• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Меблі для навчальних кабінетів біології, математики, географії, фізики, хімії, STEM-лабораторії

Призупинено

1 686 651.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 03.09.2025 10:16 - 08.09.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на умови закупівлі

Номер: ac71d43b0e8d46569ae1c7f762298dd9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-03-002148-a.c1
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 15:50
Дата прийняття рішення по скарзі: 18.09.2025 12:49
Автор: ФОП "ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА", Оксана Драчевская +380519965899 tender.oksa@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ada0db0a761846b6b80a58606eed3ad0
Заголовок пункту скарги: Замовник вимагає документи, які неможливо отримати у зв'язку із втратою чинністю законів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 03.09.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-09-03-002148-a на придбання Меблі для навчальних кабінетів біології, математики, географії, фізики, хімії, STEM-лабораторії (ДК 021:2015– 39160000-1 — Шкільні меблі.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 11.09.2025 10:19.
Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.

Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:

1. Відповідно до п.3.1. Додатку 4 до ТД перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
- Звіт санітарно гігієнічної оцінки лабораторних досліджень меблевих оббивних тканин на відповідність вимогам діючого законодавства України в частині безпеки для здоров’я людини щодо запаху та міграції шкідливих речовин.

Відповідно до п. 7.4. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247, Державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи:
- звернення заявника
- здійснення вимірювань, досліджень об'єктів, наукового обґрунтування відповідних вимог щодо об'єкта експертизи (показників безпеки та умов використання тощо) та оформлення звіту;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та оформлення її результатів у вигляді протоколу експертизи;
- підготовка проекту висновку;
- затвердження висновку експертизи та внесення його до реєстру висновків експертизи.

Згідно з п.п, 1, 7.11 Порядку готовий висновок містить всі необхідні відомості щодо відповідності об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини.
Відповідно до п.7.15 Порядку протокол експертизи зберігаються в Департаменті державного санітарно-епідеміологічного нагляду МОЗ України. Документи, надані заявником на експертизу, проекти висновків та протоколи експертизи зберігаються в установах (закладах) державної санітарно-епідеміологічної служби чи комісіях протягом терміну, визначеного відповідною категорією документів згідно із законодавством.

Відповідно до п.п. 7.12, 7.13, 7.14 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, заявнику надається саме висновок експертизи, після його затвердження, підписання та внесення до відповідного реєстру.
Таким чином, складання звіту є лише етапами проведення експертизи, його надання заявнику не передбачено чинними нормативно-правовими актами України.

Більше того, сам Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 №247 втратив чинність 13.12.2023р. на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я від 19.10.2023р. № 1829

Також повідомляємо, що Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність з 1 жовтня 2023 року, а отже Висновки ДСЕЕ не видаються.

Таким чином, станом на дату подання цієї скарги втратили чинність нормативні акти, які регулювали порядок отримання звітів та висновків ДСЕЕ від органів, що мають право на проведення такої експертизи.

Тому жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати документи, які вимагає Замовник. У свою чергу у скаржника відсутні такі документи.

Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: eae4a285c7b142928eae6019d400cbf7
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги щодо товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до Додатку 2 до ТД Замовник планує придбати товар з наступними характеристиками і вимагає на нього такі документи:
9 Стілець з тришаровим поліпропіленовим моноблоком
Габаритні розміри: 535х585х900мм (можливе відхилення 2-5%).
Стілець призначений для облаштування навчальних, офісних приміщень та інших закладів загального користування.
Основні параметри та габаритні розміри стільця
Стілець учнівський має габаритні розміри:
• ширина – 535 мм;
• глибина – 585 мм;
• висота спинки – 900 мм;
• висота сидіння – 460 мм.
Стілець виготовлений з поліпропіленового моноблока, що складається з трьох елементів: ергономічного сидіння, спинки та задньої пластикової накладки у вигляді мушлі яка закриває місце кріплення. На задній частині сидіння передбачено наявний пластиковий гачок — для зберігання рюкзака чи особистих речей як додаткової опції. Сидіння кріпиться до спинки за допомогою шурупів та закривається пластиковою накладкою. Ергономічна форма забезпечує комфортну підтримку та правильне положення тіла. Матеріал легко миється, стійкий до механічних пошкоджень та впливу вологи. Каркас стільця виготовляється з металевої труби діаметром 22х1,5 мм та кріпиться до моноблоку за допомогою гвинтів. Покриття каркасу – порошкова фарба. Конструкція стільця легка у збиранні та забезпечує надійність і довговічність виробу. Всі закінчення металевих деталей закриті пластиковими заглушками, що запобігає пошкодженню підлоги.
Колір каркасу: чорний.
Колір сидіння чорний,
Колір спинки:сірий
Колір мушлі: білий.
4

- Копію сертифікату відповідності та протоколів випробувань до нього, виданого на ім’я виробника меблів (або учасника). Сертифікат має підтверджувати відповідність товару, що пропонується учасником, діючим в Україні державним нормам та стандартам. Сертифікат відповідності та протоколи до нього повинні бути видані акредитованими НААУ органами з сертифікації.
- Для підтвердження відповідності функціональних розмірів спинки та сидіння з анатомічним заглибленням вимогам ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ГОСТ 11016-93 необхідно надати в складі пропозиції протокол випробувань від акредитованого НААУ органу (лабораторія, центр тощо).

У свою чергу Скаржник не є виробником меблів, він купує і реалізовує меблі, зокрема виробництва ТОВ «Геометрія-Арт».
Скаржник звернувся до виробника і запитом щодо можливості поставити вищезазначений товару і отримав наступну відповідь:
«Ми можемо запропонувати Вам стілець з поліпропіленовим моноблоком, проте з наступними характеристиками:
Стілець з цільним поліпропіленовим моноблоком
Габаритні розміри: 440х565х770мм
Стілець призначений для облаштування навчальних, офісних приміщень та інших закладів загального користування.
Основні параметри та габаритні розміри стільця
Стілець учнівський має габаритні розміри:
• ширина – 440 мм;
• глибина – 555 мм;
• висота спинки – 770 мм.
Стілець виготовлений з суцільного поліпропіленового моноблока, сидіння кріпиться до каркасу за допомогою шурупів, які приховуються в спеціальні пази. Ергономічна форма забезпечує комфортну підтримку та правильне положення тіла. Матеріал легко миється, стійкий до механічних пошкоджень та впливу вологи. Каркас стільця виготовляється з металевої труби діаметром 22х1,2 мм та кріпиться до моноблоку за допомогою гвинтів. Спинка має спеціальний отвір-ручку для зручності транспортування стільця. Покриття каркасу – порошкова фарба. Конструкція стільця легка у збиранні та забезпечує надійність і довговічність виробу. Всі закінчення металевих деталей закриті пластиковими заглушками, що запобігає пошкодженню підлоги.
Колір каркасу: чорний.
Колір сидіння та спинки сірий.
За необхідності можемо надати на цей стілець сертифікат відповідності та протоколи до нього.»

У свою чергу на ринку відсутні щонайменше два виробники стільця з тришаровим поліпропіленовим моноблоком, саме з такими характеристиками, як вимагає замовник, та які б мали на стілець копію сертифікату відповідності та протоколів випробувань до нього, а також протокол випробувань спинки і сидіння.
Таким чином взяти участь в закупівлі можуть лише ті учасники, які запропонують виключно стілець одного виробника, який вимагає замовник та зможуть надати на нього відповідні документи.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження