• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запірна арматура

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, в тому числі документи, що підтверджують повноваження щодо підпису тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, можуть бути складені іноземною мовою. Якщо в складі пропозиції надається документ, що складений іноземною мовою, Учасник надає автентичний переклад цього документу українською мовою, засвідчений перекладачем, або бюро перекладів, або нотаріусом. Пропозиції, підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути складені іншою мовою, при цьому повинні мати обов’язковий автентичний переклад українською мовою, який зроблено в центрі (бюро тощо) перекладів та завірено підписом уповноваженої особи та печаткою цього центру (бюро тощо).

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 12 днів назад

1 078 926.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 03.09.2025 10:59 - 08.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

про скасування рішення та визнання переможцем

Номер: 21963cd192284da5a78b47c11cdcc9bc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-03-003447-a.c2
Назва: про скасування рішення та визнання переможцем
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.11.2025 14:37
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРО", Бойко Вікторія 380954886598 zayavkadnipro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 008c312ab1ae4a2c89b4c2d02609cb1e
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про скасування рішення та визнання переможцем
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3 вересня 2025 року Замовником КП "Харківський метрополітен" (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі - 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої
(Запірна арматура).

Рішенням уповноваженої особи, оформленим Протоколом № 110-ВТ.25/9 від 14 листопада 2025 року, вирішено визнати тендерну пропозицію ТОВ «НКП «ДНІПРО» такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей по предмету закупівлі: 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура), та підлягає відхиленню згідно абзацу 2 пп. 2 п. 44 Особливостей.


Замовник у протоколі щодо відхилення НКП «Дніпро» вказує , що в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «НКП «ДНІПРО» відсутні документи виробника (сертифікат якості/паспорт якості/протокол випробувань/технічний опис/інструкція з використання/інший документ виробника) або чітке фото етикетки, ярлика, шильдика, напису/штампування на упаковці або товарі на запропонований Учасником товар, що містить і підтверджує назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником, та наступні технічні та якісні характеристики товару та їх фактичні значення (але не виключно):
- найменування товару/торговельне найменування товару/умовне позначення/ назва виробника/назву країни виробника/товарний знак – за номенклатурними позиціями №№ 2,12,14-25.


Ми, Учасник - ТОВ "НКП Дніпро" (код ЄДРПОУ - 39775233), вважаємо рішення про відхилення нашої пропозиції неправомірним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне.

Згідно вимог п.1.3 Додатку 1 необхідно надати:
1.3. Документ виробника (сертифікат якості/паспорт якості/протокол випробувань/технічний опис/інструкція з використання/інший документ виробника) або чітке фото етикетки, ярлика, шильдика, напису/штампування на упаковці або товарі** на запропонований Учасником товар, що містить і підтверджує назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником та наступні технічні та якісні характеристики товару та їх фактичні значення (але не виключно):
• найменування товару/торговельне найменування товару/умовне позначення/ назва виробника/назву країни виробника/товарний знак
**Абревіатури, написи на фото повинні бути чіткі і розбірливі, в іншому випадку, такі фото Замовником до розгляду не приймаються і вважаються не наданими.

Учасник повинен надавати на вимогу Замовника з кожною партією поставленого Товару оригінали документів виробника по кожній номенклатурній позиції у відповідності до інформації, зазначеної Учасником в Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція)».
Документи, які вимагаються Замовником в цьому розділі, повинні бути діючими на дату розкриття тендерних пропозицій, термін дії таких документів повинен бути не меншим, ніж до 31.12.2025 року.
Документи, які вимагаються Замовником в цьому розділі, можуть бути надані, як оригінали, так і копії цих документів. Вимоги до оформлення копій документів містяться в тендерній документації.
Документи, надані Учасником на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару) мають бути належного рівня зображення. Неякісно скановані документи (текст яких важко ідентифікувати, викладений не в повному обсязі тощо) до розгляду не приймаються та вважаються такими, що не надані.
Якщо Учасником на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі, надається документ, що складено іноземною мовою, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати автентичний переклад цього документа українською мовою. Автентичний переклад повинен бути засвідчений підписом та печаткою (за наявності) компетентної особи: перекладачем/перекладацькою організацією/нотаріусом/Міністерством юстиції. На підтвердження компетентності перекладача Учасник повинен надати документ, що підтверджує зареєстрований вид діяльності цього перекладача за КВЕД клас 74.30 Надання послуг перекладу.


ТОВ «НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО» на виконання цих вимог надає документи:
- ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ та КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ВИМОГИ) ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)- (Документ - техн.специфікація);
- Паспорти виробників щодо позицій №№ 2,12,14-25, які містять інформацію про виробника та країну походження продукції, а також усі необхідні технічні та якісні характеристики запропонованого товару, зокрема: найменування/торговельне найменування товару, умовне позначення, дані про виробника, країну виробництва, товарний знак та фактичні технічні параметри продукції.
Таким чином, подані ТОВ НКП «Дніпро» документи свідчать про повне та належне виконання вимоги, визначеної п. 1.3 Додатку 1 до тендерної документації, а надані документи підтверджують повну відповідність встановленим критеріям.

Також зазначаємо, що вимога п. 1.3 Додатку 1 щодо «підтвердження назви номенклатурної позиції товару» не містить уточнення, чи має назва повністю (дослівно) збігатися з найменуванням товару, наведеним у Додатку 1, чи допускається використання синонімічного або подібного формулювання. Так само не визначено, чи може враховуватися комерційне найменування виробника, у тому числі іноземного, що природно може містити відмінності у назві товару через особливості маркування або мовні нюанси.
Таким чином, нечіткість та неоднозначність зазначеної вимоги тендерної документації не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника.
Хочемо зазначити, що практика АМКУ показує , що відхилення пропозиції за формальну різницю в назві товару при наявності повного технічного підтвердження є неправомірним.
Більше того, навіть у разі встановлення таких формальних невідповідностей, які не стосуються ціни пропозиції чи характеристик предмета закупівлі, учаснику мала бути надана можливість усунути їх у порядку, передбаченому механізмом 24 годин.
Відповідно до п. 43 Постанови КМУ № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У даному випадку предметом розгляду не була «відсутність інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики товару, що пропонується учасником», а лише можливе некоректне або нечітке формулювання номенклатурної назви позиції товару. Отже, така ситуація може розцінюватися виключно як невідповідність в інформації та/або документах, поданих учасником у складі тендерної пропозиції, а не як відсутність підтвердження технічних характеристик.
Таким чином, навіть якщо Замовник дійшов висновку, що надані паспорти якості не повністю або дослівно відтворюють номенклатурну назву товару, він був зобов’язаний застосувати передбачений законодавством механізм усунення невідповідностей, а не відхиляти пропозицію без надання можливості її виправити.

Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО», була неправомірно відхилена, оскільки надані документи підтверджують відповідність пропозиції вимогам технічної специфікації та іншим умовам тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження





Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)

