• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 20 днів назад

2 086 417.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 03.09.2025 10:31 - 08.09.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

скарга

Номер: 1827f90b647340979da37aab0ba3d7f1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-03-002667-a.c4
Назва: скарга
Скарга:
Скарга на незаконні дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника по процедурі закупівлі «Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине»
Дата розгляду скарги: 05.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.11.2025 14:33
Дата прийняття рішення по скарзі: 10.12.2025 14:05
Автор: ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», Артамонов Володимир Вадимович +380509998069 fireprotectsis@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2cf6a184dde1401986b4895ad3db38b0
Заголовок пункту скарги: Скарга на незаконні дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника по процедурі закупівлі «Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине»
Опис заперечення: В Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації міститься підсумкова відомість ресурсів.
Учасником ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» в складі тендерної пропозиції було надано:
- договірна ціна;
- розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн.;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 на Влаштування систем протипожежного захисту;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02 на Придбання устаткування;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-03 на Пусконалагоджувальні роботи;
- підсумкова відомість ресурсів.
В наданому локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-01-01 на Влаштування систем протипожежного захисту містяться такі розділи:
- розділ 1. Система пожежогасіння;
- розділ 2. Система пожежної сигналізації;
- розділ 3. Система оповіщення, система керування евакуюванням;
- розділ 4. Кабельні роботи;
- розділ 5. Вогнезахисна обробка.
Зазначаємо, що в Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації міститься тільки підсумкова відомість ресурсів. В даному додатку відсутній будь – який локальний кошторис.
В наданому локальному кошторисі наявні всі розділи, які вказані Замовником як підстава для відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ».
Крім того, незрозуміло яким чином оформлення розділів локального кошторису в одному локальному кошторисі чи в різних локальних кошторисах впливає на зміст тендерної пропозиції в цілому та на ціну тендерної пропозиції.
Щодо зазначення в підсумковій відомості ресурсів ніби то різних вимикачів автоматичних, повідомляємо наступне.
Повідомляємо, що тендерною документацією передбачена можливість надання еквіваленту.
Крім того, вимикач автоматичний ВА47-29 1п. 16А, який зазначений в підсумковій відомості ресурсів Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації, не відрізняється за своїми характеристиками та зовнішнім виглядом від вимикача автоматичного ВА 47-29 1р. 16А, який вказаний в підсумковій відомості ресурсів Учасника ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ»
Повідомляємо, що Замовник не довів, що пропонуються різні вимикачі автоматичні.
Крім того зазначаємо, що Замовник також не довів яким чином оформлення підсумкової відомості ресурсів в такий спосіб впливає на зміст та ціну тендерної пропозиції в цілому.
Таким чином, Учасником ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» повністю виконано дану вимогу тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Підставою для відхилення тендерної пропозиції є: «Відповідно до пункту 3,6 розділу 3 затвердженої тендерної документації - Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, наведені в додатку № 1.1 до Додатку 1 « Технічне завдання» до цієї тендерної документації. У цій тендерній документації посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”.
У пп.1 п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасника на підтвердження технічних і якісних характеристик предмету закупівлі до тендерної документації, надати в складі пропозиції «Розрахунок договірної ціни (виконаний з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва») згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальні кошториси (на будівельні роботи, а також за наявності відповідних розділів робіт та витрат згідно технічного завдання щодо предмету закупівлі - на придбання устаткування, меблів та інвентарю, на пусконалагоджувальні роботи), підсумкову відомість ресурсів згідно об’єкту, та щодо всього обсягу виконання, передбаченого згідно додатку 1.1 цієї тендерної документації.»
Під час перевірки документів наданих учасником ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» (код ЄДРПОУ 41962557) встановлено невідповідність вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Замовника щодо предмета закупівлі визначених у Тендерної документації та додатках до неї, а саме:
В Локальному кошторисі на «Системи пожежної сигналізації» Додатку 1.1. до Тендерної документації Замовником зазначався цілий «Розділ 1. Автоматична система пожежогасіння» з пунктами обладнання та устаткування з 22 по 54, натомість Учасник в складі своєї пропозиції подав «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 на Системи пожежної сигналізації» в якому відсутні і не враховані пункти з 22 по 54 а саме цілий «Розділ 1. Автоматична система пожежогасіння», як вимагалось Замовником. Отже «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 на Системи пожежної сигналізації» поданий Учасником не відповідає технічним вимогам зазначеним Замовником в тендерній документації.
В «Підсумковій відомості ресурсів» Додатку 1.1. до Тендерної документації Замовником у п. 208 зазначено «Вимикач автоматичний ВА47-29 1п. 16А» натомість в Підсумковій відомості ресурсів поданій учасником у п. 179 зазначено «Вимикач автоматичний ВА 47-29 1р.16А». Отже «Підсумкова відомість ресурсів» подана Учасником не відповідає технічним вимогам зазначеним Замовником в тендерній документації.
Враховуючи вищевикладене пропозиція ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» (код ЄДРПОУ 41962557)не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника.».

