• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине

Призупинено

2 086 417.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 03.09.2025 10:31 - 08.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

скарга

Номер: 1e5ce45301764353809610a219ca528f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-03-002667-a.c1
Назва: скарга
Скарга:
Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника по процедурі закупівлі «Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине»
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 15:13
Автор: ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», Артамонов Володимир Вадимович +380509998069 fireprotectsis@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 498e292be33f43d79d6fcf01abafd976
Заголовок пункту скарги: ліцензія з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів щонайменше із середніми наслідками не менше СС2
Опис заперечення: Відповідно до пункту 3 розділу 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Додатку № 1 до тендерної документації вимагається: «Копію чинної ліцензії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів щонайменше із середніми наслідками не менше СС2, отриманої учасником, що є чинною станом на дату подання тендерної пропозиції. У випадку отримання такої ліцензії в електронній формі та у встановленому законодавством порядку у складі тендерної пропозиції на виконання цієї вимоги може надаватись копія документу, згідно якого органом ліцензування на ім’я учасника видано відповідну ліцензію. Згідно п. п. 1 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18 березня 2022 р. № 314 у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до вказаної постанови. Отже, учасник на виконання вимог цієї тендерної документації має право надати у складі тендерної пропозиції декларацію про провадження господарської діяльності та щодо видів діяльності, передбачених цією тендерною документацію, що потребують отримання суб’єктом господарювання відповідних дозвільних документів, крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до вказаної постанови (або інший документ, що надає право провадження господарською діяльністю відповідно до чинного законодавства України).».

Дана вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства та предметом закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 3 розділу 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Додатку № 1 до тендерної документації вимагається: «Копію чинної ліцензії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів щонайменше із середніми наслідками не менше СС2, отриманої учасником, що є чинною станом на дату подання тендерної пропозиції. У випадку отримання такої ліцензії в електронній формі та у встановленому законодавством порядку у складі тендерної пропозиції на виконання цієї вимоги може надаватись копія документу, згідно якого органом ліцензування на ім’я учасника видано відповідну ліцензію. Згідно п. п. 1 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18 березня 2022 р. № 314 у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до вказаної постанови. Отже, учасник на виконання вимог цієї тендерної документації має право надати у складі тендерної пропозиції декларацію про провадження господарської діяльності та щодо видів діяльності, передбачених цією тендерною документацію, що потребують отримання суб’єктом господарювання відповідних дозвільних документів, крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до вказаної постанови (або інший документ, що надає право провадження господарською діяльністю відповідно до чинного законодавства України).».

