-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання Моноблоку Lenovo V100 Black (13BE003MUI) для Обухівського ліцею та Горянівської гімназії Обухівської селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області(код ДК 021:2015 30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина)).
Торги відмінено
625 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
03.09.2025 11:52 - 08.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної документації
Номер:
9425d28175494926a3dcc7bc213b407f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-03-005035-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної документації
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-03-005035-a. Ми, ТОВ «ПБГ19» (надалі за текстом – Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подала свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – ДК 021:2015: 30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина)» (Моноблоки).
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 15.09.2025 року була відхилена з наступних підстав:
Отже, Замовником зазначено 3 (три) підстави відхилення пропозиції Скаржника:
1. Невідповідність на думку Замовника наданої декларації про відповідність вимогам ТД.
2. Невідповідність на думку Замовника наданого Технічного паспорту вимогам ТД.
3. Замовник не знайшов в сервісах Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаними підставами відхилення враховуючи наступне.
1. Щодо невідповідності на думку Замовника наданої декларації про відповідність вимогам ТД.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Пунктом 2 Додатку 2 до ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, серед яких: «копія документу, підтверджуючого якість запропонованого учасником товару, а саме: паспорти/сертифікати якості та/або декларації про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів».
Таким чином тендерною документацією вимагалось надання одного з документів, який підтверджує якість запропонованого учасником товару та відповідність вимогам технічних регламентів:
- Паспорт;
- Сертифікат;
- Декларація.
Вказані вимоги є вичерпними. Інших вимог, щодо вказаного документу тендерна документація не містить!
Отже, вимогами тендерної документації не встановлювалось:
- Визначення, що є декларацією в розумінні ТД;
- Змість документа;
- Підстава видачі документа;
- Суб’єкт видачі документа;
- Форма або зразок документа ;
- Відповідність документа будь-яким нормативно-правовим актам (Законам, постановам, регламентам і т.д);
- Тощо.
На виконання п.2 Додатку 2 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ» (файл – «Декларація моноблок» - Додаток 1 до Скарги).
Вказана декларація видана виробником запропонованого Скаржником товару Моноблок PORTAL-MONO F6 – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Декларація відповідає вимогам ТД, є чинною, підтверджує відповідність запропонованого товару технічним регламентам, має реєстраційний номер та дату реєстрації (Зображення 1).
Зображення 1
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Декларація моноблок»
Враховуючи зазначене вимога ТД щодо надання копії документу, підтверджуючого якість запропонованого учасником товару, а саме: декларації про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів, виконана в повному обсязі. Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника, що документ «має не зрозуміле походження і не може вважатись паспортом/сертифікатом якості та/або декларацією про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною та нічим не доведеною.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
2. Щодо невідповідності на думку Замовника наданого Технічного паспорту вимогам ТД.
Додатком 6 до ТД встановлено Перелік документів та/або інформації, які подаються УЧАСНИКОМ процедури закупівлі.
Пунктом 19 Додатку 6 до ТД встановлено, що Учасником у складі пропозиції «Надається скан-копія сертифікату якості, або паспорту якості, або технічного паспорту, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі). Документ має бути наданий під час поставки Товару».
Таким чином тендерною документацією вимагалось надання одного з документів де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар:
- Сертифікат якості;
- Паспорт якості;
- Технічний паспорт.
Вказані вимоги є вичерпними. Єдиною вимогою до змісту документу є наявність технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар. Інших вимог, щодо вказаного документу тендерна документація не містить!
Отже, вимогами тендерної документації не встановлювалось:
- Визначення, що є технічним паспортом;
- Підстава видачі документа;
- Суб’єкт видачі документа;
- Форма або зразок документа ;
- Відповідність документа будь-яким нормативно-правовим актам (Законам, постановам, регламентам і т.д);
- Наявність відмітки про проходження перевірки відділу з контролю якості;
- Наявність ДСТУ чи ТУ У;
- Тощо.
На виконання п.19 Додатку 6 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ від фактичного виробника» (файл – «Технічний паспорт» - Додаток 2 до Скарги).
Вказана технічний паспорт виданий виробником запропонованого Скаржником товару Моноблок PORTAL-MONO F6 – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Технічний паспорт відповідає вимогам ТД, оскільки містить всі технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар (Зображення 2).
Зображення 2
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Технічний паспорт»
Враховуючи зазначене вимога ТД щодо надання скан-копії технічного паспорту, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), виконана в повному обсязі. Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника, що документ «має не зрозуміле походження і не може вважатись нормативно-правовим документом» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною та нічим не доведеною.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
3. Щодо того, що Замовник не знайшов в сервісах «Українського інституту інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Пунктом 1 Додатку 2 до ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі з відомостями про товаровиробника та країну походження запропонованого товару.
На виконання п.1 Додатку 2 до ТД Скаржником у складі пропозиції надано «Довідка» (файл – «Довідка - копія» - Додаток 3 до Скарги).
Вказана довідка містить інформацію про товаровиробника (ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА») та країну походження товару (Україна). Довідка відповідає вимогам ТД (Зображення 3).
Зображення 3
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Довідка - копія»
Враховуючи, що Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки - тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Твердження замовника, що документ «має не зрозуміле походження і не може вважатись нормативно-правовим документом» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною та нічим не доведеною.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-09-03-005035-a.pdf 19.09.2025 22:39
- Скарга UA-2025-09-03-005035-a.docx 19.09.2025 22:39
- Декларація моноблок (Додаток 1).pdf 19.09.2025 22:39
- Технічний паспорт (Додаток 2).pdf 19.09.2025 22:39
- Довідка – копія (Додаток 3).pdf 19.09.2025 22:39
- sign.p7s 19.09.2025 22:40
- рішення від 23.09.2025 № 14489.pdf 23.09.2025 14:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.09.2025 № 14876.pdf 01.10.2025 13:50
- рішення від 30.09.2025 № 14876.pdf 02.10.2025 11:28
- Відповідь на скаргу.pdf 24.09.2025 10:50
- Відповідь на скаргу.pdf 25.09.2025 11:43
- АМКУ Обуховка.docx 25.09.2025 11:43
- АМКУ Обуховка.docx 25.09.2025 11:44
- Протокол відхилення.pdf 25.09.2025 11:56
- ДОДАТОК 2.docx 25.09.2025 11:58
- ДОДАТОК 2.docx 25.09.2025 12:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.09.2025 22:42
Дата розгляду скарги:
30.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.09.2025 14:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.10.2025 11:28
Дата виконання рішення Замовником:
06.10.2025 11:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Визначити переможцем ТОВ «ПБГ19»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
420c87ad05284e19b409b04f992f376c
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Опис заперечення:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-03-005035-a. Ми, ТОВ «ПБГ19» (надалі за текстом – Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подала свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – ДК 021:2015: 30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина)» (Моноблоки).
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 15.09.2025 року була відхилена з наступних підстав:
Отже, Замовником зазначено 3 (три) підстави відхилення пропозиції Скаржника:
1. Невідповідність на думку Замовника наданої декларації про відповідність вимогам ТД.
2. Невідповідність на думку Замовника наданого Технічного паспорту вимогам ТД.
3. Замовник не знайшов в сервісах Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаними підставами відхилення враховуючи наступне.
1. Щодо невідповідності на думку Замовника наданої декларації про відповідність вимогам ТД.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Пунктом 2 Додатку 2 до ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, серед яких: «копія документу, підтверджуючого якість запропонованого учасником товару, а саме: паспорти/сертифікати якості та/або декларації про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів».
Таким чином тендерною документацією вимагалось надання одного з документів, який підтверджує якість запропонованого учасником товару та відповідність вимогам технічних регламентів:
- Паспорт;
- Сертифікат;
- Декларація.
Вказані вимоги є вичерпними. Інших вимог, щодо вказаного документу тендерна документація не містить!
Отже, вимогами тендерної документації не встановлювалось:
- Визначення, що є декларацією в розумінні ТД;
- Змість документа;
- Підстава видачі документа;
- Суб’єкт видачі документа;
- Форма або зразок документа ;
- Відповідність документа будь-яким нормативно-правовим актам (Законам, постановам, регламентам і т.д);
- Тощо.
На виконання п.2 Додатку 2 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ» (файл – «Декларація моноблок» - Додаток 1 до Скарги).
Вказана декларація видана виробником запропонованого Скаржником товару Моноблок PORTAL-MONO F6 – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Декларація відповідає вимогам ТД, є чинною, підтверджує відповідність запропонованого товару технічним регламентам, має реєстраційний номер та дату реєстрації (Зображення 1).
Зображення 1
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Декларація моноблок»
Враховуючи зазначене вимога ТД щодо надання копії документу, підтверджуючого якість запропонованого учасником товару, а саме: декларації про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів, виконана в повному обсязі. Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника, що документ «має не зрозуміле походження і не може вважатись паспортом/сертифікатом якості та/або декларацією про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною та нічим не доведеною.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
2. Щодо невідповідності на думку Замовника наданого Технічного паспорту вимогам ТД.
Додатком 6 до ТД встановлено Перелік документів та/або інформації, які подаються УЧАСНИКОМ процедури закупівлі.
Пунктом 19 Додатку 6 до ТД встановлено, що Учасником у складі пропозиції «Надається скан-копія сертифікату якості, або паспорту якості, або технічного паспорту, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі). Документ має бути наданий під час поставки Товару».
Таким чином тендерною документацією вимагалось надання одного з документів де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар:
- Сертифікат якості;
- Паспорт якості;
- Технічний паспорт.
Вказані вимоги є вичерпними. Єдиною вимогою до змісту документу є наявність технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар. Інших вимог, щодо вказаного документу тендерна документація не містить!
Отже, вимогами тендерної документації не встановлювалось:
- Визначення, що є технічним паспортом;
- Підстава видачі документа;
- Суб’єкт видачі документа;
- Форма або зразок документа ;
- Відповідність документа будь-яким нормативно-правовим актам (Законам, постановам, регламентам і т.д);
- Наявність відмітки про проходження перевірки відділу з контролю якості;
- Наявність ДСТУ чи ТУ У;
- Тощо.
На виконання п.19 Додатку 6 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ від фактичного виробника» (файл – «Технічний паспорт» - Додаток 2 до Скарги).
Вказана технічний паспорт виданий виробником запропонованого Скаржником товару Моноблок PORTAL-MONO F6 – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Технічний паспорт відповідає вимогам ТД, оскільки містить всі технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар (Зображення 2).
Зображення 2
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Технічний паспорт»
Враховуючи зазначене вимога ТД щодо надання скан-копії технічного паспорту, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), виконана в повному обсязі. Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника, що документ «має не зрозуміле походження і не може вважатись нормативно-правовим документом» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною та нічим не доведеною.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
3. Щодо того, що Замовник не знайшов в сервісах «Українського інституту інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Пунктом 1 Додатку 2 до ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі з відомостями про товаровиробника та країну походження запропонованого товару.
На виконання п.1 Додатку 2 до ТД Скаржником у складі пропозиції надано «Довідка» (файл – «Довідка - копія» - Додаток 3 до Скарги).
Вказана довідка містить інформацію про товаровиробника (ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА») та країну походження товару (Україна). Довідка відповідає вимогам ТД (Зображення 3).
Зображення 3
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Довідка - копія»
Враховуючи, що Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки - тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Твердження замовника, що документ «має не зрозуміле походження і не може вважатись нормативно-правовим документом» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною та нічим не доведеною.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Предметом закупівлі було – ДК 021:2015: 30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина)» (Моноблоки).
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 15.09.2025 року була відхилена з наступних підстав:
Отже, Замовником зазначено 3 (три) підстави відхилення пропозиції Скаржника:
1. Невідповідність на думку Замовника наданої декларації про відповідність вимогам ТД.
2. Невідповідність на думку Замовника наданого Технічного паспорту вимогам ТД.
3. Замовник не знайшов в сервісах Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаними підставами відхилення враховуючи наступне.
1. Щодо невідповідності на думку Замовника наданої декларації про відповідність вимогам ТД.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Пунктом 2 Додатку 2 до ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, серед яких: «копія документу, підтверджуючого якість запропонованого учасником товару, а саме: паспорти/сертифікати якості та/або декларації про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів».
Таким чином тендерною документацією вимагалось надання одного з документів, який підтверджує якість запропонованого учасником товару та відповідність вимогам технічних регламентів:
- Паспорт;
- Сертифікат;
- Декларація.
Вказані вимоги є вичерпними. Інших вимог, щодо вказаного документу тендерна документація не містить!
Отже, вимогами тендерної документації не встановлювалось:
- Визначення, що є декларацією в розумінні ТД;
- Змість документа;
- Підстава видачі документа;
- Суб’єкт видачі документа;
- Форма або зразок документа ;
- Відповідність документа будь-яким нормативно-правовим актам (Законам, постановам, регламентам і т.д);
- Тощо.
На виконання п.2 Додатку 2 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ» (файл – «Декларація моноблок» - Додаток 1 до Скарги).
Вказана декларація видана виробником запропонованого Скаржником товару Моноблок PORTAL-MONO F6 – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Декларація відповідає вимогам ТД, є чинною, підтверджує відповідність запропонованого товару технічним регламентам, має реєстраційний номер та дату реєстрації (Зображення 1).
Зображення 1
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Декларація моноблок»
Враховуючи зазначене вимога ТД щодо надання копії документу, підтверджуючого якість запропонованого учасником товару, а саме: декларації про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів, виконана в повному обсязі. Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника, що документ «має не зрозуміле походження і не може вважатись паспортом/сертифікатом якості та/або декларацією про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною та нічим не доведеною.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
2. Щодо невідповідності на думку Замовника наданого Технічного паспорту вимогам ТД.
Додатком 6 до ТД встановлено Перелік документів та/або інформації, які подаються УЧАСНИКОМ процедури закупівлі.
Пунктом 19 Додатку 6 до ТД встановлено, що Учасником у складі пропозиції «Надається скан-копія сертифікату якості, або паспорту якості, або технічного паспорту, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі). Документ має бути наданий під час поставки Товару».
Таким чином тендерною документацією вимагалось надання одного з документів де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар:
- Сертифікат якості;
- Паспорт якості;
- Технічний паспорт.
Вказані вимоги є вичерпними. Єдиною вимогою до змісту документу є наявність технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар. Інших вимог, щодо вказаного документу тендерна документація не містить!
Отже, вимогами тендерної документації не встановлювалось:
- Визначення, що є технічним паспортом;
- Підстава видачі документа;
- Суб’єкт видачі документа;
- Форма або зразок документа ;
- Відповідність документа будь-яким нормативно-правовим актам (Законам, постановам, регламентам і т.д);
- Наявність відмітки про проходження перевірки відділу з контролю якості;
- Наявність ДСТУ чи ТУ У;
- Тощо.
На виконання п.19 Додатку 6 ТД Скаржником у складі пропозиції надано «ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ від фактичного виробника» (файл – «Технічний паспорт» - Додаток 2 до Скарги).
Вказана технічний паспорт виданий виробником запропонованого Скаржником товару Моноблок PORTAL-MONO F6 – ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Технічний паспорт відповідає вимогам ТД, оскільки містить всі технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар (Зображення 2).
Зображення 2
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Технічний паспорт»
Враховуючи зазначене вимога ТД щодо надання скан-копії технічного паспорту, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), виконана в повному обсязі. Скаржник надав повну інформацію про запропонований товар та його технічні характеристики відповідно до вимог та у спосіб, що передбачений ТД.
Твердження замовника, що документ «має не зрозуміле походження і не може вважатись нормативно-правовим документом» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною та нічим не доведеною.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
3. Щодо того, що Замовник не знайшов в сервісах «Українського інституту інтелектуальної власності», «Опендатабот» та «Clarity Project» торгової марки, запропонованої Скаржником у складі пропозиції.
Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 до ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Пунктом 1 Додатку 2 до ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі з відомостями про товаровиробника та країну походження запропонованого товару.
На виконання п.1 Додатку 2 до ТД Скаржником у складі пропозиції надано «Довідка» (файл – «Довідка - копія» - Додаток 3 до Скарги).
Вказана довідка містить інформацію про товаровиробника (ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА») та країну походження товару (Україна). Довідка відповідає вимогам ТД (Зображення 3).
Зображення 3
Скрін з файлу наданого Скаржником у складі пропозиції
«Довідка - копія»
Враховуючи, що Умовами тендерної документації не встановлювалось жодної вимоги щодо підтвердження статусу виробника та підтвердження реєстрації торгової марки - тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Твердження замовника, що документ «має не зрозуміле походження і не може вважатись нормативно-правовим документом» є його суб’єктивною думкою, що є безпідставною та нічим не доведеною.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Запити Органу оскарження
Номер:
bb3874bb3ded4a69b4be3a98246bfbdb
Тема запиту:
Відповідь на скаргу
Текст запиту:
Поясненя по суті справи. Документи додано.
Дата опублікування:
25.09.2025 11:43
Номер:
a969d750733149ecac75fc7463cd12af
Тема запиту:
Відповідь на скаргу
Текст запиту:
Замовник надає інформацію, що стосується проведення процедури закупівлі відкриті торги № UA-2025-09-03-005035-a за предметом закупівлі: Придбання Моноблоку Lenovo V100 Black (13BE003MUI) для Обухівського ліцею та Горянівської гімназії Обухівської селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області (код ДК 021:2015 30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина).
Замовник не погоджується з вимогами, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Відповідно, Замовник заперечує проти вимог Скарги з огляду на таке, що не відповідають дійсності та надає пояснення по суті поданої Скарги.
Тендерна документація Замовника складена у відповідності до чинного законодавства України, зокрема відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Зауважимо, що Статтею 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі. Формування технічної специфікації – це прерогатива та відповідальність Замовника.
Згідно Додатка 2 Замовник вказує технічні, якісні та кількісні характеристики Закупівлі: Комплект комп'ютерної техніки Моноблок Lenovo V100 Black (13BE003MUI) - 25шт.
Технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання Додатка 2 додається вираз "або еквівалент".
Таким чином Замовник надає можливість надати широкому колу потенційних Учасників свою тендерну пропозицію.
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що запропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати, декларації повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Тобто, враховуючи вищезазначені норми чинного закупівельного законодавства замовник жодним чином не встановив дискримінаційних вимог, а зазначив у технічних характеристиках лише ті вимоги товару, які необхідні замовнику для навчання здобувачів освіти у навчальних закладів.
Замовник зазначає, що під час складання Додатку 2 до тендерної документації, зокрема технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, ним було ретельно проаналізовано ринок щодо виробництва та постачання комп'ютерної техніки , а саме моноблоків.
За результатами отриманої інформації замовником було сформовано потребу в закупівлі з очікуваною вартістю .
Звертаємо Вашу увагу, що від часу оголошення процедури закупівлі замовником не було отримано жодного звернення щодо вимог предмета закупівлі від потенційних учасників закупівлі, що свідчить про те, що інші учасники можуть поставити товар з відповідними технічними характеристиками та надати підтверджуючі документи згідно вимог Замовника.
1. П.1 скарги щодо невідповідності наданої декларації про відповідність.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
П. 2 Додатку 2 до ТД встановлено, що запропонований учасником товар повинен бути новим, мати відповідну технічну документацію та гарантійний талон. В складі тендерної пропозиції надається копія документу, підтверджуючого якість запропонованого учасником товару, а саме: паспорти/сертифікати якості та/або декларації про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів.
Таким чином тендерною документацією вимагалось надання одного з документів, який підтверджує якість запропонованого учасником товару та відповідність вимогам технічних регламентів:
- паспорт якості;
- сертифікат якості;
- декларація про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів.
Скаржник пропонує Моноблок PORTAL-MONO F6 та надає декларацію про відповідність.
Зауважемо, що Замовник вимагав надати декларацію про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів.
Таким чином, по суті не надається декларація про відповідність технічних регламентів.
У Протоколі «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою з публічних закупівель» від 15.09.2025, Замовник зазначає - Декларація відповідності Технічному Регламенту - документ, який підтверджує, що вироблена продукція відповідає вимогам Технічного регламенту. Декларація відповідності видається виробником на підставі підтверджених доказів відповідності продукції або ж на підставі протоколу випробувань акредитованої лабораторії : https://ukrstandart.net/posluhy/dokumenty-dlia-rozmytnennia/declaratsiya-ua
Отримання декларації відповідності регламентується наступними законами і Постановами:
- Законом України «Про стандартизацію» від 05.06.2014 № 1315-VII., Закон України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" від 15.01.2015 № 124-VIII;
- технічним регламентом модулів оцінки відповідності, вимогами до маркування національним знаком відповідності.
- технічними регламентами, які поширюються на заявлені товари, а також пояснення до них.
Таким чином Скаржник порушує вимогу щодо надання Декларації про відповідність предмету закупівлі вимогам технічних регламентів до предмету закупівлі.
2. П.2 скарги щодо невідповідності наданого Технічного паспорту вимогам ТД.
П. 19 Додатку 6 до ТД та п.2 Додатку 2 до ТД встановлено, що Учасником у складі пропозиції «…надається скан-копія сертифікату якості, або паспорту якості, або технічного паспорту, де зазначено технічні характеристики, від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі). Документ має бути наданий під час поставки Товару».
Учасник надає Технічний паспорт від фактичного виробника: Комплект комп'ютерної техніки Моноблок PORTAL-MONO F6.
Скаржник в своєї скарзі оперує фактами про вимоги ТД : про умови надання Технічного паспорта.
ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ не має чіткого стандарту, але при цьому технічний паспорт — це експлуатаційний документ, який засвідчує гарантовані підприємством-виробником основні параметри і характеристики (технічні властивості) виробу, та містить гарантійні зобов'язання, дані з його сертифікації та відомості про утилізування виробу.
Технічний паспорт має містити відмітку про походження перевірки відділу з контролю якості підприємства виробника на відповідність фактичних параметрів, отриманих в результаті випробувань, чинним нормативним документам (ДСТУ чи ТУ У), тощо.
Таким чином Скаржником не надається Технічний паспорт на Моноблок PORTAL-MONO F6 , а надається по суті аркуш паперу з переліком технічних характеристик, без експлуатаційних властивостей, відсутні дані про сертифікацію виробу та гарантійні зобов'язання виробника, тощо.
3.П.3 скарги щодо торгівельної марки Моноблок PORTAL-MONO.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Пунктом 1 Додатку 2 до ТД встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі з відомостями про товаровиробника та країну походження запропонованого товару.
На виконання п.1 Додатку 2 до ТД Скаржником у складі пропозиції надано «Довідка».
Вказана довідка містить інформацію про товаровиробника (ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА») та країну походження товару (Україна).
Для перевірки зареєстрованої торгівельної марки в Україні (Моноблок PORTAL-MONO), Замовник скористався відкритим реєстром на сайті Державного підприємства "Український інститут інтелектуальної власності" (Укрпатент). Також для перевірки скористався сервісами "Опендатабот" та "Clarity Project", які надають доступ до бази даних торгових марок.
Моноблок PORTAL-MONO не знайдено зареєстрованої торгівельної марки в Україні.
Уповноважена особа Владислав КАВАЛЕР
Дата опублікування:
24.09.2025 10:50