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації.
Згідно з пунктом 3.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено: «Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, наведені в додатку № 1.1 до Додатку 1 « Технічне завдання» до цієї тендерної документації. У цій тендерній документації посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент»».
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Додатку № 1 до тендерної документації вимагається: «Розрахунок договірної ціни (виконаний з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва») згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальні кошториси (на будівельні роботи, а також за наявності відповідних розділів робіт та витрат згідно технічного завдання щодо предмету закупівлі - на придбання устаткування, меблів та інвентарю, на пусконалагоджувальні роботи), підсумкову відомість ресурсів згідно об’єкту, та щодо всього обсягу виконання, передбаченого згідно додатку 1.1 цієї тендерної документації.».
В Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації міститься підсумкова відомість ресурсів.
Учасником ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» в складі тендерної пропозиції було надано:
- договірна ціна;
- розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн.;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 на Влаштування систем протипожежного захисту;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02 на Придбання устаткування;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-03 на Пусконалагоджувальні роботи;
- підсумкова відомість ресурсів.
В наданому локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-01-01 на Влаштування систем протипожежного захисту містяться такі розділи:
- розділ 1. Система пожежогасіння;
- розділ 2. Система пожежної сигналізації;
- розділ 3. Система оповіщення, система керування евакуюванням;
- розділ 4. Кабельні роботи;
- розділ 5. Вогнезахисна обробка.
Зазначаємо, що в Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації міститься тільки підсумкова відомість ресурсів. В даному додатку відсутній будь – який локальний кошторис.
В наданому локальному кошторисі наявні всі розділи, які вказані Замовником як підстава для відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ».
Крім того, незрозуміло яким чином оформлення розділів локального кошторису в одному локальному кошторисі чи в різних локальних кошторисах впливає на зміст тендерної пропозиції в цілому та на ціну тендерної пропозиції.
Щодо зазначення в підсумковій відомості ресурсів ніби то різних вимикачів автоматичних, повідомляємо наступне.
Повідомляємо, що тендерною документацією передбачена можливість надання еквіваленту.
Крім того, вимикач автоматичний ВА47-29 1п. 16А, який зазначений в підсумковій відомості ресурсів Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації, не відрізняється за своїми характеристиками та зовнішнім виглядом від вимикача автоматичного ВА 47-29 1р. 16А, який вказаний в підсумковій відомості ресурсів Учасника ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ»
Повідомляємо, що Замовник не довів, що пропонуються різні вимикачі автоматичні.
Крім того зазначаємо, що Замовник також не довів яким чином оформлення підсумкової відомості ресурсів в такий спосіб впливає на зміст та ціну тендерної пропозиції в цілому.
Таким чином, Учасником ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» повністю виконано дану вимогу тендерної документації.
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Скасована
КЕП

Скарга

Номер: ff192e63c62840b084214408c9594b72
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-03-002667-a.a3
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга на незаконні дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника по процедурі закупівлі «Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине»
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 25.11.2025 16:23
Автор: ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», Артамонов Володимир Вадимович +380509998069 fireprotectsis@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 17770591b07846ab813c9baeb9988b03
Заголовок пункту скарги: Скарга на незаконні дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника по процедурі закупівлі «Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине»
Опис заперечення: Протокольним рішенням уповноваженої особи № 212 від 20.11.2025 року (далі – Протокол № 212 від 20.11.2025 року) уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» (код ЄДРПОУ 41962557) за предметом закупівлі «Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине» відповідно до оприлюдненого оголошення UA-2025-09-03-002667-a згідно п. 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення своєї тендерної пропозиції з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підставою для відхилення тендерної пропозиції є: «Відповідно до пункту 3,6 розділу 3 затвердженої тендерної документації - Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, наведені в додатку № 1.1 до Додатку 1 « Технічне завдання» до цієї тендерної документації. У цій тендерній документації посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”.
У пп.1 п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасника на підтвердження технічних і якісних характеристик предмету закупівлі до тендерної документації, надати в складі пропозиції «Розрахунок договірної ціни (виконаний з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва») згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальні кошториси (на будівельні роботи, а також за наявності відповідних розділів робіт та витрат згідно технічного завдання щодо предмету закупівлі - на придбання устаткування, меблів та інвентарю, на пусконалагоджувальні роботи), підсумкову відомість ресурсів згідно об’єкту, та щодо всього обсягу виконання, передбаченого згідно додатку 1.1 цієї тендерної документації.»
Під час перевірки документів наданих учасником ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» (код ЄДРПОУ 41962557) встановлено невідповідність вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Замовника щодо предмета закупівлі визначених у Тендерної документації та додатках до неї, а саме:
В Локальному кошторисі на «Системи пожежної сигналізації» Додатку 1.1. до Тендерної документації Замовником зазначався цілий «Розділ 1. Автоматична система пожежогасіння» з пунктами обладнання та устаткування з 22 по 54, натомість Учасник в складі своєї пропозиції подав «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 на Системи пожежної сигналізації» в якому відсутні і не враховані пункти з 22 по 54 а саме цілий «Розділ 1. Автоматична система пожежогасіння», як вимагалось Замовником. Отже «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 на Системи пожежної сигналізації» поданий Учасником не відповідає технічним вимогам зазначеним Замовником в тендерній документації.
В «Підсумковій відомості ресурсів» Додатку 1.1. до Тендерної документації Замовником у п. 208 зазначено «Вимикач автоматичний ВА47-29 1п. 16А» натомість в Підсумковій відомості ресурсів поданій учасником у п. 179 зазначено «Вимикач автоматичний ВА 47-29 1р.16А». Отже «Підсумкова відомість ресурсів» подана Учасником не відповідає технічним вимогам зазначеним Замовником в тендерній документації.
Враховуючи вищевикладене пропозиція ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» (код ЄДРПОУ 41962557)не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника.».

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації.
Згідно з пунктом 3.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено: «Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, наведені в додатку № 1.1 до Додатку 1 « Технічне завдання» до цієї тендерної документації. У цій тендерній документації посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент»».
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Додатку № 1 до тендерної документації вимагається: «Розрахунок договірної ціни (виконаний з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва») згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальні кошториси (на будівельні роботи, а також за наявності відповідних розділів робіт та витрат згідно технічного завдання щодо предмету закупівлі - на придбання устаткування, меблів та інвентарю, на пусконалагоджувальні роботи), підсумкову відомість ресурсів згідно об’єкту, та щодо всього обсягу виконання, передбаченого згідно додатку 1.1 цієї тендерної документації.».
В Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації міститься підсумкова відомість ресурсів.
Учасником ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» в складі тендерної пропозиції було надано:
- договірна ціна;
- розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн.;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 на Влаштування систем протипожежного захисту;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02 на Придбання устаткування;
- локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-03 на Пусконалагоджувальні роботи;
- підсумкова відомість ресурсів.
В наданому локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-01-01 на Влаштування систем протипожежного захисту містяться такі розділи:
- розділ 1. Система пожежогасіння;
- розділ 2. Система пожежної сигналізації;
- розділ 3. Система оповіщення, система керування евакуюванням;
- розділ 4. Кабельні роботи;
- розділ 5. Вогнезахисна обробка.
Зазначаємо, що в Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації міститься тільки підсумкова відомість ресурсів. В даному додатку відсутній будь – який локальний кошторис.
В наданому локальному кошторисі наявні всі розділи, які вказані Замовником як підстава для відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ».
Крім того, незрозуміло яким чином оформлення розділів локального кошторису в одному локальному кошторисі чи в різних локальних кошторисах впливає на зміст тендерної пропозиції в цілому та на ціну тендерної пропозиції.
Щодо зазначення в підсумковій відомості ресурсів ніби то різних вимикачів автоматичних, повідомляємо наступне.
Повідомляємо, що тендерною документацією передбачена можливість надання еквіваленту.
Крім того, вимикач автоматичний ВА47-29 1п. 16А, який зазначений в підсумковій відомості ресурсів Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації, не відрізняється за своїми характеристиками та зовнішнім виглядом від вимикача автоматичного ВА 47-29 1р. 16А, який вказаний в підсумковій відомості ресурсів Учасника ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», що підтверджується наведеними нижче скрін-шотами.
Повідомляємо, що Замовник не довів, що пропонуються різні вимикачі автоматичні.
Крім того зазначаємо, що Замовник також не довів яким чином оформлення підсумкової відомості ресурсів в такий спосіб впливає на зміст та ціну тендерної пропозиції в цілому.
Таким чином, Учасником ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» повністю виконано дану вимогу тендерної документації.
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

скарга

Номер: 1e5ce45301764353809610a219ca528f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-03-002667-a.c1
Назва: скарга
Скарга:
Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника по процедурі закупівлі «Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине»
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 15:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.09.2025 14:28
Автор: ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», Артамонов Володимир Вадимович +380509998069 fireprotectsis@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 498e292be33f43d79d6fcf01abafd976
Заголовок пункту скарги: ліцензія з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів щонайменше із середніми наслідками не менше СС2
Опис заперечення: Відповідно до пункту 3 розділу 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Додатку № 1 до тендерної документації вимагається: «Копію чинної ліцензії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів щонайменше із середніми наслідками не менше СС2, отриманої учасником, що є чинною станом на дату подання тендерної пропозиції. У випадку отримання такої ліцензії в електронній формі та у встановленому законодавством порядку у складі тендерної пропозиції на виконання цієї вимоги може надаватись копія документу, згідно якого органом ліцензування на ім’я учасника видано відповідну ліцензію. Згідно п. п. 1 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18 березня 2022 р. № 314 у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до вказаної постанови. Отже, учасник на виконання вимог цієї тендерної документації має право надати у складі тендерної пропозиції декларацію про провадження господарської діяльності та щодо видів діяльності, передбачених цією тендерною документацію, що потребують отримання суб’єктом господарювання відповідних дозвільних документів, крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до вказаної постанови (або інший документ, що надає право провадження господарською діяльністю відповідно до чинного законодавства України).».

Дана вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства та предметом закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 3 розділу 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Додатку № 1 до тендерної документації вимагається: «Копію чинної ліцензії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів щонайменше із середніми наслідками не менше СС2, отриманої учасником, що є чинною станом на дату подання тендерної пропозиції. У випадку отримання такої ліцензії в електронній формі та у встановленому законодавством порядку у складі тендерної пропозиції на виконання цієї вимоги може надаватись копія документу, згідно якого органом ліцензування на ім’я учасника видано відповідну ліцензію. Згідно п. п. 1 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18 березня 2022 р. № 314 у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до вказаної постанови. Отже, учасник на виконання вимог цієї тендерної документації має право надати у складі тендерної пропозиції декларацію про провадження господарської діяльності та щодо видів діяльності, передбачених цією тендерною документацію, що потребують отримання суб’єктом господарювання відповідних дозвільних документів, крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до вказаної постанови (або інший документ, що надає право провадження господарською діяльністю відповідно до чинного законодавства України).».

Дана вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства та предметом закупівлі.
Предметом даної закупівлі є «Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с.Явкине».
Видом предмету закупівлі: послуги.
Даний вид послуг здійснюється на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, яка отримується у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Відповідно до пункту 1 Ліцензійних умов зазначено, що ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до вимог щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень Ліцензійних умов:
«Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.
Організаційні вимоги
17. Ліцензіат зобов’язаний листом повідомляти органу ліцензування про всі зміни даних, що зазначені у його документах, які додавалися до заяви про отримання ліцензії, у місячний строк після виникнення таких змін.
Ліцензіат протягом строку дії ліцензії забезпечує зберігання у паперовому та/або електронному вигляді документів:
які використовувалися (складалися) під час надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення;
копії яких подавалися органу ліцензування;
які підтверджують достовірність даних, що зазначалися здобувачем ліцензії у документах, які подавалися органу ліцензування.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити присутність керівника ліцензіата, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування перевірки додержання ліцензіатом вимог цих Ліцензійних умов.
Заява про зупинення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до зупинення діяльності.
Заява про відновлення дії ліцензії (повністю або частково) у будь-який зручний спосіб (нарочним, поштовим відправленням або в електронній формі) подається органу ліцензування до відновлення діяльності разом з відомостями про усунення підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії (повністю або частково).
Роботи з монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень виконуються відповідно до затвердженої проектної документації.
Монтаж систем оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень на об’єктах, де система пожежної сигналізації встановлена, здійснюється після проведення їх перевірки. У разі коли система пожежної сигналізації перебуває у неробочому стані, монтаж інших систем здійснюється після відновлення її працездатності.
Системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів та/або нормативних документів технічного характеру.
Ліцензіат, що виконує роботи з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень:
забезпечує працездатність систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень;
своєчасно виконує роботи з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень;
виконує роботи з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень за умови тимчасового припинення спостерігання за ними та своєчасно повідомляє суб’єкту, що здійснює спостерігання за такими системами, про початок та закінчення робіт.
Виконання робіт з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, які експлуатуються, здійснюється після їх перевірки.».
Отже, Ліцензійними умовами не передбачено наявності в Учасника чинної ліцензії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів щонайменше із середніми наслідками не менше СС2.
Крім того зазначаємо, що технічним завданням, яке міститься в Додатку № 1.1 до додатка № 1 до тендерної документації, не передбачено виконання будівельних робіт, для виконання яких відповідно необхідна така ліцензія.
Ми маємо всі необхідні документи для надання послуг, які є предметом закупівлі, зокрема, ліцензію видану на підставі наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 27.03.2018 № 195 «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання і виконання робіт протипожежного призначення».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f5b2821d4b574d3b9fad511dc42c6f80
Заголовок пункту скарги: Акт обстеження будівельного майданчика
Опис заперечення: Відповідно до пункту 4 розділу 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Додатку № 1 до тендерної документації вимагається: «Акт обстеження будівельного майданчика. Згідно п. 5.32. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику, та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. З урахуванням зазначеного учасник надає у складі тендерної пропозиції акт обстеження будівельного майданчика (за формою 2), на якому має бути виконано роботи згідно цієї тендерної документації, складений спільно замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, за підписом уповноважених представників сторін, та зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) будівельного майданчику та ознайомлення учасника (представника учасника) з проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту. Повноваження представника учасника підтверджуються шляхом пред’явлення під час обстеження уповноваженому представнику замовника оригіналу документу, що підтверджує посаду керівника учасника та документу, що посвідчує особу такого керівника, а у випадку, якщо учасника представляє інша особа – шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику замовника оригіналу довіреності, виданої керівником учасника для уповноваженого представника учасника та документу, що підтверджує особу такого представника. Обстеження будівельного майданчика здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 16:00 год.».
Дана вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, та такою, що значно звужує коло потенційних Учасників, адже участь в процедурі закупівлі зможуть взяти ті Учасники, яким Замовник надасть дозвіл на відвідування об’єкту та поставить підпис уповноваженої особи на цьому акті.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 4 розділу 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Додатку № 1 до тендерної документації вимагається: «Акт обстеження будівельного майданчика. Згідно п. 5.32. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику, та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. З урахуванням зазначеного учасник надає у складі тендерної пропозиції акт обстеження будівельного майданчика (за формою 2), на якому має бути виконано роботи згідно цієї тендерної документації, складений спільно замовником та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, за підписом уповноважених представників сторін, та зміст якого підтверджує обстеження учасником (представником учасника) будівельного майданчику та ознайомлення учасника (представника учасника) з проектно-кошторисною документацією згідно об’єкту. Повноваження представника учасника підтверджуються шляхом пред’явлення під час обстеження уповноваженому представнику замовника оригіналу документу, що підтверджує посаду керівника учасника та документу, що посвідчує особу такого керівника, а у випадку, якщо учасника представляє інша особа – шляхом пред’явлення під час огляду уповноваженому представнику замовника оригіналу довіреності, виданої керівником учасника для уповноваженого представника учасника та документу, що підтверджує особу такого представника. Обстеження будівельного майданчика здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 16:00 год.».
Дана вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, та такою, що значно звужує коло потенційних Учасників, адже участь в процедурі закупівлі зможуть взяти ті Учасники, яким Замовник надасть дозвіл на відвідування об’єкту та поставить підпис уповноваженої особи на цьому акті.
Обстеження об’єкту Учасником прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб – порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням або погодженням паперових документів. Це дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме - на власний розсуд ставити підпис на документах одних учасників та відмовитись проставляти підпис на інших, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому Учаснику провести огляд об’єкту.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник надасть можливість відвідати об’єкт, про що повинен бути складений акт обстеження та які зможуть надати його в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: abc529b7d01a41048e5a4dd15ca8f976
Заголовок пункту скарги: документи переможця
Опис заперечення: Відповідно до пункту 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі Додатку № 2 до тендерної документації вимагається: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 24 годин з моменту оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен завантажити в електронну систему закупівель договірну ціну, сформовану за результатами аукціону або з урахуванням пункту 37 Особливостей, відповідно до пункту 6.4 тендерної документації з розрахунками у форматі PDF та файл imd а саме:
• договірну ціну за формою, передбаченою відповідним додатком до Настанови залежно від виду договірної ціни;
• пояснювальну записку;
• локальні кошториси (повинні бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу) із зазначенням технічних характеристик матеріалів, устаткування та ін.;
• розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат;
• інших підтверджувальних розрахунків витрат, включених до складу договірної ціни відповідно до Настанови.».
Відповідно до пункту 6.4 Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації встановлено, що з метою узгодження замовником договірної ціни переможця процедури закупівель, що передбачено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, замовник установлює порядок розрахунку та погодження договірної ціни переможця процедури закупівлі для забезпечення її узгодження замовником до моменту підписання договору про закупівлю відповідно до додатка № 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації.

Дана вимога тендерної документації є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною та такою, що не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Крім того, відповідно до абзацу другого пункту 17 Особливостей, переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Виходячи з вищевикладених норм чинного законодавства, Замовник не має права вимагати від переможця процедури закупівлі якісь інші документи, крім тих, що вимагаються пунктами 17 та 47 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі Додатку № 2 до тендерної документації вимагається: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 24 годин з моменту оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен завантажити в електронну систему закупівель договірну ціну, сформовану за результатами аукціону або з урахуванням пункту 37 Особливостей, відповідно до пункту 6.4 тендерної документації з розрахунками у форматі PDF та файл imd а саме:
• договірну ціну за формою, передбаченою відповідним додатком до Настанови залежно від виду договірної ціни;
• пояснювальну записку;
• локальні кошториси (повинні бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу) із зазначенням технічних характеристик матеріалів, устаткування та ін.;
• розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат;
• інших підтверджувальних розрахунків витрат, включених до складу договірної ціни відповідно до Настанови.».
Відповідно до пункту 6.4 Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації встановлено, що з метою узгодження замовником договірної ціни переможця процедури закупівель, що передбачено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, замовник установлює порядок розрахунку та погодження договірної ціни переможця процедури закупівлі для забезпечення її узгодження замовником до моменту підписання договору про закупівлю відповідно до додатка № 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації.

Дана вимога тендерної документації є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною та такою, що не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Крім того, відповідно до абзацу другого пункту 17 Особливостей, переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Виходячи з вищевикладених норм чинного законодавства, Замовник не має права вимагати від переможця процедури закупівлі якісь інші документи, крім тих, що вимагаються пунктами 17 та 47 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження



Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на незаконні дії Замовника щодо відміни торгів

Номер: 3ca926139aaf4f2b9ae7f4acdb3fae04
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-03-002667-a.c2
Назва: Скарга на незаконні дії Замовника щодо відміни торгів
Скарга:
Скарга на незаконні дії Замовника щодо відміни торгів
Дата розгляду скарги: 13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.10.2025 14:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.10.2025 11:49
Дата виконання рішення Замовником: 17.10.2025 17:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано. Скасовано рішення про відміну закупівлі.
Автор: ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», Артамонов Володимир Вадимович +380509998069 fireprotectsis@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 65b9051f39484a7fa7ff5e90a5ab46a9
Заголовок пункту скарги: не погоджуємося з рішенням Замовника щодо відміни торгів
Опис заперечення: ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» не погоджується з таким рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі, вважає його необґрунтованим та таким, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, які передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Крім того, таке рішення порушує права та законні інтереси ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» в частині визначення його переможцем процедури закупівлі та укладення з ними договору про закупівлю в подальшому.

Зазначена процедура закупівля проводилась відповідно до Річного плану закупівель на 2025 рік https://prozorro.gov.ua/uk/plan/UA-P-2025-09-03-003210-a, відповідно до якого джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету в розмірі 2 086 417, 00 грн., орієнтовний початок проведення процедури закупівлі: вересень 2025 року.
Замовник в Протоколі від 22.09.2025 року зазначає, що технічне завдання завантажене не в повному обсязі. Тендерна документація містить лише відомість ресурсів проте відсутні кошторисні розрахунки, що унеможливлює укладення Договору за предметом закупівлі та усвідомлення учасниками повного обсягу виконання робіт.
Згідно Додатку № 1.1 до Додатку № 1 до тендерної документації Замовник було надано технічне завдання, а саме: підсумкову відомість ресурсів.
Учасником ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» було надано розрахунки, які вимагалися п. 3.8 РОЗДІЛУ ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а саме: Розрахунок договірної ціни згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальні кошториси (на будівельні роботи, а також за наявності відповідних розділів послуг та витрат згідно технічного завдання щодо предмету закупівлі - на придбання устаткування, меблів та інвентарю, на пусконалагоджувальні роботи), підсумкову відомість ресурсів згідно об’єкту, та щодо всього обсягу виконання, передбаченого згідно додатку 1.1 Додатку 1 цієї тендерної документації. Додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає передбачені цим пунктом розрахунки у вигляді файлу з програмним розширенням «.imd» (або еквівалент), виконаного в програмному комплексі АВК-5 (або еквівалент), та який придатний для зчитування та обробки з використанням будівельного програмного комплексу, при цьому зміст такого файлу повинен відповідати наданим у складі тендерної пропозиції розрахункам та згідно умов цього пункту.
Звертаємо увагу на те, що в закупівлі прийняли участь три учасники, а саме: ТОВ «ФЕНІКС ЮГ», ТОВ «СПАС» та ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», які в складі своїх тендерних пропозицій надали розрахунки, які вимагалися тендерною документацією, у відповідності до наданого технічного завдання. Тому, твердження Замовника про неможливість надання кошторисних розрахунків, що свою чергу унеможливлює укладення договору, та не усвідомлення учасниками повного обсягу виконання робіт, не відповідає дійсності.
Також повідомляємо, що 05.09.2025 року Замовником вносилися зміни до тендерної документації. Однак, 05.09.2025 року Замовник не вніс ніяких змін до технічного завдання для розуміння Учасниками повного обсягу закупівлі.
Тобто, у Замовника була можливість внести зміни до технічного завдання даної процедури закупівлі, але чомусь Замовник цього не зробив.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником 22.09.2025 року було розміщено в електронній системі закупівель інформацію про відміну закупівлі.
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Коментар щодо відміни: технічне завдання завантажене не в повному обсязі. Тендерна документація містить лише відомість ресурсів проте відсутні кошторисні розрахунки, що унеможливлює укладення Договору за предметом закупівлі та усвідомлення учасниками повного обсягу виконання робіт. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити, адже станом на 22.09.2025 р. електронний веб – майданчик не містить технічної можливості редагувати закупівлю.
Відповідно до розміщеного в електронній системі закупівель протоколу від 22.09.2025 № 144 Відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Баштанської міської ради уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями на закупівлю послуг: Влаштування систем протипожежного захисту Явкинського ліцею Баштанської міської ради вул. Грушевського, 30 с. Явкине» (код ДК 021:2015: 45310000-3 – Електромонтажні роботи) (далі – Протокол від 22.09.2025 року №144) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
В Протоколі від 22.09.2025 року № 144 зазначено:
«Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: технічне завдання завантажене не в повному обсязі. Тендерна документація містить лише відомість ресурсів проте відсутні кошторисні розрахунки, що унеможливлює укладення Договору за предметом закупівлі та усвідомлення учасниками повного обсягу виконання робіт.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити, адже станом на 22.09.2025 р. електронний веб – майданчик не містить технічної можливості редагувати закупівлю.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.».

ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» не погоджується з таким рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі, вважає його необґрунтованим та таким, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, які передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Крім того, таке рішення порушує права та законні інтереси ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» в частині визначення його переможцем процедури закупівлі та укладення з ними договору про закупівлю в подальшому.

Зазначена процедура закупівля проводилась відповідно до Річного плану закупівель на 2025 рік https://prozorro.gov.ua/uk/plan/UA-P-2025-09-03-003210-a, відповідно до якого джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету в розмірі 2 086 417, 00 грн., орієнтовний початок проведення процедури закупівлі: вересень 2025 року.
Замовник в Протоколі від 22.09.2025 року зазначає, що технічне завдання завантажене не в повному обсязі. Тендерна документація містить лише відомість ресурсів проте відсутні кошторисні розрахунки, що унеможливлює укладення Договору за предметом закупівлі та усвідомлення учасниками повного обсягу виконання робіт.
Згідно Додатку № 1.1 до Додатку № 1 до тендерної документації Замовник було надано технічне завдання, а саме: підсумкову відомість ресурсів.
Учасником ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» було надано розрахунки, які вимагалися п. 3.8 РОЗДІЛУ ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а саме: Розрахунок договірної ціни згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальні кошториси (на будівельні роботи, а також за наявності відповідних розділів послуг та витрат згідно технічного завдання щодо предмету закупівлі - на придбання устаткування, меблів та інвентарю, на пусконалагоджувальні роботи), підсумкову відомість ресурсів згідно об’єкту, та щодо всього обсягу виконання, передбаченого згідно додатку 1.1 Додатку 1 цієї тендерної документації. Додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає передбачені цим пунктом розрахунки у вигляді файлу з програмним розширенням «.imd» (або еквівалент), виконаного в програмному комплексі АВК-5 (або еквівалент), та який придатний для зчитування та обробки з використанням будівельного програмного комплексу, при цьому зміст такого файлу повинен відповідати наданим у складі тендерної пропозиції розрахункам та згідно умов цього пункту.
Звертаємо увагу на те, що в закупівлі прийняли участь три учасники, а саме: ТОВ «ФЕНІКС ЮГ», ТОВ «СПАС» та ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», які в складі своїх тендерних пропозицій надали розрахунки, які вимагалися тендерною документацією, у відповідності до наданого технічного завдання. Тому, твердження Замовника про неможливість надання кошторисних розрахунків, що свою чергу унеможливлює укладення договору, та не усвідомлення учасниками повного обсягу виконання робіт, не відповідає дійсності.
Також повідомляємо, що 05.09.2025 року Замовником вносилися зміни до тендерної документації. Однак, 05.09.2025 року Замовник не вніс ніяких змін до технічного завдання для розуміння Учасниками повного обсягу закупівлі.
Тобто, у Замовника була можливість внести зміни до технічного завдання даної процедури закупівлі, але чомусь Замовник цього не зробив.
Крім того, Замовник не зазначив, які саме порушення законодавства в сфері публічних закупівель були ним здійсненні.
Додатково повідомляємо, що виявити порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю, але не сам Замовник.
Протокол від 22.09.2025 року № 144 не містить інформацію про виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та в чому вони полягають.
Таким чином, рішення уповноваженої особи Замовника прийняте Протоколом від 22.09.2025 року № 144 є неправомірним, необґрунтованим, у зв’язку з тим, що6
1) відсутній сам факт порушення, що виник через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому полягає неможливість усунення саме порушень у сфері публічних закупівель, які були допущені Замовником;
4) відсутній факт порушення яких – небудь вимог законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки не повністю розміщене технічне завдання не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель;
5) Замовником не надано підтверджуючих документів, які б давали змогу прийти до висновку щодо неможливості надання кошторисних розрахунків.
Таким чином, Замовник не довів та документально не підтвердив неможливість надання кошторисних розрахунків відповідно до розміщеного в тендерній документації технічного завдання, а також не довів неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.

Отже, рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі є незаконним та порушує ст. 5 Закону, якою встановлено, що основним з принципів здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія, ефективність та пропорційність та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження