щодо надання підтверджуючих документів, вимог щодо істотних умов Проєкту договору та самих вимог Проєкту договору за Додатку 3 до тендерної документації, що наведені вище, не узгоджуються між собою.
Крім того статтями 251 та 252 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.
Строки визначені днями також можна розділити за типом на календарні та робочі дні.
Пунктом 2 Постанови Правління Національного банку України «Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України» від 16.09.2021 № 93 (далі – Постанова 93) встановлено, що банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Умовно Постановою 93 було скасовано визначення строків у банківських днях. Тим самим перелічені умови Тендерної документації, в тому числі умова пункту 3.1. Проєкту договору за Додатку 3 до тендерної документації, в частині визначення строку у банківських днях не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.
×
-
Назва доказу:
Рішення 5706
-
Повʼязаний документ:
Рішення 5706.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умові пункту 4.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації змінити визначення строків у банківських днях. Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 10.04.2025 № 5706-р/пк-пз (далі – Рішення 5706).
Запити Органу оскарження
Номер:
2f3795ce56244546b0054db7f102da08
Тема запиту:
Пояснення Замовника
Текст запиту:
Пояснення замовника додано окремими документами
Дата опублікування:
15.09.2025 18:08