-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Меблі для навчальних кабінетів біології, математики, географії, фізики, хімії, STEM-лабораторії
Призупинено
1 686 651.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
03.09.2025 10:16 - 08.09.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга на умови закупівлі
Номер:
ac71d43b0e8d46569ae1c7f762298dd9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-03-002148-a.c1
Назва:
Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови.pdf 07.09.2025 16:19
- Аналогічний договір Теремки.pdf 07.09.2025 16:19
- Відповідь 19 від 05.09.2025р.pdf 07.09.2025 16:19
- Tender-documents-[UA-2025-09-03-002148-a](1).zip 07.09.2025 16:19
- Скарга на умови.docx 07.09.2025 16:19
- sign.p7s 07.09.2025 16:21
- Рішення від 09.09.2025 №13807.pdf 09.09.2025 15:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.09.2025 №14183.pdf 17.09.2025 16:24
- Рішення від 16.09.2025 №14183.pdf 18.09.2025 12:48
- Пояснення. word 11.09.2025 16:53
- Пояснення АМКУ 11.09.2025 16:53
- Додаток 1 до Пояснення. word 11.09.2025 16:53
- КП Аншар Груп 11.09.2025 16:53
- КП Розком 11.09.2025 16:53
- КП Лелека 11.09.2025 16:53
- Сетрифікат Аншар 11.09.2025 16:53
- Сертифікат відповідності 11.09.2025 16:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.09.2025 16:23
Дата розгляду скарги:
16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.09.2025 15:50
Дата прийняття рішення по скарзі:
18.09.2025 12:49
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ada0db0a761846b6b80a58606eed3ad0
Заголовок пункту скарги:
Замовник вимагає документи, які неможливо отримати у зв'язку із втратою чинністю законів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
03.09.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-09-03-002148-a на придбання Меблі для навчальних кабінетів біології, математики, географії, фізики, хімії, STEM-лабораторії (ДК 021:2015– 39160000-1 — Шкільні меблі.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 11.09.2025 10:19.
Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Відповідно до п.3.1. Додатку 4 до ТД перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
- Звіт санітарно гігієнічної оцінки лабораторних досліджень меблевих оббивних тканин на відповідність вимогам діючого законодавства України в частині безпеки для здоров’я людини щодо запаху та міграції шкідливих речовин.
Відповідно до п. 7.4. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247, Державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи:
- звернення заявника
- здійснення вимірювань, досліджень об'єктів, наукового обґрунтування відповідних вимог щодо об'єкта експертизи (показників безпеки та умов використання тощо) та оформлення звіту;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та оформлення її результатів у вигляді протоколу експертизи;
- підготовка проекту висновку;
- затвердження висновку експертизи та внесення його до реєстру висновків експертизи.
Згідно з п.п, 1, 7.11 Порядку готовий висновок містить всі необхідні відомості щодо відповідності об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини.
Відповідно до п.7.15 Порядку протокол експертизи зберігаються в Департаменті державного санітарно-епідеміологічного нагляду МОЗ України. Документи, надані заявником на експертизу, проекти висновків та протоколи експертизи зберігаються в установах (закладах) державної санітарно-епідеміологічної служби чи комісіях протягом терміну, визначеного відповідною категорією документів згідно із законодавством.
Відповідно до п.п. 7.12, 7.13, 7.14 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, заявнику надається саме висновок експертизи, після його затвердження, підписання та внесення до відповідного реєстру.
Таким чином, складання звіту є лише етапами проведення експертизи, його надання заявнику не передбачено чинними нормативно-правовими актами України.
Більше того, сам Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 №247 втратив чинність 13.12.2023р. на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я від 19.10.2023р. № 1829
Також повідомляємо, що Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність з 1 жовтня 2023 року, а отже Висновки ДСЕЕ не видаються.
Таким чином, станом на дату подання цієї скарги втратили чинність нормативні акти, які регулювали порядок отримання звітів та висновків ДСЕЕ від органів, що мають право на проведення такої експертизи.
Тому жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати документи, які вимагає Замовник. У свою чергу у скаржника відсутні такі документи.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 11.09.2025 10:19.
Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Відповідно до п.3.1. Додатку 4 до ТД перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
- Звіт санітарно гігієнічної оцінки лабораторних досліджень меблевих оббивних тканин на відповідність вимогам діючого законодавства України в частині безпеки для здоров’я людини щодо запаху та міграції шкідливих речовин.
Відповідно до п. 7.4. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247, Державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи:
- звернення заявника
- здійснення вимірювань, досліджень об'єктів, наукового обґрунтування відповідних вимог щодо об'єкта експертизи (показників безпеки та умов використання тощо) та оформлення звіту;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та оформлення її результатів у вигляді протоколу експертизи;
- підготовка проекту висновку;
- затвердження висновку експертизи та внесення його до реєстру висновків експертизи.
Згідно з п.п, 1, 7.11 Порядку готовий висновок містить всі необхідні відомості щодо відповідності об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини.
Відповідно до п.7.15 Порядку протокол експертизи зберігаються в Департаменті державного санітарно-епідеміологічного нагляду МОЗ України. Документи, надані заявником на експертизу, проекти висновків та протоколи експертизи зберігаються в установах (закладах) державної санітарно-епідеміологічної служби чи комісіях протягом терміну, визначеного відповідною категорією документів згідно із законодавством.
Відповідно до п.п. 7.12, 7.13, 7.14 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, заявнику надається саме висновок експертизи, після його затвердження, підписання та внесення до відповідного реєстру.
Таким чином, складання звіту є лише етапами проведення експертизи, його надання заявнику не передбачено чинними нормативно-правовими актами України.
Більше того, сам Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 №247 втратив чинність 13.12.2023р. на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я від 19.10.2023р. № 1829
Також повідомляємо, що Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність з 1 жовтня 2023 року, а отже Висновки ДСЕЕ не видаються.
Таким чином, станом на дату подання цієї скарги втратили чинність нормативні акти, які регулювали порядок отримання звітів та висновків ДСЕЕ від органів, що мають право на проведення такої експертизи.
Тому жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати документи, які вимагає Замовник. У свою чергу у скаржника відсутні такі документи.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
тд
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2025-09-03-002148-a](1).zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Тендерної документації у відповідність до вимог законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
eae4a285c7b142928eae6019d400cbf7
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги щодо товару
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до Додатку 2 до ТД Замовник планує придбати товар з наступними характеристиками і вимагає на нього такі документи:
9 Стілець з тришаровим поліпропіленовим моноблоком
Габаритні розміри: 535х585х900мм (можливе відхилення 2-5%).
Стілець призначений для облаштування навчальних, офісних приміщень та інших закладів загального користування.
Основні параметри та габаритні розміри стільця
Стілець учнівський має габаритні розміри:
• ширина – 535 мм;
• глибина – 585 мм;
• висота спинки – 900 мм;
• висота сидіння – 460 мм.
Стілець виготовлений з поліпропіленового моноблока, що складається з трьох елементів: ергономічного сидіння, спинки та задньої пластикової накладки у вигляді мушлі яка закриває місце кріплення. На задній частині сидіння передбачено наявний пластиковий гачок — для зберігання рюкзака чи особистих речей як додаткової опції. Сидіння кріпиться до спинки за допомогою шурупів та закривається пластиковою накладкою. Ергономічна форма забезпечує комфортну підтримку та правильне положення тіла. Матеріал легко миється, стійкий до механічних пошкоджень та впливу вологи. Каркас стільця виготовляється з металевої труби діаметром 22х1,5 мм та кріпиться до моноблоку за допомогою гвинтів. Покриття каркасу – порошкова фарба. Конструкція стільця легка у збиранні та забезпечує надійність і довговічність виробу. Всі закінчення металевих деталей закриті пластиковими заглушками, що запобігає пошкодженню підлоги.
Колір каркасу: чорний.
Колір сидіння чорний,
Колір спинки:сірий
Колір мушлі: білий.