Номер: de8d514e755545f38450c8fa5a440663
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-03-003447-a.a1
Назва: СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Скарга:
03.09.2025 року Замовником — КП «Харківський метрополітен» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2025-09-03-003447-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 42130000-9 — Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (далі – Закупівля). 19.09.2025 року рішенням замовника КП «Харківський метрополітен» оформленим Протоколом № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен», вирішено: визнати тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей по предмету закупівлі: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура), та підлягає відхиленню згідно абзацу 2 пп.2 п.44 Особливостей. Було вирішено оприлюднити протокол розгляду тендерної пропозиції учасника Фізична особа-підприємець Сушин С.В. по предмету закупівлі: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура) в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі». По тексту вказаного протоколу зазначено, що на порядок денний поставлено: розгляд тендерної пропозиції по предмету закупівлі: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура) учасника Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. та оприлюднення результатів розгляду тендерної пропозиції учасника Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. по предмету закупівлі: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура). Вказано, що за результатами аукціону по предмету закупівлі: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура), що відбувся 12-го вересня 2025 о 11:41 системою електронних закупівель найбільш економічно вигідною пропозицією визнано пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. на відповідність кваліфікаційним критеріям та вимогам тендерної документації. В результаті розгляду тендерної пропозиції учасника Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. та на підставі службової записки електромеханічної служби встановлено, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, а саме: Відповідно до п. 1.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання Гарантійного листа Учасника щодо постачання товару, який повністю відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, вказаним Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, інформації та документам, які Учасник надав в тендерній пропозиції на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару). У складі своєї тендерної пропозиції учасником Фізичною особою-підприємцем Сушиним С.В. було надано гарантійний лист, однак даний гарантійний лист наданий не у відповідності до вимог п. 1.1 Додатку №1 тендерної документації. Крім того, відповідно до п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання Учасником Документу виробника (сертифікату якості/паспорту якості/протоколу випробувань/технічного опису/інструкції з використання/іншого документу виробника) або чіткого фото етикетки, ярлика, шильдика, напису/штампування на упаковці або товарі на запропонований Учасником товар, що містить і підтверджує назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником та наступні технічні та якісні характеристики товару та їх фактичні значення (але не виключно): • найменування товару/торговельне найменування товару/умовне позначення/ назва виробника/назву країни виробника/товарний знак. Надані Учасником документи не підтверджують назву за номенклатурними позиціями №№1-25, як передбачено вимогами Замовника та п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації. Таким чином, тендерна пропозиція учасника Фізична особа-підприє мець Сушин С.В. не відповідає технічним та якісним характеристикам, що зазначені у пп. 6.2.3 п. 6 розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника та додатку 7 до тендерної документації та підлягає відхиленню згідно абзацу 2 пп.2 п.44 Особливостей. Із рішеннями замовника, оформленими ПРОТОКОЛОМ КП «Харківський метрополітен» № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен», яким вирішено відхилити тендерну пропозицію ФОП Сушина С. В., по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 — Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (номер процедури закупівлі в електронній системі 8 закупівель: UA-2025-09-03-003447-a) не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне. По суті скарги: Щодо відповідності тендерної пропозиції Учасника ФОП Сушин С. В. технічним та якісним характеристикам, що зазначені у пп. 6.2.3 п. 6 розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника в межах закупівлі № UA-2025-09-03-003447-a зазначаємо наступне: 1) Замовником у протоколі № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 19.09.2025 року вказано, що: Відповідно до п. 1.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання Гарантійного листа Учасника щодо постачання товару, який повністю відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, вказаним Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, інформації та документам, які Учасник надав в тендерній пропозиції на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару). У складі своєї тендерної пропозиції учасником Фізичною особою-підприємцем Сушиним С.В. було надано гарантійний лист, однак даний гарантійний лист наданий не у відповідності до вимог п. 1.1 Додатку №1 тендерної документації. Повідомляємо, що у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Сушин С. В. було надано гарантійний лист, що відповідає вимогам тендерної документації Замовника у цілому. Як вже було вказано, відповідно до п. 1.1 Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання гарантійного листа про постачання товару, який повністю відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Вимоги до вказаного гарантійного листа були також вказані у Додатку 7 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ». У пункті 4 вказаного Додатку 7 до тендерної документації, серед переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції зазначено про Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (вимоги) предмета закупівлі (технічну специфікацію) та документи, що підтверджують відповідність предмету закупівлі встановленим вимогам замовника, згідно з Додатком 1 до тендерної документації: - Гарантійний лист Учасника щодо постачання товару, який повністю відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, вказаним Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, інформації та документам, які Учасник надав в тендерній пропозиції на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару); Учасником ФОП Сушин С. В. у складі тендерної пропозиції було надано гарантійний лист наступного змісту: «ФОП Сушин С. В. підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі UA-2025-09-03-003447-a, вказаним Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, інформації та документам, які Учасник надав в тендерній пропозиції на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару) та іншим вимогам до предмету закупівлі, що містяться в тендерній документації, а також підтверджуємо можливість поставки товару у необхідній кількості та у потрібні строки. Гарантія якості Товару, що поставлятиметься, встановлюється протягом гарантійного терміну, встановленого виробником. ФОП Сушин С.В. гарантує якість Товару, що постачається, протягом гарантійного строку. Гарантійний строк товару не відрізнятися від гарантійного строку заводу – виробника. Дата виготовлення: 2024-2025 рр. Товар, що пропонується (постачається) новий (не бувший у використанні, не відновлений), без зовнішніх і внутрішніх пошкоджень. Товар, що постачатиметься, відповідає та виготовляється згідно діючих ДСТУ, ГОСТ, ТУ, тощо. Товар буде постачатися в упаковці (тарі) заводу-виробника і супроводжуватися документами, що посвідчують якість товару. Матеріал тари відповідає вимогам до тари для транспортування та зберігання товару. Маркування товару відповідає технічним характеристикам згідно стандартів заводу виробника.». Тобто, вказаний гарантійний лист повністю відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, вказаним Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, інформації та документам, які Учасник надав в тендерній пропозиції на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару). Також відповідний гарантійний лист оформлений на бланку ФОП та містить усі необхідні реквізити. При цьому, Замовником у протоколі уповноваженої особи, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію ФОП Сушина С. В., не деталізоване яким саме чином гарантійний лист ФОП Сушина С. В. у складі його тендерної пропозиції наданий не у відповідності до вимог п. 1.1 Додатку №1 тендерної документації. Замовником не надано жодних конкретних зауважень щодо змісту чи форми даного гарантійного листа. Формулювання про його «невідповідність» є безпідставним та не підкріплене аналізом конкретних положень документа. Тобто, відхилення тендерної пропозиції ФОП Сушина С. В., яка була визнана найбільш економічно вигідною, з підстав ніби-то невідповідності гарантійного листа вимогам тендерної документації, є протиправним та необґрунтованим. 2) Замовником у протоколі № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 19.09.2025 року вказано, що: Відповідно до п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання Учасником Документу виробника (сертифікату якості/паспорту якості/протоколу випробувань/технічного опису/інструкції з використання/іншого документу виробника) або чіткого фото етикетки, ярлика, шильдика, напису/штампування на упаковці або товарі на запропонований Учасником товар, що містить і підтверджує назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником та наступні технічні та якісні характеристики товару та їх фактичні значення (але не виключно): • найменування товару/торговельне найменування товару/умовне позначення/ назва виробника/назву країни виробника/товарний знак. Надані Учасником документи не підтверджують назву за номенклатурними позиціями №№1-25, як передбачено вимогами Замовника та п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації. Повідомляємо, що вказані аргументи замовника є необґрунтованими з огляду на наступне: Вимогами п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання Учасником Документу виробника (сертифікату якості/паспорту якості/протоколу випробувань/технічного опису/інструкції з використання/іншого документу виробника) або чіткого фото етикетки, ярлика, шильдика, напису/штампування на упаковці або товарі на запропонований Учасником товар, що містить і підтверджує назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником та наступні технічні та якісні характеристики товару та їх фактичні значення (але не виключно): • найменування товару/торговельне найменування товару/умовне позначення/ назва виробника/назву країни виробника/товарний знак. Учасник повинен надавати на вимогу Замовника з кожною партією поставленого Товару оригінали документів виробника по кожній номенклатурній позиції у відповідності до інформації, зазначеної Учасником в Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція)». Документи, які вимагаються Замовником в цьому розділі, повинні бути діючими на дату розкриття тендерних пропозицій, термін дії таких документів повинен бути не меншим, ніж до 31.12.2025 року. Документи, які вимагаються Замовником в цьому розділі, можуть бути надані, як оригінали, так і копії цих документів. Вимоги до оформлення копій документів містяться в тендерній документації. Документи, надані Учасником на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару) мають бути належного рівня зображення. Неякісно скановані документи (текст яких важко ідентифікувати, викладений не в повному обсязі тощо) до розгляду не приймаються та вважаються такими, що не надані. Якщо Учасником на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі, надається документ, що складено іноземною мовою, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати автентичний переклад цього документа українською мовою. Автентичний переклад повинен бути засвідчений підписом та печаткою (за наявності) компетентної особи: перекладачем/перекладацькою організацією/нотаріусом/Міністерством юстиції. На підтвердження компетентності перекладача Учасник повинен надати документ, що підтверджує зареєстрований вид діяльності цього перекладача за КВЕД клас 74.30 Надання послуг перекладу. Будь-яких інших вимог у тендерній документації Замовника встановлено не було. Твердження замовника про те, що «Надані Учасником документи не підтверджують назву за номенклатурними позиціями №1-25, як передбачено вимогами Замовника та п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації» є необґрунтованими, оскільки такий обмежився суто загальною по своєму змісту фразою «не підтверджують назву номенклатурних позицій №1–25». При цьому, Замовник не вказав, які саме позиції № 1-25 не підтверджені, які конкретні характеристики відсутні, та які слова чи параметри зумовлюють вказану невідповідність. У складі пропозиції учасника ФОП Сушин С. В. було надано: 1. Інформацію про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція) за формою Додатку 1 до Тендерної пропозиції, яка містить назву номенклатурної позиції товару, що встановлена замовником; назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником; назву виробника та країни походження товару, запропонованого учасником; технічні та якісні характеристики товару, встановлені замовником; технічні та якісні характеристики товару, запропонованого учасником; назву документу виробника Товару, яким підтверджуються технічні та якісні характеристики товару, запропонованого учасником та який буде надаватись в момент поставки з кожною партією товару 2. Паспорти якості виробника на запропоновані учасником товари, а саме на позиції № 1, № 2, № 3-10, № 11, № 12, № 13, № 14-16, № 17, № 18-19, № 20-21, № 22-25, які в свою чергу містять назву за номенклатурними позиціями №1-25, тобто назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником, яка відображена у «Інформації про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція) за формою Додатку 1 до Тендерної пропозиції». Окрім цього, відповідні паспорти якості містять дані щодо виробника та країни походження, технічні характеристики запропонованого учасником товару, тобто усі необхідні технічні та якісні характеристики товару та їх фактичні значення (але не виключно): найменування товару/торговельне найменування товару/умовне позначення/ назва виробника/назву країни виробника/товарний знак. Вказані обставини підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника ФОП Сушин С. В., зокрема вимогам п. 1.3 Додатку 1 до тендерної документації. При цьому, наявність у п. 1.3 Додатку 1 до тендерної документації вимоги «підтвердження назви номенклатурної позиції товару» не уточнює чи має вона повністю (ідентично) збігатися з назвою товару по певній позиції (позиціях) у Додатку 1 до тендерної документації,чи допускається синонімічне або схоже формулювання, та чи враховується комерційне найменування виробника, який в свою чергу може бути іноземним, що допускає незначні відмінності у найменуванні в силу даних обставин. Таким чином, нечітка та не зовсім однозначна вимога у тендерній документації замовника не може бути підставою для дискваліфікації відповідно до актуальної практики АМКУ. Окрім того, у випадку встановлення вказаної невідповідності у документах, яка не стосується ціни та предмета закупівлі, учаснику повинно бути надано час на усунення вказаної невідповідності. Відповідно до п. 43 Постанови КМУ № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. У даному випадку в межах закупівлі не йшлось про «відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції», а йшлось про можливу нечітку назву номенклатурної позиції товару, тобто, вказане повинно вважатись невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією. Тобто, у даному випадку навіть якби Замовник вважав, що паспорти якості не дослівно підтверджують номенклатурну назву запропонованих учасником товарів, він мав застосувати механізм усунення невідповідностей, а не відхиляти пропозицію. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція учасника ФОП Сушин С. В. була неправомірно відхилена Замовником, оскільки долучені документи та інформація у сукупності у складі тендерної пропозиції Учасника ФОП Сушин С. В. свідчить про відповідність такої умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Матеріальна частина: Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a). Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників. Замовник некоректно оцінив тендерну пропозицію ФОП Сушин М. В. та дійшов неправильних висновків про її невідповідність вимогам Тендерної документації по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (Арматура трубопровідна) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-09-03-003447-a), що призвело до прийняття протиправного рішення, що оформлене Протоколом № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 19.09.2025 року, яким було вирішено визнати тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушина С. В. такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФОП Сушин С. В. можуть бути захищені шляхом: 1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 19.09.2025 року, яким було вирішено визнати тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (Арматура трубопровідна) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: № UA-2025-09-03-003447-a). Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель. На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі № UA-2025-09-03-003447-a. 3. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 19.09.2025 року, яким було вирішено визнати тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (Арматура трубопровідна) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: № UA-2025-09-03-003447-a). Додатки: 1. ПРОТОКОЛ №343 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою акціонерного товариства «Херсонська теплоелектроцентраль» від 20.08.2025 року. 2. Гарантійний лист ФОП Сушин С. В. 3. Інформація про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція) за формою Додатку 1 до Тендерної пропозиції.
Дата розгляду скарги: 03.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.09.2025 13:02
Дата прийняття рішення по скарзі: 08.10.2025 11:54
Автор: Фізична особа-підприєимець Сушин С.В., Фізична особа-підприємець Сушин Сергій Володимирович 380677914986 fopsushin@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5aff46d3b40043aeb19426b8a34eb79d
Заголовок пункту скарги: Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі № UA-2025-09-03-003447-a. Зобов’язати замовника скасувати рішення, оформлене ПРОТОКОЛОМ № 110-ВТ.25/2 від 19.09.2025 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 03.09.2025 року Замовником — КП «Харківський метрополітен» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2025-09-03-003447-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 42130000-9 — Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (далі – Закупівля).
19.09.2025 року рішенням замовника КП «Харківський метрополітен» оформленим Протоколом № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен», вирішено: визнати тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей по предмету закупівлі: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура), та підлягає відхиленню згідно абзацу 2 пп.2 п.44 Особливостей.
Було вирішено оприлюднити протокол розгляду тендерної пропозиції учасника Фізична особа-підприємець Сушин С.В. по предмету закупівлі: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура) в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
По тексту вказаного протоколу зазначено, що на порядок денний поставлено: розгляд тендерної пропозиції по предмету закупівлі: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура) учасника Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. та оприлюднення результатів розгляду тендерної пропозиції учасника Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. по предмету закупівлі: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура).
Вказано, що за результатами аукціону по предмету закупівлі: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Запірна арматура), що відбувся 12-го вересня 2025 о 11:41 системою електронних закупівель найбільш економічно вигідною пропозицією визнано пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушина С.В.
Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. на відповідність кваліфікаційним критеріям та вимогам тендерної документації.
В результаті розгляду тендерної пропозиції учасника Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. та на підставі службової записки електромеханічної служби встановлено, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, а саме:
Відповідно до п. 1.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання Гарантійного листа Учасника щодо постачання товару, який повністю відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, вказаним Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, інформації та документам, які Учасник надав в тендерній пропозиції на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару).
У складі своєї тендерної пропозиції учасником Фізичною особою-підприємцем Сушиним С.В. було надано гарантійний лист, однак даний гарантійний лист наданий не у відповідності до вимог п. 1.1 Додатку №1 тендерної документації.
Крім того, відповідно до п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання Учасником Документу виробника (сертифікату якості/паспорту якості/протоколу випробувань/технічного опису/інструкції з використання/іншого документу виробника) або чіткого фото етикетки, ярлика, шильдика, напису/штампування на упаковці або товарі на запропонований Учасником товар, що містить і підтверджує назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником та наступні технічні та якісні характеристики товару та їх фактичні значення (але не виключно):
• найменування товару/торговельне найменування товару/умовне позначення/ назва виробника/назву країни виробника/товарний знак.
Надані Учасником документи не підтверджують назву за номенклатурними позиціями №№1-25, як передбачено вимогами Замовника та п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника Фізична особа-підприє мець Сушин С.В. не відповідає технічним та якісним характеристикам, що зазначені у пп. 6.2.3 п. 6 розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника та додатку 7 до тендерної документації та підлягає відхиленню згідно абзацу 2 пп.2 п.44 Особливостей.
Із рішеннями замовника, оформленими ПРОТОКОЛОМ КП «Харківський метрополітен» № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен», яким вирішено відхилити тендерну пропозицію ФОП Сушина С. В., по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 — Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (номер процедури закупівлі в електронній системі 8 закупівель: UA-2025-09-03-003447-a) не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.

По суті скарги:

Щодо відповідності тендерної пропозиції Учасника ФОП Сушин С. В. технічним та якісним характеристикам, що зазначені у пп. 6.2.3 п. 6 розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника в межах закупівлі № UA-2025-09-03-003447-a зазначаємо наступне:
1) Замовником у протоколі № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 19.09.2025 року вказано, що:
Відповідно до п. 1.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання Гарантійного листа Учасника щодо постачання товару, який повністю відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, вказаним Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, інформації та документам, які Учасник надав в тендерній пропозиції на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару).
У складі своєї тендерної пропозиції учасником Фізичною особою-підприємцем Сушиним С.В. було надано гарантійний лист, однак даний гарантійний лист наданий не у відповідності до вимог п. 1.1 Додатку №1 тендерної документації.
Повідомляємо, що у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Сушин С. В. було надано гарантійний лист, що відповідає вимогам тендерної документації Замовника у цілому.
Як вже було вказано, відповідно до п. 1.1 Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання гарантійного листа про постачання товару, який повністю відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Вимоги до вказаного гарантійного листа були також вказані у Додатку 7 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ».
У пункті 4 вказаного Додатку 7 до тендерної документації, серед переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції зазначено про Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (вимоги) предмета закупівлі (технічну специфікацію) та документи, що підтверджують відповідність предмету закупівлі встановленим вимогам замовника, згідно з Додатком 1 до тендерної документації:
- Гарантійний лист Учасника щодо постачання товару, який повністю відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, вказаним Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, інформації та документам, які Учасник надав в тендерній пропозиції на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару);
Учасником ФОП Сушин С. В. у складі тендерної пропозиції було надано гарантійний лист наступного змісту:
«ФОП Сушин С. В. підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі UA-2025-09-03-003447-a, вказаним Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, інформації та документам, які Учасник надав в тендерній пропозиції на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару) та іншим вимогам до предмету закупівлі, що містяться в тендерній документації, а також підтверджуємо можливість поставки товару у необхідній кількості та у потрібні строки.
Гарантія якості Товару, що поставлятиметься, встановлюється протягом гарантійного терміну, встановленого виробником. ФОП Сушин С.В. гарантує якість Товару, що постачається, протягом гарантійного строку. Гарантійний строк товару не відрізнятися від гарантійного строку заводу – виробника.
Дата виготовлення: 2024-2025 рр.
Товар, що пропонується (постачається) новий (не бувший у використанні, не відновлений), без зовнішніх і внутрішніх пошкоджень.
Товар, що постачатиметься, відповідає та виготовляється згідно діючих ДСТУ, ГОСТ, ТУ, тощо. Товар буде постачатися в упаковці (тарі) заводу-виробника і супроводжуватися документами, що посвідчують якість товару. Матеріал тари відповідає вимогам до тари для транспортування та зберігання товару.
Маркування товару відповідає технічним характеристикам згідно стандартів заводу виробника.».
Тобто, вказаний гарантійний лист повністю відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, вказаним Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, інформації та документам, які Учасник надав в тендерній пропозиції на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару).
Також відповідний гарантійний лист оформлений на бланку ФОП та містить усі необхідні реквізити.
При цьому, Замовником у протоколі уповноваженої особи, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію ФОП Сушина С. В., не деталізоване яким саме чином гарантійний лист ФОП Сушина С. В. у складі його тендерної пропозиції наданий не у відповідності до вимог п. 1.1 Додатку №1 тендерної документації.
Замовником не надано жодних конкретних зауважень щодо змісту чи форми даного гарантійного листа. Формулювання про його «невідповідність» є безпідставним та не підкріплене аналізом конкретних положень документа.
Тобто, відхилення тендерної пропозиції ФОП Сушина С. В., яка була визнана найбільш економічно вигідною, з підстав ніби-то невідповідності гарантійного листа вимогам тендерної документації, є протиправним та необґрунтованим.
2) Замовником у протоколі № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 19.09.2025 року вказано, що:
Відповідно до п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання Учасником Документу виробника (сертифікату якості/паспорту якості/протоколу випробувань/технічного опису/інструкції з використання/іншого документу виробника) або чіткого фото етикетки, ярлика, шильдика, напису/штампування на упаковці або товарі на запропонований Учасником товар, що містить і підтверджує назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником та наступні технічні та якісні характеристики товару та їх фактичні значення (але не виключно):
• найменування товару/торговельне найменування товару/умовне позначення/ назва виробника/назву країни виробника/товарний знак.
Надані Учасником документи не підтверджують назву за номенклатурними позиціями №№1-25, як передбачено вимогами Замовника та п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації.
Повідомляємо, що вказані аргументи замовника є необґрунтованими з огляду на наступне:
Вимогами п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання Учасником Документу виробника (сертифікату якості/паспорту якості/протоколу випробувань/технічного опису/інструкції з використання/іншого документу виробника) або чіткого фото етикетки, ярлика, шильдика, напису/штампування на упаковці або товарі на запропонований Учасником товар, що містить і підтверджує назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником та наступні технічні та якісні характеристики товару та їх фактичні значення (але не виключно):
• найменування товару/торговельне найменування товару/умовне позначення/ назва виробника/назву країни виробника/товарний знак.
Учасник повинен надавати на вимогу Замовника з кожною партією поставленого Товару оригінали документів виробника по кожній номенклатурній позиції у відповідності до інформації, зазначеної Учасником в Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція)».
Документи, які вимагаються Замовником в цьому розділі, повинні бути діючими на дату розкриття тендерних пропозицій, термін дії таких документів повинен бути не меншим, ніж до 31.12.2025 року.
Документи, які вимагаються Замовником в цьому розділі, можуть бути надані, як оригінали, так і копії цих документів. Вимоги до оформлення копій документів містяться в тендерній документації.
Документи, надані Учасником на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі (товару) мають бути належного рівня зображення. Неякісно скановані документи (текст яких важко ідентифікувати, викладений не в повному обсязі тощо) до розгляду не приймаються та вважаються такими, що не надані.
Якщо Учасником на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, які встановлені Замовником до предмету закупівлі, надається документ, що складено іноземною мовою, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати автентичний переклад цього документа українською мовою. Автентичний переклад повинен бути засвідчений підписом та печаткою (за наявності) компетентної особи: перекладачем/перекладацькою організацією/нотаріусом/Міністерством юстиції. На підтвердження компетентності перекладача Учасник повинен надати документ, що підтверджує зареєстрований вид діяльності цього перекладача за КВЕД клас 74.30 Надання послуг перекладу.
Будь-яких інших вимог у тендерній документації Замовника встановлено не було.
Твердження замовника про те, що «Надані Учасником документи не підтверджують назву за номенклатурними позиціями №1-25, як передбачено вимогами Замовника та п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації» є необґрунтованими, оскільки такий обмежився суто загальною по своєму змісту фразою «не підтверджують назву номенклатурних позицій №1–25».
При цьому, Замовник не вказав, які саме позиції № 1-25 не підтверджені, які конкретні характеристики відсутні, та які слова чи параметри зумовлюють вказану невідповідність.
У складі пропозиції учасника ФОП Сушин С. В. було надано:
1. Інформацію про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція) за формою Додатку 1 до Тендерної пропозиції, яка містить назву номенклатурної позиції товару, що встановлена замовником; назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником; назву виробника та країни походження товару, запропонованого учасником; технічні та якісні характеристики товару, встановлені замовником; технічні та якісні характеристики товару, запропонованого учасником; назву документу виробника Товару, яким підтверджуються технічні та якісні характеристики товару, запропонованого учасником та який буде надаватись в момент поставки з кожною партією товару
2. Паспорти якості виробника на запропоновані учасником товари, а саме на позиції № 1, № 2, № 3-10, № 11, № 12, № 13, № 14-16, № 17, № 18-19, № 20-21, № 22-25, які в свою чергу містять назву за номенклатурними позиціями №1-25, тобто назву номенклатурної позиції товару, запропонованого учасником, яка відображена у «Інформації про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція) за формою Додатку 1 до Тендерної пропозиції».
Окрім цього, відповідні паспорти якості містять дані щодо виробника та країни походження, технічні характеристики запропонованого учасником товару, тобто усі необхідні технічні та якісні характеристики товару та їх фактичні значення (але не виключно): найменування товару/торговельне найменування товару/умовне позначення/ назва виробника/назву країни виробника/товарний знак.
Вказані обставини підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника ФОП Сушин С. В., зокрема вимогам п. 1.3 Додатку 1 до тендерної документації.
При цьому, наявність у п. 1.3 Додатку 1 до тендерної документації вимоги «підтвердження назви номенклатурної позиції товару» не уточнює чи має вона повністю (ідентично) збігатися з назвою товару по певній позиції (позиціях) у Додатку 1 до тендерної документації,чи допускається синонімічне або схоже формулювання, та чи враховується комерційне найменування виробника, який в свою чергу може бути іноземним, що допускає незначні відмінності у найменуванні в силу даних обставин.
Таким чином, нечітка та не зовсім однозначна вимога у тендерній документації замовника не може бути підставою для дискваліфікації відповідно до актуальної практики АМКУ.
Окрім того, у випадку встановлення вказаної невідповідності у документах, яка не стосується ціни та предмета закупівлі, учаснику повинно бути надано час на усунення вказаної невідповідності.
Відповідно до п. 43 Постанови КМУ № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У даному випадку в межах закупівлі не йшлось про «відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції», а йшлось про можливу нечітку назву номенклатурної позиції товару, тобто, вказане повинно вважатись невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією.
Тобто, у даному випадку навіть якби Замовник вважав, що паспорти якості не дослівно підтверджують номенклатурну назву запропонованих учасником товарів, він мав застосувати механізм усунення невідповідностей, а не відхиляти пропозицію.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція учасника ФОП Сушин С. В. була неправомірно відхилена Замовником, оскільки долучені документи та інформація у сукупності у складі тендерної пропозиції Учасника ФОП Сушин С. В. свідчить про відповідність такої умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Матеріальна частина:

Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник некоректно оцінив тендерну пропозицію ФОП Сушин М. В. та дійшов неправильних висновків про її невідповідність вимогам Тендерної документації по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (Арматура трубопровідна) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-09-03-003447-a), що призвело до прийняття протиправного рішення, що оформлене Протоколом № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 19.09.2025 року, яким було вирішено визнати тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушина С. В. такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФОП Сушин С. В. можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 19.09.2025 року, яким було вирішено визнати тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (Арматура трубопровідна) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: № UA-2025-09-03-003447-a).
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -

ПРОШУ:

1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі № UA-2025-09-03-003447-a.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 110-ВТ.25/2 «Щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен» від 19.09.2025 року, яким було вирішено визнати тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Сушина С.В. такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, по закупівлі за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» (Арматура трубопровідна) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: № UA-2025-09-03-003447-a).


Додатки:
1. ПРОТОКОЛ №343 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою акціонерного товариства «Херсонська теплоелектроцентраль» від 20.08.2025 року.
2. Гарантійний лист ФОП Сушин С. В.
3. Інформація про відповідність запропонованого Учасником товару технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником (технічна пропозиція) за формою Додатку 1 до Тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження