Номер:
1809a547901d472c995e91098d46dbd3
Тема запиту:
Інформація щодо скарги № UA-2025-09-04-010950-a.a3
Текст запиту:
3. Скаржник стверджує, що в Учасника ТОВ “ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ” (код за ЄДРПОУ: 19331194) відсутня інформація про виробника товару всіх складових частин в документах “Тендерна пропозиція” та “Таблиця відповідності технічних, якісних характеристик запропонованого товару умовам тендерної документації”.
Замовник не погоджується з твердженням Скаржника з огляду на таке:
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації вимагалось надання учасником документа “Тендерна пропозиція”, який складений і заповнений за формою, що наведена у Додатку 3 до тендерної документації.
В таблиці цін Додатку 3 “Тендерна пропозиція” до тендерної документації необхідно було зазначити:
“По запропонованим учасником товарам (позиції 1, 2 цієї таблиці) обов’язково вказується:
1. конкретне найменування (модель) товару,
2. назва виробника товару,
3. код товару виробника (у разі наявності),
4. найменування складових частин, які поставляються у комплекті одиниці товару, що пропонується учасником”.
Тобто, виробника товару необхідно було заначити до конкретного найменування (моделі) товару, що пропонується учасником, зазначити код товару виробника (у разі наявності) та найменування складових частин, які поставляються у комплекті одиниці товару, що пропонується учасником.
Отже, відсутня вимога щодо надання назви виробника товару на складові частини, які поставляються в комплекті товару.
Учасникам необхідно було лише зазначити інформацію по позиції 1 “Персональний комп’ютер тип 1” та по позиції 2 “Персональний комп’ютер тип 2” про клавіатуру та маніпулятор “миша”.
Вимоги, як саме учасникам вказувати зазначену вище інформацію – в тендерній документації не встановлювалось.
Так, на виконання вимог тендерної документації учасником ТОВ “ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ” у складі своєї тендерної пропозиції надано документ “Тендерна пропозиція” № 250912/2 від 12.09.2025 (файл “1. Тендерна пропозиція_ПК”), в таблиці цін якого, зазначено наступні назви товару:
1) Персональний комп’ютер тип 1
ПК HP Pro Mini 400 G9 i5 - 14400T/ 16GB/ 256GB SSD+ 1TB/ SATA/K&M/W11P64/3y.w
в назві товару зазначено: конкретне найменування (модель) товару – ПК HP Pro Mini, виробника – Компанія HP та найменування складових частин – K&M.
2) Персональний комп’ютер тип 2
ПК HP Pro Mini 400 G9 i7 - 14700T/ 16GB/ 512GB SSD+ 1TB/ SATA/K&M/W11P64/3y.w
в назві товару зазначено: конкретне найменування (модель) товару – ПК HP Pro Mini, виробника – Компанія HP та найменування складових частин – K&M.
В документі “Тендерна пропозиція” учасник ТОВ “ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ” окремо не зазначені модель товару, виробник, код товару виробника (у разі наявності), найменування складових частин, які поставляються у комплекті одиниці товару, але вони присутні у назві товару, у тому числі і модель товару, і назва виробника (компанія НР) і наявність у комплекті одиниці товару клавіатури і маніпулятора “миша” (“K&M” означають “Keyboard&Mouse”). Крім того, наявність у комплекті клавіатури і маніпулятора “миша” підтверджується у документі “Таблиця відповідності технічних, якісних характеристик запропонованого товару умовам тендерної документації”.
Така ж аргументація щодо зазначення моделі товару, виробника, коду товару виробника (у разі наявності) стосується і Додатку 4 “Таблиця відповідності технічних, якісних характеристик запропонованого товару умовам тендерної документації” до тендерної документації.
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону, пункту 1 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” розділу “ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Приклади формальних (несуттєвих) помилок наведено у пункті “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” розділу “ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції”.
В пропозиції учасника процедури Закупівлі ТОВ “ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ” допущено помилку, яку віднесено до формальних (несуттєвих) помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки:
помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі:
- учасником надано документ “Тендерна пропозиція” в якому зазначено найменування складових частин, які поставляються у комплекті одиниці товару, в назвах персональних комп’ютерів: “K&M” (означає “Keyboard&Mouse”). В документі “Таблиця відповідності технічних, якісних характеристик запропонованого товару умовам тендерної документації” також зазначено, що “у комплекті: клавіатура і маніпулятор “миша” ..”.
За результатом розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ “ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ” встановлено, що пропозиція відповідає умовам тендерної документації в частині відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, у тому числі технічні характеристики запропонованого товару підтверджуються інформацією на сайті виробника, фірми HP: https://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/c08161382.pdf.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Замовником правомірно прийнято рішення про визначення переможцем відкритих торгів учасника ТОВ “ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ”.
Наголошуємо, що Національний банк під час проведення процедур закупівель дотримується принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, та забезпечує добросовісну конкуренцію серед учасників, максимальну економію, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінацію учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скарга “УЛІС СІСТЕМС” є безпідставною, у зв’язку з чим не може бути задоволена.
Інформація також зазначена у прикріплених файлах до пункту 1 скарги.
Пункт скарги, до якого відноситься пояснення:
273c79c73d854ec7ad144a483a3c4b0a
Дата опублікування:
30.09.2025 17:21
Автор:
Замовник
Номер:
a1ab6d646c6c420c8afa6c163b511456
Тема запиту:
Інформація щодо скарги № UA-2025-09-04-010950-a.a3
Текст запиту:
1. Скаржник стверджує, що протокол розгляду не містить відомостей, про третього учасника процедури Закупівлі ТОВ “АРТЛАЙН ІНТЕГРАЦІЯ”, що є порушенням порядку проведення процедури оцінки тендерних пропозицій. Обидва рішення оформлені одним Протоколом розгляду, на оцінку тендерної пропозиції Учасника Замовник витратив три хвилини (початок оцінки – о 15:39 19.09.2025р., публікація про намір укласти договір – о 15:42 19.09.2025р.) і можливо саме з цієї причини Замовник не помітив невідповідності у тендерній пропозиції Учасника.
Замовник не погоджується з твердженням Скаржника з огляду на таке:
Протокол розгляду тендерних пропозицій оприлюднено в електронній системі закупівель 19.09.2025 (Додаток 3).
Окрім того, електронною системою закупівель автоматично формується Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, у якому зазначається інформація щодо розгляду тендерної(их) пропозиції(й) учасника(ів).
Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Відповідно до частини 1 статті 29 Закону, автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону проведено оцінку тендерних пропозицій учасників.
Відповідно до частини 9 статті 29 Закону, після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Оцінка тендерних пропозицій учасників здійснювалась за єдиним критерієм “Ціна” (з ПДВ). Питома вага критерію “Ціна” – 100 балів.
Електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною визначено тендерну пропозицію учасника ТОВ “УЛІС СІСТЕМС” (код за ЄДРПОУ 20049451), з ціною пропозиції – 15 354 720,00 грн (п’ятнадцять мільйонів триста п’ятдесят чотири тисячі сімсот двадцять гривень 00 коп.) з ПДВ.
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника відкритих торгів на Закупівлю ТОВ “УЛІС СІСТЕМС” уповноваженою особою Замовника встановлені невідповідності у інформації та/або документах, що не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Оскільки було прийнято рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ “УЛІС СІСТЕМС”, було розглянуто наступну тендерну пропозицію, яка за результатами оцінки визнана найбільш економічно вигідною, тендерну пропозицію ТОВ “ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ”, з ціною пропозиції 15 535 000,00 грн (п’ятнадцять мільйонів п’ятсот тридцять п’ять тисяч гривень 00 коп.) з ПДВ.
За результатами розгляду тендерних пропозицій Уповноваженою особою прийняті рішення щодо: відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ “УЛІС СІСТЕМС”, визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ “ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ” та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю, про що зазначено у протоколі від 19.09.2025 № В/65-0001/117955 (Додаток 2).
Отже, відповідно до прийнятих рішень, зазначених в протоколі від 19.09.2025 № В/65-0001/117955, в електронній системі закупівель 19.09.2025 оприлюднено всю необхідну інформацію з дотриманням вимог законодавства.
Оприлюднення повідомлення про намір укласти договір через 3 хвилини (як зазначає Скаржник) після оприлюднення інформації про відхилення учасника, тендерну пропозицію якого визначено Електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, не дорівнює часу розгляду тендерної пропозиції наступного за ціною учасника Закупівлі та не може трактуватися Скаржником як порушення вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Аукціон по Закупівлі відбувся 16.09.2025 року, рішення Уповноваженою особою прийняті 19.09.2025 року.
Відповідно до абзацу 6 пункту 49 Особливостей, у разі відхилення замовником найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції відповідно до Особливостей, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, що розташовані за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені Особливостями.
Оскільки Замовник не розглядав тендерну пропозицію третього учасника ТОВ “АРТЛАЙН ІНТЕГРАЦІЯ”, відповідно, у протоколі розгляду інформація не зазначається.
2. Скаржник стверджує, що запропоноване Скаржником рішення по позиції 1 “Персональний комп’ютер тип 1” та позиції 2 “Персональний комп’ютер тип 2” диску SSD 1TB повністю відповідає вимогам Замовника.
Замовник не погоджується з твердженням Скаржника з огляду на таке:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення замовником), наявність/ відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Більш детальна інформація щодо переліку документів та/або інформації тендерної пропозиції, які учасник повинен надати/завантажити в електронну систему визначено у Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена у Додатку 2 “Специфікація” до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 1 пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації вимагалось надання учасником документа “Таблиця відповідності технічних, якісних характеристик запропонованого товару умовам тендерної документації”, складеного і заповненого за формою, наведеною у Додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації “Таблиця відповідності технічних, якісних характеристик запропонованих товарів умовам тендерної документації” містить наступні колонки, зокрема:
- колонка 3 “Найменування товару, технічні, якісні характеристики товару, що пропонується учасником”, в якій учаснику необхідно зазначити конкретне найменування (модель) товару; назва виробника товару; код товару виробника (у разі наявності) та технічні, якісні характеристики товару, що пропонується учасником;
- колонка 4 “Відповідність”, в якій у разі, якщо найменування товару, технічні, якісні характеристики товару, що пропонується учасником, відповідають, пишеться – “так”, якщо не відповідають – “ні”.
Також, наявна примітка, що Замовник залишає за собою право здійснити перевірку технічних характеристик запропонованого товару у відкритих джерелах (в мережі Інтернет). За умови невідповідності запропонованого товару технічним характеристикам, які вимагаються, пропозиція учасника буде вважатися такою, що не відповідає умовам тендерної документації.
Звертаємо увагу, про відсутність примітки, про те, що допускається покращення технічних та якісних характеристик товару.
На виконання вимог тендерної документації Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції надано документ “Таблиця відповідності технічних, якісних характеристик запропонованих товарів умовам тендерної документації” № 2509-06/4.1 від 12.09.2025 (файл “4. УЛІС_Відповідність технічним вимогам”), в якому по характеристиці “Накопичувачі”, у вимогах Замовника зазначено:
- у колонці “Найменування товару, технічні та якісні характеристики до товару, що вимагається замовником”:
позиція 1 “Персональний комп’ютер тип 1”: “Накопичувачі: твердотільний SSD з інтерфейсом M.2 NVMe, не нижче PCIe 4.0 ємністю не менше 200 ГБ, НЖМД ємністю не менше 1 ТБ”;
позиція 2 “Персональний комп’ютер тип 2”: “Накопичувачі: твердотільний SSD з інтерфейсом M.2 NVMe, не нижче PCIe 4.0 ємністю не менше 480 ГБ, НЖМД ємністю не менше 1 ТБ.”.
- у колонці “Найменування товару, технічні та якісні характеристики до товару, що пропонується учасником” Скаржником зазначено:
позиція 1 “Персональний комп’ютер тип 1” “Накопичувачі: твердотільний SSD з інтерфейсом M.2 NVMe, не нижче PCIe 4.0 ємністю 256 ГБ, 1 ТБ SSD M.2 2280 PCle Gen4 TLC Opal”;
позиція 2 “Персональний комп’ютер тип 2” “Накопичувачі: твердотільний SSD з інтерфейсом M.2 NVMe, не нижче PCIe 4.0 ємністю 512 ГБ, 1 ТБ SSD M.2 2280 PCle Gen4 TLC Opal”
- у колонці “Відповідність” зазначено: по кожному пункту “так”.
В Додатку 2 “Специфікація” до тендерної документації на товар для позиції 1 “Персональний комп’ютер тип 1” та позиції 2 “Персональний комп’ютер тип 2” встановлена вимога про те, що у персонального комп’ютера мають бути два різних накопичувачі: позиція 1 - твердотільний SSD з інтерфейсом M.2 NVMe, не нижче PCIe 4.0 ємністю не менше 200 ГБ і НЖМД ємністю не менше 1 ТБ, позиція 2 - твердотільний SSD з інтерфейсом M.2 NVMe, не нижче PCIe 4.0 ємністю не менше 480 ГБ і НЖМД ємністю не менше 1 ТБ.
ТОВ “Уліс Сістемс” у своїй тендерній пропозиції запропонував комп’ютери з двома накопичувачами, але обидва накопичувача передбачені твердотільні SSD. Тому пропозиція була відхилена.
Замовник, свідомо передбачив у тендерній документації два різні накопичувачі для комп’ютера – твердотільний накопичувач (SSD) і накопичувач на жорстких магнітних дисках (НЖМД), оскільки вони мають різні властивості та особливості застосування. Це право Замовника, яким він скористався виходячи з такого:
SSD (SSD - Solid State Drive)диск використовується як системний, для встановлення операційної системи та офісних програм. Це забезпечує високу швидкість завантаження системи, швидкий запуск і роботу з документами, поштою, браузером.
НЖМД (HDD - Hard disk drive) використовується як надійний робочий диск для тривалого, 5 років і більше зберігання великих обсягів даних. Такі диски краще витримують часті цикли запису/перезапису великих файлів (наприклад, бази даних, резервні копії, скановані копії документів, архіви документів). У разі збоїв диску, дані на НЖМД піддаються відновленню на відміну від SSD.
Іншими чинниками є розподіл навантаження на диски. Відокремлення операційної системи та офісних програм від файлів користувача зменшує знос SSD диска і ризики виходу системи з ладу, а також дає більшу зручність при адмініструванні та резервуванні даних.
Пара SSD + НЖМД є оптимальною. SSD використовується для швидкої роботи системи, HDD для надійного збереження даних.
Поєднання двох різних принципів зберігання інформації на комп’ютері (SSD і НЖМД) дозволяє скористатись перевагами і нівелювати недоліки обох способів збереження інформації.
Скаржник у своїй тендерній пропозиції запропонував комп’ютери з двома накопичувачами, але обидва накопичувача передбачені твердотільні SSD, що не відповідає встановленим в тендерній документації вимогам.
Отже, накопичувач SSD (SSD - Solid State Drive) не може вважатись еквівалентом та рівноцінною заміною накопичувача НЖМД (HDD - Hard disk drive). Тендерна пропозиція Скаржника відхилена оскільки не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Замовником правомірно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Слід окремо зауважити, що Скаржник, як учасник закупівлі, мав право і можливість у період підготовки тендерних пропозицій звернутися за роз’ясненнями щодо вимог документації, але не скористався таким правом, подавши пропозицію, яка завідомо не відповідає технічним вимогам закупівлі.
Інформація також зазначена у прикріплених файлах.
Пункт скарги, до якого відноситься пояснення:
84a23948a70048c180bff506d40c8fb9
Дата опублікування:
30.09.2025 17:17
Автор:
Замовник