4
- Копію сертифікату відповідності та протоколів випробувань до нього, виданого на ім’я виробника меблів (або учасника). Сертифікат має підтверджувати відповідність товару, що пропонується учасником, діючим в Україні державним нормам та стандартам. Сертифікат відповідності та протоколи до нього повинні бути видані акредитованими НААУ органами з сертифікації.
- Для підтвердження відповідності функціональних розмірів спинки та сидіння з анатомічним заглибленням вимогам ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ГОСТ 11016-93 необхідно надати в складі пропозиції протокол випробувань від акредитованого НААУ органу (лабораторія, центр тощо).
У свою чергу Скаржник не є виробником меблів, він купує і реалізовує меблі, зокрема виробництва ТОВ «Геометрія-Арт».
Скаржник звернувся до виробника і запитом щодо можливості поставити вищезазначений товару і отримав наступну відповідь:
«Ми можемо запропонувати Вам стілець з поліпропіленовим моноблоком, проте з наступними характеристиками:
Стілець з цільним поліпропіленовим моноблоком
Габаритні розміри: 440х565х770мм
Стілець призначений для облаштування навчальних, офісних приміщень та інших закладів загального користування.
Основні параметри та габаритні розміри стільця
Стілець учнівський має габаритні розміри:
• ширина – 440 мм;
• глибина – 555 мм;
• висота спинки – 770 мм.
Стілець виготовлений з суцільного поліпропіленового моноблока, сидіння кріпиться до каркасу за допомогою шурупів, які приховуються в спеціальні пази. Ергономічна форма забезпечує комфортну підтримку та правильне положення тіла. Матеріал легко миється, стійкий до механічних пошкоджень та впливу вологи. Каркас стільця виготовляється з металевої труби діаметром 22х1,2 мм та кріпиться до моноблоку за допомогою гвинтів. Спинка має спеціальний отвір-ручку для зручності транспортування стільця. Покриття каркасу – порошкова фарба. Конструкція стільця легка у збиранні та забезпечує надійність і довговічність виробу. Всі закінчення металевих деталей закриті пластиковими заглушками, що запобігає пошкодженню підлоги.
Колір каркасу: чорний.
Колір сидіння та спинки сірий.
За необхідності можемо надати на цей стілець сертифікат відповідності та протоколи до нього.»
У свою чергу на ринку відсутні щонайменше два виробники стільця з тришаровим поліпропіленовим моноблоком, саме з такими характеристиками, як вимагає замовник, та які б мали на стілець копію сертифікату відповідності та протоколів випробувань до нього, а також протокол випробувань спинки і сидіння.
Таким чином взяти участь в закупівлі можуть лише ті учасники, які запропонують виключно стілець одного виробника, який вимагає замовник та зможуть надати на нього відповідні документи.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
9 Стілець з тришаровим поліпропіленовим моноблоком
Габаритні розміри: 535х585х900мм (можливе відхилення 2-5%).
Стілець призначений для облаштування навчальних, офісних приміщень та інших закладів загального користування.
Основні параметри та габаритні розміри стільця
Стілець учнівський має габаритні розміри:
• ширина – 535 мм;
• глибина – 585 мм;
• висота спинки – 900 мм;
• висота сидіння – 460 мм.
Стілець виготовлений з поліпропіленового моноблока, що складається з трьох елементів: ергономічного сидіння, спинки та задньої пластикової накладки у вигляді мушлі яка закриває місце кріплення. На задній частині сидіння передбачено наявний пластиковий гачок — для зберігання рюкзака чи особистих речей як додаткової опції. Сидіння кріпиться до спинки за допомогою шурупів та закривається пластиковою накладкою. Ергономічна форма забезпечує комфортну підтримку та правильне положення тіла. Матеріал легко миється, стійкий до механічних пошкоджень та впливу вологи. Каркас стільця виготовляється з металевої труби діаметром 22х1,5 мм та кріпиться до моноблоку за допомогою гвинтів. Покриття каркасу – порошкова фарба. Конструкція стільця легка у збиранні та забезпечує надійність і довговічність виробу. Всі закінчення металевих деталей закриті пластиковими заглушками, що запобігає пошкодженню підлоги.
Колір каркасу: чорний.
Колір сидіння чорний,
Колір спинки:сірий
Колір мушлі: білий.
4
- Копію сертифікату відповідності та протоколів випробувань до нього, виданого на ім’я виробника меблів (або учасника). Сертифікат має підтверджувати відповідність товару, що пропонується учасником, діючим в Україні державним нормам та стандартам. Сертифікат відповідності та протоколи до нього повинні бути видані акредитованими НААУ органами з сертифікації.
- Для підтвердження відповідності функціональних розмірів спинки та сидіння з анатомічним заглибленням вимогам ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ГОСТ 11016-93 необхідно надати в складі пропозиції протокол випробувань від акредитованого НААУ органу (лабораторія, центр тощо).
У свою чергу Скаржник не є виробником меблів, він купує і реалізовує меблі, зокрема виробництва ТОВ «Геометрія-Арт».
Скаржник звернувся до виробника і запитом щодо можливості поставити вищезазначений товару і отримав наступну відповідь:
«Ми можемо запропонувати Вам стілець з поліпропіленовим моноблоком, проте з наступними характеристиками:
Стілець з цільним поліпропіленовим моноблоком
Габаритні розміри: 440х565х770мм
Стілець призначений для облаштування навчальних, офісних приміщень та інших закладів загального користування.
Основні параметри та габаритні розміри стільця
Стілець учнівський має габаритні розміри:
• ширина – 440 мм;
• глибина – 555 мм;
• висота спинки – 770 мм.
Стілець виготовлений з суцільного поліпропіленового моноблока, сидіння кріпиться до каркасу за допомогою шурупів, які приховуються в спеціальні пази. Ергономічна форма забезпечує комфортну підтримку та правильне положення тіла. Матеріал легко миється, стійкий до механічних пошкоджень та впливу вологи. Каркас стільця виготовляється з металевої труби діаметром 22х1,2 мм та кріпиться до моноблоку за допомогою гвинтів. Спинка має спеціальний отвір-ручку для зручності транспортування стільця. Покриття каркасу – порошкова фарба. Конструкція стільця легка у збиранні та забезпечує надійність і довговічність виробу. Всі закінчення металевих деталей закриті пластиковими заглушками, що запобігає пошкодженню підлоги.
Колір каркасу: чорний.
Колір сидіння та спинки сірий.
За необхідності можемо надати на цей стілець сертифікат відповідності та протоколи до нього.»
У свою чергу на ринку відсутні щонайменше два виробники стільця з тришаровим поліпропіленовим моноблоком, саме з такими характеристиками, як вимагає замовник, та які б мали на стілець копію сертифікату відповідності та протоколів випробувань до нього, а також протокол випробувань спинки і сидіння.
Таким чином взяти участь в закупівлі можуть лише ті учасники, які запропонують виключно стілець одного виробника, який вимагає замовник та зможуть надати на нього відповідні документи.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
тд
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2025-09-03-002148-a](1).zip
-
-
Назва доказу:
Відповідь виробника
-
Повʼязаний документ:
Відповідь 19 від 05.09.2025р.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Тендерної документації у відповідність до вимог законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
3f2b0d584a3c4d278ea1ad0df75691ea
Тема запиту:
Пояснення щодо документів, які втратили чинність та та дискримінаційних умов
Текст запиту:
Відділ освіти Кролевецької міської ради на виконання №13807-р/пк-пз від 09.09.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надає пояснення відносно скарги ФОП Драчевська О.А. на Рішення по закупівлі за ідентифікатором UA-2025-09-03-002148-a на придбання Меблі для навчальних кабінетів біології, математики, географії, фізики, хімії, STEM-лабораторії (ДК 021:2015– 39160000-1 — Шкільні меблі.
1. В скарзі Скаржник вказує на те, що Відповідно до п.3.1. Додатку 4 до ТД перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Звіт санітарно гігієнічної оцінки лабораторних досліджень меблевих оббивних тканин на відповідність вимогам діючого законодавства України в частині безпеки для здоров’я людини щодо запаху та міграції шкідливих речовин.