Дана вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства та предметом закупівлі.
Предметом даної закупівлі є «Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине».
Видом предмету закупівлі: послуги.
Даний вид послуг здійснюється на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, яка отримується у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Відповідно до пункту 1 Ліцензійних умов зазначено, що ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до вимог щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень Ліцензійних умов:
«Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.
Організаційні вимоги
17. Ліцензіат зобов’язаний листом повідомляти органу ліцензування про всі зміни даних, що зазначені у його документах, які додавалися до заяви про отримання ліцензії, у місячний строк після виникнення таких змін.
Ліцензіат протягом строку дії ліцензії забезпечує зберігання у паперовому та/або електронному вигляді документів:
які використовувалися (складалися) під час надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення;
копії яких подавалися органу ліцензування;
які підтверджують достовірність даних, що зазначалися здобувачем ліцензії у документах, які подавалися органу ліцензування.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити присутність керівника ліцензіата, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування перевірки додержання ліцензіатом вимог цих Ліцензійних умов.
Заява про зупинення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до зупинення діяльності.
Заява про відновлення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до відновлення діяльності разом з відомостями про усунення підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії (повністю або частково).
Роботи з монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень виконуються відповідно до затвердженої проектної документації.
Монтаж систем оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень на об’єктах, де система пожежної сигналізації встановлена, здійснюється після проведення їх перевірки. У разі коли система пожежної сигналізації перебуває у неробочому стані, монтаж інших систем здійснюється після відновлення її працездатності.
Системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів та/або нормативних документів технічного характеру.
Ліцензіат, що виконує роботи з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень:
забезпечує працездатність систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень;
своєчасно виконує роботи з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень;
виконує роботи з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень за умови тимчасового припинення спостерігання за ними та своєчасно повідомляє суб’єкту, що здійснює спостерігання за такими системами, про початок та закінчення робіт.
Виконання робіт з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, які експлуатуються, здійснюється після їх перевірки.».
Отже, Ліцензійними умовами не передбачено наявності в Учасника чинної ліцензії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів щонайменше із середніми наслідками не менше СС2.
Крім того зазначаємо, що технічним завданням, яке міститься в Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації, не передбачено виконання будівельних робіт, для виконання яких відповідно необхідна така ліцензія.
Ми маємо всі необхідні документи для надання послуг, які є предметом закупівлі, зокрема, ліцензію видану на підставі наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 27.03.2018 № 195 «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання і виконання робіт протипожежного призначення».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f5b2821d4b574d3b9fad511dc42c6f80
Заголовок пункту скарги: Акт обстеження будівельного майданчика
Опис заперечення: Відповідно до пункту 4 розділу 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Додатку № 1 до тендерної документації вимагається: «Акт обстеження будівельного майданчика. Згідно п. 5.32. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику, та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. З урахуванням зазначеного учасник надає у складі тендерної пропозиції акт обстеження будівельного майданчика (за формою 2), на якому має бути виконано роботи згідно цієї тендерної документації, складений спільно замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, за підписом уповноважених представників сторін, та зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) будівельного майданчику та ознайомлення учасника (представника учасника) з проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту. Повноваження представника учасника підтверджуються шляхом пред’явлення під час обстеження уповноваженому представнику замовника оригіналу документу, що підтверджує посаду керівника учасника та документу, що посвідчує особу такого керівника, а у випадку, якщо учасника представляє інша особа – шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику замовника оригіналу довіреності, виданої керівником учасника для уповноваженого представника учасника та документу, що підтверджує особу такого представника. Обстеження будівельного майданчика здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 16:00 год.».
Дана вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, та такою, що значно звужує коло потенційних Учасників, адже участь в процедурі закупівлі зможуть взяти ті Учасники, яким Замовник надасть дозвіл на відвідування об’єкту та поставить підпис уповноваженої особи на цьому акті.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 4 розділу 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Додатку № 1 до тендерної документації вимагається: «Акт обстеження будівельного майданчика. Згідно п. 5.32. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику, та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. З урахуванням зазначеного учасник надає у складі тендерної пропозиції акт обстеження будівельного майданчика (за формою 2), на якому має бути виконано роботи згідно цієї тендерної документації, складений спільно замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, за підписом уповноважених представників сторін, та зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) будівельного майданчику та ознайомлення учасника (представника учасника) з проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту. Повноваження представника учасника підтверджуються шляхом пред’явлення під час обстеження уповноваженому представнику замовника оригіналу документу, що підтверджує посаду керівника учасника та документу, що посвідчує особу такого керівника, а у випадку, якщо учасника представляє інша особа – шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику замовника оригіналу довіреності, виданої керівником учасника для уповноваженого представника учасника та документу, що підтверджує особу такого представника. Обстеження будівельного майданчика здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 16:00 год.».
Дана вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, та такою, що значно звужує коло потенційних Учасників, адже участь в процедурі закупівлі зможуть взяти ті Учасники, яким Замовник надасть дозвіл на відвідування об’єкту та поставить підпис уповноваженої особи на цьому акті.
Обстеження об’єкту Учасником прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб – порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням або погодженням паперових документів. Це дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме - на власний розсуд ставити підпис на документах одних учасників та відмовитись проставляти підпис на інших, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому Учаснику провести огляд об’єкту.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник надасть можливість відвідати об’єкт, про що повинен бути складений акт обстеження та які зможуть надати його в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: abc529b7d01a41048e5a4dd15ca8f976
Заголовок пункту скарги: документи переможця
Опис заперечення: Відповідно до пункту 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі Додатку № 2 до тендерної документації вимагається: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 24 годин з моменту оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен завантажити в електронну систему закупівель договірну ціну, сформовану за результатами аукціону або з урахуванням пункту 37 Особливостей, відповідно до пункту 6.4 тендерної документації з розрахунками у форматі PDF та файл imd а саме:
• договірну ціну за формою, передбаченою відповідним додатком до Настанови залежно від виду договірної ціни;
• пояснювальну записку;
• локальні кошториси (повинні бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу) із зазначенням технічних характеристик матеріалів, устаткування та ін.;
• розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат;
• інших підтверджувальних розрахунків витрат, включених до складу договірної ціни відповідно до Настанови.».
Відповідно до пункту 6.4 Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації встановлено, що з метою узгодження замовником договірної ціни переможця процедури закупівель, що передбачено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, замовник установлює порядок розрахунку та погодження договірної ціни переможця процедури закупівлі для забезпечення її узгодження замовником до моменту підписання договору про закупівлю відповідно до додатка № 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації.

Дана вимога тендерної документації є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною та такою, що не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Крім того, відповідно до абзацу другого пункту 17 Особливостей, переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Виходячи з вищевикладених норм чинного законодавства, Замовник не має права вимагати від переможця процедури закупівлі якісь інші документи, крім тих, що вимагаються пунктами 17 та 47 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі Додатку № 2 до тендерної документації вимагається: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 24 годин з моменту оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен завантажити в електронну систему закупівель договірну ціну, сформовану за результатами аукціону або з урахуванням пункту 37 Особливостей, відповідно до пункту 6.4 тендерної документації з розрахунками у форматі PDF та файл imd а саме:
• договірну ціну за формою, передбаченою відповідним додатком до Настанови залежно від виду договірної ціни;
• пояснювальну записку;
• локальні кошториси (повинні бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу) із зазначенням технічних характеристик матеріалів, устаткування та ін.;
• розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат;
• інших підтверджувальних розрахунків витрат, включених до складу договірної ціни відповідно до Настанови.».
Відповідно до пункту 6.4 Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації встановлено, що з метою узгодження замовником договірної ціни переможця процедури закупівель, що передбачено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, замовник установлює порядок розрахунку та погодження договірної ціни переможця процедури закупівлі для забезпечення її узгодження замовником до моменту підписання договору про закупівлю відповідно до додатка № 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації.

Дана вимога тендерної документації є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною та такою, що не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Крім того, відповідно до абзацу другого пункту 17 Особливостей, переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Виходячи з вищевикладених норм чинного законодавства, Замовник не має права вимагати від переможця процедури закупівлі якісь інші документи, крім тих, що вимагаються пунктами 17 та 47 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження