-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ц_25Т-628_24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (Диспергатор для тампонажних розчинів)
Завершена
2 486 400.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
04.09.2025 10:21 - 17.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
9a561bc3f2ae480099b69ed5e893046b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-04-002549-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Third Party Lab Report for Dispersant.en.uk1.pdf 17.10.2025 12:39
- Нова ред_ТД_Ц_25Т-628_Диспергатор_11.09.2025.docx 17.10.2025 12:39
- скарга дрилінг визначення переможця UA-2025-09-04-002549-a.docx 17.10.2025 12:39
- POLYTECH LABS17025 UQ-2023120606 till 2026.en.uk.pdf 17.10.2025 12:39
- MSDS GLO CA DISP 1000 -CEMENT DISPERSANT.en.uk.pdf 17.10.2025 12:39
- Протокол визнач переможця ТОВ ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ.doc 17.10.2025 12:39
- сертиф API+переклад.pdf 17.10.2025 12:39
- скарга дрилінг визначення переможця UA-2025-09-04-002549-a.pdf 17.10.2025 12:39
- Протокол випробувань №0918-25 від 18.09.2025 1.pdf 17.10.2025 12:39
- Third Party Lab Report for Dispersant.en.uk1 (1).pdf 17.10.2025 12:39
- Додаток 3.pdf 17.10.2025 12:39
- sign.p7s 17.10.2025 13:10
- рішення від 21.10.2025 №15830.pdf 21.10.2025 17:00
- інормація про резолютивну частину рішення від 29.10.2025 №16271.pdf 30.10.2025 11:28
- рішення від 29.10.2025 №16271.pdf 31.10.2025 15:52
- Пояснення по суті скарги Ц_25Т-628.docx 23.10.2025 13:30
- Пояснення по суті скарги Ц_25Т-628.pdf 23.10.2025 13:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.10.2025 14:24
Дата розгляду скарги:
29.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.10.2025 17:00
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
31.10.2025 15:52
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fa150d3717634913a009ed3770627266
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
04.09.2025 року АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Ц_25Т-628_24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (Диспергатор для тампонажних розчинів)» з очікуваною вартістю 2 486 400,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ";
• ТОВ "ДРИЛІНГ ЕДВАЙЗЕР" (далі – Скаржник).
22.09.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ".
Замовник опублікував Протокол №759 від 14.10.2025 року, відповідно до якого визначив переможцем закупівлі ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ".
Скаржник не погоджується із визначенням ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ" Переможцем процедури закупівлі, оскільки його тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації та мала б бути відхилена Замовником.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
В документах Пропозиції ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ", наявні невідповідності визначенні пунктом 43 Особливостей. А також абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржник вважає, що тендерна пропозиція ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ" містить невідповідності що визначені пунктом 43 Особливостей, а також у Замовника були наявні підстави щодо відхилення пропозиції ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ" (далі – Переможець).
1. Відповідно до п. 4 Додатку 1 до тендерної документації Замовником була встановлено наступна вимога:
4. Інформація та документи (у разі встановлення вимоги щодо подання таких документів згідно з додатками до цієї тендерної документації), що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до цієї тендерної документації. На підтвердження відповідності запропонованого товару заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, УЧАСНИК НАДАЄ ЗАПОВНЕНУ НИМ ЧАСТИНУ І ДОДАТКУ №3 до тендерної документації з інформацією про запропонований учасником предмет закупівлі ЗА ФОРМОЮ ЦІЄЇ ЧАСТИНИ ЗІ ВСІМА ЇЇ СКЛАДОВИМИ та надає документи відповідно до вимог частини ІІ додатку №3 до тендерної документації (у разі наявності цієї частини в додатку №3 до тендерної документації та встановлення вимоги до подання відповідних документів в цій частині).
Переможець надав заповнений Додаток 3, у якому зазначив:
«Дослідження фізичних характеристик (пункти 2-4) проводити на тампонажному розчині з наступним складом: 380 г води прісної + 0,5 г піногасника для тампонажних розчинів + 2,0 г досліджуваного диспергатора (або менше) + 1000 г цементу класу «G» (API Spec 10A або еквівалент).
Дослідження п.2-3 проводити відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99 або еквівалент
Дослідження п.4 проводити відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99 або еквівалент»
Таким чином, незрозуміло на підставі якого ДСТУ чи іншого документа проводяться дослідження, незрозуміло скільки взято досліджуваного диспергатора для дослідження. Виходячи з наданої інформації дослідження могли бути проведені на підставі еквіваленту вказаним ДСТУ. При цьому Переможець не вказує, за яким саме еквівалентом були проведені дослідження. При цьому відповідно до вимог тендерної документації вимагалося чітке зазначення показників у таблиці.
Крім цього, відповідно до частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації У разі використання стандарту, відмінного від вказаного у технічному завданні, тобто застосування еквівалентого стандарту, учасник повинен надати скан-копію такого стандарту.
Але Переможець не надав скан-копію еквівалентного стандарту у складі тендерної документації.
Відповідно до частини ІІ Додатку №3 до тендерної документації, у разі застосування еквівалентного стандарту замість прямо зазначеного, учасник зобов’язаний надати скан-копію відповідного документа. Переможець у своїй пропозиції вказав, що дослідження виконані за стандартом ДСТУ Б В.2.7-86-99 або його еквівалентом, однак не уточнив, який саме еквівалент було застосовано, а також не надав копії цього стандарту, що є прямим порушенням умов тендерної документації. Відсутність належного підтвердження стандарту, за яким проводилися дослідження, ставить під сумнів достовірність наданих результатів і свідчить про невідповідність тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації.
2. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації учасник надає скановану (-і) копію (ії) (з оригіналу або з копії) сертифіката безпечності матеріалу «MSDS» та/або паспорта безпеки речовини/матеріалу та/або листа технічних даних та/або паспорта безпеки хімічної продукції та/або іншого аналогічного за змістом документа на запропонований товар.
Переможець надав Паспорт безпеки даних. Найменування продукції, на яку виданий цей паспорт зазначено як Цементний диспергатор/знижувач тертя, в той час як відповідно до Додатку 3 Переможець зазначає таке найменування товару як диспергатор для тампонажних розчинів. Таким чином, наданий паспорт безпеки «MSDS» не наданий стосовно продукції, що пропонується Переможцем.
Згідно з Додатком 1 до тендерної документації, учасник був зобов’язаний надати підтверджуючий документ саме на запропонований товар, а не на подібну чи споріднену продукцію. Проте наданий переможцем паспорт безпеки даних «MSDS» містить інше найменування продукції — «Цементний диспергатор/знижувач тертя», тоді як у пропозиції згідно з Додатком 3 зазначено інший товар — «диспергатор для тампонажних розчинів».
Вказане свідчить про невідповідність наданого документа вимогам тендерної документації, оскільки відсутній належний доказ безпечності саме для товару, що був запропонований, а отже — наявна підстава для визнання пропозиції такою, що не відповідає умовам закупівлі.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам тендерної документації.
3. Відповідно до частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації учасник надає Сертифікат якості, або* сертифікат аналізу, або* паспорт якості, або* звіту про тестування, або* технічний паспорт, або* інший документ від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), який підтверджує відповідність Товару технічним характеристикам, вказаним у таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» частини І Додатку №3 до тендерної документації.
На підтвердження показників вказаних в пп. 2-4 таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» частини І Додатку №3 до тендерної документації, Учасник надає скановані копії висновку(-ів) лабораторних досліджень фізичних характеристик взірців предмету закупівлі від лабораторії.
Переможцем надано звіт про випробування та протокол випробувань. У цих документах розтічність тампонажного розчину (без додаткового перемішування) *, мм становить 248. А у Додатку 3 Переможець зазначив значення 245. Таким чином, технічна специфікація не відповідає даним у зазначених документах і ці документи не підтверджують значення, що наведені Переможцем у Додатку 3.
Крім цього, у звіті про випробування зазначено: «Випробування проводять на цементному розчині такого складу: 380 г прісної води + 0,5 г піногасника для цементних розчинів + 2,0 г випробуваного диспергатора (або менше) + 1000 г цементу класу «G» (API Spec 10A або еквівалент)». Тому незрозуміло, на підставі якого стандарту (API Spec 10A чи іншого) проведено дослідження, скільки диспергатора взято для дослідження. Що не дозволяє оцінити відповідність технічним вимогам Замовника.
Більш того, у протоколі випробувань що надано Переможцем зазначені такі дані стосовно проведеного випробування:
Інформація наведена у протоколі випробувань не співпадає з інформацією, зазначеною у звіті про випробування та Додатку 3, а також наявні ознаки вважати що вказані дослідження проведені за іншими стандартами ніж Замовник встановив в своїй документації.
Також Протокол випробувань наданий на диспергатор для цементних розчинів, а не на диспергатор для тампонажних розчинів, який пропонується відповідно до Додатку 3.
Тому протокол випробувань взагалі не наданий щодо товару, який пропонується Переможцем та дослідження проведені за іншим стандартом.
Відповідно до вказаного протоколу випробувань, випробування було проведено на підставі стандарту ДСТУ EN ISO 10426-2:2022 (API RP 10B-2) (Нафтова та газова промисловість.). Тобто на підставі еквівалентного стандарту. Але у складі тендерної пропозиції не було надано цей еквівалентний стандарт. Більше того, у Додатку 3 також не було зазначено про даний стандарт, на підставі якого було проведено випробування. Що не відповідає вимогам технічної специфікації.
З огляду на це переможець не надав підтверджучих документів на запропонований товар в цій частині, та не надав скан-копію такого стандарту.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації.
4. Відповідно до частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації на матеріали які використовуються при даних дослідженнях учасник повинен надати сертифікати якості або інший документ що підтверджує якісні характеристики товарів.
Наданий Переможцем сертифікат API стосовно цементу, що використовувався при дослідженні дійсний до 24.05.2024 року.
Слід зазначити що предметом закупівлі є диспергатор для тампонажних розчинів, а не цемент.
Згідно з частиною ІІ Додатку №3 до тендерної документації, учасник повинен надати сертифікати якості або інші документи, що підтверджують якісні характеристики матеріалів, які використовуються у дослідженнях. Переможець надав сертифікат API на цемент, однак цей документ не є актуальним, оскільки його строк дії сплив 24.05.2024 року. Таким чином, підтвердження якісних характеристик матеріалу, який був використаний у дослідженнях, фактично відсутнє. Це свідчить про невідповідність тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації, що є підставою для її відхилення.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації.
5. Відповідно до п.10 розділу І тендерної документації допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів українською мовою (подання перекладу свіфт-повідомлення банку-гаранта не є обов’язковим). Переклад документів повинен бути завірений організацією, яка здійснювала переклад.
Наданий переклад таких документів як звіт про випробування, паспорт безпеки, а також Сертифікат відповідності ISO/IEC 17025:2017 (який вимагається відповідно до розділу ІІ Додатку 3 до тендерної документації) не містять жодної інформації про те, хто здійснив переклад і відповідно не завірені організацією, що зробила переклад. Крім того в документах вказується Translated from English to Ukrainian - www.onlinedoctranslator.com. Що свідчить про те що цією організацією був зроблений переклад, однак у вказаних документах відсутнє завірення організації onlinedoctranslator.com.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації.
Згідно з п 43. Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.2 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ" та не відхилив його тендерну пропозицію, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ";
• ТОВ "ДРИЛІНГ ЕДВАЙЗЕР" (далі – Скаржник).
22.09.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ".
Замовник опублікував Протокол №759 від 14.10.2025 року, відповідно до якого визначив переможцем закупівлі ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ".
Скаржник не погоджується із визначенням ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ" Переможцем процедури закупівлі, оскільки його тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації та мала б бути відхилена Замовником.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
В документах Пропозиції ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ", наявні невідповідності визначенні пунктом 43 Особливостей. А також абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржник вважає, що тендерна пропозиція ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ" містить невідповідності що визначені пунктом 43 Особливостей, а також у Замовника були наявні підстави щодо відхилення пропозиції ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ" (далі – Переможець).
1. Відповідно до п. 4 Додатку 1 до тендерної документації Замовником була встановлено наступна вимога:
4. Інформація та документи (у разі встановлення вимоги щодо подання таких документів згідно з додатками до цієї тендерної документації), що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до цієї тендерної документації. На підтвердження відповідності запропонованого товару заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, УЧАСНИК НАДАЄ ЗАПОВНЕНУ НИМ ЧАСТИНУ І ДОДАТКУ №3 до тендерної документації з інформацією про запропонований учасником предмет закупівлі ЗА ФОРМОЮ ЦІЄЇ ЧАСТИНИ ЗІ ВСІМА ЇЇ СКЛАДОВИМИ та надає документи відповідно до вимог частини ІІ додатку №3 до тендерної документації (у разі наявності цієї частини в додатку №3 до тендерної документації та встановлення вимоги до подання відповідних документів в цій частині).
Переможець надав заповнений Додаток 3, у якому зазначив:
«Дослідження фізичних характеристик (пункти 2-4) проводити на тампонажному розчині з наступним складом: 380 г води прісної + 0,5 г піногасника для тампонажних розчинів + 2,0 г досліджуваного диспергатора (або менше) + 1000 г цементу класу «G» (API Spec 10A або еквівалент).
Дослідження п.2-3 проводити відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99 або еквівалент
Дослідження п.4 проводити відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99 або еквівалент»
Таким чином, незрозуміло на підставі якого ДСТУ чи іншого документа проводяться дослідження, незрозуміло скільки взято досліджуваного диспергатора для дослідження. Виходячи з наданої інформації дослідження могли бути проведені на підставі еквіваленту вказаним ДСТУ. При цьому Переможець не вказує, за яким саме еквівалентом були проведені дослідження. При цьому відповідно до вимог тендерної документації вимагалося чітке зазначення показників у таблиці.
Крім цього, відповідно до частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації У разі використання стандарту, відмінного від вказаного у технічному завданні, тобто застосування еквівалентого стандарту, учасник повинен надати скан-копію такого стандарту.
Але Переможець не надав скан-копію еквівалентного стандарту у складі тендерної документації.
Відповідно до частини ІІ Додатку №3 до тендерної документації, у разі застосування еквівалентного стандарту замість прямо зазначеного, учасник зобов’язаний надати скан-копію відповідного документа. Переможець у своїй пропозиції вказав, що дослідження виконані за стандартом ДСТУ Б В.2.7-86-99 або його еквівалентом, однак не уточнив, який саме еквівалент було застосовано, а також не надав копії цього стандарту, що є прямим порушенням умов тендерної документації. Відсутність належного підтвердження стандарту, за яким проводилися дослідження, ставить під сумнів достовірність наданих результатів і свідчить про невідповідність тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації.
2. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації учасник надає скановану (-і) копію (ії) (з оригіналу або з копії) сертифіката безпечності матеріалу «MSDS» та/або паспорта безпеки речовини/матеріалу та/або листа технічних даних та/або паспорта безпеки хімічної продукції та/або іншого аналогічного за змістом документа на запропонований товар.
Переможець надав Паспорт безпеки даних. Найменування продукції, на яку виданий цей паспорт зазначено як Цементний диспергатор/знижувач тертя, в той час як відповідно до Додатку 3 Переможець зазначає таке найменування товару як диспергатор для тампонажних розчинів. Таким чином, наданий паспорт безпеки «MSDS» не наданий стосовно продукції, що пропонується Переможцем.
Згідно з Додатком 1 до тендерної документації, учасник був зобов’язаний надати підтверджуючий документ саме на запропонований товар, а не на подібну чи споріднену продукцію. Проте наданий переможцем паспорт безпеки даних «MSDS» містить інше найменування продукції — «Цементний диспергатор/знижувач тертя», тоді як у пропозиції згідно з Додатком 3 зазначено інший товар — «диспергатор для тампонажних розчинів».
Вказане свідчить про невідповідність наданого документа вимогам тендерної документації, оскільки відсутній належний доказ безпечності саме для товару, що був запропонований, а отже — наявна підстава для визнання пропозиції такою, що не відповідає умовам закупівлі.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам тендерної документації.
3. Відповідно до частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації учасник надає Сертифікат якості, або* сертифікат аналізу, або* паспорт якості, або* звіту про тестування, або* технічний паспорт, або* інший документ від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), який підтверджує відповідність Товару технічним характеристикам, вказаним у таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» частини І Додатку №3 до тендерної документації.
На підтвердження показників вказаних в пп. 2-4 таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» частини І Додатку №3 до тендерної документації, Учасник надає скановані копії висновку(-ів) лабораторних досліджень фізичних характеристик взірців предмету закупівлі від лабораторії.
Переможцем надано звіт про випробування та протокол випробувань. У цих документах розтічність тампонажного розчину (без додаткового перемішування) *, мм становить 248. А у Додатку 3 Переможець зазначив значення 245. Таким чином, технічна специфікація не відповідає даним у зазначених документах і ці документи не підтверджують значення, що наведені Переможцем у Додатку 3.
Крім цього, у звіті про випробування зазначено: «Випробування проводять на цементному розчині такого складу: 380 г прісної води + 0,5 г піногасника для цементних розчинів + 2,0 г випробуваного диспергатора (або менше) + 1000 г цементу класу «G» (API Spec 10A або еквівалент)». Тому незрозуміло, на підставі якого стандарту (API Spec 10A чи іншого) проведено дослідження, скільки диспергатора взято для дослідження. Що не дозволяє оцінити відповідність технічним вимогам Замовника.
Більш того, у протоколі випробувань що надано Переможцем зазначені такі дані стосовно проведеного випробування:
Інформація наведена у протоколі випробувань не співпадає з інформацією, зазначеною у звіті про випробування та Додатку 3, а також наявні ознаки вважати що вказані дослідження проведені за іншими стандартами ніж Замовник встановив в своїй документації.
Також Протокол випробувань наданий на диспергатор для цементних розчинів, а не на диспергатор для тампонажних розчинів, який пропонується відповідно до Додатку 3.
Тому протокол випробувань взагалі не наданий щодо товару, який пропонується Переможцем та дослідження проведені за іншим стандартом.
Відповідно до вказаного протоколу випробувань, випробування було проведено на підставі стандарту ДСТУ EN ISO 10426-2:2022 (API RP 10B-2) (Нафтова та газова промисловість.). Тобто на підставі еквівалентного стандарту. Але у складі тендерної пропозиції не було надано цей еквівалентний стандарт. Більше того, у Додатку 3 також не було зазначено про даний стандарт, на підставі якого було проведено випробування. Що не відповідає вимогам технічної специфікації.
З огляду на це переможець не надав підтверджучих документів на запропонований товар в цій частині, та не надав скан-копію такого стандарту.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації.
4. Відповідно до частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації на матеріали які використовуються при даних дослідженнях учасник повинен надати сертифікати якості або інший документ що підтверджує якісні характеристики товарів.
Наданий Переможцем сертифікат API стосовно цементу, що використовувався при дослідженні дійсний до 24.05.2024 року.
Слід зазначити що предметом закупівлі є диспергатор для тампонажних розчинів, а не цемент.
Згідно з частиною ІІ Додатку №3 до тендерної документації, учасник повинен надати сертифікати якості або інші документи, що підтверджують якісні характеристики матеріалів, які використовуються у дослідженнях. Переможець надав сертифікат API на цемент, однак цей документ не є актуальним, оскільки його строк дії сплив 24.05.2024 року. Таким чином, підтвердження якісних характеристик матеріалу, який був використаний у дослідженнях, фактично відсутнє. Це свідчить про невідповідність тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації, що є підставою для її відхилення.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації.
5. Відповідно до п.10 розділу І тендерної документації допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів українською мовою (подання перекладу свіфт-повідомлення банку-гаранта не є обов’язковим). Переклад документів повинен бути завірений організацією, яка здійснювала переклад.
Наданий переклад таких документів як звіт про випробування, паспорт безпеки, а також Сертифікат відповідності ISO/IEC 17025:2017 (який вимагається відповідно до розділу ІІ Додатку 3 до тендерної документації) не містять жодної інформації про те, хто здійснив переклад і відповідно не завірені організацією, що зробила переклад. Крім того в документах вказується Translated from English to Ukrainian - www.onlinedoctranslator.com. Що свідчить про те що цією організацією був зроблений переклад, однак у вказаних документах відсутнє завірення організації onlinedoctranslator.com.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації.
Згідно з п 43. Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.2 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ТОВ "ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ" та не відхилив його тендерну пропозицію, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Протокол замовника
-
Повʼязаний документ:
Протокол визнач переможця ТОВ ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ.doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Запити Органу оскарження
Номер:
a8ab1ee28c5042b2a832dd89b5bfd241
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги UA-2025-09-04-002549-a.c1
Текст запиту:
АТ «Укргазвидобування», яке є замовником процедури закупівлі відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), за предметом Ц_25Т-628_24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (Диспергатор для тампонажних розчинів), розглянувши скаргу ТОВ «ДРИЛІНГ ЕДВАЙЗЕР» повідомляє наступне.
Скаржник зазначає, що він не погоджується із рішеннями уповноваженої особи замовника (Протокол №759 від 14.10.2025) про визначення ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» переможцем процедури закупівлі, оскільки на думку скаржника тендерна пропозиція переможця не відповідає вимогам тендерної документації та мала б бути відхилена замовником.
Тендерна документація зазначеної процедури закупівлі містить наступні вимоги:
Відповідно до пункту 5 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації (надалі - ТД): «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у додатку №3 до тендерної документації. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи (у разі встановлення вимоги щодо подання таких документів відповідно до вимог додатків до цієї тендерної документації), які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником».
Пунктом 2 розділу «І. Документи та/або інформація для підтвердження виконання кваліфікаційних критеріїв та інших вимог до учасників закупівлі» підрозділу «1.2. Інші вимоги до учасників закупівлі» Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку №1 до тендерної документації встановлено, що учасник в складі тендерної пропозиції надає:
2 Застосування заходів із гігієни та безпеки праці Скановану (-і) копію (ії) (з оригіналу або з копії) сертифіката безпечності матеріалу «MSDS» та/або паспорта безпеки речовини/матеріалу та/або листа технічних даних та/або паспорта безпеки хімічної продукції та/або іншого аналогічного за змістом документа на запропонований товар.
Пунктом 4 розділу ІІ. «Інші документи та/або інформація, що вимагаються Замовником для завантаження учасниками до кінцевого строку подання тендерних пропозицій» Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції додатку №1 до ТД встановлено, що учасниками надається: «Інформація та документи (у разі встановлення вимоги щодо подання таких документів згідно з додатками до цієї тендерної документації), що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до цієї тендерної документації. На підтвердження відповідності запропонованого товару заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, УЧАСНИК НАДАЄ ЗАПОВНЕНУ НИМ ЧАСТИНУ І ДОДАТКУ №3 до тендерної документації з інформацією про запропонований учасником предмет закупівлі ЗА ФОРМОЮ ЦІЄЇ ЧАСТИНИ ЗІ ВСІМА ЇЇ СКЛАДОВИМИ та надає документи відповідно до вимог частини ІІ додатку №3 до тендерної документації (у разі наявності цієї частини в додатку №3 до тендерної документації та встановлення вимоги до подання відповідних документів в цій частині). Звертаємо увагу учасників на обов’язкове дотримання усіх вимог додатку №3 до тендерної документації та вимог п. 10 розділу І тендерної документації».
У частині І Додатку №3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (Диспергатор для тампонажних розчинів)» містяться наступні примітки:
*Примітки:
Дослідження фізичних характеристик (пункти 2-4) проводити на тампонажному розчині з наступним складом: 380 г води прісної + 0,5 г піногасника для тампонажних розчинів + 2,0 г досліджуваного диспергатора (або менше) + 1000 г цементу класу «G» (API Spec 10A або еквівалент).
Дослідження п.2-3 проводити відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99 або еквівалент
Дослідження п.4 проводити відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99 або еквівалент
**У пунктах, де наявний діапазонний показник (наприклад: від….до, не менше…., не більше…., ≤…≥ і т.д.) Учасник може зазначати такий діапазон із значеннями (від….до, не менше…., не більше….,≤…≥ і т.д), що буде відповідати вимогам Замовника.
***Розділ «Інші вимоги до Товару» застосовується до всього обсягу закупівлі; вказані у цьому розділі вимоги не потребують документального підтвердження згідно із зазначеними у Частині ІІ Додатку № 3 до цієї тендерної документації умовами стосовно подання документів, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару встановленим вимогам Замовника.
Наявність тексту примітки/приміток в заповненій Учасником формі Частини І Додатку № 3 до цієї тендерної документації в складі пропозиції не є обов’язковою для відображення.
Також Додаток №3 до тендерної документації містить наступну частину:
ІІ ЧАСТИНА
/частина ІІ додатку №3 до тендерної документації не заповнюється учасниками та не подається в складі тендерної пропозиції. Учасники подають лише документи, які передбачені частиною ІІ додатку №3 до тендерної документації до подання в складі тендерної пропозиції (у разі встановлення такої вимоги)/
Вимоги щодо подання документів, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару встановленим вимогам Замовника
В складі тендерної пропозиції Учасник надає:
1 Сертифікат якості, або* сертифікат аналізу, або* паспорт якості, або* звіту про тестування, або* технічний паспорт, або* інший документ від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), який підтверджує відповідність Товару технічним характеристикам, вказаним у таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» частини І Додатку №3 до тендерної документації.
*Примітка:
Враховуючи, що документи про відповідність товару технічним вимогам замовника оформляються за фактом виготовлення Товару, допускається надання одного із вищезазначених документів на запропонований товар (предмет закупівлі), партія якого була поставлена Учасником/ виготовлена Виробником раніше.
2 На підтвердження показників вказаних в пп. 2-4 таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» частини І Додатку №3 до тендерної документації, Учасник надає скановані копії висновку(-ів) лабораторних досліджень фізичних характеристик взірців предмету закупівлі від лабораторії разом з атестатом або свідоцтвом або сертифікатом про акредитацію відповідності даної лабораторії вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 або ISO/IEC 17025:2017 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» разом з скан-копією Додатку (який є невід’ємною частиною), що підтверджує можливість визначення відповідних параметрів, та/або від лабораторії з сертифікатом про відповідність даної лабораторії критеріям оцінювання вимірювальних можливостей згідно з ДСТУ ISO 10012:2005 або ДСТУ EN ISO 10012:2022 або ISO 10012:2003 «Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання», разом з скан-копією Додатку (який є невід’ємною частиною), що підтверджує можливість визначення відповідних параметрів. На матеріали які використовуються при даних дослідженнях учасник повинен надати сертифікати якості або інший документ що підтверджує якісні характеристики товарів.
Примітки: Методика, за якою буде проведене лабораторне дослідження взірця предмету закупівлі значення не має, якщо вона не вказана у Додатку №3 до тендерної документації. Дослідження необхідно провести на відповідність технічним вимогам, який підтверджує якість товару (предмету закупівлі) згідно показників вказаних у пп. 2-4 таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №3 до тендерної документації. У разі використання стандарту, відмінного від вказаного у технічному завданні, тобто застосування еквівалентого стандарту, учасник повинен надати скан-копію такого стандарту.
Щодо пункту 1 скарги:
По-перше, як було вказано вище, формулювання з частини І Додатку №3 до тендерної документації, а саме:
«Дослідження фізичних характеристик (пункти 2-4) проводити на тампонажному розчині з наступним складом: 380 г води прісної + 0,5 г піногасника для тампонажних розчинів + 2,0 г досліджуваного диспергатора (або менше) + 1000 г цементу класу «G» (API Spec 10A або еквівалент).
Дослідження п.2-3 проводити відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99 або еквівалент
Дослідження п.4 проводити відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99 або еквівалент»
є приміткою, при цьому згідно умов тендерної документації: «Наявність тексту примітки/приміток в заповненій Учасником формі Частини І Додатку № 3 до цієї тендерної документації в складі пропозиції не є обов’язковою для відображення».
Також, тендерна документація не містить вимог про те, що учасники при заповненні частини І Додатку №3 до тендерної документації повинні видозмінювати (заповнювати) текст приміток «*», оскільки відсутні відповідні вимоги типу: «заповнюється учасниками» або «зазначається конкретний стандарт без «або еквівалент»» і таке інше.
По-друге, вимога щодо надання скан-копії еквівалентного стандарту взагалі не стосується примітки «*», а відноситься до вимоги п. 2 частини ІІ Додатку №3 до тендерної документації стосовно надання документів на підтвердження показників, вказаних у пп. 2-4 таблиці «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» частини І Додатку №3 до тендерної документації. Ця вимога не могла бути застосована до учасника ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» оскільки у протоколі випробувань №0918/25 від 18.09.2025 (файл «Протокол випробувань №0918-25 від 18.09.2025 1.pdf») вказано, що дослідження п. 2-3 та 4 проводилось відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99, тобто не за еквівалентним стандартом, а за тим стандартом, який вимагався замовником у частині І Додатку №3 до тендерної документації.
Щодо пункту 2 скарги:
Скаржник маніпулює інформацією про найменування (назву) товару, вказане учасником ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» у наданій частині І Додатку №3 до тендерної документації та у Паспорті безпеки даних.
Так, у частині І Додатку №3 до тендерної документації встановлено наступні вимоги до її заповнення:
Інформація про технічні та якісні характеристики товару, що пропонується учасником до постачання**
Повне найменування товару:
/заповнюється учасником, зазначається назва товару, що буде в подальшому зазначена в договорі про закупівлю/
Країна походження: /заповнюється учасником/
Виробник товару: /заповнюється учасником/
Таким чином, вказана учасником у частині І Додатку №3 до тендерної документації назва товару необхідна для її зазначення у подальшому у договорі про закупівлю.
Слід зазначити, що тендерна документація не містить детальних вимог про те, що вказана учасником у частині І Додатку №3 до тендерної документації назва товару як та, що буде в подальшому зазначена в договорі про закупівлю, повинна бути ідентичною із назвою товару в документі на виконання п. 2 розділу «І. Документи та/або інформація для підтвердження виконання кваліфікаційних критеріїв та інших вимог до учасників закупівлі» підрозділу «1.2. Інші вимоги до учасників закупівлі» Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку №1 до тендерної документації.
У наданій учасником ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» частині І Додатку №3 до тендерної документації (файл «Додаток 3 (2).pdf») учасником вказано повне найменування товару, тобто назву товару, що буде в подальшому зазначена в договорі про закупівлю, а саме:
«GLO CA DISP 1000 (Диспергатор для тампонажних розчинів)»
У наданому Паспорті безпеки даних (файл «MSDS GLO CA DISP 1000 -CEMENT DISPERSANT.en.uk.pdf») у розділі «1: Ідентифікація продукту та компанії» вказано назву продукту «GLO CA DISP 1000».
При цьому поняття «найменування товару», «назва товару», «назва продукту» є синонімами, тобто означають одне і те саме (є тотожними).
Отже, вказаної в Паспорті безпеки даних інформації про назву продукту (GLO CA DISP 1000) є достатньо для того щоб ідентифікувати, що цей документ відноситься до товару, запропонованого учасником ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» у частині І Додатку №3 до тендерної документації.
Щодо пункту 3 скарги:
Відповідно до частини І Додатку №3 до тендерної документації однією із технічних характеристик (параметрів/вимог) предмету закупівлі є:
Параметр/Назва вимоги Значення Значення
2 Розтічність тампонажного розчину (без додаткового перемішування) *, мм, не менше 240 /заповнюється учасником/
У наданій ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» частині І Додатку №3 до тендерної документації (файл «Додаток 3 (2).pdf») учасником цей параметр/вимогу заповнено наступним чином:
Параметр/Назва вимоги Значення Значення
2 Розтічність тампонажного розчину (без додаткового перемішування) *, мм, не менше 240 245
У наданому учасником ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» протоколі випробувань №0918/25 від 18.09.2025 (файл «Протокол випробувань №0918-25 від 18.09.2025 1.pdf») та Звіті про випробування (файл «Third Party Lab Report for Dispersant.en.uk1.pdf») дійсно за параметром/вимогою «Розтічність тампонажного розчину (без додаткового перемішування) *, мм, не менше» вказано 247 та 248 відповідно, проте ці значення не суперечать вимогам тендерної документації, оскільки 247 та 248 є більшими величинами ніж «240».
При цьому поняття «розтічність», «текучість» є синонімами, тобто означають одне і те саме (є тотожними).
Крім того, у пункті 1 частини ІІ Додатку №3 до тендерної документації наведено наступну примітку «*»:
«Враховуючи, що документи про відповідність товару технічним вимогам замовника оформляються за фактом виготовлення Товару, допускається надання одного із вищезазначених документів на запропонований товар (предмет закупівлі), партія якого була поставлена Учасником/ виготовлена Виробником раніше».
Тобто учасник мав право надати документ про якість на товар, що був виготовлений раніше.
При цьому, на підтвердження вимог пункту 2 частини ІІ Додатку №3 до тендерної документації: «Учасник надає скановані копії висновку(-ів) лабораторних досліджень фізичних характеристик взірців предмету закупівлі».
Отже, допускається, що партія на яку наданий документ про якість та партія з якої були проведені лабораторні дослідження можуть бути різними.
Щодо іншої частини п. 3 скарги повідомляємо, що у частині І Додатку №3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (Диспергатор для тампонажних розчинів)» міститься така примітка:
*Примітки:
Дослідження фізичних характеристик (пункти 2-4) проводити на тампонажному розчині з наступним складом: 380 г води прісної + 0,5 г піногасника для тампонажних розчинів + 2,0 г досліджуваного диспергатора (або менше) + 1000 г цементу класу «G» (API Spec 10A або еквівалент).
Зазначена примітка тендерної документації була повністю перекопійована в Звіт про випробування (файл «Third Party Lab Report for Dispersant.en.uk1.pdf»), однак скаржник не наводить підстав, як наявність цієї примітки впливає на зміст тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ».
Крім того, учасником ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» надано протокол випробувань №0918/25 від 18.09.2025 (файл «Протокол випробувань №0918-25 від 18.09.2025 1.pdf») у якому чітко зазначено кількість досліджуваного диспергатора та тип цементу.
Також, скаржник у п. 3 скарги продовжує маніпулювати назвами запропонованого ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» товару. Замовник просить Комісію з цього приводу взяти до уваги пояснення замовника, надані на п. 2 скарги.
Щодо твердження скаржника про те, що випробовування проведені на підставі ДСТУ EN ISO 10426-2:2022 (API RP 10B-2), то викладене спростовується інформацією на 4 аркуші Протоколу випробування, а саме вказано:
«Дослідження п.2-3 проводилось відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99.
Дослідження п.4 проводилось відповідно до ДСТУ Б В.2.7-86-99».
У зв’язку із цим була відсутня необхідність для учасника ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» подавати у складі своєї тендерної пропозиції еквівалентний стандарт.
Щодо пункту 4 скарги:
Зазначений скаржником «сертифікат API» (файл «сертиф API+переклад.pdf») не розглядався Замовником як документ, наданий учасником ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» для підтвердження вимог частини ІІ Додатку №3 до тендерної документації.
Вимогами пункту 2 частини ІІ додатку №3 до тендерної документації передбачено наступне: «На матеріали які використовуються при даних дослідженнях учасник повинен надати сертифікати якості або інший документ що підтверджує якісні характеристики товарів». Для виконання цієї вимоги замовник приймав до уваги наданий учасником ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» документ, розміщений у файлі «Цемент Лаб.tr.uk (1).pdf».
Щодо пункту 5 скарги:
Тендерна документація не містить детальних вимог щодо правил засвідчення перекладу документів. Також відсутні вимоги до організації, яка може здійснювати переклад, тому такий переклад вправі здійснити і сам учасник, використовуючи можливості мережі «Інтернет». Слід зазначити, що на всіх перелічених скаржником документах є підпис та печатка ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ», а також формулювання «Перекладено з англійської мови на українську мову згідно з оригіналом». Крім того, на всю тендерну пропозицію учасника ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» в електронній системі закупівель накладено електронний підпис. У зв’язку із цим, відсутні порушення вимог тендерної документації з боку учасника ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ» при перекладі документів.
Скаржник хибно вважає, що «www.onlinedoctranslator.com» є організацією, яка здійснила переклад документів учасника ТОВ «ХІМ-ТЕХ ЕКСІМ», оскільки це лише ресурс для перекладу, який знаходиться в мережі «Інтернет».
Враховуючи вищенаведене вважаємо, що скарга ТОВ «ДРИЛІНГ ЕДВАЙЗЕР» є безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню.
Дата опублікування:
23.10.2025 13:30