Скаржник посилається на Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247 та вказує на етапи проходження експертизи продукцією. Однак, звертаємо увагу на те, що вказаний Порядок втратив чинність 13.12.2023 року.
Натомість отримання висновків/звітів санітарно-епідеміологічної експертизи в Україні регулюється Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про наукову і науково-технічну експертизу», «Про загальну безпечність нехарчової продукції», «Про захист прав споживачів». Саме в цих нормативних актах по тексту поняття «звіт» та «висновок» мають ідентичні характеристики та вживаються як замінні поняття.
Звіт санітарно-гігієнічної оцінки лабораторних досліджень – це офіційний документ, який підтверджує відповідність об'єктів (продукції, приміщень, процесів) встановленим санітарним нормам та стандартам безпеки, а також оцінює вплив факторів навколишнього середовища на здоров'я людей. Цей звіт видається після проведення лабораторних аналізів та експертиз і може бути підставою для видачі висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що є дозвільним документом для певних видів діяльності.
Для Замовника є надважливим безпечність продукції, якою користуватимуться учні. Тому, вимагаючи надати Звіт санітарно гігієнічної оцінки лабораторних досліджень меблевих оббивних тканин на відповідність вимогам діючого законодавства України в частині безпеки для здоров’я людини щодо запаху та міграції шкідливих речовин, Замовник скористався правом визначеним в ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч.5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отримання Звітів, Висновків, Сертифікатів, щодо санітарно-гігієнічної експертизи товару не заборонено законом, такі документи виробники можуть в добровільному порядку отримати та мати підтвердження екологічності продукції, що постачає. Тому, твердження Скаржника про те, що жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати документи, які вимагає Замовник є необгрунтованим та таким, що становить небезпеку придбати товар, що є небезпечним для здоров’я людей.
2. Щодо твердження, що на ринку відсутні щонайменше два виробники стільця з тришаровим поліпропіленовим моноблоком, саме з такими характеристиками, як вимагає замовник, та які б мали на стілець копію сертифікату відповідності та протоколів випробувань до нього, а також протокол випробувань спинки і сидіння пояснюємо наступне.
Перед оголошенням закупівлі Замовником було здійснено попередній моніторинг товару, що є предметом закупівлі. Зокрема, на державному майданчику Прозоромаркет, який є сертифікованим та використовується для ВІЛЬНИХ закупівель і кожна пропозиція проходить модерацію представником держави, такі стільці є у вільному продажу та пропонуються різними постачальниками (посилання: https://smarttender.biz/prozorro-market/category/stilets-uchnivskiy/3582/?p=16).
Звернення Скаржника до одного виробника, який не може виготовити такий товар не є достатнім обгрунтуванням твердження, що відсутні інші виробники такого товару.
Звертаємо увагу на те, що є важливим закупівля саме такої моделі стільця, оскільки вони потрібні для доукомплектування навчальних закладів. Під час моніторингу, Замовник звертався до виробників схожого товару та отримав від них пропозиції поставки товару, що є предметом закупівлі(стільці) з характеристиками, які представлені в Додатку 2 до ТД. Копії листів додаються. Нижче наводимо порівняльну таблицю(Додаток 1).
Додатково звертаємо увагу Комісії на те, що вказаний стілець та всі інші меблі були представлені на серпневому саміті Міністерства освіти і науки України та рекомендовані Міністром освіти, як зразок для майбутніх закупівель. Дана подія представлена широко в ЗМІ та опубліковано світлини даних виробів на сайті МОН. Саме згідно виставкових зразків від Міністерства Замовником формувалась документація.
Для Замовника не зрозумілою є позиція і скарга ФОП Драчевської О.А., адже всі меблі були рекомендовані саме Міністерством освіти. Неможливість виготовлення сучасних меблів скаржником, а також, те, що він співпрацює лише з одним виробником не може стати причиною обмеження облаштувати шкільні класи сучасними екологічно безпечними та надійними меблями для учнів.
Зважаючи на викладене, скарга ФОП Драчевської О.А. не підлягає задоволенню, оскільки Відділом освіти Кролевецької міської ради оголошено закупівлю у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Дата опублікування:
11.09.2025 16:52